Bocs, csináltam képet a biztosíték dobozról. Közben annyi történt, hogy betoltuk a garázsba (mert ugye kuplung az nincs jelenleg) de be akartuk indítani, hogy legalább a kormányszervó működjön, de nem indult sem a testre motorra negatívval, sem másik aksiról bikázva, csak annyi hallatszott hogy mintha vérszegényen behúzott volna a bendix. Rámértünk mindkét aksira, mind a kettő jó (12,8v). Aztán miután betoltuk a garázsba, pöccre indult.
A szetoszkóppal ráhibáztál, mert van itthon egy pár mert bár nem fő, de a feleségem orvos. :) Ez jó ötlet! Csak az a bajom, hogy a hiba teljesen rendszertelenül jön elő.
Köszönöm a segítséget, jó favágást, én meg megyek a hideg garázsba hátha jutok valamerre.
170000Km van benne. Valahogy el tudnád magyarázni, hogy melyik az önindító reléje? Mert én keresgéltem a neten, de szerintem egyik ábrán se ugyanaz a biztosíték doboz. A vezetékszakadás esélyes és valószínűleg abban is igazad van, hogy a kulcsnál a lamellák vannak kikopva. A biztosítékokat egyesével átnéztük, kimértük, azok jók.
A használtat egyszer rendbe kell rakni, és utána élvezheted!
Az persze nem frankó, amikor sokminden, egyszerre jön elő, de van ennek előnye is.
Mennyi km van benne?
Nem kell mindjárt mindent cserélni, leszedni, csak sorjába.
Ha nem indul legközelebb, motorháztető felnyit, biztosítékfedő levesz, bennt valaki óvatosan fordítsa indító állásba a kulcsot, hogy kinnt, kattanik e a relé.
Ha nem, akkor gyanús a gyújtáskapcsoló, vezetéktörés, kontakthiba.....
Ha kattant a relé, de mégsem indítózik, akkor lehet az a rossz (átcserélni egy mellette lévővel, (akkor is átcserélném, amikor jó, hogy ezzel megszűnik e az indítózási hiba)), vagy kontakthiba, vezetéktörés...
Biztosítékok rendben vannak? Azt nem írtad.
Ez " időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni" szerintem csak átmeneti megoldás volt, mert lehet hogy kopott nagyon, sztem..
Hirtelen ennyi, de majd mond más is okosat, ámbár újabban, nincs nagy mocorgás itt....
Ui.; ha jutottál valamire írd ide, had okuljunk....
szerintem, baloldalt a kereső nagyon jó, csak a kulcsszavakat kell jól eltalálni...
Vettünk a fiamnak munkába járni egy Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzinest. Kicsit kezd tele lenni vele a hócipőm, mert egyik hiba után jön a másik. Kezdte azzal, hogy időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni. Aztán jött az a hiba, aminek az okát a mai napig nem sikerült megtalálni, hogy vagy beindul az autó, vagy nem. Olyan szinten nem indul, hogy egyáltalán nem forgatja az önindító, sőt, még csak a bendix se kattan. Sok fórumot böngészve, videót megnézve, a testkábel hibájára gyanakodtunk, amit at is igazolni látszott, hogy ha az aksi negatívját bikakábellel összekötöttük a motor/váltó fém részével, akkor beindult. Azonban volt már hogy úgysem. Az önindítót szétszedtük, kitakarítottuk és leteszteltük többször is, mert volt hogy indítás után nem húzta vissza a bendix fogaskereket és visított, de egyébként hibátlanul működött. Ha volt valakinek hasonló kínja a puntóval akkor írja le legyen szíves hogy mi a megoldás. A kocsi memóriájában nincs semmilyen hibajelzés, mert azt szerelő megnézte, kiolvasta. Ha valaki tudja, hogy melyik relé az önindítóé, akkor az se jönne rosszul ha megírná, mert lehet hogy relé hiba.
De hogy végképp megutáljam a kocsit, tegnap trélerrel hozta haza a fiam, mert most épp a kuplung munkahenger szált el.
Olajnyomás érzékelő problémáim vannak az 1,2 es 8 szelepes benzines vasammal.
Hideg inditáskor minden rendben van.Miután leállítom a motort,és kb 5 perc mulva startolom, a kulcs MAR elforditása után a piros olaj lámpa nem gyullad ki. Viszont a sárga háromszög felkiáltó jellel kivilágít. A motort el lehet inditani gond nélkül.
Majd ha megállok és ujbol szeretnék inditani ugyanaz a helyzet.Piros olajteknő lámpa nem gyullad ki,Sárga háromszög igen.
Ha hagyom az autót 1 órát állni,minden rendesen müködik.Piros lámpa kigyullad,az inditás után szépen elalszik.
Nagyon köszönöm a rengeteg infót, megpróbálok tematikusan végigmenni rajtuk és hátha meglesz a logika is. Azt mindig szeretem keresni, csak sajnos mostanában állandó időhiánnyal küszködöm.
Még valami: a múltkorában menet közben egy rövid időre kigyulladt a fékbetét kontroll lámpa, pedig a betétek még bőven jók.
Lehet hogy ennek is köze van hozzá?
Megnéztem az emailt is, hasznos, azt is köszi!
Most először megpróbálom az infóidat logikusan összefésűzni a tapasztaltakkal, majd elkezdek tesztelgetni és kiszűrni.
"a bekapcsolt sebességfokozat felismerése a jármű sebességének a bekapcsolt tengelykapcsoló melletti motorfordulatszámmal történő összehasonlításával történik.
A sebességtartó automatika automatikusan kikapcsol, ha:
a gyorsulás a kalibrált határérték felett van (pl. meredek ereszkedés);a lassulás egy kalibrált határérték felett van (pl. a sebességváltó kart a tengelykapcsoló használata nélkül működtetik);
A rendszer automatikusan kikapcsol, ha a Cruise Control szoftver által használt jelek helytelenek, mert azok alkatrészhibák miatt következnek be:
járműsebesség-érzékelő;
gázpedál potenciométer;
fékkapcsoló elfogadhatósága;
tengelykapcsoló kapcsoló elfogadhatósága;
Sebességtartó automatika kapcsoló elfogadhatósága és Folytatás gomb;
A sebességváltó elfogadhatósága és a sebesség növeli vagy csökkenti a kar pozícióit.
Ahogy nézem, még az is benne van, hogy talán csúszik a kuplungod?
Hiába rúgkapáltam :) lassan, gyorsan egyszerre mindkét pedált nyomni, gyorsan, lassan, nem sikerült kilövetni a tempomatot.
Sajnos a derekam nem engedi, hogy a műszerfalnak aláfeküdjek, és a kapcsolókkal szórakozzak, pedig érzésem, és az eddigi infók szerint nagy a valószinűsége. hogy ott a baj.
A MES, sokat segíthetne....
Egyik kapcsoló sem ökör összeg, de kicserélni nagy játék, mivel nem mindennap csináljuk ugyebár. Nem látsz oda, messzire kell benyúlni, közben bordák recsegnek a küszöbön...
Én nemrég cseréltem a kuplungét, mert váltáskor gyakran felpörgött a motor, az újjal azóta jó! Ebben csak egy záró érintkező van, a fékpedáléban, van egy nyitó is.
Valahol olvastam, hogy ezért kalkulálni tudja az elektronika, hogy milyen sebességgel nyomtad meg a fékpedált, és ebből pl. kalkulálni tudja hogy vészfékeztél .....
Próbáld meg, hogy egy hosszabb úton, soxor, de csak az egyik pedált használva oldod fel a tempomatot. Hátha így kiderülne melyik a bűnös (nekem a fék a gyanúsabb).
Ha valamit ki kell próbálni, szólj!
"akkor később már menet közben nem kapcsol be" = valamit nagyon zokon vesz
"Eddig még teljesen logikátlan számomra." , nyugi, utólag majd az lesz :)
Hibakeresésre esetleg hétvégén lesz időm, addig csak az infókat, ötleteket gyűjteném. Köszönöm!
ABS hibát nem jelez.
A kapcsoló úgy gondolom jó hiszen indítás után hibátlan és tartja illetve gyorsít és lassít.
Nem mindig dobja el a pedálokra sem, csak határozatlan idő után.
Viszont ha indítást követően nem kapcsolom be egyből, akkor később már menet közben nem kapcsol be, álló helyben sem, csak ha leállítom a motort és újra indítom.
Egyik napról a másikra a következőt kezdte művelni a tempomat:
Közvetlenül az autó beindítása után minden OK, vagyis bekapcsolható (visszajelző ég) rendesen működik. Majd határozatlan idő után, egy fékezést vagy váltást követően teljesen kikapcsol (visszajelző kialszik) és már menet közben nem lehet újból bekapcsolni. A motor leállítását majd újraindítását követően kezdődik minden elölről az előbb leírtak szerint.
Tapasztalt vagy hallott e már valaki hasonlóról? Mi lehet a hiba? Merre induljak a hibakereséssel? Mindenféle elmélkedés hasznos lehet!
Paraszt resettel már próbálkoztam többször, sikertelen.
Amikor rendeltem az autót nem volt szempont a tempomat, úgyhogy ebben nincs. Bár mivel sport felszereltség, lehet ott a csatlakozó és csak egy tempomatos kormánykapcsoló kellene, legalábbis pl. a Bravonál így van. De szerintem ez már így marad.
Szétkaptam, de nem látom, hogy ez a faék lény hogyan tud elromlani. Érdekel fotó is?
Mindenesetre, megjött a csere, beraktam, diagnosztikával töröltem hibakódot és most már nem riogat. Valamint kiolvasva a pedál állapotát rendesen jelzi, hogy a pedál ki van -e nyomva, vagy fel van engedve.
Köszi mindenkinek mégegyszer a cartársi lelkisegélyt, hogy ezt még akár én is meg tudom csinálni! :)