Keresés

Részletes keresés

TEODOR Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6509

Szerinted párméter távolságról lassuló habszivacs vagy jégdarabb kárt tudd tenni egy kerámia lapban ?

Számolj utána ott ahol a jégleválás előfordul már elégé ritka a levegő tehát a légellenállás is kissebb.

Ilyen erővel az összes repülőgép veszélyben lenne.

Szerintem a hiba a nem megfelelő ellenőrzésben van, amitt a vissza térés után hajtanak végre és a már használt csempék nem birják az ujjabb igénybevételt.

Előzmény: Diótörő (6505)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6508
A hordozó (tartály + 2 booster) egészére. Anno a tervezésnél is felvetődött, hogy biztonságosabb lenne a tartály tetejére tenni a Shuttle-t, de akkor nem lehetett volna ekkora, a tartály is jóval drágább lett volna, plusz hajtóművek kellettek volna stb....

Túl nagy, túl bonyolult, túl drága ez az egész, nincs igazi feladata, hidegháborús maradék - ezt már megrágtuk párszor.

Majd az orosz Clipper kiváltja... Ha...
Előzmény: jee_c (6507)
jee_c Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6507
A koncepció melyik részére gondolod, hogy nem biztonságos?
Előzmény: advocatusdiaboli (6506)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6506
Az egész koncepció megvalósítása nem biztonságos. És nem is lesz az, ez a Shuttle már csak kényszerből van rendszerben, nincs más helyette.
Előzmény: Diótörő (6505)
Diótörő Creative Commons License 2007.08.14 0 0 6505
Szerintetek nem lehetne egy műanyag fóliát az űrrepcsi hasára felragasztani,mint az ablakokra szokták pl. betörés ellen?Aztán visszatéréskor szépen leégne és más szerepe nem lenne.Csak jobban védene, mint a semmi, mert ez már tiszta röhej,ami ezzel történik.Több mint száz alkalommal csak a véletlen szerencsén múlt és múlik, hogy volt-e,lesz-e katasztrófa.
jee_c Creative Commons License 2007.08.13 0 0 6504

Erről az űrhotel tervezetről hallottatok valamit?

http://www.space.com/news/070811_space_hotel.html

"

The hotel, "Galactic Suites," will allow adventurous travelers to enjoy a spectacular starry view from their hotel rooms, see the Sun rise 15 times a day and take part in scientific experiments while theyÕre not using Velcro suits to crawl around their pod-room walls."

 

"The hotel was no more than a dream of Claramunt's until a generous space enthusiast fronted the $3 billion needed to build the hotel.

An American company aimed at colonizing Mars has invested in the hotel, which will be built from pods connected in a molecule-like structure, Reuters reported. Other private investors in Japan, the United States and the United Arab Emirates are also in talks to invest in the company."

moonwalkr Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6503

Nem is nagyon értem ezt az egészet. Az MCSE (Magyar Csillagászati Egyesület) állítja, hogy meteor volt, a rendőrség meg robbantó után nyomoz. Pedig szerintem pár deka talajmintából ki tudják mutatni, hogy valamilyen robbanóanyag volt-e, vagy tényleg meteorit.

 

Hogy miért adják a nevüket a csillagászok a hírhez, amíg nem tisztázódik az anyagviszgálat, a fene tudja... Így aztán akkor is elbulvárosodik a hír, ha tényleg kiderül, hogy meteorit volt.

Előzmény: jee_c (6502)
jee_c Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6502

A magyar Arma Gedeon :)

http://www.fn.hu/tech_tudomany/0708/meteor_csapodott_be_bonyhad_hataraban_169203.php

"Vasárnap délután 4-5 óra között egy, a feltételezések szerint dinnye nagyságú meteor csapódott be a Tolna megyei Bonyhád határában. A csillagászok még vizsgálják a hét méter átmérőjű, két méter mély kráterből származó mintákat – tudta meg a FigyelőNet. ..."

jee_c Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6501

"The vital heat shield protecting NASA's space shuttle Endeavour appears in good shape after launch despite three apparent debris hits, mission managers said Thursday.

 

Cameras mounted to Endeavour's external tank caught nine pieces of foam insulation break off during liftoff, three of which appeared to strike the orbiter, said John Shannon, STS-118 mission management chairman, during a briefing here at the Johnson Space Center. None of the impacts are believed to have caused significant damage, he added."

 

http://www.space.com/missionlaunches/070809_sts118_update.html

 

"I would tell you that the picture was extremely underwhelming," Shannon said of the apparent starboard wing hit. "The report initially was that you got a spray of debris from this area and of course that brings up images of Columbia...this was not even remotely of the same magnitude."

Előzmény: ShaReRe (6499)
jee_c Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6500
Már megint? :(
Előzmény: ShaReRe (6499)
ShaReRe Creative Commons License 2007.08.10 0 0 6499
Habcsókot kapott az Endevour. Kérdés mekkorát?
jee_c Creative Commons License 2007.08.07 0 0 6498

http://hvg.hu/vilag/20070807_mars_hold_nasa_galantai_urlift_seti_esa.aspx

Galántai Zoltán fejtegetései.

Talán rossz napján készült az interjú... Szerintem több ponton támadható amit állít.

jee_c Creative Commons License 2007.08.07 0 0 6497

Az Apolló expedíció felvételei hamarosan a weben:

http://www.pcworld.hu/story.php?sid=9281

jee_c Creative Commons License 2007.08.07 0 0 6496

http://index.hu/tech/urkutatas/mars070803/

Zseniális magyar találmány, alkalmazható a Marson (is).

 

Diótörő Creative Commons License 2007.08.05 0 0 6495
Szia!
Többször is láttam a startot és nemcsak a közelebbi volt nagyobb,hanem minden 3. tünt annak.Vagyis 2-1-2-1-2-1 rendszerben lehettek és az egyesek voltak a nagyobbak.Gondolom ezek gyújtottak már repülés közben.Én sem találtam erre vonatkozóan adatot,még a Delta honlapján sem.Viszont az átmérők ugyanannyinak tüntek.
Előzmény: kamov (6494)
kamov Creative Commons License 2007.08.04 0 0 6494
Ha ez pont a néző felé leginkább irányuló fúvóka akkor szerintem valószínűleg optikai csalódás.
Az általam megnézett asztronautikai adatbázisokban nem találkoztam a Delta 7000H sorozat gyorsítórakétáinál ilyen méretkülönbség említésével.
Előzmény: Diótörő (6493)
Diótörő Creative Commons License 2007.08.04 0 0 6493
Gondolom nézitek a Nasa tv-t,mert adják a fellövést.Mármint a Mars szondáét,természetesen. Megnéztem a guglin a hordozórakettát,ott az SRB-kat egyformának írják, de a képen mintha lenne,amelyiknek nagyobb a fuvókája.Most ez szerintetek csak optikai csalódás, a kifelé álló fuvóka miatt,vagy tényleg nem egyformák?
moonwalkr Creative Commons License 2007.08.01 0 0 6492

Megvan a "tettes":

"After several leak checks, the culprit was found, a Positive Pressure cabin Relief Valve B (PPRV B) - one of two valves - with engineering discussions to take place around noon on whether to change it out, along with what impacts that may have on the STS-118 launch date."

 

És persze jön az ilyenkor szokásos tökölődés, hogy ez milyen hatással van a felbocsátás dátumára...:(

Előzmény: gerion (6490)
Diótörő Creative Commons License 2007.08.01 0 0 6491
Az ehavi Aeromagazin írja:
A Phoenix marsszonda a fellövés után Föld körüli pályára áll és 10 nap múlva hagyja el a Föld környezetét.
Ha nem írták volna a Föld körüli pályát,akkor is lehetne rajta vitatkozni,hogy egy szonda mikor kerül ki a Föld vonzáskörzetéből.Gondolom ez sokban függ az indítási sebességből.A jelenlegi 10 hónapos pálya elég lassúnak tűnik,bár ebben a távolság is szerepet játszhat.
gerion Creative Commons License 2007.07.31 0 0 6490

Sajnos megint nem... :( :(

 

"Engineers are attempting to track down the source of another pressure decay onboard Endeavour, after a leak check failed late last night on the crew cabin and Spacehab module.

 

The new leak is separate to the failed test at the weekend, which was quickly tracked down to a loose nut on the Probe Assembly related to the Ingress/Egress Hatch. Elements of the pad flow ahead next week's STS-118 have been delayed, while engineers evaluate the problem."

Előzmény: moonwalkr (6489)
moonwalkr Creative Commons License 2007.07.31 0 0 6489
A mai hírek szerint viszont: "Space Shuttle Endeavour is ready to fly". Én a SpaceDaily-n olvastam
Előzmény: gerion (6488)
gerion Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6488

Sajnos az FRR óta már meg is van az esedékes issue.... Az utaskabinnál valami szigetelési gondot találtak, veszti a légnyomást, a tolerálható mértéknél 3-4x jobban... :(

 

G.

Előzmény: Diótörő (6485)
Diótörő Creative Commons License 2007.07.30 0 0 6487
Nem ismerem,hogy az SRB-nak lenne külső hőszigetelése.Sose hallottam ilyesmiről, ami persze nem zárja ki.Végül is hatalmas szerkezet,imbolyogva esik vissza,bár szép a súlya üresen is, de jelentősen lefékeződik esés közben.Azt meg végképp nem hallottam, hogy az égetéses eljárást visszahozták, úgy tudom, hogy a jelenlegi FRF az egy szimulált procedura.Lehet hogy üresen felpörgetik a motorokat,nem olvastam erről.
Előzmény: Crapface (6486)
Crapface Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6486
Szerintem, nincs különösebb jelentősége, hogy az állványon beindították pár másodpercre a hajtóműveket.
Az SRB-knek elég jó a hőszigetelése, hiszen a légkörbe való visszatérést is képesek elviselni. Maga az indítási állvány pedig vízágyúkkal hűtött.
A hajtóművek megjáratásával ugyanakkor sok információt lehet összegyűjteni a rendszer állapotáról.(Turbószivattyúk működése, a fúvókák hőeloszlása, keverés szabályozó működése)
Mivel az SST folyékony oxigént használ oxidálószernek, kümönösebben nem kell aggódni a rendszerben viddzamaradó mennyiség miatt, mert az egyszerűen kieszellőztethető.
Ami viszont elgondolkodtató, hogy vajon miért hozták vissza ezt az ellenőrzést?
Pár video link:
http://www.youtube.com/watch?v=3PUM_pMSVc0
http://www.youtube.com/watch?v=HUg3Otaae2M
Előzmény: Diótörő (6485)
Diótörő Creative Commons License 2007.07.29 0 0 6485
Megtartották az űrsiklón a FRR-t,vagyis a Flight Readiness Review-t.Már ha jól írtam.Ezt csak azért jelzem, mert az öregebbek még emlékezhetnek rá,hogy régen ez FRF volt, vagyis az utolsó betű a Firing-ot jelentette.Vagyis egy kissé feltöltött állapotban pár másodpercre begyújtották mindhárom hajtóművet és ez volt az ellenőrzés.És mindezt a két teli SRB-tól pár méterre.Azért ez is elég nagy marhaság volt annak idején szerintem.Ti hogy látjátok?
Crapface Creative Commons License 2007.07.28 0 0 6484
Sziasztok!

Kicsit utánaolvastam a moyave-sivatagi balesetnek és pár dolgot le lehet szűrni a cikkekből.
Feltehetően a nitrogén-dioxidot tartalmazó tartály robbanása okozhatta a balesetet.
A baleset előtt az oxidálószer adagolását és befecskendezését ellátó rendszert vizsgálták. Ennél 10000 lb.-nyi (kb. 5 tonna) oxidálószert pumpálnak át 15 másodperc alatt a rendszeren.

A nitrogén-dioxid az oxidálószerek közül az egyik legveszélytelenebb, szobahőmérsékleten gáz halmazállapotú, tisztán nagy nyomáson és alacsony hőmérsékleten cseppfolyósítható. Levegőn gyorsan elillan. Mint minden oxidálószer a vele érintkező anyagokat folyamatosan oxidálja, öregíti.

Az első jelentések alapján a robbanás nagyságát kb. 500 lb. súlyú robbanóanyagéval teszik egyenértékűvé, viszont a szemtanúk beszámolója alapján nem láttak fűstöt felszállni ami arra utal, hogy nem volt égés. (A látható füstöt az égés következtében levegőbe kerülő szilárd részecskék és vízgőz adja.)
A robbanás helyszínéről készített fotókon nem látható kráter ami arra utal, hogy a robbanás a talaj felszíne felett következhetett be pár méterrel, és az ereje nem lehetett jelentős.(Összehasonlításképp: A hasonló tömegű , 2004 májusában történt, romániai műtrágya-robbanásnál 8 méter mély és 20 méter átmérőjű kráter keletkezett.)

A kórházba szállított sérülteket, égési sérülésekkel és fém és kevlár repeszdarabok okozta szérülésekkel lettek beszállítva. Ez megint csak a tartály meghibásodására utal, mert a hajtóműben ez az egyetlen alkatrész ami kompozit anyagból készült. Az égési sérüléseket okozhatta kiömlő oxidálószer. Az egyik cikk megemlíti, hogy a sérülteket vegyszer-mentesíteni kellett mielőtt ellátták.
moonwalkr Creative Commons License 2007.07.28 0 0 6483

Biztos visszaveti. Ki kell vizsgálni, hogy mi okozta a bajt. Ha valamelyik alkatrész volt hibás, nehéz lesz megtalálni, hisz a balesetben vagy megsemmisült, vagy nagyon megsérült. Hónapok.

 

Aztán meg gondolom voltak kulcsemberek a három halott és a két válságos sérült között. Esetleg nehéz lesz pótolni őket. Ez is hónapok:(

Előzmény: ShaReRe (6482)
ShaReRe Creative Commons License 2007.07.28 0 0 6482
A nagy kérdés, hogy ez a baleset mennyire veti vissza a programot?
Előzmény: Platon (6481)
Platon Creative Commons License 2007.07.28 0 0 6481
Nézd, az ilyen balesetek általában úgy történnek hogy valaki elbasz valamit.

Valószinüleg volt ott valami, aminek nem kellett volna ott lennie, vagy valami nem volt ott ahol ott kellett volna lennie, egyszóval emberi mulasztás.

A dolog valószinüleg tényleg nem volt veszélyes. Egészen addig amíg mindent az előirások szerint csináltak.
Előzmény: jee_c (6479)
Zak Creative Commons License 2007.07.27 0 0 6480
Meg az is furi, hogyaszongya "According to Rutan, the blast occurred during a test involving nitrous oxide flowing through fuel injectors."

Márpedig a dinitrogénoxid nem gyúlékony, ergo nem lenne szabad önmagában akkorát robbannia, ahogy a fotókon látható. Anyway, ezzel együtt is bizok Burt Rutan zsenijében.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!