Csak olvasni felejtettem el... Megtaláltam 1270 környékén a választ. Azt hiszem újra szét kell szednem és meghallgatni. Hol tudtatok ilyen speckó zsírt venni?
Valami cicereg a műszerfal környékén. Az autó egy Opel Meriva 1,6.
Csak menet közben jön elő, hol jobban hol kevésbé, néha elhallgat, és olyami mint annó ladában ha pl meg volt törve a km spirál, és cicergett. De ugye ebben már digitális a cucc. Szétbonottam a borításokat, kivettem az órát is, de így sem tudom meghatározni pontosan honnan jön. Amugy óra nélkül elindult az autó de le is állt :) Így nem tudtam behatárolni hogy az órából jöhet e.
Van valami ötletetek mi lehet, vagy mit próbáljak megnézni?
A hiba (mint írtam) 0400. Ez a leírások szerint három lehetséges hibára utal az AGR szeleppel kapcsolatban.
Sajnos legutóbb, mikor hasonló hibám volt (csak akkor a kis villáskulcsos jelzésem volt és más volt a hiba - "turbónyomás túl alacsony" - a kódra már nem emlékszem) szervízben 5000 Ft ellenében kiolvasták, megállapították, hogy semmi hibát nem látnak, a hibát kitörölték.
Pénztárcám könnyebb lett, de nem lettem okosabb, illetve az autó nem lett megjavítva.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy a Merivám amiben 1 z14xep-és moci van indítás után kb 1 percig szépen jár aztán elkezd dadogni mintha 1 ill.2 henger nem menne,ha megálítom és indítok ismét ugyan ez a tünet!Az Agr szelep csatiát lehúzom JÓ,ha a légtömegét akkor is,légtömegméröt,lambda szondát,gyertyát,gyujtótrafót cseréltem,az Agr szelep jó!Mi a rák lehet még vele??????
4 éves 1.3 dízel Merivámban kb egy hónapja kigyulladt a motorkontroll-lámpa. Nem a villáskulcsos figyelmeztető, a másik. Nem éreztem semmi változást, az autó ugyanúgy ment tovább, mint előtte, nem volt vészprogram, sem rángatás, semmi.
Aztán kb két nap múlva elaludt a jelzés.
Most a hétvégén megint kigyulladt a jelzés, egyelőre nem múlik el.
Megnéztem a hibakódot (gáz+fék+gyújtás): 0400. Ez ha igaz az AGR szelep környékén lehet többféle hiba is.
Külföldi fórumokon olvastam, hogy nem is biztos, hogy közvetlenül az AGR szelep lehet a hiba oka, lehet akár befecskendező hiba is.
2005 ös 1.6 16v 78 ezer (lekopogom még eredeti) Viszont ha olyan kedve van évente talán, egy kátyuban-döcenő elmegy a töltés,leálitom ujraindit és megy tovább.Megnézettem a fél megyével,a legtöbje csak anyit tudot mondani hajtsam mig bennem szarik és akkor megtudom mi csinálta.
Igen, ez tiszta sor, ez megint az hogy szerintem ember nem magyarázza meg miért kellett ezeket a szarokat berakniaz "A"-ba, a régi jól bevált elektróhidraulikus helyett.
Arra lennék kiváncsi akinek cseréltek már ugyanezt rakták-e bele és 3-4 év után kezdődik minden újból, vagy azok már jobbak, illetve a régebbiek 7-8 évesek is zizegnek?
Valami nem volt üzembiztos a FIAT-tol átvett tiszta elektromos szervó kormány rendszerben,mert a Meriva -B-ben visszatértek a G-Astrában jól bevált elektróhidraulikus kormányszervó ujra alkalmazásra
1270-75 körül már értekeztünk eme problémáról akinek van pénze cserélteti én speciel széthúz tengely elforgat újból összerak.Illetve az ott lévő speckó ragacsos zsirt potólni és akkor egy ideig nem zörög . De ha nem a motor tengelye és a körmánymű között zörög hanem beljebb akkor sajna...
Elég szomorú hogy pár éves autóknál (nekem 3év 45e km és elég sokan panszkodnak) ilyen cuccokat kell cserélni, cseréltetni ...
Akinek volt már kormányzörgés problémája (elvileg a kormányoszlop és a szervó motor között kopik ki és ezért iszonyatosan zörög). Cseréje újonnan több 100 ezer forint!
Hogyan oldottátok meg a problémát??? Bontottan érdemes???
Mert hűtőfolyadékot 3 évente, fékolajat 2 évente illene azért cserélni.
Gyertyát azért, mert eddigi tapasztalatok alapján Bosch gyertyák 30 ezer km után már nem az igaziak. Nem rosszak, véletlenül se szeretnék bárkinek ezzel beszólni, de nem tökéletesek. Persze tudom, hogy ez gyakoribb, mint az előírás, de ezzel nem ártok senkinek :).
De jó, hogy mondtad ezt a Csergőt! Most nézem milyen jó kis áruház ez, akkor valószínűleg tőlük veszem meg a "hozzávalókat". Kösz!
Egyébként ha benzines, akkor GM-LL-025A jóváhagyású olaj kell bele. Eddig milyen olaj volt benne? Kétévente, vagy 30 ezer km-nként kell olajcsere, ez megvolt?
Szóval elég kevés az info ahhoz, hogy a kérdéseidre választ kaphass!
42 ezer km-r futott Merivát szeretnék otthon leszervizelni.
Gondoltam, hogy cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, üzemanyag- és pollenszűrőt, valamint fékolajat, és gyertyákat. Ezenkívül a hűtőfolyadékot is kicserélem.
Milyen olaj, és gyertya való bele gyárilag? Erre pontos információt nem találtam.
A kábelnek speciális csatlakozója van, tükörhöz nem adnak, amit megint nehéz felkutatni. Létezik gyári javítókészletben de az kb. 15E,-Ft, nagyon drága.
Szóval ahonnan a tükröt veszed ott kell érdeklődeni kábel után is. Ez bizonyos tükör elég sok opel típusban létezett, és így a kábel is ugyanaz. Nekem pl. egy bontott Corsa D-ből sikerült szerezni. A tüköröt újonnan vettem leárazva, de így sem volt olcsó. Az új teli ár kb. 50E,-Ft. A takaró burkulat kb 5E,-Ft itthon rendelésre(Csergő).
2. Központi zár: az autó indítókulcsának a feje távirányítós alapban? Vagy gyárilag nem volt benne központi zár, így rendelték annak idején, mert ez is előfordulhat. Ha nem távirányítós, akkor utólag raktak bele valamilyet. Szóval?
3. tükör fűtés: az autóban gyárilag van elekotromosan mozgatható tükör? Többek között a merivában is a tükörfűtés együtt van elektromos mozgatással. Ha nem elektromosan mozghatható a tüköröd, akkor nem is fűthető. Hol látod a fűtőszálakat? Kivetted a házból a tükörlapot?
Egyébként utólag a komplett elektromos külső tükör is beszerelhető, szintén magamnak megcsináltam.
Kell kettő komplett tükör+kapcsoló+ajtó burkolatok+kábelkötegek az ajtókba. Az autó egyébénként elő van készítve rá.
Nemsemmi vagy! Nekem is kellene fényre sötétedő tükör a kocsiba, de én nagyon béna vagyok ezekhez a cuccokhoz.
Segíthetnél kicsit benne, persze nem ingyen!
A másik poén, ha ezt előre tudom, hogy ennyire szakik vagytok a kocsihoz, akkor nem szívok a távirányítóval és gyári bicskakulcsos rendszert alakíthattunk volna ki...
Felmerült egy kérdés még: A tükör fűtés is csak előre ki val építve, de nincs bekötve a kocsiban? Mert a visszapillantón ott van a fűtőszál, de ebben a hidegben hiába teszem rá az ablakfűtést nem olvasztja le a fagyos vizet...
Köszi a segítséget, akkor nekiállok ezeket összevadászni.
Azért ez olyan jellemző, egy széria-tartozékként kapott rádióhoz (CD30 MP3) a néhány €-ba kerülő kapcsolókat, nyomógombokat és a szintén minimálisan többe kerülő (hiszen a szalagkábelnek csak két vezetékkel kell többet tartalmaznia!) átvezetőt jelentős "opciós felár" ("multikormány") ellenében adják (adnák) oda. Pontosabban azzal a felszereltséggel nem is tudtam ilyet rendelni, pont azért, mert a rádió az alapfelszereltség része volt!
Én tudom, mivel én is multi bőrkormányt raktam utólag a verdába.
Elsőre annyit, hogy az enyém már(E755) can-bus rendszerű(cd30 mp3 van benne), ez az info lehet hogy számít, lehet hogy nem.
Ami biztos:
1. Ki kell cserélned a kormány mögötti légzsák átvezető szalagos házat olyanra, amelynek a fekete csatlakozójában 4 vezeték van. Képet mellékelek. Ilyet az ebay.de tudsz venni olcsón, én is ott vettem. Ha az autótban nincs xenon+ESP(e.stabilitás), akkor a 24459850 alkatrészszámú jó lesz.
Ehhez a "dobozhoz" emlékeim szerint a központi kijelzőből mennek a szálak, amit utólag behúzni érdekes lenne, szóval nekem ez meg volt. Szerintem ezzel Neked sem lesz gond.
Annak idején a TIS 2000-ben töviről-hegyire körbe jártam a témát vezeték ügyileg, így raktam be GID kijelzőt, tempomatot, fényre sötétedő tükröt stb..
2. TECH 2-vel aktiváltatni kell ez a kimondottan ezt a funkciót, különben nem fog működni a távirányító.