Legyen ez a Fremos szabvány szerint játszott, digitális modulüzem topikja.Ez nem azt jelenti, hogy ez a FREMO hivatalos magyar topikja! Csak kellett egy olyan hely, ahol beszélni tudunk a felmerült kérdésekről, úgy hogy azokat nem zavarjuk a többi topikon, akiket nem érint...
FREMO honlapja:
http://www.fremo.org
Ennyire nem súlyos a helyzet. Itt kenyértörésről szó sincs. A probléma nem azonos a nagyvasutival. Teljesen felesleges dupla pályaszám, mivel ez csak az árufuvarozásra vonatkozik és ott az a lényeg hogy a kocsit a különböző pályaszámok alapján a bárcán feltüntetve egyértelműen meg lehessen különböztetni. Az, hogy ezt az adatbázisprg nem támogatja az csak egy állapot, mert külföldön adatbázis sincs, így nem csinálnak belőle problémát, mert ők már az alapoknál orvosolni tudják, mivel több lehetőség is rendelkezésükre áll az átszámozásra. Itt nincs se OLD se NEW FREMO csapat, mert igazából senki se FREMO tag idehaza(ha jól tudom). Mi csak az ilyen rendezvényeken megtürtek vagyunk, mások vendégeiként.
A topic címében se az szerepel, hogy magyar FREMO topic, ezzel is érzékeltetve, hogy szimpatizálunk ezzel a játékkal, de még csak a tejbegríz szélét kostolgatjuk.
Egyik tanult mozdonyvezető ismerősünk mondta: "Az összes kisvasutat eltipornám!" Itt disszonanciát érzek: vagy a "tanult", vagy az "eltipornám". Ezt én nem idéztem volna a helyedben. Nem hiszem, hogy használtál vele. üdvgyuri
Teszem föl kenyértörésre kerülne sor, megalakulna az OLD-FREMO csapat...
Pontosan ezt szeretném elkerülni. Kicsiny kárpát lavórunkban nagyon jól megy a "kenyértörés", és ebből őszintén szólva már kezd elegem lenni. A kitiltás szóra is épp ezért kaptam fel a vizet egy kissé...
mint írtam értelmes érveket szeretnék látni, és látok is alább.
Ennyi
Megyek megolvasom a kiállításunk kritikáit hátha sikerül valamit tanulnom belőle.
Én már tettem valami hasonló javaslatot, amit a nagyvasút is alkalmaz: minden régi kocsi /személy és teher egyaránt/ ami természetesen valamilyen módon még részt vesz a forgalomban, kettő pályaszámot visel: 1)Eredetinek megfelelő szám és betükód; 2)az un. komputer számot, ami 12 jegyü. A csatolt képen szereplő Roco SBB kocsi eredetije a Svájci vasúttársaság Historia kocsiparkjába van besorozva. De elég csak ellátogatni a Füstibe, hogy ugyanilyennel élőben is találkozzunk. Teszem föl kenyértörésre kerülne sor, megalakulna az OLD-FREMO csapat, hogy törhetnék itt egyesek a buksijukat, mert nem tudnák a lenézett régi gőzösök, villany és dizelmozdonyok között használni a IV-V-VI korszakos csodagépeiket! /Labda a túlfélre passzolva:-))))/
A "stb" alatt az esetleges plusz információkat értettem.
A levélhez egyelőre elegendőek az általad közölt információk...
Egyik tanult mozdonyvezető ismerősünk mondta: "Az összes kisvasutat eltipornám!" Na én nem akartam ezt a szót használni, mert látom még ez a jóval szolidabb kifejezés is óriási felháborodást okozott!
:-)
OFF
Amúgy nem rajtam múlik ez, tehát ez nem is fog bekövetkezni. Ez csak az én negatív hozzáállásom, ahhoz, amiben nem látom a rendszert. Ennyi.. A nagy FREMO-s szervezet is alpból a III. korszakra épült. Németországban (ahhonan is ez az egész származik) a III. korszakot részesítik előnyben. Sajnos a nyilvántartási rendzsr ott se alkalmazható problémák nélkül, de ott nincs is szükség rá, mivel mindenki átszámozza a kocsikat és nem kell azt nyomonkövetni, hogy a gyárilag kiadott kocsikat ki birtokolja a rendszerben való közlekedtetésnél. Nekünk problémát okoz informatikailag a régi psz rendezgetése, mint már írtam nem véletlenül hívják a 12 számjegyű UIC pályaszámokat számítógépes pályaszámnak, mivel ezek logikájuk alapján informatikai rendszerbe könnyen kezelhetők.
Mi az osztrák példán nevelkedtünk, ahol viszont szinte semmi III. korszak nem volt. Herkulesek, Desirok, emeletes ingák közlekedtek, mint napjainkban, ami azt a korszakot idézi amikor is a vasutat megismertük. Ennyi az egész, ja valamint a profi szervezés, menetrend, mind a mai "modern" (akár a Szergejes gyorsvonat is ide tartozhat) nagyvasut leképzése volt 1:87-ben. Nekem személyszerint ezért kedvesebb ez az egész. De erről esetleg személyesen bővebben...
OFF Kedves "mélységesen ellenzem" Úr! Küldje az áprilisi összeröffenés paramétereit (dátum, terem alapterület, stb...), hogy meg tudjam írni a levelet, mivel ez vasárnap elmaradt! Üdv! ON
Kedves Wolf27 topictárs!
Az összeröffenés paramétereiről:
Helye: Öttevény (Győrtől 8 km-re, főútvonal, vasútvonal vezet arra)
A dátum: 2009 április (17)-18-19, ebből az összerakás napja 17-e péntek, a kiállítódás 18-19-én leend. A pénteki nap teljesen a mienk -ha hihetek a rendezvényszervezőnek- reggeltől lehet majd építeni. Amennyiben időben összerakjuk, délután már mehet a játék. A nyilvános része hétvégén 10.00-17.00 ig tart, a szombat esti program részen még nem gondolkodtam.
Terem alapterülete: Még pontos felmérést nem csináltam, egy iskolai tornacsarnokról van szó, ezek kb 20x40m esek szoktak lenni, tehát a mostani győri alapterület kb 4xesét építhetjük be. Ha megvan a terem Corel rajza, értesítlek (igyekszem a héten kijutni, de lerohadni készül a kocsim).
mit értesz stb alatt?
Off
"mélységesen ellenzem" -->te használtad a kitiltani szót lentebb, én meg megütődtem rajta.
Elnézegettem a honlapotokon a kiállításokon készült képeiteket. Ezek alapján azt szűrtem le, hogy még az echtenémet echtefremo rendezvényeken is részt vesznek III korszak járművei, nemhogy megtűrt különvonatként, hanem menetrendi fordában. Sőt mintha láttam volna ezen korszakbeli építményeket is a terepeken. Mindezek után megdöbenésemnek adtam hangot 78-ban, hogy milyen alapon akarod kitiltani ezeket a játékból...
Úgy érzem, a modellezésnek nem egymás ilyen olyan okból történő kitiltásáról kellene szólnia. Arról beszélgessetek inkább a nálam hozzáértőbbekkel, hogyan lehet ezeket a járműveket is egyértelműen nyilvántartani a játék során. Az egy értelmes beszélgetés kezdete lesz, amit érdeklődéssel fogok nyomon követni.
lehet berakni operatíve közlekedő vonatokat (menetvonalakat), de akkor annak is úgymond saját fordát kell készíteni. viszont emiatt az állandó üzemű történet némiképp lazul.
Én se úgy gondoltam, hogy óránként, hanem hogy naponta egy, max két párat.
Nézegettük Wolffal a grafikust, azért akadt benne most is luk. :-)
szinte sehol sem lehet félrepakolni a szerelvényt, mert mindenhol csak 2 vágány van..
Hát igen, tényleg nem ártana, ha a jövőben kicsit nagyobb kapacitású állomások is épülnének.
Kőszeg valószínű ilyen lesz, de ha jól emlékszem, akkor az csak (?) fejállomásként fog funkcionálni.
A menetrendszerkesztő csináljon operatív vonatszámokat, menetvonalakat.
...az I-III korszak kitiltását pedig mélységesen ellenzem.
hm... a gondolat(ok) több szempontból is érdekes(ek), és megfontolandó(k).
különmenetek. nos, elméletileg valamennyi kis pici hely lett volna különmenetek részére, mert azért annyira nem volt kiélezve a menetrend. a gond inkább abból fakad, hogy szinte sehol sem lehet félrepakolni a szerelvényt, mert mindenhol csak 2 vágány van...:( ráadásul a tárolókon se volt túl sok hely:(
valóban, lehet berakni operatíve közlekedő vonatokat (menetvonalakat), de akkor annak is úgymond saját fordát kell készíteni. viszont emiatt az állandó üzemű történet némiképp lazul.
más. az I-III korszak is nagyon üde, és kedves színfolt lehet. sőt, szerintem teret kell adni az ezen korszakot kedvelők számára is, de akkor arra tényleg külön menetrendet kell gyártani. a vonatok jellemzően lassabban közlekednek, esetlegesen a vasútüzem is némiképp másképp alakult annak idején... meg ne keveredjenek a korszakok, mert az meg a legcsúnyább..:(
szal, igen, ki lehet jelölni egy session-t (vagy talán kettőt a lassan beinduló árufuvarozás miatt) egy adott korszaknak, felpakolni azokat a járműveket, és az annak megfelelő menetrend szerint játszani. ehhez viszont az kell, hogy legyen elegendő mennyiségű jármű (gép és vontatott egyaránt). ott az adatbázis, ott le lehet szűrni, hogy van-e cucc, a kiállítás előtt meg úgyis megy a körkérdés, hogy ki milyen gépet hoz;) szal: én nem látok akadályt:D
khm. még egy megjegyzés: csodálatosak voltak a Kandó gép, ill az a mögötti kocsik. egyetlen apró szépséghibával: azok az RP25-ös kerekek, és csavarkapcsos vonókészülék sajnos nem erre a pályára valók...:( az már egy következő fokozat:)
OFF Kedves "mélységesen ellenzem" Úr! Küldje az áprilisi összeröffenés paramétereit (dátum, terem alapterület, stb...), hogy meg tudjam írni a levelet, mivel ez vasárnap elmaradt! Üdv! ON
Egy gondolat a Sonderzugok jövőbeni közlekedtetésének lehetőségére:
A menetrendszerkesztő csináljon operatív vonatszámokat, menetvonalakat.
Ha van különvonat, akkor az abban a rendben közlekedjen.
Ha nincs, akkor a fsz, elmehet kv-t főzni a soronkövetkező, érkező mv -részére. :-d
Támogatom a javaslatot,...
Off
...az I-III korszak kitiltását pedig mélységesen ellenzem. A PVC-uborka pártiak elfogadhatnák már végre, hogy vannak szépérzékkel megáldott vasútmodellezők is, akiket nem hoz lázba néhány satnya kis eas kocsi....
On
Köszönöm minden résztvevő segítségét a győri kiállítás lebonyolításában, remélem öszességében jól éreztétek magatokat.
nos, a pénteket figyelmen kivül hagyva elég jó kis kiállítás volt szerintem. a menetrend meglepően jól ment, azt hittem, sokkal rázósabb lesz;) a kocsifeladások is egész jól mentek, leszámítva az iránytehervonat kiszolgáló menetként történő felhasználását....
összességében nekem nagyon bejött a dolog, a menetrend meg nagyon tetszett (ezt vehetjük elfogultságnak?;) :D:D)
Azt hittem lesz vmi reakció a két korszakcsoport járműveinek közlekedtetésére
Szerintem (!) ez még odébb van.
Tegnap is jól kivehető volt: jelenleg még a tanulási folyamatnál tartunk.
Ne felejtsük el, hogy nagyon fiatal még a gárda tapasztalata (kivételek azért vanak ;-)), előbb azt kell minnél többünknek begyakorolni, hogy szabályszerűen és fegyelmezetten történjék a vonatközlekedés lebonyolítása!
Én például rettentő zavarban lennék, ha mondjuk Decset kellene forgalmilag irányítanom.
Hiába no' nagy odafigyelést és sok gyakorlást igénylő dolgok ezek.
:-)
Ha már ott tartunk, hogy rutinszerűen megy az engedélykérés és -adás, az egyidejű menetek szabályozása, a menetrendi idők betart(at)ása, akkor lehet tovább cifrázni... addig viszont szvsz nem.
Tegnap is volt egy pici kavircz, le kellett állítani az órát, mert egy Sonderzugot kellett átállítani egyik állomásról a másikra.
Ami nem baj, ez is a játékhoz tartozik - csak épp a komolyságot kérdőjelezi meg.
... az ilyen színnel megjelölt kocsik üresen, mindig a színükkel ellátott tárolóra térnek vissza. Mi a helyzet akkor, ha egy vagonon nincsen feltüntetve a tárolóállomása (akár magyar, akár külföldi)? Csak simán a vörös - vagy más, az országnak megfelelő - színkód megjelenítését válasszam a bárcára? Vagy mindenképpen kell tárolóállomást megnevezni (és ebből adódóan tkp feltétlenül van üres utaztatás is)?
(#32) Ha külföldi a kocsi, akkor nem olyan nagy a mozgástér, mivel csak olyan nemzetközi kiállításon alkalmazható, ahol a besoroló ország moduljai is jelen vannak, tehát másnak készítünk így bárcás kocsit. Tehát akkor végeredményképpen kijelenthető, hogy külföldi, nemzetközi forgalomra nem alkalmas kocsit vagy magánkocsit nem érdemes regisztrálni, mert ezek ugye csak magyar modulokból álló asztal esetén valósan nem közlekedtethetőek?