Segitsetek nekem légyszi azt hallotam hogy Cornán van valaki aki gyárt szélvédőt hallot valaki rola vagy másról aki csinál nekem egy JDM szélvédöt?Hatudtok segiteni nagyon megkösznném. Most más a minap beszéltem egy rendőr barátommal és ki van nekik adva(fejér megyében)hogy vadásszák a mopedeket de nem azért hogy büntessenek hanem hogy összeírják hány van. Szerintem ez azért van hogy az államnak megéri-e változtatni vagy ugy jó ahogy van ez a helyzet.
A legfiatalabb járgányom 4 éves volt, de a váz acél részei már azon is rozsdásak voltak. Gyárilag egy réteg sima fekete akrilfesték van a vázon, 1-2 év és a só lemarja. A JDM alvázán galvanizálás nyomait láttam, de a sónak az sem ál ellen sokáig. A Chatenet Mediában azt utálom, hogy nem lehet tökéletesen javítani. Az új lemez ugyan nem rozsdásodik, de a hegesztéseknél kiég a szén az acélból, és ott könnyen belekap a rozsda. Elég sok energiát feccöltél a kocsidba, miért adod el?
Szerintem igen.
1.5-ös lemezből + 40*40-es harmata.
Minden trutyi rész ki lett javítva.(küszöb,hátsó kereszt merevítő stb..)
A fogyasztása ennek 3.5 körül van.
Kapott rendesen alváz és üregvédelmet.
Nem tudom ezeket a gyár nem kezeli le?
Nagyon odavolt.
Minden javítási fázist le fotóztam.
Jobban megcsináltad mint a gyár? Ha télen is járnak egy Mediával, 3-4 év alatt teljesen szét tud rohadni az alváza. A Chatanetek fogyasztását is sokallom, volt több is, és mindegyik 4,5-5 litert evett, pedig nem mentek gyorsabban mint pl. az Ambra, ami "csak" 3,5 liter fogyaszt.
Van egy ötletem. Kellene kérned még egy állásfoglalást, de most egy 50 köbcentis kétüteművel szerelt, ugyanilyen járgányról, mert léteznek, csak nálunk ritka. Ha arra mást válaszolnak, azzal pofára lehet ejteni őket.
Viszont ami nem gépjármű, az nem lehet gépkocsi! A KF az ilyen maszlagok helyett mutathatna valami jogszabályt, ami ezt az állításukat alátámasztja. Egyetlen olyan törvény vagy jogszabály sincs, ami az ún. konstrukciós jellemzőkről tenne említést. A "mopedauto" járműkategória valóban nem létezik, csak a segédmotoros kerékpár kategória, ami a Kresz szerint is lehet négykerekű. És a Kresz szerint a zárt karosszériás smk-ban kötelező a biztonsági öv használata. Ha van alapja a reklamációnak, akkor ezek azok.
"...tájékoztatom, hogy a "mopedauto", mint járműkategória nem létezik. A gyakorlatban ezen járművek négykerekű motorkerékpárok műszaki követelményeit elégítik ki, azonban konstrukciós jellemzőik miatt személygépkocsiként kell regisztráltatni /vizsgáztatni/ és ennek megfelelően személygépkocsi vezetésére érvényes jogosítvány kell a közlekedésben való részvételhez."
Ezzel szemben a KRESZ kimondja,:
Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi. Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van. Na ehhez mit szóltok?
Nem birom a pdf doksit átmásolni wordbe, a mobi mouse meg így nem működik:)
Nekem úgy tűnik, ez egy tanulmány, a mopedek tuningolásáról, ami miatt nem felelnek meg a típusbizonyítványuk szerinti feltételeknek. Pl. motorteljesítmény, sebesség, stb.
xeniah, neked ez csak egy könnyű esti olvasmány, nem néznéd át hogy miről szól pontosan?
Megnéztem az oldalt, vegyesek az érzelmek. Az összes Aixam és majd minden Ligier átkerült az L7e kategóriába. Viszont ilyen kategóriát a 6/1990 nem sorol fel. Az Európai Parlament és a Tanács 2002/24/EK irányelve szerint: "az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel." Ha jól értelmezem, rendesen megszopatják a mopedautós társadalmat:-((
ezt a fenti oldalt most találtuk és benne van a mi JDM-ünk EU-s tipusbizonyítványa, de van benne AIXAM és MICROCAR is. Sőt az is benne van ,hogy milyen kategóriába esik az adott brumi. Ja és utalások arra, hogy ezeket az adatokat elküldték a magyar felügyeleti szerveknek, nem csak a KF-nek.
Köszi az infót a szíjról.
A fenti oldalt jó lenne, ha többen megnéznétek, hátha vki többet tud nálunk angolul.
Egyébként az EU-s tipusazonosítót írtuk be a keresőbe és ezt dobta ki.
Most hívtak Ausztriából, van egy eladó 2004-es Microcar MC-1, 3400 euro az ára. Egy kicsit biztosan lehet még alkudni belőle, de a legjobb esetben sem lenne 850e alatt az ára a hazaszállítással együtt. Ez nekem egy kicsit drága, eladni nehéz ilyen áron, a gyereknek nem tetszik a formája, pizzát kiszállítani meg luxus lenne.
Szóval, ha valakinek esetleg kellene, szivesen átpasszolom a járgányt.
Nekem ajánlottak egy JDM kasznit valszeg a szélvédő is jó benne. Berhidai mopedautó kereskedők voltak. Bővebbet sajna nem tudok. Bazárban kellene megkeresni a számukat, szerintem most is hirdetnek.
Nekem viszont JDM-re új meghajtószíj kellene, aki tud vmi infót azt köszönettel veszem.
Segitsetek nekem légszi milyen jogszabályt keresek meg és tegyek bele a kocsiba amivel meg lehet (esetleg)gyözni a rendőreit és lehet bizonyitani hogy mi is ez valojában SMK vagy TRICIKLI vagy valami ha már ennyire nincs jogilag tisztázva. Nézegettem az régebbi beszégetéseket de ugy látom nincs egyetértés köztetek sem.
Ha esetleg valakinek volna egy JDM szélvédöje jelezhetné nekem emilen kovacsa76@freemail.hu-ra vevő vagyok rá.
Közben sikerült rájönni: a Microcarnál az önsúlyt 70kg-os sofőrrel együtt számolják. A legutolsó oldalon fel van tüntetve az üres súly (leermasse), ami 350 kg. Szóval a törvény szerint nem köthetnek bele. Egyébként pénzre akkor sem büntethetnének, ha nem lenne igazunk, mert a tévedés büntethetőséget kizáró ok. Az inerneten meg csak olyan infot lehet találni, hogy ezek segédmotorok (pl. hirdetések). A KFF állásfoglalását keresve sem találtam meg a honlapjukon.
Csocsi! Ezer éve nemjártam itt. Itt az 1988/1 1988. évi I. törvény
a közúti közlekedésről, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 30/1988. (IV. 21.) MT rendelettel ....................................
Tv. 25. § E törvénynek
a) a hatósági engedélyre, jelzésre, nyilvántartásba vételre és a hatósági vizsgálatokra vonatkozó rendelkezései a kerékpárokra, az állati erővel vont járművekre, a kézikocsikra és a lassú járművek külön jogszabályban meghatározott egyes fajtáira,
b) a hatósági engedélyre, nyilvántartásba vételre és az időszakos vizsgálatra vonatkozó rendelkezései a segédmotoros kerékpárokra,
c) a hatósági jelzésre, a típusvizsgálatra és típusbizonyítványra vonatkozó rendelkezései az egyedileg behozott, előállított (összeépített) vagy átalakított segédmotoros kerékpárokra, illetőleg a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra vonatkozó rendelkezései az egyéb segédmotoros kerékpárokra
nem terjednek ki.
Vhr. 18. § A segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű, a kézikocsi, továbbá a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra nem kötelezett lassú jármű rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát a gyártó, illetőleg a kereskedelmi forgalmazó tanúsítja.
"nem rendelkezik érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel".
azt jelenti hogy nincs forgalmija és rendszámja
a rendorseg azért jelent fel, mert ezek a brummik autóra hasonlító négykerekű tárgynak látszanak.
a közeg úgy veszi hogy ezzel hatosági jelzés hiánya nevű szabálysértés szerinte megáll. A kpm a besorolást elvégezné, de
mivel ez neki "autó"-ként több pénzt hoz, autóként készek örömmel besorolni.Ami maga után hozza a többi csöppnyi terheket is és már egyből nem éri meg a vásárlás.
Brumik szerintünk nem autók hanem zárt utasfülkével rendelkező kismotorok.
és mint ilyen, jelenleg nem rendszámköteles.
szerintem ezzel lehet érvelni.a kpm re nem lehet hivatkozni.
A rendszám is egy necces ügy.EU-ba se egyforma a helyzet hol van hol meg nem kell.De mindenütt mopedautók(Broemmobil;Leichtfahrzeug-azaz könnyűjármű.)
A teljestménye miatt nem alkalmas az autó kategóriához.
Nyugaton "mopedautó" nevű önálló kategóriát képeznek.
A benzin motorokat nem gyakran használják ezekbe.Ilyen méretbe is beváltabbak a dieselek- összehasonlítható a kispolskij motorjával
A súlykorlát miatt,-bár kiváló ötlet: a kis diesel mint áramforrás+elektromos hajtás
nem fér bele. a villanymotor és az aksikészlet a Yanmarral nehezebb lenne mint egy 1.6 golf diesel.
(2007.be a Toyota fog ilyen megoldást kihozni a Priusok mellé) >de ott nincs 400 kilós korlát
az EU-ban egy járműhöz csak egyetlen tagállamban lehet a típusbizonyítványt kérni, a többi tagállam köteles mindenféle vizsgálat nélkül azt elfogadni.
A gond a CM jelzés hiányával van, ui. nálunk a vázba beütött CM betű és a hengerűrtartalom ccm-ben, a hatósági jelzése a segédmotoroknak (pl. CM505). Ez még mindig hatályban van, ha ezt kérik akkor gáz van, mert a KF nem hajlandó beütni. Be kellene Őket perelni, de kinek van kedve egy hosszadalmas jogi procedúrához.
A cm jelzést beütheti a gyártó és a hivatalos forgalmazó is, de biztosan kellene rá valami engedély a KKF-től.
Állítólag volt vagy van egy jogszabály, ami azt mondja ki, hogy a típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpároknál hatósági jelzésként elfogadható a gyártó neve és a jármű tipusa, de még nem találtam rá. Azt mondták az 1988 I. törvényben van, de abban nem találtam, lehet már módosították, és kivették a szövegből. talán az eredeti közlönyben kellene keresni.
Szvsz érdemes arra hivatkozni, hogy Brüsszelből minden hónapban minden tagállamnak megküldik az újonnan kiadott és a visszavont típusbizonyítványok számát, tehát Mo-n is lennie kell egy adatbázisnak, amiben a mopedautónk EU-s azonosítójának szerepelnie kell. CSak meg kell keresnie a szabálysértési előadónak hogy benne van-e és érvényes-e, és rögtön nincs miről vitatkozni. Csak akkor néznénk nagyot, ha esetleg időközben valamelyik tipusnak visszavonták az engedélyét mert vmi miatt nem felelt meg a megváltozott előírásoknak.
Vannak 50 ccm-is benzines mopedautók, még a teljesítményük is nagyobb (7kW) mint a diesel motoroknak, de mégis kisebb a végsebességük, rosszabb a gyorsulásuk, gyengébb a fűtésük, és még a fogyasztásuk is több. A régi aprilia robogóm csak kb. 80 kg tömegű volt, és mégis 5 litert fogyasztott.