Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137688

A siófoki MAVIR alállomásra gondolsz?

Ott van egy 400 kV-os elágazó Paks, Százhalombatta, Toponár és Litér felé.

Valamint egy 120 kV-os leágazás az elosztó hálózathoz.

Viszont onnan egy dedikált 20 kV-osat le kéne vinni a partra Szántódra, hogy nyomhassák a delejt.

Aztán az intenzív töltés hatására a komp környékén jó lesz hőleadás, úgy lesz instant halászlé is közelben, csak jó kell fűszerezni a Balatont.

 

Tihanynál ez meg gyárilag felejtős.

 

Vegyük már észre azt, hogy jelenleg ez nem pálya.

 

Ha lenne konténer méretű, kiégett urán üzemanyagra épülő, remanens hőt felhasználó elsődleges erőmű, akkor szekunder szinten lehetne gőmeghajtású komp, kevés delejjel.

 

De jelenleg még mindig olcsóbb pihentetni és elásni a kiégett nuki pasztillákat, mint ráépíteni egy ilyen technológiát és azt üzemeltetni.

(Az árban benne foglaltatik az üzemeltető szakember gárda is)

Előzmény: Atis57 (137681)
gigabursch Creative Commons License 2023.04.04 0 0 137687

Mi Szozopol-Neszebar vonalon mentünk 1986-ban.

 

Attól eltekintve, hogy a Kométa3 nevű hajó egy vas úszó akárminek nekiment és durván elkalapálta a bal szárnyat és innentől a hajó kicsit sántán veretett, nem volt rázós.

Igaz, mi kint álltunk a hátsó teraszon és élveztük a csavarvíz látványát.

Előzmény: Adamis Gusztáv (137668)
tehtube Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137686

Köszi, értem.

Akkor megtévesztő volt az izlandi útifilm. Csak a 2022-es tévéműsor miatt jutott az eszembe. Személyesen egyetértek, hogy a belsőégésű gép a leggazdaságosabb továbbra is. Azért rákerestem, mi a csodabogár akkor ez?

https://new.abb.com/news/detail/16086/abb-to-power-icelands-first-electric-ferry

https://icelandmonitor.mbl.is/news/news/2020/11/28/major_advantages_to_running_ferry_on_electricity/

 

Ámbár belegondolva a csupán forgó látványnak szerkesztett lapátoskerekek a Kisfaludyn szép időben egész jól megbírkóznak a hajtással :-)

Előzmény: TAYFUN# (137683)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137685

Szia!

 

off;  Autóbuszokban, targoncákban is divik az akku cserés töltés. 1 gép ,+2 akkuval.

 

On, Ha tengeri kompban lehet akkus , akkor......? 

Egy 36 ' -s konténert lehetne cserélni a kikötőben....

 

A realitás meg; Örüljünk, hogy nem az utasnak kell eveznie.!! (persze itt még dijat is felszámolnának a "szolgáltatásért"? )

Előzmény: TAYFUN# (137683)
TAYFUN# Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137684

Helyesen: a hatásfok csökkenés tovább nő.

 

Előzmény: TAYFUN# (137683)
TAYFUN# Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137683

Szia !

A hajtás nem dízel...az energiaátalakítások okozta hatásfok tovább csökken...Kérek mindenkit térjen vissza a realításhoz.

A Szentendre belváros komp kishajója lehet elektromos, mert megy óránként 10 percet és töltik 45-öt. (közben kiszállítás-beszállítás:-))

 

Előzmény: tehtube (137679)
rezgaras Creative Commons License 2023.04.03 0 0 137682

Attól tartok, nem kellene neki több áram, mint a szántódi "benzinkútnak" 15 év múlva.

Előzmény: smith (137680)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.02 -1 0 137681

Szia!

 

Az a 120kV s alállomásbiztosan elbirná.

Mert atengeri szállodahajók is   3.6--6,6---11kV-n  a 0.5-1-2MW teljesitmény szokták felvenni a kikötőben.

 

off ;egy vasúti vill.mozdony  is inditáskor  2---5MW igényel.utána a 200-400kW  szokásos.

 

on; de mekkora főgép van egy ilyen kompban?  ill. ha diesel -elektromos  mekkora áramfejlesztő?

Előzmény: smith (137680)
smith Creative Commons License 2023.04.02 0 0 137680

Csak egyetlen dolgot számolj végig: ha ugyanakkora kapacitást akarsz kialakítani, mint a jelenlegi 4 hajó, akkor ahhoz hány egységre lenne szükség, még extrém gyors töltés esetében is? Az, amelyik épp a töltőn áll, profitot nem termel, a személyzetnek pörög az ideje. A betápot nyilván dedikált kábelezéssel kellene kiépíteni az aszófői illetve a szántódi alállomásoktól, amelyek koránt sem biztos, hogy elbírnak egy ilyen jellegű terhelést, és ez valószínűleg csak a probléma felszíne...
Azt próbáljuk már elfogadni, hogy a hajózásban a főgép NEM úgy üzemel, mint egy közúti vagy sok esetben még a vasúti járműveknél, hogy rövid idejű gyorsítás után a sebességtartás töredék teljesítményből megvan. Itt indulástól mólófejig a névleges fordulaton és töltésen (tehát teljesítményen) megy a gép...

Előzmény: tehtube (137679)
tehtube Creative Commons License 2023.04.02 0 0 137679

Ok, ez igaz, de elsősorban a kompok érdekeltek volna. Két új gyártása esetén felmerült egyáltalán a nem dízel hajtás?

Előzmény: smith (137678)
smith Creative Commons License 2023.04.02 0 2 137678

Nyáron, árnyék nélküli helyen ma szinte egyetlen autó sem állítja le a motort, úgy ti. nem működik a klíma odabent. Ez pont a tehetősebb rétegre fokozottan igaz.

Előzmény: tehtube (137676)
trizs77 Creative Commons License 2023.04.01 -5 5 137677

Gondolhattak arra, hogy a kiemelt balatoni híresség villanyos hajtás esetén mekkora országimázs, reklámértékkel bírhat?

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Semekkorával.

 

Az ország lakosainak 99,99%-a ma sem tudja milyen motorral járnak a balatoni kompok.

Ha azt mondod nekik - kellő meggyőző erővel - hogy hát hisz már 30 éve villanymotor hajtja a kompokat, elhiszik.

 

Külföldiek úgyszintén.

 

 

tehtube Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137676

Igaz, az is számít, de nagyon sok autó már egyből leállítja a motorját. Jellemző szerintem egy tehetősebb autós közönség a komp ügyfeleinél. De tévedhetek. Általában nem kell sokat várni. 

De a tévés példa alapján csak érdekelne, hogy nálunk miért igen, vagyis miért nem érdemes ide az elektromos üzem?

Előzmény: smith (137667)
smith Creative Commons License 2023.04.01 0 1 137675

Tetszőleges szeles, nem strandolós napon képesek megtölteni a Tihanyi utcát és száz méteren még a a csatlakozó irányokat, erről viszonylag reprezentatív megfigyeléseim vannak.
Magam sem találom őket hangosnak, arra próbáltam rávilágítani, hogy az arányérzék ajánlatos egy ilyen probléma kezeléséhez.

Előzmény: rezgaras (137672)
Atis57 Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137674

Szia!

 ugyan már---mi a legolcsóbb verzió? S lehet-e abból még árengedményt kapni....

 

Tehát semmi elektromosság-mert drága, klima nélkül ,falócákkal!

Előzmény: tehtube (137673)
tehtube Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137673

Bocsi, nem voltam egyértelmű.

A két frissen legyártott, unatkozó kompra gondoltam az izlandi villanykomp analógiával. 

Ebben az esetben az alternatív hajtás felmerült egyáltalán? Végeztek számításokat? Gondolhattak arra, hogy a kiemelt balatoni híresség villanyos hajtás esetén mekkora országimázs, reklámértékkel bírhat? Vagy csak kiadták a megrendelést az 5-6. kompra mert csak.

Előzmény: Mwin (137665)
rezgaras Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137672

Mostanában nagyon ritkán van "kilométernyi autósor". Talán augusztus 20. környékén. De nem találom a mostani kompokat sem hangosnak. Még a szántódrévi büfében sem igen hallani. Bezzeg a Törökszentmiklós! Amikor új volt, elindult Tihanyból és még akkor is jól lehetett hallani, amikor Siófokra megérkezett! Azt hiszem, azóta tompítottak a hangján.

Előzmény: smith (137667)
gepesz Creative Commons License 2023.04.01 0 2 137671

Törölt nick Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137670

Mi a Bajkálon mentünk, tükörsíma volt a víz, pedig órákon át mentünk észak felé.

Előzmény: Adamis Gusztáv (137668)
gumidani Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137669

https://www.facebook.com/photo/?fbid=5377889115649678&set=g.419334985257251

Az - gondolom - nyilvánvaló, hogy mit visz, de melyik városban lehet? Talán Nagykanizsa?

 

Adamis Gusztáv Creative Commons License 2023.04.01 0 1 137668

En is. A kezunk a fejunk felett volt, h mikor egy hullamon egy metert ugrottunk, ne verjuk be a fejunket a plafonba 😉 aztan, mikor kiertunk az Angarara, na onnan tenyleg tukorsima Irkutszkig.

Előzmény: Törölt nick (137656)
smith Creative Commons License 2023.04.01 -1 1 137667

Legyen úgy.
A rá várakozó kilométernyi autósor zaját és emisszióját milyen módon vinnéd lejjebb?
Vajon hányszor több ez, mint a nyolc kompfőgép emissziója?

Előzmény: tehtube (137664)
zjakabfi Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137666

A kollega nem a most épült kompokra gondolhatott?

Szerintem a folyamatos pörges miatt a töltés nem lenne amúgy megoldott.

 

 

Előzmény: Mwin (137665)
Mwin Creative Commons License 2023.04.01 0 0 137665

Ezt most komolyan kérdezed? Hol volt a hatvanas években olyan elektromos hajtómű, ami megfelel? Mai viszonyokat ne akarj már 50 évvel ezelőttre alkalmazni.

Előzmény: tehtube (137664)
tehtube Creative Commons License 2023.03.31 0 0 137664

Egy érdekességet láttam a tv-ben. Izlandon a Heimaey szigetre 12km az út komppal. A komp néma, mert elektromos.

Csak érdeklődésképpen: Balatonra az út tizedére, 1,2km-re valóban nem lett volna célszerű elektromos üzemű kompokat konstruálni?

 

Ok, ezek pörögnek, míg az izlandi gondolom napi 1-2 utat tesz meg. Viszont durva szélben, erős áramlattal. 

Kérdésem azért merült föl, mert Szántódról és szomszédjaiból elég erős a kompok gépzaja, továbbá a szántódi parton a komhoz közelebb gyakran érezni a légszennyezést. 

rezgaras Creative Commons License 2023.03.31 0 0 137663

Az nagyon régen lehetett. Az olaszok már jó ideje készítenek szárnyas hajót és gyors hajót is. Már az alső sorozatot ki is selejtezték. Úgy láttam, nagyjából egyformán gyorsak és ugyanabban a menetrendben járnak.

Előzmény: trizs77 (137655)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 137662

oké, rendicsek :D

Előzmény: offroadgangster (137660)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.31 -2 0 137661

Nem sokkal jobb de köszi azért a segítséget!

Előzmény: Enzo (137659)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.31 0 1 137660

"meg ugye GDPR" - nekem van egy hivatalos e-mailem hivatalosn helyről, ami kimondja, hogy ha a hajót fényképezed és nem kimondottan egy személyt rajta, akkor az úgy OK és senkinek nincs belekötnivalója... Ennyi erővel egy nevezetességet sem lehetne fényképezni, mert alig van alkalom, hogy más ne legyen a képeken. Annyi maximum, hogy aki arca látszik, azt kitakarod utólagosan.

 

A régi regiszter nekem is jobban bejött, de lehet annyi csak a baj, hogy hozzá kéne szokni az új működéséhez.

 

"Akkor a Danubia műszaki hibás volt de annyira megcsinálták, hogy saját lábán hazament ha jól értettem?" - én a műszaki gondokról nem is tudtam, de meglehet. Nem láttam személyesen a menetet, de AIS nem mutatott mellette más hajót haladni.

 

"éjjel kilopják a katalizátort" - az az enyémben már rég nincs benne, kereshetik :P

 

"kell társaság csak szólj akkor lespanolhatunk" - előre szinte sosem tervezem a menetet, amolyan beugrok az autóba aztán jutok, ameddig jutok alapon megy a dolog, de h úgy alakul, jelzem ;)

Előzmény: Swtrooper2 (137657)
Enzo Creative Commons License 2023.03.31 0 2 137659

"a régi, átlátható, egyben minden kép és adat...."

Van ilyen funkció, jobb felső részen keresd:

Előzmény: Swtrooper2 (137657)
Enzo Creative Commons License 2023.03.31 0 0 137658

Én is ilyesmit sejtek.

Kicsit olyan lehet mint a Concorede volt: korának csúcstechnikája, nagyon menő (még ma is), de bonyolult és érzékeny technika drága fenntartással és magas üzemanyag fogyasztással.

Ahol van vízmélység, nincs uszadék és az úthálózat lassú (pl. a nagy olasz tavak) ott lehet igazából létjogosultsága.

Előzmény: scsabi (137654)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.31 -2 1 137657

Igen tudom, hogy mindenki rosszat sejt, meg ugye GDPR, ha egy gépész fél füle beficcen a képen már perelhet személyiségi jogok megsértéséért.

Na mindegy arra viszont büszke vayok, hogy az összes BKV hajó gépházát lefotóztam jó kapcsolati tőkém lévén :D Én szóltam a hajóregiszternek is, hogy írják át a rába motorokat doosan-ra mert már rég kicserélték őket :D

Amúgy utálom a hajóregisztert amióta átalakították asszem 2 éve már, sokkal jobb volr a régi, átlátható, egyben minden kép és adat.... Na mindegy

Akkor a Danubia műszaki hibás volt de annyira megcsinálták, hogy saját lábán hazament ha jól értettem?

Az inota horgonyzási helye ma már jobb, mert kiszedték a kerítést, viszont érdemes rögtön az ösvény előtt parkolni, mert az etnikum-telepen póráz nélkül kiszöknek a kutyák és életveszélyes, csoda, hogy még nem lett ott halálos baleset. De csak nappali fényben parkolj, mert éjjel kilopják a katalizátort.

Én minden második szombaton ki szoktam nézni ha mész és kell társaság csak szólj akkor lespanolhatunk!

Csőváz.

Előzmény: offroadgangster (137651)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.31 0 1 137656

Bajkál tavon én is utaztam, de az olyan simán ment, mint egy vonat.

Előzmény: scsabi (137654)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.31 -1 2 137655

Nápolyból láttam a szigetek felé menő sok szárnyast.

Csúcsban félóránként, csúcson kívül óránként jártak.

Ahogy saccoltam mind szovjet gyártmányú volt.

Előzmény: scsabi (137654)
scsabi Creative Commons License 2023.03.31 0 0 137654

Teljesen laikus véleményem szerint azért, mert pl. Európa belsőbb részein a legtöbb helyen van olyan fejlett szárazföldi közlekedési infrastruktúra, ami a szárnyashajónál gyorsabb és fajlagosan olcsóbb eljutási lehetőséget biztosít. A SZU-ban találkoztam olyan viszonylattal, ahol az egyetlen egyenes út a folyó volt, szárazföldön csak nagy kerülővel lehetett az utat megtenni.

 

Amúgy a Földközi-tengeren utaztam én szárnyashajóval többször is. Pazar élmény volt, de az utasok nagy többsége eléggé megszenvedte az utat. A Ceuts-Algeciras félórás úton az utasok 70%-a csandázott, mint a lakodalmas kutya. Ott most tán ACC-katamaránok járnak, amik adott esetben még gyorsabbak is lehetnek, mint a szárnyashajó, de a hasznos hordképességük sokkal nagyobb.

Előzmény: Enzo (137646)
jakyg Creative Commons License 2023.03.30 0 3 137653
gepesz Creative Commons License 2023.03.30 0 3 137652

offroadgangster Creative Commons License 2023.03.30 0 0 137651

"Bocsánat ha már kérdeztem, elnézést, nem emlékeztem" - na ne tudd, mennyire meg vagyok botránykozva most ezen :D :D :D Ilyeneken biztos nem fogunk összeveszni, lehet elkerülte a figyelmedet a válaszom ;)

 

"nem éppen segítőkész társaság" - nézd meg, hova fejlődik a világ. Ha te (én sem) nem is azért mész oda, hogy rosszat hozz rájuk, lehet akadna olyan ember, aki ebből a helyzetből a kukacoskodós forgatókönyvet hozná ki. Készítesz képet, naivan megosztod másokkal, erre a képre hivatkozva majd valaki kellemetlenkedni fog valük valamin. Sajnos benne avan a pakliban, és ez így nincs rendben... Én is már jártam olyan vízhez köthető helyen, ahol megkértek, hogy meg se említsem, hogy beengedtek. Pedig tuti itt is örülnének páran azoknak a képeknek. Na majd lehet 5-10 év múlva, akkor már bőven nyugdíjas lesz mindenki, aki akkor ottvolt, addigra elévül a "bűn"...

 

"valami szállodahajó vesztegel évek óta" - az a DANUBIA volt. Egy időben áll Budafokon is, aztán Újpesten, aztán megint visszavitték Budafokra, aztán megint az öbölbe. De ő idén elment saját erőből Németországba, állítólag ukrán menekülteket szállásoltak el rajta.

 

INOTÁ-t láttam ott igen, több mint egy éve voltam arrafelé, de a budai oldalon. Fények is olyanok voltak, amilyenek, így a képek is elég semmilyenek. Az a baj, hogy az a hely nekem kicsit félreeső, bármilyen irányból megyek BP felé. 1x még 4-5 éve elmentem a pesti oldalra is, be a kis utcácskába a parton, akkoriban még a WALHALL állt ot, meg talán a CICA is, de alig látszott valami a szabadon megközelíthető részről, be volt nőve a part, kerítés mindenhol. Azóta el is kerülöm, mert "felesleges". Viszont most hogy így felemlegetted, lehet legközelebb fogom magam és betérek arrafelé...

Előzmény: Swtrooper2 (137649)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.30 0 0 137650

"elindul a helyzet normalizálódása" -ennek már ideje lenne bizony, minden téren jobb lenne a helyzet utána...

 

Ami az "érdekes", a szlovák tulajban meg sem fordult, hogy megmentenek egyet. Eladni rosszvasnak oszt´ kész... Pedig tényleg jó lenne megtartani 1-1 darabot az utókornak

 

Közben utánanéztem FB-on, pont tegnap volt egy éve, hogy nyilvánosságra került, illetve lépések lettek téve a bontás és a megmentés kapcsán.  https://www.facebook.com/groups/3063495253913736

 

Előzmény: Ep128 (137643)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.30 -1 0 137649

Szia Offroadgangster!

Bocsánat ha már kérdeztem, elnézést, nem emlékeztem
Erre a képre gondoltam igazad van:
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:216043/shipname:VARHEGY?order=date_uploaded


Ohh értem. Én is írtam anno e-mailt a "hadásziéknak" de még csak nem is válaszoltak, nem éppen segítőkész társaság, persze nem feladatuk az érdeklődők kiszolgálása, ez van.
Viszont a kajakosok jó arcok, ők beengedtek a pontonjukra fotózni a TABÁNT amikor csigát cseréltek rajta lefotóztam relatív közelről.
A vaskapu szorosról nem tudok nyilatkozni, de Ada Kahleh szigetéért nagy kár!

igen a népszigetet ismerem, átadták 4 éve az átjárást kis kapun be lehet menni a váci út felől az öböl csücskébe ahol valami szállodahajó vesztegel évek óta.
Jó hát nézd én voltam a fanny hajón amiben 12 hengeres MVM motor van de szigorúan megtiltották a fotózást, és nem is beszélhetek róla :P Ilyen világ van, nincs mit tenni.
A buzi-szigetnél horgonyzó inotát lesd majd meg ha gondolod írj:
jszpmester@gmail.com
üdv

Előzmény: offroadgangster (137632)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.30 -1 0 137648

Én az elejétől biztos vagyok benne, hogy nem csak nekik fáj, illetve lehet hogy neki a legkevésbé. (mélyebben nem mennék bele inkább, offtopic)

 

Propaganda, marketing, érzékenyítés, stb. nézőpont kérdése. Ha van/volt rá igény, miért is ne újítottak volna. Lehet, még nagyobb célközönséget tudtak volna megszólítani az új, csillivillibb hajókkal, akik esetleg az "öreg", "lerobbant" (tudjuk, hogy nem, de a laikusnak ez látszik, 95%-a a népnek a külsőségekre ad) eszközökkel nem nagyon akartak utazni

Előzmény: zjakabfi (137642)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2023.03.30 0 0 137647

Felteszem, ez összefügg azzal, hogy az interneten fellelhető források szerint pl. Nyugat-Európában nem is nagyon használnak szárnyashajót máshol (személyszállításra legalábbis).

 

Dél-Európában van tengeren és belvízen is néhány szárnyas, pl Korfu térségében, Olaszországban, stb.

 

A 3 nagy olasz tavon (Garda, Como, Maggiore) járó, összesen talán 9 db szárnyas amúgy Messinában készült a 80-90-es években, pl:

https://www.navigazionelaghi.it/en/fleet/aliscafo-serie-voloire/

 

Európa és a világ többi részén (gondolom én) más technológia terjedt el / vált be ebben a magas sebességtartományban.

 

 

 

 

Előzmény: Enzo (137646)
Enzo Creative Commons License 2023.03.30 0 0 137646

Akkor már én is kérdeznék: az miért van, ha így van, hogy a szovjeteken/oroszokon kívül folyami, belvízi személyszállító szárnyashajót nem építenek, vagy legalábbis nem tömegesen, vagy ha mégis építenek, akkor hol?

Előzmény: zjakabfi (137642)
Enzo Creative Commons License 2023.03.30 0 0 137645

De volt, 1963 és 1968 között a FECSKE II. hordszárnyas vízitaxi közlekedett a Balatonon.

Előzmény: Ep128 (137644)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.29 -1 0 137644

(... nyilván oka van, de tulajdonképpen a Balatonon miért nem lett sosem sem kisebb, sem nagyobb szárnyas közlekedés?)

Ep128 Creative Commons License 2023.03.29 -1 2 137643

Itt most arról lenne szó első sorban, amit a Szlovákok kapcsán Te is érintettél:

Valami módon megtartani egyet minél jobb állapotban! A Quicksilver -t nyilvánvalóan árverésre fogják bocsátani, ha tényleg felszámolás alatt áll a tulaj cége. Így viszonylag "olcsón" megszerezhető volna. (Tartok tőle, hogy fémkereskedőké lesz. :-( )

Az már egy másik kérdés, amiről lentebb töprengtél. Igen, most nyilván az oroszoktól csak kerülőúton jöhetne bármi és bárki, de... Egyszer csak vége lesz ennek a tébolyulatnak és remélhetőleg "sarokba állítják" mindkét fél vezetőjét, szétcsapva köztük. Utána pedig idővel elindul a helyzet normalizálódása. Most az "addig maradjon meg minél jobb állapotban" lenne a cél. Kellene "eltenni" (úszóképesen, aztán később macerálható) Meteor, Vöcsök, Sirály. Hiszen évtizedekig velünk élő részei voltak a vizi közlekedésnek. Annyit csak megérnek, hogy 1-1 NE (!) a vasasoké legyen.

Előzmény: offroadgangster (137639)
zjakabfi Creative Commons License 2023.03.29 -2 2 137642

Ilyenkor kell feltenni azt a bátortalan kérdést, hogy biztos csak az oroszoknak fájnak ezek a sanctiok?

 

Nalunk sincs már sok szárnyas, kérdés meddig húzzák még... Mert az újak csak nem jönnek, és nem jöttek 20220224 előt sem, hiába ment róla a propaganda...

Előzmény: offroadgangster (137639)
zjakabfi Creative Commons License 2023.03.29 0 0 137641

A Balatonon is bombameglepetés készül.

Már első nap beáll a Kelén a "települések közötti hajójáratba" Siófok es Füred között.

trizs77 Creative Commons License 2023.03.29 -1 1 137640
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.29 0 0 137639

A szlovák METEOR-ok is állnak, sőt az egyiket, a III-ast egy éve szét is bontották. Volt valamiféle akarat civilektől, hogy megvehetnék rosszvas árában, de nem jött össze pénz. És nem is lett volna hol tárolniuk. Tárgyaltak a Közlekedési múzeummal is, de azoknak sem kellett végül.

Talán az egyiket valaki megvette, de csak ködös infók vannak a dolgokról. A harmadik pedig vár jobb sorsára.

A VOSCHOD II PIEŠANY már kb 10éve áll. Olyan helyen van, ahol nem is látni őt kintről...

 

Úgy van, ahogy írod, nem költséghatékonyak. Most, hogy ez a helyzet az oroszokkal, lehet már alkatrészt sem tudnának/akarnának intézni hozzájuk. Itt olvastam egyszer, hogy valaki belekotort egyik hajó szárnyainak beállításaiba, nem akart siklani és Oroszországból kellett szakit hívni, aki be tudta állítani a jó szögeket? Ezek a dolgok most hogyan lennének megoldva, ha az oroszok ide (EU-ba) nem jöhetnek?

Előzmény: Ep128 (137637)
tehtube Creative Commons License 2023.03.29 0 0 137638

Ránéztem a Schönbrunn gőzös idei úti kínálatára. A május 27-i négyórás hajóútra a 40Eur szerintem ilyen hatásfokú hajó esetén szerintem elfogadható ár.  http://oegeg.at/

 

Ep128 Creative Commons License 2023.03.28 -1 0 137637

(... az a baj, hogy a Szárnyasok az utóbbi 8-10 évben csak aranyárban voltak üzemeltethetőek és ma sem éri meg őket vízre tenni. Egy korszak lezárult sajnos, aminek részei voltak. Ettől függetlenül egyet meg kellene tartani működőképesen. Például azt, amit most -esélyesen- áron alul meg lehet szerezni.)

Előzmény: sarmasiz (137635)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.28 -1 0 137636

Ezt már én is kérdeztem egyszer, engem is érdekelne... (Emlékszem, anno "az ország leggyorsabb hajójának" mondták. Esélyesen az is volt.)

Előzmény: sarmasiz (137635)
sarmasiz Creative Commons License 2023.03.28 0 0 137635

Tudja valaki, hogy mi a helyzet a Quicksilver szárnyashajó körül azon kívül, hogy legalább tizenöt éve nem került vízre és a hajóregiszterben feltüntetett tulajdonosa elvileg felszámolás alatt áll?

gepesz Creative Commons License 2023.03.28 0 1 137634

Már Budapestről nem mernek idejönni.

:-))

Volt egy fotóművész barátom.(sajnos már rég elhunyt) Órákig kínlódtam egy teleHold képpel. Amire azt gondoltam, hogy na ez igen! Szép! Elküldtem neki.

Erre jött egy válasz: minden hülye, aki egy kicsit is jobb géphez jut, le akarja fényképezni a Holdat. :-))

Előzmény: offroadgangster (137633)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.28 0 0 137633

"A téma szép, nem a fotós tudásom" - á, vannak ennél sokkal silányabb képek is, amiket sokkal nagyobb marketinggel "adnak el" egyesek. Nincs ezeknek semmi baja ;)

 

Azokat a repcsiket meg el kéne terelni máshová, kitérő reptérre, ne trollkodjanak bele és ezzel offolják a hajósképeket :D

Előzmény: gepesz (137631)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.28 0 0 137632

Szia! Igen, ha jól emlékszem, egyszer ezt már kérdezted, akkor válaszoltam is, hogy az talán nem én voltam. Nincs képem arról a hajóról, mikor szárazon van... Olyan képem van, mikor az úszódokk mellett áll Újpesten. De ugye a vízben van.

 

"Ha bejutsz legközelebb jönnék én is!" - Nekem ilyen helyekre sajnos nincs bejárásom. Pedig nagyon szívesen mennék én is :/ Ami képeket készítek, azok mindenki számára megközelíthető helyekről készülnek. Sajnos egyre kevésbé látják szívesen a fotósokat egyre több helyen.

Volt szerencsém eljutni a Vaskapu szorosba a szerb oldalon, ott végig tele az útvonal pihenőkkel, padokkal, szó szerint csalogatnak, hogy "gyere állj meg, leselkedj, fényképezz". Visszafele megálltam még Ómoldovával (Moldova Veche) szemben is pár képet készíteni, erre valami ott pihenő rendőrök nekemugortak, hogy mit fényképezgetek én itt, hisz ez határvonal, itt semmi képet ne csináljak, ez itt tilos. Kb 10 km-re a Vaskapu szorostól. Nem akartam belemenni velük a vitába, hogy ellentmondásos a dolog...

 

Pl Újpesten nagyon jó, fényképezni, leselkedni alkalmas hely a vasúti híd és a gyalogos híd is az öböl végén. Sőt az öböl felső végénél be is tudsz menni a vízpartra, szinte karnyújtásnyira a hajóktól. Nem tudom mennyire ismered a terepet arrafelé...

Egyrészt megérti az ember, hogy nem engednek be egy-egy cég területére "csak úgy", gondolj bele, akárki ott lábatlankodna a műveleti területen, aztán ha valamit kiművel, akkor ki viszi el a balhét? (Bud Spencerék után szabadon: "ki mondja meg az öregnek?" ).

 

Másrészt azt végiggondolva, hogy akár itt a topicon, akár FB-on a hajóscsoportokban egyesek mennyire örülnek 1-1 régebbi képnek ( "ezen szolgáltam", "ezen dolgozott apm/nagybátyám/valakim", "ezen töltöttem első szolgálati óráimat" típusú nosztalgiázásokra gondolok most), szinte érthetetlen, hogy manapság egyesek mekkora felháborodással vannak, ha valaki képet készít a hajóról, amin dolgoznak (nem róluk emberekről (!), hanem a hajóról). (na ez most hosszúra sikerült... :D )

Előzmény: Swtrooper2 (137630)
gepesz Creative Commons License 2023.03.28 0 1 137631

Én is dunai hajós vagyok, maradok.

A sors ide vetett és az maradt, hogy fotózgassak. A téma szép, nem a fotós tudásom. Főleg, ha belepofátlankodik egy Gibraltárra leszálló repülő is. :-))) (még ezt írtam, jött három)

Előzmény: offroadgangster (137627)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.28 0 0 137630

offroadgangster a neved ismerős, már kerestelek csak nem tudtam, hogy itt vagy

Ha jól emlékszem a marinetraffi-ra raktál fel képeket a várhegyről amikor a meder utcai kiemelőn van.

Ha bejutsz legközelebb jönnék én is!

Előzmény: offroadgangster (137627)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.03.28 0 1 137629

Szia!

 

Ennél pontosabban sztem nem lehet összefoglalni :-), miután nincs két ugyanarra a paraméterekre tervezett gép (fordulat/erő/nyomaték), ami egzaktul összehasonlítható lenne. A régi gép gyári és a 30/60 éves állapot nem ugyan az. Azonkívül minden új gép paraméterei mögött ott van a környezetvédelmi normák követelményeinek tényleges, részleges vagy legalább elméleti megfelelése - lásd a Suzuki Swift 1,3-as motorjának 20 éves fogyasztási fejlődését. 

 

(kisgéphajó esetében olvastam felújítási tanulmányt, és megvalósulást használati elemzést, de ez kb kis Csepel méretű főgéppel rendelkezett)

 

 

Előzmény: smith (137624)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.28 0 2 137628

a DUNAFÖLDVÁR pedig a fő ágon ment körülbelül a medvei hídtól nem messze lévő roncsig, a hídig nem mentek el.

 

Előzmény: jakyg (137621)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.28 0 0 137627

azta mennyi hajó!

 

Egyáltalán nem rossz indulatból, de én ilyenkor, ilyen képeket látva azért egy picit irigy is vagyok. Nem mintha a dunamenti élet nem lenne szép, a dunai hajók nem lennének elég jó fotótéma, de azért a tengermelléki élet egy spotternek biztosan több újdonságot hoz, mint nekünk dunai fotósoknak az itteni forgalom...

 

Továbbra is csak egyet tudok mondani: KÉRÜNK MÉG! ;) (akinek nem tetszik, az majd továbbgörget, mint ahogy mások teszik a számukra nem érdekes témáknál)

Előzmény: gepesz (137625)
scsabi Creative Commons License 2023.03.27 0 1 137626

A legnagyobb tisztelettel, de ezek a számok nem stimmelnek, pontosabban rossz dimenzióban vannak, mert ezek g/LEó számértékeknek tűnnek. A Láng 8LD315 motor katalógusfogyasztása 170 g/LEó (231 g/kWh), ami kb. pariban van a közepes vasúti dízelmotorokéval (VFE 17/24 175 g/LEó, PA4-185 170 g/LEó, LDA28 168 g/LEó)

Előzmény: smith (137624)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 2 137625

Közben eltérítettek a vendégek, technikai hibám is lett. A fényképezőnek a saját memóriájába rakta a képeket. Kábelt kellett keresnem. :-(((

Előzmény: offroadgangster (137619)
smith Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137624

Ehhez a "régiek fogyasztásban több" mondáshoz nem ártana valami számszerű érv, mondjuk egy fajlagos üzemanyag-fogyasztás!

Kiindulópontként én ezt hagynám itt:
"Average values[3] are 160–180 g/kWh for slow moving two stroke diesel cargoship engines using fuel oil, reaching up to 55% efficiency at 300 rpm. 195–210 g/kWh at cooled and pre-charged diesel engines for passenger cars, trucks 195–225 g/kWh. Non-charged Otto cycle gasoline engines for passenger cars 250–350 g/kWh."
Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map

Ne feledjük: a Láng közvetlen befecskendezésű, feltöltött, töltőlevegő hűtéssel ellátott gépként messze a kor közúti gépei előtt járt, pont a hatásfok és így a fajlagos fogyasztás tekintetében is. A mai marinált kamionmotorokat elnézve pedig kijelenthetjük, hogy hiába olcsóbb a gép, ha az élettartama annyi, amennyi, mert a hajós igénybevételre nem méretezték...

Előzmény: csecsaba2 (137602)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137623

Valamikor kaptam érte nem komoly szemrehányást, csak megjegyzést, hogy nem igazán idevalók.

El is fogadom, mert én is folyami hajós voltam.

Így hozta az élet, hogy ezeket tolta az orrom elé.

Ki is megyek és készítek pár friss képet.

Mindjárt hozom őket.

Előzmény: offroadgangster (137619)
Oplatka Creative Commons License 2023.03.27 0 1 137622

A legalsó videó közepétől érdekes az autók behajózása és elhelyezése:

 

https://www.marvest.de/en/magazine/ships/car-carrier/

Előzmény: gepesz (137611)
jakyg Creative Commons License 2023.03.27 0 2 137621

Úgy tűnik, a régi 15-ös fkm fölé mentek, talán a 16-ig is.

https://www.kisalfold.hu/helyi-kozelet/2023/03/aknamentesito-hajo-gyorben

manhattani Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137620

> ... mert azon a munkahengeren kívül semmi más nem volt. Az is magán a karon, amit mozgatnia kellett volna.

 

Egyes OFFtopik gőzmozdonyok szabályzó karján is volt egy kis henger, benne dugattyúval. Ha az ingavonatban a mozdony tolta a vonatot, és elöl, a vezérlőkocsiban gyorsfékeztek, a dugattyú lezárta a szabályzó kart, ezzel megszűnt a tolás. 

ON

Előzmény: gepesz (137615)
offroadgangster Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137619

Gépész úr, ezen a képemen egy hasonló hajó nyitott rámpával áll a dokkban, bár itt van egy sokkal nagyobb rámpa is középen, ami nincs leengedve:

 

 

 

"Nem tudom, hogy a kettőnk beszélgetése nem zavar-e valakit?

Ha igen, akkor kérem jelezni és más kapcsolatot keresünk.

Nyissak egy másik topikot?" 

 

Ezek a kérdések ugye most csak amolyan vicceskedésnek értendők? Kérünk még sok-sok képet!!!! Sőt még annál is többet! És még annál is ;)  Milyen hajós topic az, ahol a hajós téma zavar valakit? Én személy szerint már-már várom, mikor láthatom a következő képes bejelentkezésed.

Előzmény: gepesz (137614)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137618

Lemaradt; De a csavarhajtás sugárfékes volt  mint a Jet sky  vagy a repülők.

Előzmény: Atis57 (137616)
gumidani Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137617
Előzmény: Swtrooper2 (137604)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137616

Szia!

 

 Akkor a TOTO következő ötlete  vész/gyors leállitás. Jégtörőn nem lenne szokatlan.

 

Bár én csak utasszállitó jégtörőt láttam . De azon volt --meg csavartengely fék is.

Előzmény: gepesz (137615)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137615

Persze láttam sokfélét, működési elvűt. De ez azért fura, mert azon a munkahengeren kívül semmi más nem volt. Az is magán a karon, amit mozgatnia kellett volna.

Gondoltam, hogy valaki, aki előttem dolgozott rajta tud valami róla.   A FOKA oldalon hátha jön segítség.

Előzmény: Atis57 (137613)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 1 137614

Kösz! Kerestem egy másik képet. Azon jobban látszik. Itt olyan, mintha az a "valami" a hajó jobb oldalán lenne.

Köszönöm, hogy szálára állítottad az agyam.

 

Nem tudom, hogy a kettőnk beszélgetése nem zavar-e valakit?

Ha igen, akkor kérem jelezni és más kapcsolatot keresünk.

Nyissak egy másik topikot?

Előzmény: Atis57 (137612)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137613

Szia!

 A régi korszakban is volt távvezérlés, nyomaték/fordulat/sebesség tartó vezérlés.

A hidraulikust biztosan ismered, láttad. Előtte sűritetlevegős volt. Éppen milyen volt a "szervomotorja ?"  sokféle lehetett.

 

A legrégebbit egy angol gőztraktoron láttam ; Kb 1" gőzdugattyús motor -máltai keresztes hajtóművel ,amin 32 fogállás volt.Szerintem egészen pontosan szabályzott.(3 1/3 % )

Előzmény: gepesz (137608)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137612

Szia!

 

 

Nem -A jobboldali részen ott a rámpa ,az emelőkötéllel együtt.

Előzmény: gepesz (137611)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137611

Azon a két lyukon? Az elmeneteli kép:30×-os zoom. Már nagyon messze volt tőlem.

Előzmény: Atis57 (137609)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137610

Még nézegetem. A Földközi felé vette az irányt.

Előzmény: Atis57 (137609)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137609

Szia!

 igen köszi....érdekel.

 A megpakolása --ott a 2 szintes csapóajtó a taton.Nem kell daru , begurulnak.

Előzmény: gepesz (137607)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137608

Előzmény: gepesz (137606)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137607

Azt a szörnyedvény vöröset, hogy pakolják meg? A faráról nem, mert nem látszott nyoma. Daruk sincsenek a  fedélzeten.

Parti darukkal kellett ezek szerint, de mindenféle felépítmény van rajta.

Most ballag kifelé a Gib. öbölből.

Utána lövök még egy képet.

Előzmény: Atis57 (137597)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137606

Nézegetve a képeket egy réges, régi kérdés bújt elő.

Valamikor 1970-ben kerültem a JÉGTÖRŐ III-ra. Akkor egy hathengeres turbós Láng volt benne.

A vezérlő karon (szektor) egy kis munkahenger volt. Elképzelésem sincs, hogy mi célt szolgálhatott? 

A fotón pirossal jelöltem az akkori helyét. Csatlakozó helyek voltak rajta,  de semmi más tömlő nem. Még csak olyan szerkezet sem volt a környéken, ami esetleg utalhatott volna a funkciójára.

Valaki?

Előzmény: gepesz (137605)
gepesz Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137605

Az első egy szívó, hathengeres Csepel. A másikhoz nem volt szerencsém, nem tudom.

Előzmény: Swtrooper2 (137604)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137604

Wow ez "csak" 6 hengeres, a Sopié 8 ha jól emlékszem a fotókra.

A kis segéd gépek mik? Az egyik csepelnek néz ki, a másik valami MAN?

 

Előzmény: gumidani (137598)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.27 0 1 137603

Szia!

 off;

Tudod kicsit szkeptikus vagyok ilyen téren .Azok a régi motorok? 

Amióta elmagyárázták , hogy a 10Le  Hoffher traktor 7 liter gázolaj/petróleum--- max 11liter napraforgó-hulladék .stb olajjal felszánt 1 hektárt .

Ehhez képest a John Deere,New Holland stb traktor meg 22-25liter gázolajjal teszi ezt meg.

Igen a ráforditott idő, munkakörülmény is sokat számit--de szerintem a gazdaságosság is lényeges !

 

Miért ne lehetne olyan kabint tenni a 100 éves gépre is ?

on;

Ez a hajó mennyivel rosszabb körülményt ad a személyzetnek?

Előzmény: csecsaba2 (137602)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.03.27 -1 0 137602

A régiek fogyasztásban több, erőben kevesebb, nyomatékban hasonló, élettartamban több, karbantartásban bonyolultabb és nem távvezérelt (még) :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (137599)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137601

Amikor a táncparkett szélére körbe ültetik a zenekart :-)

Előzmény: gumidani (137598)
csecsaba2 Creative Commons License 2023.03.27 -1 0 137600

Asszem, vannak, akiknél a "+-" egyszerűen csak politika :-(, én általában nem olvasom élvezettel az agyoncicomázott HSz-idet, de egy egyszerű belinkelésre, egy ide tartozó, lényegre törő cikkre kik adnak "-"-t?   Érthetetlen, óvodás korban megrekedt csúfolódás szinten kitörő frusztráció.

Előzmény: trizs77 (137595)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.27 0 0 137599

Mennyire hatékonyak ezek a motorok az újakhoz képest?

Előzmény: gumidani (137598)
gumidani Creative Commons License 2023.03.26 0 1 137598

"érdekelne a gépház, olyan mint a Soproné talán kicsit más"

 

Eléggé más.

 

Előzmény: Swtrooper2 (137594)
Atis57 Creative Commons License 2023.03.26 0 0 137597

 Szia!

 

RCC FREEDOM OF THE  a Bahamák felé 

 

A vörös autószállitó Dél-Afrikába  fog hajózni.

Előzmény: gepesz (137596)
gepesz Creative Commons License 2023.03.26 0 0 137596

trizs77 Creative Commons License 2023.03.26 -3 2 137595
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.26 0 0 137594

Én sem értem, két darab lánc van ledobva az orrában. Gyakorlatilag fel lehetett volna rá mászni, természetesen nem másztam és nem is fogok hiszen ez illegális, pedig érdekelne a gépház, olyan mint a Soproné talán kicsit más.

Viszont tényleg nem jó, hogy itt van, ez a Dunayacht telepe, nem sokat tudok róluk, régen csinálták a Vígadó téren a sétahajózást (Várkert Óbuda Aboss Bakony) de úgy tudom meghalt a hölgy aki üzemeltette, most csak a Citadella van. Na mindegy, ne legyen igazam de ez itt fog porrá rohadni mint anno a Walhalla és a Cica önjárók.

Előzmény: Ep128 (137593)
Ep128 Creative Commons License 2023.03.25 -1 1 137593

Ezt hogy a manóban...?!

(Most azt hagyjuk, hogy gyászos állapotban van, de épp ezért került el Nullástól máshoz. Reméltem, hogy kezdenek vele valamit..)

Nyilván le volt dobva a horgony, de nem hiszem, hogy ez így "szakszerű rögzítésnek" számít. (Mázli, hogy nem feneklett meg. Egyelőre... Ha léket kap, az húzósabb lesz.)

Előzmény: Swtrooper2 (137592)
Swtrooper2 Creative Commons License 2023.03.25 0 1 137592

Üdv.

Ma az INOTA m/s-be botlottam és a szél 2 méter híján kifújta a partra.

Akit esetleg érdekel és tud róla valamit szívesen fogadom az infót. Videóm:

https://youtu.be/OQ1j_2CUv_c

gumidani Creative Commons License 2023.03.25 0 1 137591

KOMP XIII és TIBORC - Szigetújfau-Ercsi rév

fortepan_268189 és fortepan_268188

General Specific Creative Commons License 2023.03.25 0 1 137590

Inkább csak megrepedt, mert a német hírek szerint a zsilipben akarják úszóképessé foltozni.

Előzmény: jakyg (137589)
jakyg Creative Commons License 2023.03.21 0 3 137589

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!