A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Minek erőltették Budapestre Európa levetett szemeteit? A mai napig úgy kell összeizzadni egy-egy 260-ast vagy 280-ast amik közel 30 éves életkorukkal kibírják a napot, amikor a "korszerű" alacsonypadlós buszok meghalnak sorban.. lehet szidni ezt, de azért némi tapasztalatot üzemeltetésből sem ártana összeszedni a Vitézy úrnak.. meg esetleg tájékozódni a létszámhelyzetről akár forgalmi akár műszaki téren, amelynek hiányosságait az egykor általa vezetett cég erősen befolyásolta, hogy ilyen tragikus szintre süllyedt, a sok céltalan b*szogatással. Ki kell mondani. Lassan nincs aki dolgozzon. Bár nem nyilvánosak a humánügyi adatok megnyugtathatok mindenkit a helyzet elkeserítő..
Akkor még volt. Ez még a Tarlóssal megromlott helyzete előtt volt, Mabi még fasorban se volt. Mondhatnám úgy is, hogy akkor éppen a VT, majd a Volánbusz volt a haver...
Csuklós VH-ok klímáinál várható valami érdemi változás ? Legyen az MUT , MUU , vagy LOV alig van működő klímás kocsi . Vagy legalább az ablakok lennének kicserélve a bal oldalon is . Mert ami a VH csuklóson van az elviselhetetlen .
Ebbe ne menjünk mélyen bele, mert nem biztos, hogy ide való, de azért amit írtál, az pont nem igaz.
A regnálása alatt ugyanis a BKV Igazgatóságának a tagja volt, további két BKK-s és egy BKK-hoz köthető arccal együtt a 7 tagú igazgatóságból. Ami jól érzékelhetően pont egy kicsivel több szavazati arány, mint a 3 nem BKK-sé volt...
És akkor itt hagyjuk is abba, mert rossz irányba megy el a téma, de hidd el, hogy nagyon sok beszerzésben, vagy be nem szerzésben az ő szava (szavazata, tehát személyes akarata) volt a döntő. Nem csak busz ügyben, hanem globál BKV ügyekben.
Na akkor más téma, légkondi. Mindig kapom (gondolom nekem is szól) a megjegyzést, hogy légkondis megjegyzésekre nem válaszolok.
Mindenekelőtt a megfogalmazott kritikák sok eleme jogos, ezúton is kérek elnézést azokért.
Ma szubjektíve mértem Modulókon 31-32 fokban a 110-112-esen délben az alsó, BAH csomópont közeli részen, a befúvott levegő többnyire érzésre (hangsúlyozom érzésre) 10 fok körül volt, ami hellyel-közzel jó.
A megnézett kocsikon mind volt hideg levegő befúvás (M440,21, C031, P537, M421 ismét visszairány, P539, 37 (vissza), M425), sajnos volt nyitott ablak. A legérdekesebb tapasztalat az 537 volt: felfelé becsuktam az ablakokat, visszafelé érzehteően jobb volt a belső "klíma". Személyesen amit nehezebben emésztek az, hogy sokszor a vonal elején már 1-2-3 perc sietéssel jönnek le a buszok, amire "tudományos" magyarázat ezer féle, de remélem egyszer majd sikerül ezt is elfelejteni. Mondjuk az évekkel ezelőtti mementrendtartáshoz képest határozottan jobb a helyzet.
A múltheti "beleszarós" (már elnézést) megjegyzésekre is igyekszem reagálni, múlthéten szabadság alatt nem írtam.
Szóval sajnos nem olyan egyszerű a dolog, hogy azért nincsenek akocsik megcsinálva mert nem dolgoznak a szerelők. Ha ennyi lenne az egy kifejezetten jól kezelhető helyzet volna, ennéla dolog sokkal összetettebb, a kvalifikált létszámhiány és az alkatrészellátás akadozása (nem hiány, hanem lassú, nehézkes ellátás) a valódi gond a végtelenül elörgedett, és már sokszor csak tákolható secondhand biszok esetén.
>Ki volt az, aki elkezdte kiszervezni a fővárosi buszközlekedést a BKV kárára? És ennek köszönhetően a BKV buszágazat terén gyengülni kezdett és az ő idején, gyakorlatilag csak használt buszokat sikerült beszerezni.
Igen, ez így volt. Gáz, hogy miután Vitézy hatalomra kerülése előtt, 2007-10 közt több száz új autóbuszt vásárolt, majd az ő tevékenységének köszönhetően ez a pozitív trend megállt, és már leginkább csak használt buszokat sikerült megszerezni. Szégyellheti magát, valóban.
Kicsit ironikus, hogy ezt pont Vitézy mondja. Ki volt az, aki elkezdte kiszervezni a fővárosi buszközlekedést a BKV kárára? És ennek köszönhetően a BKV buszágazat terén gyengülni kezdett és az ő idején, gyakorlatilag csak használt buszokat sikerült beszerezni. Azt gondolja, hogy egy pár éves busz ugyanolyan rendelkezésre állása lesz, mint egy lelakott 10-en éves használtnak? Szóval szégyellheti magát valóban, mert ehhez neki ugyanúgy köze van.
"Euro6-os légkondis alacsonypadlós buszok tucatjai állnak a garázsokban, hisz ugye a hármas metró pótlása se kezdődött el"
Ez egy elég téves kijelentés, nézzen utána a dolgoknak. Érkezett júniusban 15 darab VT-s MAN, 15 darab Conecto (BKV), és 31 darab ITK-s bérlésű csuklós Conecto. Ezek a járművek forgalomba álltak és kiváltottak magaspadlós járműveket. A további járművek amik a metrópótlás miatt érkeznek, azok csak nyár vége felé/szeptember elején állnak forgalomba. Így ez megint egy barokkos túlzás, valamint hazugság, hogy Euro 6-os buszok tucatjai állnak a garázsokban.
"A BKK és a BKV eközben 25 éves környezetszennyező magaspadlós kohószökevényeket járat a budai hegyekbe"
A 21-en az összes forgalmit ma ap-s kocsikkal adták ki. Az, hogy időközben lerohadnak, az más kérdés. A semminél még mindig jobb a magaspadlós.