Szeva!Nem teljesen tiszta nekem, hogy honnan is szivárog az olaj?Nekem anno csak az olajdekni tömitésem ment el, mivel nem vagyok szaki, de olaj le, csavarok ki, tömitőpaszta, meg tömités, és megvoltam 5 óra hossza alatt.Viszont ahogy elnézem, mintha az olajdekni felső részén is van olaj(esetleg fentről folyt rá)meg kellene nézni a szelepdekni tömítést is, szerintem.Engem nagyon bosszantott, hogy szivárog, meg taknyos , ezért csináltam meg.Üdv
A feleségem beleül minden nap, elfordítja a kulcsot és bemegy vele dolgozni. Egy biztos pont az életünkben, amivel soha nem volt baj és mindig teszi a dolgát.
Igaz, még csak bő 200 ezret tettünk bele, ennek a dupláját is meg fogja szolgálni szerintem, de még mindig olyan mint ahogy kijöttem vele a szalonból.
Annak idején nekem külön kiemelték, hogy ne M-eset vegyek, hanem BB-t, mert az a legjobb Suzuki motor...
Egyébként egy literrel kevesebbet eszik.
Szelepszár-szimmering gondokról hallottam, de az nem egy végzetes hiba.
Szerintem CSAK akkor van gond vele, ha az előző tulajdonosoktól nem kapta meg a minimális törődést sem és /vagy kitaposták a belét.
(Az mondjuk velem is megesett egyszer, hogy hónapokig nem használtuk, utána kicsit füstölt. De amint látta hogy újra teljes értékű családtag, elhagyta ezt a rossz szokását ;) - magyarul a sok állásban kikeményedtek a szimmeringek, de ahogy újra használjuk, már minden rendben van)
Köszi a tanácsokat,tényleg az elosztó üvegbiztije csattant el nem a wagoné,de legalább tegnap megmozgattam az összes biztit így nem lehet semelyik leoxidálódva ;-)!
Egyébként az zavart meg még a dologban,hogy a saját szivargyujtója is visszaugrik azonnal,ha benyomom nem marad bent és kezd izzani ahogy kellene neki.
Viszont, ha kipróbál valami egyéb kütyüt a dugaljban, egyből kiderül, hogy az elosztó halálozott-e el, avagy az van, amit Te mondasz, a biztosíték előtt van gubanc.
Általában igen. Aztán meg vagy nem. :) Elmondom hogy járt a barátnőm.- A kocsijában van egy menetrögzítő kamera, szivargyújtóba csatlakozik. Leverte a csatlakozóhoz tartozó 15A-es biztosítékot. Nézem, a dugasztápban lévő 5A-est meg nem. No, ez igen érdekes. Sok lehetőség nincs, itt a zárlatnak még a biztosíték előtt kell lennie. Úgy is volt. A - pólus csatlakozója rugós szerkezetű. A biztosítéktól ezt a rugós szerkezetet egy kis vékony műanyag fröccsöntött (ami a dugasz anyagában van kiöntve gyárilag) műanyag rész választja el. Csakhogy ez a kis elválasztó csak úgy (mert silány) eltört. Namármost, mikor be van dugva az aljzatba, akkor ez a kis rugós szerzet, amin rajta van a - pólus, ahoyg teljesen betoljuk a dugót, az egy kicsit benyomja egy rugó ellenében a biztosítékot. A biztosítéklnak a feje, ami közvetlenül csatlakozik a + pólushoz, szépen összeér a - pólussal, mivel a kettőt elválasztó kis műanyag darabka le van törve. Így aztán az autó 15 A-es biztosítéka elhalálozik, miközben a dugaszban lévő 5 A-es meg vígan éli világát.
Biztos nem normális ez így. Kérdés, mennyire fogy az olaj. De gondolom műszaki vizsgán kivágnak mint macskát sz@rni, ha vizsgabiztosnak a képébe csepeg az olaj. Olybá tűnik a dekni tömítésnek kaputt. Nekem szikkadt ez a tepsi.
Hamarabb megy ki a bedugott elosztó 10A-s biztosítékja, mint a szivargyújtó 15A-s biztosítékja. Próbáltál más eszközt üzemeltetni utána a szivargyújtóról?
A dugaszolóaljzat biztosítéka lábtérnél bal oldalon van, felső sorban az utolsó előtti bizti, CIGAR felirattal. Máshol nincs biztosítéka. Csak szemrevételezted a biztosítékot, vagy be is vizsgáltad, hogy rossz? Azon a biztosítékon nincs más, így ha nem jó, másról nem veszed észre, mert minden működik.
Az szeretném kérdezni, hogy hol van még biztosíték a szivargyujtóhoz,ha se a kormány alatt,se a motortérben nem találtam kiégett biztit,de a szivargyujtóban nincs feszkó?
Sajnos egy zárlatos elosztót dugtam be az asszony wagonjába és kicsaptam,de a saját 10 amperes biztije is jó és nem müködik,pedig minden más igen.
Nem általános? Mentem egy helyre ahol közel tizenöten várakoztak. Kivétel nélkül mindenki a kütyüt bámulta.
Persze érthető. Sok fontos embernek már nem a filofax a.. de. Mint lejjebb is írta kolléga alternatív megoldásnak nagyon hasznos lenne. Mert. Bár nevetségesnek tűnik már ma is van megoldás arra, hogy akár menet közbeni adatokat figyelemmel tudjon kísérni az ember egy néhány tízezer forintos eszközzel és a mobiljával. (fogyasztás, vízhőfok, fordulat...blabla..) Amire ugye egyébként semmi szükség nincs, de...
Kösz a tippet, de ez nekem nem megoldás. Teljesen szétrohadt a cső, ketté is tört. Ráadásul a perem is szétrohadt és eltört ott, ahol a nyílás mellé fel kell csavarozni. A betöltő részt pedig bonyolult lenne barkács módon megcsinálni számomra. Úgyhogy marad a vétel :(
Nyilván nem általános, de vannak akik annyira a kütyük rabja, hogy ha kiesik a mobilnet, az akkora tragédia számukra mintha az ég a földdel összeszakadt volna, mert nem tudja meg a legújabb celeb , vagy ismerősei pletykáit a fércbúkon. :)
Érdekes.... a nekem, használatra kiadott mobillal inkább telefonálni lehet, esetleg sms-t írni (sok idő). Más funkcióra nincs is szükségem. Saját mobilom meg nincs is :)
Én nem vagyok híve annak, hogy egy dolog kapcsoljon mindent. A példánál maradva a mobiltelefon. Ezzel indítjuk az autót, ezzel nyitjuk a lakásunkat, erről indítunk átutalást, parkolási díjat fizetünk, vásárolunk vele, stb. Gyakorlatilag ha az ember elhagyja, ellopják, tönkremegy, a gazdája halott ember. :)
Igazából a kulcs, a riasztó csak a "tulajdonos" gondjait szaporítja, nem egy esetleges tolvajét. "Tűz" esetén pedig remény ha közel a kulcs. Még ha nem is a helyén.
Csak remélem, hogy néhány év és felejtős lesz a kulcs. Ma már az ember az életét adja a telefonjáért, hát kapcsoljon az mindent. Bizonyára nem egy nagy dolog lenne. Esetleg a jövő. ☺
Napok alatt persze hogy lemerülni. Nem hinném hogy ki lehet kötni, mert a gyújtáskapcsoló mechanikusan reteszeli azt a kapcsoló részt ami neked éppen nem kéne.
Most az vetődött fel bennem, hogy otthon a garázsban mindig a kocsiban hagyod a kulcsot? Én még a riasztót is bekapcsolom, a kulcs meg egy szekrényfiókban van, pedig elég jó a közbiztonság nálunk.
Amikor beállok az udvarba vagy a garázsba, akkor ki kell vennem a kulcsot és visszarakni. Van hogy több napig is áll, szerintem annyi idő alatt le is szívná az akkut a rádió.