Keresés

Részletes keresés

heted7 Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57199
"Szegény régi pilóták, akik törték, zúzták magukat, hogy itthon is legyen repülés, ha tudták volna mennyire becsülik meg őket 100 év múlva, talán inkább egy snapszot isznak és tojnak építeni, kockáztatni."

Müller Péter: Madárember. Kötelező olvasmány, de tényleg. Kiderül belőle, hogy pontosan ugyanez volt itt száz éve is... :(((
Előzmény: Törölt nick (57197)
tri-tonus Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57198
Nekem a kedvencem a faképnél történő hagyás :-)

Jut eszembe, mintha azt olvastam volna valahol, hogy a hatóság is átszerveződik, meg hogy újra lesz lüfi (légügyi főosztály) ami egyben biztosítja a másodfokot is. Esetleg itt nem lehetne majd fellebbezni az első fokú szívatás ellen MiG-15 ügyben is? Bár a külföldi regisztrálás egyszerűbbnek tűnik bármily szomorú is. Mindegy csak repüljön már!

Előzmény: lborli (57195)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57197

Annyi kis gond van a külföldi regisztrációval, hogy a gépet vezetőknek kell az adott ország szakszója.

 

Ünnepeljük a magyar motorosrepülés 100 éves évfordulóját méltóan. Lengyel lajstrommal. Brávó. Országimázs 1000-el.

Szegény régi pilóták, akik törték, zúzták magukat, hogy itthon is legyen repülés, ha tudták volna mennyire becsülik meg őket 100 év múlva, talán inkább egy snapszot isznak és tojnak építeni, kockáztatni.

Előzmény: krezidiesel (57196)
krezidiesel Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57196

OFF!

Ez miért gond?

Feltételezen, hogy számtalan országban gond nélkül meg fogja kapni, és repülhet.

Hajókkal ugyanez a helyzet, külföldi lajstrommal jár egy csomó, mert ott minden egyszerűbb, olcsóbb, emberibb, az ithoni szervek csak szivatni tudják a népet.

 

Előzmény: Leadfoot (57188)
lborli Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57195
A macska fel van mászva a fára, a villamos pedig ki fog lenni sikolva. (dakota nyelvtan upper intermediate level). :)
Előzmény: tri-tonus (57192)
romesz Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57194
En majdnem elsirtam magam a vegen.


Előzmény: BJani (57193)
BJani Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57193

Hát ez tényleg nagyon ontopik.

Az utolsó részt csak erős idegzetűek nézzék meg. :-(((

Előzmény: romesz (57190)
tri-tonus Creative Commons License 2010.07.24 0 0 57192
A kivétel erősíti a szabályt (itt az indekszen is van egy ilyen kiváló szagember mondjuk speciel B-vel kezdődik a neve és o-val végződik) de azért úgy általában egy hatósági embernek teljesen mindegy, hogy a fejét vakarja vagy a tökeit, ugyanúgy szálka megy a körme alá és gyanítom, hogy ez nem magyarországspecifikus. Mestereim szerint nálunk így volt ez anno decibel 1950 years, 60-as, 70-es, 80-as, 90-es i tak dalse.

Nem értek viszont egyet ezzel a mérhetetlen öncenzúrával, már mint hogy nincs neve az x-nek vagy y-nak. Hufnáger Pisti azt mondta hogy igen vagy nem. Mi ebben a titok? Nyilván az, hogy nem pistike mondta, hanem csak úgy mondódott, a pecsét meg ráütődött, aztán elterjedt mint a népmese. A macska meg felmászásra került a fára. (Macskosz-fárosz)

Igen nagyra tartom pl az Il-14-es civil szerveződést (de tényleg, tanítani fogják rövidesen), de hát mikor áll már össze pár civil, hogy ne csak nyafogjon, hanem megfonjon egy karikás ostort, aztán először csak úgy ijesztgetés céljából csattintson párat a megfelelő hely ablaka alatt? Az más kérdés, hogy ezek után ki fog elmenni fatökűnek :-)

Előzmény: Leadfoot (57188)
tri-tonus Creative Commons License 2010.07.23 0 0 57191
Nem vagyok egy egészségügyi szagértő, dicsekedni sem szeretnék, de én már rúgtam be orvossal is. Állítólag mozgatni kell az agyi vérereket aminek egyik feltétele, hogy dolgoztasd a fejed. Én még előtte vagyok a stroke-nak, de már így is annyi hülyeséget írtam ide, hogy magam is csodálkozom, miért nem tiltottak ki. Ne magyarázkodj, írjál vazze...

Előzmény: sunsvol (57181)
romesz Creative Commons License 2010.07.23 0 0 57190
Aki szereti a repuloket annak ezt kotelezo vegig nezni.

B-29 Frozen in Time Pt 1 hat reszbol all, ez az elso resz.
Leadfoot Creative Commons License 2010.07.23 0 0 57188
A Repülőnap topicban Rap-Air-rer topictárs viszonylag részletesen írt erről. Dióhéjban (hiszen itt OFF, bár elég "szerencsétlen" eset): előre egyeztettek a hatósággal a felújítás előtt, mire lesz szükség, minden okénak látszott, a felújítás vége felé közeledve viszont egy döntéshozó kijelentette, hogy a gép soha nem fog itthoni lajstromot kapni.
Előzmény: Törölt nick (57187)
manhattani Creative Commons License 2010.07.23 0 0 57186
Indoklást lehet tudni?
Előzmény: Törölt nick (57183)
lborli Creative Commons License 2010.07.23 0 0 57184
Mihamarabbi jobbulást!
Előzmény: sunsvol (57181)
Orltran_ Creative Commons License 2010.07.22 0 0 57182
Nem hiszem, hogy bárkinek is csalódást okoztál volna. Nekem csak annyi volt a gondom, hogy mikor 300 méter elkülönítést látok, automatikusan függőlegesre asszociálok, csak akkor meg nem értettem, miért hír, hiszen az kicsit kerekítve szabályos, de ez már az én saját botorságom :) Szal megnéztem google fordítóval és rájöttem, hogy vízszintesen volt a 300 méter valszeg, az pedig tényleg majdnem ontopic sajnos.
Előzmény: sunsvol (57181)
sunsvol Creative Commons License 2010.07.22 0 0 57181

Elnézést kérek mindenkitől,hogy helyesírásommmal és a fordításommal csalódást okoztam.

Egy hónapja kaptam agyi infarktust ( stroke )  meggondolatlanul küldtem a fórumra a számomra megjelent érdekes cikket.

Sajnálom,és Ígérem többet nem fog előfordulni.

Minden jót kívánva! 10435.....,sunsvol

Előzmény: lborli (57174)
Újlaki Creative Commons License 2010.07.22 0 0 57178
Kaczynsky gépének katasztrófájának vizsgálatát fél évvel meghosszabbították.

No, nem egészen. «Срок расследования продлен до шести месяцев», aza hat hónapra hosszabbították a kivizsgálás idejét. Gondolom, eredetileg három hónap lett volna.
Előzmény: Törölt nick (57156)
Orltran_ Creative Commons License 2010.07.22 0 0 57177
Én azt bogoztam ki, hogy a 300m vízszintesen volt köztük, és egy magasságon.
Előzmény: lborli (57174)
lborli Creative Commons License 2010.07.22 0 0 57174
Ez a hír (a helyesírási hibáktól eltekintve is) értelem zavaró. A magyar verzió legalábbis. Finnül + nem tudok.
Előzmény: sunsvol (57172)
sunsvol Creative Commons License 2010.07.21 0 0 57172

Közel voltak egymáshoz...:

 

Finnairin ja SAS:n matkustajalentokoneet olivat vähällä törmätä toisiinsa heinäkuun alussa Ruotsin Östersundissa.

Asiasta ensimmäisenä kertoneen Östersundin Länstidningen-lehden mukaan SAS:n Boeing 737 ja Finnairin 757 lensivät molemmat 11 kilometrin korkeudessa kun niiden kurssit ristesivät. Koneet olivat vain alle 300 metrin päässä toisistaan. Vielä ei tiedetä, kuinka lähellä toisiaan koneet tarkalleen olivat.

 


Finnair és SAS utasszállítógépek közel voltak az összeütközéshez július elején

Svédországban, Östersund fölött 300 méteres elkülönités alatt repültek 11 kilóméteren / a pontos koordinátorokat késöbbre igérték/ a gépek B-737 és Finnair

757 volt.

 

 

 

 

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2226877

Antera Creative Commons License 2010.07.21 0 0 57171
Köszi! Ez tényleg durva...
Előzmény: Törölt nick (57167)
trottli Creative Commons License 2010.07.21 0 0 57170
Azért ez a leirat nagyon durva. Kompletten leszarták, hogy mi az előttük álló feladat, a repülőről fogalmuk sem volt. Azért lengyel-magyar két jobbraát, ez itt a kabinban tartózkodó illetékes elvtárs utolsó szavából is kiderül...
Előzmény: Törölt nick (57169)
Antera Creative Commons License 2010.07.21 0 0 57166
Ismeri esetleg valaki a megjelent CVR-leirat angol fordítását, ha van ilyen? Én csak az eredeti orosz/lengyel verziót találom, és sajna egyik nyelvet sem bírom. Köszi, ha valaki talált!
Előzmény: Törölt nick (57162)
leicam4p Creative Commons License 2010.07.20 0 0 57165
nem, szimpán elszabták, 1:33 nál látszik a szélzsák, semmi xtra..
Előzmény: leicam4p (57164)
leicam4p Creative Commons License 2010.07.20 0 0 57164
jah, egyébként jól elszaladtak a pilcsik, a harmadik társukat a gépben hagyva...

valszeg erős szél lehetett, mert a felszállásnál is "szépen" visszakúszik nívó alá, bár az irányát nem lehet megállapítani, gondolom csak nem hátszélben bemutatózik akár lynx vagy sem...
Előzmény: Airbus A320 (57163)
Airbus A320 Creative Commons License 2010.07.20 0 0 57163
Azért kicsit meglepődtem , amikor kiszálltak a gépből. Nem gondoltam volna ,hogy ennyivel megússzák.
Előzmény: leicam4p (57160)
Törölt nick Creative Commons License 2010.07.20 0 0 57161

A "Televizja stop" hangosbemondó (már ha azt jelenti lengyelül, amire gondolok), egy régi reflex, vagy előírás ilyenkor, vagy mi?

 

Előzmény: leicam4p (57160)
leicam4p Creative Commons License 2010.07.19 0 0 57160
ezt még nem láttam pedig régóta fent van, ennyire híg lett volna a levegő vagy csak benézték a kottát a fiúk???

http://www.youtube.com/watch?v=X2zImT57g5E&feature=related
Antera Creative Commons License 2010.07.19 0 0 57159
Amikor először olvastam, azt hittem, valami félreértés lehet, de ezek szerint nem.

Nekem nagyon hajmeresztőnek tűnik, hogy egy szárnymechanizáció automatikusan, a pilóták inputja nélkül becsukódhasson, semilyen kontrolljuk ne legyen felette, pláne, hogy erről még csak visszajelzésük se legyen...
Előzmény: V.Gy. (57158)
V.Gy. Creative Commons License 2010.07.19 0 0 57158
Előzmény: Törölt nick (57152)
wadam Creative Commons License 2010.07.19 0 0 57157

én velem az oktató c150-nel mutatta meg (4000 feet-en, sok szántóföld felett!), hogy egy jobb illetve balfordulóból átejtve mit csinál a gép, persze vigyázva, hogy dugó ne alakuljon ki. a légcsavar jobb forgásával magyaráztuk azt, hogy ha jobb fordulóból esett át, akkor mivel a kormányerők megszűnnek (csűrő a szárny átesése miatt) és a hatás-ellenhatás (Newton bácsi) miatt a jobbforgású főtengely balra csavarva hat a törzsre és balra billen a gép. ugyanez a jelenség természetesen nem jelentkezik balfordulóból átejtésnél, marad baloldalra lógva a szárny

(hozzáteszem nem túldöntött forduló volt, hanem sebességkoptatás és úgy átesés)

 

nekem ez a magyarázatom:)

Előzmény: Ertet Lenke (56683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!