Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122914

Bocs, csináltam képet a biztosíték dobozról. Közben annyi történt, hogy betoltuk a garázsba (mert ugye kuplung az nincs jelenleg) de be akartuk indítani, hogy legalább a kormányszervó működjön, de nem indult sem a testre motorra negatívval, sem másik aksiról bikázva, csak annyi hallatszott hogy mintha vérszegényen behúzott volna a bendix. Rámértünk mindkét aksira, mind a kettő jó (12,8v). Aztán miután betoltuk a garázsba, pöccre indult.

A szetoszkóppal ráhibáztál, mert van itthon egy pár mert bár nem fő, de a feleségem orvos. :) Ez jó ötlet! Csak az a bajom, hogy a hiba teljesen rendszertelenül jön elő.

Köszönöm a segítséget, jó favágást, én meg megyek a hideg garázsba hátha jutok valamerre.

Előzmény: ovoid (122912)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122913

Olyan rajzot találtam, ahol "K4" jelű a reléje...

De játszik egy "K79" jelű is és az F1  (F2) , F13  (F35) jelű biztosíték is.  Zárójelben gondolom a más verziók számozása.

Logikusan cserélgetve, el lehet dönteni, hogy ezek e a kakik.

Előzmény: laca1313 (122911)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122912

Hááát, a 170 nem kritikus, elvileg, de gazdafüggő erősen a kulcshasználat....  

Ja meg a kuplung is  :)

Mivel még egy fényképet sem kaptunk a biztidobozról, nem találgatok, hogy neked melyik van.

Ráteszed a kezed a relékre, vagy fülelsz erősen, közben valaki indítózzon, és biztosan meg lesz.

Vagy egy csavarhúzót nekinyomsz a relének, a nyelét a füledbe szorítod (ÓVATOSAN!!!) és meghallani jól.

Gondolom sztetoszkóp nincs épp kéznél, mert ritkán van főorvosoknak puntójuk  :)

Keresek valamilyen rajzot is, de most épp favágás a program....

Előzmény: laca1313 (122911)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122911

170000Km van benne. Valahogy el tudnád magyarázni, hogy melyik az önindító reléje? Mert én keresgéltem a neten, de szerintem egyik ábrán se ugyanaz a biztosíték doboz. A vezetékszakadás esélyes és valószínűleg abban is igazad van, hogy a kulcsnál a lamellák vannak kikopva. A biztosítékokat egyesével átnéztük, kimértük, azok jók.

 

Előzmény: ovoid (122910)
ovoid Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122910

A használtat egyszer rendbe kell rakni, és utána élvezheted!

Az persze nem frankó, amikor sokminden, egyszerre jön elő, de van ennek előnye is.

Mennyi km van benne?

Nem kell mindjárt mindent cserélni, leszedni, csak sorjába.

Ha nem indul legközelebb, motorháztető felnyit, biztosítékfedő levesz, bennt valaki óvatosan fordítsa indító állásba a kulcsot, hogy kinnt, kattanik e a relé.

Ha nem, akkor gyanús a gyújtáskapcsoló, vezetéktörés, kontakthiba.....

Ha kattant a relé, de mégsem indítózik, akkor lehet az a rossz (átcserélni egy mellette lévővel, (akkor is átcserélném, amikor jó, hogy ezzel megszűnik e az indítózási hiba)), vagy kontakthiba, vezetéktörés...

Biztosítékok rendben vannak? Azt nem írtad.

Ez " időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni" szerintem csak átmeneti megoldás volt, mert lehet hogy kopott nagyon, sztem..

Hirtelen ennyi, de majd mond más is okosat, ámbár újabban, nincs nagy mocorgás itt....

 

Ui.; ha jutottál valamire írd ide, had okuljunk....

      szerintem, baloldalt a kereső nagyon jó, csak a kulcsszavakat kell jól eltalálni...

 

Sok sikert, türelmet!

Előzmény: laca1313 (122909)
laca1313 Creative Commons License 2021.11.14 0 0 122909

Sziasztok!

Vettünk a fiamnak munkába járni egy Grande Punto-t 2009-es 1.2 benzinest. Kicsit kezd tele lenni vele a hócipőm, mert egyik hiba után jön a másik. Kezdte azzal, hogy időnként nem fordul el benne az indító kulcs, amit úgy ahogy a zár tisztításával helyre lehetett hozni. Aztán jött az a hiba, aminek az okát a mai napig nem sikerült megtalálni, hogy vagy beindul az autó, vagy nem. Olyan szinten nem indul, hogy egyáltalán nem forgatja az önindító, sőt, még csak a bendix se kattan. Sok fórumot böngészve, videót megnézve, a testkábel hibájára gyanakodtunk, amit at is igazolni látszott, hogy ha az aksi negatívját bikakábellel összekötöttük a motor/váltó fém részével, akkor beindult. Azonban volt már hogy úgysem. Az önindítót szétszedtük, kitakarítottuk és leteszteltük többször is, mert volt hogy indítás után nem húzta vissza a bendix fogaskereket és visított, de egyébként hibátlanul működött. Ha volt valakinek hasonló kínja a puntóval akkor írja le legyen szíves hogy mi a megoldás. A kocsi memóriájában nincs semmilyen hibajelzés, mert azt szerelő megnézte, kiolvasta. Ha valaki tudja, hogy melyik relé az önindítóé, akkor az se jönne rosszul ha megírná, mert lehet hogy relé hiba.

De hogy végképp megutáljam a kocsit, tegnap trélerrel hozta haza a fiam, mert most épp a kuplung munkahenger szált el.

Szóval minden segítséget szívesen fogadok.

Szirtee Creative Commons License 2021.11.09 0 0 122908

Sziasztok!

 

2008 Grande Puntoba milyen android vagy sima bluetooth fejegységet ajánlanátok? Vagy maradjak inkább az FM transmitternél?

 

Köszönöm! 

ovoid Creative Commons License 2021.10.31 0 0 122907

Hm, ez érdekes lenne...

Előzmény: BRUT1 (122906)
BRUT1 Creative Commons License 2021.10.31 0 0 122906

Igen,olajszint rendben van.

De erröl jut eszembe.

Amióta kicserélték az olajszürűt és uj olaj került bele. Azóta lehet ez.

Ez most ugrött be.

Előzmény: ovoid (122905)
ovoid Creative Commons License 2021.10.31 0 0 122905

Szia! 

Én vennék egy új gombát, nem ökör összeg, és kicserélném.

Ha nem az volt a hunyó, akkor is van egy új a vasadban.

Ha utána is vacakol, akkor hibát kiolvasnám, nyomásmérő órát tennék rá.....

Gondolom az olajszinted rendben van.

Előzmény: BRUT1 (122904)
BRUT1 Creative Commons License 2021.10.31 0 0 122904

Üdv. mindenkinek !

 

Olajnyomás érzékelő problémáim vannak az 1,2 es 8 szelepes benzines vasammal.

Hideg inditáskor minden rendben van.Miután leállítom a motort,és kb 5 perc mulva startolom, a kulcs MAR elforditása után a piros olaj lámpa nem gyullad ki. Viszont a sárga háromszög felkiáltó jellel kivilágít. A motort el lehet inditani gond nélkül.

Majd ha megállok és ujbol szeretnék inditani ugyanaz a helyzet.Piros olajteknő lámpa nem gyullad ki,Sárga háromszög igen.

Ha hagyom az autót 1 órát állni,minden rendesen müködik.Piros lámpa kigyullad,az inditás után szépen elalszik.

Olyan mintha az olajgomba nem jól müködne.

 

Tudnátok segíteni?

 

ovoid Creative Commons License 2021.10.29 0 0 122903

Ez a fék dolog nem hiányzott! 

Tudom össze-vissza írtam a dolgokat (ahogy találtam), de majd rendszerezed a jelenségek alapján.

Mindenféleképp ki kellene már olvasnod a hibákat...

Elsőre, ha nincs rá mód, akkor csak bekapcsolnám a tempomatot ( a gyűrűvel), nem adnék neki semmi értéket a kis karral, hogy akkor is eldobja e?

Sok sikert!

Előzmény: Törölt nick (122902)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.29 0 0 122902

Nagyon köszönöm a rengeteg infót, megpróbálok tematikusan végigmenni rajtuk és hátha meglesz a logika is. Azt mindig szeretem keresni, csak sajnos mostanában állandó időhiánnyal küszködöm. 

Még valami: a múltkorában menet közben egy rövid időre kigyulladt a fékbetét kontroll lámpa, pedig a betétek még bőven jók. 

Lehet hogy ennek is köze van hozzá?

Megnéztem az emailt is, hasznos, azt is köszi!

Most először megpróbálom az infóidat logikusan összefésűzni a tapasztaltakkal, majd elkezdek tesztelgetni és kiszűrni.

 

Az eredményekről beszámolok. 

Előzmény: ovoid (122901)
ovoid Creative Commons License 2021.10.29 0 0 122901

Újabb 5let.

Ilyen hibát okozhat a tempomatkar gyűrűs on-off kapcsolója is.

Próbáld meg bekapcsolás után óvatosan mozgatni (nem kikapcsolni), hátha akkor eldobja.

Előzmény: Törölt nick (122895)
ovoid Creative Commons License 2021.10.28 0 0 122900

Elnézést, ez pocsék lett, pedig szépen szerkesztve töltöttem fel.....

 

Előzmény: ovoid (122899)
ovoid Creative Commons License 2021.10.28 0 0 122899

Még egy kis segítség, guglis fordítóval..

 

"a bekapcsolt sebességfokozat felismerése a jármű sebességének a bekapcsolt tengelykapcsoló melletti motorfordulatszámmal történő összehasonlításával történik.

    A sebességtartó automatika automatikusan kikapcsol, ha:

a gyorsulás a kalibrált határérték felett van (pl. meredek ereszkedés); a lassulás egy kalibrált határérték felett van (pl. a sebességváltó kart a tengelykapcsoló használata nélkül működtetik);

A rendszer automatikusan kikapcsol, ha a Cruise Control szoftver által használt jelek helytelenek, mert azok alkatrészhibák miatt következnek be:

járműsebesség-érzékelő; gázpedál potenciométer; fékkapcsoló elfogadhatósága; tengelykapcsoló kapcsoló elfogadhatósága; Sebességtartó automatika kapcsoló elfogadhatósága és Folytatás gomb; A sebességváltó elfogadhatósága és a sebesség növeli vagy csökkenti a kar pozícióit.

 

 

Ahogy nézem, még az is benne van, hogy talán csúszik a kuplungod?

Előzmény: Törölt nick (122895)
ovoid Creative Commons License 2021.10.28 0 0 122898

Angoloknál olvastam hasonlót, és ott akku volt a gond.

Tied rendben?

Előzmény: Törölt nick (122895)
ovoid Creative Commons License 2021.10.28 0 0 122897

Nos, megpróbáltam....

Nem sikerült a tiedhez hasonlót elérni.

Hiába rúgkapáltam :) lassan, gyorsan egyszerre mindkét pedált nyomni, gyorsan, lassan, nem sikerült kilövetni a tempomatot.

Sajnos a derekam nem engedi, hogy a műszerfalnak aláfeküdjek, és a kapcsolókkal szórakozzak, pedig érzésem, és az eddigi infók szerint nagy a valószinűsége. hogy ott a baj.

A MES, sokat segíthetne....

Egyik kapcsoló sem ökör összeg, de kicserélni nagy játék, mivel nem mindennap csináljuk ugyebár. Nem látsz oda, messzire kell benyúlni, közben bordák recsegnek a küszöbön...

Én nemrég cseréltem a kuplungét, mert váltáskor gyakran felpörgött a motor, az újjal azóta jó! Ebben csak egy záró érintkező van, a fékpedáléban, van egy nyitó is.

Valahol olvastam, hogy ezért kalkulálni tudja az elektronika, hogy milyen sebességgel nyomtad meg a fékpedált, és ebből pl. kalkulálni tudja hogy vészfékeztél .....

Próbáld meg, hogy egy hosszabb úton, soxor, de csak az egyik pedált használva oldod fel a tempomatot. Hátha így kiderülne melyik a bűnös (nekem a fék a gyanúsabb).

Ha valamit ki kell próbálni, szólj!

 

"akkor később már menet közben nem kapcsol be"  = valamit nagyon zokon vesz

"Eddig még teljesen logikátlan számomra." , nyugi, utólag majd az lesz  :)

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (122895)
ovoid Creative Commons License 2021.10.27 0 0 122896

Szívesen!

Valamelyik pedálkapcsolódra tippelnék....

Programból nézz rá.

Holnap megpróbálom az enyémen imitálni a hibát.

Megírom, mire jutottam.

Előzmény: Törölt nick (122895)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 0 122895

Hibakeresésre esetleg hétvégén lesz időm, addig csak az infókat, ötleteket gyűjteném. Köszönöm!

ABS hibát nem jelez.

A kapcsoló úgy gondolom jó hiszen indítás után hibátlan és tartja illetve gyorsít és lassít. 

Nem mindig dobja el a pedálokra sem, csak határozatlan idő után.

Viszont ha indítást követően nem kapcsolom be egyből, akkor később már menet közben nem kapcsol be, álló helyben sem, csak ha leállítom a motort és újra indítom. 

Eddig még teljesen logikátlan számomra. 

Hétvégéig még megfigyelem és agyalok. 

 

Köszi az ötletelést!

 

 

 

Előzmény: ovoid (122894)
ovoid Creative Commons License 2021.10.27 0 0 122894

Tudom, hülyén hangzik, de állóhelyben, mit csinál?

Ha menetközben egyik pedált sem nyomod meg akkor elmegy akármeddig?

Előzmény: Törölt nick (122892)
ovoid Creative Commons License 2021.10.27 0 0 122893

Hibát olvastad már ki?

Biztosan mindkét pedál használatakor eldobja a tempomatot?

Kapcsolókat ellenőrízted már, pl. MES-el?

ABS hibád nincs esetleg?

Előzmény: Törölt nick (122892)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.26 0 0 122892

Sziasztok!

 

Egyik napról a másikra a következőt kezdte művelni a tempomat:

Közvetlenül az autó beindítása után minden OK, vagyis bekapcsolható (visszajelző ég) rendesen működik. Majd határozatlan  idő után, egy fékezést vagy váltást követően teljesen kikapcsol (visszajelző kialszik) és már menet közben nem lehet újból bekapcsolni. A motor leállítását majd újraindítását követően kezdődik minden elölről az előbb leírtak szerint. 

Tapasztalt vagy hallott e már valaki hasonlóról? Mi lehet a hiba? Merre induljak a hibakereséssel? Mindenféle elmélkedés hasznos lehet! 

Paraszt resettel már próbálkoztam többször, sikertelen.

 

Köszönöm!

 

ovoid Creative Commons License 2021.10.01 0 0 122891

Köszönöm!

Én tettem az enyémbe utólag, tökéletes is....

Üdv.

Előzmény: -ikszipszilonze- (122890)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.10.01 0 0 122890

Amikor rendeltem az autót nem volt szempont a tempomat, úgyhogy ebben nincs. Bár mivel sport felszereltség, lehet ott a csatlakozó és csak egy tempomatos kormánykapcsoló kellene, legalábbis pl. a Bravonál így van. De szerintem ez már így marad.

Előzmény: ovoid (122889)
ovoid Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122889

A tied, tempomatos?

Mert ha igen, akkor lenne egy kérdésem.....

Előzmény: -ikszipszilonze- (122887)
ovoid Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122888

Köszi, nem kell, itt van szétkapva előttem az enyém....   :)

Tényleg "faék".

Ennek ellenére, amíg az új, az utolsó, kb 1mm-en kapcsol, a régi, össze-vissza, soxor már a benyomás kezdetén is.

Nem látok deformáció, koszt, kopást, de majd tovább sasolom....

Előzmény: -ikszipszilonze- (122887)
-ikszipszilonze- Creative Commons License 2021.09.30 0 0 122887

Szétkaptam, de nem látom, hogy ez a faék lény hogyan tud elromlani. Érdekel fotó is?

 

Mindenesetre, megjött a csere, beraktam, diagnosztikával töröltem hibakódot és most már nem riogat. Valamint kiolvasva a pedál állapotát rendesen jelzi, hogy a pedál ki van -e nyomva, vagy fel van engedve.

 

Köszi mindenkinek mégegyszer a cartársi lelkisegélyt, hogy ezt még akár én is meg tudom csinálni! :)

Előzmény: ovoid (122880)
grande645 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122886

👋

Előzmény: Szirtee (122885)
Szirtee Creative Commons License 2021.09.27 0 0 122885

Igen! Köszönöm. Autodocon egyszerűen nem találtam a karosszéria elemeknél. 

Előzmény: grande645 (122884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!