Amikor a feleségemnek kerestünk autót én titokban a 330xd touringokat nézegettem kézi váltóval ezzel a 204 lovas motorral, de sajnos győzött a józan esze és 18d lett:)
Ez lesz a próba verzió.De ahogy pénteken bent voltam a vámosoknál,ezzel az regadós dologgal,az emberünk fogalalkozik.Ő velünk van,az nkh-nál megint velünk lesznek a szemlészek.Ilyenkor jól jön,hogy 10 éve hordok be kocsikat,és ezek az emberek már kaptak elég téli gumit,rádiót,erősitőt ajándékba.Én csak a papiroktól tartottam,de azt meg megoldottad helyettem:-))
neked irtam a szélvédőt...hétfőn megnézemhogy tényleg jo,és karcmentes legyen,a bontott minőséget tudja,és szolok,hogy milyen,de emlékezetem szerint jo,mert a szart ki se vágom.
-látni is az üvegek közt,az esőszenzoros szélvédőt,az az.Meglesem.
BMW 7,szgk,"97évi,első szélv.ára 52000 Munkadíj(beszerelés+ragasztás 9000 Végösszeg ( ár összesen) áfás 61000Ft. .
Ú.I. Ez egy zöld szinű+esösenzoros,fütött szálú első szélvédő ára.Ha zöld+zöld sávos,esösenzoros és fütött szálú szélvédöt szeretné,akkor az zöld+üveg ára 68800Ft.+ a munkadija.
A szélvédő cseréjét három(3) óra alatt elvégezzük. Időpont egyeztetés szükséges.
Le kell sírni. Ez a módszer. A törvény a te oldaladon áll. Zsolti most csinálja. Bár ott nem olyan impresszív a különbség, mert 2 kiló helyett kb. egyre lehet lenyomni. Ha ügyes.
Az eredeti reflektor természetesen marad, hiszen együtt működnek. Az X3-on gyári a bi-xenon, azon is úgy megy. Fénykürtnél ugyanúgy csak a belső refik mennek.
Csak nem gondolod, hogy kimegyek forgalomba egy olyan kocsival, ami nem biztonságos minden szempontból? Mielőtt rávetettem volna magam, jó alaposan megvizsgáltam a biztonsági szempontokat is. Tökéletesen be lehet állítani a lámpát.
ja,ja.EU.2-es,98-as,3200cm3,-legalábbis még 2-éve 1.9-et mondottak rá,és azota küzdögetek vele E-vel.
De annyira nem is izgat hogy magyar auto váljék belőle,mert utánna meg jönne,hogy miből vettem,miből tudtam kifüzetni a regadot,meg társai!!-sajnos ez a mi országunk-megintcsak ide lyukadok ki.
És ha mongyuk megszorulok,és pénzre lesz szükségem,akkor meghirdetvén,elég kicsi a valoszinűsége hogy magyar ember veszi meg-inkább osztrák,német gyűjtőnél fog ez landolni,ott tudják miről,milyen autorol van szo.
Nyilván relatíve értékes autónál érdemes alkudni a regadón. De ha egy E32-t, vagy E34-et akarsz hozni, ott már más a helyzet. Néztem pl egy jókiállású E34-et 300 azaz háromszáz euróért. Regadó 300000, azaz háromszázezer forint. Ugyanúgy be kell csengetni a 45ezret a külön szemlére, mint egy harmincmilliósnál, ugyaúgy többször kell vele ide-oda menni, és a végén nem biztos, hogy akkorát tudok alkudni a háromszázezerből, mint amennyit utánajártam. Tehát csak szopattam magam, de akkor is gáz egy 80ezres autóra 300ezer regdíjat fizetni. És akkor még a létező legkisebb motoros 518i az alany, egy 540i-ről ne is beszéljünk.
Ma kicseréltettem a 2 első gummát,plusz berakattam a 2 zsír új kormányösszekötőt,plusz Imi nézett nekem,és el is hoztam Tőle egy nagyon jó állapotú jobbos alulengőkart,és azt hittem "örömbóóódottá" hát nem....még a két belső axiálcsuklót is cserélni kell,ami ugye egy rohadék vasdarabbal van az egész,és még kedvezménnyel is 35e pénz!! Na mindegy..."köll hát köll" hétfőn vagy kedden megveszem,és gyakorlatilag új az eleje az autónak!! Érdekes módon hogy egyben szar volt minden akkor nem húzkodta az elejét csak kopogott...most hogy fele ki van cserélve most meg ha olyanja van megindul hol jobbra hol balra...ami azért rohadtul nem vicces,de hétfőig kibírom még valahogy remélem!! Futóművet azért padon beállítattam,igaz nagyon normális volt a srác,mert nem kért lét,azt mondta majd ha kicseréltünk mindent vigyem vissza és akkor is beállítja,majd akkor kell fizetnem,most azért lőtte be mert szar volt úgy vele közlekedni hogy összekötő csere után 2,5cm eltérés volt az összetartásba...gyakorlatilag 40km/h-val gurultam be beállításra!!
Ha az eleje kész,akkor meg nekiesek a hátuljának,bár az nem zörög,és nem lóg,de azért jobban átnézem!!
Hát erről beszéltem. Le köll alkudni a regadót. Lehet, hogy nekem szerencsém volt, de a 735-ösöm 5700€ (akkor 265 volt) + 380 ÁFA + 482 regadóba fájt. Az annyi mint: 2 372 500 jó magyar Ft.
Most megnéztem pontosan, éves díj 216 564 egy 286 lóerős BMW-re. Tehát még kevesebb, mint amire emlékeztem. Átküldöm az alkuszom emilcímét, dumálj vele.
Néha kell várakoznom az autóban. Olyankor jól jön a TV, de abszolúte meg lehet lenni nélküle.
A tolatókamerát nem értem, nyilván mert még nem használtam. Ott a pdc, szól az, ha gond van. Persze a PDC-t is fölöslegesnek tartottam, amíg nem volt olyan autóm, amiben van. 7ert semmiképpen nem vennék nélküle. És természetesen E+H legyen. Biztos a kamera is jó, csak még nem volt hozzá szerencsém.
Igen, de sajna azom nincs. CO, vagy dissou. Azért kell rézzel átlapoltan csinálni, azaz foltozni. Lehet, a Barkas tankja nem volt ilyen kemény, nincs viszonyítási alapom.
Nem kell. Simán lánggal lehet hegeszteni, mert a CO-nál a hegesztés utolsó 1 cm-ben lik keletkezik, mindig ereszteni fog. Ezt inkább lapoltan és saját kútfejem után rézzel forrasztanám meg. A lényeg, hogy az éghető gáz ne belül égjen el, hanem túlnyoással ki kell onnan kergetni. A Simson tankját barátom úgy égette le, hogy a kompresszor csöbét bedugta a kifolyón, és utána esett neki disznópörzsölővel. Semmi baja sem lett. Én a Barkas tankját úgy alakítottam át, hogy leeresztettem a benzint, hagytam szellőzni egy órát, és utána vágtam, hegesztettem. Annak jó nagy szája volt. Nem volt gond egyikkel sem.
Ráadásul összefüggés lehet a rádióval. Amelyikben nincs TV (bocsánat, LCDkijelző, a TV szó nem pontos), annak elől van a BM24-es, és mindent hátra kell vinni, szóval úgy kell a cuccot beszerezni, hogy kábelköteg is kell. De az is beszerezhető. Kicsit szívósnak, kitartónak kell lenni.
Amúgy nekem a TV-ről az a véleményem (én szeretem, nagyon, és használom is, de) mocskos jól néz ki az e38 középkonzolja LCDkijelző nélkül. Különösen este.
A TV-Navi utólagos gyári berakáshoz azért durván szét kell bombázi belül az autót, én nem mernék belevágni. Nekem ez olyan, mint a tetőablak másoknak, vagy van, vagy nincs. Jobb szeretem, ha van, de ha nincs, még nem kontraindikált.
A 350eKm nem sok, ha vigyáztak rá. Nem használódik el a belső tér sem, Ati, nézd meg bármelyik autómat.
5 évesnél régebbi autónál szerintem tökmindegy az évjárat, tökmindegy a kilométer, állapotot kell venni.
A steptronic ha jól emlékszem 96-tól volt, ott nincs szám, csak PRND, és a D mellett M+-. A 96 előttieknél van a PRND432, és egy csúsztatható kapcsoló sport és alap állás közti váltáshoz. Egyébként az egyetlen dolog, amire a stptronicot valaha használom, az ha motorfékkel akarok lejönni egy szerpentinen. Ezt meg a másik is tudja, tehát végképp semmi értelme. A BMW AGS-e úgyis olyan jól működik, és gázzal olyan könnyen irányítható a váltó ha már belejöttél, hogy sportba sem raktam még soha, max amikor kipróbáltam, hogy milyen.
Nincs képem róla, de sajna nem is találtam senkit annak idején, aki elvállalta volna a javítását. Maradt a loctite paszta ezerötér, és működik. Persze horpadás ellen ez nem segít, csak a lukat tömíti.
Amiben kijelző van az nem biztos, hogy TV-s. A navigációhoz kell a képernyő, de ott a hifivel is egybe van építve ez. A TV funkció más tészta, annak a modulja és antennája plusz alkatrész.
Ha nincs benne navi sem, az is beépíthető utólag, bár magasabb lesz a költség. Akkor szabad csak nekiállni egy ilyen átépítésnek, ha megvan a bontásra ítélt donor, amiből mindent át tudsz rakni. Darabonként megvenni bontottban vagy újban horror meló és pénz...
Mondjuk azt is mondta a nő, hogy legtöbbször külföldre járt vele. Inkább legyen 350ezer km autópálya, mint 250ezer város.
Más: Láttam párváltónál, hogy sokkal több szám van mellette, mint a többi automatánál. Ez mit jelent? 750-esben elvileg alapfelszereltség volt a steptronic félautomata váltója, mégis sok 750-esben csak a "kevés számos" váltót láttam, így azt kizártam, hogy a " sok számos" lenne a félautomata váltó, bár más magyarázatot nem találok. :) Mi az igazság?
Hidd el, az e38 legoszisztem. Persze dolgozni kell vele, de szinte semmi sem lehetetlen. A 300 Xezer km nem biztos, hogy sok egy V8 740-esnél. Nem a motor-sok-km lesz a szopás. Bár Sabc szerint ennyi km-nél ez a motor már lánc-cserés, erről nem ár tudni. Mondjuk ezt a km mennyiséget én abszolút hihetőnek tartom, míg a 300 alattiakban már kételkedem. 15 éves kocsikról beszélünk.
Ilyen egyszerű volna? Kicsit tartok ezeknél az agyonbonyolított luxuscirkáloknál az utólagos extrásítástól. :) Meg, ahogy láttam a TV-s változatoknál csomo mindent a kijelzőről vezérelsz, nem csak a TV-t. Gondolom ezek bekötése se túl egyszerű feladat.
A 350 tényleg soknak tűnik, valszeg ez a futás már rendesen megviselte a belsőt is. Nem kell elkapkodni a vásárlást, biztos lesz még jobb is. A mostani benzinárak mellett sztem egyre több ilyen nagyköbcentis benzines lesz eladó...
Tényleg hölgy tulajdonos, legalábbis egy nő vette fel. Kérdeztem pár dolgot:
2. tulajdonos. 2008 vagy 2007-ig szervizkönyves, de baromi sok, 350ezer kmkörül van benne.
Elvileg minden extra működik, kivéve a TV, amin van egy csík. Nem tudom, hogy pixelhiba, mert olyat még nem láttam, hogy egy teljes sor pixel összefingja magát egyszerre, szóval itt szerintem inkább valami TV vezerlő hiba lesz. Hétfőn rak fel még képeket, azt még megvárom, bár ez a 350ezer km kicsit elriasztott.
Kifogytam akkor az ötletekből. Még van egy 740i, ami érdekes lehet, azt felhívom valamikor a napokban. De az csak 96-os sajnos, viszont tetőablakos és TV is van benne.
Ha a bontott is rossz, akkor ezt kell megjavítani. Nincs mese, ha fémből van, igencsak javítható. Persze nem egyszerű. Tudna valaki mutatni képet a repedésről, ahol el szokta hagynni magát?
Ha gázra lépsz, visszagangol. No de a dízel is! :) Ezért gyorsul jobban. :)
Szélvédőst nyugodt szívvel ajánlottam, örülök, hogy te sem csalódtál benne. A szélvédő amúgy 56000 ha van benne fűtőszál és esőérzékelő, azt hiszem a munkadíja meg 20 körül mozog.
Köszönöm a telefonszámot! Ma meg is csináltattam a sráccal, 15 perc, 4500 Ft. Picit persze látszik, de nem zavaró, ha nem tudom, hogy ott van, akkor sok időbe tellne, míg észrevenném. És hát mégiscsak jobb, mint 300ezerFt és két nap egy szélvédőcsere esetén ugye...
A 740d az 560Nm, klassz, klassz, de a 750 sokkal nagyobbat lép. Eleinte én is aggódtam, hogy a 40d-hez képest alul nyomatékszegény lesz az 50i (ugye csak 490 Nm), de ha a gázra lépsz, úgyis visszagangol az automata, fordulaton pedig eklatáns a lóerőkülönbség (240 vs. 326, a 40d pont annyi lóerő, ahány kw az 50i).
A rugalmasságok G-mérővel mérve így néznek ki:
150-160kmh: 2,28(740d) 1,59(750i)
60-100kmh: 4,62(740d) 3,27(750i)
80-120kmh: 5,36(740d) 3,88(750i)
Szóval esélye nincs a 40d-nek. Csak a benzinkúton nyer, kb 30%-kal.
Teszek be majd képet, milyen lett a tálca. Az akku leszorító beletört, annyira belerohadt. :( A + saru bármit csináltam vele, olyan virágos volt, hogy csak na! Még magyar aksim nem volt, ami nem eresztett volna valamilyen szinten.
Értem. Én is félek a kihegyezett dízelektől, meg úgy általában nem is szeretem, de azért kiváncsi lennék, mire képes az 500 Nm abban :). Unokatesóm 530XD (2007-es, újonnan vásárolt) burtális nagy szívás volt. Garancia után kb 1 milliót rá kellett még dobnia, mert állandóan volt valami gebasz a turbóval, szívósorral. Inkább el is adta, mert elege lett belőle.
Egyre jobban kezd érdekelni az a kék beles 750-es. Írta valaki, hogy megnézte. A behorpadt tankon kívül (ami gondolom cserés) volt valami érdekes még? Egy bajom van csak vele, hogy nincs schiebedach benne :) De egye-fene lemondok róla. Úgyse fogok találni olyat, ami minden szempontból megfelel.
Nem kilyukadt, inkább egyszerűen elfogyott az anyag. Köszönöm Jász Akku! :( A festése evidens, de előtte ki kell javítani a hiányát. Meg passziválni! Ja!!! Lehet, a passziváló rozsdagátló tud segíteni ezen a problémán!!!
Egyébként lehet, hogy kicsit sarkosan fogalmaztunk. Utálatról távolról sincs szó. Egyszerűen csak nem szempont, hogy van, vagy nincs. Én legalábbis hátránynak semmiképpen nem tartom, azaz simán megveszem azt a kocsit, amiben van, hacsak nincs legatyásodva. Mert akkor inkább kerülném.
Egyébként meg az asszonynak tetszik, bár soha nem használja, viszont a barátnőinek megmutathatja. Bocsánat, egyszer használta, megállt a ház előtt, bezárta a kocsit, majd valahogy úgy megnyomta véletlenül a komfortnyitást, hogy ajtó, ablak, tetőablak kinyílt, majd addig úgy állt a hóesésben, amíg én haza nem értem - késő este. Még szerencse, hogy olyan hideg volt, hogy a hó nem olvadt el az üléseken.
Azt azonban feltételezem, hogy azok a cartársak, akik igen határozottan fejezték ki magukat, hogy el sem tudják képzelni, hogy megvennének olyan kocsit amiben nincs t. ablak, valszeg bizonyos esetben revideálnák álláspontjukat. Arra utalok, hogy lehet olyan szép kocsi, aminél még a harcos tetőablakosok is azt mondanák: kéne, anélkül is. De ez már nagyon elméleti sík, ne is menjünk bele.
Szó szerint kilyukadt? Én le szoktam csiszolni az ilyet fémig, aztán kis rozsdapassziváló, majd Hammerite. Lyukasat még nem láttam, begittelném szépen.
Ki milyen módot ismer, hogy az akkumulátor alatti lemez rozsdásodását okozó kifolyt savat közömbösítsem? Ismerem a forró ULTRA Dermes vizet, de nem tudom, mennyire hatásos? Sajnos, az előző tulaj egy Jász Akkut tett bele, és az sajnos folyogatott... Ki is rohadt sajnos a lemez...
Ezt én is írhattam volna. Ez így kerek. :-) Annyit tennék hozzá, hogy a lange-knél talán nem jelentkezik annyira a kisebb fejtér hátul. És ugye BMW y BrutalPower Rodriguez La Mancha V12-nek langeja van. :-)
Bár engem a kisebb fejtér önmagában nem tántorítana el. Attól sznvedjen az, aki nem fér el hátul. :-))
Rég figyelem már a hozzászólásokat, és szüröm le kinek milyen baja van a 7-essel (e38), mert nagyon szeretném a jövőben én is egyel (de csak L jöhet szóba, 50, esetleg 40, - most is az van, csak e34-ben, meg 25 is de ez má' tényleg mindegy most) szivatni magam.
És így azt is láttam, hasonló jó társaság gyülemlett össze mint a 34-es topikban, de az utolsó néhány nap tanulsága mélyen elszomorít. Hogy ilyen nagy tetőablak ellenes csoport van itt, az már-már felháborító. (persze ezt sok-sok szmájlival, nehogy komolyan vegyétek, nem beszólni akarok) Az eddigi kocsijaim mind tetőablakosok / voltak. Nem is tudom, hogy élhetek-e tetőablak nélkül. Azt meg kell hagyni, hogy eddig nem tapasztaltam, az én tetőablakosaim, és két haverom nem tetőablakosai között zajszint különbséget. Ellenben öcsém gyári-tetőablakos Vectrája, és apum nem tetőablakos Vectrája között ordenáré zajkülönbség van. De hát az opel, megengedjük neki. Ennek ellenére is tetszik a Vectrában is, hogy tetőablakos. Na végül is mindegy, de ezt ki kellett írnom magamból:) Rem, nem zavartam. Tetőablak rulez!
Valamiért nem jutott eszembe, hogy bőrápolóra is rákérdezzek nálad.
Gyerekek! Gyűjtsük össze a keresletet téli szélvédőmosóra! Én csak azt használom, ha tehetem, százezerszer jobb, mint bármi, amit eddig használtam! Nem büdös, nem habzik, hibátlan!
Nem tudom miért lep meg, hogy jó áron adom, hiszen vásároltál már nálam, igaz nem bőrápolót.:)
Nem tartok gyári ablakmosót, nincs rá kereslet, mindig a legolcsóbb kell belőle. Van lengyel ablakmosóm, -80 fokos. Én erre esküszöm, igaz a szaga olyan mint a tömény pálinka.:)
Bőrtisztító: én gyári BMW-t használok, www.mobilgumi.hu -ról szerzem be. A tisztításra nem, de az ápolásra teljesen jó megoldás, ha kéthetente átkened babapopsitörlővel. Ami a baba fenekének jó, az nem árt a buffalo kárpitnak sem, és rendszeres használattal (amit elősegít, hogy egyszerű, nincs kenegetés, csak ronggyal végigsimogatod a belsőd) csodákat tesz. Az asszonyénak a hátsó ülés alja olyan volt, mint a kiszáradt rinocéroszsarokbőr, amikor megvettem. Mostanra nem mondom, hogy bálnapéniszbőr-szintű, de majdnem ugyanolyan rugalmas, mint a többi részen. Igaz, eleinte gyári BMW bőrápolót kapott, nagyon sokat, de ha nincs kedved pöcsölni, a törlőkendő a barátod.
Hogyan tudom levarázsolni az olajteknőt? Ugyanis ereszti az olajat. Nem nagyon, de ereszti. Ha majd cserélem, akkor fogom megcsinálni, de nem tudom egyelőre mihez készüljek. Csápos emelő teljes műhelyfelszerelésem lesz hozzá. Néztem tömítést, valóban fém?
Remélem nincs a Vörös tengernél, nagdumás amúgy, de szerintem profi. Én már legalább 8 likat küldtem hozzá, mindenki, és még én is elégedett voltam vele.
Kutakon lehet bőrtisztítót kapni, meg igazából máshol is. Nem kell feltétlenül autós bőr tisztító. Az a lényeg, hogy utána ápolóval is be kell kenni, hogy ne száradjon ki. A viasz felejtős, az a bőrfestők rémálma, mert nem lehet eltávolítani a bőrről, és a festék nem tapad meg rajta.
Olyan segítségre lenne szükségem, hogy mivel érdemes elkezdeni a bőrt tisztítani? A nagyja koszt leszedni, meg a kárpitot tisztítani? Csak egyszerű dologra lenne szükség, mert ha összejön a banánra való, akkor elviszem, és kitisztíttatom úgyis.
Egyet viszont nem szabad elfelejteni! Ha sérül az üveg, bárm ilehet vele. Arra szerintem ad garit, hogy amit csinál jó lesz, de arra, ha elkezdi, s elindul a repedés, nem lesz seki aki vállalja. A Peugeot szélvédőjét több, mint 5 éve csinálták, azóta is hibátlan.
A Lurdi házas ember egy akkora likat foltozott be a Peugeot szélvédőjén, amit 140-nél kapott kő csinált, erős fényben lehet csak látni, a XI. kerületi pedig 3 likat javított a BMW-men, azokat sem lehet látni, pedig egy pont szem előtt van, volt...
Holnapra nézek neked, ha addig megfelel. Csináltattam már a Lurdi hátsó parkolójában is, az is jó lett, ő még lámpa üveget is tudott javítani, és az említett XI. kerületi csóka is tutin dolgozik. Holnap kimegyek oda, és elkérem a telefonszámot.
Folytatva a légtelenítéssel kapcsolatos dolgiot. Ma a 3. bimmer is átesett a maszírozáson. Minhárman sokkal jobban vannak. A faszi elmondta, hogy ezeknél a kocsiknál lehetetlen úgy tökéletesen lelégteleníteni a fékrendszert, hogy az ESP szelep nincs nyitva. Gyári előírás, hogy ezt így kell csinálni.
Pumpálni lábbal meg azért nem szabad, mert a karmantyúk olyan helyre tudnak elmenni, ahol azelőtt soha nem jártak, a szélük megsérülhet, és a fékpedál taposáskór nyúlós lesz.
Ha E38, akkor egyet tudok, amit érdemes megvenni, de az nem hiszem, hogy eladó, vagy ha igen, akkor aranyárban. 10 éves hightech dízelt nem mernék venni, csak nagyon kivételes esetben (személyesen ismert tulaj, személyesen ismert előélet). Egy átlagos példánynál inged gatyád rámehet a szervizelésére, nem csak az, amit megspóroltál tankoláson.
Mindenkinek köszönöm a tanácsokat. esetleg van valakinek egy tuti telefonszáma? Olyan kéne, aki garit vállal, hogy jó lesz. Mégiscsak igen jelentős költség egy szélvédőcsere, és ha már belejavít és utána szar, akkor nem tudom lebiztosítózni.
A lényeg, hogy UV fényre szilárduló ragasztót engednek be a két üvegréteg közé, és az úgy megfogja, hogy csak na! Van, aki megfúrja az üveget, van aki nem. Én jobb szeretem, ha nem fúrkálják agyon. Ha jó a mester, nem látszik.
Ha nem nagyobb mint pár négyzetmiliméter, és csak a felső réteg üveg sérült(valoszinű), mindkettőt meg tudja csinálni, ha nem valami kókler és nem cseszi el.
Nekem az E32ben volt egy a látótér tetején, kb a szemem vonalától 5centire eső felfelé, iszonyú idegesítő, kb 2mm*3mm-esnek látszó tejfehér átlátszatlan durva kavicsnyom.
Az a méterről is szépséghiba kategória, tényleg feltünő volt, még kivülről ránézve a kocsira is, mint egy letörölhetetlen kis kosz.
A srác kifúrta, szinte árkot ásott az üvegbe, rosszul voltam a látványtól is. Kifújta levegővel ,többször, kimosta, kiszárította.
Spéci szerszámot rá, vákuum, beinjektálta, kopogtatta bentről nem kicsit!, szerszámot le, UV-val szilárdította, polírozta.
Semmi spéci műhely, benzinkuton dolgozott akkor ,de "régi iparos", már a 90es évekből emlékeztem ott rá..
(nem ez a megvettem 2dolgot hozzá és szivom a lét, aztán eltünök fajta)
Másnap lemostam a kocsit, és nem hittem el!
Én, aki hónapokig néztem, KERESTEM hol volt a hiba, még tegnap reggel, ELTÜNT!
1nap alatt szinte tökéletesen "összeállt", azonos lett a fénytörése az üveggel.
Lehet,hogy csak kiugróan jól sikerült véletlenül, lehet eleve csak felületi hiba volt, onnantól bizonyos világos, tipikusan tavasz késő délutáni fényben lehetett kiszúrni, akkor is csak szögből volt esélyed, amig meg nem találtad a szemeddel, hol volt.
Ennyi.
Se éjjel, sem verőfénybe, se télen nappal, semmi nem látszott.
Fel sem merült, hogy vizsgán észreszik és bukik, avgy ilyesmi. Az évtizedes üvegkarcosság onnantól sokkal zavaróbb volt, főleg nagy nyári napsütésben az utas oldalán.
Ha olyan szögben éri a fény, akkor fog csak látszani, de mezei halandó csak akkor veszi észre, ha nagyon keresi. Persze a javítótól is függ. Lényeg, hogy egyszer lehet elrontani, utána már fújhatod.
Akkor egy jótanács: A lehető leghamarabb vidd el szélvédőshöz. A lyukba belefolyik a víz, megfagy, feszíti --> elindulhat a repedés. Illetve a kosz is belemegy,azt pedig nem nagyon tudják kiszedni,tehát minél hamarabb viszed,annál szebben lesz megcsinálva.
Viszont nem árt időben elvinni, mert elindulhat, avagy bekoszolódik, és akkor mindig látszani fog. Érdemes egy cellux darabbal leragasztani, hogy tiszta maradjon. Attól függ, merre laksz, akit én eddig a legprofibbnak ismertem meg, az a XI. ker-ben dolgozik, a Hengermalom Budafoki sarkán lévő benzinkútnál. Bár lehet, most a Vörös tengernél van búvároktatni. Jellemzője, hogy nem fúrkálja agyon a szélvédőt, hacsak nem feltétlen szükséges.
Azért érzed, valami nem igazán stimmel. Egy akkumulátort meg kell vizsgálni cellazárlatra, majd feszültségre, és esetlegesen terheléses feszültség esésre is. Amennyiben a "jó szaki" bemérte (hogy mit, azt nem tudom) és az tmondta tele van (ilyen ugyebár nem létezik fizikálisan). Ha fel van töltve, meg kell nézni, hogy üres sarukkal egy óra állás után mennyit esik a feszültsége. Ha nem esik, akkor lehet az autó után kutakodni, alaphelyzetben mennyi az áramfelvétele. Ha a pár milliampernél több. nyilván egy másik kocsiról le lehet mérni, hogy mennyi az ideális, akkor kell tovább kutakodni. Olyan ugyanis nincs, hogy egy aksi jó, öreg, és lemerül. Ott valami bibinek kell lennie. Nekem az E38-ban egy 2006-os 100Ah-s BOSCH aksi van, két hét állás után simán indított. A másikban egy 2008-as EXIDE, ugyanúgy 100Ah-s. Az egy hónap után sem gondolkodik, noha indítás előtt mindíg fel van töltve, hogy ne a generátor töltsön.
annyi hogy v.mi müszerrel rácsatlakozott és mondta hogy jo.nem gyenge.aztán ráinditva is vette a töltést.de ha megállok,leállitom csak a rádio megy,gyujtással,kb.1 perc és kiirja az aksi utántöltést.pár napja b.kuton tankoltam,amig fizettem és egy cigi erejéig gyujtáson volt,az aksi gatya lett.bikkantani kellett.
Vagy öreg az akku, vagy nincs rendes töltés (haldokló generátor, vagy testkábel érintkezési hiba valahol). Elmész egy akkumulátoroshoz, az kiméri neked az aksit, hogy milyen állapotban van, meg hogy jó-e a töltés.
nem igazán.lehet szar az aksi akkor is,ha megyek kb.50km-t rálett mérve tele volt.de ha áll egy ideig akkor gyengül.mindig indul több ora után is.gondolom ha leállitom és lezárom akkor áramtalanit mindent és nem tud levenni áramot csak max. a riaszto.nem?
Nagyon autó fékét légtelenitettem,de sose volt hiba.
A szervízesek,és a maszekok ott szokták el rontani,amikor a ki pumpált olajjal feltöltik a tartályt.Ez ugye tele van millio levegő bubival,ettől lehet szar a fék.De még sose volt bajom igy.
sziasztok!kicsit beszállnék.elég baj az,hogy egy "komoly"szervizben nem tudnak leleégteleniteni egy fékrendszert.te meg tudod magadnak csinálni normálisan,ök miért nem?és egy vagyont kérnek.pl.:kértem árat e65 váltoolajra és szüröre.munkadij nélkül 160000ft.itt németbe melostol mindenestül bmw szervizbe 380€.kinek mi a drága.itt legalább nem annyira trehányok.
És ami a lényeg, hogy kell talán az egészre ilyen veszteséges módon is 1 l? Nevetséges a költségvonzata. Meg kell hozzá két ember, illetve csináltam lvákumos fék légtelenítő készüléket. Azzal egyedül is ki tudom légteleníteni. Van egy fél literes tartály, abba folyik az öreg folyadék, s látom, mikor tisztul ki. Addig meg hagy follyon.
1. Miközben más vezet, akár kiszedett felső ráccsal hallgatóznék a fűtést ide-oda állítva, a zaj változik-e, belső keringetésen tompább-e, jöhet-e a szellőztetőrendszerből..
2. Vékony erős kartont tennék a pollenszűrők alá a géptetőben, hogy ne jöjjön be a levegő, nem a fényezére gányolnék ha lehet.
Egyébként az is tud szólni mint a duda, ha ott a szűrőházban gondok vannak, mikor cserélted, ellenőrizted utoljára a pollenszűrőket?
Csak az ülések fele volt kék,de tényleg volt olyan álmom,amikor már rég kiírtódott a kék szín,hogy kinyitom az ajtót és megint ott a kék.. :)))
Jelentem beraktam ma a elekronyos rolót. Jövő héten elfutnék hozzád a kapcsolóért. Már csak azt kéne kitalálni, hogy melyik pin való a csatlakozóba,milyen rendeljek?
Lehet olyan fékhiba, hogy elfolyik a lé, vagy a szerviz is lehet trehány, nekik kevesebb meló kirugni és csak annyit rátölteni ami muszáj, evvel a veszteséges módszerrel ugye keveredik, tehát sok frisset kell tölteni, ami kifolyik mind selejt, hogy biztos új, tiszta, biztonságos legyen.
Nyilván ilyen költségvonzatu kocsinál ha te csinálgatod magadnak, nem érdekel senkit egy flakon DOT4, nem összeg.
Sajnos a legtöbb szerviz másként gondolkodik...nekik minden ezres, sőt minden 100ft megfogadnó tétel.
A BMW egyik szégyene, hogy nincsen ez benne a szoftverekbe (INPA pl), külön bosch cucc kell hozzá tudtommal,...
Az meg már nem is meglepő, hogy az áfával-vámmal-szállitással együtt félszázezer forintos, 850oldalas bentley manual is mélyen hallgat ezekről a problémákról.
Az a helyzet, hogy ebben nem igazán mélyültem el, így nem tudok mit mondani a felvetésre. Az viszont tény, hogy HÁROM szerviz NÉGY autója szar lett.
Most azért azt is tisztázni kéne, hogy a "szarnak" is vannak fokozatai. Pl. a furgon esetében - amit négyen is használunk - csak én vettem észre tavaly október óta, hogy valami nem stimmel. És én nagyon ritkán használom.
Rám sokszor mondják, hogy túlságosan kekec vagyok. Igen, azt várom el másoktól, hogy olyan munkát adjanak ki a kezükből, amilyet én adnék. Ha ez kekecség, akkor valóban az vagyok. :-)
Tulajdonképpen vehetem úgy is, hogy ha járó motor mellett csinálom az egészet, akkor működhet a dolog. Szerintem, hogyha egy levegőtlen rendszert kezdek el üríteni, hogy folyamatosan töltöm rá az új folyadékot, egyszer csak meg fog jelenni a kifolyónál a tiszta folyadék. Ha ekkor elzárom a kifolyót, nem tudom, hol kerülhet bele levegő... Legalábbis ez az én okfejtésem.
Nekem is volt egy búgó, szélzaj-szerű hangom 50 és 60 között, amit elölről hallottam, e nem tudtam meghatározni. Aztán kiderült, hogy jobb hátsó kerékcsapágy...
Az összes autómon fékfolyadék csere történt, nagyjából két hónapon belül. Véletlenül így jött ki a lépés. Két BMW-nél márkaszervizben, az e38-nál Horkicséknál, egy márkaidegen pedig szintén a neki való márkaszervizben történt a művelet. Igen érdekes lett az eredmény. Mind a négy kocsi féke levegős lett. Na nem nagyon, csak egy kicsit. Határozottan érezhető volt, hogy második taposásnál határozottabb lett a nyomáspont, és jobban fogott a fék. Az e38-ast visszavittem Horkics Misihez, ott voltam, amikor csinálták, a pumpáld, tartsd nyomva módszerrel. Szerintük nem volt levegős, szerintem meg igen. Véletlenül megjelent egy cikk a TC-n a témával kapcsolatban, és úgy gondoltam, itt lesz a megoldást. Megkerestem a cikkírót (aki egy Bosch műhelyben dolgozik) és elmondtam neki a problémát. Azt mondta, tudja mi a kocsi baja, vigyem el. Tegnap elvittem az X3-ast, ma meg a tepsit. És jó lett, mind a kettő. Holnap viszem a 3-kat, holnapután meg a 4-ket.
A megoldás dióhéjban: légteleníteni csak járó szivattyúval lehet, ha van ESP (azaz DSC), különben légzsákok keletkeznek az ESP-nél, vagy hol. Nagyon nem jegyeztem meg, mert ezt a műveletet egy célcuccal végzik el, így otthon úgysem lehet csinálgatni. Rálépnek a K buszra, és a Bosch cucc túlnyomással a szivattyút vezérelve légtelenít, ahogy a gyártáskor, a szalagon csinálják.
Ez a levegősödés azért veszélyes dolog (az alaphelyzeten túl) mert az ESP (DSC) nem tud működni amikor szükség lenne. Hiába nyitja a szelepeket, meg szivattyú, meg a tököm tudja, ugyanúgy nincs teljes fékhatás, minta pedál lenyomásakor.
Kétféle ember van: aki használja és aki nem (vagy csak használná, de nincs)
Én az előbbibe tartozom. Nagy meleget, esőt/havat/jeget és nagy hideget leszámítva az első, hogy nyitom bukóra. Nem huzatos, ellenben kellemes légáramlást biztosít lehúzott ablak és klíma nélkül is.
Nálam ráadásul a menetszél miatt sem zajong.
Hibaforrásnak viszont hibaforrás, így most költöttem is rá (kicsit, leginkább csak általam hallott módon erőlködve nyitotta/zárta a motorja így szétszedettem és beállítattam - ebben tekintetben tehát Alibiman-ra hasonlítok = költök olyan dolgokra is bőven, amire más szerint nem feltétlenül kéne).
Ez így normális. Én arra akartam utalni, hogy a t.ablak a legeslegesleg utolsó szempont, ha kocsit veszek. Minden más fontosabb. Azért nem veszek meg egy romot, mert van rajta ilyen cucc. Az viszont tény, hogy utólag nem lehet belerakni.
Szerintem is 5:3. De majd lefizetünk pár csávót! :-)
Nem, jó az a 4:3! Ugyan van, de nem használom. Ha nem lenne, ugyanilyen boldog lennék, illetve boldogabb, mivel egyel kevesebb beázási lehetőségem van.
Lehet, az újakon már jobban odafigyeltek erre. A 740d-men is zajos volt. Persze a zaj relatív, nem akarom leszólni az 1-est, de lehet, a többi zajtól nem tűnik fel. Az tuti, hogy az E38 csendjében feltűnő. A hideget azért mondom, mert az üveg nyilván nincs olyan jó hőszigetelő, mint a hőszigetelő anyag, amit a fémtető alá raknak.
A zajosságot nem értem. Az asszony kocsijában lévő üvegtető 200-nál sem szól. Szerintem valami kány lehet a tetőddel, nem szabad zajosnak lennie. A hideget sem értem, miért kéne télen hidegebbnek lennie, semmilyen fizikaii ok nincs rá.
Tetőablak mind a 3 autómban van. Talán egy kezemen meg tudom számolni, hogy az elmúlt 8 évben hányszor nyitottam ki... Az egyik 7-erben üveg, a másikban kemény tető van. Az üvegesbe be van húzva a roló, ha besüt a nap, beledöglök, és tetejébe még jól meg is fázok... Szóval, ha nincs, nem gáz.
Az üvegtetős buktatásnál pont az a gond, hogy a nap betűz, mert az árnyékolót el kell húzni, hogy levegő jöjjön be. A fémtetősnél nincs ilyen gond, kizárólag a hátulról, megfelelő szögben érkező napsugarak süthetnek be, de azok sem a fejedre vagy a testedre fognak. A fém nyilván jobb hővezető, viszont átlátaszatlanságát kihasználva jó bűven alá lehet hő- és zajszigetelni. Az enyém üvegtetős, az asszonyé fém, így van összehasonlításom. Az enyém csukott állapotban, nyitott árnyékolóval, tehát kvázi fix üvegtetőként télen hideg, nyáron meleg, és mindenhogy zajos. Az asszonyé meg nem. Ezért az enyémben, ha nincs nyitva a tető, be van csukva (azért nem írom, hogy el van húzva, mert az nem egyértelmű) az árnyékoló, mert az biztosítja a kellő hő- és zajszigetelést.
Tetőablakot imádom,az enyémben kár hogy nincs,de idáig mindegyik autómban volt gyári!! Imádtam,még télen is ki szoktam nyitni olyankor annyi hogy jobban megy a fűtés!! Ha nem volt tetőn az autó,és ki van pucolva a vezetősín,és a 4 vízledobó cső akkor nem is szabad beáznia és rohadnia sem!!
Ma kicseréltem a 8 gyetyát,2 pólusú denso-t kapott,úgy tűnik jók,bár a 2 hátsónál szarrá égettem a kezem mert nem bírtam megvárni még visszahűl az autó!! :)))
Hát ki, hogyan használja. Pl. dohányosok szeretik a kibuktatható tetőt, mert gyorsan kimegy a füst. Egyébként az üvegtetős, nyitható ugyanúgy működik, mint fémtetős. szóval azt is lehet buktatni. Persze ennek valóban hátránya, hogy a nap besüt, és melegít, mert a rolót hiába húzod be. Viszont télen nem hidegebb, mint a fém, miért is lenne az? Az üveg rosszabb hővezető, mint a fém, de ezt jól tudod. :-)
Én úgy vagyok ezzel, ha van nyitható tető, jó, ha nincs, az se baj.
Nekem is szinte létszükséglet a napfénytető. A huzatmentes szellőztetés kulcsa. Szeretem beengedni a friss levegőt, de nem kedvelem a huzatot. 110-ig nem zavaró a szélzaj buktatott állapotban. A fémtetős még jobb, mert egyrészt kevésbé zajos, mint az üveg, másrészt sehogyan sem süti a fejedet a nap zárt, vagy bukóra nyitott állapotban. A nyithatatlan üvegtető nekem a nettó baromság kategóriája, mert télen hideg, nyáron meleg és télen-nyáron zajos.
Én utálom, ha a nap süti a fejemet, és nem fogok ezért baseball sapkát vagy sombrerót hordani. Utálom, ha hideg szél csapkod be, utálom ha bejön a zaj, amikor a városban hajtok. Autópályán sem használható. Klíma nem használható.
Ellenben kurva ritkán hajtok naplementés tengerparton, ahol békés a vidék, kevés a zaj és nincs hőség, vagy baromi hideg. Statisztikailag évente talán kétszer nyitjuk ki a tetőablakot, mármint menet közben. Mert csak ennyiszer jön össze minden, az optimális környezet. Viszont a haveroknak faszányosan lehet mutogatni.:-)) Akár évente többször is!
Még az a jó, hogy üvegtetős a cucc, legalább az árnyékolót el lehet húzni. Szerintem erre a gyártók is rájöttek, ezért gyártanak mostanában olyan sokféle nem kinyitható üvegtetős kocsit.
Egyébként a legtöbb kabrioletet az északabbra fekvő országokban adják el, ahol közel a tenger. Az olaszoknál meglepően kevés van belőlük, pl. az angolokhoz képest.
Korlátozott tetőablak? Télen értelmetlen, de nyáron...tavasszal..szép ősszel mikor még csak olyan "kiskabátos" idő van?
Én hülyét kapnék nélküle, az egyik legfonotsabb "extra"' nekem, mondjuk én ilyen szempontbol "hülye" vagyok, kabriorol is csak az tartott eddig vissza, hogy egész télen kint rohasztani felhuzott ponyvával..
Minden BMW-ben ilyen, még a "tekerős" fűtésnek sem mechanikus a csapja sajnos, sőt az E65 is maradt ugyanez a szitéma gyakorlatilag. (ennek ellenére minden csap más és más, csak az "alapelvbe" vannak beleszeretve)
Viszont ha a szélvédőre dől a meleg "átkapcsolhatatlanul", ott nem (csak) a csap beteg, hanem alapvető bajok vannak :(
A tetőablaknak addig van varázsa, amíg nincs. Nekem az egyik tetőablakos (így rendeltük a gyárból) igen korlátozott a használhatósága. Szóval még1x nem lesz ilyen. Már ha én rendelem.
Lehet, elmegyek, és megnézem az autót. Ez az utolsó példány, ami érdekes lehet. :( Mindenképpen TV-set és tetőablakosat szeretnék :). 740-est vagy 750-est.
Ja, ezt nem tudtam, hogy az e32-ben is olyan van. Én csak fűtésrelének hívom, de hívhatnám fűtés-mágnes-szelepnek is, de az qrva hosszú. Lényeg a lényeg, ha ugyanolyan, akkor ugyanaz a baja. Most már van nekünk itt egy szakemberünk, aki képes ezeket egészen jól renoválni, így van Ákos?
Ezt általánosságban értettem. Mikor a kocsimat csináltattam, láttam olyan ratyi üléseket a kárpitosnál, amit én már kukáztam volna. De ezek valamit csináltak vele, és olyan lett, mint az új gyári. Csak ne legyen elszakadva, eltörve, akkor szép lesz.
Milyenrelé?:) Csapra gondolsz? Ugyanaz a melegállásba (nyitva) berohadó x@r az e32-ben is,... csak hozzáférhetőbb.
Sajnos azokban hajlamos a fütés "agya" teljesen elpusztulni, lehet már ki is cincálták, nem belevaló bontottat erőltettek be...stb...nem lesz olcsó-egyszerű játék rendbetenni.
Többször volt itt E32 fűtés-saga, nekem is mindegyikbe gyíkos volt, tipikusan az az elcseszett cucc,ami TELEJESEN jó sosem lesz..:(
A legelső icipici "ha" miatt természetesen nem ismeri az autót! :) Tehát, ha megnézed, és nincs kirepedve a bőr... Alibiman autóját olyan szépen kipucolták, hogy nagyon szép lett. Szerintem, HA lesz rá pénzem, én is elviszem az autót kitisztíttatni.
Sokat állt autón mindegyiknél (még az E30 is) kontaktosak lesznek a gombok, nyomkodni kell, mint a barom, és "megjavul".
"Sajnos?" ezek nem panelra forrasztott "gombok", hanem csak rugalmas érintkezők, nyilván a szétszed-megpucol is egy járható út, de felesleges, valami egész érdekes módon "öntisztító" a kontaktus, nyomkodás, türelem, még nyomkodás, és egyszercsak jó.
Nekem elegánsabb a fehér, én pont azért hagytam a mattfeketén a narancssárgát, hogy még "parasztabb" benyomást keltsen. Bár valszeg azon is le fogom cserélni, már csak azért, hogy olyan legyen az autó, mint egy fekete-fehér kép. Semmi szín.
De mint mondtuk, ízlések változóak, lehet, hogy egyszer én is megérek a borostyánsárgára. Valóban korrekt, ha ingyen választható volt, viszont a fehér színét akkorsem tudták eltalálni, ami gáz.
Ákostól elnézést, revidiáltam az álláspontomat. Bár korántsem tetszik a zöld bőr, de még mindig jobb, mint az a kék. Főleg azzal a külső színnel. Hangsúlyozom, nekem.
Basszus! Pedig lett volna még pár kérdésem... Nem, nem tettem bele, ma még a bal lengőkart is ki kell vegyem belőle, és egy jobbat találni hozzá. Kerestem már Kasza Imit, de ki volt kapcsolva.
Koszi szepen Johny. Nem tudom hogy lattad-e a fotot a mi BMw-rol. Ugyanis a Kedvesemmel vettuk.
A biztositashoz annyit szolnek hozza, hogy en Angliaban elek.
A kocsira a sulyado (Road Tax) egy felevre £112. A biztositas havonta £119. Ez teljes koru biztositas, kolcsonauto, szelvedo csere, £200 font onresz, stb (comprehensive). Ez azert ennyi mert Apa neven van a kocsi es a biztositas es a Kedvesem meg En vagyunk a hozza adott soforok, europai jogsival. Angollal olcsobb lenne, foleg hogy betoltottuk a 25-t. Ha csak ketten lennenk, akkor havi £250 felett lenne.
Mult evben volt egy balesetunk (belenk jottek), totalcar lett es masnap kaptunk egy 2 eves 2td VW Passat-ot 2 hetre. 1997-s Ford Escortunk volt. :D
az elöttem szolo mondta mi a gondod.köszi alibiman.a napiszámláloval megfogtál,mert pl.:nekem az volt jo és a kilométer számlálo nem ment tovább kerek 300000-töl.az v.mi kontakt hiba lehet a müszerfalnál,vagy elfüstölt v.mi az orába.tele van nyomtatott áramkörrel.egyszerüen megtudod nézni,2 csavar fogja az orát felül.kibillented tele van csokival,ott talán látsz v.mit.
A napi szamlalo meg annyira nem gond. Nem akarnam szetszedni a muszerfalat az a nagy igazsag. Meg az escort-ot anno szetkaptam sip-sup, de ez mar komolyabb technika. Kulonben is a tudom nagyjabol hogy mennyit megy egy tank gazzal es azt a tavot beallitom a komputerbe.
Olyan kerdesem lenne, hogy az ablakra allandoan megy a meleg levego, ha "auto"-n van ha normalisan, vagy ha semmilyen gomb nem vilagit, akkor is. Kiveve ha be van kapcsolva a legkondi. Es oszinten megvallva hosszu tavon foleg este eleg zavaro tud lenne a meleg az arcomba.
visszamenöleg irnám a német ado és biztositásra.sok mindentöl függ mennyit fizetsz.az adonál duplát fizetsz a dizelre mint a benzinesre.az én e65 735i.m-re 1 évre 220€ az ado.adizel a duplája.a biztositás ugy mint nálunk függ melyiknél kötöd,kor,évjárat,miota van autod németbe,stb..én 35 éves vagyok német jogsival 11 éve,igy fizetek 110€-t havonta.de ha igazolsz otthonrol bonuszokat,azt itt is figyelembe veszik.évente itt is kevesebb lesz a biztositás mint otthon.de!inkább itt fizetem a dolgokat,mint otthon a tetveseknek.a regado árábol pár évig elviselem ezt a biztositást,adot.és az autok is jobb állapotban vannak.a biztosito meg biztos fizet nem ugy mint otthon.
Na most látod ez egy jó példa arra, hogy az emberek mennyire különböző ízlésűek.
Most nem arra gondolok, hogy nekem pl. sárga indexeim vannak, és nekem ez tetszik (bár ez változhat) hanem arra, hogy a fehér index elől/hátul ingyenes választás volt (annak idején) rendeléskor. Tehát a BMW felmérte, hogy van, akinek a sárga jön be, van, akinek meg a fehér. Ezért megtartották választékban, későbbi modelleken is. Ez olyan, mint a kék kárpit. Mi itt hányunk, más meg bepisil a gyönyörűségtől.
Index témában az az igazi katasztrófa a BMW-nél, hogy nem elég, hogy volt sárga index, de elöl a fehér is annyira elüt a lámpától (E36, E38, E39), mintha utángyártott lenne. Egyedül a tényleg utángyártott füstszínűek tűrhetők. A BMW indexeinél talán csak a Toyota hagymahéjszínű se nem fehér se nem narancs se nem rózsaszín indexei borzasztóbbak.
Bocsi, az tartozék. Ez a 09995 Grüne Flakkone :-)))
Nem tudom, mit lépek tovább. Most egy króm gyűrűn izmózok a tükörállító gombra. 5 Euró, de mire vége lesz a gyártó kb. 20€ veszteséget fog kitermelni rajta, úgy, hogy én meg kifizettem 15€-t. De ez egy hosszú és fájdalmas történet, majd elmondom a végén.
Aztán végül a műszerfal középső szellőzője miatt tettem le róla.
Örülök, hogy másnak is vannak azért ilyen elvileg apró, de a gyakorlatban mégis döntő rigolyái, nem csak nekem :-)))
Én pl. a sárga műszerfalvilágítást nem bírom a régi Mecikben, de az újabbakban a fehéreket se nagyon.
A fő ellenség azonban a sárga index, amivel sajnos a BMW igen sokáig kápráztatta el a vevőit, mikor Audi, Mercedes már nem is gyártott ilyet... :-) :-(
Én is jobban örülnék egy bézsnek, de olyan kicsi a magyar kínálat, hogy nem nagyon lehet válogatni. Gyakorlatilag nincs is most fent más 750-es, ami felkeltette az érdeklődésem.
Régebben nagyon gondolkoztam W140-ben. Aztán végül a műszerfal középső szellőzője miatt tettem le róla. Egyszerűen nem bírta a szemem, hogy asszimetrikusan van elhelyezve. Pedig amúgy klasszikus, és nagyon tetszik. Ez a kék bőrbelső viszont nálam teljesen kiveri a biztit. Ennél talán csak a zöld a rosszabb. Nekem. Persze ízlések és pofozok...
Van itt valaki, aki kézzel fogható közelségbe került egy ilyen kék belsővel. Az élmény olyan mély nyomot hagyott benne, hogy még most is felsír néha éjszakánként, álmában. A szép belső nekem ezt jelenti:
Az utolsó 750i nagyon felejtős, szarrá volt törve, és jelentősen túl van árazva! Az első 728i km-ére azért nem vennék mérget. Persze, ha nagyon nem vigyáznak rá, ki lehet ennyire dörzsölni az ülésen a bőrt, de ha kicsit is vigyáztak rá, akkor nem szabadna ennyire kopottnak lennie. Mondjuk a B-oszlop is ki van dörzsölve, úgyhogy lehet, hogy csak szimplán rettentő nagy segge volt a tulajnak :-)
Ezt a gépet is megnéztem..... A tankja behorpadt úhgyhogy csak 30l tankolható bele...és most nem vicceltem!!!!! Az egyik kilincset sikeressen leszakította róla a tulaj még decemberben...azóta lehet hogy javítva lett...és aki a hitelét nem tudja fizetni..szerinted hogyan építgeti bele a kopó alkatrészeket??? /hitelátvállalás/
Mercedeseken edzőtt. Ott ez a kék szinte mindennapos. Volt idő, amikor szinte gyakoribb volt a fekete belsőnél :) Nem mondom, hogy csodaszép, de nekem jobban bejön az unalmas feketénél.
Én éppen most vettem egy Osztrák 290000 km-es autót. A két első féknyereg és a főfékhenger szervódob cserélve lett. Egy alsó lengőkar csereérett, annyira lóg, hogy kottyan. A futómű gyári, eredeti, a sajátja. Áll, mint Katiban az a bizonyos! Mentem vele direkt nyomvályús úton. Már tudom, hogy a másik autóm futóműve hulladék ehhez képest, ez meg sem moccant a nyomban, ott ment, ahová tettem. Mindkettő 728, 97-es, a másikban bő 450000 van.
Én eleve úgy tervezek, hogy bőven kell ezekre költeni. Hamis illúziókban nem ringatom magam. Az viszont tuti, hogy csak a 740 és csak a 750 jöhet szóba :) Ha már lúd, legyen kövér. Nekem a TV tetszik a legjobban a 7-esben. Ilyet az S-osztályban nem lehetett kapni. :)
Az a baj, hogy ez már nem müxik annyira. Állítólag eseti vizsgálatokat végeznek. Azaz, ha megállítanak vmiért (azt nemtom, miért) és kiderül, hogy magyar á.polgár vagy, akkor estiben elkérik a szlovákoktól az ottani helyzetedet.
Ezért most már a többség azt csinálja, hogy nincs kamu cég, nincs kamu lakhely, egyszerűen csak bérlik az autót. Kiviszed a kocsit, kamuból eladod a bérlő cégnek, és az pont annyiért visszakölcsönzi neked. Innentől akár rá is írhatod az SK vagy D rendszámú kocsidra, hogy magyar vagyok, bibíííí. De ez nem olyan olcsó. Viszont tutkó. Uniós jog, hogy bárhol bérelhetsz kocsid, bármennyi ideig.
Pl. ezt megnézném. Az az érdekes (nem számít, hogy mit állít a faszi, de stimmel amit mond) hogy az első ülésből, ami látszik, az arra utal, hogy a km. rendben lehet. És 2-300K ezeknek a motornak semmi. A sor6 ráadásul olcsón javítható. Fura a felszerelése, mert memós ülése van, de a műszerfal fapad. De az meg kihajítható, ha szeretsz bütykölgetni.
A V12-es motorok a legsimábban járók a világon. Mint az köztudott :-)) a sorhatok járnak a legszebben, nem a v8-ak, és a sor6 szorozva kettővel csak nem lehet rossz.
Azonban, de, viszont és ellenben. Ha a V12-vel valami gond van, az nem óccó játék. Erre nem árt készülni. Hosszú nevű kedves barátom is tart egy tarcsi motort a ládafiában. Mit lehet tudni alapon. Na jó, nem azért tartja, csak gyújtásból, de azért jó tudni, hogy van. Az is igaz, hogy alapvetően a BMW motorokra nem nagyon jellemző, hogy összeszarnák magukat. Pláne nem a V12-ök. Bár a korai példányok szerettek megsülni, a rossz tervezés miatt.
A V8-ak azért rezegnek kicsit, néha még a kormányon is érezni az egyenletes finom rezgést, mert szarul vannak beállítva, meg a fene sem cseréli a motortartóbakokat. Jól beállított V8 nem rezeg. Én tudok erre példát mutatni. :-) Meg az ellenkezőjére is. Egyébként ha felmész a jutyuúbra, és beírod BMW V8 coin test, na ott is láthatsz rezgésmentes V8-at.
Egyebekben csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy a továbbiakban meg mindegy mit veszel, mert a futóművük egyaránt kényes, persze az EDCs és szintezős futómű még kényesebb. Ami rázós ezeknél a kocsiknál:
- gömbfejek, szilentek. Az egy dolog, hogy kopog a kocsi, ezt még sokan elviselnék, de szarul megy az úton.
- a hátsó futómű olyan kifinomult, hogy sok ettől autónak egyszerűbb első van, Na itt aztán lehet szépen költeni. Ha nem jó valami hátul, kenődik a kocsi az úton.
- Szervópumpa, szintszabályzósnál tandem szervó kell. Aki nem ismeri a típust, az vásárláskor észre sem veszi, mi baja lehet, ezért simán megveszi a szart.
- Kormánymű. ZF, egy vagyonba kerül, ha kopott nem lehet felújítani. Csak a szimeringeket, ó gyűrűket, stb. cserélik a felújító cégek. Golyósoros, szóval ha ráállítasz a nagy holtjáték miatt, szorul.
Van még rengeteg apróság.
Az elmúlt egy év tapasztalata az, hogy (most nem az enyémről beszélek, mert én nem vagyok normális, ahogy ezt itt többen akár esküvel is megerősítenék) hogy miután megvetted a kurva jónak látszó kocsit, rövid időn belül rászórsz 5 kilót, első körben. majd némi levegővétel után a második ötöt is. Többen állítják itt, hogy szolidan, szépen szinten tartva egy ilyen kocsit, havi kiló átlagos pénzköltészetet érdemes kalkulálni. Persze ez típustól is függ.
Ha gazdaságosan akarsz kijönni a buliból, akkor keress egy jó sorhatost, tehát 728-ast. Ne végy autót csak az extrák miatt, mert sok extrát utólag is gyári minőségben be tudsz rakni a kocsiba, gombokért. Akár ultra brutál motoros ülést is.
Ha kinéztél valamit, érdemes itt konzultálni, a fiúk sok-sok (néha keserű) tapasztalattal rendelkeznek, és szívesen segítenek. Általános vélemény, hogy az e38-ak sokkal jobb kocsik (megbízhatóság, menetdinamika, szolgáltatások) mint a W140, sőt az utána következőnél (nemtom a számát) meg még jobb. Az uccsó jó S klasse a W126 volt. Szerintem.
Vigyázz ezzel a géppel...megnéztem személyesen...kőrbe rohad minden ajtósarka..a sátvédőívekkel együtt....a belseje jónak mondható, de pl a csomagtérben jó nagy folt van a kárpiton...a belsejére visszatérve...nincs még csak pixelhiba sem, de a műszerfalon van két visszajelzés.....a tulaj azt mondta hogy az egyik az elektromos difizár/ hozzáteszuem itt erre mindenki azt mondta hogy hülyeség mert ilyen nincs 750i-ben/ a másik pedig egy első kerék szenzor ami miatt világíta lámpa...no most sokaknak itt igazat adtam hogy ez megint csak olyan izé dolog hogy egy milliomos faszi akinek van egy ML mercije meg egy másik kompresszoros merci. No most ez pont nem volna szabad hogy szégyenkezzen egy 8000 ft-os alkatrész miatt...egyébként az autó nincs rossz álapotban ..de ha ő visz próbakőrre majd azért figyeld meg hogy feltűnően a tipes váltót fogja csak használni...nem hagyja hogy az automata váltson.....én is meg akartam venni és én is a többi jóembertől vagyok "okos" itt ezzel az autóval kapcsolatban.....tehát egy tanács amit én is megaptam...hagyd magad lebeszélni erről az autóról:)....erre a mondatra nagyon emlékszem és meg is fogadtam:) és ezt is köszönöm itt mindenkinek!!
Tegnap este beszélgettem a (münkeni) barátommal (akkor találta ki, hogy nézzek neki egy e38-at). Ö most a legjobb biztosítás kategóriában van, 30%-ot fizet + vidéki + 50 elmúlt. Így a 11 éves AUDI A8 2.5 TDI kötelező biztosítása valami 400€/év. Az adó valami 100€/hónap, + ő fizet cégautó adót is, mert céges a kocsi. Na most ez utóbbi úgy van, hogy a kocsi újkori árának X százalékát kell fizetni. Mindig, nem számít, hány éves a kocsi. Ha használtat veszel a cégnek, akkor is az új ár számít. Fasza, nem? Egyébként igazuk van.
Azt tudom, hogy amikor az e38-at behoztam, akkor csináltam egy excel táblázatot, hogy mivel járok jobban, magyar rendszám, szlovák vagy német. A német gyorsan kipotyogott, annyira földöntúliak voltak a havi/éves költségek. A szlovák már csak kb. 20-30%-al volt csak több, ez meg nem az az összeg, amiért ilyen gyalázatot elkövetnék, hogy szlovák rendszámmal járok. Persze biztosan van az az összeg, de soknak kell lennie, mert az új X3-asomat sem akartam szlovákosítani, pedig annak vagy 3 milla volt a regadója annak idején.
Na sziasztok! Szerintetek hogy lehet elérni az ablakmosótartály alsó részét e38 735-nél?..mert úgy néz ki hogy a szivattyúmotorról leugrott a cső, mert beleöntöttem az ablakmosóvizet..és az első adandó ablakmosásnál felzúgott az a kis szivattyú..és el is ereszterre mind az 5 liter folyadékot:(....Nagyon macerás helyen van és ezért kérem a segítségeteket hogy hogyan kell,honnan kell nekilátni a megközelítéshez ill szereléshez? Hozzászóláskat előre is köszönöm..ha van erről valahol kép vagy link azokat is nagyon szívesen veszem.. :)
zsolty-jj, BMW V12 Power: Köszönöm! Bele is vetem magam az olvasgatásba. Találtam egy jónak tűnő 750i-t 98-ast, lehet, megnézem, csak félek kicsit, mert soha életemben nem néztem még E38-ast, és azt se tudom, hogy mire érdemes figyelni, meg kicsit tartok a 300+ ezer km futástól, de nyilván egy karbantartott autónál ez csak másodlagos.
Azt azért hozzátenném, hogy chiptuning cég matricájával ellátott első szériás 535d nem ver el autópályán. Tapasztalat. Mögötte mentem, és pont annyira volt útban, amennyit nekem könnyített a szélárnyék. 150 fölött már feltűnően el kellett veszegetnem mögötte a gázt.
Gondoltam, hogy nem fog menni. Tudom, hogy nem jobb a V12-m a 3,0sd-nél menetteljesítményben (legfeljebb 150 fölött, de ott ritkán megyek), csak az van kéznél. Egy E53-ba azért még be lehetne hekkerelni, szerintem. De abból valahogy nem akar lenni egy motorhibás jó olcsón...
Minden az előéleten múlik. Mobile.de-n néha vannak 600ezer fölött futott működő 750i-k, városi legenda szinten hallottam egy 800ezer fölött járó példányról, amit valamelyik pesti BMW szervízbe hordanak rendszeresen. Motort az ebay-en fillérekrt lehet lőni, főleg a S600 motor árához képest.
Nekem kettő van, az egyikben óra szerint 320e van, de tuti volt tekerve. Motorja bontatlan, és hibátlan. A másik fiatalabb, 315e van az órában, valószínűleg annyi is. Ezzel mostanában voltak gondjaim, de lekopogjam, mindkét fő probléma gyakorlatilag megszűnt, a legidegesítőbb, hogy nem derült ki, mi volt a gond.
Ez nem fog menni. Egyrészt a 4x4 miatt, másrészt generációs különbségek vannak az elketronikában. Ahogy egyszer már írtam, az e65 után a BMW térugrást hajtott végre. Egyszerűbb lenne az ebayen egy motort megvenni hozzá. Arról nem beszélve, hogy egy a biturbós dízel motor - szerintem - elkeni a V12 benzines száját. Bármikor. Mármint azt, ami neked van.
-menettulajdonságokban: nincs egetverő különbség, inkább fílingre más. A V8 bármilyen finom is, picit morog, sportosabb, a V12 simább, fújtatósabb. A V12 picivel jobban tol, de a 40i sem tartja fel a sort.
-fogyasztásban: szerintem kb annyi lehet a különbség, mint menetteljesítményben. Országúton nem hiszem, hogy mérhető a különbség, egyedül a városban lehet észrevehető.
-szervizköltségekben, szervizigényességben: passz. Nyilván a V12-nél sok mindenből 2 van, ami dupla hibaforrás, de nem jellemző, hogy ezekre a duplán meglévő alkatrészekre kelljen költeni (legalábbis én a két autómban összesen szűk 100eKm alatt semmi olyat nem cseréltem)
-felszereltségben: itt jelentős a különbség. A leglátványosabb, hogy a 750i-kben minden varrott bőr (műszerfal, ajtókárpit, kapaszkodó, stb, lásd pár hsz-el ezelőtt), széria a bőrkárpit, a dupladigit, a minden elektromos, a longokban a szintszabályzás és a hátsó elektromos roló, a dupla üveg, stb, stb. Tehát egy alap fapad 750i(L) is elég jól felszerelt (egy kereskedő simán ráírja hogy full-full-full-fúúúúllll).
A bármilyen váltóra egy közbetéttel fel lehet rakni a V12-t, kérdés, hogy az első hajtástól elfér-e. A hatósággal nincs gond, mindenre van emberem. De amíg regadóval szopakodnak, addig nem hiszem, hogy végigmennék a legális úton. Inkább az a kérdés, hogy az E38 motorvezérlőjét össze lehet-e hozni az E70 kasznikötegével? Mi lesz a DSC-vel, távolságtartó tempomattal, ablaktörlővel, Logic-7-nel, PDC-vel, stb? Vagy CAN-busz - CAN-busz?
Bevallom őszintén, hogy Merci-őrült vagyok (eddig csak Mercim volt), és már egy jó ideje szeretnék venni egy W140-es (400SEL, 500SEL, S420, S500 modellek) bálnát, de siralmas a magyar piac, és kezdem feladni. Viszont a "konkurenciá"-tól iszonyatosan szeretem az E38-as formavilágát (talán még szebb is, mint a W140-es, igaz, tők más stílus), és így elkezdtem ezeket is nézegetni, viszont a BMW-ket nem nagyon ismerem.
Főleg a 740 és a 750 közti különbségek érdekelnének. Melyiket ajánljátok inkább? A fogyasztás annyira nem kardinális, de azért szempont, viszont a szerviz annál inkább. Nem napi futkosásra kéne, hanem tisztán szerelemautóként.
Szóval, mik a különbségek a két motor között:
-menettulajdonságokban
-fogyasztásban
-szervizköltségekben, szervizigényességben
-felszereltségben
Segítségeteket előre is köszönöm!
ui.: esetleg tudtok valami jó tudásbázist a típussal kapcsolatban? Tehát ahol találok scannelt prospektusokat, extralistákat, adatokat, stbket.
Azt nem tudom, de az ára igen csábító! És ugyebár van beépítetlen V12-m, csak hát nem hiszem, hogy elektronikailag össze lehetne fűzni ezzel. Vagy mégis? Alibiman?
A biztosítás valóban horror volt, az én nevemre. De Apámnak zweitwagenként az is teljesen viselhető volt. Azért néztem meg ezeket anno, mert ha a vizsgám lejártáig (értsd E-rendszámozás végéig) nem normalizálják ezt a regadó kérdést (űbermaximum 200ezret vagyok hajlandó fizetni érte és még az is aljas lopás és lehúzás), akkor megy ki apám nevére német rendszámmal.
Azért egy mailt csak megér. Ilyen szép külső nem hiszem, hogy igénytelen belsőt takar. Aki meg drágán vesz E38-at, annak nem mindegy, mennyi az adó? Én néztem az enyémre, annyira nem volt vészes, nem sokkal volt több, mint itthon a luxusadóval együtt.
750 nem játszik. A németeknél mocskos magas adók vannak.
Az ezüstnek meg nem látszik a bele, ahogy írtad. Valszeg nem is akarják eladni, mert ilyen tehetségtelen farok csak nem lehet valaki, hogy nem rak ki egy fotót a beléről. Vagy valami baja van...
valakinek nem kallódik E65-be sprachsteuerung ? gomb és elektronika plusz egy fénykábel. bár lehet hogy legjobb lenne valami kipukkadt lekopott kormány,mert kell talán egy kábel is hozzá oda...
Azt tudtad, hogy a rendes 750i-nél egy csomó bőrnek látszó felület műbőr? Pl. a műszerfal tetejének a szélvédőhöz eső része, vagy az első ülések háttámla borítása a térkép zsebbel együtt. Ez utóbbit konkrétan azért tudom, mert nekem 750i ülés lett áthúzva, és azon vacilláltunk a kárpitossal, hogy legyen "gyári" a hátulja, az műbőr, vagy sem. Aztán bőr lett, mert képtelenség volt beszerezni a szükséges színben és minőségben a műbőrt.
Igazából ő 2001-hez ragaszkodott volna, mert pl. a nagy navi csak akkortól van. Én javasoltam, hogy legalább 2000-ig menjünk vissza. Az a röhej, hogy bizonyos (magas) keretek belül a pénz nem számítana, csak egyrészt tényleg hirtelen elég szar lett a választék, másrészt a kívánságlista miatt eléggé szűkül a kör.
Szerintem amúgy (főleg ilyen távlatból) kár ennyire évjáratra specializálódni. Vagy konkrétan olyan felszereltséget keres, ami egy 2000 előtti faceliftesben nem volt? Csak mert alapból ilyen korban már állapotot veszünk, nem évjáratot. Azt megértem, hogy facelift legyen, vagy sem, ami ugye belő egy -tól-iget, de azon belül miért választ évszámot?
Hihi! Föld feletti szerelőakna! Ha nagyon gondban vagyok, akkor téglából kirakom a 4 m-t, arra feltolatok, és akkor 28 cm-rel van magasabban az egész autó. Kényelmesen el lehet rajta intézni mindent.
E39 felnivel jártam úgy, hogy ugyan volt központosító gyűrűm hozzá, de mivel az első féknyergemtől nem fért el a felni, 4 mm-rel kijjebb kellett tegyem őket, így viszont nem tudta a dolgát elvégezni. Az E38-nak 72,4 mm-es, az E39-esnek 74 mm-es az agyátmérője. Nekem rázta az elejét még kicentrírozott gumival is. Hál az égnek, sikerült elcseréljem egy gyári garnitúrára. Most lesz 5 db gyári felnim eladó 4 téli (235/60X16)+ egy gyári nyári gumival (216/65X16, Pirelli P6000). Megvan amúgy még a 4 központosító karikám is!
Üdv mindenkinek!! :))) Gratula az autóhoz... remélem beválik. :)
Nem tudom írtam-e már,Kasza Imi jóvoltából leegy hibátlan balos lengőkarom,ki is lett cserélve,határozottan jobb lett az eleje,bár még a 2 kormányösszekötőt kicserélem...
Tegnap meg ma mivel jó idő volt,belül csináltam egy kárpittisztítást,külsö mosás,plusz wax,de annyira mosás,hogy levettem az ajtó alján levő kis díszléceket(gumicsíkokat) és kimostam belőlük a ganyét,plusz minden kis rést átwaxoltam. Motortérnél levettem a szigetelőgumit,és körbe kisikáltam a vízledobókból a dzsuvát,motortér letörölget,csomagtér teljesen kitisztít. Kívül az utolsó négyzetcenti is csilli-villi. :))
Sárvédő dobbetéteket is kiszivaccsal kézzel kisikáltam.
Telefonba tettem egy kártyát,az is frankón működik.
Megjöttek az első gumiim is 245/40R18 de majd ha ki lesz cserélve a kormányösszekötő utána felrakatom őket. Hátsó felnim is kész,ami szét volt csapva,bár azt lehet írtam már!! :)) Szóval alakulok!! Ma élveztem a jó időt és a száraz utat délután....kicsit megeregettem.... kettessel kezdődött a szám!! :))
Pár éve még nem hittem hogy ilyet fogok valaha is bmw-re mondani de imádom!! :))
Gratula! Sok örömteli kilométert az új szerzeményhez!
A C-oszlopon MINDEGYIK E38-on kirepedezik a gumi, és csak a krómívvel együtt kapható bő harmincezer Ft-ért (pro stück, versteht sich). Szerintem ha nagyon gáz, egyszerűen vágd le a gumit a díszlécről, még mindig jobban néz ki nélküle, mint szarráment gumival. Hátránya pedig nem érzékelhető.
Na sziasztok!! Megvettem én is a kis kedvenckémet....e38 735i..:)..és nagyon de nagyon tetszik!! Köszönöm mindazt amit tanácsoltatok..és kisebb nagyobb bíztatással és lebeszélésel a fejemben de megláttam ezt a gépet ...és igen igen megtetszett..:) Múlt pénteken vettem meg..azóta viszonylag sokat mentem vele. az eredetvizsgán megkértem a faszikat hogy nézzék már űúgy meg minthe ők vennék meg....kiderült hogy törve nem volt a gép ....igaz a bal oldala újra lett fújva egy jóakaró leleményes karcolása miatt de szerkezetileg nagyon fasza..A motor a váltó sehol nem élvez, a váltója automata ill tipes módben is csodálatosan hangtalanul és rántás nélkül vált,a motor csodásan jár,és csendes.....persze és tudom ez sokmindenkinek itt visszatetszést vált van ami nem eredeti az autón...pl a hátsó kipufogódobok.....de legalább nem csak végek vannak odabiggyesztve..hanem akkor már dobbal együtt/szerencsére nagyon csendesek!/ Alámentem és sérülésmentes az alja..és az első futóműben új alkatrészek pislognak vissza rám:) sajna e39 ről szármatzó aluk vannak alatta 16 col, de azért kellemesen néz ki...szépséghibái természetesen vannak dögivel.pl. az akjtól melletti vékony gumiívek..megrepedve, de ezek nem a szigetelőgumik hanem a krómlécen kívüliek...meg azért lesz még mit finomítgatni..el leszek vele..:)...Ami bosszant és gondolom ez egy súlyposabb problem az az hogy a parkolásnál alapjáraton nagyon nehézkes a kormány,szíte kapaszkodós!!! eltérően az előtző autómhoz képest /e34 520i/ valami nem stimmel szerintem a szervóval...sajna...de azért összességében tetszik..
Sötét kék metal. szürke bőr belső sötétebbik fa berakattal a kisebbik tv , digitklima stb, de így már tudtok következtetni. Szóval egy nagy álmom teljesült..lett egy hetesem:) és máris szeretem!!! Szóval ez van ,és köszönöm még egyszer az óvó és okító tanácsokat!! :)
Gazzal megy a "Kicsike" de van nehany aprosag amire nem tudok rajonni, hogy miert nem mukodik.
Pl a napi szamlalot nem tudom lenullazni. A kulcs minden allasban volt mar, nyomtam a gombot 5,10,20,30 masodpercig, de semmi, kivetel ha leveszem az akku sarut :D
Müncheni barátomnak nézegetek kocsit, 728/735/740 jöhet szóba, 2000-2001-es. Lehetőleg sötét külső, világos belső. Valami elképesztő, hogy még a mobile.de-n sincs választék, és ami van, mocskos drága.
Nos, egyel több funkció működik az autón, meg lett javítva a fényszóró magasságállító jeladó rudazata is. :) Igaz, hogy közben az ujjamat is összecsíptem a fogóval, de készen lett. Nem lett elég magasra emelve a kocsi. :) De aztán jó lett!!!
Megérdeklődtem egyébként a Budapest Motorsnál a kerékőr problémát. Annyit mondtak, menjek be hozzájuk, megnézik, melyik kell nekem, és leveszik a polcról... 2000 Ft környékén mocorog. Holnap veszek is egyet!
Körülnéztem a kacatok közt, és találtam neked 2 izzót. Ezzel vettem a kocsit tavaly áprilisban. Teljesen egyformák voltak, és egészen jól világítottak. Ha beugrasz érte, neked adom.
Most beszéltem Ati által ajánlott emberrel, kifogyott, és már nem is lesz neki. Sajnos. Így viszont nem tudok csak egyet venni. Ha nagyon elüt, akkor sajna kénytelen leszek venni másikat is. Most így jártam.
A 4300as ajánlott, az áll a legközelebb nap színhőmérsékletéhez. A kor előrehaladtával a szemed is jobban lát a sárgás fényben. A kék fényt viszont elnyeli a vizes aszfalt, de az útburkolati jeleket nagyon kontrasztosan adja vissza.
4300 a gyári. Vegyél szerintem ettől a sráctól akit Ati linkelt. GE, vagy GE Blue. Nekem a GE Blue akkorát világít, hogy fényvisszaverő festék nélküli országúton 100-nál nem igénylek refit.
És milyen értékűt érdemes venni, hogy lássak is vele? Annyit tudok, hogy a 6000K felettivel már rosszabbul lehet látni, mint a H4-essel... 4300, vagy 6000K-s?
Nem hinném, hogy bárkit zavarnánk 1-2 ilyen poszttal. Én csak annyit tennék hozzá, hogy idén, ahogy írtad, ua. támogatást kapnak a magyarok is, mégsem leszünk versenyképesek. Csak azért, amiért egy átlagos magyar vállalkozó sem viheti a táskáját egy osztráknak, vagy németnek. Mármint abban, hogyan kell egy céggel bánni. A magyar ahogy egy kis pénzhez jut, rögtön elkölti, kifosztja a saját cégét, nem tartalékol, stb. Persze vannak kivételek, de a kapitalizmust még tanulnunk kell.
Azért vannak kínai szarok is. Nekem is sikerült vennem. A gyári BMW egyébként Osram. A GE picit gyengébb. Aztán vettem 7000 K-sat is, nagyon szarul lehet látni a fényénél. A 4300-as jó.
Ezért tud olcsóbb lenni a külföldi agrártermék: a csatlakozás utáni 10 év azért van, hogy tönkremenjen a magyar mezőgazdaság a versenyképtelenség miatt. Olvasd el ezt, halovány esélyt se adtak:
Az új tagországok gazdái közösségi forrásból 2004-ben a közvetlen kifizetések 25 %-át, 2005-ben 30 %-át, 2006-ban 35 %-át kapják meg, majd ez további fokozatos emelkedés után 2013-ban éri el a 100 %-ot. A tárgyalások eredményeként ugyanakkor mód van a közvetlen kifizetések nemzeti költségvetésből történő kiegészítésére, minden évben max. 30 % hozzájárulása -kal. Lényeges szempont és hangsúlyozandó, hogy a közösségi jog értelmében nemzeti támogatást közvetlen kifizetés céljára az EU nélkül egyetlen tagország sem folyósíthat.
A közvetlen támogatások hazai forrásból 30%-al lesznek kiegészítve, így a magyar gazdálkodók már az első évben az EU jelenlegi gazdálkodóinak biztosított szint több mint felét (55%-át) megkaphatják. A kiegészítéssel az átmeneti időszak 6 évre rövidül (az első évben már 55 %, a második évben 60 %, a harmadik évben 65 %). A hetedik évben, amikor az EU-s hozzájárulás 70 % lesz, a magyar kiegészítéssel ez 100 %-ot jelent.
Én is innen vettem, mindkét autómba. Az asszonyéban ki-kialudt, az enyémben meg már olyan sárga volt, mint egy halogén izzó, ezért cseréltem. Azóta nincs gond (kb bő fél éve, ami az enyémnél több mint 20ezer km). Az asszonyéba sima GE-t tettem, az enyémbe GE Blue-t (ez utóbbbi 9ezer volt a két darab). Érdekesség, hogy a GE Blue doboza szerint eredeti VW-AUDI-SEAT-SKODA teile.
Szekeresakos!
Párban cseréld, tényleg nem egy összeg, de irtó hülyén néz ki, ha csak egyet cserélsz, mert tuti felemás színű lesz.
Én már vettem ettől az eladótól többször is, nyugodt szívvel ajánlom. A saját autómban is ilyen van, egy éve hibátlanul üzemel.
Be lehet csomagolni úgy, hogy ne törjön el, de fel lehet adni biztosítással is a cuccot. Amikor meghozza a postás előtte kibontod, ha törött azonnal megreklamálod.
"GE Xensation (Tungsram) D2S, D2R vadonat új minőségi gyári XENON izzók GARANCIÁVAL A LEGJOBB ÁRON több db ELADÓ !!! Ár: 5000 Ft/db !!! AKCIÓ!: 2db CSAK 8000 Ft !!! Postai utánvéttel is !!! Tel.: 06-70-385-0717"
Rá kell legyen írva magára a körtére.. az enyémben Osram D2S van, az a "gyári", de ahogy nézem ez a D2S a tipus, már 10 rugó alatt lehet venni, ha csak annyi a követelmény, hogy "valahogy világitson"..
ha kiment (?) mindeképp nézd meg, a tuloldali izzóval, nem-e trafóhiba...!
(atom kéknek kéne lennie hónapokig, mielőtt végleg kimulik, ezek a régi megbizható szenonok akár öt-tizéveket élnek, mindennapos használattal is)
gratula!!!!-tényleg szép alpina volt a tried is,tudtam én hogy ez nem lesz meg sokáig.
Én ezért nem regelném be egyiket se,mert ha egyszer elado lesz-lesznek,valoszinűleg vissza kerülnek kintre,ott meg pont nem fogja érdekelni a németet,hogy van-e magyar okmánya vagy nincsen-sőt!!!-lehet,hogy neki német brifel értékesebb is.
Kint ennek van kultusza,és van rá fizetőképes kereslet is.
A mult honapban nézegettem egy e36 coupe b8-at mobilén.95-ös,84e.km.-es lakk fekete,mese-szép 4.6-v8 manuál volt,25e.euroért,friss felrakás volt.Gondoltam hagyom kicsit,had árulgassa,aztán majd felhivom pár hét mulva,aztán beajánlok neki egy csekélyebb összeget kp.-ba...,hátha!Erre mit ád Isten,két nap mulva eladta))-ugyhogy van kint az a réteg,gyűjtők,hozzá értők-akiknéál nincsen válság!
Hát ez fertelmes! Pedig mennyi pénzt és munkát ölt bele valaki, hogy ilyen legyen. És azzal együtt, hogy ronda, maga a munka még nem is igénytelen, nem lehetett egyszerű az E60 első lámpát összehozni a sárvédővel, meg az első lökössel. De ennek ellenére broáf. Egyedül a hátsó lökös tetszik, az még épp nem túl csiricsáré, leszámítva a légkilépőket a kerekek mögött. Amúgy szerintem többet kapott volna érte, illetve el tudná adni, ha megtartotta volna eredeti gyári állapotában.
Csak részben igaz, amit mondtok. Kollégámnak van egy gazdálkodó rokona, és ő bizony mondott egy-két érdekes dolgot. Pl. azt, hogy a magyar parasztnak talán nem kéne a zsebkendőnyi területére saját traktort venni, hanem össze kéne fogni, ahogy az osztrák falvakban van. Egy traktor, és az szépen sorban lerendezi a kisebb földeket. Amolyan majdnem szövetkezetben működnek.
Mit támogassunk? Azt, hogy a magyar gazda megveszi a tápot, és elszállíttatja a vágóhídra az állatot, és megvesz hozzá mindent? Minden csoportnak van ÁFA tartalma, és emiatt nem is tud olcsó lenni. Mindenki a támogatást hiányolja. De azt csak akkor érdemes, ha nem az ÁFA-t fizetik ki belőle a gazdák. De ez már nem az autók témája.
A probléma az állami és eu-s támogatások köre, amiből eu csatlakozásunk óta nem ugyanannyit kap a magyar gazda a némettel szemben. Így persze hogy tud olcsóbb lenni. Az egész eu azért jött létre eredetileg a római szerződéssel asszem, évtizedekkel ezelőtt, hogy mezőgazdaság önellátó legyen. Az új tagok meg piacnak kellettek.
ON
De a lényeg: magyar autó nincs , mégis van regadó a kintről jövő autókra, a kintről jövő élelmiszerekre meg nincs, pedig a magyar mezőgazdaság védelme miatt szükség lenne rá.
OFF: Azért, mert olcsóbb a szállítással együtt is a külhoni alapanyag. Sajnos a magyar gazdaság nem önellátó, mindenki vásárolja a tápot, a mindent, és ezért rengeteg adót fizetnek, ezért drága. A külhoni gazdaságok önellátóak, ezért adómentesen tudnak tápolni, vágni... ON:
Ha kinapozik a sütike, csinálok pár képet az autóról.
728 IA homokbeige belsővel, deréktámaszos ülésekkel, 290000 km-rel.
Olvasom, hogy a McDonalds a napokban leállt a sertéshús alapú termékek forgalmazásával Magyarországon, mert a német sertéshús, amit ide importáltak, kínai tápból származó dioxinnal mérgezett. Kérdezem: mért nem jó a rohadt McDonaldsnak a MAGYAR disznóhús, amiben garantáltan nincs kínai dioxin? A magyar gazdák mennek tönkre sorban, bekerülési ár alatt veszik át tőlük a hízót, és ki tudja, mikor fizetik ki őket, ha egyáltalán kifizetik. Az autóbehozatal mintájára az ide behozott német disznóhúsra mért nem vet ki a magyar állam regisztrációs adót? Mondjuk úgy az érték 100%-a körülit. Támogatnám nagyon, szerintem nem lennék egyedül. Fellendülnének a magyar őstermelők, születnének új munkahelyek, lenne vásárlóerő, több adó folyna be az államkasszába, a nyereség itthon maradna.
Jah, megint elfelejtettem, hogy mi csak gazdasági gyarmatnak kellünk az EU-nak, nagyon nem érdeke a magyar konkurencia erősítése.
Ilyenkor olyan érzésem van, mintha valamivel szegényebbek lettünk volna.
végül is így is van, sajnos az elmebeteg regadószabályok miatt a hasonló autók tekintetében a magyar piac akkor is egyirányú lesz, amikor netán fellendülnek a hazai újautó eladások.
Szeki gyűjti az oxford grűn 1997-es 728-asokat. ma is gyűjtött egyet. Aszonta 10-ig meg sem áll.:-)) Kb. annyi kell neki egy, hogy összegyúrja őket egy 790-essé. Ilyen még úgy sincs senkinek.
Pont ilyen a bele az enyémnek, annyi különbséggel, hogy nincs hűtőm, tükörben van az integrált garázsnyitó, intarziás a fabetétem és varrott bőr mindenem.
Alibiman!
A varrott bőr belsőn mindenhol, minden bőr a kapcsolók kivételével. Tehát bőr (ragasztott) az ülés háta, a térképzseb belseje, a b-oszlop is. És persze minden, kesztyűtartó, afölötti csík, középkonzol, ajtókárpitnak azon részei, amik a normálnál nem bőrösek, stb. Végtelen történet. Alapból az ajtó fölötti kapaszkodók is szivaccsal bélelt varrott bőrök, nekem fa, króm szegéllyel. Nem minden faceliftesen egybe gombsor van a váltó előtt, ha jól tudom. A korai facelifteseknél még csereberélhető, úgy rémlik.
Szeretném lecserélni a gyári kazettás magnóm, egy Sony GT 25-ös fejegységre. Milyen csatlakozóra lesz szükségem ill. kell hozzá valamilyen beépítőkeret?
Köszi a válaszokat!
Üdv: Tibi (régen "Tibijus" néven voltam, de ez találóbb :)
8 rugóról indulnak a mobile.de-en a használható kocsik. A regadó simán megáll öt kilónál, euro 3-as, kék cimkét kap. Szép biege belseje van. Nagy navi.. És akkor sincs semmi, ha kamu a 212 000 km. Megyek veled ám!
Ezt néztem. A csávó már másodszorra teszi árverésre, mert elsőre csak valami 3800-ig kúszott fel az ajánlat. Szerintem nem fogja eladni, pedig nem lehet rossz gép. Hát a V8 dízel mondjuk nem egyszerű szerkezet...
Azért gonoszak vagytok most ti itt mind. Itt tépelődök, hogy mi a rákot csináljak. Kimegyek a garázsba, nézegetem a plafont meg a C oszlopot, odaképzelem ezt a famintás szart, az asszony azt hiszi hülye vagyok. Mindjárt írok a csávónak, mennyit enged a feléből. De arról is ti tehettek majd, ha mond valami jó árat, én meg veszek megint valami baromságot.
Ezt olcsón meg tudnám venni a csávótól, mert összehaverkodtam vele. De valahogy nem jön be nekem a vajszinű C oszlopon. Nemtom... olyan bizonytalan vagyok, mégse? Vajszínűbe kéne ugyanilyen.
Ja, olyat vehetnék olcsón, de nem tetszik ,mert vaj a tetőm és az oszlop is. Valahogy nem jön be nekem. Viszont olyan világítás kéne, ami alulra szórja a fényt, de nem látok csak famintás cuccot.
Én úgy látom, hogy a karfa (vagy kapaszkodó) és a felső része bőr. Hát nem tudom, hogy ezt akarom-e. Azt elég sokat fogdossa az ember, és kifényesedhet.