Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FeZ_ Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66583

"a vezérműszíj ugye a bal szélén van a benzines 1.6-os motornak,"

 

Igazából a jobb oldalán van, de te szerintem szemből nézve gondoltad, úgyhogy hasonló esetekben először nem árt tisztázni a "nézés" irányát.  :-)

Járművek esetében mindig úgy nézzük az oldalakat, mintha a vezető ülésben ülnénk.

 

Előzmény: vakrepulo2 (66577)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66582

Az ajtózárban van a mikrokapcsoló, ami az ajtó becsukását érzékeli (jelzi). Ha az elkopott, akkor vagy komplett zár csere vagy ha van affinitásod szét kell szedni a zárat és megnézni, hogy mi van a kapcsolóval, javítható-e vagy cserés és akkor nézni kell hozzá kapcsolót pl. egy mikroelektronikai boltban. Esetleg kábeltörés is okozhat hasonló tüneteket az ajtóátvezető kábelben.

 

Előzmény: zsoltrs (66578)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66581

A link-eltek közül egyik sem.

 

Előzmény: bootscode (66580)
bootscode Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66580

Sziasztok!


Motorkitámasztó bakot kellene cserélni, a szerelő annyit mondott, hogy motorkitámasztó bak, motorra csavarozott része, féltengely megy keresztül rajta, jobb oldali. Sajna a boltban nem értik, hogy mit szeretnék, ez az információ nem elég nekik. Esetleg tudna valaki segíteni, hogy a Bárdinál ez melyik termék?

https://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatreszek/szemelygepjarmu/CITROEN/XSARA/2002/1_6/B/motor-es-segedberendezesei/tartobakok/motortarto

Xsara 2002 1,6 16V

 

Előre is köszönöm!

toji76 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66579

Teljesen zárt házban van, ha ennyit ment azonnal cseréld gondolkodás nélkül a teljes vezérlést.

Előzmény: vakrepulo2 (66577)
zsoltrs Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66578

Sziasztok.

 

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Adott egy ráncfelvarott 4 ajtós.

 

A gond vele, hogy a bal hátsó ajtó zárt állapotba is azt jelzi, hogy nyitva van így nem lehet lezárni az autót.

Régebben is jelezte, de egy újra becsukással megoldódott a probléma.

 

Hozzátartozik a történethez, hogy a központi zár sem jó. Mikor benyomod a gombot hallod h zárnak, kivéve a bal első. Vszínű a sok nyitogatástól a kábel elszakadt (az ablakkal is ez volt a baj).

Így mindig kulcscsal zártam be, amikor épp nyitott állapotot jelzett a bal hátsó, akkor rögtön visszanyílt.

 

Remélem tudtok segíteni, hogy a hátsó ajtónál h kapja meg a jelet, hogy zárva van.

 

Köszi

vakrepulo2 Creative Commons License 2018.02.13 0 0 66577

most nyilalt belém, hogy 15 év és 115e km után, lehet kéne vezérműszíjat cserélnem?

a vezérműszíj ugye a bal szélén van a benzines 1.6-os motornak, félig nyitott helyen?

honnét/miből látszik, hogy már nincs fittipaldi állapotban?

 

((((egyébként ha tényleg a bal széllén van nyitott állapotban, teljesen le vagyok döbbenve, nem félt a tervező, hogy pl egy kerék által feldobott kavics beesik a szíj és a görgők közé és már kampec is)))))

vakrepulo2 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 66576

egyszer régen ezt írtam ide:

 

"hétvégén kicseréltem a bal első lámpát

(nem kicsit volt tele a hócipőm, le kellett venni a lökhárítót félig, a hűtő környékéről 3 db műanyag takaró/terelő elemet, meglazítani a bal első sárhányót)"

 

lehet van ügyesebb módszer is, nekem így adta

Előzmény: mixk124 (66575)
mixk124 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 66575

Sziasztok 2002 es Citroën xsara 2 es úgy néz ki első làmpa csere less valaki cserélt már kőnyen kivitelezhetkiesetlegeakneten van róla rajz vagy videó illetve hol érdemes beszerezni? 

soryton Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66574

...nem kell ilyen kis hitűnek lenni ... igaz én a Berliből de szintén az utcán cseréltem ki... :-))

Előzmény: ficus10 (66573)
ficus10 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66573

Jó,persze én is tudom,de az utcán,felülről én nem tudom kiszedni.

Szóval...szerviz lesz.

Bontottal nem érdemes foglalkozni?

Előzmény: soryton (66572)
soryton Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66572

...egészségedre ...de ajánlom hogy minél előbb vedd ki és újíttasd fel vagy egy újat tegyél be mert bármelyik nap előfordulhat hogy nem fog indítani ... 

Előzmény: ficus10 (66571)
ficus10 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66571

Megint beindult...

És volt kattanás is (de olyan halk,hogy én azt a műszerfalnak kijelzőinek tulajdonítottam)

Én mindig az aksi felől vizsgálódtam leginkább ( a fotó valamiért azt sugallta),de a kiszerelési leírás "menj át a menetirány  szerinti jobb oldalra"  miatt jobban kezdtem nézelődni ott is.

Meglett...

Hát,mit mondjak...nagyot nem is lehet ráhúzni a hely miatt,de most már célzottan kocogtattam legalább :)

 

Picit járattam.

Újraindult.

Aztán el kellett rohannom és marhára izgultam,hogy vajon amíg rendbe szedem magam... de beindult.

 

 

Köszönöm a segítségeteket! 

Előzmény: soryton (66570)
soryton Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66570

..."A szívósor mögött...alatt."   ...ettől jobban nem lehet leírni a helyzetét ... és a fórum társ is nagyon jól leírta a kiszerelés menetét ... már csak az a kérdés te tudod -e honnan kell megközelíteni ha szemben állsz a motorral ... 

Előzmény: ficus10 (66569)
ficus10 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66569

Hát én ezt nem tudom megcsinálni...

De ezek szerint nem alul kell keresgélni,hanem közvetlenül a szívósor alatt?

Meg kocogtatnám...mondjuk az eszembe se jutott,hogy kézzel tapogassam ki.

Mindjárt viszek egy elemlámpát is.

De kattanás sincs,csak a benzinszivattyút lehet  hallani.

Előzmény: yetiric (66568)
yetiric Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66568

Képet nem tudok feltölteni mivel lehetetlen ott fényképezni  :D  

Ellenben a kiszerelés módja a következő:

-vedd le az akssi sarukat,vedd ki az akku rögzítőt,vedd ki az akkut  (10-es v 11-es kulcs)

-szereld le a vezetékeket az akku műanyag házáról és szereld le azt is ( 13-as kulcs )

- az autó menet irány szerinti jobb oldalára állva nyúlj alá a szívósornak és tapintsd ki az önindító mágneskapcsolóját,erről kell levenned kettő darab anyát egy 13-as kulcsnyílásút és egy 8-as kulcsnyílásút.

-tapogasd ki az önindítót a kuplung házra fogató kettő db csavart (13-as kulcs) és vedd ki őket

-menj a bal oldalra és vedd ki a harmadik csavart ami szemből fogja az önindítót

-menj a jobb oldalra és óvatosan forgasd-húzd ki az önindítót

-a vízcsövekre figyelj ne szaggasd össze őket

 

 Jó munkát !

Előzmény: ficus10 (66567)
ficus10 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 66567

Sziasztok!

Valaki lenne kedves egy képet feltölteni a  Xsara 2 indítómotor elhelyezkedéséről?

Mert soryton Berlingós képe alapján az istennek se látom.A szívósor mögött...alatt.

Valószínűleg nem olyan tiszta már...

Meg se próbál forgatni,de már csak néha alszanak ki a műszerfal fényei.

 

Köszi

Előzmény: ficus10 (66538)
Tonyó 71 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 66566

A búra szinte új állapotban van,és a belső része is csak a fekete doboz törött.

Ezért nem szeretnék új lámpát venni.De azért mösui a választ.

joco81 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 66565

Amennyiben a búra is rossz állapotban van és hosszabb távon szeretnéd megtartani az autót, érdemes elgondolkodni a cserén. Én kb. 1,5 évig gondolkodtam rajta. Políroztattam, políroztam, ragasztgattam a letört füleket, megpatkoltam a szétesett emelőszerkezetet, ...stb. Nálam a sorsdöntő pillanat az volt, mikor a szembejövő autós elvakított és majdnem elcsaptam egy úton bóklászó gyalogost. A csere óta nincs ilyen veszély. Látom az út szélét, bármilyen erősen is világít  a szembejövő. Egy autószerelő ismerőssel - aki átadja neked a kedvezményét - kb. 37000Ft-ból be lehet szerezni az új lámpatesteket (kedvezmény nélkül 50000Ft).

Nem kis pénz, de nagyon megéri.

 

 

Előzmény: Tonyó 71 (66558)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66564

Ez azért messze nem kopik úgy, mint egy féktárcsa. :-)

 

Előzmény: R_end_es (66563)
R_end_es Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66563

Azt gondoltam, ez is úgy van, mint a féktárcsa, hogy kopik és egy idő után csere, szabályozás az kiesett. Nem tudom milyen állapotban van, majd a héten kiderül. Köszi a választ!

Előzmény: FeZ_ (66562)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66562

A normál lendítőkereket gyakorlatilag csak akkor kell cserélni, ha annyira sokat csúszott a kuplung, hogy szétégett, meglilult és borzasztóan szétrepedezett a felülete.

Más esetben, ha kopott a felülete, akkor fel szokták szabályozni. (nem elég a futófelületét, ugyanúgy lépcsősre kell szabályozni, mint eredetileg volt)

 

 

Előzmény: R_end_es (66561)
R_end_es Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66561

1. Matekolok, mibe fog fájni.

2. Valószínűleg tudatlan vagyok :-), Mert azt gondolom, az is kophat valamennyit, és így hiábavaló lesz az új kuplungszett. Hülyeség?

Előzmény: FeZ_ (66560)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66560

A lendítőkereket miért akarod cserélni ? 

Előzmény: R_end_es (66559)
R_end_es Creative Commons License 2018.02.05 0 0 66559

Sziasztok!

 

Újabb kuplungcsere előtt áll az autó (2,0 HDI 110 LE, 2001.08 - 290e km), és ezzel kapcsolatos kérdésem, hogy lendkereket cserélt-e már valaki? Ha igen hol szerezte be, és mennyiért?

Mert nagyon nem láttok utángyártottban.

Tonyó 71 Creative Commons License 2018.02.04 0 0 66558

Üdv mindenkinek.   A segitségeteket szeretném kérni van egy xsara 2 em 2001 évjáratu. Mind a két fényszóróm hátsó müanyag része törött és a rögzitő fülei is a végét jérja.Lehet e külön kapni ilyen házat.Vagy ha van valakinek szivesen megvenném.segitséget előre köszönöm.

Lechi Creative Commons License 2018.02.02 0 0 66557

Hát, ha arra a magas, sípoló hangra gondolsz, akkor megnyugtatlak, ezt hallgatom 10 éve és majd' 70 ezer kilométer óta. Én azt hittem, feature :D Igaz, ritkán okozom, néha kettesben, ha ki kell fordulni valaki elé. Lehetne kicsit rövidebb a kettes...

Előzmény: vakrepulo2 (66556)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 66556

ja, ebből jut eszembe

 

még tavaly kérdeztem itt, hogy mi lehet az, hogy dinamikusabb kuplungkezelésnél, vagy ha emelt fordulatszám mellett van kiengedve a kuplung, akkor nyikkan egyet, vagy inkább nem csak nyikkan, hanem folyamatosan nyikorog, még össze nem ér a főtengely fordulatszámmal a kuplung mit tudom én miének a fordulatszáma

 

többen itt kinyomocsapágyra tippeltek és azt mondták bármikor megadhatja magát

 

mivel nagy melő és drága szétszedni ezért kivárok vele még szét nem esik.

azóta eddig kb 7ezret mentem el vele full városi közlekedésben és nem romlott az állapot (sőt még azt is rámerném mondani, hogy javult, de ez lehet csak azért van, mert bennem van tudatalatt és automatikusan puhábban kezelem)

 

kiváncsi vagyok meddig húzza

Előzmény: FeZ_ (66554)
mixk124 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 66555

Szia én is erős árnak éreztem nem is csináltattam meg velük majd azokhoz viszem akik folyamatossan szervizelik a kocsit

Előzmény: FeZ_ (66553)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.01 0 0 66554

Jobb esetben csak csapágy megy szét benne és elkezd zörögni. Rosszabb esetben széthullik a difi.

De ezen ne parázz, majd ha vacakol, ráérsz akkor foglalkozni a dologgal.

Előzmény: ketchup001 (66551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!