Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
... hogy ne legyen félreértés. 520 sorozatú gépek a Fhév vonalán (jelen esetben a Celldömölk-Fertőszentmiklós) szakaszon sohasem jártak (kivéve 1945-t amikor úgy a németek, mint az oroszok bizony jártak arra).
Egyébként nem vagyok biztos benne, hogy a felvétel Fertőszentmiklóson készült. Jobb oldalt hátul a nagy fák, ill alattuk a teherkocsi valamiféle fedél alatt? Ilyen nincsen, nem volt Fertőszentmiklóson. Talán az eredeti képen jobban látható, hogy mi is van ott.
Az első képen A nyíregyházi kisvasút 399-es sorozatú gőzmozdonya látható személyvonat élén egy 1000-es sorozatú Mk48-as dízelmozdony társaságában Nyíregyháza-átrakó állomáson. A képen még jól látható a kisvasút felsővezeték hálózata. MTI Fotó: Lajos György
A második képen a GySEV 520,030-as pályaszámú gőzmozdonya látható a Fertőszentmiklós-Celldömölk vasútvonal utolsó napján az utolsó vonat indulása előtt Fertőszentmiklós állomáson. MTI fotó: Tóth Gyula
A háttérben álló "egy(ségesített)szerűsített" festésű Szili oldalán már feliratozott pályaszám van. Az öntött oldaltáblák 1979-től tűntek el, akkor vezették be a feliratozott oldalpályaszámokat. Tehát a kép a '80-as évek elején készülhetett. Valószínűleg "hkv" kollégának igaza lehet...
Na, azt én is szeretném tudni... Gondolom valami okos embernek zavarta a szemét, vagy esetleg nem volt valami jó állapotú már aztán azért. Egyébként nem tudja valaki, hogy mikor bontották le?