Mi -- "szárazföldi patkányok" -- elfelejtkezünk róla, hogy a vízen is lehet hódítani. Ahogyan a törökök is tették a XVI. században. Miután Hajreddin Barbarossa tengeri kalóz hűséget esküdött I. Szulejmán török szultánnak az oszmán hadiflotta egyre több hajóval rendelkezett, egyre többfelé vitte el a hódításra, zsákmányra áhítozó "igazhitű" harcosokat. Földközi-tenger keleti térsége már a szultán "fürdő medencéjének" számított. A nyugati irányban MÁLTA szigete állta útját a török hódítóknak. Ezért 1565-ben I. Szulejmán török szultán parancsot adott ki a sziget elfoglalására. A török hajóhadnak Piali pasa, míg a seregnek Musztafa parancsolt. A bizonytalan híradások szerint kb. 50 ezren szállhattak fel az irdatlan sok hajóra, amely kibontott vitorlákkal hajózott Málta felé. Ott a harcra igyekezett felkészülni La Valette nagymester a lovagrendi tagokkal és a zsoldon felfogadott vagy éppen városlakó, de fegyverforgatásra alkalmas férfiakkal. Létszámukat kb. 6 ezer főre tették.
Következő Felvidéki vár ahová szeretnék eljutni VÉGLES vára.
Tudnátok információval szolgálni?
Neten ezt találtam: Napjainkban a kastély területén a hotel Grand Víglas négycsillagos szálloda üzemel, de természetesen a kastély első udvara elérhető a látogatók számára is. A bejáratnál cukrászdák, kávézók várják a vendégeket. A kastélyban naponta többször is indul tárlatvezetés.
Akkor ezek szerint van egy olyan része ami látogatható az emberek számára?
Tudjátok ezen látogatáson milyen kiállítások találhatóak a várban?
Illetve olyan oldalt ahol a belépők árát tartalmazza, meg az induló tárlatvezetések időpontját?
Van még egy ilyen sziget, sokkal közelebb. Lissa (Vis) szigete az Adrián Spalatoval szemben. Ott nem olyan nagy az erődsűrűség mint Máltán, de azért van ott is a napoleoni időktől kezdve. Van még tengeralattjáró barlang is, némi macera árán látogatható. Jugoszlávia széteséséig zárt sziget volt, jugoszláv állampolgárok sem mehettek. Most már lehet. Mintegy 15 éve jártam arra, a hajójegy autónak nagyon drága, embernek elviselhető volt. Autó igazából nem kötelező, egy út megy végig a szigeten. Viszont meglepő volt, hogy kb. egy hét után a szigeti árak (olcsóbbak mint a "szárazföldön") kompenzálták a drágább hajójegyet. Nagyon rusztikus volt akkoriban, üzlet nem nagyon volt, reggelente a pék, a zöldséges végigment a falun és minden utcasarkon ordítva reklámozta az áruit. Nem tudom, hogy most is így van-e még? Akkoriban a standokon 100méterenként volt egy-egy fürdőző. Én élveztem. A tengeralattjáró barlangban nem jártam, de nagyon élveztem a szigetet. Hajóval megkerültük és a hegyoldalakban gyanús házak voltak. Fénykép van, nem annyi mint a későbbiekről, de van.
Drónos légifotók a várakról jöhetnek a Topikba vagonszámra. De már a műszaki adatok részletezése gyanúm szerint kiverné az inkább históriás időkre kíváncsi olvasók ingerküszöbjét. Köszi! :-)
Tudtommal még nem volt! Pompás ötlet lenne ismét, így "virtuálisan" végigmenni az 1565-ös ostrom részletein. Hogyan támadtak a törökök, hogyan védekeztek a máltaiak? Én belekezdek, de számítok a te hathatós segítségedre.
Természetesen ez ne zavartasson más Topiklakókat, hogy egyéb várakról témázzanak.
Kedves Topiklakó barátaim! A drónos szerkentyűk műszaki dolgait, úgy mint sjose javasolta, tényleg privátban tárgyaljátok már meg. Nagyon szépen köszönöm!
Igen. De a Fly more combó 164000 Ft-tól kezdődik, és az alap Spark 100000 Ft-os árához képest plusz 60.000 Ft. Plusz az IOS-es készülék használtan is min 40.000 Ft, plusz memórakártya, ami ,ár 210.000-re tornázza a drónozni vágyú várfanatikus költségeit. Én is egy év alatt sezdegettem össze apránként a szükséges dolgokat. Én a DJI és az android kapcsolatában nme hiszek, hiába írják a fórumok, hogy ez meg az gond nélkül megy egy frissítés és vége. Downgradelni meg nem lehet nem ugyanaz. Gondolom nem lenne jó ha 1,3 km-re tőled jelet veszt a drón egy mocsár közepén vagy egy hegytetőn (pl. Murányban). Na azt lehetne keresgélni....
Szerintem igen. De amivel kell kalkulálni.: + 2 db akksi, leszállótalpak, kontroller, használt Apple telefon vagy tablet (stabil működése a DJI GO-nak így garantált) telefontartó, zsinór átalakítóval, ami összeköti a kontrollert a telefonnal. Kistáska. A nagyobb DJI -ok jobbak, de ki akar cipelni egy bőröndöt kilométereken át, sokszor hegynek fölfelé? A Mavic Air pedig drága...
Teszteknél a Sparkot is a Fly more combo csomaggal ajánlják. A két akku és a kontroller miatt. Ezek szólóban mind drágák. Akku 17-18 ezer/ darab. Na meg klassz kis válltáska is jár hozzá,plusz több propeller is. Na meg egyszerre 3 akkut töleteni képes akkutöltő.
Köszi! Én is a Sparkot nézegetem. Ezek szerint ez a kis dron alkalmas vár körül repülésre? Videózásra és fotózásra? Papíron 11-13 percet tudnak az akkui,de ez nyilván függ a széltől és a felhasználói szokásoktól.
Igazából a Mavic air lenne jó, fly more combo csomagban,mert abba van 3 db akku és minden egyéb csak igen drága.
"Azért bennem motoszkál a kérdés: egy ellenséges partraszállás esetén milyen ellenállóerőt képviseltek volna az erődök?"
Málta szigetén úgy tudtam, hogy csak egy strand van Cirkewwa mellett. Ez 100-150m hosszú. Most olvastam, hogy a fort Rinella mellett is volt egy hasonló. Máshol nem lehet partra szállni, kivéve a 3 kikötőt. A 3 kikötőt erődök tucatjai (!) védték.
Az erődök sűrűségére az a legszemléltetőbb, hogy Máltán 3 katonai repülőtér (szárazföldi) volt és ha egyiket szétbombázták akkor a repülőgépek átgurultak (!) az épen maradt repülőterek valamelyikére. Az utcákon járva nekem az volt az érzésem, hogy sok helyen néhányszáz méterenként egy több méter vastag és 10-15m magas fal van. Nem vagyok katona, de az a gyanúm, hogy Máltát nem lehet(ett) partra szállással elfoglalni. De ejtőernyős akcióval sem. Nem véletlen, hogy a németek és olaszok nagyon el akarták foglalni Máltát, de rohammal nem is próbálkoztak. Nagyon helyesen. Ki akarták bombázni a háborúból, de nem sikerült. Ki akarták éheztetni, de az sem sikerült. A brit konvojok nagy áldozatok árán el tudták látni Máltát. Málta nélkül a Tengely azt csinált volna É.-Afrikában amit akar. Az el-alamein-i csata után a Tengely pozíciója nagyon meggyengült, légi úton próbáltak utánpótlást eljuttatni É-Afrikába, de a Máltáról fölszálló szövetséges (főleg brit) vadászok megtizedelték a német szállítógépeket. A megtizedelést úgy kell érteni, hogy alig ért át utánpótlás Afrikába. Szerintem Máltát nem lehetett elfoglalni, csak atombombával megsemmisíteni. Benn a sziget belsejében is hemzsegtek az erődök, ha az egyik elesik akkor három másik kezdi lőni.
Azt viszont el kell fogadni, hogy egy vár{rom} helyreállítása során a munkálatok miatt hosszabb-rövidebb ideig nem lesz látogatható az adott műemlék. Pontosan úgy, mintha utat javítanának, arra sem lehet ráhajtani az úthengerrel szemben. Tehát új év ---- új várhelyreállítások! :-)))
Köszi. Mindenképpen írok majd.Én is a termete miatt választottam. Gondolkodtam rajta, hogy írok, egy posztot, hogy mi kell a drónozáshoz (starter kit) de elvetettem, mert vannak nálam sokkal tapasztaltabbak. De vissza a várak témájához, kapcsolódóan a drónokhoz... Egy kérdés: Amikor erődöket légi fotózol lakott területen Spanyol vagy Olaszországban, ott nem kell valamiféle engedély?