Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

blackdani Creative Commons License 2006.11.18 0 0 236
Köszi szépen, lehet megmentettél egy nagy bukástól.
Tudnál ajánlani valakit aki szintén ilyenekkel foglalkozik, és ért is hozzá?

Köszi szépen előre is!
Előzmény: WooDoo (235)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.18 0 0 235

>blackdani:

kb. 2 hete voltam Szombathelyen, megnéztem azt a kék Aixamot, meg mutatott még a srác egy másikat, ami szerinte hibátlan. A "hibátlant" 450-ért adta volna. Az is nagyjából kék volt, de voltak rajta sötétkék és világoskék, sőt még metálkék elemek is, a hűtője nem volt eredeti, a kárpit le volt szakadva hátul, a km-óra nem ment. Szóval elég leharcolt volt a kocsi, de belül szépen ki volt takarítva, és egy jó Clarion rádió is volt benne, biztos van akinek számít:) Sokat nem nézegettem, mert ilyen állapotú járgányokat még olcsóbban sem veszek. A srác nem sokat konyít a mopedautókhoz, inkább olyan seftes fajta. Telefonon keresztül korrektnek tűnt, azért is autóztam el Debrecenből Szombathelyig (potyára), de nekem nem feleltek meg azok a kocsik.

 

Az aixamnak alu az alváza, az nem rohad el, max. hullámos, ha törött volt a kocsi. A motortartó van csak vasból. Az aixam általában nem megy 65-öt, max 60-at, de ha kopott a szíj, lehet csak 50 a végsebessége. Az új szíj 30 mm széles. Ha törésgyanús a kocsi, meg kell emelni az első kerék mögött az alvázat, és jól meg kell rángatni a vastag acél csövet, amihez a gólyalábak csatlakoznak. Ha mozog a cső, felejtős a járgány, mert letört a műszerfal alatt az alu öntvény csatlakozó, és szinte lehetetlen javítani.

 

400-ért jó eséllyel csak karambolos járgányt kapsz, de biztos vannak olyan szerencsések is, akik olcsón tudnak jó kocsit venni, bár nekem más tapasztalataim vannak.

 

Az adásvételi kevés, kell az eredeti gépkönyv is, nem szabad fénymásoltat elfogadni. Legyen benne minden pecsét, aláírás, bélyeg, fénykép, és legyen kivonva (Abgemeldet) a forgalomból. A műszaki matrica lehetőleg ne több éves legyen, mert akkor évekig rohadt (törötten) valahol a járgány.

Előzmény: blackdani (234)
blackdani Creative Commons License 2006.11.18 0 0 234
Sziasztok!

Felhívtuk a Szombathelyi illetőt aki a hasznaltauto.hun árult egy kék Aixamot 395 ért.
Nos, megbeszéltük vele, hogy mik az igényeink és kb 1-2 hónap múlva hozza vagy hamarabb. Mi úgy kértük, hogy 1998-200 között legyen AIXAM 400 könnyűfémfelnivel, olyan 400 ért.

Szerintetek tud ilyet hozni, ha igen mekkor az esélyem rá hogy van valami nagyobb hibája vagy múltja (törés). Amikor megérkezik a járgány akkor gondolom piszkáljuk végig az alvázat hogy nem-e rosdás. Kérlek mondjatok még ötleteket hogy ne vegyek rossz kis járgányt!

Ja meg mondtátok hogy legalább 65-öt kell mennie. 1 személlyel vagy akár 2 vel is?

+ Amikor megveszem akkor csak egy adás-vételit kéne írni vagy kapok tőle más papírt is?

Előre is köszi
xeniah Creative Commons License 2006.11.17 0 0 233
Nekem egy Microcar Virgom van. Nemrég vettem. Lehet, hogy kicsit jobban szét kellett volna néznem. Én nagyon szeretem vezetni, de nagy a fogyasztása, nem annyi, amennyit mondtak. 4-5 litert simán fogyaszt. Ez mitől van? Rossz a motor? Meg lassan megy (40-nel).
csubi8 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 232
csinos a kicsike... ha elkelt volna már az autóm, meg a robogóm, lehet hogy kiszorítanám egy karácsonyi ajándéknak... :-) nekem tetszik! vegyeték meg, hogy ne fáljon a szívem!
Előzmény: WooDoo (231)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.16 0 0 231

Tegnap a fiam egy Microcar Virgoval leszorított egy kamiont az útról, az meg belelökte orral az árokba. A gyereknek be volt kötve a biztonsági öve, így csak a térde meg a bordái zúzódtak meg egy kicsit. Ha ugyanez a szituáció egy robogóval történik, biztosan nem úszta volna meg ennyivel.

Érdekes módon, a kocsi alig sérült, mindössze néhány repedés lett az első lökhárítón, letörtek a jobb első lámpa felfogató fülei, eltört a hűtőventillátor, meg az ajtó és a küszöb sérült. Az ajtók tökéletesen záródnak, még a motorháztető is, és a saját lábán hazajött a járgány. A kamionnak összetört a lökhárítója, és behajlott a fellépője.

Lehet hogy a töréstesztje tragikus a mopedautóknak, de kb. 50 km/h-val ment a gyerek amikor ütközött, ahoz képest viszont elenyésző a járgány sérülése.

Valószínűleg átfestetem a Virgot metál feketére, kicsit megtuningolom, és ezt fogja megkapni a gyerek iskolába járni, az Ambráját meg eladjuk. Ha érdekel valakit egy hibátlan, full extrás, 26e km-t futott, 2000-es Ligier Ambra, dobjon egy mailt a mopedauto kukac freemail pont hu-ra. Az ára 680e Ft, lehet kicsit soknak tűnik, de ez egy tuti járgány, és GPS szerint is lazán megy 65-öt. A km-óra szerint 70 a végsebessége:)

 

Ez a törött Vírgo:

 

Ez meg a fiam Ambrája:

WooDoo Creative Commons License 2006.11.16 0 0 230

>gooo:

Sajnos az Aixamokra jellemző a variátor csörgése, főleg motorféknél. Reszelgettem én is a súlyokat, de azt a szörnyű hangot nem sikerült kiküszöbölnöm. Azért ne add fel, hátha rájössz a megoldásra. Vagy nagyon keveset futhatott a járgányod, vagy kicserélték a variátor tárcsákat, ha nincsennek megkopva, mert már 10e km után érezni lehet rajtuk a kopást.

A 145/70-es gumi túl nagy az Aixamra, a 145/60 a jó méret, de ilyet nagyon nehéz szerezni, újonnan meg rettentő drága, 24e Ft/db. Még éppen elfér a 135/70-es, ez szinte minden gumisnál kapható, 7-8e Ft-ért. 135/65-ös gumit is be tudsz szerezni, ez többnyire nincs raktáron, de rendelni lehet.

Előzmény: gooo (229)
gooo Creative Commons License 2006.11.16 0 0 229
Kedves WooDoo!

A súlyokat azért gondoltam kicserélni, mert alapjáraton szörnyű, csörgő hangja van. Esetleg gondoltam arra, hogy a közepén lévő fém súlyok helyett esztergálok olyan újat, ami nem lóg ki belőle annyira és agy kicsit nehezebb is. Erről mi a véleményed? A tárcsákon semmi felesleges bemaródás, vagy egyéb kopás nyom, és igazán a külső tárcsának sincs lógása.
Mi a helyes gumimérete az Aixamnak? A kis gépet 145/70 R13-as téli gumikkal vettem, de ez beleér jobb oldalt a karosszériába, és már lyukasra koptatta. Ez tipikus probléma? Milyen gumit vegyek rá, vagy van más megoldás?

A Stella sorsa valószínűleg az eladás lesz, ha az Aixam tényleg olyan szép és jó lesz, mint amilyennek elképzelem
Előzmény: WooDoo (228)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.15 0 0 228

gooo:

Az a csavar a tengelyt fogja össze. Ha tönkremegy a csapágy, amin a szíj fut alapjáraton, ki kell venni a csavart, akkor szét lehet húzni a tengelyt és ki lehet cserélni a csapágyat.

A bécsi bolt címét megtalálod, ha visszaolvasol egy kicsit, ott biztos tudnak új röpsúlyt is adni, de ha már a súlyok elkoptak, akkor lehet a tárcsákat is cserélni kellene. Egyébként ha egy kicsit beleér a röpsúlyok fém része a harangba nem gond, emiatt nem kell kicserélni, ha a tárcsák egyébként jók.

Kisebb súlyokkal jobban gyorsul a járgány, mert magasabb fordulaton kezdenek összenyomódni a tárcsák, emiatt némileg megnőhet a fogyasztás. Nagyobb súlyokkal lomhább lesz a gép, de esetleg nőhet a végsebesség.

 

A járgány gyorsulásán lehet állítani a váltón lévő tárcsákat összenyomó rugó feszítésével is.

 

A Stellával mit csinálsz? Ismerek egy fickót aki gyűjti ezt a tipust.

Előzmény: gooo (224)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.15 0 0 227

>laca007

Ha 29e van a motorban nem lenne szabad köpködnie az olajat. Vagy jóval többet ment a járgány, vagy nem cseréltek benne időben olajat.

Az Aixam tuning elég reménytelen, én egy fél évig kisérleteztem vele, de max 65 km/h-t sikerült elérni. Ha jól feltekered az adagolót, némi sebességtöbbletet nyersz, de a fogyasztás is felmegy 4 liter fölé. Szerintem a 400-as Kubota tényleg nem tud többet 4 kW-nál, és a váltóval sem tudsz variálni. Egy lehetőség van, 500-as motort és a váltót kell beletenni, azzal simán megy 95-öt, de ha a rendőrök bemérnek nem tudom hogy magyarázod ki, mert ugyan motorszám nincs a gépkönyvben, de a motor tipusa benne van.

Tuning szempontjából a JDM a legjobb, még az adagolót sem kell eltekerni, elég a váltót megfaragni, és bőven 70 fölé lehet tuningolni. Eredetileg a kopott 28 mm széles szíjjal 50-et ment az enyém, de kivettem a 3 db 1 mm-es alátétet a variátortárcsák közül, és rögtön 60 lett a végsebesség. Még 8 mm-rel tudnának összébbmenni a tárcsák, akkor menne fel a szíj a max átmérőre, de ehez le kell esztergálni a tengelyből. Ha mind a 8 mm-t leveszi az esztergályos, akkor sem tudnak teljesen összemenni a tárcsák, mert a gyári szíj túl rövid. Sajnos a következő méret meg túl hosszú, ezért át kellene alakítani a motorfelfogatást, de nincs elég hely a motorházban, ezért még a járgány orrát is faragni kellene. Egyedi méretű szíjat is lehetne gyártatni, de a minimális rendelés 20 db, ez kb. 600e Ft lenne, nem tudom hány tuning őrült venne belőle.

 

A JDM-nek elég gyengus a futóműve, én nem is mernék 70-nél többet menni vele. Ha gyorsabb járgányt szeretnék, inkább egy Microcarba vagy egy Aixamba építeném be a Yanmar motort a JDM váltójával és a Microcar v. egy Ligier variátorját tenném rá. A JDM váltója a legrövidebb, ennek 1:8 az áttétele, a Virgonak 1:10, az Ambrának 1:11. Persze ebben az esetben is magyarázkodni kellene hogy miért nem egyezik a motor a gépkönyvben szereplővel.

Előzmény: laca007 (225)
laca007 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 226

Goo,

A gumiharang Wartburg, a kerékcsapágy (első) Lada Samara. Ennyit tudok, nekem ez volt cserélve eddig.

Előzmény: gooo (224)
laca007 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 225

WooDoo,

29e van a köpködősben. Menni viszont megy. Max kiveszem a nivót és megnézem pipál-e arrafelé. Tuningolni akarnám a gépet, mit ajánlasz? Adagoló tekergetésen kívül mivel lehet még operálni? 400-as jó alapanyag a "durva sufnizáshoz". Drift forever! :o)

Előzmény: WooDoo (217)
gooo Creative Commons License 2006.11.14 0 0 224
Sziasztok!
Mi is mopedautó használók, rajongók vagyunk, és úgy látom itt a topikban igazi hozzáértők is vannak. Egy- két hasznos infót szeretnék kérni tőletek, hogy a nejemnek sikerüljön egy igazi karácsonyi ajándékot összehozni. Most egy Chatenet Stella-t használ, de most vettem egy Aixam 400-ast, és ebből akarok egy szép és ami fontosabb, „hibátlan” kisautót csinálni. Az első kérdésem, hogy a motor felöli variátortárcsa tengelyében lévő hosszú 10-es csavar mit fog, mert ez ennél egy szörnyen kinéző, bemaródott menetes szár. Nem kellene ezt kicserélnem egy jobb minőségű hosszú csavarra?
Második kérdésem, hogy a röpsúlyok műanyag része olyan mértékben van elkopva, hogy az acél súly beleér abba a harang alakú külső házba. Honnan lehetne ilyet beszerezni. Korábban írta valaki, hogy a súlyokban is van többféle. Ez 135g-os. A nagyobbakkal hogyan változik az autó gyorsulása, végsebessége, fogyasztása.
Harmadik, hogy gyári „41 eurós” szíjat hol lehet kapni Ausztriában?
És most az utolsó, hogy a féltengely gumiharang megegyezik e valamelyik honos autóéval, ugyanis az egyik teljesen szét van szakadva.
Ne haragudjatok, hogy első felszólalóként ennyi kérdéssel bombázlak benneteket, de egy kicsit későn jutott eszembe, hogy talán fórumon hamarébb találok segítőkész embereket. A válaszokat előre is köszönöm.
viti2 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 223

2001-es ölléggé ropis ez is:)      :(((

viti2 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 222

Szevasz!

 

 

 

Sajna a chatanet nem egészen ilyen egyszerű.

Le akartuk venni a kasznit az alvázról,reménytelennek tűnt.

Csak úgy tudtuk megoldani ,hogy a vészes helyeknél pl. küszöb ,merevítések hátsó hídnál egyszerűen le lett vágva a műanyag rész a kaszniról.

Így tökéletesen ki lehet heggeszteni.

Most ez van soron.

A gond az az ,hogy egyenlőre nem tudom,hogy hogyan lesz összerakva a műanyag

(üvegszálas)karosszéria.

Előzmény: herchee (221)
herchee Creative Commons License 2006.11.14 0 0 221

Helló sorstárs!

Mi is Devecserben vettük a JDM-et az előzőekben láthatod milyen volt az alváz és milyen lett. Mi is ugyanígy jártunk vele, megpickáltuk csavarhúzóval a vázat és ugye nem kellett volna. Már van új váz de a régire ráléptem és úgy tört szét mint a ropi.

Remélem már folyamatban van a vázcsere nálad is! Ha nincs nézd meg a régebbi hozzászólásomban feltett képeket, ott a mester címe aki pöpec vázat készít aránylag olcsón.

Azt hiszem megfogadjuk WooDoo tanácsát és Devecsert messze elkerüljük ezután.

Előzmény: viti2 (219)
peti67 Creative Commons License 2006.11.14 0 0 220

Az én járgányom nem azt mondom hogy makulátlan de indul 60-at megy karcolások vannak rajt, de nem tudták elindítani azért adták olcson. Valami fekete lötty volt benne amit gyufával is elég meggyujtani.

Kipucoltam az üzemanyagrendszert és jó. Lehet hogy volt egykis szerencsém is de végülis zsákbamacskavolt. Amikor én vettem még 1db. volt neki 360-ért de az üzemképes kipróbálható ök használták a környéken. Rengeteg autót hoznak, van kint egy embere aki keresi a gépeket. Hetente többet eladnak, mindíg van választék érdemes megnézni ha arra jár az ember. Én néztem Pápán, Devecserbe De ez volt a legkorrektebb az összes közül.

itt Most egy törött van neki fent.
Előzmény: WooDoo (218)
viti2 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 219

Hello!

 

 

 

 

Rokonom vett egy 2001 -es evjáratú Chatanet-et.

Nehezen csukodik az ajtó és picit lóg a bal hátsó fele.

Hát elkeztük az alsó részeket csavarhúzóval megkocogtatni.Nem kellett volna.

A bal hátsó kerék előtt a merevítő porrá van rohadva.El kente valami trutymóval az eladó.Még csiszolóvászon is van a trutyiba tömködve.

Küszöbök szintén.

Ja devecserbe lett véve a típus.:(

WooDoo Creative Commons License 2006.11.13 0 0 218

250e-ért tudtál venni mopedautót jó motorral, ami nem volt törve, és még a papírjai is rendben voltak? Feltehetnéd a kereskedő elérhetőségét, lehet benézek hozzá ha arra járok, bár én Devecser környékét nagy ívben kerülöm.

Általában 450-480e-ért szoktam a mopedautókat venni, de sosem hibátlanok, a fékek soha sem jók, de mindig van még néhány apróbb hibájuk.

Előzmény: peti67 (214)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.13 0 0 217

Ha köpködi az olajat a motor, és ha már most nem indul (pedig még igazán nincs is hideg) akkor nincs kompresszió, szinte tuti hogy meg kell gyűrűzni a motort. Ha nincs szerencséd, akkor még a szelepeket is cserélni kell. Az izzítógyertyákat is meg kell nézni, ha rossz valamelyik, akkor is nehezen indul, de az olajköpködés miatt inkább a gyűrűre tippelek. Hány km van a motorban?

 

Az üzemanygaszűrőbn lévő kallantyú egy csap, ha elzárod nem megy a motor. Az üzemanyag szűrőt időnként ki kell tisztítani, de attól még indulnia kellene.

 

A "hivatalos" variószíj az, amit bécsben kapsz a márkakereskedésnél, az ipari szíjak csak pótmegoldások, ne sajnáld a 40 eurót rá.

 

A 145/70-R13 kerék csak a JDM-re jó, a többire 135/70-es v. 65-ös kell, ha nem találsz 145/60-ast.

Előzmény: laca007 (215)
blackdani Creative Commons License 2006.11.13 0 0 216
Hello Peti 67!

Érdekelne az Ajkabakonygyepesi embernek a telefonszáma.
Amúgy ennél az illetőnél lehet 400.000.- Ft alatt jóállapotú Mopedautót kapni?

De ugye csak ilyen kis hibái vannak az autóknak, motorhibásat ugye nem sóz rám?

Lényeg, légyszi küldd el e-mailben a Tel.számát a csávónak vagy írd a fórumba! :-)

E-mail: fekete.dani@legnet.hu

Előre is nagyon köszönöm!!!
Előzmény: peti67 (214)
laca007 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 215

Sziasztok!

AIXAM ügyben lenne pár kérdésem. Nekem egy rongyos külsejű, de angyal lellkű 400-asom van viszonylag rég óta.

WooDoo azt mondtad, az már nagy gáz, ha a kipufogón fröcsög a lé. Na nekem elkezdte, de csak most télre. Mi a teendő? Más érdekesség még így télire, hogy nem indul be egykönnyen. A szűrő tetején van egy kallantyú, azt tekergettem, hátha javul (azt sem tudom mire való) de nem segített.  Vélemény?

Még egy dolog vagy nem, hogy mekkora a hivatalos gyári varioszíj erre a típusra?

Ja és még. Én is vettem 14570 R13 téligumit, de a gumis nem volt hajlandó felszerelni, mert hogy durván reszelné a küszöb eleje (nem a lökkös) és tényleg. Akinek ilyen van fent az hogy oldotta meg?

Ja és még. Arról mit hallottatok, hogy a tuningnak egy olyan módszere is ismert, hogy az áttétel ház hajtó vagy hajtott kúpkerekét cserélik ki? 

peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 214
A használtautón a 360-as Devecseri, de van Ajkabakonygyepesen is, én ott vettem a Microcart 250-ért kis hibával (az üzemanyagrendszer volt koszos) megjavítottam azóta jól müködik. Próbálkoztam   Ausztriában a kereséssel de ne találtam autót.
Előzmény: blackdani (211)
peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 213
Köszönöm az infót. A kis autóval még gond nincs csak jobb ha az ember felkészül.
Előzmény: WooDoo (212)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.12 0 0 212

A fékbetétekett és a fékpofákat a fékcentrumban szoktam felújíttatni, ugyan addig bírják mint az eredeti. Ha már a fékeket szétszeded, érdemes kicserélni a vas távtartókat rozsdamentes acélra. A sima vascső hamar berohad, és utána nem mozog a féknyereg, ezért csak a belső betét fog. Sokkal gyengébb lesz a fékhatás, és a tárcsát is feleslegesen feszegeti.

 

A Lombardini motorhoz Lajosmizsén a Shadom-Hidrogép Kft-nél (76-356840) kapsz gyári alkatrészeket, de az utángyártott cuccok fele annyiba kerülnek. Pl. gyári gyűrűsor 16e+áfa, ugyanez a Belkordnál bruttó 8600 a postaköltséggel együtt. Hengerfejtömítésből 12+áfa az eredeti, de Mogyoródon 7500-ért legyártják. A vezérműszíjból is biztos tudsz venni eredetit, de ha a régi szíjat beviszed egy csapágyboltba, valószínűleg találnak ugyan olyan méretűt olcsóbban.

 

A Kubota és a Yanmar motorokhoz is lehet Lajosmizsén alkatrészt kapni a Huntrac-nál.
6050 Lajosmizse, Bene 627/b
Tel. (76) 556 700

Előzmény: peti67 (210)
blackdani Creative Commons License 2006.11.12 0 0 211
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy honnan érdemesebb venni AIXAM-ot.
Elolvastam miket írtatok, és az AIXAM 400-ra esett a választás.
Ausztriában vagy Magyarországon érdemesebb venni. Azért merült fel bennem ez a kérdés, mivel láttam a hasznalauto.hu-n egy embert, aki már 360.000 -től tud behozni. Gondoltam biztos rátesz vagy 100.000-et.

Német nyelvtudás van, Osztrák összeköttetés van, trailer van.
Kérdésem: Ha kimennénl egy járgányért, akkor hol keressek? Újságban? Kereskedőknél (ámbár ott drága).

Személy szerint olyan max 450.000-et adnék ki érte. Ha sikerülne kiválasztani egyet, gondolom nézzük át, alváz, motor, stb. Ha tényleg a vételről lenne szó akkor milyen papírt kapok az eladó féltől? Vagy sima adásvételi szerződés? Nem fognak belekötni a rendőrök, hogy az eladó fél nem Magyar Állampolgár?

+ Olvastam, hogy nem kell vámot fizetni, de be kell jelenteni v.hol?

Kérlek titeket, hogy válaszoljatok a kérdéseimre, sürget az idő!

Előre is köszi mindenkinek! :-)
peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 210

Sziasztok!

 

Örülök, hogy megtaláltam ezt a forumot, mert nekem is van egy MICROCAR Lira  mopedautóm. Ha valaki tudna nekem segíteni,hogy hol lehetne hozzá alkatrészeket szerezni (fékbetét, fékpofa,vezérműszíj) azt nagyon megköszönném.

WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 209

Ha 15 mm lenne a magassága biztos jobb lenne, ez egy kicsit laposabb mint a gyári, gondolom emiatt hamarabb fog kopni, de az ára is majdnem fele az erdetinek. Majd Te leteszteled hogy meddig bírja, ha már megvetted úgysem dobod el amíg be nem lassul a járgány. Csak nehogy az alu tárcsa is jobban kopjon a vékonyabb szíjtól.

 

Ha holnap sikerül megjavítani a JDM főfékhengerét, kicserélem az eredeti szíjat az Eradéra, az is 800-as, de az 15 mm magas. Ha jó lesz megkérdezem mennyiért adnak egy gyári szíjat. Az Aixamra 40 euró a szíj, de ugyanott a Microcarra már 80 euro lett volna.

 

Most csak zöld kocsik állnak az üzletünk előtt:)

Előzmény: herchee (207)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 208

Azért van bennük 2 ülés, mert a többi uniós országban simán lehet velük utast vinni, de több helyen csak 16 éves kortól lehet vezetni és nem elég a moped jogsi, hanem egy un. B1 jogsi kell hozzá. Ausztriában a kereskedésekben hatalmas "licenc free" felirattal árulják a mopedautókat:)

 

Debrecenben személygépkocsinak vizsgáztatják a mopedautókat, akkor persze B jogsi kell hozzá, és utast is vihet. Bár az rejtély számomra hogyan lehet egy 45 km/h tervezési végsebességű járművet személygépkocsinak vizsgáztatni.

 

Segédmotoros kerékpáron nem lehet utast vinni, de a KRESZ nem tiltja a zárt utasterű segédmotoros kerékpárokban az utas szállítást. M kategóriás jogsival bizonyos járműveken lehet max. 8 főt szállítani, pl. állati erővel vont járművön v. lassú járművön.

Előzmény: nestuner (204)
herchee Creative Commons License 2006.11.11 0 0 207
Akkor ez szerinted is tuti jó lesz rá?!
Előzmény: WooDoo (206)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!