Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joebatyo Creative Commons License 2015.02.19 0 1 32404
Előzmény: Le Robuste (32401)
joebatyo Creative Commons License 2015.02.19 0 1 32403

Hogyne hallottam volna, még énekelni is kellett anno!

Ahogy mondod, minden öreg(ebb) gép a mostani ránkeröltetett "gazdaság" útjában áll, lett légyen az bármelyik márka.

A gép is a fogyasztói társadalom alapjaiba került, mint minden.

Dobd el a régit, vegyél újat! Nincs rá pénzed? Sebaj, "segít" a bank

( hogy belegebedsz ). Légy te is konzumidióta!

Autó, "tartós" fogyasztási cikk stb.

Nem is oly rég egy mosógép 20-30 évet is elment, ha nem is volt víz meg energia takarékos. De melyik a takarékos, amelyik 5 év után megadja magát, és ugyan javítható, mert ki lehet cserélni a vezérlöelektronikát, de az majdnem annyiba kerül szereléssel, kiszállással, mint egy új.

Mondanak a "magasfényü" traktorokról is olyan csuda javítási költségeket, hogy az egy Dutrásnak az álla leesik, a padló alá.

Ilyenek, mint egy darab(!!!) valami rövid tengely JD-ba 800 ezer!

Meg 2 fogaskerék ill a 2 tengelyen lévö 4 csapágy csere javítással szintúgy 800.

Ahogyan a mostani autóknál sem az eladás a legnagyobb pénz, hanem a szervízelés.

Alkatrész, szürök, olajak cseréje, új software persze csakis  márkaszervízben.

A számlára jobb, ha már ülve tekint a kedves vásárló.

Es ahogy mondod, kényelmesebb az új traktor, szinte mintha a fotelböl játszanál a "Landwirtschaftsimulator" játékkal, minden joystick, gombnyomás, automata.

A Dutra meg a minszki kirázza a beled, kapaszkodhatsz a kormányba, siketítö a zaj, sokszor elviselhetetlen a por, de hogy Pléhúszt idézzem szabadon:

"Mennyire embert kímélöbb az a gép, amit a bank visszavesz, netán a házaddal ill. más vagyonoddal együtt, elötte évekig a bíróságra járás örli fel az idegrendszered, a családod meg széthullik?"Tudom, sokaknak lett maradandó egészségkárosodása a régi gépeken ülve, na de manapság ki dolgozik 1200 hektáron 2 db  90-essel mint akkoriban a tsz-nek volt?

A legnagyobb területet nagy Dutrával müvelö tudomásom szerint az Bartos Attila 200 hektárral, de azt sem tökegyedül szántja/müveli a hosszúorrúval.

30-50 hektár müvelése mellett meg talán nem vág haza egészségügyileg.

A sokszáz meg 1000 hektáros gazda meg csak vegye a méregdrága gépet, 5 év múlva úgyis lecseréli

 

 

 

 

 

 

Előzmény: zil-130 (32399)
Le Robuste Creative Commons License 2015.02.18 0 2 32402

Le Robuste Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32401
Le Robuste Creative Commons License 2015.02.18 0 2 32400

  

zil-130 Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32399

Üdv Joebatyo!A multat végleg eltörölni-hallottad ezt már valahol,ugye?Na ez van a trakiknál is.Sok millios csili-vili traki,persze nem piaci viszonyok között megvéve,mint ahogy az egész,ide-oda támogatott, mezögazdaságnak hivott valamiben történik.Ebbe a képbe nem fér be a Dutra,meg az egyéb régi gép sem.Miért?Hát mert amig megmentesz egy Dutrát a kohotol,és használod is,addig nem veszel egy cifra uj gépet,magyarán nem tolod a lét a gép vételével-fenntartásával-üzemeltetésével a megfelelő köröknek.Látod,az a bodzaág mibe kerűlt,akkor a kiesett munkáról ne is szóljunk.Abbol a javitási pénzből a Dutrán-vagy MTZ-n micsoda javitást lehetne eszközölni...Persze tudom,füstöl a motorja,meg zajos a váltója,meg amugy is kényelmetlen vele dolgozni,meg elavult,meg minden,de legfőképpen minden ilyen gép utjában van egy ujabb csodagépnek-azt hogy azt nem tudod megvenni,fenntartani,az már mellékes...Aztán meg azok az elvek/nem politikai elvek/,mik a Dutrát létrehozták,már nem érvényesek:akkor az volt,hogy termelni-termelni minden áron,ember-gép nem számit,csak a termelés,legyen termés,ebből meg minden egyéb más,ami következik.Ma meg?Hát nem tudom,talán jobb lenne,ha nem csinálnánk semmit,csak nyujtóznánk a támogatásokért.Azokért a támogatásokért,amit a Dutrádra soha nem fogsz kapni,csak az uj villanyos csodákra...

Előzmény: joebatyo (32394)
Öregdömperes Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32398

Néha azért jó lett volna fék is.De nagy volt a motorfék is,meg rászámolt a koma.

Mindig nagyon rá figyeltem.Azért valami lassító fék csak volt.A frakkal jártam úgy,hogy a kézi fék fogta egy kicsit az egyik kereket.

Végül a két elsőt le vakoltuk,vagyis a fék csöveket össze kalapáltuk.A nagy kerékre meg csináltunk valamilyet.

Volt úgy,hogy a vasútnál lévő rakpartra hetekig fék nélkül jártam fel.Lefelé meg terep kettőben.

Lényeg a lényeg kell a fék.

A dömper össz súlyba volt 135.mázsa is.Egyszer ki próbáltuk a Magyar Dt.simán el húzta.Azt hittem a főnök rögtön főbe lő.

Előzmény: joebatyo (32387)
Furak Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32397

Üdv, mindenkinek!

Szoktam még mindég olvasgatni csak ritkán jelentkezek.

Mire visszhozná az árát széthullik. Ahogy Joebatyo is mondja hitelből kezdeni nem éri meg ilyenbe bele vágni,  aki meg önerőből ilyen gépet vesz annak meg mindegy mert tele van.

Előzmény: triplaharom (32396)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.18 0 2 32396

Szeretnék én beszélni azzal a Közgazdásszal aki bebizonyítja nekem, hogy bármilyen új gép árát ki lehet gazdálkodni ezekből a termény árakból, úgy hogy közben ne haljak éhen.

Előzmény: dutrancs (32395)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32395

Éppen így látom én is, ezeket a"nagyon magasfényű" festékes traktor csodákat!! 

Előzmény: joebatyo (32394)
joebatyo Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32394

Fatornyos kis falumban is van szép drága nagy Claas traktor.

Történt egyszer, hogy egy fránya bodzagally levert egy jeladót valahonnan, talán a váltóról, ami ami a motorfordulatot és a haladási/munka sebességet szinkronizálja.

Így csak a "menekülö" fokozatban tudott hazamenni a gazda.

Nem tudván persze, hogy mi a gép baja, hiszen csak a computer tiltott le.

Ki is szálltak az Axiáltól megjavítani, tokkal vonóval potom 400 ezerért.

És ugye ezzel még elöbbre sincs az ember, csak ott, ahol elötte volt.

Én már csak ezért is félek az ilyen agyonelektronikázott gépektöl.

Persze nem fenyeget a veszélye, hogy olyat veszek, hiszen nem is tudnám megfizetni, hitelre meg biztos, hogy nem veszek semmit.

Abból egyszerü halandó nem szokott jól kijönni.

 

 

Előzmény: dutrancs (32393)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32393

Elég nekik egy elektromos vezeték kontakt hiba. aztán már meg is makacsolja magát.

Előzmény: triplaharom (32392)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32392

Szép étet volt az biztos, de a mai modern gépeket nem kell majd tákolgatni...

1ből mennek az olvasztóba.

Előzmény: dutrancs (32391)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32391

Mindent ami a Tsz-ben volt :traktor,kombájn és hidr.rakodógépek.Ehhez jöttek aztán munkaidő után a maszekok veteránjai  .Azután magánba az úthengertől megkezdve az Ikarus alkatrészekig ami zörgött,pöfögött..... füstölt....vagy éppen nem ment!  :-)

Előzmény: triplaharom (32384)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32390

Vagy minden sarokcsiszoló FLEX. :-)))))))

De én már nem rugózom tovább ezen a témán, amire kíváncsi voltam, azt megtudtam. :-)))))

Előzmény: dutrancs (32380)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32389

+ (géppel)

Előzmény: triplaharom (32384)
Péter Jandrics Creative Commons License 2015.02.18 0 1 32388

Üdv mindenkinek! 

 

HSCS G35 traktorhoz keresek orrmaszkot. Mindegy hogy a vörös csillagos vagy a Hscs feliratú. Valamint egy komplett kipufogót. Pontosabban mondva csak a "kémény" részét.

 

Ezekkel kapcsolatban minden alkatrész ajánlat érdekel!

Elérhetőségem: 06705808369//jandricspeter@yahoo.com

 

Előre is köszönöm! :) 

joebatyo Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32387

Nem is arra gondoltam, hogy az új szakad el :)

Hanem arra, hogy idövel kikopik, kiszörösödik minden "madzag".

Azután pedig elszakad.

Egy biciklinél vagy motorkerékpárnál nem olyan nagy baj, van elsö és hátsó fék.

De egy megrakott puttonyú dömpert képzeltem a lelki szemeim elé fék nélkül :)))

Öregdömperes azt írja, hogy inkább gáz kellett, nem fék.

Attól függ, hogy hol.

Az alföldön a Dutrákon sincsen fék, legfeljebb lassítófék.

De nálunk nógrádban, vagy mondjuk zalában, borsod északi részein stb. életveszélyes fék nélküli bármilyen géppel közlekedni, pláne dolgozni.

Veligdán Peti sajnos  be is számolt erröl képekkel, anno még az 50-es Dutrával.

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (32377)
joebatyo Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32386

Hali.

Elsö hozzászólásként, frissen regisztrálva, nem publikus e-mail címmel egyböl a traktorok királyát keresed itt megvételre?

Milyen színüre, és hány darabra gondoltál, esetleg felszereltség/extrák?

Tudok eladót, de hogy ismeretlennek ki nem adok erröl adatot, az is biztos!

További sok sikert!

( Vagy fuss neki újra a kérdésnek, azt figyelembe véve, hogy ez nem egy szokványos fórumtéma, nem egy bármely sarkon állló gépet keresel, és nem /csak/ egymásnak idegenek körmölnek itt. )

Előzmény: Boyli72 (32376)
joebatyo Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32385

Köszönöm az észrevételt!

Igazából nem is csak az nem megfelelö, hanem a "Vontatmány max. súlya" ITT a 14. oldalon írja hogy az összvontatmány súlyadata 16000 kg helyett 18000 kg.

Valamint szerintem az önsúly sem 5100 kg ( az a 90-es ) hanem 5500 kg.

Ami többnyire a fülke súlyának különbsége, de akkoris!

Megnézem, mit lehet tenni az ügy érdekében :)

 

Üdv.

Előzmény: tisosz (32381)
triplaharom Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32384

Elnézést a típusidegen kérdésért, jártál vagy javítottál RS gépeket is ?

Előzmény: dutrancs (32380)
hori67 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 32383

Üdv.Egyszerű.Megnézi a forgalmidban.J 01vagy J02.fékezetlen vagy fékezett utifuti.Elvileg üresen sem vontadhatod.

Előzmény: Ranga67 (32372)
palacsintás Creative Commons License 2015.02.17 0 2 32382

hali mennyi kell?milyen árban gondolod?Tesó?

Előzmény: Boyli72 (32376)
tisosz Creative Commons License 2015.02.17 0 1 32381

Jó lenne,ha az adattáblán lehetne módosítani.Mert az alváz  és a motorszám helye kisebbre van hagyva mint az eredetin

és nem férnek el benne a számok.A gyárin a beütésre szánt hely hossz:30,5*5,3 az utángyártottan 28,5*5.

 

Előzmény: joebatyo (32332)
dutrancs Creative Commons License 2015.02.17 0 1 32380

A személygépkocsi fékekből "átvett" fogalomról van szó!Régen hiába járt valaki Dutrával,vagy RS-el,csak Zetorosnak hívták! Ugyanúgy mint az egyszerű embereknek minden motorfűrész STYHl  fűrész. Vagy akármilyen egyhengeres motor "MIA" motor. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öregdömperes Creative Commons License 2015.02.17 0 0 32379

Azt tudom,hogy egy dolgozó dömperen,frakkon sose volt jó fék.(tapasztalat)Csak lassító fék.Én jártam a frakkal majdnem fék nélkül is.De a mezőgazdaságban inkább gáz kellett.Pláne akkor nem Amikor  feltettük a körmös kereket rá.

Öregdömperes Creative Commons License 2015.02.17 0 0 32378

Ezt irtam én is.Nem tudtam el képzelni a tényleges madzag féket.De Dutrancs bácsi képe mindent el mondott.

Egyszerű mechanikus fék.

Igy is erős lábú gyerekek kellettek rá,főleg úgy hogy csak két kereket fékezett.

Előzmény: joebatyo (32368)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.02.17 0 0 32377

Na nem egészen!!! Egy 10 mm átmérőjű acél sodrony 1050 kg.-os terhelést bír biztonságosan. Ez a hivatalos adat. A valóságban ennél nyilván többet.

Megnézném és azt a pl. Dömperest, aki "ekkorát" tudna fékezni!! :-)))

Előzmény: joebatyo (32368)
Boyli72 Creative Commons License 2015.02.17 -3 0 32376

Hali! Olyan kérdésem lenne,h közületek nem.e tud v.ki eladó dutra1000-est??előre is köszi

dutrancs Creative Commons License 2015.02.17 0 0 32375

Igazat adok neked Tóni bátyám!

Előzmény: Tóni bácsi (32366)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!