Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Az új, nagyjából a mainak megfelelő festési sémát '74-ben dolgozták ki, vezették be; de a mozdonyok oldalán az öntvénytáblák '79-ig megmaradtak, akkortól kezdték az oldalszámokat is feliratozni /matricázni/. Amint már egyszer leírtam, a háttérben egy "matricázott" Szili látható.
Én ezt készséggel elhiszem, de ha a 1283-as Szili 76/77-es gyártású, és már ekkor kettő éve, vagyis 74 óta létezett a kék-sárga festési séma, aminek nem része az ö9ntött páklyaszámtábla, mi értelme lett volna öntött oldaltáblákat készittetni?
Szerintem az öntött oldaltáblás, "nem matricás" kék-sárga Szilik átfestett régebbi gyártású gépek voltak, amiken fennhagyták az alu táblákat....
A képen látható V63,002-s 1973-as gyártmány. Viszont a nyílvántartáso szerint 1976 márciusában került a MÁV-hoz próbaüzemre.
Most már tényleg érdekel a kép készítésének iedeje!
A háttérben a két régi festésű Szili után a kék-sárga V43 1283 áll, ami 1976-77-es gyártású. (sajnos nem tudom, pontosan melyik év, mert hiányos a listám.... :( )
5.-6. képek: a felvételek inkább a gyár területén készültek, mint az ácsi állomáson.
A 70-es, 80-as években szervezetten vittek jól és kemény valutában fizető osztrák, német, stb. csoportokat többek között a cukorgyárban üzemelő mozdonyokhoz. Én egy osztrák csoporttal a 80-as évek közepén voltam a gyárban mozdonynézőben.
Biztos, hogy ez deszkázat volt? Mivel eléggé gyerek vagyok még, csak a saját ilyen tapasztalataimat tudom, de minden általam ismert vágánygépkocsi garázs előtt beton elem van (Bodán-elem vagy mi a szösznek hívják), olyan, mint a gyalogos átkelőknél.
Az új, nagyjából a mainak megfelelő festési sémát '74-ben dolgozták ki, vezették be; de a mozdonyok oldalán az öntvénytáblák '79-ig megmaradtak, akkortól kezdték az oldalszámokat is feliratozni /matricázni/. Amint már egyszer leírtam, a háttérben egy "matricázott" Szili látható.
Egyébként az, hogy egy gépet selejteznek, nem jelenti azt, hogy a mozdonyt a selejtezés másnapján szétvágják. Gyakran akár 5-10 év is eltelik a selejtezési eljárás lefolytatása és a tényleges kohósitás között.
Igazad lehet, én csak a pályaszámtábla alapján írtam; de az tény, hogy a Kandókat és a BoCo-kat is sokáig alkalmazták még a forgalomból kivonásuk után fékmozdonyként, pl. az M63-asok vagy az M41-esek próbáinál. A kép szempontjából ami a V60,003-as mellett szólhat: a 001-en és a 002-őn eredetileg nem volt a mellgerenda felett a lámpák vonalában kialakított lépcső... A 003-nál ez úgy volt felszegecselve, mint ahogy a mozdonyszekrény többi része is szegecselt.
ez a kép van az Indóház Extra cimlapján, és ott jól olvasható, hogy a Kandó pályaszáma V.60.001