Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.04 0 1 66669

A képet eredetileg én töltöttem fel 10 -15 évvel ezelőtt. Ha már rákerestél láthatod hogy sok helyen megtalálható, körbe járta a világot :)

Már nem emlékszek a típusra de egy 20.000 km csere periódusú normál rézelektródás gyertya volt. Talán valami Toyotából vettük ki, egy fiatal srác hajtotta.

Szakmai vitákba nem szoktam mélyen belemenni (személyeskedésbe pedig egyáltalán nem) ezért inkább gyorsan csináltam a témáról egy oldalt videókkal. Ha néhány olvasó "hasznos, valóban segítő tartalmú"-nak gondolja akkor már jó. http://www.gyujtokabel.hu/gyertya

Majd egy-két nap múlva visszanézek és ha szakmai észrevétel vagy kérdés lesz beszélhetünk.

Előzmény: Kárász00 (66667)
Kárász00 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 66668

Ja. Meg kell nézni hogy hány hasznos, valóban segítő tartalmú hsz-e volt ebben a fórumban. Kb. nulla. Like :) 

Előzmény: GT60 (66662)
Kárász00 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 66667

60e Km a csereperiódusa a xsara service doc által javasolt gyertyának. Denso nincs köztük, biztos azért mert nem elég minőségi :) . Ha az általad leírt kopás középértékével számolunk(0,125mm/10e Km), akkor az 0,625mm lenne 50e Km alatt. Durva lenne! Van néhány garnitúra használt gyertyám, bármikor megmutatom, vagy lefotózom és nem netről letöltött képet rakok ide. 

 https://www.quora.com/Do-I-need-to-change-my-spark-plugs-for-the-first-time-at-130-000-miles

Tudom hogy megvannak a régi beidegződések, meg nagy igazságok. De azért fejlődik a technológia és ezt követni kell. Manapság már nem kell téli-nyári olajcserét sem csinálni, kurblival megtörni az olajat idítózás előtt, 1-2e km után gyújtást állítani, ellenőrizni a szelephézagot, alágyújtani a dízelnek mínuszokban, stb.. Meg manapság annyi km-nél kell pl. vezérmű szíj szettet cserélni, amennyi km-nél régen már motor felújítást kellett csinálni.

Előzmény: Törölt nick (66661)
Asperitat Creative Commons License 2018.03.03 0 0 66666

Köszönöm szépen, a napokban nekiállok bontani!

T5 cob ugye?

Előzmény: Asperitat (66607)
ficus10 Creative Commons License 2018.03.03 0 0 66665

Sziasztok!

 

Indítómotor ügyileg érdeklődnék.

Vettem egy bontottat 5000 Ft-ért. Lebeszéltük hogy Xsara 2 1.6 16V-be kellene.

Az eladó azt mondta,ez olyan.

Nekem azért furcsa és a rajta lévő szám szerint "Bosch 1005821815" PEUGEOT 207 1.4 PETROL a találat.

Elképzelhető,hogy jó lesz,vagy kizárt. Kedden mennék a szerelőhöz.

 

bordoxsara Creative Commons License 2018.03.03 0 0 66664

Köszi! Total quartz 9000 lesz a következő ami 5w40 és tudja a psa szabványt amit említettél. Csak azért kérdeztem, mert a forgalmazó valami adatbázisból úgy látta, hogy az 5w30 a gyár által ajánlott viszkozitású olaj az autóba - de ezt sehol se láttam még - és olyan olajat sem ami 5w30 és a psa B71 2296 specifikációját tudja.

Előzmény: tökfejű (66663)
tökfejű Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66663

Közepes hamutartalmu Agip Isint 5w-30 olaj volt egyszer az autómban egy téli szezonban,de akkor még az A3/B3 C3 kategóriák egyszerre voltak feltüntetve a flakonon!

Egyébként most 5w-40 Psa B71 2296 specifikációju olajat használok!

Meleg oldali viszkozitás; Agip 12,1 cst

                                            Total 13,8 cst

a hozzá értők azon véleményen vannak hogy a melegoldali viszkozitáson ne változtassunk (amit a gépgyártó előírt)

Elviekben ez az érték határozza meg az olajfilm vastagságát.

Inkább a hidegoldali értéken változtassunk.

 

1,4 benzin KFW motorkódu autót használok.

Tudomásom szerint az 1,4 KFW motorkódnál nincs tiltva az 5W-30 viszkozitású olaj!

Előzmény: bordoxsara (66659)
GT60 Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66662

Like!  :-) 👍

 

 

Előzmény: Törölt nick (66661)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66661

A Denso szerint a normál rézelektródás gyertya vízhűtéses négyütemű átlagos személyautóban kb 0,1 - 0,15 mm-t kopik 10.000 km-ként.

Itt egy fotó kb 50.000 km-t futott gyertyáról (jobbról az új)

A nemesfém elektródák (platina, iridium) kevésbé kopnak. Iridium gyertyákra kb 100.000 km-t adnak meg a gyártók (motortól is függ)

A szikrához szükséges feszültség úgy nő ahogy nő az elektródák közti távolság. Ezt a fizikai törvényt nem kitalálta hanem szépen leírta és bizonyította Friedrich Paschen német fizikus az 1800-as évek végén. (Paschen-törvény) Ha az elektródák közti távolság túlzottan megnő, fennáll a veszélye hogy a nagyfeszültség máshol talál utat magának (kábel, trafó, gyertya külső szigetelő stb)

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66660

"Én 50 ezrenként cserélem és szinte olyan mint az új"

Csak azt nem értem hogy akkor miért cserélsz gyertyát :)

Előzmény: Kárász00 (66656)
bordoxsara Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66659

Urak! 5w30-as olajat használ valaki benzinesben?

tökfejű Creative Commons License 2018.03.02 0 0 66658

1.4 benzines trafóról van tapasztalatom, utángyártott trafó van az autómban.

Kint áll az autó éjjel nappal, tavasszal egy téli szezon után kivettem a gyújtó trafót.

A nagyfesz kimenetek úgy el voltak oxidálódva nem hittem a szememnek.

Érintkező tisztító spray a tönkrement gyári trafóról levettem a gumi csatlakozásokat.

Ami a trafó és a gyertya között van!

Azokat tettem vissza.

Következő szezonban ismételten kiszereltem a trafót A nagyfesz kivezetések rendben voltak!

 

Előzmény: GT60 (66651)
BXtwelve Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66657

Itt valami félreértés van. Nem azt írtam, hogy be van fagyva az ajtó.

A jelenség +35 fokban is megvan, nincs évszakhoz kötve.

Előzmény: vakrepulo2 (66643)
Kárász00 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66656

Ezt a gyertya hézag dolgot kitalálta valaki, aki mindent meg akar nagyon okosan magyarázni, aztán terjedt a hülyeség. Mennyit kell mennie a gyertyának hogy úgy elkopjon az elektróda? 200 ezer km-t? Én 50 ezrenként cserélem és szinte olyan mint az új. A hézag meg pont annyi.

Nekem egyszer romlott el a trafó(kb. 140e km-nél). Ki lett cserélve, de a gyertyák maradtak. És semmi baja nem lett az új trafónak(azóta is jó). Az elektromos alkatrészeknél nem kell mindig magyarázatot keresni a meghibásodásra. Menetzárlatos lett és kész. Egyébként a nyári kánikulában valóban jobb lenne ha nem lenne rajta a burkolat, de szerintem is inkább legyen rajta. Szépen megfogja a koszt.

Előzmény: GT60 (66651)
Kárász00 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66655

Ha a kezelési útmutatóban leírt módon nem tudod betanítani a távirányítót, akkor sajnos nincs szerencséd és csak diag műszerrel lehet megoldani a problémát.

Előzmény: josomogy (66648)
toji76 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66654

Én úgy olvastam hogy ráadod a gyújtást és 10 mp-ig nyomot a nyitó gombot. Hogy jelez-e arra már nem emlékszem, de itt egyszer leírták

Előzmény: josomogy (66650)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66653

Annyit még kérdeznék tőled, hogy ez a probléma nálad milyen évszakban fordult elő? Télen nagy hidegben?

Előzmény: Zoli19830607 (66635)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66652

Ez azért lehet fura, mert a kocsi garázsban tartott, annyit azért csak "tud" a hűtővíz, hogy nem fagy le. -igaz kint tegnap reggel nagyon hideg volt (-14, ma -19 C fok) ...de megméretem a hűtővizet és, akkor ez vagy segít vagy nem.

Előzmény: vakrepulo2 (66647)
GT60 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66651

A trafót elsősorban a túl nagy gyertyahézag nyírja ki. Ha túl sokáig használod a gyertyákat, megnő a hézag az elektródák között és ez tönkrevághatja a trafót! Azt a "takaró idomot" nyugodtan tedd vissza a helyére!

 

Üdv.

 

Előzmény: Lechi (66646)
josomogy Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66650

Kedves toji76 !

A kérdésem, hogy lehet megtanítani a kulcsot? A Citroen gépkönyvében csak annyi van leírva, hogy gyújtás ráadás mellett, nyomogassam a kulcs -távvezérlőn levő gombokat..

De az nincs leírva milyen sorrendben, hányszor , hány mp.-ig...

Ha ebben tudsz segíteni megköszönöm..!!!

 

Előzmény: toji76 (66649)
toji76 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66649

Nem kell akkucserénél külső 12 V, én már 2X cseréltem az akkut és nem felejtett el semmit. A kulcsot meg be lehet tanítani .....

Előzmény: josomogy (66648)
josomogy Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66648

Érdeklődnék hogy a Citröen Xsara II. (2002 évjárat, 1.4 benzin)

Feleségem szervizben cseréltette az akkumulátort, s a cserénél sajnos nem használtak külső 12 V-ot. (nem voltam otthon).

Az indítókulcsban CR  3V-oselemet is  cseréltek, most újra kellene programozni az ajtó-nyitó távvezérlőt !

Legfontosabb dolgokat helyreállítottam, az autó működik, de  az ajtónyitás -zárást teljesen elfelejtette!

Megköszönöm, ha valaki tud segíteni...

vakrepulo2 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66647

biztos jó a hőfokmérőd?

 

".....A víz hőfok alig érte el a 60 C fokot......."

"....... felvillant a hűtővíz hőmérséklet vészjelző lámpa........."

 

ez a két mondatod ellentmond egymásnak látszólag

illetve az általam írt sztorit egy autószerelő támasztotta alá - akiben elég jó szakembert ismertem meg - és bár én is furcsáltam, de elfogadom, hogy van ilyen, amit az azóta eltelt pár nap is bizonyított

 

egyébként egy 2002-es opel astra produkálta, azaz technikai fejletségben kb ugyan az a kategória

 

Előzmény: kamahaza13 (66645)
Lechi Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66646

Sziasztok!

Gyakran olvasok itt trafó problémáról, ma engem is utolért, már második reggel kezdett dadogni az autó, alapjárat is alig volt. Kaptam bontottat és új gyertyákat. Ami érdekes, és amiről itt nem olvastam (vagy elkerülte a figyelmemet): állítólag nem kis részben attól nyíródnak ki, hogy folyamatosan felettük van az a takaró idom. Úgyhogy vissza sem szerelte a muki, ott figyelt az anyósülés előtt. Viszont most elgondolkodtatott, nem kéne mégis védeni valamivel? Nem szokott odacsurogni víz/pára a motorházfedélről? Plusz így port is többet kap majd. Valakinek van ezzel tapasztalata?

kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66645

Köszi a hozzászólást, de ez esetben nem kellett volna a hőfomérőnek azt jelezni?

Előzmény: vakrepulo2 (66642)
GT60 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66644

Én ezt úgy oldottam meg, hogy a gumit vékonyan bekentem szilikon zsírral (nem sprével!) A szilikon jót tesz a guminak és nem fagy össze a gumi az ajtóval. :-)

 

Előzmény: vakrepulo2 (66643)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66643

nálam ugyan ez van, a beszivárgó víz, befagy a gumitömítés és az ajtó közé

vagy garázs, vagy nem mosol hidegbe, vagy te nyitogatod az ajtókat, a bal egy kilincsét meg kockáztatod, hogy letörjön

 

nekem sokszor van ilyen ezekben a napokban, mert napközben a munkahelyen meleg garázsban parkolok, megolvad a hó, befolyik, este hazamegyek ott az utcán áll és összefagy

mondjuk nekem a csomagtartó még jobban be szokott fagyni, azt körba szoktam ököllel erősen ütögetni és akkor nyit

Előzmény: BXtwelve (66640)
vakrepulo2 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66642

ha nem 60 km lett volna az út, hanem 10 arra tippelnék, hogy szar a hűtővized, már kezdet belefagyni a kocsiba, a hűtő pici lemallái közé és mikor a motor felmelegedett, akkor hiába nyitott a termosztát, nem forgott körbe a víz, ezért ami nem forgott elkezdett felforrni

 

(furcsán hangzik, de öcsém pont így járt hétvégén, utólag megmérte és tényleg pár fokkal kevesebbet bírt a fagyálló, mint amennyi külső hőmérséglet volt éjszaka, pótolta és azóta gond nélkül közlekedik. persze az csak egy szar német típus)

Előzmény: kamahaza13 (66641)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66641

Tisztelt Fórumtársak!

 

Van egy 2001-es Xsara II-es 1.4. benzines Citröenem. Ma a reggeli hidegben menetközben éreztem, hogy nem igazán adja a meleget-gyenge a fűtés. A víz hőfok alig érte el a 60 C fokot, majd úgy 60 km megtétele után felvillant a hűtővíz hőmérséklet vészjelző lámpa, majd ezzel egyidőben az azonnali megállást jelző STOP is. Szerencsére ez a célba érkezés előtt pár méterrel történt. Az autó leállítása után a hűtőventillátor még tovább működött (már az is fura, hogy bekapcsolt). Más megoldás nem lévén levettem az akksi sarut, majd vissza, amikor már leállt. Hazafelé semmi gond nem volt, bár a vízhőfok hazafelé sem ment 60 C fok fölé. Mi lehet a leírt dolgok ismeretében a probléma? Talán termosztát? Előre köszönöm a segítő véleményeket. 

 

Üdvözlettel: kamahaza13

BXtwelve Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66640

Az megvan nektek is, hogy eső után, vagy kocsimosás után nagyon nehezen nyílik a két első ajtó?

Illetve, úgy gondolom, a zár szorulhat meg. Ha kiszárad, megint jó lesz. Nem tudtam vele mit kezdeni érdemben, semmiféle zsírozás, olajozás sem segített. Ilyenkor én is félek a töréstől. Meg is van tiltva a családtagoknak ilyenkor a jobb egy kívülről nyitása, inkább én nyitom belülről.

Előzmény: zimurgy (66639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!