Én ezt másképp látom. Érdemes összevetni az útjainkat pl. a német nagyvárosok vagy Párizs főútjaival, azokhoz képest sikátornak látszanak. Amikor azt látom, hogy arrafelé egy közepes jelentőségű külvárosi főúton efér 2×2 forgalmi sáv meg a villamos meg a parkolósáv és a kerékpárút, és a járda is elég széles (azaz az út kb. olyan széles, mint nálunk a Nagykörút), az elgondolkodtató. Nálunk meg a Rákóczi út sincs még 30 méter sem.
Az nem eleg. :-) (Elkeruloutas felvetesemet mintha figyelmen kivul hagytad volna. :-) Te sem tudhatod, szaz ev mulva mifele igenyekre lesz szukseg; de gyanitom, az osszes elkerulo utat beszantjak mar addigra.) A sugarutak, vagy a Nagykorut oleg szelesre lett szabalyozva (meg egyaltalan, a korutas-sugarutas rendszer se spontan alakult ki, ugye), most is az ottani 2x2 sav (neha 2+3, kanyarodo, parkolo pluszban, meg jardak, fak, bicikliutak) viszi el az osszes roman kamiont.
Csakhogy itt ugye arrol van szo, hogy egyes teruletnek meg a kornyeken se laknak (mondjuk mer' mocsaras, vagy csak messze van az ivoviz), de azert vagjunk ket baziszeles utat keresztbe' Also- meg Folsovaroson, amerre jelenleg a kutya se jarna, mert majd esetleg hatha. :-) Ehhez azert Nostradamusnak kell lenni.
(Vagy ahhoz, hogy szaz evvel ezelott lassa valaki, hogy majd az lesz a fontos, hogy a forgalom elkerulje a varost.)
ezalatt lett volna lehetőség a 3.-at is kijelölni...
(sőt: még ekkor sem lett volna késő, csekély rombolással ment volna...
Nem értem, mi a bajod. Láttad már a harmadik körutat élőben?
Nagy részén a 2×2 sáv mellett állati széles zöldfelület, járdák, szervízutak vannak mindkét oldalon és csak utána jönnek a házak. Szerinted ez magától épült így ki, vagy kiszabályozták?
A Rókusi körútra épp ezért is fér be viszonylag kis erőszaktétellel a villamos így utólag.
azért annyira nem bonyolult dolog ez, nem kell ehhez nostradamusnak lenni.
az a lényeg, hogy nem hagyjuk, hogy önkényesen terjeszkedjen a város, mint penész a falon, és nem ötletszerűen jelölünk ki újabb utcákat, hanem már jó előre a pusztába, mielőtt beépülne, kijelöljük (nem kiépítjük!, csak kijelöljük) jó szélesre a városi főutak nyomvonalát...
aztán a mellékutcákat ehhez igazítjuk.
aztán ha már jól beépült, meg a forgalom is növekszik, akkor lehet bővíteni 2x2, 2x3 sávra, kerékpárúttal, járdával, fasorral, nádihegedűvel...
aztha nem nő a város, akkor nem nő. legfeljebb az lesz az elkerülő út...
(de ezzel oylyan szinten nem foglalkoztak, hogy egészen 1,5 évvel ezelőttig szegedet SEMMILYEN irányban NEM lehetett elkerülni...
5-43 irányban, még most is be kell menni a 2. krt-ig)
"ezalatt lett volna lehetőség a 3.-at is kijelölni..."
Ha latja elore az ember, ugye, hogy kell a 3. :-) Csakhogy akkor teljesen (es valamennyire meg most is) a Tisza melle epult a varos, vagy ha ugy jobban tetszik, van egy eszak[-kelet]--del-[nyugat] tengelye. A franc lathatta ezt a varosiasodast ennyire elore (kezdve ott, hogy az ivoviz es a folyo kapcsolata messze nem olyan szoros, mint anno, folytatva ott, hogy nehol meg a Kiskoruton belul is foldszintes hazak alltak -- mondjuk azt meg eloirtak, hogy valyog csak a Nagykoruton kivul lehet).
"Köszönjük figyelmeztetését, az oldallal kapcsolatban. Vizsgáljuk, hogy milyen hiba történt, hogyan kerültek a témához nem tartozó képek e helyre és igyekszünk a galériát mielőbb helyrehozni."
Te vagy a hülye, miért akarsz két évvel ezelőtti építkezésről képeket és főleg terveket keresni és ha már így van miért nem töltötted le akkor, amikor még elérhetőek a voltak a képek a régi dizájn idején? :))
De viccet félretéve, ez tényleg tragikus, ezen már csak kínunkban röhöghetünk. Gödör a völgyben, duplanulla.
esetleg ebből is lehetne egy oknyomozó cikket írni, internetes szavazással egybekötve:
"helyesli-e Ön, hogy az Ön adójából működő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ön adójából fizetett munkatársai a személyes fotóikat népszerűsítsék a cég weboldalán, a közérdekű információk közzététele HELYETT?"
"1870ben lényegesen kisebb volt a város, a 3.krt nyomvonala a pusztában volt..."
Igen is, meg nem is. :-) Itt egy terkep '21-bol: http://kepfeltoltes.hu/view/070816/sg1921_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem sokat flancoltak mindenhol a korutas szerkezettel, inkabb epitkeztek a Tisza melle (mint mondtam, a harom tortenelmi mag is ott volt). (Sot, a vasuti hid miatt a deli hid is necces lett volna, "mazli", hogy aztan lebombaztak.) Bezzeg azok a franya komenistak, azok elorelatoak voltak, hogy van ez? :-)
Érdekes, mintha 2-3 évvel ezelőtt is ezt a szakaszt aszfaltozták volna. Akkor az volt az indoklás, hogy valami hajszálrepedések vannak az úton, és sürge meg kell csinálni, nehogy nagyobb baj legyen. Egy másik topicon csak kicsit röhögtünk, hogy persze, ebben az országban nagy divat, hogy amint hajszálrepedések vannak egy úton, azonnal rohannak újraaszfaltozni.
De ha már javítgatnak, talán érdemesebb lett volna az M1 kátyús szakaszait megcsinálni, az M7-et (aminek szerintem nincs semmi baja) pedig az M0 szélesítés elkészülte utánra hagyni.
Ja, Budapesten meg nem kicsit lehet vicces, ahogy mindkét rakpart egyszerre le van zárva, a Moszkva tér környékén pedig útfelújítanak, nehogy az Alkotáson kerülni lehessen. :-)
eleink, ha jol tudom, egyetlen centit sem epitettek a kulso korutbol...
jó, de ez melyik időszakra esik?
1870ben lényegesen kisebb volt a város, a 3.krt nyomvonala a pusztában volt...
30-40 évvel később viszont már lehet, hogy ki kellett volna szabályozni a 3.-at, ami úgy tünik elmaradt...
és a hiányzó hálózati elemekre nem csak akkor van szükség, ha "van ott valami", hanem akkor is "ha nincs ott semmi", hogy tudjon arra is terjeszkedni a város...
"Somogy nem adja fel a küzdelmet a 67-es út fejlesztéséért A politukosoktól várják a segítséget Több somogyi önkormányzati vezető levélben fordul Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszterhez és Kolber István területfejlesztési államtitkárhoz, Somogy megye két országgyűlési képviselőjéhez, kérve, hogy tegyenek meg mindent a 67-es főút korábban ígért fejlesztésének mielőbbi megvalósításáért - mondta Gelencsér Attila, Somogy megye közgyűlésének elnöke szerdán az MTI-nek. A megyei vezető mellett Kaposvár, Somogyaszaló, Mernye, Gamás és Somogybabod polgármesterei is részt vettek azon a szerdai kaposvári sajtótájékoztatón, ahol ezt bejelentették. Az előzményekhez tartozik, hogy már az augusztus 8-i, úthálózat-fejlesztési kormánydöntést követően nyílt levelet fogalmazott meg Lamperth Mónikának Somogy megye és Kaposvár vezetője, hangot adva megdöbbenésének, amiért minden korábbi egyetértés, megállapodás és választási ígéretek ellenére sem szerepel a programban a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es főút gyorsforgalmi úttá való fejlesztése. A levél konkrétan rákérdezett arra, megvalósulhat-e a beruházás az ígért, 2009-es határidőig. Lamperth Mónika MTI-hez is eljuttatott válasza szerint a Közlekedésfejlesztési Operatív Program akcióterveibe bekerült a 67-es útfejlesztés egy részének, a kaposfüredi elkerülő útnak a megépítése, ami idén már el is kezdődhet. "Ezzel megtettük az első lépést" - szól a levél, amely kifejti, hogy megkezdődött a burkolaterősítésről, a települési elkerülő utakról, valamint a Kaposvárt a Balatonnal összekötő kerékpárútról szóló tervek elkészítése, amelyek támogatására ez alapján nyílik majd lehetőség az akciótervek 2008-as felülvizsgálta során. Gelencsér Attila az MTI-nek kifejtette, a válasz nem tartalmazott olyan konkrétumokat, ami megnyugtatta volna kedélyeket, ezért határoztak az újabb levél megírása mellett. A 25 százalékos munkanélküliséggel küszködő Somogy megye számára létkérdés, hogy a gyorsforgalmi út minél előbb megépüljön. Lamperth Mónika a kaposvári sajtótájékoztatóra reagálva az MTI-nek, leszögezte, szó sincs arról, hogy a kormány letett volna a 67-es útfejlesztés mielőbbi, teljes hosszában történő megépítéséről, amelynek fontossága nem lehet kérdéses. Ezért, és nem politikai vagy presztízs-kérdésből tett és tesz meg mindent a tervezési folyamatok felgyorsításáért, illetve a beruházás mielőbbi megvalósításért - tette hozzá."
Ez nekem egy új információ. Elég felelőtlenül ígérgetnek politikusok, mert ennek a szakasznak szerintem elég kicsi a realitása.
"Játszunk el a gondolattal, hogy a déli híd épült meg."
Nice try. :-) Csak epp...
"Átmegy rajta a villamos is az Újszegedi pályaudvarig, stb."
Miert, a mostanin atmegy? :-) (Ugye nem.)
Egyebkent az ujszegedi palyaudvart szepen el is tuntetted (mar mondtam: delrol ott van "utban" a vasut, es kimondottan a palyaudvar, meg most is), mar ez is egyszerubb volt eszakrol. Aztan vonzaskorzet (tranzit, ha ugy tetszik), delre alig van valami, marad a Kalvaria (nyugat) forgalma, ez all szemben eszakkelettel (Csongradi, Jozsef A. sgt), ez utobbi valamivel tobb. :-)
Valamint a deli reszen nincsenek lakotelepek (eszakon van az osszes), Rokuson kivul mindnek jobb az eszaki hid Ujszegedre (Rokusnak meg egyforma). Ugy saccolom, a "csatolt telepulesreszek" lakossaga is tobb arrafele (Petofitelep, Tape, Bakto egyutt kiadja Hattyast (meg mi van mellette, nem jut eszembe a neve) ES Alsovarost szerintem).
Elony viszont a Nagyallomas es Ujszeged kozelsege.
(Tenyleg, ezt Lacinak: eleink, ha jol tudom, egyetlen centit sem epitettek a kulso korutbol (Makkoshazi, Rokusi, Vasarhelyi Pal, esetleg Budapesti, Kereszttoltes), ellenben Alsovarost pont ok engedtek az "utba epulni". Ezt persze csak zarojelben.)
Szerintem ez nem pénz kérdés, vagyis nem lehet pénz kérdés. Simán meg lehetne építeni a Lágymányosi híd budai hídfője után is az utat kéreg alatt, meg az Andor utcában is. Ez a két példa nem arról szól hogy mennyibe kerül hanem arról hogy meglehet, vagy nem. Amúgy meg az a kéreg alatti vezetés engem arra emlékeztet hogy a klotyóból a szennyvíz az utcán folyik, vagy a csatornában. Ha szennyvíz erős, akkor vagyük az esővizet...