Nyilván ha van kéznél Bz, amit be lehet forgatni, akkor ez járható út, pontosan ahogy a prágai elővárosban csináljuk.
A V43+Bhv -val azért már óvatosabban bánnék, egyrészt ez így már üresen is bő 110 tonna lesz, és nem tud visszatáplálni, plusz a tengelyterhelése nagyobb, rugózása gyengébb, valamit csatolgatni kell, szóval olcsóbb nem nagyon lesz a történet sem vontatási-, sem pályaoldalról.
A busz fővonalon megint problémás, mert a menetidőt azonos megállásokkal nem fogja hozni, arra külön menetrend kell. Mellékvonalon speciális esetben lehet haszna (ha pl. személyzeti műszak spórolható meg vele.)
De egyébként egy átlag elővárosi vonalon a busz nem nagyon volna elég estefele.
Az egész felvetés hülyeség, mert ha csak a kapacitással indokoljuk a szerelvénybe adott kocsi, motorvonat minőségét, akkor konkrétan az utolsó Budapesről elővárosba, és elővárosból Budapestre induló vonatokra is elég lenne a Bz meg a V43+Bhv kombináció.
De szerintem szabad busz is akadna a volánoktól, mert minek közlekedjen egy több tíz tonnás motorkocsi vagy mozdony, amikor egy szóló távolsági busz is elég a feladatra...
A Flirt jobb, ez nem kérdés. A kérdés az, hogy indokolható-e a minőségi különbséggel egy négyszer akkora befogadóképességű vonat leközlekedtetése.
Példa prágából: van olyan villamosított elővárosi vonal (S4 pl.), ahol "Bzmot" megy késő este, és nem mondjuk VárosiElefánt (vagy Békapofa, mondjuk ez ne is menjen), van olyan, hogy több az utas, mint az ülőhely.
Én elhiszem, hogy este 11-kor valószínűleg nincs tömve a vonat, de azért vicces olyat olvasni, hogy egy Bz csak egy kicsit is elfogadható egy Flirt-höz képest. Én se örülnék neki, ha azt látnám, hogy a szomszéd vágányon pihenget a korszerű szerelvény, én meg szállhatnék fel a kohószökevényre.
(Amúgy fővonalon a Bz egyáltalán nem olyan rossz dolog. Hézag nélküli pályáról nem akar leesni, nagyobb tempó mellett valamelyest át is szellőzik. Persze nem egy légkondis Flirt, de többnyire nem is tragédia azért.)
Elég volt a szóló Bzmot az utasmennyiséghez? Mert ha igen, akkor szerintem nem annyira teljesen nyilvánvaló, hogy rossz döntés volt azt küldeni és nem a Flirtöt. Hogy viszonyul a két jármű változó költsége egymáshoz? Ha a Flirté tényleg nem több, vagy nem sokkal több, akkor tényleg rossz döntés volt, de ha esetleg mégis sokkal több, akkor:
Nyilván az utas kényelme az első, de hogy ez mennyi többletköltséget ér meg, annak azért már vannak határai. Persze Bz (és sok más régi járgány) helyett a Frirt hozhat többletutast és többletbevételt, de ebben a napszakban ebben a viszonylatban ez a hatás szerintem elenyésző.
(Egyébként forda szerint mindennap így megy az 5008-as?)
Mi 2 éve elértük. Sok idő nem volt, de át kellett menni a (talán) I vágányra. Ha voltál már a kassai pályaudvaron, akkor odatalálsz. Ha nem, kérdezősködsz, de gyorsan.
Budapestről indulva a Rákóczival lehet arra számítani, hogy az eléri a poprádra induló gyorsot (10:08, elvileg 9 perc van átszállni)? Ha nem, akkor a Bp-en váltott nemzetközi jeggyel igénybe lehet venni a következőt új jegy/helyjegy akármi váltása nélkül?
20:48-kor érkezet meg Eger felől az a vonat (egy db. Bzmot egységgel), amely 20:55-kor indult vissza Egerbe - természetesen az állomás 5. vágányára
Ezt így ne küldd el, mert rögtön jönni fog a válasz, hogy:
"Társaságunk észlelte, hogy az Ön által jelzett probléma a valóságban nem így történt, mivel 20:55-kor személyszállító vonat nem indul Füzesabony állomásról Eger állomásra."
(Tudom, hogy elírtad és 22:48 valamint 22:55 akart lenni, de a Startnál még ez is benne van, hogy ilyen válaszlevelet küldenek vissza... )
Most nem azért mondom, de hat és félezer oldalt írtál valamiről, de mi a problémád? 75 méterrel többet kellett menned, vagy a Bz nem tetszik, vagy mindkettő.
Takarítás, illetve a minőségstandard szolgáltatás elérése miatt más üzemegységnél történik a kocsik felkészítése. (Neked tényleg azok a zárt vackok kellenek?)
Köszönjük elismerését, a jövőben is törekszünk a pontos, menetrendszerinti szolgáltatásra. Önért változunk. A vonatok megállását biztonsági megfontolás, az élet és vagyonbiztonság szempontjai.
Társaságunk fontosnak tartja a megújuló energiaforrásokkal működő járművek közlekedtetését = Bz.
Előreláthatólag menetrendváltástól számított idő múlva további jelentős korszerűsítéseket és átszervezéseket hajtunk végre, hogy a jövőben utasaink még elégedettebbek legyenek.
-Mi lesz az indoklás arra, hogy minden a lehető legjobban volt szervezve?
-Mi lesz a kifogás arra, hogy a jövőben esetleg jobb legyen?
"Tisztelt Ügyintéző,
Tegnap volt szerencsém Budapest Keleti pályaudvar - Eger viszonylaton igénybe venni a MÁV-Start szolgáltatását. Utazásomhoz az 5008. számú személyvonatot (Keleti - Miskolc Tiszai pu.) és az 5538. számú személyvonatot (Füzesabony - Eger)vettem igényben.
A Keletiből induló 5008. számú személyvonat hat kocsiból állt, a vonat elején a mozdony mögött 3 db InterCity kocsi, a vonat végén 3 db "schlieren" személykocsi volt. Utóbbi kocsikban a meleg idő miatt induláskor (21:00) kb. 30-32 fokos átlaghőmérséklet uralkodott, míg a klímaberendezéssel (de legalább légjavítóval) ellátott InterCity kocsikban utazóközönség természetesen nem utazhatott, mivel azokat a kocsikat "az 5008. számú vonat viszi le a másnapi szolgálathoz".
Kifejezetten érhetetlennek találom, hogy a vasúttársaságnak rendelkezésre állnak az adott szerelvényben megfelelő komfortot nyújtó személykocsik is, de ezeket az utazóközönség nem veheti igénybe. (2014 környékén a MÁV-Start InterCity kocsikból álló motorvonata, "BVmot" is közlekedett az Oroszlány-Tatabánya viszonylaton személyvonatként, így érthetetlen egy adott kocsitípus vonattípusoz való kényszeres megfeleltetése). Természetesen a majdnem mindenhol megállós vonaton szolgálatot "teljesítő" (egyszer végigmentek Keleti és Kőbánya-felső között) jegyvizsgálók az utasok számára lezárt első osztályú IC-kocsiban töltötték az utat, míg a fizető utasok választhattak a forróság vagy a lehúzott ablakok miatti huzat és menetzaj között.
A vonat a menetrendben meghirdetett időben beérkezett Füzesabony állomás 3. vágányára. Mivel az utasok közlekedését szolgáló aluljáró vonalában áll meg a mozdony, így a lezárt kocsik rögtön +75 méter sétát jelentettek minden utasnak, hiszen az utasokat szállító kocsik messzebb álltak meg az aluljárótól. 20:48-kor érkezet meg Eger felől az a vonat (egy db. Bzmot egységgel), amely 20:55-kor indult vissza Egerbe - természetesen az állomás 5. vágányára, hogy az Eger-Miskolc, valamint a Keleti-Eger viszonylaton utazóknak is aluljárózniuk kelljen. Ráadásul a 2 perces átszállási idő mgspékelve a lezárt kocsik miatti +75 méter sétával és aluljárózással már eléggé határeset kategória.
Erre létezik olcsó, könnyű megoldás - a Bzmot vonat 2. vágányra bejárásával közös peronos átszállás adható mindkét irányba. Mivel a Miskolcra közlekedő 5008. számú vonat megvárja az egri személyt, így nyílván nem okozhat problémát az egri személy "keresztbe" járatása a miskolci vonat előtt.
Szintén érdekes elképzelésnek tartom a vasúttársaság részéről, hogy a teljesen villamosított Füzesabony-Eger viszonylaton egy szóló Bzmot motorkocsi szállítja az utasokat (klíma nélküli, öreg, koszos, rossz menettulajdonságokkal bíró, rég selejtezésre érett mellékvonali vacak), miközben mind Füzesabony, mind Eger állomáson 1-1 lezárt Stadler FLIRT motorvonat pihent. A Stadler vonatok kiváló rendelkezésre állásuk mellett biztosítják azt az utazási komfortot, amit 2017-ben joggal elvár a vasút utasa. Kifejezetten pazarlónak érzem, hogy a villamos meghajtással rendelkező, milliárdos motorvonat vár azon viszonylag két végállomásán, melyen egy elavult, gázolajfaló Bzmot motorkocsi ingázik.
Válaszlevelelükben várom az fent vázolt anomáliák (lezárt IC-kocsi, utasellenes átszállás, villamosított szakaszon járó Bzmot) részletes magyarázatát, valamint annak leírását, hogy a vasúttársaság milyen tényleges intézkedéseket fog megtenni azért, hogy ez az áldatlan és utasellenes helyzet megszűnjön. Szintén válaszlevelükben várom a céldátumot, mely időpontra a vasúttársaság felszámolja a fent vázolt anomáliákat.
Saját üzletszabályzatukkal összhangban a részletes magyarázatot tartalmazó levelüket legkésőbb 90 napon belül várom.
"A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg. Válaszunkat legkésőbb a meghirdetett egy hónapos válaszadási határidőn belül megküldjük, vagy - indokolt esetben - tájékoztatjuk arról, hogy észrevétele benyújtásának időpontjától számított 3 hónapon belül mikor számíthat válaszunkra, ez esetben válaszunkat három hónapon belül adjuk meg."
Dobtunk egy váratlant : Ezt a pályázatot az ÖBB-TS-el konzorciumban pályáztuk meg.
Úgyhogy mindenkinek megnyugodhat a lelke, az ÖBB-TS most megmutathatja hogy mit tud, megajánlhat minden konstrukciós módosítást, lesz anyag rogyásig, lesz osztott féktárcsa meg minden egyéb, tehát az R2 nagyjavítást ők csinálják, mi pedig Pusztaszabolcson utána a folyamatos karbantartást.
Úgyhogy az összeesküvés-elméleteket, amelyek arról szólnak hogy szándékosan szabotáljuk a Talenteket, végleg kukázni lehet.
Én ennél többet a Talentekért nem tudok tenni. Jelzem, úgy tűnik, más sem. Mert ezen a pályázaton a mi közös ajánlatunk az egyetlen jelentkező. Úgyhogy a tárgyalásos eljárásban majd kiderül, hogy meg tudjuk-e közösen csinálni a járműveket annyi pénzért amennyit a megrendelő tud/hajlandó fizetni, vagy pedig ha soknak tartja akkor tényleg csak a selejtezés maradt hátra.
Ja, egyébként teszem hozzá, az nekünk nagy szakmai elismerés hogy a nagy ÖBB elfogadta konzorciumi partnernek és konzorcium-vezetőnek a picike Pusztaszabolcsot.
24.-én mentem a Citadellával Hodosig. Kelenföldön szálltam fel és a biciklis jegy mellé nem kaptam helyjegyet, pedig a menetrendben van ilyen jel a vonatnál. Kérdeztem Kő-Kp.-n és Kelenföldön is, hogy kell-e. A válasz mindkét esetben, hogy nem. Szuper!
Beáll a vonat a III. vágányra Kelenföldön és én elkezdtem keresni a szlovén részben a kerékpáros részt! SZ 2.o + SZ 1+2o. + MÁV étkező + MÁV 2.o IC kocsi. Kalauz: Hová megy? Hodos. Nincs kerékpáros kocsi, ide nem teheti. Hová tegyem? Próbálja a szombathelyibe elöl. (ott se volt, láttam, ahogy jött) Kerekezés előre, kaller ott is kérdez, hogy hová. Hodos. Rossz helyen van, az a hátsó rész! Tudom, de idezavartak onnan. A szlovének nem adtak biciklist? - kérdezte. Úgy néz ki. Jó, gyorsan tegye fel ide (halberstadti) és majd Bobán átmegy.
Így is volt, addig lökdösték a felszállók, akik ajtót szerettek volna nyitni.
Bobán szétakasztás, stb., új kaller. Hová tegyem a biciklit? Meddig jön? Hodos! Akkor ide a végére, amint bezártam az átjáró ajtót. Kérdezem, hogy Zalaegerszegen fordulunk, nem lesz-e útban. Megoldjuk, volt a válasz és így el is jutottam Hodosig.
A kérdés: Hová tűnt Daemon Hill? (Palik után szabadon.) És a biciklis rész? Még jó, hogy nem Koperig akartam menni ...