Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6378
Laci! Nem tudod, hogy Ecsernél az vasút felett még mindig nincs kész a M0 átjáró? Vagy mi a töktől van még mindig vágányzár?
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6377
Én ezt másképp látom. Érdemes összevetni az útjainkat pl. a német nagyvárosok vagy Párizs főútjaival, azokhoz képest sikátornak látszanak. Amikor azt látom, hogy arrafelé egy közepes jelentőségű külvárosi főúton efér 2×2 forgalmi sáv meg a villamos meg a parkolósáv és a kerékpárút, és a járda is elég széles (azaz az út kb. olyan széles, mint nálunk a Nagykörút), az elgondolkodtató. Nálunk meg a Rákóczi út sincs még 30 méter sem.
Előzmény: ghosty9 (6376)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.17 0 0 6376
"vagy várostervezőnek."

Az nem eleg. :-) (Elkeruloutas felvetesemet mintha figyelmen kivul hagytad volna. :-) Te sem tudhatod, szaz ev mulva mifele igenyekre lesz szukseg; de gyanitom, az osszes elkerulo utat beszantjak mar addigra.) A sugarutak, vagy a Nagykorut oleg szelesre lett szabalyozva (meg egyaltalan, a korutas-sugarutas rendszer se spontan alakult ki, ugye), most is az ottani 2x2 sav (neha 2+3, kanyarodo, parkolo pluszban, meg jardak, fak, bicikliutak) viszi el az osszes roman kamiont.
Előzmény: Törölt nick (6372)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6375

de oda is kellene.

 

Nem is te lennél... :-)

 

Ja, és akkor annyi hídnál tartanánk, mint Budapest, egy tizedakkora városnál, csakhogy szép körök legyenek. :-)))

 

Tényleg te Bp-re hány hidat tartanál ideálisnak? (Ez alapján hetvenet? :O )

Előzmény: Törölt nick (6374)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6374

jó, maradjunk annyiban, hogy nem értünk egyet.

de oda is kellene. meg valami hosszában is...

Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6373)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6373

...amire nincs szükség.

 

Tényleg, a kiskörútra neked nem hiányzik az azt körré tevő két db híd?

Előzmény: Törölt nick (6371)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6372

Ehhez azert Nostradamusnak kell lenni.

vagy várostervezőnek.

(ugyanis annak nem csak az a dolga, hogy kijelöljön 1-1 újabb mellékutcát és kiparcellázza mellette a telkeket...)

 

persze ez az elbaszás nem szegedi jelenség, ez országos szinten ment, pesten ugyanezt figyelhetjük meg 1 nagyságrenddel nagyobb léptékben...

 

Előzmény: ghosty9 (6370)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6371
csak az, hogy nem teljes kör...
Előzmény: ifj. Nagy Gábor (6369)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6370
Csakhogy itt ugye arrol van szo, hogy egyes teruletnek meg a kornyeken se laknak (mondjuk mer' mocsaras, vagy csak messze van az ivoviz), de azert vagjunk ket baziszeles utat keresztbe' Also- meg Folsovaroson, amerre jelenleg a kutya se jarna, mert majd esetleg hatha. :-) Ehhez azert Nostradamusnak kell lenni.

(Vagy ahhoz, hogy szaz evvel ezelott lassa valaki, hogy majd az lesz a fontos, hogy a forgalom elkerulje a varost.)
Előzmény: Törölt nick (6368)
ifj. Nagy Gábor Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6369

ezalatt lett volna lehetőség a 3.-at is kijelölni...

(sőt: még ekkor sem lett volna késő, csekély rombolással ment volna...

 

Nem értem, mi a bajod. Láttad már a harmadik körutat élőben?

 

Nagy részén a 2×2 sáv mellett állati széles zöldfelület, járdák, szervízutak vannak mindkét oldalon és csak utána jönnek a házak. Szerinted ez magától épült így ki, vagy kiszabályozták?

 

A Rókusi körútra épp ezért is fér be viszonylag kis erőszaktétellel a villamos így utólag.

Előzmény: Törölt nick (6359)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6368

azért annyira nem bonyolult dolog ez, nem kell ehhez nostradamusnak lenni.

 

az a lényeg, hogy nem hagyjuk, hogy önkényesen terjeszkedjen a város, mint penész a falon, és nem ötletszerűen jelölünk ki újabb utcákat, hanem már jó előre a pusztába, mielőtt beépülne, kijelöljük (nem kiépítjük!, csak kijelöljük) jó szélesre a városi főutak nyomvonalát...

 

aztán a mellékutcákat ehhez igazítjuk.

aztán ha már jól beépült, meg a forgalom is növekszik, akkor lehet bővíteni 2x2, 2x3 sávra, kerékpárúttal, járdával, fasorral, nádihegedűvel...

 

aztha nem nő a város, akkor nem nő. legfeljebb az lesz az elkerülő út...

 

(de ezzel oylyan szinten nem foglalkoztak, hogy egészen 1,5 évvel ezelőttig szegedet SEMMILYEN irányban NEM lehetett elkerülni...

5-43 irányban, még most is be kell menni a 2. krt-ig)

Előzmény: ghosty9 (6367)
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6367
"ezalatt lett volna lehetőség a 3.-at is kijelölni..."

Ha latja elore az ember, ugye, hogy kell a 3. :-) Csakhogy akkor teljesen (es valamennyire meg most is) a Tisza melle epult a varos, vagy ha ugy jobban tetszik, van egy eszak[-kelet]--del-[nyugat] tengelye. A franc lathatta ezt a varosiasodast ennyire elore (kezdve ott, hogy az ivoviz es a folyo kapcsolata messze nem olyan szoros, mint anno, folytatva ott, hogy nehol meg a Kiskoruton belul is foldszintes hazak alltak -- mondjuk azt meg eloirtak, hogy valyog csak a Nagykoruton kivul lehet).
Előzmény: Törölt nick (6359)
BoGar Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6366
"Köszönjük figyelmeztetését, az oldallal kapcsolatban. Vizsgáljuk, hogy milyen hiba történt, hogyan kerültek a témához nem tartozó képek e helyre és igyekszünk a galériát mielőbb helyrehozni."
Előzmény: Törölt nick (6358)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6365
Előzmény: Rooger Preed (6363)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6364

... akár be is lehetne venni az M0 projektbe, abba úgyis beragadt vagy 20mrd péz, az éppen elég lenne...

...és közvetlenül kapcsolódik az M0-hoz, méghozzá egy különszintű csp. által...

Előzmény: Törölt nick (6362)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6363
Tud valaki olyan mérésekről, hogy egy út áteresztőképessége hogy függ a sebességtől?
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6362

ha még foglalkozunk olyan baromságokkal, mint a prioritás, akkor felvetném, hogy a 31essel is kellene kezdeni valamit, elkerülő-nyvkorrekcijó ügyileg:

 

nemsokkal, csak úgy 2-3x nagyobb a forgalma, mint a 67esnek...

 

(csak mende,sülysáp,tszecső,szmkáta,nagykáta települések - mintegy 60e ember - vannak érintődve...

és meglenne potom 15mrdból...)

 

 

Előzmény: BA123 (6352)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6361

az épképek ott vannak, azzal nincs gond, csak valamelyik gyökér a sajátképeit másolta be abba a mappába...

 

(ráadásul szerintem nem direkt, csak nyomogatta a gombokat, oszt ez gyött ki belőle.

pedig érthetően megmonták neki, hogy "disznókat etetni, gombokhoz nem nyúlni!!!"

Előzmény: _roadrunner_ (6360)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6360

Te vagy a hülye, miért akarsz két évvel ezelőtti építkezésről képeket és főleg terveket keresni és ha már így van miért nem töltötted le akkor, amikor még elérhetőek a voltak a képek a régi dizájn idején? :))

 

De viccet félretéve, ez tényleg tragikus, ezen már csak kínunkban röhöghetünk. Gödör a völgyben, duplanulla.

Előzmény: Törölt nick (6357)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6359

hátha ez 1921-es, akkor az azt jelenti, hogy 50 évvel az első két krt kijelölése után készült...

ezalatt lett volna lehetőség a 3.-at is kijelölni...

(sőt: még ekkor sem lett volna késő, csekély rombolással ment volna...

Előzmény: ghosty9 (6356)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6358

esetleg ebből is lehetne egy oknyomozó cikket írni, internetes szavazással egybekötve:

 

"helyesli-e Ön, hogy az Ön adójából működő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ön adójából fizetett munkatársai a személyes fotóikat népszerűsítsék a cég weboldalán, a közérdekű információk közzététele HELYETT?"

Előzmény: Törölt nick (6357)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6357

a nifnél qrvanagy idióták ténykednek:

 

privátképek az M0 keletiszektor galériában:

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/10

 

az M4ről meg a nagy büdös semmi:

 

M4 Budapest-Szolnok Tipus: Gyorsforgalmi utak fejlesztése Státusz: Jövőben

szerintem ez tekinthető az abszolult zérónak. ez a 0 Kelvin.

ennél minden csak jobb lehet, ehhez képest a béka segge is 273°-kal a skála pozitív írányában van.

 

ezúton is gratulálok. :-(

ghosty9 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6356
"1870ben lényegesen kisebb volt a város, a 3.krt nyomvonala a pusztában volt..."

Igen is, meg nem is. :-) Itt egy terkep '21-bol: http://kepfeltoltes.hu/view/070816/sg1921_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem sokat flancoltak mindenhol a korutas szerkezettel, inkabb epitkeztek a Tisza melle (mint mondtam, a harom tortenelmi mag is ott volt). (Sot, a vasuti hid miatt a deli hid is necces lett volna, "mazli", hogy aztan lebombaztak.) Bezzeg azok a franya komenistak, azok elorelatoak voltak, hogy van ez? :-)
Előzmény: Törölt nick (6353)
mzdude Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6355
Érdekes, mintha 2-3 évvel ezelőtt is ezt a szakaszt aszfaltozták volna. Akkor az volt az indoklás, hogy valami hajszálrepedések vannak az úton, és sürge meg kell csinálni, nehogy nagyobb baj legyen. Egy másik topicon csak kicsit röhögtünk, hogy persze, ebben az országban nagy divat, hogy amint hajszálrepedések vannak egy úton, azonnal rohannak újraaszfaltozni.

De ha már javítgatnak, talán érdemesebb lett volna az M1 kátyús szakaszait megcsinálni, az M7-et (aminek szerintem nincs semmi baja) pedig az M0 szélesítés elkészülte utánra hagyni.

Ja, Budapesten meg nem kicsit lehet vicces, ahogy mindkét rakpart egyszerre le van zárva, a Moszkva tér környékén pedig útfelújítanak, nehogy az Alkotáson kerülni lehessen. :-)
Előzmény: Rooger Preed (6347)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6354

ezek meg milyen gyorsforgalmiról pampognak?

ahhoz kicsit gyér ott a forgalom, ott bőven elegendő az a 2-3 elkerülő...

 

 

az M4 üllő-albertirsa szakaszról van valakinek nyomvonalrajza?

 

Előzmény: BA123 (6352)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6353

eleink, ha jol tudom, egyetlen centit sem epitettek a kulso korutbol...

 

jó, de ez melyik időszakra esik?

1870ben lényegesen kisebb volt a város, a 3.krt nyomvonala a pusztában volt...

30-40 évvel később viszont már lehet, hogy ki kellett volna szabályozni a 3.-at, ami úgy tünik elmaradt...

 

és a hiányzó hálózati elemekre nem csak akkor van szükség, ha "van ott valami", hanem akkor is "ha nincs ott semmi", hogy tudjon arra is terjeszkedni a város...

Előzmény: ghosty9 (6351)
BA123 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6352
"Somogy nem adja fel a küzdelmet a 67-es út fejlesztéséért
A politukosoktól várják a segítséget
Több somogyi önkormányzati vezető levélben fordul Lamperth Mónika szociális és munkaügyi miniszterhez és Kolber István területfejlesztési államtitkárhoz, Somogy megye két országgyűlési képviselőjéhez, kérve, hogy tegyenek meg mindent a 67-es főút korábban ígért fejlesztésének mielőbbi megvalósításáért - mondta Gelencsér Attila, Somogy megye közgyűlésének elnöke szerdán az MTI-nek.
A megyei vezető mellett Kaposvár, Somogyaszaló, Mernye, Gamás és Somogybabod polgármesterei is részt vettek azon a szerdai kaposvári sajtótájékoztatón, ahol ezt bejelentették.
Az előzményekhez tartozik, hogy már az augusztus 8-i, úthálózat-fejlesztési kormánydöntést követően nyílt levelet fogalmazott meg Lamperth Mónikának Somogy megye és Kaposvár vezetője, hangot adva megdöbbenésének, amiért minden korábbi egyetértés, megállapodás és választási ígéretek ellenére sem szerepel a programban a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es főút gyorsforgalmi úttá való fejlesztése. A levél konkrétan rákérdezett arra, megvalósulhat-e a beruházás az ígért, 2009-es határidőig.
Lamperth Mónika MTI-hez is eljuttatott válasza szerint a Közlekedésfejlesztési Operatív Program akcióterveibe bekerült a 67-es útfejlesztés egy részének, a kaposfüredi elkerülő útnak a megépítése, ami idén már el is kezdődhet. "Ezzel megtettük az első lépést" - szól a levél, amely kifejti, hogy megkezdődött a burkolaterősítésről, a települési elkerülő utakról, valamint a Kaposvárt a Balatonnal összekötő kerékpárútról szóló tervek elkészítése, amelyek támogatására ez alapján nyílik majd lehetőség az akciótervek 2008-as felülvizsgálta során.
Gelencsér Attila az MTI-nek kifejtette, a válasz nem tartalmazott olyan konkrétumokat, ami megnyugtatta volna kedélyeket, ezért határoztak az újabb levél megírása mellett. A 25 százalékos munkanélküliséggel küszködő Somogy megye számára létkérdés, hogy a gyorsforgalmi út minél előbb megépüljön.
Lamperth Mónika a kaposvári sajtótájékoztatóra reagálva az MTI-nek, leszögezte, szó sincs arról, hogy a kormány letett volna a 67-es útfejlesztés mielőbbi, teljes hosszában történő megépítéséről, amelynek fontossága nem lehet kérdéses. Ezért, és nem politikai vagy presztízs-kérdésből tett és tesz meg mindent a tervezési folyamatok felgyorsításáért, illetve a beruházás mielőbbi megvalósításért - tette hozzá."

Ez nekem egy új információ. Elég felelőtlenül ígérgetnek politikusok, mert ennek a szakasznak szerintem elég kicsi a realitása.
ghosty9 Creative Commons License 2007.08.16 0 0 6351
"Játszunk el a gondolattal, hogy a déli híd épült meg."

Nice try. :-) Csak epp...

"Átmegy rajta a villamos is az Újszegedi pályaudvarig, stb."

Miert, a mostanin atmegy? :-) (Ugye nem.)

Egyebkent az ujszegedi palyaudvart szepen el is tuntetted (mar mondtam: delrol ott van "utban" a vasut, es kimondottan a palyaudvar, meg most is), mar ez is egyszerubb volt eszakrol. Aztan vonzaskorzet (tranzit, ha ugy tetszik), delre alig van valami, marad a Kalvaria (nyugat) forgalma, ez all szemben eszakkelettel (Csongradi, Jozsef A. sgt), ez utobbi valamivel tobb. :-)

Valamint a deli reszen nincsenek lakotelepek (eszakon van az osszes), Rokuson kivul mindnek jobb az eszaki hid Ujszegedre (Rokusnak meg egyforma). Ugy saccolom, a "csatolt telepulesreszek" lakossaga is tobb arrafele (Petofitelep, Tape, Bakto egyutt kiadja Hattyast (meg mi van mellette, nem jut eszembe a neve) ES Alsovarost szerintem).

Elony viszont a Nagyallomas es Ujszeged kozelsege.

(Tenyleg, ezt Lacinak: eleink, ha jol tudom, egyetlen centit sem epitettek a kulso korutbol (Makkoshazi, Rokusi, Vasarhelyi Pal, esetleg Budapesti, Kereszttoltes), ellenben Alsovarost pont ok engedtek az "utba epulni". Ezt persze csak zarojelben.)
Előzmény: urál (6264)
BA123 Creative Commons License 2007.08.15 0 0 6350
Szerintem ez nem pénz kérdés, vagyis nem lehet pénz kérdés. Simán meg lehetne építeni a Lágymányosi híd budai hídfője után is az utat kéreg alatt, meg az Andor utcában is. Ez a két példa nem arról szól hogy mennyibe kerül hanem arról hogy meglehet, vagy nem.
Amúgy meg az a kéreg alatti vezetés engem arra emlékeztet hogy a klotyóból a szennyvíz az utcán folyik, vagy a csatornában. Ha szennyvíz erős, akkor vagyük az esővizet...
Előzmény: Törölt nick (6345)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.15 0 0 6349

Még néhány terv a románoknál angolul a végén sok térképvázlattal:

http://www.mt.ro/dgrfe/post/engleza/SOP%20Transport%20revised%20official%20proposal%20-%2011%20June%2007%20-%20FINAL.pdf (pdf - 14,5 MB)

Előzmény: csanyiv (6131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!