A néhány hónapja vettem egy 1.4xep 2008-as évjáratú Merivát. 90000 km van benne, eddig (kb 4000 km-t mentem vele) meg vagyok vele elégedve. A kérdésem az lenne van e valakinek javítási kézikönyve az autóhoz? Bármilyen elektronikus formában örülnék neki!
Az utastérvilágítást szeretném "felbővíteni", hogy hátul is legyen normális fény, ne csak elöl. Van erre gyári megfizethető megoldás, vagy valami jó ötletetek? Előre is köszönöm!
Hali,eredendően erre gondoltam én is (termosztát utolsó dolga hogy kinyitva meghal) mivel az A corsa-m is hasonló tüneteket produkált 93ban csak ott még hozzá lehetett nyúlni a dolgokhoz itt már a torx kulccsal megpóbálnak elijeszteni a szereléstől.Mondjuk a termosztát ára is ijesztő.
Az elötétellenálás miben játszik? Arra gondolsz, hogy a maximális motorfordulatszám mellett bekapcsol, és azért hüti el a vizet? Megpróbálom ellenőrizni ezt a teóriát akkor úgy, hogy üzemmeleg motornál mondjuk 3-ban forgázzal menni, igaz hallani nem fogom a hütőventit de gondolom a viz elhül majd a müszer méri.
Sajna nem igazán szeretek már autózni robogón nyomom!!
Helló mindenkinek, olyan hiba jelenségről érdeklödnék, amit nem nagyon értek .Van egy első szériás 1.6 benzines klimás merivám, ami hát olyan amilyen, lévén hogy inkább motorkerékpározás a fő közlekedési formám ez csak a család és a tél miatt van tartva.Szóval a jelenség.Valamilyen okból kifolyólag letlégyen bármilyen meleg a motor valamilyen okból nagy sebességű haladás mellett folyton visszahűl 80-85C'-ra.Ha országúti menetben városi tempóra veszem ismét felmelegszik, ha klima megy és felemelkedik a hőmérséklet , beindul a hütőmotor, lehüt. Vagyis minden normális csak ha elkezdek 100 körüli tempóval menni ismét lehül. Mellesleg a fogyasztás is eléggé drasztikus lett 12-13L körül alakul.Van elképzelésem de nem irnám le, hogy senki ötletét ne befolyásoljam.Minden segitséget elfogadok.Köszi Feri.
Utána néztem a Te tipusodnak hát azért az király ami abban van és amilyen erős és nyomatékos az egy álom.
A pótkereket meg az emelőt mert ez utobbi hiányzott a legjobban ( bár othon van békám de azt csak a téligumi cserénel használom ) végül is mgoldottam egy budaörsi bontóban pont a feléért kaptam egy 2009-es évjáratu Continental vadi új mankó kereket 4 atm.-ra felfújva és egy Meriva A emelőt.
Az én rendelésem 2010 májusi volt és sok-sok késés után szept 29.én vettem át.Télen a szűz motor 8-8.5 litert evett most 7000 km környékén 7,5 litert eszik.
A könyöklő keret rendeléssel én is kinlódtam már a GM Hungary ügyfélszolgálatnál is jártam de nincs azóta sem,egyéb prolémámat is csak hónapok alatt oldottak meg mert kifelejtettek belőle megrendelt és kifizetett tartozékokat mint pl a kétszólamú kűrtöt és a riasztót. Bár itt sem vagyok biztos hogy nem az értékesítő volt a hibás
Egy kérdés lenne az információs ill.a rádió menün van e magyar nyelv?, mert nekem nincs mi aki 10 éve beszállítói vagyunk az ADAM OPEL Ag.-nek leszorultunk a választható nyelvek listájáról miközben olyan világ nyelv mint pl. török, a finn és a dán ott van.
A Te pótkereked is mankó ill.un.szükség pótkerék ?
Én tavaly augusztusban rendeltem az enyémet, de csak december 28-án
szállították le. Én próbáltam alaposan körbe járni a témát, de így is bele-
futottam egy kihangosító-telefon problémába. Azóta adtak egy listát,
hogy melyik telefont tesztelték a kihangosítóval, és azok mennyire kompatibilisek.
Viszont kértem bele AGR üléseket, azok ott vannak a szeren, nagyon kényelmesek.
A gyári navi sem rossz, igaz azóta már vettem hozzá egy 2011-es térképfrissítést
a NAVTEQ-tól. Most gyártok a hátsó középső ülésre egy konzolt, amivel az első
könyöklőt hátra lehet tenni. Ugyanis tartozékként megjelent a katalógusban
ez az adapter, de valami nem volt 100-as vele, mert az OPEL levette a rendelhető
tartozék listáról, viszont én már megvettem a hátra való könyöklőt, és jó lenne
használni. A gyári vonóhorog is lekerült a rendelhető listáról, de azzal szerensém volt,
az enyémen még rajta van. A pótkerékre nekem felhívták a figyelmemet, hogy ne sajnáljam azt a 20000 pénzt érte. Igazuk volt. A fogyasztással is meg vagyok elégedve, kevesebbet
iszik, mint az előző, sokkal csendesebb, és gyorsabb is.
Sejtettem a hozzászólásodból, hogy dizeled van én csak benzinesben utazok mert keveset megyek újabban és mint említettem a láncos vezérlés nekem, hogy most újra létezik szimpatikusabb.
A leggyengébb 1398 köbcentis 100.6 lovas motor van benne mert az 1364 köbcentis nagy lóerős turbókat nem tudnám ki használni a 300.000 ft büntetés árnyékában ugyse, és ráadásul azok a városban többet esznek .
A tipusa 1.4 Njoy 1-2 extrával megtüzdelve.
Kicsit mérges vagyok a kereskedő alkalmazottjára mert ha felkészültebb lett volna még egy-két dolgot bele lehetett volna rakatni.De hát ez a hátránya annak hogy elsők között rendeltem meg a hazai bemutatáskor.
Pl.: álmomban sem gondoltam,hogy a pótkereket és az emelőt opcióként kell kérni, nemigaz hogy a defektjavító mindkettőt helyettesíti.
Opel Meriva, FiatPunto 2 , 3 , Grande, Panda, Stilo, 500, Lancia Y City szervó javítás csak autóval együtt, Szekszárdon. 4-5 munkaóra alatt. Az ár magába foglalja a ki-be szerelést, motor és elektronika javítását. Nyomaték érzékelő (gyári új) cseréje esetén az ár 65e Ft.
Én is az" A" ból ültem át egy 1.6 16v és egy 1.4 Xep benzines volt a volt az előd az 1.6-ossal sok bosszantó hiba volt , klima kompresszor mágnes kuplung,trafósor, hűtő ventilátor előtét ellenállás elektromos AC pumpa stb.
Az előző levelemben kevertem az 1.4 esemmel azzal csak egy baj volt de szerencsére itthon jött elő a miután 2 nap alatt lenyomtam 2000 km-ert eltört a vízpumpa tetjén egy ujnyi vastag vízcső kivezető müanyag csonkja ( amit azóta sárgarézből csinálnak ) és nyomta ki a hűtő vizet .Ezt szerencsére észrevettem a vízhő emelkedésből. Apropó soha nem vennék vízhőmérő nélkiüli autót pedig csinálnak egy pár tipust még az OPEL-nál is
Én azért választottam már másodszor az 1.4 -es benzinest mert itt visszatérték a vezérműlánc használatárol
Igazad van mind kiderült.Valóban csak 2 relé van benne.Kaptam egy rajzot ,és abban 4 relé szerepelt.Ezért gondoltam.Sajna nekem is a motorvezérlő okozza.Nem jön ki belőle a test mikor a relének meg kellene húzni.Már volt bajom az ecu val korábban is.Nem volt meg a pedál elektronika egyik 5V.ja. Akkor ezt egy másik 5V-al ki lehetett váltani.És ez a része azóta is jó.Ezt kb 5 éve csináltam.Nem értem az Opel mérnökeit? Egy gyerek is tudja hogy a mikroelektronika 2 legnagyobb ellensége a víz, és a meleg.Erre a motorvezérlőt rászerelik a motor oldalára.Ekkora hőterhelésnek kitenni egy smd.s ketyerét!Nem csoda!Persze gondolom azért van ,hogy megspóroljanak 2db 20 cm-es vezetéket meg egy csavart az egész.Mivel a vezérlő érzékeli a motor hőmérsékletet is belül.El is vagyok keseredve miatta.Mert még ha meg is sikerül javítani, vagy javíttatni nem sok reményt látok arra ,hogy évekig ez üzembiztosan tudjon működni.-( Én is beszéltem egy sráccal akinek szintén ki kellett cserélni.Kb 200 000ft volt.Tehát a probléma nem egyedi!
Lehet hogy a kuplung környékén van a hiba ,de lehet az is hogy a benyomott kuplung a szerkezeten keresztűl meg mozditja a kopott főtengelyt és a vizszintesen elmozduló főtengely ér bele valamibe, ezt egy jó szerelő megtudja állapitani.
Egy-két pontatlanság van már a kérdésben is a hűtőventilátor vezérlése max 2 db relével történik és úgy van bekötve hogy ha az előtétellenállás meghibásodik akkor is van hűtés de csak a max.fordulat működik .
Nekem az 1.4es Merivámban is kellett cserélni előtétellnállást 22.000 Ft volt 8 menet drót.
Akkor a jelenség az volt hogy csökkent a klíma teljesitménye és a motor túlmelegedett és csörgött.A ventilátor késve kapcsolt be teljes fordulaton.
Egy nyiregyházi kollégámnak volt hasonló problémája az 1.6-ával de az sajnos komolyabb baj volt a motorvezérlő computer volt kontakt hibás ( forrasztás el engedett ) és azt kellett specialistával javíttatni kb 40.000 Ft volt .
Nos a segítőkész embereknek köszönhetően megkaptam a telék rajzát.Neki is fogtam a hibakeresésnek.A motorvezérlő nem kezeli a ventilátor relét.Ohmikus kapcsolat az megvan, de nem jön ki belőle a test kontaktus.A relé tekercse másik vége kapja a + ot a biztosítékon keresztül.Két dolgot tehetek , ha nem akarom kicseréltetni a vezérlőt.Az egyik ,hogy megjavítom.Sajna nem tudom mennyire szerelhető??Úgy sejtem ki van öntve valami kemény pasztával.Ez esetben ki kell váltani valami kis elektronikával a relé vezérlését.Amikor 60C fok a motor be kell húzatni a relét.Ehez valahonnan le kell szedni egy hőmérséklet alapjelet, vagy fel kell szerelni egy hőmérséklet érzékelőt.Esetleg van valakinek ötlete a témában???
bár most is szerelőnél van a kocsi azért megkérdezem talán van tapasztalat:
kinyomott kuplungnál kopogó hangot ad, a motor felöl jön a hang, csak reménykedem hogy nem belőle. alapjáraton üresben semmi, kinyomva kopog. menet köznem nem hallható se így se úgy.
Üdvözlök mindenkit az oldalon! Segítséget szeretnék kérni autó elektronika terén. 1483 hiba kódom van az Opel Meriva 16SE tipusban. A ventilátor ellenállás el volt szakadva. De sajna ez már egy okozata volt annak, hogy nem ment a ventilátor, és nem hűtötte az ellenállást. Szereztem róla kapcsolási rajzot is.Végül is nem is lenne bonyolult az egész dolog, csak nem találok meg semmit ebben az autóban.Még a reléket sem sikerült beazonosítani.Az ellenállás lábain nem mértem tápfeszt, így valószinűleg a relék nem kapcsolnak.A rajban 4 ellenállás van, és 4 relé is hozzá.Ha valaki tudna segíteni azt előre is megköszönöm!! Még azt sem értem ,hogy a motorvezérlő honnan tudja, hogy nem megy ez az elektronika??Mivel semmilyen visszacsatolás nincsen a rajz szerint.Max abból, hogy melegszik a motor.