Keresés

Részletes keresés

wizes Creative Commons License 2001.07.21 0 0 218
T. canary1!

Kanárizom!
Zöm-züm!
Bajaim vannak velük!
wizes.

Előzmény: canary1 (215)
Zolcsi67 Creative Commons License 2001.07.21 0 0 217
A sólyomfélék közül a vörös vércse és a kaba szinte teljesen városi madár. A vércse még a verébfogásra is rászokott, pedig alapjában véve rágcsálókat fogyaszt!
Előzmény: manao (216)
manao Creative Commons License 2001.07.11 0 0 216
Üdvözlöm a fórumot!

Mostanában azon veszem észre magam, hogy madárhangokat figyelgetek és néha távcsövet is veszek a kezembe, de különben amatőr vagyok. Négyemeletes lakótelepen lakom, ahol aránylag sok a zöld. Épp egy zöldikét nézegettem, miközben a ház előtt lévő fára egy sólyom szállt. Ez megszokott lakott területen? Teljesen barna volt, a "mellénye" világos és barnán csíkozott. Milyen lehetett? Másik észrevételem: a zöldike kinézetű madár hangjára az Európa madarai c. könyv, ha jól emlékszem jikk, gyikk-et ír ehhez képest nagyon éles "csíííí" hangot hallat. Akkor most, hogy van ez?

canary1 Creative Commons License 2001.07.09 0 0 215
Csaó mindenkiNET!

Örömmel konstatálom, hogy vannak még Földünkön jóérzésű emberkék, akik szívükön viselik az elárvult (de valóban az?) feltehetően házi rozsdafarkúak sorsát! Aztán etetni őket ám legalább kétóránként apró rovarokkal, pókokkal, szúnyogokkal, hernyócskákkal! Odújukból 16-17 napos korukra (zavarás esetén néhány nappal akár korábban) röppennek ki. Nálam két hete, június 26-án röpültek ki, éppen 16 napos korukat töltötték be. Az odú bejáratában másnap reggel egy jóvágású kanveréb (házi veréb hím) pöffeszkedett és büszkén csiripelte világgá az új fészek fölötti diadalát. Hogy ő költöztette-e ki a piciny rozsdafarkúakat, vagy elérkezett az idő a kinti világ felfedezésére, sohasem fogom megtudni...?!

Na hali!
canary1

Dulifuli Creative Commons License 2001.07.09 0 0 214