Köszönöm a sok hasznos infót! A kukorica aratás még idén nem biztos, de ha mégis akkor mindenképp megfogadjuk a tanácsodat. Az előző tulajnál mindenképp rákérdezek az általad felsorolt takaró lemezekre. A szelelőnél már van valami lemez, mert a napraforgó szár is csesztette az alját az öreg szerint, bár a gép súlyát nem hiszem, hogy megtartaná...
Szia! Én ilyennel aratok évek óta! UAZ főfékhengert használok. Ezzel csak az a baj, hogy magasabb a tartálya és belóg a kabinba. Lehet, hogy a Moszkvics lenne az ideális?-azt nem ismerem. Én a tartály fölé kis lemez dobozt csavaroztam a padlóra, hogy rá ne tapossak. Ha van régi, alacsony tartályod, akkor ki lehet cserélni. Nálam az volt a baj, hogy a régi tartályok elrepedtek. Kuplung munkahengernek is jó az UAZ, csak azt hiszem kicsit hosszabb, erre már nem emlékszek. Én több munkahengert sikeresen megjavítottam, finom csiszolás után UAZ javítókészlet és kész. Nagyon lényeges, hogy a nyelestengely féket csináld meg, és jól állítsd be, ha ez jól működik teljes motorfordulat mellett is zaj nélkül tudsz váltani! Csak annyira szabad ráállítani, hogy ezt mindig csak a rugó húzza, különben leszakad, ez nagyon kényes pontja. Persze a kuplungnak rendesen ki kell emelni! Ha elszakad a fékszalag nem érdemes hegesztgetni, a régi alapján sima vaslemezből kell újat hajlítani. Hajlékony ferrodolt meg bizonyára tudsz szerezni.
A kézifék, meg nagyon jó dolog és hatásos is, csak rendbe kell rakni! Úgy állítsd be az alsó csavarral, hogy kiengedett helyzetben ne érjen a tárcsának. Ha olajos, a szimmeringet könnyű kicserélni. A kabin alatt meg forogjanak a bowden vezető görgők!
Az ürítő körmös kapcsolója, ha elkopik könnyen felhegeszthető és köszörüléssel a megfelelő profil kialakítható. Itt vigyázz, hogy alá ne köszörülj a körmöknek mert nem fog szétoldani, tehát azoknak szigorúan 90°-nak kell lenni.
Elvileg, párban lévő menetvariátor szíjakat kellene használni, de gyakorlatilag egyedi csere is jó. Csak arra ügyelj, hogy nézd meg mindkét végállásban, hogy túlságosan ne feszüljön! A menetvariátor zsírzásakor arra ügyelj, hogy nehogy zsír kerüljön a tárcsára, csak az agy részen legyen nagyon halványan, különben a centrifugális erő kicsapja a tárcsára!
Ha kukoricát is aratsz vele, akkor előverőt kell cserélni, dobot befedni, dobvariátor tárcsákat felcserélni. Van aki a felső rostát is kicseréli, én az eredeti zsalust használom. A szalmarázó ládák elejét feltétlen le kell takarni, mert a kukorica csutkája szétveri, én E kombájn takarólemezeit szabtam rá. Mindenképpen célszerű a szelelő ventilátor alá olyan erős pajzsot csinálni, ami őszi elsüllyedéskor szinte a kombájn súlyát is elbírja! A gyári, vékony burkolatot még a kukorica szár is szétszedi idővel!
Moszkvics olajhőmérséklet távadó jó hozzá!
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, bár elég sok közös élményünk volt már :-)
1ik veterán börzén hallottam, Szarvason vagy környékén hozzá lehet jutni Moszkvics alkatrészekhez. Nekem is kell majd néhány főfékhenger és egyebek, mert volna hová beépíteni...
A motollavariátor müxik, legalábbis egyenlőre, több ízben kipróbáltuk (kb 10-szer nyit-zár oda-vissza). Az ürítőcsiga körmös kapcsolója szemre rendben van, különösebb kopást nem fedeztem fel rajta, "ürítettünk is", de csak egy madárfészek hagyta el a csigát. A kaszamozgatót az előző tulaj minden ürítésnél olajjal locsolta, és ezt javasolta nekünk is.
Közben vadásztam moszkító kuplung felsőt...
Nagyon olyannak találom, így ránézésre, és az ára sem ijesztő.
Az említetten kívül problémás lehet még a motollavariátor, az ürítőcsiga kapcsolója és a kaszarángató amit 10-15 ürítésenként érdemes zsírozni (minőségi zsírral).
Várom a képeket, hátha eszembe, akarom mondani, fejembe jut még valami.
Mivel három éve még üzemszerűen aratott, és úgy állt le így gondoltuk folytathatja az aratást :). Hirtelen az asztal maghajtó szíjat látjuk cserésnek, bár így terheletlenül hajt, meg nem fordul át, de elég rongyos és a szezont (40-60 Ha) szerintem nem bírná ki.
A fékre visszatérve az előző tulaj is emlegette, hogy lada, vagy uaz karmantyúk jók bele, a gond csak az, hogy maga a két henger is hiányzik. Jelenleg mechanikusan rá van kötve a váltón valami fékszalagra, ami talán csak a kézifék lenne normál esetben, de nagyon gyenge fékhatást produkál, persze lehet csak azért, elég szutykos ott minden. Mindenesetre én nyugodtabb lennék ha helyretudnánk állítani az eredeti üzemi fékrendszert. Ez a moszkvics jó hír, mert lehet helyben beszerezhető, aztán persze kérdés milyen állapotnak örvendenek az alsó munkahengerek.
Köszönöm az információkat! Cserébe majd hozok néhány képet :))
Ha jól vélekszök, akkor a 408-é volt pon olyan, mert 3 volt 1más mellé fölfogatva. Még az idei aratásban akartok vele dolgozni ? Csőtörő is van hozzá ?
Lényegében nem sok a különbség, nagy vonalakban csak a dobvariátor lett hidraulikus és raktak 1 csomó alu. szíjtárcsát ami nem vállt előnyére a gépnek. Mi a régi 5-ös ről raktunk át 1 csomót, mert azokon nem csúszik + a szíj. A variátor közepén található 1 kis karmantyú (gumidugattyú)
ami + egyezik az Orosz 5 tnnás emelőben lévővel, az kopottan elengedi az olajat, lelassul a dob és már lehet is nyúzni a "macit".
Ui.: Én is hajtottam néhány évig a régi és az újabbik típust is (ami ma már szintén régi) -nek számít.
Pontos évjáratot nem tudok, de az biztos 90 utáni, talán 92-es kiadás. DT 75 motor turbóval, intercoolerrel. Azt több helyen is olvasom, hogy egyszerű gépezet, de én még utasként sem ültem ilyen gépben, most meg aratnom is kell majd vele. :)
Jó régen jártam erre. Az idei aratásra nagy valószínűséggel szoros kapcsolatba fogok kerülni egy SZK-5-ös kombájnnal a legjobb barátomnak köszönhetően. Ebből kifolyólag érdekelne legalább egy kezelési utasítás a gépezethez. Ha valaki tud bármit is segíteni ez ügyben, az ne tartsa magában az információt! Előre is köszönöm!
sziasztok segítséget szeretnék kérni!van egy slavia ls95a2 stabil motorom és kifújt a henger fej alatt egy alumínium tömítés volt alatta hol tudok iyet beszerezni?és a dugatyú tiszta olaj volt meg a heger fej is a szelepek nél,az olaj lehúzó gyûrû nek nincs baja,szelep szár szimering nincs.a válaszokat elôre is köszönöm
Vásároltam egy pótkocsit a kis Dutrámhoz, mely egy az elmondások szerint jugoszláv pótkocsi.
Rs-76-os trágyaszóróra hasonlít arra kaptam információt!
Pár kép a pórkocsiról:
A kocsi platómérete 1,8x4m és fixes.
Esetleg, ha van valakinek eredeti állapotról fényképe, vagy másik ilyen kocsiról, azt szívesen fogadnám. Az adattábla is érdekelne, az eredeti kinézete.
Volt olyan hogy júliusban volt. De kb 40 vagy kicsivel fölötte volt a hőfok a terepen. Gyerekek majd megkukultak. Igaz hogy a maligán is hamarabb hatott, így annyi nem kellet belőle.
Hívjuk 5645 helyett 5748-nak (de 6701-es motorral). Kicsit "modernebb", meg több minden van benne mint, a terepes 56-osban. (szervó; 1000-es, kézzel is oldható TLT <- kézifékszerűen; pneumatikus lábbal taposós felező fokozat; felnyitható hátsóablak) Talán egy kicsit öntvényileg erősebbre is csinálták.
Még egy kompromisszumos megoldás jutott eszembe: július 19.-étől megyek egy hétre a gyerekeimmel Gyenesdiásra. Nem tudnátok elintézni, hogy abban az időintervallumban legyen a rendezvény?????? Úgy gondolom, onnan már közelebb lenne, mint Szolnoktól!!!