"Szegény régi pilóták, akik törték, zúzták magukat, hogy itthon is legyen repülés, ha tudták volna mennyire becsülik meg őket 100 év múlva, talán inkább egy snapszot isznak és tojnak építeni, kockáztatni."
Müller Péter: Madárember. Kötelező olvasmány, de tényleg. Kiderül belőle, hogy pontosan ugyanez volt itt száz éve is... :(((
Nekem a kedvencem a faképnél történő hagyás :-)
Jut eszembe, mintha azt olvastam volna valahol, hogy a hatóság is átszerveződik, meg hogy újra lesz lüfi (légügyi főosztály) ami egyben biztosítja a másodfokot is. Esetleg itt nem lehetne majd fellebbezni az első fokú szívatás ellen MiG-15 ügyben is? Bár a külföldi regisztrálás egyszerűbbnek tűnik bármily szomorú is. Mindegy csak repüljön már!
Annyi kis gond van a külföldi regisztrációval, hogy a gépet vezetőknek kell az adott ország szakszója.
Ünnepeljük a magyar motorosrepülés 100 éves évfordulóját méltóan. Lengyel lajstrommal. Brávó. Országimázs 1000-el.
Szegény régi pilóták, akik törték, zúzták magukat, hogy itthon is legyen repülés, ha tudták volna mennyire becsülik meg őket 100 év múlva, talán inkább egy snapszot isznak és tojnak építeni, kockáztatni.
Feltételezen, hogy számtalan országban gond nélkül meg fogja kapni, és repülhet.
Hajókkal ugyanez a helyzet, külföldi lajstrommal jár egy csomó, mert ott minden egyszerűbb, olcsóbb, emberibb, az ithoni szervek csak szivatni tudják a népet.
A kivétel erősíti a szabályt (itt az indekszen is van egy ilyen kiváló szagember mondjuk speciel B-vel kezdődik a neve és o-val végződik) de azért úgy általában egy hatósági embernek teljesen mindegy, hogy a fejét vakarja vagy a tökeit, ugyanúgy szálka megy a körme alá és gyanítom, hogy ez nem magyarországspecifikus. Mestereim szerint nálunk így volt ez anno decibel 1950 years, 60-as, 70-es, 80-as, 90-es i tak dalse.
Nem értek viszont egyet ezzel a mérhetetlen öncenzúrával, már mint hogy nincs neve az x-nek vagy y-nak. Hufnáger Pisti azt mondta hogy igen vagy nem. Mi ebben a titok? Nyilván az, hogy nem pistike mondta, hanem csak úgy mondódott, a pecsét meg ráütődött, aztán elterjedt mint a népmese. A macska meg felmászásra került a fára. (Macskosz-fárosz)
Igen nagyra tartom pl az Il-14-es civil szerveződést (de tényleg, tanítani fogják rövidesen), de hát mikor áll már össze pár civil, hogy ne csak nyafogjon, hanem megfonjon egy karikás ostort, aztán először csak úgy ijesztgetés céljából csattintson párat a megfelelő hely ablaka alatt? Az más kérdés, hogy ezek után ki fog elmenni fatökűnek :-)
Nem vagyok egy egészségügyi szagértő, dicsekedni sem szeretnék, de én már rúgtam be orvossal is. Állítólag mozgatni kell az agyi vérereket aminek egyik feltétele, hogy dolgoztasd a fejed. Én még előtte vagyok a stroke-nak, de már így is annyi hülyeséget írtam ide, hogy magam is csodálkozom, miért nem tiltottak ki. Ne magyarázkodj, írjál vazze...
A Repülőnap topicban Rap-Air-rer topictárs viszonylag részletesen írt erről. Dióhéjban (hiszen itt OFF, bár elég "szerencsétlen" eset): előre egyeztettek a hatósággal a felújítás előtt, mire lesz szükség, minden okénak látszott, a felújítás vége felé közeledve viszont egy döntéshozó kijelentette, hogy a gép soha nem fog itthoni lajstromot kapni.
Nem hiszem, hogy bárkinek is csalódást okoztál volna. Nekem csak annyi volt a gondom, hogy mikor 300 méter elkülönítést látok, automatikusan függőlegesre asszociálok, csak akkor meg nem értettem, miért hír, hiszen az kicsit kerekítve szabályos, de ez már az én saját botorságom :) Szal megnéztem google fordítóval és rájöttem, hogy vízszintesen volt a 300 méter valszeg, az pedig tényleg majdnem ontopic sajnos.
Kaczynsky gépének katasztrófájának vizsgálatát fél évvel meghosszabbították.
No, nem egészen. «Срок расследования продлен до шести месяцев», aza hat hónapra hosszabbították a kivizsgálás idejét. Gondolom, eredetileg három hónap lett volna.
Finnairin ja SAS:n matkustajalentokoneet olivat vähällä törmätä toisiinsa heinäkuun alussa Ruotsin Östersundissa.
Asiasta ensimmäisenä kertoneen Östersundin Länstidningen-lehden mukaan SAS:n Boeing 737 ja Finnairin 757 lensivät molemmat 11 kilometrin korkeudessa kun niiden kurssit ristesivät. Koneet olivat vain alle 300 metrin päässä toisistaan. Vielä ei tiedetä, kuinka lähellä toisiaan koneet tarkalleen olivat.
Finnair és SAS utasszállítógépek közel voltak az összeütközéshez július elején
Svédországban, Östersund fölött 300 méteres elkülönités alatt repültek 11 kilóméteren / a pontos koordinátorokat késöbbre igérték/ a gépek B-737 és Finnair
Azért ez a leirat nagyon durva. Kompletten leszarták, hogy mi az előttük álló feladat, a repülőről fogalmuk sem volt. Azért lengyel-magyar két jobbraát, ez itt a kabinban tartózkodó illetékes elvtárs utolsó szavából is kiderül...
Ismeri esetleg valaki a megjelent CVR-leirat angol fordítását, ha van ilyen? Én csak az eredeti orosz/lengyel verziót találom, és sajna egyik nyelvet sem bírom. Köszi, ha valaki talált!
jah, egyébként jól elszaladtak a pilcsik, a harmadik társukat a gépben hagyva...
valszeg erős szél lehetett, mert a felszállásnál is "szépen" visszakúszik nívó alá, bár az irányát nem lehet megállapítani, gondolom csak nem hátszélben bemutatózik akár lynx vagy sem...
Amikor először olvastam, azt hittem, valami félreértés lehet, de ezek szerint nem.
Nekem nagyon hajmeresztőnek tűnik, hogy egy szárnymechanizáció automatikusan, a pilóták inputja nélkül becsukódhasson, semilyen kontrolljuk ne legyen felette, pláne, hogy erről még csak visszajelzésük se legyen...
én velem az oktató c150-nel mutatta meg (4000 feet-en, sok szántóföld felett!), hogy egy jobb illetve balfordulóból átejtve mit csinál a gép, persze vigyázva, hogy dugó ne alakuljon ki. a légcsavar jobb forgásával magyaráztuk azt, hogy ha jobb fordulóból esett át, akkor mivel a kormányerők megszűnnek (csűrő a szárny átesése miatt) és a hatás-ellenhatás (Newton bácsi) miatt a jobbforgású főtengely balra csavarva hat a törzsre és balra billen a gép. ugyanez a jelenség természetesen nem jelentkezik balfordulóból átejtésnél, marad baloldalra lógva a szárny
(hozzáteszem nem túldöntött forduló volt, hanem sebességkoptatás és úgy átesés)