Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiwer Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10387

Gázolaj van mert a nyomócsövek fent meg lettek lazítva, és csorgott alóla az olaj

 

Megéri egy hibakód olvasással kezdeni?

Előzmény: kljr (10381)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10386

Dobozosban is van hatcsavaros 2000 előtt? Vagy csak platósban van?

Aláfekvés biztos meglesz, csak jobb most kérdezni, mint alatta fekve. :)

Előzmény: susmus00mk3td (10384)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10385

Egyébként bontóban amíg hídban van /vagy visszaakasztattatod két csavarral egy hídra/, egy jelet teszel difi tányérjára meg fékdobra és mindkét dobot forgatva a difi míg egy telit fordul a dobok 4,1x fordulnak.  így lehet legegyszerűbben leellenőrizni.   Talán az életben nem fog egy ilyen difi elkezdeni búgni olyan használat mellett amire neked is kell, ha olajszint rendben van /ezért írtam az új szimeringet ha már lent van, pláne ha látszik olajkönny :)/.

A kardán tányér csavarjaihoz nem árt 1-1 csepp oldható menetrögzítő, gyárilag is van.

Előzmény: cs!rke (10382)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10384

De mondom megint, hat csavarosnál a 4.56 a leghosszabb sajnos, ezt az öt csavarosnál tudod csak megoldani.

Én is csak szerszámokat viszek az enyémmel /5 személy+teher/  nyilván csak számokat írva nem mindegy hogy 85-nél vagy 100-nál pörög ugyanannyit a motor.   80 lovas szívó gyönyörűen, dinamikusan ment a hosszú difivel, élmény volt vele autózni.

Előzmény: cs!rke (10382)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10383

Kardán leköt, difi csavarjai /anyái/ leszed(közben vagy lecsorgatod miközben már ki van mozdítva, vagy kiszivattyúzod előtte, mert leeresztő csavar nincs, csak betöltő ami egyben szintellenőrző) és a komplett difit cseréled, ez a legegyszerűbb.  Tömítést vagy óvatosan egyoldara igazítod/lefejted a felületről, vagy vágsz másikat, illetve veszel.  Nem negy baj ha veszel mindjárt szimeringet is oda, mert akkor soha többet nem fog már nekiállni szivárogni :)  

Persze kapsz kúp és tányérkerék párt is pl Cromaxban, de az 60-80k körülbelül és amint írtam 25k körül kapsz komplett bontott difit.   A lényeg hogy a hosszú 4.11-es és a szívó is szépen megy vele, sokkal jobb mint a rövidebb "erőgép" stílus.

 

https://cromax.hu/280000000-differencialmu/280920000-differencialmu-es-alkatreszei/280920282-differencialmu-alkatreszei/?kereso_modell=38&kereso_marka=Ford

Előzmény: cs!rke (10382)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10382

Ez jó. A mostani 2001-es, duplafülkés, platós (125 ló, tdde) talán padló gázon hajlandó lenne 120-at menni, de sajnálom. Autópályán is 100-110 a max, de szerencsére ritkán járunk autópályán, és nincs is szükség ekkora sebességre. Inkább az országúti utazósebességen (70-90) pörögjön minél kevesebbet. A motornak is jót tesz, meg a fogyasztásnak is. Nem platós lenne, szóval a teherbírás sokadlagos kérdés. 6 ember, meg szerszámok, kisgépek, aztán kész.

Egyébként cserélni a hidat kell, vagy csak a difi belsejét?

Előzmény: susmus00mk3td (10378)
kljr Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10381

Az elmúlt hetek nagy hidegeiben kicsapódott a paraffin a gázolajban, eltömítette a szűrőt, és nem megy át rajta a gázolaj.

 

(Ez a rendelkezésre álló adatok alapján csak feltételezés, ami évszázados megfigyeléseken alapul).

Előzmény: kiwer (10380)
kiwer Creative Commons License 2015.01.21 0 0 10380

Sziasztok

Van egy FORD TRANSIT 2.0 TDCi 125LE

Kb 2 hete lett leálitva az autó hibamentes üzemeléssel, de most nem indul el valami miatt.

Hidegindítót befújva rögtön indul, de csak addig jár a motor amíg el nem égeti.

Már próbáltuk behúzni de semmi pöffentés, szervizlámpa nem világit.

Mit érdemes megnézni rajt?Mi lehet a probléma?

 

 

susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10379

6 csavarosban nincs sajnos hosszabb difi a 4.56-nál.

Előzmény: csikágó81 (10376)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10378

3100-at forog az enyém 120-nál /15" kerekek/.    Ha 120 felett még megy szívó létére, akkor hosszú difis.

Szerintem ne az döntsön ha veszel, 20-25 közt manapság már hozzá tudsz jutni egy difihez.

A felfogató csavarjain van egy fém tábla amibe bele van ütve, drótkefézés után leolvasható a 4.11, az a leghosszabb.

Előzmény: cs!rke (10377)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10377

Erősen gondolkozom egy 6 személyes, dobozos teherautó besorolású, 2000 előtti Transiton. Munkásoknak lenne bejárásra, meg melóhelyre kijárásra, szóval nem ártana, ha az enyém viszont hosszú difis lenne. Honnét lehet felismerni? A difin rajta van az áttétel? Mennyit kéne pörögnie (ha van egyáltalán fordszámmérő benne), Mire kéne ügyeljek? Ja, persze olcsón akarom megúszni! :D

csikágó81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10376

sajna 6 csavaros akkor veszett az ügy ? ne is álmodjak hosszú difiről?

Előzmény: cs!rke (10375)
cs!rke Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10375

A kerekeken.

Előzmény: csikágó81 (10374)
csikágó81 Creative Commons License 2015.01.20 0 0 10374

Köszi a gyors választ, de ezt a 5-6 csavaros dolgot nem értem hol kell megszámolni az 5-6 csavart?

Előzmény: susmus00mk3td (10370)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10373

Én is csak itt tanultam ám meg :)    Igazán nincs mit.

Előzmény: ksyy (10372)
ksyy Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10372

4 db csavart lazitottam az adagoló keréken és a középen levő csavarral fordítottam kicsit balra. Szerelő összejelölte,így láttam a különbséget. Most jobban indul és mintha kicsit "rugalmasabb" is lenne. De persze most nincs hideg. Úgy néz ki eladós lesz mert nincs rá fuvar így feleslegessé vált. Nem akartuk úgy eladni,hogy inditási gondok legyenek. Köszönöm a szakmai segítséget.

Előzmény: susmus00mk3td (10371)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10371

Az adagoló fixes, a három darab csavart lazítod fel és úgy tudsz jobbra és balra is állítani. Emlékeim szerint szemből nézve jobbra kell tekerned (motor forgásirányból derül ki), de minimálisat, előtte ne felejtsd összejelölni.

Előzmény: ksyy (10367)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.19 0 0 10370

Ha 6 csavaros akkor nem tudod nyújtani, ha 5 akkor viszont 4.11-es difit keress bontóban.

Váltóról nem tudunk semmi variálhatót, sajnos ezeken ugyanaz a váltó /mt75/.

Előzmény: csikágó81 (10369)
csikágó81 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 10369

Sziasztok! Uj vagyok a pályán nemrég vettem egy 98-as transitot 2,5d 6 szem+plató a hátsó difi áttétellel van gondom szerelő megszámolta 4,63-as van alatta elég csigatempóval tudok járni vele. Kellene nekem valami hosszabb áttételű difi ha van valakinek megoldása kérem irjon vagy hivjon 70-375-9238 Vagy esetleg valami váltó mágus aki az áttételezést megtudná variálni ilyenben is benne lennék csak tudjak HALADNI a vassal. Előre is köszi a segitséget!

lTommyl Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10368

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. A Transit 2.4 TDE motorjáról érdekelne mindenféle tapasztalat. Jó és rossz. Látómezőmbe került egy ilyen, gondolkozom a megvásárlásán. Az autó 3-400 ezer között futott. Mennyire megbízható konstrukció ez? Fogyasztása?

Üdv: Tamás

ksyy Creative Commons License 2015.01.17 0 0 10367

Szia.

Ma reggel megint nem indult,adagoló keréken szemből nézve balra állítottam,jobban indult,szerintem estig pihi és utána próba. Bár most plusz fokok vannak rendesen. Jobbra nem is lehetett fordítani az adagoló kereket.

Előzmény: susmus00mk3td (10359)
pajaci Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10366

Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

Előzmény: kljr (10365)
kljr Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10365
Előzmény: pajaci (10354)
zénó75 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10364
Az enyém szakadékba,hátszéllel se menne Ennyit :)
Előzmény: pajaci (10354)
kljr Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10363

Bátor sofőr nem vitás. Azon a szakaszon ennyivel? :)

Előzmény: pajaci (10354)
.357 Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10362

Tuti eltekerte az okos mivel új szíjnál a legtökéletesebb hajtás.

Előzmény: susmus00mk3td (10356)
Roland Csonka Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10361

Sziasztok! Van nekem egy Ford Transit 2.4tddi 90 lovas kisteherautóm ami 4évig tökéletesen müködött de most olyan csinál hogy nem indul :( huszázra elindul de kb 50km megtétele után leál és nem indul önidítóval pedig teker rendesen csak huzásra vagy hideginditóval! 

ksyy Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10360

Nem indikátor órával csinálj,csak fülre. Gondoltam már arra is,hogy akksi gond van,de igazából fura számomra. Ha nem melegítem elő és beindul,jár 1 percet,leállítom utána gond nélkül indul. Ha vezérlés lenne akkor utána is nehezen indulna,mert nem melegszik meg a motor 1 perc alatt.

Előzmény: susmus00mk3td (10358)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10359

Idézek neked Trafótól :)

 

"A vezérműszíjnál kell állítani, a főtengelyhez képest előre tekerni az adagoló kerekét pár fokkal."

 

A lényeg hogy 4mm mozgáspályán tudsz kb 5-6 fokot állítani, szóval csak minimálisat kell rajta mozdítani és persze nem árt vékony jelet csinálni előtte, mondjuk "cd író filccel".

Előzmény: ksyy (10357)
susmus00mk3td Creative Commons License 2015.01.16 0 0 10358

Ha indikátor órával csinálja, akkor nincs miért aggódnod, de Trafó mester azt írta fülre /motorhang alapján/ is pont jó mindig...

Szóval ahogy hűvösebb lesz és állt egy fél napot, rögtön ki fog derülni ha nem sikerült jól.

 

Az enyémen is kellett állítani adagolócsere után, nekem már +10 celsiusfok alatt bedadogott három hengerezett és szürkén füstölt is. 

 

Egyébként  most nekem is problémám van vele, +2-3 fok vagy -3 -4 fokokban is 10-20 másodpercig három hengerezik, de most kékesebb a füst addig /gondolom elégetetlen gázolaj/

Vajon előtöltés kellene pici /nem volt indikátor órával állítva anno sem/ vagy lehet inkább beköpköd egy csúcs?

Kérdeznék valamit amivel nem vagyok tisztában:  a normál csúcsokat tudom hogy tisztítják, ezeket a fejeket is lehet tisztíttatni?    Megnézetni padon lenne lehetőségem, gondolom ott megkapnám a választ is, csak kíváncsi vagyok.

Előzmény: ksyy (10357)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!