Röpke 2 óra alatt a nulláról egész magas szintűre fejlesztettem a mopedautókról való ismereteimet. Kipattant a fejemből, hogy kb. fél évvel ezelőtt az egyik ismerősöm ismerősének az ismerőse [:)] vett egy ilyen autót. Akkor kinevettem, de miután hétvégi napon egy nem túl nagy megyeszékhelyen 3 órába telt 3 helyszínt bejárni tömegközlekedve, úgy döntöttem, beleásom magam a témába, hátha nem lenne rossz befektetni egy ilyen alacsony fogyasztású, dizájnos járműbe. Döntésre még nem jutottam, de a Linier formáját tekintve jobban bejön, mint az Axiam. Jah, és nem vagyok ám kispályás... Nézzétek: beömlővel, kis szárnnyal már nem is olyan snassz. Na, nem mintha a puszta gyári megjelenése nem keltene elég nagy feltünést.
Visszaolvastam az összes hozzászólást, sokat megtudtam belőle, de vannak még techikai kérdéseim: mekkora a csomagtartója? Hány literes? És maga az "autó"? Hosszúság, szélesség, magasság? Alkatrészeket hol lehet beszerezni hozzá? Lufis a kormány? Törésteszt?? Végsebességét tekintve alkalmas közúti közlekedésre? Szerintem nem, mert akadályozza a forgalmat a jó esetben 60 km/h-s sebességgel... Akinek van, számoljon be legyenszíves arról, hogy éves szinten milyen fenntartási költségekkel bír?
Meghoztam én is a csodabogarat. Aixam 400-as. Egy napig autóztam Ausztriában, mire megtaláltam az árban megfelelőt. Most már csak a rendőrök cseszegetése a gond. Remélem, nem sokáig!
Én is kaptam végre egy 2000-es Aixamot. Ez már az új tipus, a fehér indexes, elektromos napfénytetős. A jobb oldalát húzták meg, de csak festeni kell, nem törött.
Tegnap hozni akartam egy másik mopedautót is, de egy kamion keresztülment a tréleremen. A futó totálkáros lett, több mint 200e Ft a hazaszállítása, és 6 hét amíg legyártják az újat. Addig kínlódhatok a dögnehéz kölcsönzős futókkal, a biztosító meg ki tudja mikor fizet.
Köszi az infót. közben kicsit elkésett:( Rám sóztak 1200 ért egy isuzu szűrőt. végül is jó lett bele. Ja ELADÓ az AIXAM. 400 e-ért viheti bárki. fénykép van róla lejjebb. Kicsit törött volt, a hátsó lökhárítója, és azt csúnyán csinálták meg. Hát ezért ennyi. Olajat, szűrőt, szíjat cseréltem, rendben van. Rádiós magnó Eredeti "grunding" van benne. kb 60-at megy, nem volt piszkálva a motor. Tehát lehet még rá csvarni:)
Lemez velni, 4 jó gumi... ja 1998-as.
Jogszabályokat , adok hozzá, az eredeti gépkönyv megvan. Kpm-es ismerősök mondták, hogy járhatok vele. Biztosítás az évre rendezve. Csak bele kell ülni és GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ
Ha valakit érdekel, írja meg mail a számát, visszahívom.
Valamelyik számot biztosan át tudják fordítani a boltban egy olcsóbb utángyártott szűrőre, azt hiszem az 1,2-es Clióé való bele. Télen ne sajnáld bele a drágább olajat, legalább 5W-40-est vegyél, 2 liter nem vág földhöz.
Nekem sajnos most nincs egy Aixamom sem, pedig nagyon kellene, mert az a legjobb pizzát kiszállítani. Most kénytelen vagyok egy Microcar Virgot adni a futároknak.
A Microcar régebben nem volt a kedvencem, de most egy nagyon jó állapotú példányt sikerült szereznem. Egészen megkedveltem, nagyon stabil a járgány, nem pattog, nem zörög, nagyon kényelmes, igazi nagykocsi fíling:)
Nagyon jól fel lehet újítani ezeket a kocsikat, le kell szedni a motortaró acél segédvázat és a hátsó futóművet, le kell homokfúvatni és galvanizálás után porfesteni. Jobb lesz mint újkorában, mert gyárilag csak egy vékony réteg akrilfestéket fújnak rá, azt meg lemarja a só néhány év alatt. Ezt a járgányt egy kicsit tuningoltuk, lecseréltem a gyári kipufogót egy alu sportdobra, qrva jó lett a hangja. Vettem rá alufelniket, és kap még rozsdamentes acél pedálokat és váltógombot is, meg még lefóliázzuk az ablakokat. Két hete kezdtem hozá a Virgo felújításához, már csak az ablakmosó szivattyút, a kilométeróra-spirált és a tanksapka zárat kell kicserélnem.
Légyszi írd meg, hogy melyik olajszűrő való pontosan a kubota motorra, mert nagyon ki kellene cserélni az olajat. A kereskedő meg nem is hallott Aixamról. Írtad, hogy Clio, de évjárat v. valami infó még?
Szombathelyen láttam több eladó mopedautót a hasznaltauto.hu-n, talán érdemes lenne megnézned őket. Minden eladó nagyon készséges a vevőkkel, talán mondanak valami hasznos infót.
Miért ragaszkodsz annyira ahoz hogy Ausztriában vegyétek meg a kocsit? Piszok nagy szerencsédnek kellene lenni, hogy éppen aznap találj egy jó kocsit olcsón.
Egyszer 3 napig aludtam egy kocsiban két másik emberrel, mire találtam egy jó autót. Az volt az utolsó alkalom, amikor külföldre mentem kocsiért, inkább kifizetek 200 eurót hogy behozzák. Most néztem a neten, 58 db eladó mopedautót találtam.
Ez a legolcsóbb, de ez egy 50 ccm-is benzines, ami szarul megy és megfagysz benne télen:
Ez meg a fiam kocsija, 2001-es évjárat, gyönyörű állapotban kívül belül, + el.ablak, távirányítós közp.zár, alufelni, 70 km/h végsebesség. És csak 600e Ft-ba került itthon!
Nem akarlak lebeszélni az ausztriai autóvásárlásról, de szerintem csak akkor érdemes kimennetek, ha egyébként is van valami dolgotok kint, mert akkor legalább nem bukjátok el az utiköltséget. Navigációs GPS-t mindenképpen vinni kell, és a német nyelvtudás is erősen ajánlott.
Most nekem is nagyon kellene néhány mopedautó, mert már több darabra van rendelés, de a héten még egyet sem kaptam, pedig hétfőn és kedden is kint voltak a srácok, talán holnap több szerencséjük lesz.
Nagyon köszönöm az információt. Holnap mindenhogy Szombathelyre kell mennem fuvarba. Vasárnap estig ott kell maradnom. Így a 3 nap unalomba belefér, hogy kicsit tekeregjek Ausztriában. Ha találok valamit, akkor felhozatok a gyerekeimmel egy futót, és ők elhozzák.
Már nem tudok hova fordulni, így hát megpróbálom itt!
Egy ismerősöm szeretne venni egy ilyen kocsikát, ami szerintem jó ötlet, mert ahogy elnézegettem jó kis járgány! :)
A lényegre térve: halvány lila gőzünk sincs hol lehetne Ausztriában beszerezni. Neten nem találtunk semmit, mondjuk ez lehet, hogy a nyelvi nehézségek miatt van. Ahhoz sincs kedvünk, hogy vakon nekiinduljunk Ausztriának. Viszont ahhoz ragaszkodunk, hogy ott vegyük meg és ne itt Magyarországon,úgyis van mivel hazahozni.
Ha valaki esetleg tudna pár infót mondani a beszerzési módjáról annak nagyon nagyon megköszönném! Akár egy netes cím, akár egyéb (konkrét város,autókereskedés,stb.) vagy akár egy személyes tapasztalatot is szívesen elolvasunk!
A szabványos kölcsönzős 250 cm hosszú 150 cm széles futóra mindegyik mopedautó ráfér, csak nehéz rögzíteni a kocsit a futó oldalai miatt. Elég nehéz az ilyen futókat húzni, előfordult hogy az üres futót szembeszélben az Ignis nem bírta 5.-ben húzni, és 12-13 litert volt a fogyasztása. Most már van egy mini trélerem, mindössze 90 kg a súlya, egy mopedautó éppen ráfér. Ezzel simán tudok 120-al menni még megpakolva is, és 9 liternél akkor sem fogyaszt többet az autóm. Esetleg bérelhetsz egy Ducattot, abba is bele lehet tenni bármelyik mopedautót, de pl. a Sprinter már necces, mert az Ambra nem fér bele. A rögzítés a buszoknál is gond, esetleg ha ácsolsz valami kalodát amibe a kerekeket beleteszed és jól kitámasztod elől hátul, akkor talán jó lesz. A tréler a tuti megoldás, előre meg hátra le kell húzatni spaniferrel a mopedauto alvázát, úgy hogy lapuljon a gumi, akkor biztosan nem mozdul el akármilyen göröngyös is az út.
Nekem 150-200 euróért hoznak be az osztrákoktól egy mopedautót, szerintem ennyiért nem érdemes napokig kóvályogni Ausztriában. Most is kint vannak a srácok, de két nap alatt egyetlen jó mopedautót sem találtak, pedig nem az elsőt hozzák.
Mire megszerettük a kocsit, már el is vitték, mindössze 130 km-t mentünk vele. Érdekes hogy többért adtam el, mint amennyire meghirdettem, szinte licitáltak a járgányra. Egy 16 éves cseh srác vette meg, azt mondta náluk egy ilyen szép mopedautó min. 3000 euro, én meg csak 2200-ért adtam.
Engem is érdekel ez a téma. Én a lányomnak szeretnék venni egyet, iskolába járós autónak. Pénteken megyek Ausztriába, körül nézni. Ha valaki meg tudná adni, az Aixam, vagy Microcar méreteit, nagyon köszönném. Szeretném tudni, mekkora utánfutót béreljek. Csak B, C-s jogsim van, a trailer nem jó megoldás.
Esetleg, ha valaki tud olyan netcímet, ahol Osztrák magánszemélyek hirdetnek ilyen szerkezeteket.
Szombaton vettem egy metálkék Ligier Ambrát, nagyon jó kis kocsit sikerült hoznom. Sérülésmentes, szép belső, jó fékek, új gumik, és a lényeg: 70-et megy!
Csak a gagyi matricákat kellett levakarnom róla, meg a gázpedált kellett megcsinálni, mert kicsit szorult.
Az út egy rémálom volt, reggel haza kellett jönnöm az autópályától mert itthon hagytam a pénzt. Pesten dugó volt egy baleset miatt. Az utánfutónak szétrobbant a gumija, és vennem kellett egy ladástól egy kereket mert este már nem találtam gumist. Ráadásul kerékcsere közben elhagytam a Ligier kulcsát, ezért Edelénytől vissza kellett mennem Füzesabonyig, de legalább a kulcs meglett. Összesen 1100 km-t vezettem 16 óra alatt:(
Bander Feri azt állítja, hogy moped jogsival is lehet utast vinni mopedautóval, és ha kell, vállalja a jogi képviseletet is. Az biztos, hogy az osztrákoknál mennek vele ketten is, de ott állítólag van rá egy korlátozott B-s jogsi, bár ezeket a kocsikat ott "licenc free"-nek hívják.
Találtam egy gyöngyszemet a magyarorszag.hu jogszabálykeresőjén.
1988. évi I. törvény
a közúti közlekedésről, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 30/1988. (IV. 21.) MT rendelettel ....................................
Tv. 25. § E törvénynek
a) a hatósági engedélyre, jelzésre, nyilvántartásba vételre és a hatósági vizsgálatokra vonatkozó rendelkezései a kerékpárokra, az állati erővel vont járművekre, a kézikocsikra és a lassú járművek külön jogszabályban meghatározott egyes fajtáira,
b) a hatósági engedélyre, nyilvántartásba vételre és az időszakos vizsgálatra vonatkozó rendelkezései a segédmotoros kerékpárokra,
c) a hatósági jelzésre, a típusvizsgálatra és típusbizonyítványra vonatkozó rendelkezései az egyedileg behozott, előállított (összeépített) vagy átalakított segédmotoros kerékpárokra, illetőleg a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra vonatkozó rendelkezései az egyéb segédmotoros kerékpárokra
nem terjednek ki.
Vhr. 18. § A segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű, a kézikocsi, továbbá a forgalomba helyezés előtti vizsgálatra nem kötelezett lassú jármű rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát a gyártó, illetőleg a kereskedelmi forgalmazó tanúsítja.
Az "L2" minden kocsim gépkönyvében benne volt, még a 98-as tipusbizonyítványokban is.
Neked is azt mondták, hogy amelyikben benne van az L2, azzal lehet utast vinni?
Szerintem az L2 nem ezt jelenti, az még a régi 1967-es jogszabály szerinti besorolás, de majd felteszek ide egy képet az egyik tipusbizonyítványról, és azt lefordíthatná valaki, aki tud németül.
Volt-e már olyan járgányod, aminek a papírjaiban szerepelt az L2 besorolás gyárilag? Most beszéltem egy hirdetővel, szerinte a 2000.-ben kiadottak már tartalmazzák.
Természetesen van adagolója a Lombardini motoroknak, de benne van a hengerfejben. A vezérműtengelyen lévő bütykök működtetik az adagoló elemeket, teljesen hagyományos technika, csak szokatlan az elhelyezés.
Még semmi hír, vagy lassan dolgozik a szabálysértési előadó, vagy nem is indult meg az eljárás. Nemrég volt nálam a helyi serif, mert a Debreceni főnöke letolta, hogy miért tűri el a rendszámnélküli kocsik közlekedését a faluban. Elkérte tőlem a bírósági végzést és lefénymásolta, attól talán megnyugszik a főnöke:)
Néha szentimentálisabb pillanataimban elgondolkodom, hogy szervezhetnénk egy mopedautós találkát. Aztán eszembe jut, vajon mikorra érnék mondjuk Miskolcra...:)