Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2020.08.10 0 0 1964

Szia! 

 

Kösz. A lapon belül van szó a pirosakról (mennyiség, pályaszám)? 

 

Előzmény: Kimmeria84 (1963)
Kimmeria84 Creative Commons License 2020.08.10 0 0 1963

Szia!Én igen :)))

A fotó a Bahn Extra magazinból!Remélem a szöveg olvasható!

Előzmény: György barát (1962)
György barát Creative Commons License 2020.08.10 -1 0 1962

Erről tudtatok? 

 

DGBg pirosban. 

 

 

RhB Creative Commons License 2020.07.30 0 0 1961

Nem túrtam föl, mivel könyv tutira nincs. :-)

 

Köszi! Igen, ez már gyanús... (Bakker, a Drehscheibén sem voltam hónapok óta. Azelőtt meg ugyanez, kb. félévente bekukkantok. Tavaly ősz óta kéne válaszolni egy kérdésre.)

Előzmény: György barát (1960)
György barát Creative Commons License 2020.07.30 0 0 1960

Szia RhB! 

 

Remélem már föltúrtad a lakást valami könyv vagy sajtótermék után az 1942-es hsz. MITROPA vagonról. 

Korongos barátaink is csak erre vártak, épp ezért csak most álltak elő a (lehetséges) megoldással. 

[A két fotó közt nincs összefüggés, csak véletlenül segítettek nekünk.] 

 

MITROPA 055-017 Strahlsund, 1966 (Foto Ernst, Sammlung L. Hadrot) 

 

György barát Creative Commons License 2020.07.27 0 0 1959

Sziasztok! 

 

Ismét egy "találmány", a DR teherkocsi sorozatjelek. Többször volt már "bele•való" kérdés. 

 

Üdv.: György 

 

home.wtal.de 

 

Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2020.07.25 0 0 1958

Igen,elkapott a gépszíj!

De ez már csak egy alkalmi vételnek köszönhető,mert év elején beszereztem egy rövid ORWO-s vagont:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=153461023&t=9134927

 

Nem tudom ezekből mennyi a fantázia,illetve mennyire futhattak így együtt,de nekem tetszenek. A személyvonatok terén igyekszem nagyon hiteles vonat-összeállításokat létrehozni,teherbe viszont kb. minden belefér. :)

Előzmény: Kimmeria84 (1956)
Kimmeria84 Creative Commons License 2020.07.24 0 0 1957

Üdv!

Köszönjük! Belenéztem és lesz mit böngészni! Nagyon ígéretes.

Előzmény: György barát (1955)
Kimmeria84 Creative Commons License 2020.07.24 0 2 1956

Sziasztok!

Kicsit megkésve, de mostanában ritkán jutok el ide!

Örülök, hogy tetszett az ORWO-s kocsi! A brawa nem spórol a különleges festésű kocsikkal :)

Látom bevásároltál, ezek szerint te is függő lettél! :)

Bár a kocsik nagyrésze fantázia festés, szerintem pár kocsi simán elfér a szerelvényekbe!

Természetesen bővítettem a sort én is:

Nagyon szép és részletgazdag modell, a "TSZ"-es szerelvényemben fog helyet kapni gabonás önürítős, fedett és platós kocsik mellett!

"LACUFA" kocsik. A tartálykocsit pár éve vettem, csak az elriwa modellboltnál lehetett kapni limitált darabszámban!

Nagy sikere volt, hamar elfogyott, szerencsém volt!

A fedett kocsi az év elején jött ki. Még mindig kapható. A megjelenése több mint egy évig tolódott, és nem is vitték túlzásba a kidolgozást!

A közúti járműparkkal kapcsolatban mondhatnátok, hogy kicsit túllőttem a célon, de az asztalom fő témája egy hatalmas kénsavgyár és annak lesz egy festékgyár részlege, nos ide kerülnek a járművek!

A mekust meg nem tudtam kihagyni. Készül hozzá egy nyerges liaz versenykamion amin a kocsi lesz és a gyárudvaron fog parkolni!

És egy kicsit más téma, nemrég szereztem be!

Semmi különlegesség, nekem mégis egy kis gyöngyszem!

"VEB LEUNA WERKE" a fleischmanntól!

Bár inkább III. korszak, azt hiszem el tudom viselni :)

 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1951)
György barát Creative Commons License 2020.07.24 0 0 1955

Üdv mindenkinek! 

 

Nem találtam DRB/DRG törzsasztalt. Ezért ide illesztem be a hírt és a láncot. 

Elérhető a Gastell/Westwagon/KHD fotóarchívuma. Jó kutakodást kívánok! 

 

Rheinisch-Westfälisches Wirtschaftsarchiv Sammlung: Westwagon 

 

 

RhB Creative Commons License 2020.07.20 0 0 1954

Köszi! A kétkötetes Transpress kiadásban csak annyi van, hogy D1...D10e für D-Zugwagen, E1...E10 für Eilzugwagen...stb.

 

Az étkezőt nem tudom. Az említett fotó benne van ennek a 2. kötetében is (vagy legalábbis a 10252-ről van fotó, Werkfoto MITROPA-Reparaturwerk Gotha), de nem a típusismertetésben, hanem a fejezet előtti összefoglalónál. Viszont egyrészt ennek valami Görlitz forgóváza van (ezeket nem tudom megkülönböztetni), az itt betett fotón meg mintha hattyúnyakas lenne. Másrészt mintha az ablaksoron áttetsző túlsó oldalon ugyanannyi ablak lenne, mint ezen az oldalon, nem olyan ritkásan. Ezen a MITROPA logó fent van az ablakok között a felirat fölött, a lentin a felirat előtt/mögött egy-egy logó, de ez lehet későbbi változás is. De az tény, hogy a lentinek is van ISG-s fílingje.

Előzmény: György barát (1953)
György barát Creative Commons License 2020.07.20 0 1 1953

@RhB 

 

Nem kellett olyan messzire menni. A DR csoportbeosztás benne van az Alba kiadású Reisezug Archiv 2-ben is. Íme: 

 

D   1   Schürzen 1938-39
D   2   Geschweißt 1935-36
D   3   Genietet 1928-29
D   4   Hecht 1923-26
D   5   Länder (Pr, Meck)
D   6   Länder (Sa, Bay, Bad, Old)
D   7   Leichte D-Zugw. (-üp) kötény
D   8   Leichte D-Zugw. köténytelen
D   9   Eilzugw. harmonika átjáróval
D 10   Idegen eredetű gyorsvonati

E   1   Heidenau-Altenberg
E   2   Einheits Eilzugw. 1930-33
E   3   Einheits Eil.   C4i-33, BC4i-34
E   4   Eilzugw. englischer Bauart

P   1   4 t. Abteilw. Pr   1904> 
P   2   4 t. Abteilw. Pr   <1904
P   3   4 t. Abteilw. (Sa, Bay, Old)
P   4   4 t. Abteilw. fremder Bauart
P   6   fremde D und E im Berufsverkehr 
P 7a   4 t. Durchgangsw. (Pr)
P 7b   4 t. Durchgangsw. (Sa)
P   8   4 t. Durchgangsw. (ex privát) 

 

P 9-től két- és háromtengelyesek. 

 

Más. 

A 3. kötetben két db. ISG hálókocsit említ, amelyekből az elvtársak étkezőt barkácsoltak. Az ajtó formája és a tető vége alapján az itteni vagon lehetne a 10252 számú kocsi. De a kép épp a másik oldalt mutatja. Nem teszek rá tétet. 

 

György barát Creative Commons License 2020.07.19 0 0 1952

Úgy ezer évvel ezelőtt a Modelleisenbahner közölte a csoportbeosztást meg a hatjegyű számok rendszerét. 

Igyekszem megkeresni. Türelmet kérek! 

 

Előzmény: RhB (1950)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2020.07.19 0 2 1951

Üdv!

Az elmúlt heteket azzal töltöttem,hogy az elejétől elolvassam a topicot, így talán nem kérdezek olyanokat,amiket már többen is megkérdeztek előttem. (Persze, pár éve már kérdeztem,de majd igyekszem odafigyelni eztán! :) )

Na szóval,most értem el a te bejegyzésedhez, ami felhívás volt a keringőre. Nemrég jutottam hozzá ezekhez a gyönyörű vagonokhoz,amik közül az IFA-s tűnik jelenleg a legértékesebbnek.

Remélem nektek is tetszenek!

 

https://indafoto.hu/kron82/image/26733175-b83fd9ea/user

 

https://indafoto.hu/kron82/image/26733173-be270eab/user#nagyitas

 

https://indafoto.hu/kron82/image/26733179-bb92b6f8/user

 

https://indafoto.hu/kron82/image/26733181-5a738053/user

 

https://indafoto.hu/kron82/image/26733177-1ac61d47/user

Előzmény: Kimmeria84 (1673)
RhB Creative Commons License 2020.07.19 0 0 1950

És akkor melyik lehet a D3...D9, D10b, c, d?

 

Nekem csak a régi NDK-s kiadás van meg, az csak két kötetes, és ezt az átépített MITROPÁt nem találtam benne. Igaz most épp hogy csak belelapoztam.

 

Majd megpróbálok szkennelni, de nem merem teljesen kihajtani, mert félek hogy szétesik. A sorok eleje ill. vége (2 oldal) valószínűleg lemarad. Amiről szó van benne, mindegyik egy-egy kocsi:

 

Salonwagen für den Regierungszug (Maschinen-/Gepäckwagen)

Salonwagen für den Führungszug der NVA (Nachrichtenwagen)

Messwagen (für die Entwicklung und Erprobung der Automatischen Mittelpuffer-Kupplung)

Zellenwagen

Begleiterwagen Hilfszug Erfurt (ex-BBÖ-Schnellzugwagen)

plusz egy Materiallager- und Fahrleitungsunterhaltungswagen és egy Ambulanzwagen

 

OFF Rákérdezek Attilánál ON

 

 

Előzmény: György barát (1949)
György barát Creative Commons License 2020.07.18 0 0 1949

Szia RhB! 

 

Na, mi most jól bekerítettük egymást. Mindketten írjuk a "szinte" ugyanazt. Adalékul a vagonok eredetéhez berakok egy táblázatot. [Nem fogadta a rendszer, de kitoltam vele. Képernyőfotónak meg(v)ette.] 

 

 

Mellesleg: a Gummiwulst az a szokásos gumihurkás átjárás-biztosítás. 

D1 = Schürzenwagen + hegesztett (1935-). 

A MITROPA kocsiról a Reisezug Archiv 3. kötetben lehet valami. 

A különcélúakról szóló részt átküldenéd? Léci-léci! 

 

OFF 

Eltűnt a "Softrain". Mit tudsz róla? És Attila tudja-e? 

UFF 

 

Üdv.: György 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: RhB (1948)
RhB Creative Commons License 2020.07.18 0 1 1948

Na, kicsit beleolvastam az említett kiadványba (Eisenbahn-Kurier Special 82: Umbau- und Reko-Wagen von DB und DR - benne van a Modernisierungswagen is).

 

Az utóbbihoz azt írja, hogy az első etapban régi kocsikat építettek át: a kocsikat lecsupaszították az alvázig, és onnan újra építették. A cél az egységes megjelenés volt. A forgóvázat (Görlitz III leicht 3- vagy 4-szeres rugózással) megtartották, csak gördülőcsapágyra cserélték, ha nem az volt benne. Leírja, hogy miket építettek be (nem sorolom fel), és "UIC-Gummiwulst-Übergang"-gal látták el. (Most nem ugrik be, mi a pontos neve. :D)

 

A donor kocsikat kódolva adja meg (a Reisezugwagen-Archiv 1 úgyszintén), csak mint D1, D2, D3, D8, D9, D10a, b, c, d típus emlegetik. Ebből ami kiderül:

 

D1 - Schürzenwagen

D2 - Bauart-28 (csak fotó alapján beazonosítva)

D10a - polnische Stahlbauart

 

a többit nem tudom. Eleinte a D1 és D2 típusokat vonták be, később jött a többi. A kocsik hossza, szélessége és forgócsap távolsága a donortól függően kis mértékben eltértek. Hogy a fülke méret egységes maradjon, ezért hosszban az előtér és a WC méretével, széltében a folyosó szélességével játszottak.

 

Az első szériában a Schürzenwagen-ből és a súlyosan sérült  E5 típusból átépített kocsiknál megmaradt középen a szoknya, a későbbi kocsiknál ez már elmaradt.

 

A második etapban már új építésű kocsik jöttek Görltz V forgóvázzal.

 

Van egy rövid leírás az átépítésről, az "Einsatz"-ról, majd ismerteti a 2., az 1., 1/2.-osztályú, a büfé, a poggyász/posta és a különcélú kocsikat.

 

Ezen felül említi az 1951-ben épült hálókocsikat, az emeletes szerelvényeket, egy olasz kocsiból épült poggyászkocsit, az 1960-ben idegen eredetű favázas kocsikból épült 5 étkezőt (ilyen van a fotón?) és a 29 fekvőhelyes kocsit.

 

És persze hasonló szinten ismerteti a DB-s 3- ill. 4-tengelyes Umbauwagen-eket, a két MCi-ből összeépített  MPw4i poggyász és autószállító kocsikat valamint a DR-es 2- és 3-tengelyes, illetve a 4-tengelyes Rekowagen-eket. A DB-nél sokkal precízebb, konkrét pályaszámok is vannak, a DR-nél ilyen részletektől megkímélnek minket. És persze fotók, jellegrajzok, táblázatok.

 

 

Előzmény: György barát (1947)
György barát Creative Commons License 2020.07.16 0 0 1947

Durván sarkítva: 

1944-45-ben a DRB nyugatra telepítette a járműállománya nagyobbik részét. Így a DRw-hez kerültek a puskagolyótól sérült mozdonyok és vagonok; a DRo-hoz a bombatalálatosak. Ehhez jött még az életkori különbség is. Erre konkrét példa: 

C4 Pr 04   Hük.: 18 700 körül. Ebből lett a Reko-Wagen. 

C4 Pr 12   Hük.: 19 400 körül. Ebből lett az Umbau család. 

 

1949-50-ben az új DB rendelt 14 db prototípus kocsit, és 1951-től sorozatban gyártotta a 26,4 m-es járműveket. 1960-ra ezek ezres nagyságrendben álltak rendelkezésre. E mellett könnyű volt a régi építésűeket (1923-39) szinten tartani. 

 

1952-ben és 1956-ban a DR összesen 23+/-2 db. "új" gyorsvonati kocsit építtetett (a maradék "Schürzen" alvázakra.) 

Az emeletes szerelvényeket és a LOWA-kat is kénytelenek voltak (belföldi) gyorsba sorolni. Mi maradt külföldre? 

 

Előzmény: RhB (1946)
RhB Creative Commons License 2020.07.15 0 0 1946

Bakker, írtam vagy tíz sort, de sikerült egy mozdulattal kitörölni, most nem írom le még egyszer. A lényeg, hogy a Mod.wagen első csoportjára nem emlékeztem.

 

Az "ezekből lehetett RIC kocsit barkácsolni" azért gyanús, mert ezek máshol (DB, ÖBB) még az UIC-kód korszakában is nemzetköziek voltak mindenféle átépítés nélkül. A törölt részben említett kiadvány egységes külső megjelenést említ, de most csak futólag néztem át, több oldal lenne.

Előzmény: György barát (1945)
György barát Creative Commons License 2020.07.15 0 1 1945

Kérlek, ne kavarj! A DB egészen más történet. 

 

A DR emígyen szól: 

1 a.   MOD program, első lépcső: 1960-63. 

         A föllelhető legkorszerűbb vagonok átszekrényezése. 

         (Ezekből lehetett RIC kocsit barkácsolni.) 

1 b.   MOD második szakasz: 1964-7x. 

         Teljesen új építésű járművek gyártása. 

2 a.   Reko-Wagen prototípusok: 1962-től. 

          Porosz és szász csotrogányokból. 

2 b.   Reko nagy sorozat: 1967-től. 

          Új építés. 

 

A MITROPA idegen eredetűből átépítve 1949-52 között. 

 

Előzmény: RhB (1944)
RhB Creative Commons License 2020.07.15 0 0 1944

Teljesen jól írta, csak azt nem, hogy melyik háború előttit. :-)

 

A Reko-/Modernisierungswagen (DR) és Umbauwagen (DB) programok az 1920 előtti kocsikat (4-tengelyesből leginkább Abteilwagenek) érintette, a későbbi, már acélvázas Einheitswagenek (pl. 2-teng: Donnerbüchse, 4-teng Hecht, Baurart-28, 36, Eilzugwagen, Schürzenwagen) mindkét vasútnál (na meg ahova még elkerültek, pl. ÖBB) megérték az Epoche 4-et, azokat tök fölösleges lett volna átépíteni.

 

Itt a fotón a 2. szerintem egy Bauart-28, a 3.-4. talán Bauart-36? Viszont így első blikkre érdekes a Mitropa kocsi, furcsállom az ablakkiosztását, de most nem szedek elő semmi irodalmat hozzá.

Előzmény: György barát (1942)
tumikas Creative Commons License 2020.07.15 -1 0 1943

Ez nem tudom milyen szakirodalom lehetett, de ezek közül a kocsik közül sok még bőven a '70-es években is futott. És ez elég régóta köztudomású tény.

Előzmény: György barát (1942)
György barát Creative Commons License 2020.07.15 0 0 1942

Szevasztok! 

 

Korábban azt olvastam a szaGirodalomban, hogy a DR 1960-64 között fölzabálta a háború előtti gyorsvonati kocsijait. Elsőnek ezeket használták föl a "Modernisierung" programban. Íme itt a bizonyíték, hogy maradtak túlélők is (2., 3., 4. vagon). 

 

 

Zittau, 1968. június. Fotó: A Luft 

 

diginewl Creative Commons License 2020.05.10 0 0 1941

Tiszteletem!

Érdeklődni szeretnék, hogy a DR vasúton volt-e fából készült felsővezeték oszlop?

Északabbra természetes volt (Svéd/Norvég), de a DR-nél nem látok erről fotót.

Köszönettel: Jenő

Tastam Creative Commons License 2020.04.21 0 0 1940

 Így igaz. A Reisezugwagen-Archiv azt írja, hogy az eredetileg 3. osztályúként gyártott kocsitípus elsősorban elővárosi- és hivatásforgalomra szánták (nyilván a sűrűn megálló elővárosi vonatok gyorsabb utascseréjét volt hivatott a középső ajtó elősegíteni), de gyorsvonati forgalomra is alkalmas volt.

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1939)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2020.04.21 0 0 1939

Ha jól értelmezem,akkor ezek a vagonok is elővárosi,mellékvonali forgalmat bonyolítottak ott,ahol a pálya engedte az ilyen hosszú vagonokat.

Előzmény: Tastam (1938)
Tastam Creative Commons License 2020.04.20 0 2 1938

 Magdeburg környékén 112-esekkel láttam ilyeneket közlekedni:

 

Előzmény: Kron Tyrant 82 (1937)
Kron Tyrant 82 Creative Commons License 2020.04.19 0 1 1937

A képen látható Durchganswagen szerelvény elé ti mit fogatolnátok,illetve milyen jellegű vonatok voltak ezek?

 

diginewl Creative Commons License 2020.04.03 0 0 1936

A tréfát már akkor is értették :)

(Pont április 1.? Ejha :) )

Előzmény: Törölt nick (1935)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.01 0 5 1935

1920április 1-jén az államszerződés értelmében megalakult a Német Birodalmi Vasutak (Deutsche Reichseisenbahnen)

 

Szóval, ma 100 éves a DR.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!