Egyébként bontóban amíg hídban van /vagy visszaakasztattatod két csavarral egy hídra/, egy jelet teszel difi tányérjára meg fékdobra és mindkét dobot forgatva a difi míg egy telit fordul a dobok 4,1x fordulnak. így lehet legegyszerűbben leellenőrizni. Talán az életben nem fog egy ilyen difi elkezdeni búgni olyan használat mellett amire neked is kell, ha olajszint rendben van /ezért írtam az új szimeringet ha már lent van, pláne ha látszik olajkönny :)/.
A kardán tányér csavarjaihoz nem árt 1-1 csepp oldható menetrögzítő, gyárilag is van.
De mondom megint, hat csavarosnál a 4.56 a leghosszabb sajnos, ezt az öt csavarosnál tudod csak megoldani.
Én is csak szerszámokat viszek az enyémmel /5 személy+teher/ nyilván csak számokat írva nem mindegy hogy 85-nél vagy 100-nál pörög ugyanannyit a motor. 80 lovas szívó gyönyörűen, dinamikusan ment a hosszú difivel, élmény volt vele autózni.
Kardán leköt, difi csavarjai /anyái/ leszed(közben vagy lecsorgatod miközben már ki van mozdítva, vagy kiszivattyúzod előtte, mert leeresztő csavar nincs, csak betöltő ami egyben szintellenőrző) és a komplett difit cseréled, ez a legegyszerűbb. Tömítést vagy óvatosan egyoldara igazítod/lefejted a felületről, vagy vágsz másikat, illetve veszel. Nem negy baj ha veszel mindjárt szimeringet is oda, mert akkor soha többet nem fog már nekiállni szivárogni :)
Persze kapsz kúp és tányérkerék párt is pl Cromaxban, de az 60-80k körülbelül és amint írtam 25k körül kapsz komplett bontott difit. A lényeg hogy a hosszú 4.11-es és a szívó is szépen megy vele, sokkal jobb mint a rövidebb "erőgép" stílus.
Ez jó. A mostani 2001-es, duplafülkés, platós (125 ló, tdde) talán padló gázon hajlandó lenne 120-at menni, de sajnálom. Autópályán is 100-110 a max, de szerencsére ritkán járunk autópályán, és nincs is szükség ekkora sebességre. Inkább az országúti utazósebességen (70-90) pörögjön minél kevesebbet. A motornak is jót tesz, meg a fogyasztásnak is. Nem platós lenne, szóval a teherbírás sokadlagos kérdés. 6 ember, meg szerszámok, kisgépek, aztán kész.
Egyébként cserélni a hidat kell, vagy csak a difi belsejét?
Erősen gondolkozom egy 6 személyes, dobozos teherautó besorolású, 2000 előtti Transiton. Munkásoknak lenne bejárásra, meg melóhelyre kijárásra, szóval nem ártana, ha az enyém viszont hosszú difis lenne. Honnét lehet felismerni? A difin rajta van az áttétel? Mennyit kéne pörögnie (ha van egyáltalán fordszámmérő benne), Mire kéne ügyeljek? Ja, persze olcsón akarom megúszni! :D
4 db csavart lazitottam az adagoló keréken és a középen levő csavarral fordítottam kicsit balra. Szerelő összejelölte,így láttam a különbséget. Most jobban indul és mintha kicsit "rugalmasabb" is lenne. De persze most nincs hideg. Úgy néz ki eladós lesz mert nincs rá fuvar így feleslegessé vált. Nem akartuk úgy eladni,hogy inditási gondok legyenek. Köszönöm a szakmai segítséget.
Az adagoló fixes, a három darab csavart lazítod fel és úgy tudsz jobbra és balra is állítani. Emlékeim szerint szemből nézve jobbra kell tekerned (motor forgásirányból derül ki), de minimálisat, előtte ne felejtsd összejelölni.
Sziasztok! Uj vagyok a pályán nemrég vettem egy 98-as transitot 2,5d 6 szem+plató a hátsó difi áttétellel van gondom szerelő megszámolta 4,63-as van alatta elég csigatempóval tudok járni vele. Kellene nekem valami hosszabb áttételű difi ha van valakinek megoldása kérem irjon vagy hivjon 70-375-9238 Vagy esetleg valami váltó mágus aki az áttételezést megtudná variálni ilyenben is benne lennék csak tudjak HALADNI a vassal. Előre is köszi a segitséget!
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. A Transit 2.4 TDE motorjáról érdekelne mindenféle tapasztalat. Jó és rossz. Látómezőmbe került egy ilyen, gondolkozom a megvásárlásán. Az autó 3-400 ezer között futott. Mennyire megbízható konstrukció ez? Fogyasztása?
Ma reggel megint nem indult,adagoló keréken szemből nézve balra állítottam,jobban indult,szerintem estig pihi és utána próba. Bár most plusz fokok vannak rendesen. Jobbra nem is lehetett fordítani az adagoló kereket.
Sziasztok! Van nekem egy Ford Transit 2.4tddi 90 lovas kisteherautóm ami 4évig tökéletesen müködött de most olyan csinál hogy nem indul :( huszázra elindul de kb 50km megtétele után leál és nem indul önidítóval pedig teker rendesen csak huzásra vagy hideginditóval!
Nem indikátor órával csinálj,csak fülre. Gondoltam már arra is,hogy akksi gond van,de igazából fura számomra. Ha nem melegítem elő és beindul,jár 1 percet,leállítom utána gond nélkül indul. Ha vezérlés lenne akkor utána is nehezen indulna,mert nem melegszik meg a motor 1 perc alatt.
"A vezérműszíjnál kell állítani, a főtengelyhez képest előre tekerni az adagoló kerekét pár fokkal."
A lényeg hogy 4mm mozgáspályán tudsz kb 5-6 fokot állítani, szóval csak minimálisat kell rajta mozdítani és persze nem árt vékony jelet csinálni előtte, mondjuk "cd író filccel".
Ha indikátor órával csinálja, akkor nincs miért aggódnod, de Trafó mester azt írta fülre /motorhang alapján/ is pont jó mindig...
Szóval ahogy hűvösebb lesz és állt egy fél napot, rögtön ki fog derülni ha nem sikerült jól.
Az enyémen is kellett állítani adagolócsere után, nekem már +10 celsiusfok alatt bedadogott három hengerezett és szürkén füstölt is.
Egyébként most nekem is problémám van vele, +2-3 fok vagy -3 -4 fokokban is 10-20 másodpercig három hengerezik, de most kékesebb a füst addig /gondolom elégetetlen gázolaj/
Vajon előtöltés kellene pici /nem volt indikátor órával állítva anno sem/ vagy lehet inkább beköpköd egy csúcs?
Kérdeznék valamit amivel nem vagyok tisztában: a normál csúcsokat tudom hogy tisztítják, ezeket a fejeket is lehet tisztíttatni? Megnézetni padon lenne lehetőségem, gondolom ott megkapnám a választ is, csak kíváncsi vagyok.