Hogyne hallottam volna, még énekelni is kellett anno!
Ahogy mondod, minden öreg(ebb) gép a mostani ránkeröltetett "gazdaság" útjában áll, lett légyen az bármelyik márka.
A gép is a fogyasztói társadalom alapjaiba került, mint minden.
Dobd el a régit, vegyél újat! Nincs rá pénzed? Sebaj, "segít" a bank
( hogy belegebedsz ). Légy te is konzumidióta!
Autó, "tartós" fogyasztási cikk stb.
Nem is oly rég egy mosógép 20-30 évet is elment, ha nem is volt víz meg energia takarékos. De melyik a takarékos, amelyik 5 év után megadja magát, és ugyan javítható, mert ki lehet cserélni a vezérlöelektronikát, de az majdnem annyiba kerül szereléssel, kiszállással, mint egy új.
Mondanak a "magasfényü" traktorokról is olyan csuda javítási költségeket, hogy az egy Dutrásnak az álla leesik, a padló alá.
Ilyenek, mint egy darab(!!!) valami rövid tengely JD-ba 800 ezer!
Meg 2 fogaskerék ill a 2 tengelyen lévö 4 csapágy csere javítással szintúgy 800.
Ahogyan a mostani autóknál sem az eladás a legnagyobb pénz, hanem a szervízelés.
Alkatrész, szürök, olajak cseréje, új software persze csakis márkaszervízben.
A számlára jobb, ha már ülve tekint a kedves vásárló.
Es ahogy mondod, kényelmesebb az új traktor, szinte mintha a fotelböl játszanál a "Landwirtschaftsimulator" játékkal, minden joystick, gombnyomás, automata.
A Dutra meg a minszki kirázza a beled, kapaszkodhatsz a kormányba, siketítö a zaj, sokszor elviselhetetlen a por, de hogy Pléhúszt idézzem szabadon:
"Mennyire embert kímélöbb az a gép, amit a bank visszavesz, netán a házaddal ill. más vagyonoddal együtt, elötte évekig a bíróságra járás örli fel az idegrendszered, a családod meg széthullik?"Tudom, sokaknak lett maradandó egészségkárosodása a régi gépeken ülve, na de manapság ki dolgozik 1200 hektáron 2 db 90-essel mint akkoriban a tsz-nek volt?
A legnagyobb területet nagy Dutrával müvelö tudomásom szerint az Bartos Attila 200 hektárral, de azt sem tökegyedül szántja/müveli a hosszúorrúval.
30-50 hektár müvelése mellett meg talán nem vág haza egészségügyileg.
A sokszáz meg 1000 hektáros gazda meg csak vegye a méregdrága gépet, 5 év múlva úgyis lecseréli
Üdv Joebatyo!A multat végleg eltörölni-hallottad ezt már valahol,ugye?Na ez van a trakiknál is.Sok millios csili-vili traki,persze nem piaci viszonyok között megvéve,mint ahogy az egész,ide-oda támogatott, mezögazdaságnak hivott valamiben történik.Ebbe a képbe nem fér be a Dutra,meg az egyéb régi gép sem.Miért?Hát mert amig megmentesz egy Dutrát a kohotol,és használod is,addig nem veszel egy cifra uj gépet,magyarán nem tolod a lét a gép vételével-fenntartásával-üzemeltetésével a megfelelő köröknek.Látod,az a bodzaág mibe kerűlt,akkor a kiesett munkáról ne is szóljunk.Abbol a javitási pénzből a Dutrán-vagy MTZ-n micsoda javitást lehetne eszközölni...Persze tudom,füstöl a motorja,meg zajos a váltója,meg amugy is kényelmetlen vele dolgozni,meg elavult,meg minden,de legfőképpen minden ilyen gép utjában van egy ujabb csodagépnek-azt hogy azt nem tudod megvenni,fenntartani,az már mellékes...Aztán meg azok az elvek/nem politikai elvek/,mik a Dutrát létrehozták,már nem érvényesek:akkor az volt,hogy termelni-termelni minden áron,ember-gép nem számit,csak a termelés,legyen termés,ebből meg minden egyéb más,ami következik.Ma meg?Hát nem tudom,talán jobb lenne,ha nem csinálnánk semmit,csak nyujtóznánk a támogatásokért.Azokért a támogatásokért,amit a Dutrádra soha nem fogsz kapni,csak az uj villanyos csodákra...
Szoktam még mindég olvasgatni csak ritkán jelentkezek.
Mire visszhozná az árát széthullik. Ahogy Joebatyo is mondja hitelből kezdeni nem éri meg ilyenbe bele vágni, aki meg önerőből ilyen gépet vesz annak meg mindegy mert tele van.
Szeretnék én beszélni azzal a Közgazdásszal aki bebizonyítja nekem, hogy bármilyen új gép árát ki lehet gazdálkodni ezekből a termény árakból, úgy hogy közben ne haljak éhen.
Fatornyos kis falumban is van szép drága nagy Claas traktor.
Történt egyszer, hogy egy fránya bodzagally levert egy jeladót valahonnan, talán a váltóról, ami ami a motorfordulatot és a haladási/munka sebességet szinkronizálja.
Így csak a "menekülö" fokozatban tudott hazamenni a gazda.
Nem tudván persze, hogy mi a gép baja, hiszen csak a computer tiltott le.
Ki is szálltak az Axiáltól megjavítani, tokkal vonóval potom 400 ezerért.
És ugye ezzel még elöbbre sincs az ember, csak ott, ahol elötte volt.
Én már csak ezért is félek az ilyen agyonelektronikázott gépektöl.
Persze nem fenyeget a veszélye, hogy olyat veszek, hiszen nem is tudnám megfizetni, hitelre meg biztos, hogy nem veszek semmit.
Mindent ami a Tsz-ben volt :traktor,kombájn és hidr.rakodógépek.Ehhez jöttek aztán munkaidő után a maszekok veteránjai .Azután magánba az úthengertől megkezdve az Ikarus alkatrészekig ami zörgött,pöfögött..... füstölt....vagy éppen nem ment! :-)
HSCS G35 traktorhoz keresek orrmaszkot. Mindegy hogy a vörös csillagos vagy a Hscs feliratú. Valamint egy komplett kipufogót. Pontosabban mondva csak a "kémény" részét.
Ezekkel kapcsolatban minden alkatrész ajánlat érdekel!
Elsö hozzászólásként, frissen regisztrálva, nem publikus e-mail címmel egyböl a traktorok királyát keresed itt megvételre?
Milyen színüre, és hány darabra gondoltál, esetleg felszereltség/extrák?
Tudok eladót, de hogy ismeretlennek ki nem adok erröl adatot, az is biztos!
További sok sikert!
( Vagy fuss neki újra a kérdésnek, azt figyelembe véve, hogy ez nem egy szokványos fórumtéma, nem egy bármely sarkon állló gépet keresel, és nem /csak/ egymásnak idegenek körmölnek itt. )
Igazából nem is csak az nem megfelelö, hanem a "Vontatmány max. súlya" ITT a 14. oldalon írja hogy az összvontatmány súlyadata 16000 kg helyett 18000 kg.
Valamint szerintem az önsúly sem 5100 kg ( az a 90-es ) hanem 5500 kg.
Ami többnyire a fülke súlyának különbsége, de akkoris!
A személygépkocsi fékekből "átvett" fogalomról van szó!Régen hiába járt valaki Dutrával,vagy RS-el,csak Zetorosnak hívták! Ugyanúgy mint az egyszerű embereknek minden motorfűrész STYHl fűrész. Vagy akármilyen egyhengeres motor "MIA" motor.
Azt tudom,hogy egy dolgozó dömperen,frakkon sose volt jó fék.(tapasztalat)Csak lassító fék.Én jártam a frakkal majdnem fék nélkül is.De a mezőgazdaságban inkább gáz kellett.Pláne akkor nem Amikor feltettük a körmös kereket rá.