pedig valamiért az a sanda gyanúm, hogy a manapság mindenre kiterjedő lehúzás a lényeg a jardnál, ezért a sok hűhó.
apropó rendszám.. szerintem keveset jársz kicsiny országunk útjain! Mert dacára a sok rendőri 'ugrabugrának' még mindig rengeteg sokliteres feketeüveges bömös és merci gurul útjainkon. azoknak pedig kötelező a rendszám, nemdebár?
a hazai morált ismerve, semmi jóval nem járna ha elterjednének állapotellenőrzés nélküli kisautók már csak mozgási energiájából (sebesség + tömeg) adódóan is jóval nagyobb kárt okozhat, mint egy valóban "moped"
a rendszám nélküli viselkedésre pedig még ebben a topikban is olvasható példa (sétálóutcába hajtás)
én még a brumiautok műszaki vizsgáztatását sem látom célszerünek.
egy ilyen kezdetleges szerkezet vagy megy, ha nem -úgy megy alkatrésznek
határesetek mindig vannak.
ez épp egy ilyen
az nem mindegy hol húzzuk meg.jellemzően sajnos mindnt túlbonyolítunk.én emléxek olyan fényképekre hogy a micigliken is voltak rendszámok
aki kárt okoz az kifizeti keményen vagy akárhogy behajtják rajta
aki nem tartja saját maga karba kis autócskáját aki olcsón hurcolja ide oda
az meg is érdemli hogy széthulljon alatta.
ez az egész besorolás az autok közzé egy mesterséges akadály hogy nehogx elterjedjen az országba.Nekem nagyon tetszenének a brumikák de nem merek beleugrani pont a törvény bizonytalanságai miatt.
mivel ezeken a kis járgányokon jelenleg nem lehet nyerészkedni alább sorolt dijakon a háveri körnek. jaa az átírási adót épp kifelejtettem. de lehet mire leírom ujabb sarcokat találtak ki az új évre.
nem tudom követni a tisztelt D. kollega gondolatmenetét ép ésszel a bürokratákon és a csókoshaveri körön(eredetvizsga) kívül ki akarja agyonsarcoltatni magát.
a gőzmotor nem rossz alternatíva de egy ilyen szerkezetbe (max350kg) korlát miatt Stirling motort tudnék reálisan elképzelni.az külső égés vitathatatlan de ahhoz is kell vmi üzemanyag bár az meg lehet bármi ami éghető és biztonságosan tárolható.
szerintem nem is erről van szó hajthatná ezt akár süritett levegő akkor is rendszámot tesznek rá ha rajtuk múlik.
Én magam részére egy mc2 re tudnék szavazni vizes yanmar mocival
Egy jobb 50 ccm-is robogó tuning nélkül is megy 80-at, de pl. Pollini szettel akár 100 km/h-val is lehet velük száguldozni. Ezek a robogók sokkal veszélyesebbek saját magukra és másokra is, mint a 60-nal vánszorgó mopedautók.
El tudom fogadni az azonosító jelet és az időszakos műszaki vizsgálatot, ha ezek nem jelentenek irreális (akár egy motor árát is meghaladó) költségeket. A smkp-nak pont az a lényege, hogy olcsó a fenntartása, és 14 éves kortól lehet vele közlekedni. Nem örülnék annak ha a fiam egy életveszélyes robogóval furikázna, esetleg a háta mögött a barátnőjével. Szerintem sokkal biztonságosabb a mopedautó, és ha itthon ellehetetlenítik a használatát, majd átíratom a szlovák barátom nevére, és egy kölcsönadási szerződéssel járunk vele itthon.
szerintem teljesen abszurd, h azonosítási lehetőség és kötelező vizsga nélkül szabad legyen ilyen járművekkel szaladgálni - akár 60-at is meghaladó tempóval
nem tartom abszurdnak,hogy nincs rendszámjuk ezeknek a kis négykereküeknek. minden nagyfejü az EU kompátibilitásról hozsannáz. nos akkor hogy is néz ez ki a Lajtán túl egész Európában? Ezek a brumik a kvadokhoz hasonlóan L2 vagy könnyűjárműként vannak nyilvántartva.és NEM rendszámosak! Új jogsi kategóriát képeznek. ha rendszámkötelessé tennék amit idióta dolognak tartanék, magával vonná az összes közteher megjelenését. mint: -regadó -súlyadó -vizsga adó -füstgáz adó valami nagyfejü zsugás még eredetvizsgát is kitalál nekik :-) sőt törzskönyvet ezek mind adók mint te is tudod.
Ezt utálom ezt a gyenge hozzáállást ami még az elterjedés előtt bezárja a lehetőségeket.Ezért vennék az emberek mert egy diáknak vagy egy bevásárlónak aránytalan terheket jelent egy rendszámos normál autó fenntartásanapi5-10 km
megtételére ha nem akar tömegelni épp vagy biciglizni.
Ezzel a gondolatmenettel rendszámot kéne tenni a emberek háromkerekü elektromos székére is mivel az alatt is motor van. szarrágó kpm az nem egy mérvadó szerv.ők mindenből a suskát lesik.Egy CM betü beütésért majdnem segédmotor árát képesek elkérni. A jogi dolgokról: A vita azon van hogyan lehet felfogni a "belső" égésű motort. a benzines motor tiszta sor mivel a szikra gyujtást külső elektronika vagy mechanika segitségével kapja. Ezért nem használják az Otto motorokat ezekbe a kis járgányokba. A Diesel viszont saját (ön)maga a dugó végzi ezt el. A bíró egy ítéletében nagyon helyesen meglátta a különbséget. A definitív külső égésű motor mint termodinamikus gázmotor, vagy a Stirling motor vagy akár gázturbina aránytalan és fölösleges berházás lenne egy ilyen célra. De gondolkodóba esek hogy ha a kis Dieseleket kizárják a körből egy gázturbinához kpm-hez mit szólna müanyag autóba vaze
ha jól emlékszem 500 ccm-is motorral hirdetted a JDM-et. Az egyhengeres léghűtéses motor hengerűrtartalma nem 300 ccm körül van?
Amikor kb. 2 éve az első mopedautót megvettem, még a családom is kételkedett az elmeállapotomban, de ma már legalább kettőnek lennie kell itthon. Nemrég lett volna vevő a gyerek szuper Ambrájára, de nem engedték eladni, mert csak egy Stellát kaptak volna helyette.
Évek óta hallom, hogy jövőre rendszámot fognak tenni minden segédmotorkerékpárra, mégsem változott semmi. Engem nem zavarna a rendszám, ha az üzemeltetési költségek (adók, műszaki vizsga, biztosítás) nem nőnek jelentősen.
blackdani:
A Közlekedésfelügyelet véleménye, -mint már többször leírtam- , nem jogszabály, gyakorlatilag semmi közük egy EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros járműhöz.
Kb. egy órája hasítottam el 65-70 km/h-s sebességgel egy buszmegállóban várakozó fehér furgon mellett. Néhány km-rel később utolértek, de akkor már egy kék lámpa is villogott a szélvédő mögött. Egy csapat rendőr ugrott ki a járgányból, de még a papírokat sem kellett megmutatnom, mert az egyikük régebben az egyik diszkómban rendészkedett:)
Nekem van két ügyem folyamatban, az egyik személyszállítással súlyosbítva:), előbb utóbb csak lezárulnak, aztán kiderül kinek van igaza.
A nyáron építettem egy nyitott, 50 ccm-is benzinmotoros négykerekű áruszállító segédmotort, és teljesen legális a járgány. Megkérdeztem a KF-nél az engedélyt kiadó osztályvezetőt, hogy hogyan lehet a papírokat rendbe tenni, és ajánlott egy mérnököt, aki a tervdokumentációt el tudja készíteni. Segédmotor építéséhez nem kell előzetes engedély, és ha minden megfelel az előírásoknak, beütnek egy egyedi alvázszámot. Ez egészen 5 db építéséig működik, utána már sorozatengedély kell, az már kicsit macerásabb.
Az első kerekek összetartását lehet állítani (kb. 1 mm legyen az összetartás), de a terpesztést nem nagyon, csak ha oválisra reszeled a talpas furatait, de ezt inkább nem ajánlanám.
Sokszor nem futnak egy nyomon a hátsó kerekek az elsőkkel, állítási lehetősőg erre nincs, esetleg hézagolni lehet a tengely felfogató csavarjait, vagy hajlítani kell a hátsó lengőkaron.
A hétvégén mindent elvittek tőlem. Itt maradtam egy szál Swift 2-vel. Mire mindent eladtam, addigra a feleségem közölte, hogy mennie kellene valamivel. Ilyenek a Nők...
Bontott alkatrészekkel nem foglalkozok, azt találsz az Ajka-Devecser-Pápa háromszögben, mert ott gyakran több járgányból raknak össze egyet, és maradnak ki cuccok. Csak általában az nincs, ami mindenkinek kellene, lökhárító, hűtő, variátor, szélvédő, fesszabályzó, féltengely, stb.
Gyanúsan kevés a 256e ft-os ár, több mint valószínű hogy törött volt, és/vagy motor v. váltóhibás, de ha rendesen meg van csinálva, és a papírjai is rendben vannak éppenséggel meg lehet venni, pláne ha nincs rá több pénzed. Bár ha minden rendben lenne, akkor drágábban adnák, a kesztyűtartó fedél, meg az ablakemelő kurbli miatt nem kellene 200e-rel olcsóbban adni a piaci árnál. A magasabb ár sem jelent automatikusan jobb kocsit, láttam már 590e-ért hirdetett Ambrát, aminél csukott ajtóknál kifért a kezem, az ajókeretnél. Kókányolás miatt a problémák később jelentkezhetnek, esetleg enni fogja a gumit, beázhat a szélvédőnél v. az ajtóknál, v. széthullik a féltengely, v. a nyelestengelybe nem az eredeti szénperselyt tették, hanem valami gagyi réz v. netalán polyamid perselyt.
Mondjuk aki le meri írni, hogy 2 liter a fogyasztása, az biztos hogy hazudik, mert az Ambra legalább 3,5 litert megeszik, aki meg egy dologban hazudik, annak én nem hiszek el mást sem.
Az tökmindegy hogy 400 v. 505 ccm a motor hengerűrtartalma.
A neten láttam egy ilyen járgányt elég olcsón. Szerinted törve volt? Ha megnézném személyesen és 60-at megy tutira és ahhoz képest egyben van akkor érdemes megvenni?
Mellesleg ebben 500ccm-es motor van az Aixamba 400-as . Attól még ez is SMKP igaz?
Csináltam egy célszerszámot, most már tudok kilómétróra spirált "gyártani". Az Ambrába 2000, a többi tipusba 1500 ft a spirál, de majd keresek egy olcsóbb forrást, mert most egy kiskerből vettem az alapanyagot.
Az Ambrának műanyag a km-óra lehajtás háza, és általában tőben törik bele a spirál. Elég nehéz kiszedni, melegíteni meg természetesen nem lehet, mert elolvad a műanyag. Kb. 2 órán keresztül piszkáltam, de végül szét kellett szednem a házat és csak úgy tudtam kiműteni a beletört spirált a tengelyből. Amatőröknek nem ajánlom ezt a módszert, mert törékeny a műanyag.
Sziasztok 3napja JDM autoka vagy motorka tulajdonosok vagyunk a feleségemmel.Csipem a kicsikét nagyon. Mindenkinek aki eddig irt mindenféle okosságot köszönöm.A mi JDM titán autonk 2001-es kiprobáltam és jól gyorsul 60 a vége egy baja van hogy a szélvédő be van törve ha valakinél van egy raktáron vevő lennék rá.Olvastam a topikban a tuningolásról kérdésem hogy érdemes-e hozzányulni vagy ne piszkáljuk ha jól müködik? Még egy kérdés milyen téli felkészités szükséges nekik vagy nem kell foglalkozni velük csak használni?
Átolvastam megint egy csomó jogszabályt, meg a regadótörvényt is. Nem tudom honnan vették a KF-nél hogy a mopedautókra is a személygépkocsikra vonatkozó szabályok érvényesek. Szerintem ott kavarodtak meg, hogy a motorkerékpárnak számító 4 kerekű könnyű járművet szgk-ként helyezik üzembe, de a motorkerékpárokra vonatkozó adót kell utánuk megfizetni. Arra is van lehetőség, hogy egy smkp-t nagymotornak vizsgáztassanak, ha a kialakítása (ülés, lábtartó, stb) lehetővé teszi, pl. vannak rendszámos 50 ccm-is Simsonok is.
Általános rendelkezések1. § (1) E törvény rendelkezései alapján regisztrációs adót (a továbbiakban: adó) kell fizetni a Magyar Köztársaság területén (a továbbiakban: belföld) forgalomba helyezendő személygépkocsi és lakóautó (a továbbiakban: személygépkocsi), valamint motorkerékpár (a továbbiakban a személygépkocsi és a motorkerékpár együtt: gépjármű) után. A segédmotoros kerékpár nem gépjármű a KRESZ szerint!!!3. személygépkocsi: a Kereskedelmi Vámtarifának az adózás rendjéről szóló törvényben (a továbbiakban: Art.) szereplő időpont szerinti állapota alapján a 8703 vámtarifaszám alá tartozó jármű, ide nem értve a mentőautót és az e törvény szerinti motorkerékpárt;10. motorkerékpár: a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (továbbiakban: KRESZ) alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű, valamint az a személygépkocsiként forgalomba helyezett négykerekű gépjármű, amelynek saját tömege, valamint motorteljesítménye a KRESZ alapján motorkerékpárnak minősülő négykerekű gépjármű ismérveinek felel meg;Adókötelezettség3. § (1) Adókötelezettséget keletkeztet a gépjármű forgalomba helyezése.(2) Adókötelezettséget keletkeztet továbbáa) a gépjármű importálása,b) a gépjármű Közösségen belüli beszerzése,c) a gépjármű átalakítása,feltéve, hogy annak közvetlen következményeként a gépjárművet forgalomba helyezik.2. Az adó összege motorkerékpárok eseténAdókategóriaA motorkerékpár műszaki tulajdonságaiAdótétel1.80 cm3-ig20 000 Ft/db2.81-125 cm3-ig95 000 Ft/db3.126-500 cm3-ig135 000 Ft/db
Nekem ebből az derül ki, hogy a segédmotoros kerékpárra nem kell regadót fizetni, csak abban az esetben, ha "nagymotorként" vagy személygépkocsiként akarják forgalomba helyezni. Ha nincs igazam, és minden külföldön vásárolt segédmotort (robogót) üzembe kellene helyezni itthon, és be kellene fizetni min. 20e Ft regadót utánuk, az egy komoly összeg lenne, a több 10e behozott robogó után. Nem hiszem, hogy a költségvetés szó nélkül hagyná ezt, ha így lenne.
A KF szakvéleménye nem jogszabály, nem kötelező érvényű, ez le van írva a bírósági végzésemben is.
Beszéltem a jogász ismerősömmel, Ő azt mondta, ellentétes értelmű jogszabályoknál a későbbi keltezésű a mérvadó. Kérdés hogy nevesítve vannak-e a mopedautó tipusok a vámtarifa besorolásnál, vagy a személygépkocsik csak általánosságban vannak megnevezve. Szerintem a hazai jogszabályok nem bírálhatják felül az uniós előírásokat, tehát ha az EU valamelyik tagállamában egy járművet segédmotorként helyeztek üzembe, azt itthon is kötelesek annak minősíteni.
Kérdeztem az utasszállítást is. A KRESZ tiltja a személyszállítást segédmotoros kerékpáron, de mi benne szállítjuk, nem rajta. Azt mondta az ismerős, a jogi nyelv sokkal kötöttebb, mint a köznapi beszéd, minden kötőszónak, ragnak jelentősége van, ezért jó esélyünk van rá, hogy a bíróság nekünk ad igazat.
Az L2 a régi besorolás, az új rendelet az L6e kategóriába sorolja.
xeniah:
megjöttek az alkatrészek, kicsit tudtam alkudni az árukból, 7000 volt a tömítés és 7200 a gyűrűsor, + adtam egy százast a postásnak:)
Izzítógyertyát nem könnyű beszerezni, több boltban még rendelni sem tudnak. Csak a Birnernél van polcon noname olasz 1420-ért, vagy japán NGK 3276-ért. A Boschtól még nem szóltak vissza, ott van egy kis kedvezményem, talán olcsóbb lesz mint az NGK, és minőségben meg majdnem olyan jó.
Most beszéltem belső forrással, aki azt mondta, hogy 2006. szeptember óta frissítették a 19906. KöHéM rendeletet, de feltehetően nem emiatt vannak most az ügyek, mert ez alapján még mindig segédmotor. Éppen most is folyamatban van pár ügy, az álláspont az, hogy inkább fejlelentenek és ha kifogással élsz akkor KPM szakvéleményt kérnek, az fog az ügyben dönteni.
Ha jól emlékszem akkor ide is betett valaki már egy ilyen szakvéleményt valami fejestől, amiben kerek perec leírta hívatalos emberünk, hogy ez gépokcsi. (rrr4r-2006.09.08 13:39:45 (51)) Ha effajtáktól kérik a szakvéleményt akkor bukta van.
Nem tudom, hogy az számít-e, hogy a mopedautóm a "kiskönyvében" L2 kategóriába van sorolva (gondolom, a tiétekben is). Elvégre is az EU-ban vagyunk, ez szerintem egységes kategória lenne. Tehát ha Ausztriában L2 besorolást kapott, akkor nálunk is azt kéne kapnia. Úgy tudom, a januártól életbe lépő új törvény is azt célozza meg, hogy egységes kategóriák legyenek az egész EUban.
Még nagyon régen tanultam, de ha van jogász a fórumon, akkor erősítsen meg, vagy cáfoljon, hogyha két ellentmondásos rendelet van érvényben (és ezek egy szintűek pl miniszteri rendelet,) akkor a megengedőbbet kell alkalmazni.
ha tudod a rendelet számát, amire a rendőrök hivatkoztak nálatok, tedd már fel ide, kíváncsi lennék most éppen mit agyaltak ki. Persze a határozatban majd benne lesz az indoklásban, de az még 2 hónap, és nem jó akkor kapkodni, mert a 8 nap hamar letelik.
Az 5/1990-es és a 6/1990-es KÖHÉM rendeletekre, és a 2004/36 GKM rendeletre.
Magyarországon nincs precedensjog, egy korábbi bírósági ítélet semmire sem kötelezi a hasonló ügyben eljáró másik bírót. Ha viszont több egymásnak ellentmodó ítélet születik, akkor a legfelsőbb bíróság hozhat valamilyen egységesítő döntést, és az már kötelező érvényű lehet. Pontosan nem tudom, mert nem vagyok jogász.
A regadóról szóló törvény szerint tehát személygépkocsi a járgányunk, a KÖHÉM rendeletek, és az EU jogszabályok szerint meg segédmotor. Na akkor most ki dönti el hogy mi az igazság?
Woodoo, te milyen kifogást nyújtottál be? A Köhém rendeletre hivatkoztál? Azt nem értem, hogyha tényleg született kedvező bírósági döntés a mopedautó ügyében, akkor az miért nem elég. Most találtam a magyarorszag.hu-n egy nem éppen jól hangzó definíciót:
Személygépkocsi: Személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van. (A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény 2005. január 1-jétől hatályos módosítása értelmében "személygépkocsi: a Kereskedelmi Vámtarifának az adózás rendjéről szóló törvényben szereplő időpont szerinti állapota alapján a 8703 vámtarifaszám alá tartozó jármű, ide nem értve a mentőautót".)