Ott van egy 400 kV-os elágazó Paks, Százhalombatta, Toponár és Litér felé.
Valamint egy 120 kV-os leágazás az elosztó hálózathoz.
Viszont onnan egy dedikált 20 kV-osat le kéne vinni a partra Szántódra, hogy nyomhassák a delejt.
Aztán az intenzív töltés hatására a komp környékén jó lesz hőleadás, úgy lesz instant halászlé is közelben, csak jó kell fűszerezni a Balatont.
Tihanynál ez meg gyárilag felejtős.
Vegyük már észre azt, hogy jelenleg ez nem pálya.
Ha lenne konténer méretű, kiégett urán üzemanyagra épülő, remanens hőt felhasználó elsődleges erőmű, akkor szekunder szinten lehetne gőmeghajtású komp, kevés delejjel.
De jelenleg még mindig olcsóbb pihentetni és elásni a kiégett nuki pasztillákat, mint ráépíteni egy ilyen technológiát és azt üzemeltetni.
(Az árban benne foglaltatik az üzemeltető szakember gárda is)
Attól eltekintve, hogy a Kométa3 nevű hajó egy vas úszó akárminek nekiment és durván elkalapálta a bal szárnyat és innentől a hajó kicsit sántán veretett, nem volt rázós.
Igaz, mi kint álltunk a hátsó teraszon és élveztük a csavarvíz látványát.
Akkor megtévesztő volt az izlandi útifilm. Csak a 2022-es tévéműsor miatt jutott az eszembe. Személyesen egyetértek, hogy a belsőégésű gép a leggazdaságosabb továbbra is. Azért rákerestem, mi a csodabogár akkor ez?
Csak egyetlen dolgot számolj végig: ha ugyanakkora kapacitást akarsz kialakítani, mint a jelenlegi 4 hajó, akkor ahhoz hány egységre lenne szükség, még extrém gyors töltés esetében is? Az, amelyik épp a töltőn áll, profitot nem termel, a személyzetnek pörög az ideje. A betápot nyilván dedikált kábelezéssel kellene kiépíteni az aszófői illetve a szántódi alállomásoktól, amelyek koránt sem biztos, hogy elbírnak egy ilyen jellegű terhelést, és ez valószínűleg csak a probléma felszíne... Azt próbáljuk már elfogadni, hogy a hajózásban a főgép NEM úgy üzemel, mint egy közúti vagy sok esetben még a vasúti járműveknél, hogy rövid idejű gyorsítás után a sebességtartás töredék teljesítményből megvan. Itt indulástól mólófejig a névleges fordulaton és töltésen (tehát teljesítményen) megy a gép...
Nyáron, árnyék nélküli helyen ma szinte egyetlen autó sem állítja le a motort, úgy ti. nem működik a klíma odabent. Ez pont a tehetősebb rétegre fokozottan igaz.
Igaz, az is számít, de nagyon sok autó már egyből leállítja a motorját. Jellemző szerintem egy tehetősebb autós közönség a komp ügyfeleinél. De tévedhetek. Általában nem kell sokat várni.
De a tévés példa alapján csak érdekelne, hogy nálunk miért igen, vagyis miért nem érdemes ide az elektromos üzem?
Tetszőleges szeles, nem strandolós napon képesek megtölteni a Tihanyi utcát és száz méteren még a a csatlakozó irányokat, erről viszonylag reprezentatív megfigyeléseim vannak. Magam sem találom őket hangosnak, arra próbáltam rávilágítani, hogy az arányérzék ajánlatos egy ilyen probléma kezeléséhez.
A két frissen legyártott, unatkozó kompra gondoltam az izlandi villanykomp analógiával.
Ebben az esetben az alternatív hajtás felmerült egyáltalán? Végeztek számításokat? Gondolhattak arra, hogy a kiemelt balatoni híresség villanyos hajtás esetén mekkora országimázs, reklámértékkel bírhat? Vagy csak kiadták a megrendelést az 5-6. kompra mert csak.
Mostanában nagyon ritkán van "kilométernyi autósor". Talán augusztus 20. környékén. De nem találom a mostani kompokat sem hangosnak. Még a szántódrévi büfében sem igen hallani. Bezzeg a Törökszentmiklós! Amikor új volt, elindult Tihanyból és még akkor is jól lehetett hallani, amikor Siófokra megérkezett! Azt hiszem, azóta tompítottak a hangján.
En is. A kezunk a fejunk felett volt, h mikor egy hullamon egy metert ugrottunk, ne verjuk be a fejunket a plafonba 😉 aztan, mikor kiertunk az Angarara, na onnan tenyleg tukorsima Irkutszkig.
Legyen úgy. A rá várakozó kilométernyi autósor zaját és emisszióját milyen módon vinnéd lejjebb? Vajon hányszor több ez, mint a nyolc kompfőgép emissziója?
Ezt most komolyan kérdezed? Hol volt a hatvanas években olyan elektromos hajtómű, ami megfelel? Mai viszonyokat ne akarj már 50 évvel ezelőttre alkalmazni.
Egy érdekességet láttam a tv-ben. Izlandon a Heimaey szigetre 12km az út komppal. A komp néma, mert elektromos.
Csak érdeklődésképpen: Balatonra az út tizedére, 1,2km-re valóban nem lett volna célszerű elektromos üzemű kompokat konstruálni?
Ok, ezek pörögnek, míg az izlandi gondolom napi 1-2 utat tesz meg. Viszont durva szélben, erős áramlattal.
Kérdésem azért merült föl, mert Szántódról és szomszédjaiból elég erős a kompok gépzaja, továbbá a szántódi parton a komhoz közelebb gyakran érezni a légszennyezést.
Az nagyon régen lehetett. Az olaszok már jó ideje készítenek szárnyas hajót és gyors hajót is. Már az alső sorozatot ki is selejtezték. Úgy láttam, nagyjából egyformán gyorsak és ugyanabban a menetrendben járnak.
"meg ugye GDPR" - nekem van egy hivatalos e-mailem hivatalosn helyről, ami kimondja, hogy ha a hajót fényképezed és nem kimondottan egy személyt rajta, akkor az úgy OK és senkinek nincs belekötnivalója... Ennyi erővel egy nevezetességet sem lehetne fényképezni, mert alig van alkalom, hogy más ne legyen a képeken. Annyi maximum, hogy aki arca látszik, azt kitakarod utólagosan.
A régi regiszter nekem is jobban bejött, de lehet annyi csak a baj, hogy hozzá kéne szokni az új működéséhez.
"Akkor a Danubia műszaki hibás volt de annyira megcsinálták, hogy saját lábán hazament ha jól értettem?" - én a műszaki gondokról nem is tudtam, de meglehet. Nem láttam személyesen a menetet, de AIS nem mutatott mellette más hajót haladni.
"éjjel kilopják a katalizátort" - az az enyémben már rég nincs benne, kereshetik :P
"kell társaság csak szólj akkor lespanolhatunk" - előre szinte sosem tervezem a menetet, amolyan beugrok az autóba aztán jutok, ameddig jutok alapon megy a dolog, de h úgy alakul, jelzem ;)
Kicsit olyan lehet mint a Concorede volt: korának csúcstechnikája, nagyon menő (még ma is), de bonyolult és érzékeny technika drága fenntartással és magas üzemanyag fogyasztással.
Ahol van vízmélység, nincs uszadék és az úthálózat lassú (pl. a nagy olasz tavak) ott lehet igazából létjogosultsága.
Igen tudom, hogy mindenki rosszat sejt, meg ugye GDPR, ha egy gépész fél füle beficcen a képen már perelhet személyiségi jogok megsértéséért.
Na mindegy arra viszont büszke vayok, hogy az összes BKV hajó gépházát lefotóztam jó kapcsolati tőkém lévén :D Én szóltam a hajóregiszternek is, hogy írják át a rába motorokat doosan-ra mert már rég kicserélték őket :D
Amúgy utálom a hajóregisztert amióta átalakították asszem 2 éve már, sokkal jobb volr a régi, átlátható, egyben minden kép és adat.... Na mindegy
Akkor a Danubia műszaki hibás volt de annyira megcsinálták, hogy saját lábán hazament ha jól értettem?
Az inota horgonyzási helye ma már jobb, mert kiszedték a kerítést, viszont érdemes rögtön az ösvény előtt parkolni, mert az etnikum-telepen póráz nélkül kiszöknek a kutyák és életveszélyes, csoda, hogy még nem lett ott halálos baleset. De csak nappali fényben parkolj, mert éjjel kilopják a katalizátort.
Én minden második szombaton ki szoktam nézni ha mész és kell társaság csak szólj akkor lespanolhatunk!
Teljesen laikus véleményem szerint azért, mert pl. Európa belsőbb részein a legtöbb helyen van olyan fejlett szárazföldi közlekedési infrastruktúra, ami a szárnyashajónál gyorsabb és fajlagosan olcsóbb eljutási lehetőséget biztosít. A SZU-ban találkoztam olyan viszonylattal, ahol az egyetlen egyenes út a folyó volt, szárazföldön csak nagy kerülővel lehetett az utat megtenni.
Amúgy a Földközi-tengeren utaztam én szárnyashajóval többször is. Pazar élmény volt, de az utasok nagy többsége eléggé megszenvedte az utat. A Ceuts-Algeciras félórás úton az utasok 70%-a csandázott, mint a lakodalmas kutya. Ott most tán ACC-katamaránok járnak, amik adott esetben még gyorsabbak is lehetnek, mint a szárnyashajó, de a hasznos hordképességük sokkal nagyobb.
"Bocsánat ha már kérdeztem, elnézést, nem emlékeztem" - na ne tudd, mennyire meg vagyok botránykozva most ezen :D :D :D Ilyeneken biztos nem fogunk összeveszni, lehet elkerülte a figyelmedet a válaszom ;)
"nem éppen segítőkész társaság" - nézd meg, hova fejlődik a világ. Ha te (én sem) nem is azért mész oda, hogy rosszat hozz rájuk, lehet akadna olyan ember, aki ebből a helyzetből a kukacoskodós forgatókönyvet hozná ki. Készítesz képet, naivan megosztod másokkal, erre a képre hivatkozva majd valaki kellemetlenkedni fog valük valamin. Sajnos benne avan a pakliban, és ez így nincs rendben... Én is már jártam olyan vízhez köthető helyen, ahol megkértek, hogy meg se említsem, hogy beengedtek. Pedig tuti itt is örülnének páran azoknak a képeknek. Na majd lehet 5-10 év múlva, akkor már bőven nyugdíjas lesz mindenki, aki akkor ottvolt, addigra elévül a "bűn"...
"valami szállodahajó vesztegel évek óta" - az a DANUBIA volt. Egy időben áll Budafokon is, aztán Újpesten, aztán megint visszavitték Budafokra, aztán megint az öbölbe. De ő idén elment saját erőből Németországba, állítólag ukrán menekülteket szállásoltak el rajta.
INOTÁ-t láttam ott igen, több mint egy éve voltam arrafelé, de a budai oldalon. Fények is olyanok voltak, amilyenek, így a képek is elég semmilyenek. Az a baj, hogy az a hely nekem kicsit félreeső, bármilyen irányból megyek BP felé. 1x még 4-5 éve elmentem a pesti oldalra is, be a kis utcácskába a parton, akkoriban még a WALHALL állt ot, meg talán a CICA is, de alig látszott valami a szabadon megközelíthető részről, be volt nőve a part, kerítés mindenhol. Azóta el is kerülöm, mert "felesleges". Viszont most hogy így felemlegetted, lehet legközelebb fogom magam és betérek arrafelé...
"elindul a helyzet normalizálódása" -ennek már ideje lenne bizony, minden téren jobb lenne a helyzet utána...
Ami az "érdekes", a szlovák tulajban meg sem fordult, hogy megmentenek egyet. Eladni rosszvasnak oszt´ kész... Pedig tényleg jó lenne megtartani 1-1 darabot az utókornak
Ohh értem. Én is írtam anno e-mailt a "hadásziéknak" de még csak nem is válaszoltak, nem éppen segítőkész társaság, persze nem feladatuk az érdeklődők kiszolgálása, ez van. Viszont a kajakosok jó arcok, ők beengedtek a pontonjukra fotózni a TABÁNT amikor csigát cseréltek rajta lefotóztam relatív közelről. A vaskapu szorosról nem tudok nyilatkozni, de Ada Kahleh szigetéért nagy kár!
igen a népszigetet ismerem, átadták 4 éve az átjárást kis kapun be lehet menni a váci út felől az öböl csücskébe ahol valami szállodahajó vesztegel évek óta. Jó hát nézd én voltam a fanny hajón amiben 12 hengeres MVM motor van de szigorúan megtiltották a fotózást, és nem is beszélhetek róla :P Ilyen világ van, nincs mit tenni. A buzi-szigetnél horgonyzó inotát lesd majd meg ha gondolod írj: jszpmester@gmail.com üdv
Én az elejétől biztos vagyok benne, hogy nem csak nekik fáj, illetve lehet hogy neki a legkevésbé. (mélyebben nem mennék bele inkább, offtopic)
Propaganda, marketing, érzékenyítés, stb. nézőpont kérdése. Ha van/volt rá igény, miért is ne újítottak volna. Lehet, még nagyobb célközönséget tudtak volna megszólítani az új, csillivillibb hajókkal, akik esetleg az "öreg", "lerobbant" (tudjuk, hogy nem, de a laikusnak ez látszik, 95%-a a népnek a külsőségekre ad) eszközökkel nem nagyon akartak utazni
Felteszem, ez összefügg azzal, hogy az interneten fellelhető források szerint pl. Nyugat-Európában nem is nagyon használnak szárnyashajót máshol (személyszállításra legalábbis).
Dél-Európában van tengeren és belvízen is néhány szárnyas, pl Korfu térségében, Olaszországban, stb.
A 3 nagy olasz tavon (Garda, Como, Maggiore) járó, összesen talán 9 db szárnyas amúgy Messinában készült a 80-90-es években, pl:
Akkor már én is kérdeznék: az miért van, ha így van, hogy a szovjeteken/oroszokon kívül folyami, belvízi személyszállító szárnyashajót nem építenek, vagy legalábbis nem tömegesen, vagy ha mégis építenek, akkor hol?
Itt most arról lenne szó első sorban, amit a Szlovákok kapcsán Te is érintettél:
Valami módon megtartani egyet minél jobb állapotban! A Quicksilver -t nyilvánvalóan árverésre fogják bocsátani, ha tényleg felszámolás alatt áll a tulaj cége. Így viszonylag "olcsón" megszerezhető volna. (Tartok tőle, hogy fémkereskedőké lesz. :-( )
Az már egy másik kérdés, amiről lentebb töprengtél. Igen, most nyilván az oroszoktól csak kerülőúton jöhetne bármi és bárki, de... Egyszer csak vége lesz ennek a tébolyulatnak és remélhetőleg "sarokba állítják" mindkét fél vezetőjét, szétcsapva köztük. Utána pedig idővel elindul a helyzet normalizálódása. Most az "addig maradjon meg minél jobb állapotban" lenne a cél. Kellene "eltenni" (úszóképesen, aztán később macerálható) Meteor, Vöcsök, Sirály. Hiszen évtizedekig velünk élő részei voltak a vizi közlekedésnek. Annyit csak megérnek, hogy 1-1 NE (!) a vasasoké legyen.
Ilyenkor kell feltenni azt a bátortalan kérdést, hogy biztos csak az oroszoknak fájnak ezek a sanctiok?
Nalunk sincs már sok szárnyas, kérdés meddig húzzák még... Mert az újak csak nem jönnek, és nem jöttek 20220224 előt sem, hiába ment róla a propaganda...
A szlovák METEOR-ok is állnak, sőt az egyiket, a III-ast egy éve szét is bontották. Volt valamiféle akarat civilektől, hogy megvehetnék rosszvas árában, de nem jött össze pénz. És nem is lett volna hol tárolniuk. Tárgyaltak a Közlekedési múzeummal is, de azoknak sem kellett végül.
Talán az egyiket valaki megvette, de csak ködös infók vannak a dolgokról. A harmadik pedig vár jobb sorsára.
A VOSCHOD II PIEANY már kb 10éve áll. Olyan helyen van, ahol nem is látni őt kintről...
Úgy van, ahogy írod, nem költséghatékonyak. Most, hogy ez a helyzet az oroszokkal, lehet már alkatrészt sem tudnának/akarnának intézni hozzájuk. Itt olvastam egyszer, hogy valaki belekotort egyik hajó szárnyainak beállításaiba, nem akart siklani és Oroszországból kellett szakit hívni, aki be tudta állítani a jó szögeket? Ezek a dolgok most hogyan lennének megoldva, ha az oroszok ide (EU-ba) nem jöhetnek?
Ránéztem a Schönbrunn gőzös idei úti kínálatára. A május 27-i négyórás hajóútra a 40Eur szerintem ilyen hatásfokú hajó esetén szerintem elfogadható ár. http://oegeg.at/
(... az a baj, hogy a Szárnyasok az utóbbi 8-10 évben csak aranyárban voltak üzemeltethetőek és ma sem éri meg őket vízre tenni. Egy korszak lezárult sajnos, aminek részei voltak. Ettől függetlenül egyet meg kellene tartani működőképesen. Például azt, amit most -esélyesen- áron alul meg lehet szerezni.)
Tudja valaki, hogy mi a helyzet a Quicksilver szárnyashajó körül azon kívül, hogy legalább tizenöt éve nem került vízre és a hajóregiszterben feltüntetett tulajdonosa elvileg felszámolás alatt áll?
"A téma szép, nem a fotós tudásom" - á, vannak ennél sokkal silányabb képek is, amiket sokkal nagyobb marketinggel "adnak el" egyesek. Nincs ezeknek semmi baja ;)
Azokat a repcsiket meg el kéne terelni máshová, kitérő reptérre, ne trollkodjanak bele és ezzel offolják a hajósképeket :D
Szia! Igen, ha jól emlékszem, egyszer ezt már kérdezted, akkor válaszoltam is, hogy az talán nem én voltam. Nincs képem arról a hajóról, mikor szárazon van... Olyan képem van, mikor az úszódokk mellett áll Újpesten. De ugye a vízben van.
"Ha bejutsz legközelebb jönnék én is!" - Nekem ilyen helyekre sajnos nincs bejárásom. Pedig nagyon szívesen mennék én is :/ Ami képeket készítek, azok mindenki számára megközelíthető helyekről készülnek. Sajnos egyre kevésbé látják szívesen a fotósokat egyre több helyen.
Volt szerencsém eljutni a Vaskapu szorosba a szerb oldalon, ott végig tele az útvonal pihenőkkel, padokkal, szó szerint csalogatnak, hogy "gyere állj meg, leselkedj, fényképezz". Visszafele megálltam még Ómoldovával (Moldova Veche) szemben is pár képet készíteni, erre valami ott pihenő rendőrök nekemugortak, hogy mit fényképezgetek én itt, hisz ez határvonal, itt semmi képet ne csináljak, ez itt tilos. Kb 10 km-re a Vaskapu szorostól. Nem akartam belemenni velük a vitába, hogy ellentmondásos a dolog...
Pl Újpesten nagyon jó, fényképezni, leselkedni alkalmas hely a vasúti híd és a gyalogos híd is az öböl végén. Sőt az öböl felső végénél be is tudsz menni a vízpartra, szinte karnyújtásnyira a hajóktól. Nem tudom mennyire ismered a terepet arrafelé...
Egyrészt megérti az ember, hogy nem engednek be egy-egy cég területére "csak úgy", gondolj bele, akárki ott lábatlankodna a műveleti területen, aztán ha valamit kiművel, akkor ki viszi el a balhét? (Bud Spencerék után szabadon: "ki mondja meg az öregnek?" ).
Másrészt azt végiggondolva, hogy akár itt a topicon, akár FB-on a hajóscsoportokban egyesek mennyire örülnek 1-1 régebbi képnek ( "ezen szolgáltam", "ezen dolgozott apm/nagybátyám/valakim", "ezen töltöttem első szolgálati óráimat" típusú nosztalgiázásokra gondolok most), szinte érthetetlen, hogy manapság egyesek mekkora felháborodással vannak, ha valaki képet készít a hajóról, amin dolgoznak (nem róluk emberekről (!), hanem a hajóról). (na ez most hosszúra sikerült... :D )
A sors ide vetett és az maradt, hogy fotózgassak. A téma szép, nem a fotós tudásom. Főleg, ha belepofátlankodik egy Gibraltárra leszálló repülő is. :-))) (még ezt írtam, jött három)
Ennél pontosabban sztem nem lehet összefoglalni :-), miután nincs két ugyanarra a paraméterekre tervezett gép (fordulat/erő/nyomaték), ami egzaktul összehasonlítható lenne. A régi gép gyári és a 30/60 éves állapot nem ugyan az. Azonkívül minden új gép paraméterei mögött ott van a környezetvédelmi normák követelményeinek tényleges, részleges vagy legalább elméleti megfelelése - lásd a Suzuki Swift 1,3-as motorjának 20 éves fogyasztási fejlődését.
(kisgéphajó esetében olvastam felújítási tanulmányt, és megvalósulást használati elemzést, de ez kb kis Csepel méretű főgéppel rendelkezett)
Egyáltalán nem rossz indulatból, de én ilyenkor, ilyen képeket látva azért egy picit irigy is vagyok. Nem mintha a dunamenti élet nem lenne szép, a dunai hajók nem lennének elég jó fotótéma, de azért a tengermelléki élet egy spotternek biztosan több újdonságot hoz, mint nekünk dunai fotósoknak az itteni forgalom...
Továbbra is csak egyet tudok mondani: KÉRÜNK MÉG! ;) (akinek nem tetszik, az majd továbbgörget, mint ahogy mások teszik a számukra nem érdekes témáknál)
A legnagyobb tisztelettel, de ezek a számok nem stimmelnek, pontosabban rossz dimenzióban vannak, mert ezek g/LEó számértékeknek tűnnek. A Láng 8LD315 motor katalógusfogyasztása 170 g/LEó (231 g/kWh), ami kb. pariban van a közepes vasúti dízelmotorokéval (VFE 17/24 175 g/LEó, PA4-185 170 g/LEó, LDA28 168 g/LEó)
Ne feledjük: a Láng közvetlen befecskendezésű, feltöltött, töltőlevegő hűtéssel ellátott gépként messze a kor közúti gépei előtt járt, pont a hatásfok és így a fajlagos fogyasztás tekintetében is. A mai marinált kamionmotorokat elnézve pedig kijelenthetjük, hogy hiába olcsóbb a gép, ha az élettartama annyi, amennyi, mert a hajós igénybevételre nem méretezték...
> ... mert azon a munkahengeren kívül semmi más nem volt. Az is magán a karon, amit mozgatnia kellett volna.
Egyes OFFtopik gőzmozdonyok szabályzó karján is volt egy kis henger, benne dugattyúval. Ha az ingavonatban a mozdony tolta a vonatot, és elöl, a vezérlőkocsiban gyorsfékeztek, a dugattyú lezárta a szabályzó kart, ezzel megszűnt a tolás.
Gépész úr, ezen a képemen egy hasonló hajó nyitott rámpával áll a dokkban, bár itt van egy sokkal nagyobb rámpa is középen, ami nincs leengedve:
"Nem tudom, hogy a kettőnk beszélgetése nem zavar-e valakit?
Ha igen, akkor kérem jelezni és más kapcsolatot keresünk.
Nyissak egy másik topikot?"
Ezek a kérdések ugye most csak amolyan vicceskedésnek értendők? Kérünk még sok-sok képet!!!! Sőt még annál is többet! És még annál is ;) Milyen hajós topic az, ahol a hajós téma zavar valakit? Én személy szerint már-már várom, mikor láthatom a következő képes bejelentkezésed.
Persze láttam sokfélét, működési elvűt. De ez azért fura, mert azon a munkahengeren kívül semmi más nem volt. Az is magán a karon, amit mozgatnia kellett volna.
Gondoltam, hogy valaki, aki előttem dolgozott rajta tud valami róla. A FOKA oldalon hátha jön segítség.
A régi korszakban is volt távvezérlés, nyomaték/fordulat/sebesség tartó vezérlés.
A hidraulikust biztosan ismered, láttad. Előtte sűritetlevegős volt. Éppen milyen volt a "szervomotorja ?" sokféle lehetett.
A legrégebbit egy angol gőztraktoron láttam ; Kb 1" gőzdugattyús motor -máltai keresztes hajtóművel ,amin 32 fogállás volt.Szerintem egészen pontosan szabályzott.(3 1/3 % )
Nézegetve a képeket egy réges, régi kérdés bújt elő.
Valamikor 1970-ben kerültem a JÉGTÖRŐ III-ra. Akkor egy hathengeres turbós Láng volt benne.
A vezérlő karon (szektor) egy kis munkahenger volt. Elképzelésem sincs, hogy mi célt szolgálhatott?
A fotón pirossal jelöltem az akkori helyét. Csatlakozó helyek voltak rajta, de semmi más tömlő nem. Még csak olyan szerkezet sem volt a környéken, ami esetleg utalhatott volna a funkciójára.
Asszem, vannak, akiknél a "+-" egyszerűen csak politika :-(, én általában nem olvasom élvezettel az agyoncicomázott HSz-idet, de egy egyszerű belinkelésre, egy ide tartozó, lényegre törő cikkre kik adnak "-"-t? Érthetetlen, óvodás korban megrekedt csúfolódás szinten kitörő frusztráció.
Én sem értem, két darab lánc van ledobva az orrában. Gyakorlatilag fel lehetett volna rá mászni, természetesen nem másztam és nem is fogok hiszen ez illegális, pedig érdekelne a gépház, olyan mint a Soproné talán kicsit más.
Viszont tényleg nem jó, hogy itt van, ez a Dunayacht telepe, nem sokat tudok róluk, régen csinálták a Vígadó téren a sétahajózást (Várkert Óbuda Aboss Bakony) de úgy tudom meghalt a hölgy aki üzemeltette, most csak a Citadella van. Na mindegy, ne legyen igazam de ez itt fog porrá rohadni mint anno a Walhalla és a Cica önjárók.
(Most azt hagyjuk, hogy gyászos állapotban van, de épp ezért került el Nullástól máshoz. Reméltem, hogy kezdenek vele valamit..)
Nyilván le volt dobva a horgony, de nem hiszem, hogy ez így "szakszerű rögzítésnek" számít. (Mázli, hogy nem feneklett meg. Egyelőre... Ha léket kap, az húzósabb lesz.)