kösz a videót...az biztos hogy be kellene gyakorolni, meg párszor ez a jó megoldás és jól is néz ki, de nekem -gyorskorival- még biztonságosabbnak tűnik a "hóekébe szökdelés" (ennek van valami neve?), mert akkor még közbe lehet irányt váltani/korrigálni (ölbekapni a nagymamát/gyereket), nagy gáz esetén térdvédőre-csuklóvédőre esve kicsúszni...sztem ez nagyobb sebességnél magában nem biztos hogy elég, kell valami előtte pl. szlalom a biztonságos bemeneti sebesség eléréséhez...
vagy ki hogy csinálja a vészfékezést? (fát/korlátot elkapni nem ér!)
Ha jól okoskodok, akkor a keményebb kerekek gyorsabbak (a K2 85a-val szereli a Radical-t), tartósabbak és jobban csúsztathatók, viszont aszfalton jobban ráznak.
A jelenlegi 80a-s kerekeimmel aszfalton nem ajánlatos slide-olni, mert azon kívül, hogy jó eséllyel átbukok a lábamon, a kerékből is nagy adag kenődik a flaszterra. Lassabb, de komfortosabb, mint a kemény kerék és kopik, mint a 3B-s ceruza.
Itt lathatsz egy alapot, persze mint mindent, ezt is lehet cifrazni. :)
Eleinte csak nagyobb ivben fogsz tudni befordulni, de nem baj, a lenyeg, hogy erosen be kell dolni, az sem baj, ha lerakod a kezed az utra, gyakorlatilag feloldalas kezenallas jelleggel.
Egyelore nekem sem tokeletes, de egy a lenyeg, hogy ezt nem lehet felig megcsinalni, vagy jol es gyorsan, vagy sehogy. Muszaj keszsegszintre gyakorolni es egy picit sem habozni amikor be kell vetni, mert kulonben mar nem lesz helyed semmi mas megoldasra.
Ehhez is a kemeny (84A kornyeki) kerekek a jobbak, a puhabb hajlamos annyira letapadni, hogy atesel a sajat labadon. Ezert is kell nagyon bedolni, kezdokent meginkabb, max leteszed a kezed.
Nem tudom mennyien vagytok itt agressive korisok de van egy agressive korim, ami eladó sorba került és hátha érdekel vkit. Egy Bauer Civility 40-es körüli korim van de én még koriztam vele mikor 41-es lábam volt. A kori nagyon jó állapotba van, nincs széttaposva, slide kocka meg minden játszik. Boccs a hirdetésért ha vkit érdekelne a mailem publikus.
Oriasi lesz a kulonbseg, de ahogy nezem, hamarosan megtudod. :) En most veszfekezest gyakoroltam es meglepoen jol viselte. Csak senki nem ertette, hogy mi a fenet csinal az a barom aki, a nagy ures placc kozepen hirtelen eldol oldalra es 3 meteres csikot huzva megall, majd ujrakezdni. :)
Ez egy nagyon puha garnitúra, de hát ez volt a gyári cucc.
Ettől függetlenül biztosan van még mit javítani a kanyar-fékezéses technikámon. Egy videón úgy mutatta a skater, hogy bal kanyarnál a bal, jobbnál a jobb lábat tette előre és a két lábat egymás mögött, egy vonalban vezette. Szinte beleugrott az ívekbe. No ezt 30-as tempónál nem nagyon preferálom...
Tény, hogy a kanyar külső ívén lévő lábamon sokkal nagyobb erők hatnak, emiatt a kerekek belső oldala intenzívebben kopik.
Ráadásul a legutóbbi lejtőzés nemcsak nagy esésű, de hosszú is volt: kb 1 km! Ezért is írtam, hogy ezután inkább rövidebb, kevésbé lejtős szakaszokat fogok többször bejárni, hogy meglegyen a kitűzött táv.
Mindenesetre sokat kell még gyakorolgatnom, addig is forgatom a kerekeket. ;O)
Én ma voltam arra, de a vízen: kajakoztam Verőce és Nagymaros között. Ha ma is voltatok, talán láttatok is: nagy madárijesztő kalap + napszemüveg, grafit-tarka tengeri kajak...
A lószaros rész tipikusan magyar bunkóság: miért a kerékpárúton kell a lovakat járatni, szaratni? Ma Nagymaroson egy párocska hosszú pórázon vezetett egy kutyát a kerékpárúton. Kismaros felé, a menetirány szerinti jobb oldalon ment egy bringás apuka, mögötte a gyerekülésben a 2 év körüli kissrácával. Álló kerékkel fékezett az előtte átfutó kutya és a póráz miatt, a tahók meg azt sem mondták, hogy bocs. Amikor elém értek, megkérdeztem, miért jobb a kerékpárúton sétáltatni a bolhást, amikor ott van mellette 3 méterrel a sétány. A kis pökhendi pöcs erre elkezdett pampogni, hogy "ez egy szabad ország, ott sétáltatom a kutyámat, ahol akarom!". Felhívtam a figyelmét a tévedésére és a közterületi kutyasétáltatás írott szabályaira, és - mi tagadás - kissé el is ragadtattam magam, ami kötőszavaimon és jelzőimen volt érzékelhető...
Szóval: elkeserítően el vannak szállva az emberek. Csak azt tudnám, mire fel?...
Ma megvolt a hivatalos verzió. Három család, jó sok gyerek, hatalmas ÉNY-i szél, hűvös napsütés. A tegnapihoz képest hihetetlen forgalom a kerékpárúton és a "kocsmában". Ma is videóztam de azt hiszem lusta leszek belőle bármit is alkotni. Jövő hétfőn - húsvét hétfőn - Dunaguri classic: Zebegény - Göd. Valószínűleg oda is megyünk.
Hany kilo vagy? Fura ez a durva kopas. Nekem a masodik szezont kezdik a kerekeim fene tudja hany ezer varosi km van bennuk, plusz szamtalan bolyazassal-szlalommal eltoltott nap. Esetleg azt kellene figyelni, mennyire teszed hatra a testsulyod kanyarodaskor, es mennyire nyomod ki a sarkad. Ha hatrebb billenek es igazan erobol tolom kifele, akkor en is erzem hogy kenodik, (ami jo erzes:), de lehet szolidabban csinalni, gyakorlatilag ugyanolyan szuk fordulo mellett is. No es leginkabb: 84A alatt ne add legkozelebb, az rengeteget szamit. :)
Megoldódott egy talány, legalábbis úgy gondolom, szétoszlott a bizonytalanság köde egy korábban feltett, de megválaszolatlan kérdésemet illetően.
A K2 Exo kezelési-karbantartási útmutatójában oldalváltásos 1-3 és 2-4 kerékcserét ajánlanak. A konyhánk sík padlóburkoló lapjára helyeztem a görkorit és azt tapasztaltam, hogy nemcsak a hátsó, de az első kerék is a levegőben van, tehát jobban kopik, mint a 2-es és a 3-as. Az 1-est és a 4-est ezzel a cserével tudjuk "pihentetni". Szerintem azért érdemes az egyik cipőről átpakolni a másikra a kerekeket, mert - főleg erősebb fékezésekkor illetve vész-kanyarodásokkor - az egyik oldalunkat nagyobb biztonsággal és ezért gyakrabban használjuk (nekem a balkanyar megy jobban, gondolom a jobbkezeseknél ez gyakoribb).
Ma 13 km-t botkoriztam 51 perc alatt, igen szintes útszakaszon: van benne egy akkora lejtő, hogy erős, teljes útszélességű szlalomozásra kényszerített; éreztem, hogyan taknyolódik a sarkam alatt a kerék. Egyszer kipróbáltam, hogy ne birizgálja tovább a fantáziámat, de valószínűleg kisebb, kevésbé kerékgyilkos köröket fogok ezek után tenni. Nem győzném gurigákkal; 6 óra görkorizás (ebből 4 botkorizás) után másodszor kell átforgatnom a kerekeket...
Nem a hevedermiatt kell a kesztyű, hanem azért, mert - érthető módon - még nagyon kezdő vagyok a görkorizásban és félek, hogy egy nem kívánt aszfalt-koptatóteszt esetén nem marad bőr a kezemen...
A botot nem szorongatom, a korábbi Nordic Walking-os trappolásaimnál mexoktam a helyes(ebb) bottartás, bár biztos van még mit csiszolni a technikámon. :O) Onnan is tudom, hogy nem csinálom nagyon rosszul, hogy sem fáradtság, sem sérülés, kidörzsölés vagy hólyagosodás nem jelentkezik a botozáskor.
Ma végre botkoriztam egy jót: 10 km, 42 perc, 141-es átlagpulzussal. A végén még raktam bele egy kis sprintet is... ;O) Ezzel megvan az első 50 km-em Nordic Blading-ben... (március 4-e óta)
Botkorinál én sem használok csuklóvédőt, pedig az elmúlt években gyakran volt gon a csuklóizületeimmel. Bringás kesztűre rakom a pittyegőt + a bot hevederének is van hely.
Alatta most is elfer, csak szeretnem, ha felette (marmint a karon felfele) is elferne, mert ez egy Polar pulzusmeros cucc, amit neha nyomogatnek kozben. :)
Még nem tudom, 2 napja ejszakazom es elegge kifarasztott a delelotti moka. Raadasul ugy tunik, hogy a hetvegi tura nem mult el nyomtalanul, mar ami a bal terdemet illeti. Szoval lehet, hogy kinezek de csak becsuletbol. :)