Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jamada Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18859

Ha elveszted a garanciát, az húzósabb lehet. Ha majd el akarod adni az autót, akkor szebben mutat szervizkönyvben a márkaszerviz pecsétje.

 

Amiket írsz, alapból én is így gondolom/tam. Pl. cascom is van, de "ma már nem húzok két gumit a f.....ra, ha védekezni akarok." Tudom-tudom elég, ha egyszer baj van, de azért vettünk (a többségünk) Honda Jazzt, mert nem romlik el. Az a röhej a dologban, hogy majd' mindenki a papírban hisz (márkaszerviz), de most hallottam egy sztorit: kerékcsere után a szakszervizben a SZERELŐ nem húzta meg rendesen a csavart az egyik keréken. Még jó ,hogy néhány km után kiderült és nem lett baj, de az illető véleményét nem teszik ki a kirakatba ("szervizkönyvbe"). Ja, azért elnézést kértek...

A lényeg; nem biztos hogy az az egyéni vállalkozó autszerelő megfelelő gépparkkal és (akár Honda) szaktudással rosszabb, mint a márkaszerviz.

Éljen a szabad (autó)doktor választás.

 

u.i. Ha autót vennék én is megnézném a szervizkönyvet, de mit is nézzek benne?

Előzmény: kóboráram (18852)
calamites Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18858
pontosan melyik részén is van a lent említett gumicsík, csak arra az esetre, ha ismét előfordulna?
Előzmény: g e o t (18857)
g e o t Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18857

Tükörzörgés, update:

 

Nekem a félig OFF FR-V-m ma volt (emiatt is) szervizben. A szervizesek (Grohoczky) a hiba elmondása alapján pontosan tudták, miről van szó, nem volt új nekik a probléma, tipikus Jazz és FR-V probléma. Valójában nem a tükör, hanem a tükőr melletti függőleges gumicsík az okozó, ami pl. mosásnál elmozdulhatott, és ahogy a menetszél aláfúj, az adja a hangot. Megoldás: visszanyomták a helyére a csíkot (ez mondjuk nem túl megnyugtató, mert újra elmozdulhat, de ha csak ennyi a megoldás, akkor ezt fogom tudni kezelni). A megoldás eredményességét még csak most fogom hazafelé tesztelni, remélem tényleg OK.

Előzmény: calamites (18807)
jamada Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18856

A szélvédőmosó folyadékot én kértem (mert tetszett az illata) és csak azért irtam le, mert az is a számlán volt. Más kérdés, hogy kb. 100 Ft-tal többet számoltak, mint amit a szerelő mondott... Ő különben korrekt volt, lehet, hogy kicsit le is fárasztottam a kérdéseimmel.

A kereskedő (nem a szerviz vezető), az akivel nem vagyok kibékülve. Tudom, hogy valamiből élni kell. De az nem lehet érv, hogy akinek Hondára van pénze - legyen szó akár Jazz-ről - az ne akarjon "alkudni" vagy olcsóban megúszni akár egy 1 éves szervizt (pl. nem lehetett olajat vinni, mert ha a vendéglőbe megyek oda sem visszek étolajat a sült húshoz).

Előzmény: konyak_ad (18854)
hondazzaJ Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18855
Szia !
Zöld kártyát mindenképp kérj a biztositódtól,"H" jelzés,szervizkönyv,assistance telefonszám,...én ezeket vittem,bár tőlem még egyiket se kérték,de "ártani nem használ".A Casco kint is érvényes!Tibi
Előzmény: MrDana (18853)
konyak_ad Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18854
Vagy menjen olyan szervizbe (pl. Duna Autó), ahol megkérdezik, hogy feltöltsék-e és az ennyi meg annyi Ft lesz ha igen. Na az ilyenek miatt merem pl. ajánlani őket.
Előzmény: kóboráram (18852)
MrDana Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18853
Nem ide tartozik, de lehet, hogy tudtok nekem segíteni. Idén autóval megyünk nyaralni Görögországba és nem vagyok tisztába azzal, hogy ilyenkor a casco és a kötelező mellé kell-e még valamilyen más biztosítást is kötnöm a kocsira. Most volt 1 éves a Jazz. Köszönöm!
kóboráram Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18852

Ha elveszted a garanciát, az húzósabb lehet. Ha majd el akarod adni az autót, akkor szebben mutat szervizkönyvben a márkaszerviz pecsétje.

 

Legközelebb vigyél olajat, töltsd fel magad a szélvédőmosót előre.

Előzmény: jamada (18847)
kellisz Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18851
Szerintem elég pengén be lehet állítani a klímát. Amikor egész nap tűző napon áll az autó, akkor magasabb fokozaton járatom egy darabig, aztán szép lassan veszem vissza a fordulatot. Szinten tartani elég a 2-es. Az oldalsó befúvók az ablakra vannak irányítva, a középsők pedig középre felfelé. Így nem nyomja az elöl ülők pofájába a hideget és a hátsók is kapnak belőle.
Előzmény: Ptom71 (18850)
Ptom71 Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18850
Nem értetem, hogy miért jobb, ha ráfűtesz man. klíma esetén. Miért párologtatná a vizet az utastérbe....?
Ha kikapcsolom a klímát, akkor még kb. 1 percig hideg levegőt fúj az utastérbe. Akinek sok a klíma az kapcsolja ki. Mi 1-es ventilátor fokozaton szoktuk használni a klímát, és így tökéletes.
Előzmény: Bobi1 (18842)
jamada Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18849
Kösz, olvastam én is, de nem lehetett vinni olajat. Itt vettem az autót és gondoltam az első kört náluk csinálom, de a jövőre nézve...
Előzmény: konyak_ad (18848)
konyak_ad Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18848
Kb. harmad ennyiért lehet kapni m165le topiktárs boltjában az olajat...
Előzmény: jamada (18847)
jamada Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18847

Szevasztok!

1 éves szerviz:

Olajszűrő 1db                                 3263,-

egyéb szerelési segédanyag 1 db    228,-

Castrol TXT 5W30 38 dl                 21128,-

munkadíj                                         7440,-

szélvédőmosó konc. 1l                      596,-

össz.:                                            32655,-

A szerelő nagyon segítőkész volt, jól elbeszélgettünk.

Honda Flick

Én nem vagyok biztos benne (garancia ide vagy oda), hogy legközelebb ennyiért márkaszervizbe viszem az autót. Van itt olyan olyan, aki valamilyen drága garanciális szervizelést "elkövetett"?

J.

Keleg Creative Commons License 2007.06.19 0 0 18846
"ugyan utaztam már klímás autókban, csak a tulajok mindig ragaszkodtak hozzá, hogy ne kapcsoljuk be...)"

Jellemző magyar hozzállás: a klímás autó az kell (státusszimbólum, ugye, mostanában meg már majdnem ingyen van), de a fél liter többletfogyasztás százon az már...

Teljesen jó az automata klíma is (nekem olyan van). Annyi a különbség a manuálishoz képest, hogy a beáramló levegő irányítása és erőssége automatikus! A Jazz-ben ráadásul nekem a számítógép alapbeállításai valóban meg is felelnek az esetek szinte teljes egészében, így csak a beállítandó hőmérsékletet állítgatom.

Szerintem megér 2-4 dl többletfogyasztást (a Jazz-ben legalábbis nekem ennyi) az, hogy kényelemben, száraz levegőben, 23-25 fokban utazzak! Arra viszont figyelni kell, hogy a külső hőmérsékletnél max 7-8 fokkal legyen csak hűvösebb bent!!! Főleg egészségügyi okokból, de persze a fogyasztást is befolyásolja.
Előzmény: nerinea (18840)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18845
A kp-i zárak úgy vannak megcsinálva, hogy aksi nélkül is nyitható legyen legalább a vezető ajtaja. A kulcs mechanikusan kinyitja, ezután lehet hozzáférni a többi ajtóhoz belülről, vagy a gomb felhúzásával, vagy a belső ajtókilinccsel.
Az autómata klíma pedig tényleg pocsékló üzemmód, ugyanisnem csinál mást mint a szinte konstans hideg levegőhöz hozzákeveri a radiátor melegét, plusz még variálja a ventillátor sebességét is ( meg a levegő irányát). De előzéshez nem kell lekapcsolnod a klímát, mert padlógáznál megteszi ezt helyetted a comp. :))
Előzmény: nerinea (18840)
kóboráram Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18844

Ezzel az autóval itt a topicban nemigen jöttek elő ilyen problémák. 

Akkucsere is csak 1-2 esetben fordult elő. Az akku ugyan lehetne nagyobb, de nem ritkaság, hogy más autóknál is csak ekkorát használnak. Csak akkor érdemes vele foglalkozni, ha túl sok a fogyasztás és kevés a töltés, pl. gyakori 10 km-nél rövidebb utak télen, stb.

 

Javaslom, hogy írd be a keresőbe a "klíma" szót és legalább 100 hozzászólást fogsz találni. Én a Jazz klímáját kifejezettem jónak találom az előző OFF autómhoz képest (az enyém automata).

 

beelaim Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18843
Ptom71 vedd fel velem valamilyen formában a kapcsolatot légyszives.Eetleg küldj valamilyen online elérhetőségi címet: megybefott@citromail.hu -ra üdv.
Előzmény: Ptom71 (18837)
Bobi1 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18842
Nekem mikor manuális klímás autóm volt, az jött be legjobban, ha ráfűtöttem. A kikapcsolásnak van olyan mellékhatása, hogy a hőcserélőn lévő összes vizet rövid úton az utastérbe párologtatja, hőérzet megnő, klíma bekapcs, agyonhűt, újra kikapcs - garantált megfázás. Szvsz, a klímát be kell kapcsolni, beállítani a fűtéssel egy kellemes hőmérsékletet, és hajrá. Igaz, hogy nekem ehhez volt egy 2.2-es benzinmotor, tehát nem funkcionált a klíma gombja turbóként is...
Előzmény: nerinea (18840)
Bobi1 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18841

Bennem csak az a kérdés merül fel, hogy miért is akarjátok töltögetni az akksit?

Ha lemerül, az már régen rossz....

Előzmény: kóboráram (18839)
nerinea Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18840
Szóval az akkutöltöttségre érdemes figyelni. :( (És ha elromlik a kp. zár, az sem egy öröm. Az off suzukit teljesen le lehet mechanikusan is zárni.)

Ami a klímakompresszort illeti, azt én is tudtam, hogy ki-be kapcsolgat de úgy tudom csak azért, hogy a fix 5 fokot (eco módban 12) tartsa. Csak az 5 fokkal meg állítólag az a gond, hogy vigyázni kell vele és ezen segíthetne a hőmérsékletszabályzó tekerentyű. (Sajnos saját tapasztalat nincs, mert ugyan utaztam már klímás autókban, csak a tulajok mindig ragaszkodtak hozzá, hogy ne kapcsoljuk be...)
Előzmény: kóboráram (18839)
kóboráram Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18839

Csak akkor vedd ki az akkut, ha nincs más megoldás.

Áram híján elfelejt egy csomó dolgot - pl. az automata ablakemelőnek és a motorvezérlőnek is újra "tanulnia" kell.

 

Egy normál teljesítményű (5-6A) töltő nem csinál semmi kárt, ha az autóban töltöd az akkut. (Akku nélkül a töltőt az autó áramköreire tenni viszont nem ajánlatos.)

 

Ami a központi zárat illeti:

Nem tudom, nyitva marad-e a csomagtartó és a benzinbetöltő - ha igen, akkor nyitott motorháztetőnél becsukatnám az összes zárat és úgy venném ki az akksit.

 

A klíma tudomásom szerint úgy szabályozza a hőfokot, hogy a kompesszort ki-be kapcsolgatja (mint a hűtőszekrény) és emellett keveri a levegőt. A klíma+fűtés együtt párátlanítás miatt mehet, de egyszerű hűtésnél nem, így ha kikapcsolod, akkor sem dől a meleg. (OFF VW-nél tapasztaltam ilyet, hogy forró levegőt fújt nyáron, de a Jazz-nél nem.) A levegőt a szélvédő aljánál levő műanyag rácson át szívja be, mint a legtöbb autó. 

 

Előzmény: nerinea (18836)
szucsi1 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18838
Szia Ptom71!

Azért meggondolandó a saruk levétele nélkül tölteni az akksit, mert ha jól tudom a töltő tönkreteheti a generátort. Legalábbis a régebbi kocsiknál így mondták az elektromos szakik.
Előzmény: Ptom71 (18837)
Ptom71 Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18837
Ha az akksit kiveszed, akkor a beállításokat elfelejti (rádió, km számláló), így jobb, ha a X.-ról húzol ki egy kábelt, és a parkolóban töltöd az akksit.

Klíma: Nem érdemes a hőfokszabályozót tekergetni klíma használatakor, helyette az erősségét kell állítgatni. Ha a 1-es fokozat is sok, akkor ki kell kapcsolni. Hőfokszabályzót én csak ősszel és tavasszal állítgatom. Nyáron a leghidegebb, télen a legmelegebb állásban van.
A szellőzőrendszer az ablaktörlő előtt szívja be a levegőt, ha külső beszívásra van állítva..
Előzmény: nerinea (18836)
nerinea Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18836
(Mivel pangás van remélem elnéztek nekem még néhány alapvető kérdést -- az elmúlt 15 évben nem igazán követtem az autóipar technológiai fejlesztéseit és most próbálom pótolni a hiányosságaimat. :))

Kp. zár: Ha nincs aksi az autóban (mert mondjuk lemerült, és fel kellett cipelni a tizedikre tölteni), akkor hogyan lehet lezárni az autót (különös tekintettel a csomagtartóra és a benzintankra.)

Man. klíma: 1) Azt értem, hogy a befújt levegő hőmérsékletét a fűtésszabályozó gombbal lehet szabályozni, de hogyan történik ez: "kinti" meleg levegőt kever a lehűtötthöz, vagy az 5 fokra hűtött levegőt belevezeti a fűtőrendszerbe és visszafűti? Utóbbi kissé energiapazarlónak tűnik... 2) "Turbó gomb": közép állású hőfokszabályzó gombnál ha mondjuk egy előzés idejére kinyomom a klímát, akkor bekapcsolódik a fűtés és elkezd 45 fokos levegőt nyomni az utastérbe? Ha igen, akkor nem elég a klímát kinyomni, előtte a fűtést is le kell tekerni. 3) Tudja valaki, hogy a szellőzőrendszer hol szívja be a levegőt?
kóboráram Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18835
"...A kisebb gyártók közül a Honda 12 százalékkal javított tavalyhoz képest, 24 ezer helyett 26,9 ezer modellel gyarapította európai útjait..."

http://index.hu/gazdasag/magyar/aut070618/
:))
kóboráram Creative Commons License 2007.06.18 0 0 18834

Ez az összehasonlítgatás nem is műszaki kérdés, azt el lehetne dönteni hamar, ha két autót egymás mellé teszünk és leteszteljük. Inkább arról szól, hogy:

 

1.2-es tulaj:

Nem kellett volna rászánnom néhály százezret egy jobb autóért?

1.4-es tulaj: 

Nem kaptam volna meg kb. ugyanezt néhány százezerrel olcsóbban?

 

Erre viszont nem egyértelmű a válasz, így mindig előről kezdődik.

Előzmény: jezjazz (18833)
jezjazz Creative Commons License 2007.06.17 0 0 18833

"Érezhető különbség van a két autó között, bár azért annyira nem sokkal erősebb az 1.4-es."

 

Ne, ne, segítség, kezdődik előlről? :))))

Előzmény: Ptom71 (18832)
Ptom71 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 18832
Én is Armafiltet vettem, és szerintem teljesen tökéletes.

Más: Voltam nyilt napon, és kiváncsiságból mentem egy kört az 1.4-es Jazz-el. (Nekem 1.2-es van). Érezhető különbség van a két autó között, bár azért annyira nem sokkal erősebb az 1.4-es. Viszont sokkal zajosabb, bár az igaz, hogy amit én próbáltam az már túl volt 100e km-en.

Beültünk a Civic-be is. Nagyon szép, kényelmes és gyonyörű autó, ... csak hátul nem annyira nagy a hely mint a JAZZ-ben (fejtér). Így egy Civic-re való váltás egy kicsit visszalépés lenne a Jazz-hez képest. Így a következő autom is Jazz lesz!... nagy valószínűség szerint. :-))))
Előzmény: kóboráram (18831)
kóboráram Creative Commons License 2007.06.16 0 0 18831

Az enyém is ilyen piszkosszürke-fekete lett 10.000 után (főként Bp.). Ezen a szűrőn átmegy az összes levegő, amit a szellőzőrendszer fúj (belső keringtetésnél is). 

Elhatároztam, hogy 10e-ként ki fogom cserélni, ez nem nagy összeg, a csere meg gyerekjáték.

 

Kipróbáltam, hogy mennyire jön a levegő a szűrőcsere előtt/után: egy kis különbséget lehet érezni, de nem drasztikus (ha nincs benne szűrő, akkor érezhetően erősebb).

 

A gyári és az Armafilt között csak annyi különbséget látok, hogy a gyárin vannak műanyag bordák is (talán távtartó lehet?), egyébként ua.

 

Előzmény: Ptom71 (18830)
Ptom71 Creative Commons License 2007.06.16 0 0 18830
kép
Így néz ki ez elkoszolódott. Gondolj bele, hogy ezen a koszos szűrőn keresztül nyomja be a levegőt a ventillátor az utastérbe. Aki allergiás, az hamarabb észreveszi, hogy eltömödött, és ki kell cserélni. Egyébként én is Armafilt-et vettem 1400Ft-ért.
Előzmény: konyak_ad (18827)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!