Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2024.01.01 -1 0 21654

Ez alapján szerintem menj el a Lokomotion-hoz vezetőnek, mert nem tudják mit csinálnak...

Átalakítottak egy csomó Br 139-et, meg 151-et ami lassan 10 éve viszi a minőségi tranzit vonataikat napi rendszerességgel. Ha jobb ötlet lett volna valamit bérelni, akkor nem csinálták volna. Ami elérhető volt öreg gép jó állapotban, mind náluk van, parádés állapotban.

Előzmény: GaGe (21652)
3r141592 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 21653

" Továbbra sem győztél meg, hogy megéri egy 64 éves lomra kb 200 millió Hufért felszerelni egy fedélzeti berendezést"

 

Vajon új mozdony beszerzése jobb ha a régit nem vagy csak korlátozottan tudja használni, vagy inkább felszerelni olcsóbb?

 

 

Egyébbkét a fedélzeti berenedezésben mennyi a specifikus (nem átszerelhetó) és ami átépíthető másik mozdonyra?

 

 

Előzmény: GaGe (21652)
GaGe Creative Commons License 2023.12.31 -1 0 21652

Továbbra sem győztél meg, hogy megéri egy 64 éves lomra kb 200 millió Hufért felszerelni egy fedélzeti berendezést, úgy hogy azt vissza is hozza és utána még profitot is termeljen. De lehet Németországban mások a számok, mit itthon. Nem véletlenül szedték le a Gigantokról is inkább.

Előzmény: Panzerbear (21624)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.30 -5 1 21651

Ezt azért ne vedd egy kalap alá a klasszikus EU-s eljárásokkal. Ok az EU társadalmi és gazdasági dolgokra fókuszál, de itt az ERTMS bevezetésével a SERA próbálja a TSI elveit a TEN-T korridorokon érvényesíteni. De ne feledjük vannak ebben a körben nem EU-s országok is. De nem csak arra van nemzetközi direktíva, hogy kiépítsék hanem arra is, hogy folyamatosan üzemeltessék, fejlesszék.

Pl. GSM-R ---> FRMCS

 

Hamarosan ez egy nagy feladat lesz a már üzemelő INFRA területén.

Előzmény: Fizolti (21647)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.27 0 6 21647

Pl. indul egy évekig elhúzódó kötelezettségszegési eljárás, aminek aztán nagy eséllyel semmi gyakorlati jelentősége nem lesz? 

Előzmény: GaGe (21646)
GaGe Creative Commons License 2023.12.27 -1 0 21646

Mi történik, ha megszegsz egy uniós előírást?

Előzmény: Fizolti (21645)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.27 0 1 21645

Nem a kérdésre válaszoltál. 

Előzmény: GaGe (21644)
GaGe Creative Commons License 2023.12.27 -1 2 21644

"Ha esetleg mégis marad addig a nemzeti vonatbefolyásoló, akkor mi fog történni? "


Vegyes üzem nem feltétlenül kívánatos, az a cél, hogy TEN-T vasúti hálózaton csak és kizárólag ETCS legyen.

Előzmény: Fizolti (21643)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.26 0 1 21643

Biztos vagy abban, hogy 17 év múlva ugyanaz lesz a határidő, mint most?

Ha esetleg mégis marad addig a nemzeti vonatbefolyásoló, akkor mi fog történni? 

 

Előzmény: GaGe (21632)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.26 -2 0 21642

Jut eszembe, hogy ezek a publikus listák annyira "naprakészek", hogy sem Wien Stammstrecke, sem 191 01-es nincs benne. Pedig már a tervek is elkészültek a júliusi bejárás óta a Siemens meg a projektes cég embereivel.

Előzmény: Panzerbear (21636)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21638

Prototípusnak erős túlzás a 60. darab, nem véletlenül írtam pályázati járművet, mivel az első 60. ETCS berendezéssel történő felszerelése tendere kapcsán készült Siemens - Stadler együttműködéssel a berendezés utólagos szerelése.

Előzmény: r1232 (21637)
r1232 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21637

A 060-as volt a Siemens prototípus járműve, szvsz.

Előzmény: Vendégsín (21633)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21636
Előzmény: Panzerbear (21635)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.24 -2 0 21635

Bullshit, ez még nyomokban sem tartalmaz igazat...

Előzmény: oldmumus_v.2 (21634)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.12.24 -3 0 21634

Erről egy OFF történet/példa:
tegnap beszélek szüleimmel telefonon és a  háttérben rádió ahol télies útviszonyokról szólt a hír ahol kiemelik nyári gumikkal  nehogy útnak induljanak. Sok országban van téli gumi kötelezettség. Ha magyar autósoknak bevezetnék akkor lehet sokaknak csak szitkozódás lenne. Megint pénzt kell  kiadni valamire. Nem gondolnak bele, hogy egy baleset mekkora hátrányt jelenthet Önmagának és másoknak emberileg és anyagilag is.

 

Legyen ON: itt nálunk ÖBB 2030-ig összes nemzetközi vonal L2 és a végén OS,  többi fővonal pedig 2036-ig. Most elkészülő fényjelzős LH, PH, stb. az ÖBB történetében az utolsó kör (kivéve a mellékvonali technika)

Előzmény: GaGe (21632)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21633

Flirtre 059-től került

 

061-től, a 060 a S - S pályázati járműként kapta később ugyanazt...

Előzmény: GaGe (21631)
GaGe Creative Commons License 2023.12.23 0 2 21632

2040-től TEN útvonalon nem lehet nemzeti vonatbefolyásoló. Ha más miatt nem, emiatt muszáj lesz elterjednie az ETCS-el szerelt járműveknek…

Előzmény: Fizolti (21630)
GaGe Creative Commons License 2023.12.23 0 0 21631

Az eredeti terv az volt, hogy a zalai vonalon csak Etcssel lehet majd közlekedni, ha üzembe kerül.

A Start volt az első, aki ezt megtámadta (nem volt etcsre alkalmas járműve, Flirtre 059-től került), majd sorban az összes többi vasúttársaság, versenyhivatal, aránytalanul nagy költség, stb…

 

Aztán lett az, hogy 100 felett kell csak az ETCS. Majd a próbaüzem kezdetével egyidőben kikerült a 100-as lassú az egész vonalra.

 

De az is szabály volt, hogy 140 felett nincs csm, két ember kell szigorúan, mégsem volt sosem alkalmazva …

Előzmény: segélyvonókészülék (21629)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.23 0 2 21630

A cél adott, amit szeretnénk elérni, teljesen elegendő, hogy nem engedünk új járművet forgalomba állni ETCS fedélzeti berendezés nélkül az EU területén.

A laminátok, kocúrok, v43-asok és egyéb kiskanál-alapanyagok itt lesznek még velünk egy darabig, de az ETCS-mentes pályák is. Majd kipusztulnak, és akkor helyettük olyan jöhet csak, amin van.

 

Ha figyelembe veszed azt, hogy a hagyományosan elterjedt pályaoldali jelfeladás, járműoldali vonatbefolyásolás esetén nagyságrendileg 50 év nem volt elég arra, hogy a teljes fővonalhálózat el legyen velük látva, és csak ezzel felszerelt jármű közlekedjen, akkor biztos vagy benne, hogy hamarabb lesz mindenen és mindenhol ETCS, mint egy új típusú valami? 

Előzmény: Ashi Valkoinen (21622)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21629

Tiszta sor.

Olyat azonban nem nagyon kéne megengedni, hogy a vonalon van kiépítve valami, a vonat meg mégis befolyásolatlanul megy.

 

De az is egy rossz vicc, hogy felújítunk egy nemzetközi fővonalat, és átadjuk mindenféle vb nélkül. Vagy hát látjuk, egyáltalán nem vicces.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21628)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21628

"Viszont csak etcs pályára nem engedünk fel olyan gépet, ami nem etcs képes."

 

Ezzel ki tudok egyezni. Ha minden jól menne és mindenre lenne pénz azonnal, akkor sem 5, vagy 10 év az átmenet. Ráadásul lesz egy rakás mellékvonalunk, amin sosem lesz ETCS, valójában az azon járó járműnek sem valószínű, hogy szüksége lesz rá.

 

Még akkor sem, ha ma megvesszük a boltból, és 50 év üzemeltetéssel számolunk.

Előzmény: segélyvonókészülék (21626)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 -1 1 21627

Helyenként cinikusnak érzem a posztot, bár szárazon beárazva az emberéletet tulajdonképpen így működnek a dolgok.

 

viszont rendszerszinten nincs univerzális jó megoldás az ilyen esetek ellen.

 

Ó, dehogy nincs!

Alapvetés lenne a vébé, legalább a szakaszos. Ezt később kifejtem.

 

Az is egy vicc, hogy "nem csökkent a biztonság a korábbihoz képest". Naná, a nullának nem nagyon van hová csökkenni...

Törvényileg rendben van. Ja, csak sz@r a törvény. Törvényileg Santiagoban is rendben volt minden, ja, meghaltak hetvennyolcan, tövényileg rendben. Biztos törvényesen el is temették őket. Nincs itt semmi látnivaló.

 

Szóval a megoldás, mely általánosan alkalmazható:

- van vébénk, mely kényszerfékeztet

- vonatkeresznél az elsőnek érkező kap egy "rövid" bejáratot, csökkentett sebességű (40) jelzési képpel, a túloldali váltók meg állíthatók maradnak.

 

Ha már kockázatelemzésről beszélünk, szerintem negyven az a sebességhatár, aminél már elengedhetjük a technikai befolyásolást, mégpedig azért, mert negyvennel tolatunk is, és ez az a mozgás, melyet semmilyen technikai eszközzel nem befolyásolunk, azaz láthatólag ez az a sebességhatár, ameddig általánosan és kizárólagosan rábízzuk a járművezetőre a mindenkori pontos megállást, illetve idáig még relatíve alacsony egy esetleges ütközés esetén a következmények súlyossága, vagy legalábbis ezt a súlyú rizikót láthatólag általánosan hajlandók vagyunk vállalni.

 

Bár teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a t. mv. méltóztassék megállni a piros előtt (egy olyan vasúton létezem, ahol ez az elvárás sokkal szélesebb körben érvényesül, és ahol hatvanas sebességnél még 2 cm megcsúszási távolsággal operálunk), de azért közlekedésbiztonsági alapvetés az emberi figyelem technikai támogatása, illetve emberi hiba, vagy vezetésre alkalmatlan állapot felmerülése esetén a technika beavatkozása.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21593)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21626

Ja, ez is járható út.

Ebben az esetben a pályát felszereljük az eddig használatos, a járműveken megtalálható nemzeti VB-vel is, és közlekedünk vegyesen.

Viszont csak etcs pályára nem engedünk fel olyan gépet, ami nem etcs képes.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21622)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21625

Namost ha  a gazdája lát még perspektívát, és kiszámolta, hogy így joban jár, mintha venne rendes mozdonyt, akkor biztosan.

Akinek majd rajta kell ülnie, az biztosan másként látja, de üzemeltetői szempontból gyakran jobban néznek ki a számok egy százéves lom tákolásával, mint egy - amúgy egyáltalán nem garantált megbízhatóságú* - újjal, vagy újabbal.

 

* - lásd pl. a nem túl fényesen teljesítő 187/188 gépeket

Előzmény: GaGe (21623)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 0 1 21624

Már rég visszahozták a rájuk költött összeget. Jól fizető munkákat végeznek velük, gyakorlatilag megállás nélkül.

Előzmény: GaGe (21623)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 -1 2 21623

Ez nem ennyire egyszerű. Várható élettartamon (64 éves, tehát gyakorlatilag nulla) belül vissza hozza-e a pénzt, amit ráköltöttek, és ezen felül fog-e még nyereséget termelni?
Vannak kétségeim...

Előzmény: Panzerbear (21621)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.21 -2 1 21622

Szerintem ez nem ennyire egyszerű, hogy akkor most mindenféle vackot felszerelünk ETCS-sel (legyen a park 424-esén is?)

 

A cél adott, amit szeretnénk elérni, teljesen elegendő, hogy nem engedünk új járművet forgalomba állni ETCS fedélzeti berendezés nélkül az EU területén.

A laminátok, kocúrok, v43-asok és egyéb kiskanál-alapanyagok itt lesznek még velünk egy darabig, de az ETCS-mentes pályák is. Majd kipusztulnak, és akkor helyettük olyan jöhet csak, amin van.

Előzmény: segélyvonókészülék (21618)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 21621

Hát, a kuka helyett pénzt keres...a többit döntsd el te...

Előzmény: GaGe (21619)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.21 0 4 21620

És akkor mi van?

Figyi, ez nem Amerika, hogy műszaki vizsga nélkül autózhatsz bármivel is.

Így is botrány, hogy bármivel is lehet vonatozni a magyar síneken.

Tudomásul kell venni, hogy egy szint eléréséhez pénzt kell beletenni a dologba, de ha bármit is megtűrünk a hálózaton, aminek kereke van, akkor itt soha nem lesz semmi.

Az tényleg gáz, hogy minden terhet a vv-kre akarnak tolni, ami mellé lófülét se tesz le a hálózatüzemeltető, meg az állam, és ezen változtatni kell, de ami most megy, az sem tartható.

Előzmény: GaGe (21619)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 0 0 21619

És hányszorosára emelte az ETCS fedélzeti berendezés a lom értékét?

Előzmény: Panzerbear (21617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!