Sziasztok. Állitolag a mult héten volt az ECHO TV- ben egy riport a kis autok jogi létezéséröl. Sajnos nem láttam de hallomásbol tudom hogy megkérdzték A Bander Ferit is és a KF illetékesét meg még valami nagy kutyát a minisztériumba, Hogy mi lett a vége nem tudom de ha valaki tudja hogy miröl vanszó és tud bövebbet kérem irja le. A honlap vagy bármiféle érdekképviselet ötletét én is támogatom nekem is van egy ilyen kocsim, érdekel minden hozzá füzödö információ.
Azt mondjátok hogy 800-1000-autó futkos MO-on-hát akkor hol vannak?????????????? Aki számit az legyen már itt hétfőn délelőtt-nekem tel-szám sms-re 30/5545197/---Szervezkedjünk!
Nemmmm---fordulok senkikez-amint látom semmi értelme-saját Országgyülési képviselőmet,és egy jónevű ügyvédet fogadok fel a mopedautó ügyében,mint irtam,vagy nem irtam!!!! Sok értelme nincs itt szétszórtan irogatni-ha összefogás lenne akkor benne lennék én is a jogi procedurában-alakitsatok egy web-lapot-ami ingyen van! Ha bármiben segithetek,akkor keressetek itt,vagy ha még nincsennek letartóztatva a mopedautós kollégák akkor irjatok ide! Én a jövő héten "újság" által fogom lereagálni a mopedferrarik sorsát!
Köszi a mail de lenne még egy kérésem,el tudod küldeni nekem a fellebezésedet amit a hatoságnak írtál. Fel szeretnék készülni a fellebezésre ha szükség lesz rá.
Átolvastam a szabálysértési eljárásokról szóló 199. évi LXIX törvényt, idézek belőle néhány részletet. Bocs, de kicsit hosszú lesz:)
9. § (1) Nem róható az eljárás alá vont személy terhére olyan tény, amelyrõl az elkövetéskor a tõle elvárható gondosság ellenére sem volt tudomása.
(2) Nem vonható felelõsségre az, aki a cselekményt abban a téves feltevésben követi el, hogy magatartása nem jogellenes és erre a feltevésre alapos oka van.
Szerintem nekünk alapos okunk van azt feltételezni, hogy jogszerűen közlekedünk a mopedautóinkkal (rendeletek, bírósági végzések, uniós törvények, stb). Ha véletlenül a bíróság mégis úgy itéli meg hogy az L6e kategóriába tartozó járművek Magyarországon nem tekinthetők segédmotoros-kerékpárnak, akkor első esetben biztosan nem büntetnek meg bennünket, amennyiben a fenti paragrafusra hivatkozunk a bírósági végzés elleni kifogásban. Később már nyilván ez nem működne, de még egyenőre mindig a mi javunkra döntöttek.
11. § (1) Nincs helye felelõsségre vonásnak, ha a cselekmény elkövetése óta hat hónap eltelt (elévülés).
(2) Az elévülés határidejének kezdõ napja az a nap, amikor a szabálysértés tényállása megvalósul, kísérlet esetén az a nap, amikor az ezt megvalósító cselekmény véget ér.
(6) A szabálysértés miatt az eljárás alá vont személlyel szemben a szabálysértési hatóság, fegyelmi hatóság, az ügyészség és a bíróság által foganatosított eljárási cselekmények az elévülést félbeszakítják. A félbeszakítás napjával az elévülési idõ újrakezdõdik
(7) A cselekmény elkövetésétõl számított két év elteltével nincs helye szabálysértési felelõsségre vonásnak
47. § (1) E törvény alkalmazásában eljárás alá vont személy az, akivel szemben a szabálysértési eljárást lefolytatják.
(2) Az eljárás alá vont személy jogosult megismerni, hogy milyen cselekmény miatt és milyen tények és bizonyítékok alapján folyik ellene szabálysértési eljárás.
(3) Az eljárás alá vont személy az eljárás valamennyi szakaszában az eljárás résztvevõihez kérdést intézhet, észrevételeket, indítványokat tehet, a szabálysértési hatóságtól, az ügyésztõl és a bíróságtól felvilágosítást kérhet.
(4) Az eljárás alá vont személy az ügy iratait az eljárás bármely szakaszában megtekintheti, azokról másolatot kérhet, illetve készíthet. Az államtitkot vagy szolgálati titkot tartalmazó másolatot a hatóság épületébõl nem viheti ki.
Eszerint jogunk van bármikor érdeklődni, hogy pontosan hol tart a szabálysértési ügyünk, és milyen szakvéleményeket kértek be a hatóságok.
52. § (1) A szabálysértési hatóság és a bíróság az ügy megítélése szempontjából lényeges körülményeket köteles tisztázni. Amennyiben a rendelkezésre álló adatok az érdemi döntés meghozatalához nem elegendõek, a tényállás tisztázása érdekében bizonyítást folytat le.
(2) Az eljárás alá vont személy nem kötelezhetõ ártatlanságának bizonyítására, felelõsségének bizonyítása a szabálysértési hatóságot, illetõleg a bíróságot terheli.
Tehát a rendőrségnek kell minden kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a mopedautók nem lehetnek segédmotoros-kerékpárok.
90. § (2) A szabálysértési hatóság a kifogás beérkezését követõ nyolc napon belül - amennyiben a kifogás érvényes és nem kerül sor a 89. § (1) bekezdésében foglaltak alkalmazására - az iratokat a további eljárás lefolytatása céljából megküldi az illetékes helyi bíróságnak.
Ezek szerint az én ügyem már rég a bíróságon van, hacsak vissza nem vonták a szabálysértési határozatot, csak még erről nem értesítettek.
93. § (1) A bíróság a kifogás beérkezését követõen nyolc napon belül megvizsgálja, hogy helye van-e
a) az ügy áttételének,
b) az eljárás felfüggesztésének,
c) az eljárás megszüntetésének,
és a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megteszi.
Már ez a 8 nap is eltelt az én ügyemben:)
94. § (1) Ha a 93. §-ban írt intézkedésre nincs szükség, a bíróság a kifogást 30 napon belül tárgyalás mellõzésével, az iratok alapján bírálja el.
(4) A végzés ellen fellebbezésnek nincs helye, az eljárás alá vont személy, a védõ és a sértett a kézbesítéstõl számított nyolc napon belül tárgyalás tartását kérheti. A tárgyalás tartására irányuló kérelemnek a végzés végrehajtására halasztó hatálya van.
Valószínűleg most itt tarthat az ügyem, de a jövő héten utánanézek pontosan. A tárgyalás után meghozott végzés ellen nem lehet fellebbezni, csak perújítást lehet kezdeményezni.
Szimpla honlapot nem nehéz csinálni, aztán idővel lehet dizájnosabbá tenni. Vannak ingyenes tárhelyek, sőt átirányítással bármilyen nevet kitalálhatunk neki (mondjuk egy try.hu kiterjesztéssel (pl. http://brumi.try.hu)) és még ezért sem kell fizetni. A honlapkészítésbe szívesen beszállok, csak meg kell tárgyalni, hogy mi legyen rajta.
Az elektromos projektet nem adtam fel, de a mopedautók átalakítását elektromosra sehogy sem tudom legálisan megcsinálni. Csak akkor adja áldását a KF az átalakításra, ha előbb személygépkocsinak levizsgáztatom (rendszám, eredetvizsga, regadó, stb) és utána kérek egy motorcserét. Segédmotort elvileg lehet építeni, de ha beállítok a KF telephelyére egy elektromos Aixammal, nagy ívben el fognak hajtani, mert szerintük a négykerekű könnyű jármű nem segédmotor. Pereskedni meg most nincs kedvem.
Most is épül egy elektromos fagylaltos járművem (2x600 W kefe nélküli agymotorral), de a békesség miatt végül 3 kerekű lett.
xeniah:
a turmixhang alapos gyanú egy bendixcserére:(
Gratulálok az ajtócseréhez, ügyesek voltatok!
herchee:
A honlap jó ötlet, csak ki csinálja ingyen?
Kevesen vagyunk, hiába van az országban közel 1000 mopedautó, max. néhány tucatnyian osztjuk itt az észt:(
A 3 kerekűvé alakítás megoldható, pl. a Virgoban könnyű lenne hátra középre beépíteni 1 kereket, csak kérdés mennyire lenne borulékony. De ha csak addig kell a 3 kerék, amíg a KF ad valamilyen pecsétes papírt, és utána visszatesszük a helyére a kerekeket, akkor megérné a kínlódást.
Nekem nagyon tetszik a T-REX, ez is egy 3 kerekű járgány, és több mint 200 km/h a végsebessége.
De ez a quad sem rossz, bár ennek csak 160 km/h a végsebessége:
Nem kellene egy saját honlapot indítanunk? Feltehetnénk rá ezt-azt, mondjuk tippeket a feljelentések utáni teendőkről, képeket, címeket szervizekről stb. Találkozókat szervezhetnénk magunknak. A quadosok már ott tartanak, hogy azonosítószámot gyártottak. Itt megnézheti akit érdekel.
Egyébként van nekem is egy Piaggio Ape50-em és érdekes módon abba nem kötnek bele a zsaruk, sőt még alá is fekszenek, hogy a műszaki dolgait megnézzék. Ez nem vicc! Komolyan aláfeküdtek és nagyon tetszett nekik a járgány! Lehet, hogy ki kellene venni egy kereket a mopedautóból?!
Nem, szerencsére annyi becsület volt benne, hogy nem kért semmit. Nem tudom, pontosan mi lehet a gond, nekem turmixgép hangja van, de lehet hogy tévedek. A zsírmérgezés előjöhet egyik napról a másikra? Merthogy hirtelen jött ez is, mint a gyertya. Egyszercsak indításnál rákezdett, előtte nem volt sosem. Ha megadod a haverod számát, megköszönöm. Vagy ki is tudom vinni, ha apósod elvállalja.
Ámen Ámen csak támogatni tudom a szövetséget és tudom mi legyen a neve "A MOPED SZÖVETSÉGE":) Jó ötlet a Gyűrűk Ura én is megnézem ha ők győztek mi is győzünk:o
Nem szabad ilyen védekező mentalitással nekiállni a dolognak.
Elvégre nem az államigazgatás tart el minket, hanem mi tartjuk el az államigazgatást.
Ha már van egy felmentő ítélet a tarsolyodban, akkor azt megmutatod az intézkedő rendőrnek. Ekkor a rendőr két dolgot tehet: Vagy elenged, vagy feljelent. Ha feljelent, viszontfeljelentéssel élsz zaklatás miatt, és kérsz 100.000 ft kártérítést.
Elsőre. Ha mégegyszer feljelent, akkor már visszaeső zaklatónak minősül és 200.000 Ft a tarifád. Néhány feljelentés, és már Te leszel plusszban;-)
Más: Említetted, hogy az egyik kocsidat átépítenéd elektromosra.
Beérkeztek a mintadarabok a 4kW-os elektromos motorokból.
Ha jól értettem, legtöbbször azon buknak ki a rendőrök, hogy több mint 50 cm3-es a motor.
Mit lépnének vajon, ha arra a kérdésre, hogy hány köbcentis, azt válaszolnád, hogy nulla?
Már látom is a jövőt: alakítunk egy kiemelten közhasznú nonprofit szervezetet (pl.Közlekedésrendészet Üldözötteinek Szövetsége:)), és ez a szervezet létrehoz egy alapítványt egy barátságosabb EU tagállamban, a mopedautóktól és a kitcaroktól megfosztott, rettenetes adókkal sújtott polgárok szabad közlekedéshez való jogának biztosítása céljából. A szövetség tagjai az alapítványnak adományozzák a járműveiket, amelyeket az adott országban az alapítvány üzembe helyez, és a hátrányos helyzetű rászorultaknak tartós használatra visszaadja.
Természetesen a mopedautó és kitcar gyártók tejes mellszélességgel támogatják a a szövetséget, és a tagoknak jelentős kedvezményt adnak az autók és az alkatrészek árából. Hamarosan kiépül majd az országos hálózatunk szakszervizekkel és sárga angyalokkal, és sztárjogászok látják el a tagok képviseletét. Ha a rendőr véletlenül megállít egy szervezetünk emblémájával felvértezett járművet, csak annyit mer kérdezni, hogy lemoshatja-e a szélvégőt, és ellenőrízze-e a folyadékszinteket?
Lehet kicsit sok gombát ettem ma, megnézek inkább egy dokumentumfilmet, pl. a Gyűrűk Urát, hátha rájövök hogyan kell legyőzni a gonosz ellenséget!
Apósom autóvillamossági szerelő, szokott önindítókat is javítani, ha gondolod megkérdezhetem mikor ér rá, csak akkor megint ki kell hoznod a kocsidat.
Most beszéltem egy debreceni repülős cimborámmal, Ő autószerelő, főleg motorokat javít, de az autóvillamosságban is profi. Szerinte lehet csak "zsírmérgezése" van az önindítódnak. Megadhatom a számát, és megnézheti a járgányodat.
Egyébként fémes kattogós a zaj, vagy inkább egy turmixgép hangjához hasonlít?
Véletlenül nem a generátor ékszíja csúszik, az is nagyon tud visítani! Ha azon akartak állítani, nem csoda ha nem tudták megoldani, mert a generátorral nem lehet a szíjat feszíteni, hiába van ovális furat a felfogató lemezen.
A helyes megfejtés: le kell szerelni a hűtőventillátort, és ki kell venni egy hézagoló lemezt az ékszíjtárcsák közül.
Woodoo Nem tudnál ajánlani valakit, hogy hova vigyem a kocsimat? Elvittem egy helyre, ahol kifejezetten autóvillamossággal foglalkoznak. Csóválták a fejüket, amikor meglátták a járgányt, de mondták, hogy hagyjam ott, megnézik. Aztán meg elhozhattam ugyanúgy, ahogy elvittem. Állítólag kiszedték v. szétszedték az indítómotort meg visszatették. Valami olyasmit mondtak, hogy nem tudtak rajta állítani. Nem értem, mert szerintem cserélni kellene, nem állítani.
Bander az Aixamot forgalmazza, nem tudom milyen címen ad tipusbizonyítványt a többi járgányhoz.
A fordítást a fordító iroda hitelesíti, nem kell ahoz közjegyző, és nem kerül még 10e Ft-ba sem, de én még ezt is indokolatlan költségnek tartom, aminek a kifizetésére nem kényszeríthetnek. Nehogy már egy érettségivel rendelkező rendőr ne ismerje az SI mértékegységeket! A bíró meg biztosan tud 1-2 európai nyelven olvasni:) Esetleg ha czollban meg fontban lennének megadva az adatok, jogos lenne az igény a fordításra.
A végzés átkerült a fiam gépére, ha még nem törölte le, hamarosan küldöm.
A Bander azért adhat ki tipustanusítványt mert ő a kizárolagos MO. forgalmazó. De te is megcsináltathatod a brumi kiskönyvét le kell fordítani és közjegyzövel hitelesiteni.Ez kb 40000-50000ft között van és utánna kell járni. Melyik jobb nem tudom? Szerintem is várni kell az első negyed évre mondanak változást tudomásom szerint.
Woodoo emilen el tudod küldeni a birosági végzést mert ami a fórumon van azt nem lehet elolvasni?kovacsa76@freemail.hu
Ha nem lesz változás marad Románia ugyis EU tag talán ott jobb a helyzet.
bocs', hogy ismét 'idetoltam a képemet' (olvasom a forumotokat, hátha olyan ötleteket találok, ami kit car ügyben is használható).
Ez a romániai kölcsönzös dolog ez érdekes lehet. Mi is gondoltunk már cégalapitásra, bár nem igazán jó megoldás, csak nyugat-európában, de az nagyon drága, keleten talán olcsóbb. A kérdés persze, hogy pl. a románok hogy állnak a kit car-okhoz. (Bocs', de engem elsösorban ez érdekel.)
A kölcsönadási szerzödéshez - akkor jó az kocsira, mopedre, stb., ha nem visszterhes szerzödés, vagyis 'baráti alapon', ingyen adja valaki kölcsön a jármüvet. Mi addig jutottunk a kölcsönszerzödés ügyben, hogy a legjobb aha természetes személy a kölcsönadó: pl. vlamilyen rokon. (De honnét tudja a zsernyák, hogy X.Y. rokon-e? Sehonnét.) A szervezet kölcsönzése már cikibb, határeset - lásd pl. a külföldi vállalkozások magyar telephelye, leányvállalata kérdéskört, nem igazán jó megoldás.
A biztositás nem lehet gond egy országban sem, mivel a biztositást nem a vezetöre, hanem a jármüre kötik. Gondoljatok bele, ha nem a kocsira kötnék, akkor pl. egy családi autó esetében külön biztositást kellene kötni a kocsit vezetö férjre, külön a feleségre, stb.
Elöbb-utobb zárt forumra, vagy lev.listára kell mennetek, szerintem is. Azzal csak egy gond van (tapasztaltuk). Ha nincs honlapotok, vagy más nyilvános "helyetek", akkor gyakorlatilag bezárjátok magatokat, és a késöbb csatlakozni akarókat kizárjátok. Márpedig akár egyesület, akár más fromában nyomultok: emberek kellenek. Nem csak azért, mert a hatóságok elsö kérdése, hogy hányan vagytok, hanem azért is, mert az elvégzendö melókhoz "eröforrásokra" van szükség - két hárm ember csak rövid ideig birja a saját munkája mellett a terhelést.
Nem hiszek az összeesküvés elméletekben, csak lemaradt a végéről a :)
VTSZ: a csővázas, motorkerékpár üléses, motorkerékpár kormányos, de ackerman elven működő kormányzási mechanikával ellátott járművek (quad, atv) vámtarifaszáma is 8703-al kezdődik, kivéve ha a saját tömegének a dupláját képes vontatni, mert akkor a traktorok közé tartozik. A járművek besorolása egész európában egységes, nem a magyar vámosok találták ki, hogy a mopedautóknak is 8703 legyen a vtsz-e. Csak a KF-nek jó hivatkozási alap, hogy miért tagadják meg a CM jelzés beütését a járgányokba.
A 3 kerekű Piaggio Ape50-be pl. a forgalmazó beleüti a CM50 jelzést, mert a KF-től kapott rá engedélyt. Mondjuk az Ape50 nem is megy 45 km/h-nál gyorsabban, de ha valaki kicseréli az eredeti motort, pl. egy 125-ös négyütemű robogó blokkra, akkor már egészen jó menettulajdonságai lennének(+ fűtés), a rendőr meg úgysem veszi észre a cserét. Sőt akár legálisan is ki lehet cserélni az eredeti motort, pl. egy 4 kW-os elektromos, v. 4 kW-os diesel motorra, ui. a segédmotoros kerékpárok építése és átalakítása lehetséges, még építési engedélyt sem kell rá kérni. Csak az összeépített járgányt be kell mutatni a területi KF-nél, 1700 Ft a vizsgálat díja, és ha megfelel az előírásoknak, beütik a CM jelzést, amiről még jegyzőkönyvet is adnak.
A Piaggio gyárt 4 kerekú mopedautót is, de azt itthon nem forgalmazzák, mert abba nem üthetik be a CM jelzést, meg szerintük senki sem venné meg 2,5M-ért. Az biztos hogy túl sokat nem adnának el belőle, de a 3 kerekű Ape50 is 1M, mégis van aki megveszi.
Hello Mindenki, hirtelen felindulasbol vegigolvastam a forumot, es hideg megfontolasbol nem minositem azt, ami kis hazankban folyik :)) Kerdesem: tuti, hogy hollandiaban nem kell vizsgaztatni a brumikat? ha igen, az lesz a kanaan nekunk :) Nem tudja valaki veletlenul, hol erdemes rakeresni, hogy ausztriaban mennyi a brumik biztositasa? En nem beszelni osztrakiaiul. Meg ugy hallottam, osztrakiaban kell a muszaki rajuk. Thx elore is!
Nem vagy kicsit paranoiás? Különben meg végre állást kellene foglalni az illetékeseknek, hogy milyen kategória a mopedauto, a quad, stb. Többek között ezért lett a KFF-ből NKH...
Nem kellene csinálni egy zártkörű levlistát? Első lépés lehetne az érdekvédelmi szervezet felé vezető úton:) Bár egy "álruhás" ellenség a listára is beférkőzhet, bárki tud egy kamu adásvételi szerződést csinálni, és egy fényképet sem nagy ügy photoshopp-al kreálni.
Ezt a fórumot olvassák (még talán írnak is) a rendőrök és a KF-esek is, mi meg itt tárgyaljuk meg az ellenük folytatandó stratégiát.
Felhívtam én is egy rendőr barátomat, és azt mondta, a kollegája hülyeséget beszélt, amikor azt állította, hogy külföldön a tulajdonosnak is a kölcsönadott autóban kell utazni.
Feltettem ide régebben egy bírósági végzést, abban április 22-én volt a rendőri feljelentés, és június 20-án szüntették meg az eljárást, tárgyalás nélkül. Ez pontosan 2 hónap átfutási idő.
Engem először szeptember elején jelentettek fel, azóta majdnem 4 hónap telt el, de lehet az én ügyemben lesz tárgyalás, v. a Debreceni Bíróságon sokkal több az ügy, mint Hajdúböszörményben, és ezért tart tovább az eljárás.
Az autójogász azt mondja, hogy egyhamar nem várható jogsi-korhatár emelés: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki61218/ A kölcsönadási szerződésről is ír: http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/050311/ Eszerint nincs szükség a tulajdonos jelenlétére. Legfeljebb akkor jöhet szerintem szóba ez, ha Hollandiában olyan biztosítási törvények vannak.
Úgy hallottam, néhány hónapon belül rendezni akarják a mopedautók helyzetét. Szgk. nem lehet, de smkp-nak sem akarják hagyni. Talán nálunk is az lesz mint az osztrákoknál, hogy B1 jogsi, 16 év korhatár, és azonosító jel. Kérdés hogy a fenntartásiköltségek hogyan alakulnak, ha megközelítik egy személygépkocsiét, akkor felejtős a dolog, bár emelni akarják a B jogsinál is a korhatárt, akkor pedig lehet létjogosultsága.
Ma volt nálam két romániai srác, szeretnének venni egy járgányt. Adtam nekik egy másolatot egy gépkönyvről, utána néznek hogy náluk mi a helyzet. Ha esetleg Romániában gond nélkül lehet közlekedni a mopedautókkal, alakítunk egy mopedautó-kölcsönző céget (egyesületet!!!), és itthon járunk a bérelt járgányokkal, román felségjelzéssel és biztosítással.
Gondolkodtam azon is, hogy nem vitatkozok tovább a rendőrökkel, átíratom a járgányokat egy holland barátom nevére, Ő kiváltja a rendszámokat, megköti a biztosításokat, mi meg vidáman furikázunk itthon "NL" matricával. Hollandiában ui. nem kell műszaki vizsgára vinni a mopedautókat. Csak annyi a gond, hogy állítólag csak akkor vezethetek külföldi tulajdonban lévő járművet itthon, ha mellettem ül a tulajdonosa, mert egyébként nem érvényes a biztosítás. Ennek még azért utána kell járni, pláne mi van akkor, ha egyszemélyes a járgány?
Szerintem nem magával a rendszámmal van a gond, bár kétségkívül szigorodnak a dolgok, ha lesz rendszám, hanem azzal, ha személygépkocsinak sorolják be. Előbb-utóbb úgyis rendszámos lesz minden segédmotor, mert ez EU-s követelmény. De attól még nem számítanak majd személygépkocsinak, a kategóriájuk megmarad.