Az ajtózárban van a mikrokapcsoló, ami az ajtó becsukását érzékeli (jelzi). Ha az elkopott, akkor vagy komplett zár csere vagy ha van affinitásod szét kell szedni a zárat és megnézni, hogy mi van a kapcsolóval, javítható-e vagy cserés és akkor nézni kell hozzá kapcsolót pl. egy mikroelektronikai boltban. Esetleg kábeltörés is okozhat hasonló tüneteket az ajtóátvezető kábelben.
Motorkitámasztó bakot kellene cserélni, a szerelő annyit mondott, hogy motorkitámasztó bak, motorra csavarozott része, féltengely megy keresztül rajta, jobb oldali. Sajna a boltban nem értik, hogy mit szeretnék, ez az információ nem elég nekik. Esetleg tudna valaki segíteni, hogy a Bárdinál ez melyik termék?
A gond vele, hogy a bal hátsó ajtó zárt állapotba is azt jelzi, hogy nyitva van így nem lehet lezárni az autót.
Régebben is jelezte, de egy újra becsukással megoldódott a probléma.
Hozzátartozik a történethez, hogy a központi zár sem jó. Mikor benyomod a gombot hallod h zárnak, kivéve a bal első. Vszínű a sok nyitogatástól a kábel elszakadt (az ablakkal is ez volt a baj).
Így mindig kulcscsal zártam be, amikor épp nyitott állapotot jelzett a bal hátsó, akkor rögtön visszanyílt.
Remélem tudtok segíteni, hogy a hátsó ajtónál h kapja meg a jelet, hogy zárva van.
most nyilalt belém, hogy 15 év és 115e km után, lehet kéne vezérműszíjat cserélnem?
a vezérműszíj ugye a bal szélén van a benzines 1.6-os motornak, félig nyitott helyen?
honnét/miből látszik, hogy már nincs fittipaldi állapotban?
((((egyébként ha tényleg a bal széllén van nyitott állapotban, teljesen le vagyok döbbenve, nem félt a tervező, hogy pl egy kerék által feldobott kavics beesik a szíj és a görgők közé és már kampec is)))))
(nem kicsit volt tele a hócipőm, le kellett venni a lökhárítót félig, a hűtő környékéről 3 db műanyag takaró/terelő elemet, meglazítani a bal első sárhányót)"
Sziasztok 2002 es Citroën xsara 2 es úgy néz ki első làmpa csere less valaki cserélt már kőnyen kivitelezhetkiesetlegeakneten van róla rajz vagy videó illetve hol érdemes beszerezni?
...egészségedre ...de ajánlom hogy minél előbb vedd ki és újíttasd fel vagy egy újat tegyél be mert bármelyik nap előfordulhat hogy nem fog indítani ...
És volt kattanás is (de olyan halk,hogy én azt a műszerfalnak kijelzőinek tulajdonítottam)
Én mindig az aksi felől vizsgálódtam leginkább ( a fotó valamiért azt sugallta),de a kiszerelési leírás "menj át a menetirány szerinti jobb oldalra" miatt jobban kezdtem nézelődni ott is.
Meglett...
Hát,mit mondjak...nagyot nem is lehet ráhúzni a hely miatt,de most már célzottan kocogtattam legalább :)
Picit járattam.
Újraindult.
Aztán el kellett rohannom és marhára izgultam,hogy vajon amíg rendbe szedem magam... de beindult.
..."A szívósor mögött...alatt." ...ettől jobban nem lehet leírni a helyzetét ... és a fórum társ is nagyon jól leírta a kiszerelés menetét ... már csak az a kérdés te tudod -e honnan kell megközelíteni ha szemben állsz a motorral ...
Képet nem tudok feltölteni mivel lehetetlen ott fényképezni :D
Ellenben a kiszerelés módja a következő:
-vedd le az akssi sarukat,vedd ki az akku rögzítőt,vedd ki az akkut (10-es v 11-es kulcs)
-szereld le a vezetékeket az akku műanyag házáról és szereld le azt is ( 13-as kulcs )
- az autó menet irány szerinti jobb oldalára állva nyúlj alá a szívósornak és tapintsd ki az önindító mágneskapcsolóját,erről kell levenned kettő darab anyát egy 13-as kulcsnyílásút és egy 8-as kulcsnyílásút.
-tapogasd ki az önindítót a kuplung házra fogató kettő db csavart (13-as kulcs) és vedd ki őket
-menj a bal oldalra és vedd ki a harmadik csavart ami szemből fogja az önindítót
-menj a jobb oldalra és óvatosan forgasd-húzd ki az önindítót
Amennyiben a búra is rossz állapotban van és hosszabb távon szeretnéd megtartani az autót, érdemes elgondolkodni a cserén. Én kb. 1,5 évig gondolkodtam rajta. Políroztattam, políroztam, ragasztgattam a letört füleket, megpatkoltam a szétesett emelőszerkezetet, ...stb. Nálam a sorsdöntő pillanat az volt, mikor a szembejövő autós elvakított és majdnem elcsaptam egy úton bóklászó gyalogost. A csere óta nincs ilyen veszély. Látom az út szélét, bármilyen erősen is világít a szembejövő. Egy autószerelő ismerőssel - aki átadja neked a kedvezményét - kb. 37000Ft-ból be lehet szerezni az új lámpatesteket (kedvezmény nélkül 50000Ft).
Azt gondoltam, ez is úgy van, mint a féktárcsa, hogy kopik és egy idő után csere, szabályozás az kiesett. Nem tudom milyen állapotban van, majd a héten kiderül. Köszi a választ!
A normál lendítőkereket gyakorlatilag csak akkor kell cserélni, ha annyira sokat csúszott a kuplung, hogy szétégett, meglilult és borzasztóan szétrepedezett a felülete.
Más esetben, ha kopott a felülete, akkor fel szokták szabályozni. (nem elég a futófelületét, ugyanúgy lépcsősre kell szabályozni, mint eredetileg volt)
Újabb kuplungcsere előtt áll az autó (2,0 HDI 110 LE, 2001.08 - 290e km), és ezzel kapcsolatos kérdésem, hogy lendkereket cserélt-e már valaki? Ha igen hol szerezte be, és mennyiért?
Üdv mindenkinek. A segitségeteket szeretném kérni van egy xsara 2 em 2001 évjáratu. Mind a két fényszóróm hátsó müanyag része törött és a rögzitő fülei is a végét jérja.Lehet e külön kapni ilyen házat.Vagy ha van valakinek szivesen megvenném.segitséget előre köszönöm.
Hát, ha arra a magas, sípoló hangra gondolsz, akkor megnyugtatlak, ezt hallgatom 10 éve és majd' 70 ezer kilométer óta. Én azt hittem, feature :D Igaz, ritkán okozom, néha kettesben, ha ki kell fordulni valaki elé. Lehetne kicsit rövidebb a kettes...
még tavaly kérdeztem itt, hogy mi lehet az, hogy dinamikusabb kuplungkezelésnél, vagy ha emelt fordulatszám mellett van kiengedve a kuplung, akkor nyikkan egyet, vagy inkább nem csak nyikkan, hanem folyamatosan nyikorog, még össze nem ér a főtengely fordulatszámmal a kuplung mit tudom én miének a fordulatszáma
többen itt kinyomocsapágyra tippeltek és azt mondták bármikor megadhatja magát
mivel nagy melő és drága szétszedni ezért kivárok vele még szét nem esik.
azóta eddig kb 7ezret mentem el vele full városi közlekedésben és nem romlott az állapot (sőt még azt is rámerném mondani, hogy javult, de ez lehet csak azért van, mert bennem van tudatalatt és automatikusan puhábban kezelem)