Ha olyan mechanikára teszed, amelyik biztosítja a stabilitást (a remegébiztos képet) , annak a követési sebessége a töredéke sincs az ISS áthaladási szögsebességének.
Ha pedig kézzel követed, az meg nem ad remegésbiztos képet és a nagy nagyításoknál ez hatványozottan fontos.
Mostanában szeretném megvenni első távcsövemet, alapvetően csillagászati-hobby célokra (ezt néztem ki: http://www.skywatchertelescope.com/1309EQ2.html). Szerintetek mekkora esély van rá, hogy ezzel el tudok kapni LEO-n keringő ojjektumokat, praktikusan pl. az ISS-t?:)
5%-kal erősebb első fokozatú RD-171M hajtómű, könyebb és nagyobb teljesítményű fedélzeti számítógép, több szenzor a digitális fedélzeti elektronikában.
Éppen "csak" ők többet szeertnének távlatilag: független űrállomást. Nem kis dolog ez, azt elmondhatjuk.
Ha közben beesik egy kis biznisz az ISS felől (mondjuk amennyi pénz arra van, még az se biztos, hogy minden meglesz, amit eredetileg terveztek - ennek sok jelét láttuk már, ugye).
Szerintem az is eszükben van, hogy Föld-Hold járatokhoz, Föld-Mars járatokhoz is fel lehet használni majd a moduljaikat, a technológiájukat.
Az elsődleges céljuk az űrhotel létrehozása, de egy ilyen pénzigényes üzkletél nem hagyhatják figyelmen kívül az egyéb felhasználási és profit termelő lehetőségeket. Viszont szerintem az üzleti tervükben sem építenek erre, ami bölcs dolog (ha tényleg így van :).
Bár minden magáncég így csinálná, mint ők, és nem csak pofázással, meg magyarázkodással töltenék az időt...
Kár, hogy Bigelow-ék nem az ISS-hez terveznek modult, nekik is egyszerűbb lenne, ha a life-support, propulsion meg solar panels már készen lennének fent. A NASA úgyis most hirdeti a Destiny modult is cégeknek, mint "nemzeti kutatóhely". Bigelow-ék egy lakómodullal beszállhatnának az üzletbe, ahol vagy turisták, vagy a labormodulok kutatói laknának, persze fizetős alapon. Így a magánűrállomással járó logisztikai, ellátmányozási kérdéseket sem nekik kéne megoldani. Oroszoktól vehetnének APAS dokkolórendszert, hogy tudjon kapcsolódni.
Gondolom néztétek a leszállást.Percekig rájuk se tojtak,miután megállt a masina.Már szinte kínos volt,pedig a konvoj már elötte megindult.Aztán később olvastam, hogy leszállás elött sok vizet isznak sótablettával a könnyebb adaptáció miatt.Mármint a gravitációhoz való visszaszokás miatt. Aztán már a fékezés után az orrából a maradék üzemanyagot kipumpálják az űrbe,gondolom, hogy a nagy hőmérséklet ne jusson be a fuvókákba,illetve ne legyen ott nafta.Érdekes volt, ahogy kiszállás után sétálgattak a gép hasa alatt.Aki nyaralásból érkezik haza repülővel, azt is nehéz megszokni.Pár órával elötte még a tengerparton van az ember,aztán egy nagy élmény és már otthon is vagy.Ők meg fentről jöttek,nem akármilyen látvány után szállnak ki a gépből.
Rájöttem, biztos a fékezőmanőverre gondolnak, amikor letér az orbitális pályáról. Akkor a főhajtóműveit használja, így valóban háttal van a menetiránynak.
Persze a légkörbe már inkább előre, és főleg hassal repül be.
" Az űrrepülőgép háttal és farral előre merül bele a légkörbe. " Lásd Index cikke a főoldalon.Még szerencse,hogy nem Houstonban vannak és ők az irányítók.
(Northrop Grumman Lunar Lander Challenge - X Prize)
9 résztvevő. Vajon Carmack-ék meg tudják-e csinálni ezúttal a Pixellel? Tavaly csak nagyon kevésen múlott.
És a többiek? Ki lehet a titokzatos 9. versenyző?
idézetek a versenyző cspatoktól:
"Exploration is the essence of human nature. Space habitation is the future of human evolution." Acuity Technologies’
"Who moved that bloody landing pad?" Armadillo Aerospace :)
"This event and others like it encourage, support, and celebrate the enterprising innovation of pioneers working to give humanity wings. Our neighborhood - this solar system, the cosmos, actually - is so much more vast and amazing than the paltry headlines, insanity, and politics crammed at us daily as so-called news. The beauty of the hood and discoveries that await us are deserving of our attention and mandatory to our survival as a species." - Vanna Bonta - BonNova Team
"The competition is an important way of proving that VTVL spacecraft are useful for earth-based flights as well as lunar landers. The public will see an almost "pit crew" style turnaround time between flights that shows how these vehicles can be operated just like aircraft. And that's the key to making space affordable." -David Masten, CEO - Masten Space Systems
"The road to space is open: when today's adventurous souls realize they are no longer bound to this planet's surface, but can venture into the final frontier, entrepreneurial spaceflight will explode! Nothing compares to the X PRIZE events in demonstrating this reality." - Richard P. Speck. - Micro-Space
""NG-LLC is a natural progression from the ANSARI X PRIZE. I fully expect some of the work products from NG-LLC to make their way into the mainstream aerospace R&D mentality and work effort." - Paragon Labs
"The Northrop Grumman Lunar Lander Challenge provides a step along the path to space. One of the current difficulties of advancing the private spaceflight industry as a whole is the large distance between visible milestones. Having challenges to test companies in a public forum on a regular basis will keep the public aware of the real progress that is being made behinds the scenes." - Robert Steinke - Speed Up Team
"NASA Centennial Challenges is the most important program in NASA since the moon landings. It is the only program with possibility of harnessing the Awesome power of the American entrepreneurial free market to develop cost effective space access and technology." - Paul T. Breed - Unreasonable Rocket /ők építik garázsban a járművet kevesebb, mint 200.000$-ból kevesebb, mint 40 millió forintból - na azért ez sem sufniproject, csak a többihez képest.
Szerintem itt legalábbis a Windows-os laptop csak arra kell, hogy szimulálják a dokkolást, a laptopon fut a "játékprogram", ami a TORU-ból kapja a jeleket. Erre a képre emlékszem, itt az űrhajós nem élesben dokkolt.
Ha valakinek van közelebbi információja, akkor mesélje el: miféle gépeket használnak odafenn? Hogy létezik hogy ennyi baj van velük? Én azt képzeltem hogy oda fel csak válogatott, alaposan letesztelt masinát visznek. Továbbá: a MIR utolsó éveitől eltekintve miért nem lehetett korábban efféle bajokról hallani az oroszoktól? Nem volt nekik? Akkor mivel irányították a masináikat? Vagy ez is a legendás millió dolláros amerikai űrtoll kontra orosz ceruza esete?
A kép nézőpontja miatt látszott rosszul, egy darabig eltartott nekem is, hogy rájöjjek, hogy az miért nem lyuk, illetve, hogy miért felhajtódott darab.
update: osszetuztek a felhajtodott szigetelopaplant. erdekes, korabbi kepeken valoban nem latszodott, hogy fel van hajtodva, de most tisztan kiveheto volt.