Nekem a birtokomba van már régóta egy AKAI 635D , ebben a magnóban a vezérlő elektromika panelja például Toshiba gyártmány.A panelon a motorokat kapcsolgató relék Omron márkájuak,persze lehetne még említeni pár neves alkatrész gyártot!Csak azt akartam ezzel mondani hogy szerintem nagy cégek között mindig is megvoltak a kölcsönös összefonodások....
OK. Ezeket nem tudtam és elhiszem, hogy így van. Ezzel szemben van a birtokomban pl olyan Fisher, ami pontosan úgy néz ki, mint egy Akai erősítő és a bele is megegyezik.
Ezen kívül Akai feliratú alkatrészek is vannak benne. Nos ha nem Akai, akkor valami olyasmi, mint a Renault és Dacia.
Köszönöm soraidat, újabb adalékokat tudtam meg az AKAI-ról. Várom az adatokat a DX-49-ről, nekem sehogy sem sikerült összeszedni őket. Valóban, a GX-esek hangja között, az azonos évjáratúaknál elég kicsi a különbség. Azért a hetvenes évek eleji szériák és a kilencvenesek között jól hallható a fejlődés. Még ma is szívesen hallgatom a GXC-706D vagy a GXC-570D hangját. Ez utóbbi 1976-ban a japán hifi kiállításon első díjat nyert. Bele is adtak apait-anyait, a súlya 13,5 kg, nehézsúlyú bajnok. Ez most azért jutott eszembe, mert írod, hogy a DX-49 ajtaja műanyag. Ez így van, és sajnos nincs benne a kazetta stabilizátor sem, csak mint optikai "tuning". Kár, hogy a CD technika, stb. kihalásra ítélte a kazettás magnókat. Én meg szeretek velük vacakolni, szinte minden nap hallgatok valami zenét rajtuk. Gyűjtöm a felvételeket is, a hatvanas évek óta sok minden összejött. A GXC-570 ajtaja meg egy műszaki remekmű, mindig megcsodálom ahogy egy bonyolult pályán felhelyezi a kazettát a csévélő tengelyekre. Tiszta fém az egész, súlyos darab. A nyitásba bele kalkulálták a több milliméteres előlap súlyát is, ha leveszem, ki sem nyílik, rá kell segíteni. A DX-49 meg nagyon szépen szól, felüdülés vele újra hallgatni még a régi felvételeket is. Nem tudom, hogy a benne lévő fej mennyire lesz tartós, igaz én rendszeresen hallgatom a többi készüléken is felvételeimet. Így talán nem is lesz ideje elkopni. Az Audio-narodot ismerem, nagyon jó a táblzatuk, kár hogy az elmúlt öt évben nem pótolták a hiányosságokat, több adat és készülék sincs benne. Emellett is egy szép munka, kinyomtatva is használom.
Örülök, hogy az utóbbi hetekben tartalmasabb lett a topik, sok érdekes dolog ki lett tárgyalva. Persze azért az AKAIK-ról kell hogy szóljon.
A samplereket nem ismerem, ez már egy digitális világ, gondolom a szakembereknek sokat jelent. A magyar közreműködés egy kis büszkeséggel tölt el, hajrá AKAI.
Büszkék lehetünk Szalay András főmérnök úrra, hogy van egy híres Magyar, aki az AKAI-nál dolgozik.
AKAI Professional
Az Akai Pro 1984-es alapításakor lépett az elektronikus zene piacára, egyetlen céllal: olyan eszközöket adni a zenészek kezébe, amelyekre azért van szükségük, hogy új zenei lehetõségeket fedezzenek fel és fejezzenek ki. Azóta az Akai Pro termékei a modern stúdió és élõ zene egyik nélkülözhetetlen részévé váltak. Digitális mintavételezési technológiájának kifinomultsága napjaink népszerû zenéinek építõelemévé vált. Az MPC szekvenszeres samplerek kivételessége örökre megváltoztatta a digitális minták képzésével alkotott modern zene útját, amely a zeneszerzés alapja lett. Az Akai Pro a digitális technológia élharcosaként a zenei eszközök egyik legbefolyásosabb gyártója maradt az elmúlt 20 esztendõben. A cég történelme gazdag és legendás. Az Akai Pro nagy felfordulást okozott a 80-as évek közepén S-900 samplerével, amelyet a sikeres termékek láncolata követett, benne például az MPC sorozatú dobsampler / szekvenszerek, a DR-8 és a DR-16 multirack rögzítõk. A kilencvenes években jelentõs hírnevet szerzett magának a televíziós és filmes utómunkálatok piacán a DD-8 digitális dubber megalkotásával. Manapság az Akai Pro folytatja az innovációt. A mintavételezõ és a szekvenszer termékek, mint az MPD-16 és az MPC-2500 a legfontosabbak nemcsak a felvevõ stúdiók, hanem a színpadi élõ produkciók számára is. A cég felvevõ eszközeinek rendkívül jó a fogadtatása, a DPS-24 digitális személyi stúdió pedig a mûfajban már elvárt szint méltó folytatása. Az Akai Pro termékeinek hírnevét megbízható teljesítménnyel és a minõség örökségével vívta ki a stúdió-rögzítés, a DJ eszközök és az élõ színpadi produkciók piacán. A szakmában sokan tudják, de az egész országban büszkék lehetünk arra, hogy David Cockerell kutatás-fejlesztési vezetõ mellett 1998-tól Szalay András az Akai Pro fõmérnökeként elévülhetetlen érdemeket szerzett a cég termékeinek fejlesztésében.
Az AKAI Professional magyar nyelvû weboldala megtalálható ide kattintva: www.akaipro.hu
Az Akai Electric Company, Ltd. egy japán eredetű cég, melyet 1929-ben alapítottak. A székhelye Szingapúrban található, a cég jelenleg a Grande Holdings része, ami a Nakamichit és a Sansuit is birtokolja. Jelenleg főleg szórakoztatóelektronikai és háztartási berendezések gyártásával foglalkozik.
Az 1960-as években az Akai termékei az USA-ban Roberts, Japánban A&D néven kerültek forgalomba. Az 1980-es években az Akai vezető márkánák számított a videomagnógyártásban, hozzájuk fűzödik az OSD funkció bevezetése. 1984-ben az Akainak új részlege jött létre, mely elektronikus hangszerek gyártásával foglalkozott. 2004-ban a céget a Grande Group vásárolta fel.
Már régen hallgattam a DX-49-et. Én is úgy emlékszem, hogy szépen vesz fel. Jó az automata felvételi kalibrációja. Több frekvencián megméri a szalag tulajdonságait. A külseje is szép. Ami nem tetszik benne, hogy az eloxált előlaphoz műanyag kazetta ajtót szereltek rá. Megérdemelt volna egy fém előlapos ajtót, mint a nagyobb testvérei. Pl. kazetta stabilizátor is van az ajtajában, ami a DX-59-ben nincs.
Ha jól emlékszem, az AKAI a GX adatait egy picivel jobbnak hozza ki, mint a DX-et. Hétvégén beszkennelem a DX-49, DX-59, GX-69 adatait. Sok külömbség nem lehet, mert pár alkatrész kivételével azonosak a magnók (DX-59, GX-69, DX-57, GX-67). Pár szolgáltatásban térnek el egymástól, de ez a hangjukat nem befolyásolja. Nekem van mindegyik, de nem igazán hallok közöttük külömbséget. Árban is csak 30 USD volt a különbség.
Egyébként utána néztünk ennek a dolognak, de nem láttunk erre utaló nyomokat az AKAI történetében. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem volt, de itt még rajtad kívül senki sem hallott erről.
Köszi. Érdekes, hogy önmagában hallgatva nagyon finoman szólnak a GX fejes készülékek. Sokáig csak azokat hallgattam, van vagy egy tucat. Kíváncsiságból szereztem egy DX-est, nagyon jó. Azért kellene a gép frekimenete, stb, hogy a fülemet is ellenőrizzem. Ha tényleg ilyen jó, ezzel a masinával csinálnám a felvételeimet.
Van egy AKAI DX-49-es deckem. Nagyon szépen szól, kiválóan lehet vele zenélni. Nektek milyen tapasztalatotok van a DX sorozattal? Ebbe a magnóba sok mindent beépítettek, legjobban az automata szalagkalibráció tetszik, néhány funkciót meg még ki sem próbáltam, mert általában lejátszásra használom.
Nagyon jók a magasai, mélyei, nyíltan, kellemesen zenél. El tudom hallgatni órákig.
Sajnos a neten hiába próbálok technikai adatokat begyűjteni ehhez a típushoz, nincs szerencsém vele. Az adatbázisok jó részéből hiányzik is, ahol meg feltüntették, ott semmi kézzel fogható adat nem szerepel.
A képen is látható, hogy kevesebb forgató gomb van rajta, mint a többi típuson, mert automata kalibrációval működik. Távirányítóval nagyon könnyen kezelhető, a kazetta ajtó viszont kézi működtetésű.