Az F1-es és most már a DTM-es leggyorsabb kört sem értem. Miért nem lehet úgy, hogy a leggyorsabb kört futó ember kapja meg a "címet", a pontot meg az, aki a top 10-ben végzettek között a leggyorsabb. Ha a kettő ugyanaz, akkor jó, ha meg nem, akkor kétfelé menne a jutalom, egyik kapná a dicsőséget, a másik meg a pontot. Ahogy pl. az F2-ben is van, ha jól tudom. Ott nincs olyan, hogy a leggyorsabb körért járó pont "beszorulna" csak azért, mert nem top 10-es a leggyorsabb. Ráadásul a mostani (F1-es) rendszer csak azt gátolja meg, hogy valaki top10-en kívül szerezzen pontot, de azt nem, hogy elvegye azt mástól, ahogy láttunk is erre példákat, amikor pl. Bottast kihívták, hogy vegye el Verstappentől a plusz pontot. Egy adott esetben kétfelé menő jutalmazással ezt is meg lehetne szüntetni.
- pole-t megszerzett versenyző dönthet arról (határidő a verseny rajtja előtt 1 óra) hogy a pálya jobb vagy bal felén szeretne e indulni
- rajtokat már a versenyirányító fogja megindítani, ha zöld a lámpa lehet gyorsítani. Assenihez hasonló baleseteket akarnak így elkerülni
- plusz súlyok maradnak, de azon is van módosítás: győztes +25 kg, a második +15 kg a harmadik +5 kg
- leggyorsabb körre a +1 pont csak akkor jár, ha az illető a TOP10-ben zár
- mostantól a 11. és a 40. perc végéig lehet kimenni kötelező cserére. Itt azt akarják megakadályozni, hogy 1 versenyző direkt feltartsa a riválisokat a márkatárs érdekében ha a legvégéig húzná. És több taktikázást remélnek, mert régen mindig tartottak egy esetleges biztonsági autótól, így nagyon sokan már a legelső lehetőségnél a 6. körben megoldották a cserét de így már a SC fázistól se kell tartani.
- Safety car alatt már lehet cserélni (Szujó figyelmébe:) viszont csapatonként egyszerre 1 autónál. El akarták kerülni a nagy tömeget a boxutcában, és az ebből adódó káosz-faktort és ne egymás mögött álljanak a kocsik.
- teljes pályás sárga itt is megjelenik (FCY), sebesség 60 km/h, előzni tilos, és kerékcserére itt nem lehet kimenni. Ettől a teljes pályás sárgától nagyon írtózott az éppen aktuális vezetés éveken át, de az új versenyigazgató Elkins meggyőzte őket, főleg hogy így ismét tudnak új rajtot csinálni. Összes új bevezetett szabályokhoz már kikérték Martin Tomczyk véleményét is.
- kiállásnál kevesebb ember mehet az autókhoz, gumicserét 4 ember végezheti, és először a hátsókkal kell kezdeni. Így a szabályokkal a változó koreográfiákat akarják elkerülni. + a biztonságot is beleszámították, mert így a versenyző a végén mikor már elöl cserélnek, jobban látja az embereket maga körül. Itt a hockenheimi esetből tanultak, amikor Rockenfeller úgy lépett a gázra, hogy hátul még dolgoztak az autón. Erről írtam pár napja, ezzel az előre megadott folyamattal, csak azt akarták elérni a másabb kialakítású Ferrari és Mercedes ne legyen előnyben emiatt a gyorsabb cserével.
- több gumi áll rendelkezésre tavalyhoz képest, nem a vasárnapi használtat kell feltenni a következő futam pénteki első edzésén hanem friss szettet kapnak péntekre. Így 1 edzést biztosan új gumikkal tudnak teljesíteni.
- pénteki szabadedzésen az idő 50 százalékában minimum mindenkinek a kint kell lennie a pályán
- BOP bármikor változhat, már nincs az, mint tavaly hogy a 4. hétvége után már nem módosítanak.
- TO tiltása ilyen formában inkább vicces, mert erre is lesznek majd nevetséges kiskapuk abban biztosak lehetnek.
- kerékcserékre a szabály érett már, mert egész szezonban ment a hiszti emiatt az összes nem Ferrari és Mercedeses csapattól. (érdekes amúgy, mert pl. a Mercedes is le volt maradva az elején, de ők nagyon komolyan ráálltak a gyakorlásra és év végére legtöbbször ugyanazt hozták, mint a Ferrarisok, bár a Merciken megoldható volt az ami a Ferrarinál a kerekek cseréjekor, de ettől függetlenül a Lambo tetülassú volt általában amennyire emlékszem)
- SC alatt is már be lehet menni cserélni
- én nem a replőrajtokon variáltam volna, hanem visszatértem volna az állóra
- leggyorsabb körre már itt is jár 1 pont.
- BOP módosítás, hogy lehet a szezon végén is ez jó változtatás
Még el sem kezdődött a szezon, de már változtattak a covid miatt a Supercars vezetői a nyitó helyszinen. Eredetileg Newcastle-i utcai versennyel kezdtek volna de az ottani bedurvoló járvány miatt egy egyelőre még nem megnevezett időpontra halasztották. Helyette 11 év után ismét villanyfényes versennyel kezdenek március 4-6 között
2021-es ADAC GT bajnok Fellert szerződtette az Audi. 21 éves mindössze, de már rutinosabb GT3-as versenyzők közé tartozik, hiszen 2017-ben még be sem töltötte a 17-et, és a széria legfiatalabb versenyzőjévé vált.
Nem olyan régen még Mercedesnél tesztelt, de nem váltott márkát. Audis ülésért Muth volt még versenyben, ám a svájci lett a befutó. (Muth még mehet a másik Audis csapathoz Rosberghez, 1 hely kiadó, de az is lehet marad ott ahol 21-ben)
Tavalyhoz képest úgy tűnik már nem lesz a kocsiban a "space drive" rendszer ami Sophia dolgát megnehezítette.
ADAC GT-ből szépen jönnek át a versenyzők illetve csapatok. Tavalyi (egyik) bajnok, aztán a 4 autós Grasser, meg a 2020-as bajnokot adó csapat az SSR is már itt folytatja.
Nem kizárt egy 3. Ferrari, viszont ezt nem a Red Bull pénzelné, hanem az AF Corse maga szervezné le. Állítólag a gyári versenyzőjük Molina került a képbe. DTM-WEC naptár csak 1 ponton ütközik ez mindenképp előny.
BMW DTM felállása is körvonalazódik, miután a gyár bejelentette a versenyzőit. Tavalyhoz képest nincs a keretükben a visszavonuló Tomczyk, és a Nissanhoz szerződő Günther.
2022-ben a BMW emberei: Nick Catsburg (NED), Jake Dennis (GBR), Connor de Philippi (USA), Stef Dusseldorp (NED), John Edwards (USA), Philipp Eng (AUT), Augusto Farfus (BRA), Timo Glock (GER), Daniel Harper (GER), Max Hesse (GER), Erik Johansson (SWE), Jens Klingmann (GER), Jesse Krohn (FIN), Alexander Sims (GBR), Bruno Spengler (CAN), Sheldon van der Linde (RSA), Neil Verhagen (USA), Marco Wittmann (GER), Nick Yelloly (GBR)
DTM-ben valószínű már nem indítják Glockot (egyik árulkodó jel erre, hogy a 16-os rajtszámát már kiadták a Lambo versenyző Schmidnek, amit a széria még nem erősített meg. Helyette a GT World Challenge-ben bizonyíthat. Viszont visszatérhet Spengler.
Wittmann - S van der Linde maradása szinte biztos, Spengler esélyes maradék helyre meg a fenti nevekből válogatnak.
T3 maradna idén is a Lamboval, annak ellenére, hogy már nem kapnak gyári támogatást tőlük
Rast visszatérése már hivatalos (kb. kész tény volt ez már pár hónapja is) az Audihoz
boxkiállásokon változtatás lesz, hogy kompenzálják a hátrányban lévő csapatokat
BMW-nél várható változás. Walkenhorst +1 autóval jön, viszont lehet a ROWE csapat már nem lesz a mezőnyben. Házon belül változtatnak, és ráállnak a GT World Challenge-re és NLS-re. Több csapatot is bedobtak, mint utód, nem kizárt Ravaglia visszatérése sem
Bernhard féle Porsche is a mezőnyben, azaz újabb autó jövőre
Two-time Le Mans 24 Hours winner Timo Bernhard's Porsche team will move into the DTM next season.
Team 75 Motorsport will shift over from ADAC GT Masters to run a solo Porsche 911 GT3 R under the KUS Team Bernhard banner in the nine-round DTM in 2022.
The car will be raced by Porsche factory driver Thomas Preining, who co-drove with Christian Engelhart in one of the two cars the team entered in GT Masters in 2021.
Én nagyon szurkoltam a süninek, hogy élve megússza :)
Amúgy meg izé, a Dunlop (is) végre megtanulhatna már gumit gyártani, mert az azért egy kicsit gáz volt hogy több autó alatt is 1xűen szétfoszlott.... többek között ugye 1x Mostert és 1x SVG alatt is (csak Mostertnek "jobbkor", mert korábban). SVG-nek azzal ment is az egész verseny a kukába, ill. egész konkrétan ha a győzelem nem is (mert Mostert azon a hétvégén annyival gyorsabb volt mindenkinél - vagy inkább az autó, mert Holdsworth is piszok gyors volt vele), de egy P2 kb. biztos.
Meg Whincup is jól beszopta 1x a széfti kárral, hogy meg kellett várnia míg a box személyzet előbb SVG-vel végez... neki meg kb. ott ment el minden komolyabb esélye arra hogy érdemben is bele tudjon szólni a dobogós helyek sorsába, annyira hátraesett vele. (bár a végefelé azért így is csak bejelentkezett még legalább egy bronzra, de akkora már nem maradt elég ideje, ereje, meg leginkább gumija sem rá)
Amúgy te mit gondolsz vagy hogy tudod, Scotty is vajon nézte? :)
Abril és a Mercedes szakított. Jövő még kérdéses, de nagy eséllyel más szériában folytatja, mivel nem feküdt neki a DTM. (egykori) csapatfőnöke szerint a hosszútávú versenyzés lenne az ő világa. Tempója itt is megvolt, de a rajtoknál sokszor veszített pozíciót, meg a csaták során túl óvatos volt ami itt nem éppen kifizetődő.
nekem pont erre az arcade dologra jó. Komolyabban gondolnám akkor biztos kormánnyal mennék, meg mindenféle assist nélkül. Felmegyek multizni, vagy karriermódot indítok nekem erre bőven elég
Toca2-ben tényleg mindenféle kategória volt még Formula Ford is vagy valami Seat kupás autók is. Lehet ha otthon leszek előveszem, mert szerintem megvan a mai napig.
15. éve követem a V8SC versenyeit, hála a Toca 2/3-nak. :)
Állatok miatt küldték már be a SC-t Phillip Islandon tengeri madarak miatt, de ott a motorversenyeken sem ritkák. Bathurst kapcsán ki ne hallott volna kenguruk megjelenéséről. Nos most egy újabb állatfaj tette tiszteletét a verseny közben egy echidna vagyis erszényes hangyász személyében.
Egyébként a kenguruk is a pálya ezen részén szoktak megjelenni.
Norisring mellett az is egy érv, amellett, hogy a "DTM Monacoja", hogy rohadt közel van a nürnbergi vasútállomáshoz is, így kocsikázni se kell, mert kb. 4 km onnan az utcai pálya helyszíne
széria oldalán nézegettem a jegyeket, meg hova érdemes menni, én ezt az alpha tribünt szemeltem ki, ez az az első éles kanyar (itt tolták ki Lawsont idén), meg az adok kapok általában itt történik, meg ennél a kanyarnál lassítanak is az autók rendesen, így jobban lehet látni is őket, meg a lelátóval szemben egy nagy kivetítő. Felső sorokba ott 144 euró 1 napijegy.
Csak azt nem értem, hogy a hivatalos oldalon csomó székre nem lehet foglalni, néhány van ami elérhető.
Majd kiderül mi lesz ebből, de a júliusi dátum remélem nekem is jó lesz, meg akkor a covid is nyaralni szokott, akkor nem nagyon van szigorú korlátozás
kb. 2000-ben a nagybátyám adott egy F1-es játékot a 99-es kiadású, de a 98-as szezonról szóló játékot ami Official Formula One Racing névre hallgatott azzal játszottam kb. 5-6 évig biztosan :D persze nem rendszeresen, de az nekem tetszett. Korszakhoz képest az teljesen rendben volt.
utána jött a már említett TOCA2, de ezt se én vettem, hanem úgy nyertem suliban. Abban ugye a karriermódban van mindenféle bajnokság meg pálya. Surfers Paradise-on is ott mentem először játékban, meg minden olyan pályának örültem ami nem kimondott F1 által ismert: Laguna Seca, Texas ovál, Pikes Peak ovál, Surfers, Vallelunga, Oulton Park stb. ebben volt DTM is. Norisring, Zandvoort meg Hockenheim pályákkal talán.
Pont egy DTM-es karrierben akadtam el nagyon, mert a holland pályán nem tudtam a riválisok előtt végezni
most nézem a neten, a TOCA2 2004-es játék, hozzám az talán 2006-ban jutott el, viszont 2003-as mezőny volt benne. Onnan tudom, mert Kaneishi akkor versenyzett a DTM-ben én vele vívtam a játékban nagy csatákat az alvégen.
nem vagyok én nagy játékos, 2017-ben vettem először PS-t, meg azóta veszem hozzá az aktuális évi F1 játékot, de kontrollerrel tolom
tavaly sem volt titok, hogy Berger vette fel velük a kapcsolatot és ő csalta ide őket. Amikor kiderült, hogy GT3-as kocsikkal folytatják és bizonytalan volt minden a széria körül már karácsony előtt egyezkedett velük.
Nem csak a Bull vezérrel évtizedes a viszonya, hanem a Ferrarinál is vannak még kapcsolatai.
Ígérni lehet sokmindent, ha visszahozzák azt a szabályt, amit idei évre pont Berger szedetett ki (mivel azt hitték, nincsenek gyári csapatok, így kevés esély van arra, hogy mégis összejátszanak), de akkor max. bevállalnak egy pénzbüntetést még akkor is ha nem kis összeg. Megtaláják erre is a kiskaput úgyis nem féltem a Mercit meg a többieket.
Lambo se véletlen a Grasserrel erősít és rögtön 4 autóval, tudják hogy így van esély hosszabb távon.
Ferrari/RedBull kombónak az is érv lehetett a maradás mellett, hogy nagyon jó csomagot raktak össze. 2 teljesen kezdővel ebben a GT világban, majdnem behúzták a címet. Legelső teszttől kezdve már ott voltak az élmezőnyben. Meg ha van der Linde nem torpedózza meg a Ferrarit az utolsó 3 futamból 3x, akkor cserélgethette volna bárhogy az autóit a Mercedes akkor se nyertek volna a végén
Én azt díjazom nagyon, hogy leváltották a francba ezt a Wittich nevű fazont és nem ő lesz a versenyigazgató. Kicsit túltolta a rendőrködést már.
Meg folyamatosan jönnek a hírek az indulókról, csapatokról. Ferrari is akkor marad. Így már most biztosak lehetnek benne, hogy több kocsi lesz a mezőnyben mint idén.
motorsport-totalon olvastam az előbb, hogy T3 mindenképp maradni szeretne, ha nem Lamboval, akkor más gyártóval, és az egyik versenyzőjük marad Esmee. Muth lehet lelép más csapathoz, mert van rá kereslet. Sophia valószínű nem marad a DTM-ben, legalább lenne egy csaj a mezőnyben 22-ben
Mclarent szerintem bukta a széria jövőre, de így is sok induló lesz. Ha a Porsche beadná a derekát, akkor tényleg nem lehet elégedetlen Berger.
Én meg idén már tényleg ki akarom tolni a seggem egy napra, majd úgy alakítom a szabadságom. Norisring, Nürburging ugyanannyi távolság nekem a kettő között vagyok kb. bár én inkább Norisringre mennék. Majd kiderül mi lesz.
Ahogy néztem a legdrágább jegy valami 145 euró csak.