Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2024.04.04 0 0 92234

Belengették a felújítás (gondolom, főleg energiamegtakarító) támogatást, kíváncsi leszek. Persze ha ész nélküli lesz, akkor megint úgy elszállnak az árak, hogy pont semmit nem ér (lásd oft).

Előzmény: kiggyo (92191)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.04 0 0 92233

Nekem adná magát, hogy cégnek számlázni kell, magánszemélynek meg eddig sem. Aztán tévedhetek.

Én a visszaigénylő form-ot sem találtam meg. :) 

Előzmény: erbe (92231)
erbe Creative Commons License 2024.04.04 0 0 92232

Mármint a korábbi évek visszatáplálása. :-( A bruttó már megy automatikusan egy nyilatkozattal.

Előzmény: erbe (92231)
erbe Creative Commons License 2024.04.04 0 0 92231

Többször hivatkoztatok egy rendeletre, miszerint már évi 12000 kWh-ig nem kell számlázni és adómentes. Több keresőszóval is kerestem, oldalakat olvastam át, de nem találom. Ez az agymentes EON meg továbbra is számlát követel tőlem. Ha valaki megmutatná a jogszabályt, megköszönném.

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.04 0 0 92230

290 000 új távleolvasós okosmérő lesz telepítve  ~69 eFt/darab átlagos költséggel ...

https://www.portfolio.hu/uzlet/20240404/10-milliard-forintos-beruhazas-az-eon-hungarianal-678609

S/K Creative Commons License 2024.04.03 0 0 92229

Köszönöm. Részben igaz.

Előzmény: Törölt nick (92228)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -5 0 92228

Jelentős részben napárammal vannak töltve...
E miatt zöld, tiszta és olcsó az üzemvitele.

Sőt egyre több szinte csak napárammal töltik az otthoni napelemek miatt :-)

Előzmény: S/K (92227)
S/K Creative Commons License 2024.04.02 0 3 92227

...az értelmes hozzászolásokat törölték...

 

...csak azt nem értem mit keresnek e topikban az elektromos autók. Ezeket kéne áthelyezni vagy helyeztetni.

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -5 0 92222

A ~113 km/h átlagos célbaérési tempó nem rosz autópályán...
Az kmóra szerint 135-140 km/h haladási sebesség az idő zömében.

 

...és ez az utazás pl. megvolt kevesebb, mint 20 kW/100km fogyasztásból.

Előzmény: JAMIE222 (92217)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -5 1 92221

Okoskatörp...
Oda van írva direkt a képre zölddel, hogy: kb. hány km volt belőle a pályatempó.
Aminek a zöme az M5 (2x70=140) oda-vissza és még az M0 keleti szektora.

A videóból a többi körülmény is kiderül.

Előzmény: trebront (92215)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92219

A szállás 1100 km-re volt a sífelvonótól?

Amúgy nem tudom, mi a tapasztalatod hosszútávú autózásban, de normál autópálya-tempónál 100 feletti átlagot elég nehéz kihozni. Nekem sógoroktól hazafelé 580km, ha egy seggel nyomom 140-el, akkor lesz 115-ös átlag. Ha megállok 1-2x, kevesebb, 105 km/h környéke.

Előzmény: trebront (92218)
trebront Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92218

fölfelé 20,6-20,7 kWh/100km normál autópályatempóval

19-20 fok = nincs hűtés/fűtés

az én autóm olasz sifelvonótól a völgyi szállásig 1,3 l/100km-t fogyasztott, erős fűtéssel, nagy kombival (bármi belefér). akkor én nyertem?

 

Előzmény: JAMIE222 (92217)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92217

Az első videóban 24:46-nál láthatóajk az adatok.

Előzmény: JAMIE222 (92216)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92216

Itt van egy:

 

Modell Y.

https://www.youtube.com/watch?v=s0CWtZaECsc&t=1515s

 

Modell3

https://www.youtube.com/watch?v=__LGt-xMhJE

 

 

És van még neki pár videója.

Előzmény: trebront (92215)
trebront Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92215

óra adatai: 50km/h átlaggal mész 5 órát = 250km.. na ez nem autópálya tempó.

ha 130-al mentél 200km-t=1,53h=1h32p.. marad még 3,5 órád az 50km-re.. =14,2 km/h = budapest reggel, balesetes csordogáló dugóban, ha a pride közé keveredtél és nem engedtek ki. vagy elkaptál egy nyugateurópai husvéti autópályadugót.

olyan képet mutass, amin az átlagtempó 120-130km/h körül van

Előzmény: Törölt nick (92214)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -3 0 92214

Előzmény: Domi (92211)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 -3 1 92213

...és egy kis valóság.

https://youtu.be/TR7I-Uzx6EQ?t=921

Előzmény: Domi (92211)
Domi Creative Commons License 2024.04.02 -1 0 92211

Mivel én nem elektromos autózom (nem is szándékozom), a számszerű adatokat, ismereteket az itt hozzászólkóktól - főleg aki sorba állhatott a töltőnél útközben, hogy tovább juthasson - veszem, meg most, hogy utánanéztem a különféle ADAC, WLTP teszteknek (bár azok vegyes használatban 30-50 km/h átlaggal mérnek) . Így lett alap a 4,5 km = 1 kWh, óra vagy reciproka a 22 kWh = 100 km. Ahogy én láttam a cikkekben, nem a 60 kWh -s akkucsomag az általános nálunk, inkább a kisebb, a 60 a középkategória felső határa, komoly hosszútávú, vagy sportos kocsik, inkább 80 és afölött kezdődnek. Mondjuk legyen standard: 50 (ahogy ezen cikk írójának is az van: https://villanyautosok.hu/2021/01/03/ezert-mennek-lassan-a-villanyautosok-az-autopalyan/).
A másik "baki" a sebesség teljesítmény összefüggés. Szinte sehol nem találni ilyen mérési görbét, de azt tudjuk, hogy akámilyen jó cv érték esetén is négyzetesen nő a légellenállás és így a leküzdéshez szükséges energia mennyisége is. A tesztelők szerint 110-130 km/h fölött akár 50-100% is lehet a többlet. Na most, ha valaki azt a "135-140 és 115-120 km/h célba érési átlag sebesség" -et tartani akarja, ahhoz +20, +30 km, -es csúcsok is kellenek, mive lesz (-) -os szakasza is bőven (és akkor a  klímáról, fűtésől még nem is beszéltünk). Tehát biztos, hogy a példa átszámolt 22 kW -os teljesítménye fölött lesz az igény. És innen borul a további okfejtés.

Utánfutós sebességhatár: nálunk ugyan 80 km/h, de külföldön van ahol több, pl láttam már turistabuszt csomag utánfutóval 100 -as matricával (120-al menni).
A II. Világháború idején angliában faszenes utánfutóban fejlesztettek gázt, amit gumicsövön vezettek a motorba, mert benzinhiány volt. Na, ott azután indulás előtt egy órával be kellett gyújtani, hogy jöjjön a nafta.

Végül egy adalék, ez is megoldás (mégha én sem vonatatnék szívesen semmit sem):

Előzmény: Törölt nick (92200)
erbe Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 92210

Off: Furcsa elképzeléseid vannak a gömb (ellipszoid) kerületéről. A kerület bármely ponton húzott átmérőjének át kell haladnia a test középpontján.

https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/TenyekKonyve-tenyek-konyve-1/1990-7B2E/a-fold-es-a-vilagegyetem-7E5B/a-fold-7E5C/

https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanzelka_%C3%A9s_Zikmund

Ha egy utazó leírja, hogy X járművel megkerülte a Földet, minimum, hogy leírja, abból hány km-t tett meg más eszközön szállítva. :-(

Előzmény: _cvisoma_ (92208)
robi80 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 92209

Sziasztok

Bács Kiskun (MVM, régi Démász) megyében lenne egy Fronius Gen24 8 kW rendszer. Később vennénk hozzá BYD akkut is.

Saját kivitelezés.

Keresek olyan személyt, aki az áramszolgáltatóhoz benyújtandó tervet beadja, aláírja.

Esetleg később a készrejelentést is, de ha nem, azt már megoldjuk.

Van itt valaki, vagy tudtok valakit ajánlani?

Köszönöm.

 

_cvisoma_ Creative Commons License 2024.03.29 0 1 92208

Az egyenlítőnél kábé igen, annyi, légvonalban. Az északi sarkon meg pár lépés alatt megvan.

Valószínűleg az óceánokon való átkeléskor se nagyon mért a km számláló.

Előzmény: erbe (92207)
erbe Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 92207

Off: Hoppá! A Föld legkisebb kerülete ~40000 km.

Előzmény: Törölt nick (92206)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.29 0 0 92206

és a poén...

2023 szeptemberében indulva,
Lexie Alford egy Ford Explorer elektromos autóval kerülte meg a Földet. 
A teljes utazás: hat hónap >> 30 ezer kilométer >> 27 országon keresztül.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/03/27/ime-az-elso-ember-aki-egy-villanyautoval-kerulte-meg-a-foldet


Megj: 2012-ben Rafael de Mestre spanyol vállalkozó is egy Tesla Roadsterrel kerülte meg a Földet.

 

Előzmény: Domi (92201)
peterch Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 92205

Szia !

 

Teljesen egyetértek veled Én is így gondolom , ahogyan írod . :-)

Előzmény: fireolto1 (92198)
MZ/Y Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 92204

Ha _mindenkit_ lebeszél, hülye. Ha valaki gondolkodás nélkül elfogadja, az is.

Agglomerációból, városban tökéletes lehet.

Előzmény: fireolto1 (92198)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.29 -1 0 92203

Ugyanúgy lehet >> 400-300 km egy tankolás, normál autópálya tempóban 300-250 km

Úgy 60-100 km-enként találsz gyorstöltőket a főbb utak mentén.
Amik mentén ugye MESSZIRE autózol. 

(lassan tülteni pedig kb. mindehol lehet és ha baj támad akkor
hamarabb találsz egy alkalmas konnektort, mint egy benzinkutat)

----
Avagy, egyre inkább bugyutaság a töltés miatti aggódás az EU főbb útjain.
Az (50)-60-70 kWh körüli akkukkal és a (44/55)-75-100-150-(250) kW töltökkel.
----

 


Ami némi hátrány az a kicsit nagyobb töltési/pihenő idő a hosszabb utakon.
Egy mondjuk 600 km-es >> 6 órás út általában 30-40 perc körüli megállással/pihenővel teljesül.
(ha nem sietős-rohanós, akkor még többel is, simán összejün 1 óra is pláne családi/gyermekes utazáskor)

A töltésre ezzel szemben normál esetben is elmehet akár 50-60 perc is. 

****

Node, számít-e érdemben egy 600 km-en úton plusz negyed-félóra ?
Az átlagos célba érési időben nem jelent nagy változást.
kb. mindegy, hogy 6,5 vagy 7 óra alatt érkezel meg...



Előzmény: Domi (92201)
peterch Creative Commons License 2024.03.29 -2 0 92202

Igen , igazad van !

 

Stuttgartot nem kellett volna említenem a két másik várossal . Arra az átlag 100km óránkénti megtett út érvényes az indulástól érkezésig eltelt időt figyelembe véve . :-)

 

Neked bejött az EV , nekem meg nem kellene hossző utakra , maradok a sima benzínesnél . Nagyvárosban élnék , akkor egy helyes EV kisautót azért beszereznék . Mivel már nyugdíjas vagyok , így hosszú utakra már nem járok autóval , ha meg nyaralni megyek akkor repülővel . Majd az idő múlásával megkapjuk a választ , hogy mi a fenntarthatóbb és " zöldebb ".

Előzmény: a8lang (92199)
Domi Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 92201

Gondolom a biztonság érzés miatt, hogy nem marad ott az út szélén. Sajnos az elektromosok nehézkes és főleg bizonytalan tankolás tervezése épp azt a szabdság érzést veszik el az autózástól amit Ford adott meg a T-modellel. Amikor majd úgy lehet tankolni áramot, mint folyékony üzemanyagot, akkor jön el az egál. 

Előzmény: Törölt nick (92200)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.28 -1 0 92200

A 4,5 km/kWh >> 22 kWh/100km az rendes autópálya tempó...
kmóra szerint 135-140 és 115-120 km/h célba érési átlag sebesség.

-----------------
Alapvetés: utánfutóval a limit 80 km/h >> autópályán is!!!
Jóreggelt!
-----------------

De legyen kicsit bátrabb és némileg szabályszegő...

A 600 km legyen meg 100 km/h átlagtempóval >> óra szerint 110-115
Ami úgy 18 kWh/km fogyasztás tipikusan.

Kell tehát ~110 kWh delej és 6 óra autózási idő.



Legyen neki csak 50-60 kWh akkus átlag villanyautója.
Akkor kell még 60-50 kWh töltés útközben.

A töltésre marad 7,5-6=1,5 órája a példád szerint.
Vagyis elég >> ha 60/1,5=40 kW-al tud tölteni átlagosan.

Ami azért nem egy extrém kihívás egy ekkora akkus autónál.
A 75-100 kW-os töltés (sőt akár még több is) jellemző már ezekre.

Vagyis, a 600 km megtehető 
- 1 hosszabb (1x 45-60 perces) és esetleg egy rövidke töltéssel
vagy
- 2 rövidebb (2x 25-30-35 perces) töltéssel.

Ami azt is jelenti, hogy akár a mondott 7,5 óránál  hamarabb is célba érhet.
Ha jól jön ki a lépés.

------------------

De akkor,
Mi a jó fenének vontatna egy pöfögő benzinzabáló utánfutót?!!!
Amire még fiygelni is kell vezetés közben.

Nem hülye...

 

Előzmény: Domi (92197)
a8lang Creative Commons License 2024.03.28 -1 2 92199

Hát nem tudom, azért Stuttgartba biztos nem értél oda 5-6 óra alatt egy polo-val. Nekem A8-am volt mindig is mint a nick-em is mutatja. Azzal kb 600km-t tudtam menni egy tankolással, meg is tettem sokszor megállás nélkül ha egyedül mentem, de nem normális. 300km-enként nem árt kicsit megállni, és egy normális EV max 30-35perc  alatt megint 90%-on van amivel megint tudsz menni 300km-t.

Aztán az EV gyors is, sokkal gyorsabb ha nem messzire mész, de még ha messze, pl plaid-del óvatosan adagolva a gázt 170-180-as tempóval el tudok menni 300km-t egy töltéssel, utána fél óra pihi. Y LR-el meg Hamburgból hazajöttem összesen 3 töltéssel úgy hogy ott 100% akkuval indultam. Összesen 3x55percet töltöttem mindig 100-ra és végig alapvetően 140-nel jöttem. 1240km volt a táv. Szerintem nem rossz.  Odafelé meg 5x töltöttem rövideket 15-20perceket, inkább 20.

Nekem nem kéne már ICE. Nem olyan nagy kompromisszum ez a megállás 300km-enként. Cserébe sokkal simábban fut az autó, szinte nulla szervizköltség, akár 100e km -t is elmész úgy hogy egyetlen egyszer is szervizbe kéne menni. Párszáz km-es körzetben autózva közel a nullához az üzemanyagköltség, és ha távolra mész akkor is kevesebb mint egy ICE, főleg benzines. Jóval erősebbek az EV-k általában, pl M Y LR 514Le  MS Plaid 1020Le és hát úgy is mennek, nem mint a csiga. Alig kell nyomni a gázt és nagyon könnyedén rezgésmentesen gyorsul, ez minden pénzt megér. Nekem nagyon bevált az EV közlekedés. 200e km-nél járok EV-vel 2018 óta.  

Előzmény: peterch (92196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!