Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2017.03.24 0 0 436093

A KISS-re gondoltam! :)

Előzmény: 1047 005-2 (436092)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 436092

Van emeletes Flirt?

Előzmény: v_peti (436091)
v_peti Creative Commons License 2017.03.24 -1 0 436091

Mennyibe kerül egy emeletes Flirt, azaz mennyit lehet venni 60 illetve 80 milliárdból?

Előzmény: Muurola (436087)
norbee601 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 436090

2016.01.04.

Előzmény: rm40 (436089)
rm40 Creative Commons License 2017.03.24 0 0 436089
Hamster Creative Commons License 2017.03.24 0 0 436088

Kvázi véletlenül "fellelt" vonaalacska Dél-Csehországban, némileg ismerős állapotokkal:

 

http://hamster.blog.hu/2017/03/24/pozor_vlak_840

Muurola Creative Commons License 2017.03.22 0 0 436087

Ami bekerült újként vagy nagyobb tételként: 
Budapest villamos- és trolibusz járműprojekt II. ütemBKK Zrt. 12,50 milliárd  (támogatási intenzitás: 100%)
Budapest Keleti ÉS Nyugati pályaudvar épület-felújítás előkészítése 2-2 millárd forint 

Gödöllő állomás korszerűsítése 15,35 mrd forint

Budapest–Hatvan vasútvonalon elővárosi célú fejlesztések 10,89 mrd forint

Jegyautomaták beszerzése, telepítése MÁV-START Zrt. 4,70 mrd forint
GSM-R 6,46+0,5=6,96 mrd helyett 6,46+0,5+18,62+2,6+1,98= 30,16 mrd forint

A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése KTI 10,0 helyett 10,0+8,0 mrd forint

Eger Megyei Jogú Város vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása NIF Zrt. 6,00 mrd forint
Pécs város közösségi közlekedés fejlesztése 1,7 mrd forint

Nyíregyháza megyei jogú város közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében 47 db új autóbusz (41 db CNG és 6 db elektromos meghajtású) beszerzése, töltőállomás létesítése és autóbusztelephely kialakítása 5 mrd helyett 7 mrd

GYSEV motorvonat beszerzés 18,5 helyett 21,7 mrd

Ami kikerült vagy jelentősen csökkent:


MÁV 300-600 férőhelyes motorvonatok beszerzése MÁV-START Zrt. 82,2 helyett 60,55 mrd (támogatási intenzitás 100%)


Debrecen - Apafa vonalkorszerűsítés 

 

Vámosgyörk-Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások)

Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba- Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Debrecen-Mátészalka pályarekonstrukció

Balatoni közlekedési rendszer összehangolása

 

Előzmény: rm40 (436085)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2017.03.22 0 0 436086

Mindeközben hirtelen leállt a vasút a magyar-román határon:

 

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/sztrajkolnak-hatarallomasokon-roman-vasutasok

rm40 Creative Commons License 2017.03.22 0 0 436085
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.03.22 0 0 436084

Azt az egy motorvonat sorozatot viszont azért vettem be, mert anno azok, a Hamanasu-val ellentétben, közlekedtek éjszakai Blue Train gyorsvonatként még úgy is, hogy nem annyira kékek.

 

Amúgy igen, maradt a két Sunrise, a hálóhelyeket ugyan nem tartalmazó, de néhanapján az éjféli és a hajnali órák közt felbukkanó Moonlight járatok (Moonlight Shinshu, Nagara, Echigo stb.) meg a három, kevésbé pénztárcabarát kirándulóvonat.

Előzmény: Muurola (436083)
Muurola Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436083

Számomra az volt a kicsit zavaró, hogy a cikk egy-két pontján mégis bele-belekeveredtek a motorvonatos és éjszakai gyorsvonatos dolgok, pl. a Hamanasu... 

 

Akkor most már csak a Seto EMU-k járnak éjszaka Japánban? Szomorúúú.... 

Előzmény: gereblyepörkölt (436082)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436082

Igyekeztem kettéválasztani az éjszakai gyors- (寝台特急, shindai tokkyū) és a sebesvonatokat (寝台急行, shindai kyūkō) és az előbbiek szolgáltatásainál maradni, így nem akartam az egyedi, ám sebesvonati dolgokat (pl. a kifogásolt nobi-nobi a Hamanasu-ban) is belevenni az írásba, hiszen laikus számára már ebben a szűkített témakörben sem lehet minden egyértelmű. Ebből kifolyólag sebesvonatokat (pl. Ginga, Nichinan stb.) az idővonalon és a kocsiösszeállítások között sem tűntettem fel.

Előzmény: Muurola (436079)
Muurola Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436081

Egy vágány járható Angyalföld és Rákosrendező között. A jobb. A bal lett felszedve. 

Előzmény: Dreamy (436080)
Dreamy Creative Commons License 2017.03.21 0 0 436080

Hétvégén úgy láttam, hogy vasúttörténeti deltában fel vannak szedne a vágányok. A MÁV-nál nem találtam még róla semmi információt, a menetrendben sincs semmi különös megjegyzés.

Most akkor hogyan járnak a vonatok Esztergomba?

Muurola Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436079

Sajnos nálam a viszonylat nem nagyon akar le- és betöltődni. Igen alapos munka, bár a "nobi nobi" osztályú kocsik említés szintjén sem jelentek meg a cikkben, pedig... a maguk nemében különlegesek! :)

Előzmény: gereblyepörkölt (436077)
vrobee Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436078

Mindig jók ezek a rövidebb leírásaid, de most a linkelt oldal, az külön fantasztikus. Egy tök ismeretlen világ innen nézve. Köszönet...

Előzmény: gereblyepörkölt (436077)
gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.03.20 0 5 436077

Ezúttal az egykori "Blue Train", japán éjszakai vonatokról alkottam egy rövid bemutatót, mely kézműves útvonaltérképpel, korabeli kocsiösszeállításokkal és fotókkal tarkítva mutatja be az egykor kiemelt fontosságú közlekedési eszközökök múltját, főleg a JR 1987-es megalakulásától számítva.

 

Néhány kapcsolódó és egy kevésbé releváns illusztráció alant:

 

1. Az írásban összeválogattam a legfontosabb "Blue Train" vonatok korabeli (1987-es) kocsiösszeállításait, melyek tartalmazzák a járatok viszonylatait, indulási/érkezési idejüket, a kocsik típusait és azokat fenntartó telephelyek megjelöléseit.

 

2. A napjainkban évente legfeljebb egy tucat alkalommal közlekedő három áramrendszerű (1500V DC, 20kV @ 50-60Hz) JR East 583-as sorozat korábban Tokyo és Kelet-Japán egyes részei között biztosított összeköttetést a Joban- és Tohoku-fővonalakon át Ueno és Aomori, Ueno és Sendai valamint később a bővülő Tohoku shinkansen állomásai, így 1982-től Morioka és Aomori, 2002-től pedig Hachinohe és Aomori között. A járműszéria az éjszakai vonatok számának csökkenésével és a korszerűbb gördülőállomány megjelenésével fokozatosan kikopott a menetrendből, az utolsó fennmaradt 583-as sorozatú EMU utolsó útjait idén áprilisban készül megtenni Akita és Hirosaki között, melyet követően a jármű jó eséllyel ételhordóként fog újjászületni. A képen Utsunomiya határában láthatjuk az Akita felé osonó járművet.

 

3. A "Blue Train" éjszakai járatok ugyan már korábban is élvezték a helyi vasútbarát közösség kiemelt figyelmét, az efféle vonatok utolsó útjai előtt azonban már szinte szokásossá vált az állomásokon vagy a pálya mentén kamerákkal, fényképezőkkel felvonuló tömeg. Itt éppen a "Hokutosei" ueno-i indulása előtt gyülekezik a nép sámlival, álvánnyal, szelfibottal, az állomási személyzet legnagyobb örömére.

 

4. -5. A "Hokutosei" B fekvőhelyes, részlegenként 2-2 ágyat tartalmazó kocsija. A legolcsóbb helyjegyért cserébe utunk teljes időtartamára kapunk egy helyi, nem elvihető fürdőköpenyt (yukata), papucsot, fogast, teljes ágyneműt.

 

6. Ez már megint egy tajvani kép, melyen ezúttal a TRA egy igencsak ritkaságszámba menő "Fu-xing", kb. gyorsított személyvonatát láthatjuk. A kékséges, 40SP20000-es sorozatú, a hazai Tang Eng Iron Works Co. által 1980 és 1981 között gyártott, 20m hosszú, 2,9m széles és 3,8m magas személykocsikból alkotott szerelvény élén egy GE E42C típusú, TRA E400-as sorozatú villamos jószág figyelhető meg.

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.03.20 0 0 436076

Pirosakon összesen hat konnektor van az utastérben.

 

A,B kocsiban a menetirány szerinti jobb oldali ajtón felszállva, az ajtó jobb oldalán.

C,D kocsiban a kocsik előtt állva, a kettő közül a baloldali ajtón felszállva, az ajtó jobb oldalán.

Előzmény: segélyvonókészülék (436068)
ajm Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436075

Ajtóoszlopokban van, hivatalosan porszívóaljzat.

Előzmény: aruzsi (436069)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436074

Köszönöm szépen!

Előzmény: 1047 005-2 (436073)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436073

A Stadler szolnoki forgóváz centruma.

Előzmény: Tamás0917 (436071)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436072

Köszönöm!

Előzmény: Pályaőr (436011)
Tamás0917 Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436071

A forgóváz gyártásánál a "BRCC˝ melyik  gyártónak a rövidítése? Előre is köszönöm a választ!

Előzmény: Snake-Mojzi (436017)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436070

Köszi!

Előzmény: aruzsi (436069)
aruzsi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436069

Stimmel.

A pirosakban 1-2 elszórva, titokban.

Előzmény: segélyvonókészülék (436068)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436068

Nem is megy el mellette senki.

Apró popó!

Az startos flörtök milyen mértékben vannak konnektorosítva? Ugye a zöldek erősen, meg ebből gondolom, hogy 061-től a kékek is, de nem ugrok be konkrét emlék a témában.

Előzmény: _Nyuszi (436064)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436067

Ó, jeee! :) 

Előzmény: hmsoft (436065)
haha 1970 Creative Commons License 2017.03.19 -1 0 436066

Utazzál IC-vel ott gyakori a "nem megfelelő jeggyel" rendelkező utas!

Előzmény: norbee601 (436025)
hmsoft Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436065

Nem, hanem a "gomba":

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (436063)
_Nyuszi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 436064

félOFF

Az online felület szerint már postára van adva. :)

félON

 

Szó nélkül viszont nem szabad elmenni a mellett a jelenség mellett, hogy az embereknek egyre nagyobb igényük van feszültségstabilizált konnektorra a fedélzeten.

Előzmény: segélyvonókészülék (436062)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!