Keresés

Részletes keresés

rich.mond Creative Commons License 2003.05.02 0 0 104
jaja,én is így vagyok vele.A Vistán nem tudom, hogyan jön ki a 40e-retúr,de jól hangzik.Amúgy megjegyezném,hogy a Rájener NEM szállít Madridba!Amúgy is ki kéne menni Grácba!

Pestről a Germanwings szállít.Ők nem is túl drágák,de pl. Kölnben 23 órát kéne várnom az átszállással, visszafelé 15 órát.Az azért elég gáz...

Előzmény: totoo (103)
totoo Creative Commons License 2003.05.02 0 0 103
hat ha belegondolsz, ez csak egy atszallas, nem ez a gond, hanem. hogy nagy szerencse kell ahhoz (nem lehetetlen), hogy a kozvetlen (bp-madrid/alicante/malaga/bcn) jarathoz kepest sokkal olcsobban kijojjon. sokkal olcsobbnak kell lennie ahhoz, hogy megerje az atszallasal, fel napos utazassal jaro herce-hurcat.
mondjuk ha a bp-barcelnoa 50e helyett meglenne 20e-bol tokkal vonoval, akkor azt mondanam, hogy OK.

mas: most akkor pontosan ferihegyrol melyik tarsasag repul es hova es mennyiert?

Előzmény: rich.mond (102)
rich.mond Creative Commons License 2003.05.02 0 0 102
Á, elnéztem.Egy személyre értendő.A www.vista.hu-n van BP-MAD-BP 39000 pénzért.
Kicsit sok nekem ez a fapados átszállósdi...
Előzmény: totoo (101)
totoo Creative Commons License 2003.05.02 0 0 101
vagy ryanair graz-london-barcelona,madrid, alicante, malaga...
vagy easyjet praga-london-sp
amugy a germanwings 38e ket szemelyre jo. ez return? hol lattad?
Előzmény: rich.mond (100)
rich.mond Creative Commons License 2003.05.02 0 0 100
Illetve mégsem?
na mindegy, a repjegyen kívül még mit kell fizetni?
Két személyre a Germanwingsel 38220ft-oda-vissza Madrid-Bp.
Egyéb kültséget mit kell perkálni?
Előzmény: rich.mond (99)
rich.mond Creative Commons License 2003.05.02 0 0 99
Hát, spanyolba menni fapadossal nem nagy biznisz...El Bécsbe/Prágába, onnan Londonba/Brüsszelbe/Berlinbe, aztán onnan Madridba...
Nem nagy biznisz...
Előzmény: rich.mond (98)
rich.mond Creative Commons License 2003.05.02 0 0 98
Üdv emberek!
Nincsen valakinek tapasztalata fapadossal való utazásról Spanyolországba?Szerintetek hogyan lehet legolcsóbban eljutni oda?
Stieltjes Creative Commons License 2003.05.02 0 0 97
Sziasztok!

Tud valaki valamit arrol, hogy az olcso legitarsasagok inditanak-e mar Budapestrol Svajcba (Genfbe) jaratot es ha igen, mennyiert? Ha meg nem, varhato-e a kozeljovoben.
Koszonom a segitseget! Stieltjes

rDave Creative Commons License 2003.04.30 0 0 96
Nincs lehetetlen csak tehetetlen :))) mi kb 17ezer forintból jövünk-megyünk Londonba, júlisuban, Germangwingsel ill Ryanairrel... egyszerűen csak nézegettük az adott weboldalakat... Ryanair júliusra pl 0,01€ áron adja Hahn-Stansted jegyet most is, ami mindennel együtt oda-vissza 8ezer ft kb, persze hozzá kell tenni hogy a Köln Hbf-Hahn buszjegy 15€ :)
Dave
Előzmény: aagica (92)
bldbld Creative Commons License 2003.04.30 0 0 95
A legolcsóbb jegyekből is lehet találni. Több héttel előre foglalva, hétköznapra, főszezonon kívűl sokkal alacsonyabbak az árak, mint indulás előtt egy-két nappal, hétvégén vagy a nagy ünnepek idején. Rendszeresen (sokszor kéthetente) vannak egyébként akciók, érdemes figyelni a hírleveleket.

Mi a Ryanairrel mentünk ingyen Grazból Londonon át Dublinba - csak a repülőtéri illetéket kellett fizetni. A Germanwingsnél szintén gyakran van akció. Náluk 19 euró egy szakaszra a jegy, illetékkel együtt.

panka Creative Commons License 2003.04.30 0 0 94
csakhogy általában 49-79-120 eurós jegyeket ad ki a gép, bárhogy is próbálgattam a foglalásokat.
Előzmény: bldbld (91)
bldbld Creative Commons License 2003.04.29 0 0 93
A www.utikonyv.com oldalon van egy teljes összeállítás az olcsó légitársaságokról:

Air Berlin
www.airberlin.com
Központ: Nürnberg.
Legközelebbi repülőtér: Bécs.
Fontosabb célállomások: Bécsből Németországba, illetve Németországból Londonba, Olaszországba és Spanyolországba repülnek olcsón. Közepes áron mennek Agadirba, Antalyába, Ciprusra, Egyiptomba, Madeirára és Máltára.
Árak: minimum 29 euró illetékkel együtt.

Air Scotland
www.air-scotland.com
Központ: Glasgow, Edinburgh.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Spanyolország.
Árak: minimum 29 euró illeték nélkül.

Basiqair
www.basiqair.com
Központ: Amsterdam.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Spanyolország.
Árak: minimum 59 euró.

BMIBaby
www.bmibaby.com
Központ: East Midlands.
Legközelebbi repülőtér: Prága.
Fontosabb célállomások: Anglia, Spanyolország, Franciaország, Olaszország.
Árak: minimum 1000 cseh korona plusz illeték.

EasyJet
www.easyjet.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Prága.
Fontosabb célállomások: Anglia, Skócia, Franciaország, Spanyolország, Olaszország.
Árak: minimum 725 cseh korona vagy 21 angol font plusz illeték.

Flybe
www.flybe.com
Központ: Belfast, Birmingham.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Nagy-Britannia, Csatorna-szigetek.
Árak: minimum 19 font illeték nélkül.

FlyingFinn
www.flyfi.net
Központ: Helsinki.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Észak-Finno.
Árak: minimum 55 euró illetékkel együtt.

Germanwings
www.germanwings.com
Központ: Köln.
Legközelebbi repülőtér: Budapest.
Fontosabb célállomások: London, Párizs, Madrid, Isztanbul, Róma.
Árak: minimum 19 euró illetékkel együtt.

HLX
www.hlx.com
Központ: Köln.
Legközelebbi repülőtér: Köln.
Fontosabb célállomások: London, Spanyolország, Olaszország.
Árak: minimum 13 euró illetékkel együtt.

Iceland Express
wwy.icelandexpress.co.uk
Központ: Reykjavik.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: London, Koppenhága.
Árak: minimum 54 GBP (kb. 20 ezer forint).

InterSky
www.intersky.biz
Központ: Bern.
Legközelebbi repülőtér: Bécs.
Fontosabb célállomások: Bécs, Berlin.
Árak: minimum 29 euró.

Low Fare Jet
www.lowfarejet.de
Központ: Hannover.
Legközelebbi repülőtér: Bécs (májustól várhatóan Bud.
Fontosabb célállomások: London, Glasgow, Párizs.
Árak: minimum 6 euró.

MyTravelLite
www.mytravellite.com
Központ: Birmingham.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Franciaország, Spanyolors.
Árak: minimum 2 euró plusz illeték.

Now
www.now-airlines.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Nincs.
Fontosabb célállomások: Németország, Spanyolország.
Árak: minimum 35 GBP (kb. 12 ezer forint). Májustól lehet foglalni.

Ryanair
www.ryanair.com
Központ: London.
Legközelebbi repülőtér: Graz, Salzburg.
Fontosabb célállomások: Anglia, Skócia, Írország, Olaszország.
Árak: minimum 2 euró plusz illeték. Gyakran vannak akciók, és az árak hetente kétszer változnak.

Sky Europe
www.skyeurope.com
Központ: Pozsony.
Legközelebbi repülőtér: Pozsony.
Fontosabb célállomások: Poprad, Kassa, Prága, Milánó, Berlin, Zürich, Dubrovnik.
Árak: minimum 990 szlovák korona plusz illeték (körülbelül 1500 szlovák korona illetékkel együtt).

Snowflake
www.snowflake.com
Központ: Stockolm és Koppenhága.
Legközelebbi repülőtér: Budapest.
Fontosabb célállomások: Közép- és Dél-Európa.
Árak: minimum 15 ezer forint. Interneten egyelőre nem, csak utazási irodánál vagy a SAS skandináv légitársaságnál foglalható (telefon: 266 26 33).

Virgin Express
www.virgin-express.com
Központ: Brüsszel.
Legközelebbi repülőtér: Bécs (májustól várhatóan Bud.
Fontosabb célállomások: Spanyolország, Portugália, Svédország, Athén.
Árak: minimum 39 euró plusz illeték. London, Párizs, Madrid, Isztanbul, Róma.

Volareweb
www.volareweb.com
Központ: Velence, Milano.
Legközelebbi repülőtér: Velence.
Fontosabb célállomások: Szicília, Szardínia, London, Párizs.
Árak: minimum 10 euró.

aagica Creative Commons License 2003.04.29 0 0 92
Persze, de szerintem ilyen variációt lehetetlen találni. :(
Előzmény: bldbld (91)
bldbld Creative Commons License 2003.04.29 0 0 91
Elvileg olcsóbb lenne, ha mind a négy szakaszra megkapnád a 19 eurós jegyet - az összesen 76 euró illetékkel együtt (kb. 19 ezer forint), tehát még mindig olcsóbb, mint a legolcsóbb Malév-járat.
panka Creative Commons License 2003.04.28 0 0 90
pont tegnap néztem a germanwings-et, már lehet foglalni a kölni járatra, bár szerintem egy ilyen átszállásos út bárhova európába nem lesz olcsóbb egy malév jegynél (magánvélemény).
Előzmény: bldbld (89)
bldbld Creative Commons License 2003.04.28 0 0 89
Most áprilisban megindult az első két diszkont járat, viszonylagos érdektelenségben. Igaz, a Snowflake 30 ezer forintos retúrjegye Stockholmba nem kiemelkedően olcsó, a Germanwings kölni járatával pedig az a baj, hogy a késő délutáni indulás miatt nem lehet átszállni, de a fő az, hogy megjelentek, hamarosan jönnek a többiek is, és máris lehet olcsóbban utazni.

A fapados jelzőről pedig annyit, hogy a Snowflake és a Germanwings gépei és kényelmesebbek, mint a Malév az átlagosnál egyébként nem rosszabb járgányai...

A www.utikonyv.com oldalon van egy teljes összeállítás a most létező európai diszkont légitársaságokról.

Tevemadár Creative Commons License 2003.04.23 0 0 88
Sziasztok,

most (2 napja) jöttem haza Skóciából, Ryanair -rel mentünk megint (azért megint, mert tavaly Írországban voltunk velük). Brüsszel - Glasgow, Glasgow Brüsszel volt a menetrend. (Brüsszelig vonattal mentünk, mert nekünk az ingyér van). A jegyeket januárban vettem, neten, 13e HUF/fő (mindenestől volt ennyi).
A Ryan-nal minden megint rendben volt. pontosan indult, sőt! Visszafelé, mivel korábban beszállt mindenki, hamarabb tudtunk felszállni, és 20 perccel hamarabb érkeztünk vissza! (Nem semmi tapsot kapott a pilóta!:-) )
Szerintem, nagyon király, már várom nagyon, hogy magyarországra is jöjjenek, hogy ne kelljen egy éjszakát vonatozni pl. Brüsszelig.

(amúgy a repülőn saját szendvicset ettünk, saját ásványvízzel, és a túlsúlyos csomagokért nem szóltak, illetve az indulás előtt nem jelentkeztünk be náluk telefonon, hogy megyünk)
sziasztok

satine Creative Commons License 2003.04.11 0 0 87
Sziasztok! Bocsi, de szerintem a fapados repjegyárakat nem a vonat- és a busz- és az autók költségeivel kell összehasonlítani.
Aki tud, menjen autóval, akinek az éri meg oké.
Szerintem itt a lényegi különbség a repülőjáratok, azon belül is a menetrend szerinti, a charter és a fapadosok között van.
Persze jogos összehasonlítani a vonattal is.
Az olcsóbbság szerintem a menetrend szerintivel szemben áll fönn... nem?
mesesajt Creative Commons License 2003.04.11 0 0 86
Igen
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.08 0 0 85
De ugye szimpla utak árai vannak meghirdetve, és nem retúr?
Előzmény: totoo (84)
totoo Creative Commons License 2003.04.08 0 0 84
"Úgy tudom, a szokásos reptéri illetékek manapság sok helyen 15000 froncsi felett vannak."

ezert hasznal a ryanair meg az osszes tobbi ilyen legitarsasag "kis" reptereket. heatrow helyett stansted, barcelona heleytt girona es igy tovabb. ezeken a helyeken jelentosen alacsonyabb az illetek

Előzmény: kábelbúvár (83)
kábelbúvár Creative Commons License 2003.04.08 0 0 83
Úgy tudom, a szokásos reptéri illetékek manapság sok helyen 15000 froncsi felett vannak.

Ennyi pézből már vonattal is el lehet jutni sok helyre.

A megadott árak 1ébként 1 felszállás árai, tehát nem hasonlíthatók össze a mások által hirdetett akciós árakkal (példul a Malév 40 ezres áraival).

Előzmény: totoo (81)
HORI Creative Commons License 2003.04.07 0 0 82
OK, ez így logikus, amit írsz, csak a hozzászólásból, amire válaszoltam ez nem derült ki, ill. szerintem félreérthető volt.
Előzmény: totoo (81)
totoo Creative Commons License 2003.04.06 0 0 81
egyaltalan nem hulyeseg. a ryanairnel pl fix ado van. ennek tudomasom szerint egyetlen valtozo tenyezoje van: a repteri ado. az mindenhol mas.
nem ritkan vannak 3-5 fontos repjegy arak. az ado+egyeb koltsegek pedig altalaban 10-15 font korul vannak. igy itt van a haromszoros adotartalom. viszont az ado akkor is csak 10-15 font, ha a jegyedert 50 fontot fizetsz.
Előzmény: HORI (80)
HORI Creative Commons License 2003.04.06 0 0 80
"Ezek az árak nem tartalmaznak adót, angol utazási fórumok szerint az adó a jegy ár többszörösét is kiteheti."

Ne haragudj, de ez óriási hülyeség.

Egyrészt minden költséget tartalmaz a megadott ár.
De ha nem így volna is, Németországban (mint szinte a világon mindenütt) a forgalmi adó %-ban van megadva, ez a németeknél 16 %.

Érdekes egy brit lehet, akinek kijött a jegyár háromszorosa, adónak...

Előzmény: vélemény (75)
satine Creative Commons License 2003.04.06 0 0 79
Kösz, azt hittem, hogy ezek a gépek ott szállnak le, ahol épp engedik nekik a leszállást, bocs, ha butaságot kérdeztem, de annyi mindent hall az ember.
Így viszont lehet azért tervezni, és be lehet jutni a városba, ha az ember nem siet egy üzleti megbeszélésre (én nem), akkor belefér egy kis plusz metrózás, nem?
Előzmény: totoo (78)
totoo Creative Commons License 2003.04.05 0 0 78
HORI: egyreszt en nem vagyok egy repulohepszakerto, de ha az eddigi ryanair gepek, amiken utaztam (van egy par) vadi ujak voltak, akkor en megeszem a kalapom. de lehet, nem ertek hozza.

vélemény: eltero tapasztalataink lehetnek, mert nekem egyaltalan nem vettek szigoruan. 19-20 kilos csomagot fel tudtam adni gond nelkul, a kezitaskat pedig le sem mertek, pedig volt vagy 10 kilo az is (london stansted). egyszer tapasztaltam az ellenkezojet is viszont: klagenfurtbol repultem vissza londonba es a kezitaskat lemerve kb fel kiloval tobb volt, mint a megengedett, es megigertette velem, hogy felszallasig megiszom az asvanyvizet, ami a taskamban volt :) nem tok mindegy, hogy az a fel liter viz a taskamat terheli, vagy engem? :)

satine: persze, hogy lehet tudni, hogy hol szallnak le. es van mindenhol (ahol eddig jartam) busz/vonat a repterrol a varoskozpontba egeszen olcson.

satine Creative Commons License 2003.04.05 0 0 77
Érdekes, amit írsz...
Mi most legutóbb Bp-ről repültünk Párizsba, onnan Casablancába, onnan Agadírba, mind menetrendszerinti járattal, nem olcsón...
Már itthon késéssel szállt föl a Malév, így biztosak voltunk abban, hogy lekéstük a csatlakozást.
Már itthon, a Malév-pultnál megpróbáltunk valamit tenni, persze már semmiben sem tudtak segíteni, sorry.
Természetesen a keveredésben a csomagjaink is elkeveredtek,
így megérkezve Agadírba egy csomagunk sem volt meg. A helyi idegenvezető felajánlotta, hogy ő másnap úgyis megy ahhoz a géphez, amivel a bőröndjeink jönnek, mert hoz utasokat, és elhozza a bőröndöket.
Csak röviden: a beígért időpontban nem jött, mi telefonálgattunk, mire kiderült, hogy ő fölvette a bőröndöt fél 3-kor, csak este 9-ig sok dolga volt.
Mondanom sem kell,hogy a bőröndöket kinyitották, állítólag a vámon, és tüntek el belőle dolgok,
de ezzel nem törődtünk, mert benyújtott az id.vez egy 200 dirhamos taxiszámlát, amit nekünk kellett kifizetni. Nos, ez ft-ban úgy 4500 ft, tehát kibírható, csak mi éppen aznap már megismerkedtünk a taxiárakkal, és tudtuk, hogy 40-60 dirhamból ezt megjárhattuk volna...
Hát ennyit a Royal Air Maroc menetrendszerinti járatának ingyenes csomag-házhozszállításáról, még nekünk került telefonokba, pénzbe és időbe.

Itt is úgy volt, hogy ha lekéssük a csatlakozást, semmi gond, 13 óra helyett majd 21.30-kor van egy következő gép, vagy van rá hely, vagy nincs Párizsban, a Malév sem vállalt semmiért semmi felelősséget... Sőt.

Az újságokról: nem tudom, milyen gyakran utaztok, s merre, de én azt vettem észre, hogy csupa gazdasági és üzleti maradék lap van, az sem sok, legalábbis itthon, talán az elsőknek még jut valami, de a végefelé már semmi újság...

Ami aggazst, inkább az, amit írsz, hogy messze esnek a leszállópályák a várostól, ezt lehet előre tudni, hogy pontosan hol szállnak le?
Gondolom, vannak a hiénás taxisok, mint bárhol a világon...
És azt hiszem, elég nehéz úgy szállást foglalni, hogy vagy kapok mára jegyet, vagy nem, vagy csak a jövő hétre...

Kösz az infókat mindenkinek!

Előzmény: vélemény (75)
satine Creative Commons License 2003.04.05 0 0 76
Kösz az összesítést, olvastam korábban is, mégis tudtál újat mondani!
Mi pl. most úgy jöttünk haza menetrendszerinti járattal Párizsból, hogy a gép eleve késéssel érkezett, kijöttek az utasok, mi pedig szálltunk be, hm...
Az, hogy a személyzet nem kap szállást, tetszik, bár nem irigylem tőlük, de néhány magyar charter esetében irritáló volt, amikor csupa 40-60 évesek jöttenk 1x velünk, jött az ő összes családtagjuk, ami nem baj, csak éppen minimális kaja volt, állítólag így rendelte meg az iroda, ugyanakkor üveg üdítőkkel, borokkal sétált a személyzet rokonsága, és aki a berkekbe, baráti körhöz tartozott, az mindent kapott, aki nem, az meg elővette a táskájából, ami volt... Ez tényleg így volt, nem kamuzok. Akkor is majdnem bementünk reklamálni, aztán mégsem tettük, mert mit értünk volna el vele, elkönyveltük, hogy magyar charter...
Úgyhogy akkor már inkább az olcsó fapados...
Előzmény: totoo (70)
vélemény Creative Commons License 2003.04.05 0 0 75
Megnéztem a germanwings honlapján az árakat, próbaképp Köln-Berlin viszonylatban. Egy útra jövő hétre 70 Euro, április végére 100, októberre reggel és este 50, dél körül 30.Nagyon változatos. A főoldalon úgy szerepelnek az árak, hogy "ab 19.90" Az "ab" a -tól.Ezek az árak nem tartalmaznak adót, angol utazási fórumok szerint az adó a jegy ár többszörösét is kiteheti.
A kaja a normál gépeken is ehetetlen,szerintem ételt is és újságot is csak azért adnak, hogy az utas figyelmét eltereljék arról, hogy mi lenne ha...
Herihegy nagyon szerncsés megoldás, de másutt elég messze vannak az olcsó légitársaságok repterei a városoktól,a közlekedés hosszú időbe telik, fárasztó és arányosan drága. A Frankfurt helyett használt Hahn közel 100 km Frankfurttól.
Csomag 15kg, kézi csomag 1db és max 7 kg, szigorúan mérik, túlsúly 6 Euro/kg.Elveszett csomagot nem szállítanak ki lakásra, ki kell menni érte a reptérre.
Nem vállalnak semmilyen felelősséget, ha az ő hibájukból lekésed a csatlakozást, akkor teljes áron kell megvenni az új jegyet, az eredeti ár sokszorosáért. Olvastam egy horror storyt egy írtől, aki Dublinba akart visszautazni Rómából a Ryan Airrel, sztrájk volt az olaszoknal, a drága légitársaságok elintézték az utasaiknak a hazautat. a ryannek nem volt ott képviselője, semmilyen ismert telefon számon nem lehetett elérni őket. Egyéb járatokon nekik már nem volt hely. Méregdrága, hosszú vonatúton kellett hazamenniük.
Ha tényleg nincs probléma, akkor sokat lehet nyerni, de ha van akkor sokat lehet veszteni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!