Ezek szerint ahány ház ,annyi szokás ,mert nekem is van mind a kettőből több is beépítve ,de "kelepelni" csak a lengőnyelves "kelepelt" ! Nálam nagyobb tömegáramnál "kelepelt" csak ,mert a réz tányért neki verhette a v.cs. házának !:)
Ui: Szivattyú környékéről jövő hang kavitálásból eredő is lehet !:)
A kiherélt rugós jó sokat érhet funkcióba ,és a herélés miatt "kelepel"!:)
A relédnek van még egy szabad érintkezőpárja. Oda köss be egy 230V-os izzót az alábbi ábra szerint (nem tudom, a szivattyúd úgy van-e kötve, bár tök mindegy, a lényeg, hogy a relé kikapcsolt állapotban egy izzót kössön párhuzamosan a relé tekercsével. Hogy hány wattos, az tök mindegy. Világítani nem fog):
Üdv ! " rugós visszacsapó kelepel.",Pedig a nyelves szokott "kelepelni"!:) Lehet más a "kelepelés"előidézője !:-)
Ui: A pufidat minél előbb szigeteld be,mert 80-90 c fokos puffernél qrva meleg lesz a kazánházba ,és az a hőmennyiség ami ott elillan az pont a szobákból fog hiányozni !:-)
A tegnapi napom ráment, de végre összeraktam a pufferes fűtést. 23 órára végeztem, akkor gyújtottam be. Egyenlőre mind a 3 rexnek csak az alarmját tudtam vezérlésre használni, így kimaradtak a biztonsági részek. A szobatermosztát tökéletesem működik, Nem enged át annyi áramot kikapcsolt állapotban, hogy elinduljon a szivattyú. Kb 1300 liter 6 fokos víz került a rendszerbe. A benti hőmérséklet 19 fok volt. 3 órán keresztűl figyeltem a kazánt, végűl félig leégett àllapotban mentem aludni. Amikor otthagytam a kazánt, A szobába 22 fok volt, de már csak langyos radiátorral, mert nem kellett melegebb hőmérsèklet az alváshoz. Kazánelőremenő 65 fok volt (max 70 fokig ment fel. Puffer lefekvéskor fentről lefelé: 65-63-60-50. Puffer még nincs szigetelve. Kazánház 32 fokos. Jelenleg 22 fok van bent. A puffer: 55-45-30-22. Kazánház 26 fokos. Kazán tetelje 41 fokos (valószínű a puffer visszadolgozik). Amúgy örülök mint majom a farkànak. Egy valami zavaró, de szerencsére a házba nem hallatszik, a rugós visszacsapó kelepel. Egyenlőre ennyi a tapasztalat.
"Sajnos az SSR „nem bont el” teljesen a belső félvezető miatt"
Szerintem nem a félvezető miatt nem bont, hanem a kapcsaival párhuzamosan lehet egy soros RC tag. Volt pár SSR a kezem alatt, sohasem tapasztaltam átvezetést.
Köss a relé mágnessel párhuzamosan egy kisebb izzót. Szerintem pár wattos elég (amit akár indikátornak is tudsz használni). Ha az SSR szivárog, az izzó hideg ellenállásán keresztül söntölődik az a pár mA áram.
Amit próbáltál boyler izzó nem tudom milyen volt, de azok én úgy tudom glimm (gáskisülés) lámpák, amik 60-80 voltnál és nagyon pici áramnál már gyújtanak és nagy az ellenállásuk.
A szobatermosztátban, lehet valamilyen zavarszűrés, ami átenged a kimenet felé (bár ennek szerintem feszültségmentes kontaktnak kellene lennie). Ez biztos nem fogja tudni hajtani a szivattyút.
Ha sorba kötöm az ssr kimenetután és a relé elé a bojlerizzót, az izzó világit és nem zizeg a relé. De sajnos nem is kapcsol a relé. Még kisérletezgetek, de ha nem lessz más, akkor az alarm marad. Az alarm jól működik. De ez a kazán előremenőt mérő rex és az alarmját is szerettem volna használni vészindítàsnak. Majd óvatosabban tüzelek, úgy sem kell most nagy meleg. Megrendeltem az új rexeket, addig csak kihúzom valahogy.
Még vslamire kiváncsi vagyok: Amikor teszteltem a vezérlődobozom, azt vettem észre, hogy a lskáskör szivattyút indító szobatermosztát is átenged valamennyi áramot, hiába nem kèri s fűtést. Fázisceruza világit, már majdnem földhözvágtam az egész vezérlést. Próbáltam próbalàmpával, amiben ledes villanykörte volt. Halványan az is világit. A kérdésem, hogy a szivattyú is energiatakarékos, nem fogja elindítani az a kis áram, ami átjön a termosztáton?
Rendesen működik a relé. Ha kapcsol az ssr, a relé nyitja az áramkört. Csak amikor nem kapcsol az ssr, akkor berreg a relé. Gondolom ez árt a relének is, meg zavaró a hangja.
Ez a vezérlés egy katasztrófa. Raktam be az ssr után egy relét, ami jó lett. Most már akkor indul a szivattyú, amikor kell. De sajnos berreg a relé. A rex amikor nem kapcsolja az ssr-t, az ssr 230-as oldala valamennyi áramot mégis átad, annak ellenére hogy nyitott áramkörnek kellene lennie. Pont eleget ahoz, hogy a relét zizegtesse. Pedig jó ötlet volt. :(
kivettem a Halm szivattyúból a kapcsolót és annak a helyére kötöttem be a váltórelét
a R1 zárt kimenet megy a 2-es relé bemenetre annak a zártja az 1fokozat ha a hőmérséklet eléri a beállítottat a 2relé vált és kapcsolja a 2fokozatot, alarm elérésekor az 1-es relé vált így a 2relének nincs bemenete az 1relé pedig kapcsolja a 3fokozatot