Egy erős cérnát befűzöl mögé és elfűrészeled a ragacsot. A maradékot WD40-nel le tudod dörgölni, egy ronggyal, aztán féktisztítóval zsírtalanítod az ablakot. Lehet újat kapni ragacsot pl itt. de biztos van autósboltban is kétoldalas ragasztó, ami bírja a meleget. (Ami nem, napsütésben leesik.)
Oldalra néző kamerás rendszer. Thinkware, made in Korea, profi készülék, az ára is ennek megfelelő. Thinkware T700 felhős, sim kártya is kell bele és távolról lehet nézni a képet, tud értesítést küldeni telefonra. Ami újdonság, hogy 5 kamerát kezel, eddig a 3 csatornás rendszerek voltak a csúcson, most már 5 csatornás a teteje.
Hátha valakinek jól jön, ez egy olyan tartókonzol hátsó kamerához, amivel a fémtalpas kamerákat biztonságosan a hátsó szélédőre, belülre lehet rögzíteni. A kamera is meghálálja élettartamban, ha nem kapja kint a sós latyakot télen. Ha a kamera eredetileg nem szélvédőre ragasztható, ezzel meg lehet oldani, biztonságosabb rögzítési mód is, mint kintre ragasztani, szebb is.
"Általánosságban az európai utazásoknál leginkább arra kell figyelni, hogy a látóterünk szabad legyen.
A szélvédőre cuppantott telefontartókért, lógó illatosítókért, nagy extra kijelzőkért nagyon sok országban büntetnek, de a kamera egy általánosan megtűrt dolog, amit a belső tükör mögé helyezve szinte mindenhol lehet használni."
Szabad használni, nem szabad a netre feltenni rendszámmal, arccal a videót. Ezt egyébként máshol sem.
A kocsik tele vannak kamerákkal már, Tesla parkolás közben is vesz, lehet rájöttek, nem életszerű a tiltás.
"Sokáig kérdés volt, hogy Ausztriában lehet-e bármilyen közterületre néző képrögzítőt használni, a mostani álláspont szerint a hagyományos menetrögzítő kamerák engedélyezettek, és nincs is úgy regisztrációhoz kötve a használatuk, mint a fix kameráké, viszont a felvételekkel nagyon óvatosan kell bánni, ha kikerül bármi az internetre, amin rendszám vagy személy felismerhető, az akár több 10 ezer eurós büntetést von maga után." Totalcar.
A felvételeket a bíróság, rendőrség, biztosító örömmel elfogadja, mivel nincs vita, egyértelmű bizonyíték. A facebookra meg youtube-ra nem szabad feltenni a videót.
Urak-hölgyek, meg tudja valai erősíteni, mi most a helyzet Ausztriában a privát kocsikba szerelt dashcamekkel? A neten nem találtam 100% biztos választ, egyes források szerint abszolút tilos és 10000 EUR büntit vonhat maga után, ha elkapnak, mások szerint lehet használni, csak bíróság nem fogadja el bizonyíttékként, és tilos felismerhető arcokkal, rendszámokkal publikálni a felvételt. Olyat is láttam, hogy az utóbbi feltételek betartása mellett + regisztráltatni kell (de azt már nem találtam meg, hol, milyen hatóságnál)
Akinek Viofo A129-es (vagy más Viofo) kamerája van az nézze meg a firmvare verzióit, mert vannak frissek. Nekem van egy 3 és egy 2 éves kamera az autóimban és mindkettőre volt frissebb. (frissítés után újra kell konfigurálni a beállítások egy részét, pl a WiFi beállításokat, az alapértelmezett jelszó: 12345678) Átnéztem a kamerákat és a bennük lévő SD kártyákat és a "gagyi kínai" SASTFOE Green Edition kártyák 2 és 3 év garázs nélküli dashcam üzem után is hiba nélkül teszik a dolgukat...
2 kamera előre, 1 videót készít, 1 fényképez. Mindezt tiszta és torzításmentes szélvédőüvegen keresztül. Vagy a jármű tetejére telepítve, Google car mintára.
A PA63 gyorsabb. :) Kevés idő alatt kellene sok fényt begyűjtenie, pixeléles képet készítenie. 8-16k kamerák tudják negyedelve a kimenő képinformációt. Esetleg fényvetőt használhatsz hozzá, látható vagy infra tartományban.
A sötétben készült felvételek nagyon rosszak lettek, 1080p 60fps-re volt állítva.
Azért volt ez a felbontás beállítva mert világosban kevésnek bizonyult az 1440p 30fps a szembe jövő rendszámok leolvasására. Gondoltam 60 fps hátha jobb lesz. Sötétben nem lett jobb. Világosban még nem próbáltam.
Majd még próbálgatom a beállításokat nappal is és sötétben is de pillanatnyilag nagyon nem vagyok megelégedve ezzel a kamerával. Drágábbat nem akartam venni mert van más költséges hobbim is :-) .
A wifi sebességen növelheti (akár háromszorosan is), ha van rajta esetleg 5Ghz, tehát kétcsatornás wifi, nem csak 2,4, hanem 5Ghz is. A videók telefonra letöltésénél. Lehet a menüjében valahol van ilyen, a Viofo-k pl. ilyenek. (Meg a BlackVue, Thinkware, stb.)
Az "eseményfelvétel" nem sokat ér, ha csak az utána lévő eseményt rögzíti, "bufferelt" vagy "pufferelt" rögzítés kellene, hogy előtte pl. 20 másodperc, utána 20 másodperc. (Tetszőleges idővel, a 20 sec. csak példa.)
Ma reggel készültek sötétben videók de még nem raktam át pc-re. A kameráról (MIO MiVue 818) borzasztó lassan lehet wifin átszedni a videókat telóra, és közben semmi visszajelzés arról, hogy hol tart a folyamat. Ha a kamera rá van dugva a pc-re akkor pillanatok alatt megvan az egész. De az biztos, hogy a kamerát nem fogom kiszedegetni a kocsiból mert ha megkopik a tartó konzol és a kamerának az a része ami abba belemegy, akkor utána rezegni,mozogni fog a kamera és az meglátszik a felvételeken (tapasztalat). Az sd kártyát sem jó kiszedegetni...
A másik két kamerámon (AZDOME M06 és AZDOME GS63H) egy gombnyomással meg lehetett jelölni a videókat ha történt valami és úgy nagyon könnyen meg lehetett találni később és le is védte a törlés ellen. Gyorsabban átmennek a felvételek wifin és ha többet kijelölök egyszerre akkor külön-külön de egyszerre látom hogy hol tartanak.
A 818-on ez nincs megoldva! Ott is van egy hasonló funkciójú gomb, de az úgy működik, hogy ha megnyomom akkor onnantól levéd 15-20 másodpercet és kész. Ennek így semmi értelme mert előre nem lehet tudni, hogy mikor történik valami.
Egyenlőre ennyi, majd írok még tapasztalatokat ha érdekel benneteket.
Ha sötétben próbáltad, majd írd meg. Esetleg hogy mennyire olvashatóak a rendszámok világosban és sötétben, ez még hasznos infó lenne. (Sötétben kevés kamera tud értékelhető, olvasható rendszámot rögzíteni, de sok világosban sem, főleg ha szemből jön egy autó.)