Különben a panelt is lehet javíttatni, ne vegyél újat belőle (gyújtótrafó pl. egy gyenge pontja volt bizonyos Junkerseknél, de emiatt felesleges 50.000+ Ft-ért venni egy másikat).
"Ellenőrizze, hogy a gázcsap meg van-e nyitva. Ellenőrizze a bejövő gáznyomást, az elektromos hálózati csatlakozást, a gyújtó elektródát és vezetékét, az ionizációs elektródát és vezetéket."
Junkers ZW24-2DHAE gaz kazan EA hibakodot produkal. Elindul, bekapcsol par masodpercre, a lang is ok, de aztan leall. Haromszor probalja, aztan megjelenik az EA hibakod. A kijelzon nem jelenik meg a kis langocska, gondolom nem erzekeli langot es biztonsagi okokbol leall. Az utobbi nakokban is vacakolt mar, akkor megjelent a langocska is a kijelzon, viszont amikor elerte a beallitott hofokot akkor leallitotta a langot par masodpercre aztan ujra bekapcsolta. Es ezt ismetelgette. Kikapcsolta bekapcsolta a langot..
Tudtok segiteni esetleg, van valami otlet mivel kezdjem? 2 kisgyerek van, nagyon kellene minden nap.
Van egy régi Ocean Eco 20 kéményes kazánunk, ma egyszer csak nem adott melegvizet. Megnéztem és azt láttam, hogy nincs őrláng. Meggyújtottam éget is de nem maradt úgy, ha elengedem a gombot kialszik az őrláng. A lángőrt megpucoltam de nem marad úgy az őrláng. Esetleg valakinek van ötlete mi hibásodhatott meg? Köszönöm.
Üdvözlök mindenkit, abban szeretném a segítségeteket kérni hogy van egy bosch Gaz 4000w ZWA 24-2 A23 as kombicirkóm és van egy Ariston BCH cd1 120 indirekt tárolóm ennek az összekötésében kérném a segítséget.
Persze szokott, de általában nem úgy, hogy egyszer csak minden külső hatás nélkül elkezd csepegni.
Általában, ha bármiért kinyit (túlnyomás, emberi beavatkozás) utána nem zár tökéletesen.
Előfordul, hogy a tekergetős átkattintgatással (ha olyan) eláll, de inkább nem mert vízköves már a szeleptányér. Kiszerelés, vízkőoldózás, vagy csere segít rajta.
Ugyanez a kazanunk van/volt. Gyuloltem,amennyi hibaja elojott mar. Unnepek elott adta meg vegleg magat,nem gyujt vagy csak nehezen az orlang es egy ido utan elalszik. Akkor varni kell 1-1,5 napot,utana ujra indithato. Egy kabekoteget kellene cserelni,mert vagy vmelyik kabel vagy vegzodes a ludas,de mar nrm kaphato. A Junkers csak 12 evig biztosit alkatreszt.
A nyomast a sotetzold zonaban szoktuk tartani,de nslunk is volt olyan,hogy elment a nyomas. Par eve egy kulon kis expanzios tartalyt rakattunk fol.
Meg annyi,hogy esetleg vhol vmelyik radiator nrm csurog? Amikor ket eve hetente toltottuk,egy szep napon kiderult,hogy az egyik hasznalaton kivuli szobaban folyott a radiator.
Én nem tudom, milyen membránról ír cucu, anyámnál hasonló cirko van, talán eggyel újabb (vagy régebbi?) Euroline, ott HMV problémát eddig, ami okozott:
- HMV NTC (hőmérséklet érzékelő) hiba, csere - ha ez van, akkor össze-vissza ingadozik a vízhőfok.
- Váltószelep betét - csere, ha ez rossz, akkor előfordult, hogy melegvízcsinálás közben a radiátorok melegedtek, nem a fürdővíz.
Aztán még lehet áramláskapcsoló probléma, akkor be se gyújt, ha megnyitod a melegvizet (ez azért gondolom feltűnne).
Ha a HMV hőcserélő elvízkövesedett, akkor az meg abból vehető észre, hogy a fűtővíz hőfoka az egekben (a LED soron látszik), mégse meleg a víz.
Egyébként a jobb oldali tekerőn még tekerhetsz följebb nyugodtan, lehet, hogy csak ez a baj.
Ha meg napi 1 bar-t le tud esni a nyomás, ott valahol látható elfolyásnak kell lenni. Esetleg az lehet, hogy feltöltöd 1 barra, ha beindul a fűtés, felmegy a nyomás az egekbe (3 barig), ott a biztonsági szelep engedi le a felesleget. Ez utóbbi esetben a tágulásit kell ellenőrizni. Ha ez az állapot túl hosszú ideig áll fent, a túlzott nyomás szétnyomhatott egy-két csőkötést is.
Különben nem rossz cirko, minden alkatrész van hozzá, a gázos részek kivételével sk javítható (a fenti cseréket mind én csináltam), vezérlőpanelt Kispesten 15.000-ért megjavítják, plusz a deflektort is kicseréltem idén, már lyukas volt.
Köszönöm neked is. Nem vagyok egy műszaki analfabéta, villanyhoz hozzá nyúlok bármikor, de a gáz az valahogy messze esik tőlem. Ezt inkább szakemberre bízom. Max akkor nyúlok hozzá, ha nem bonyolult. A tágulási tartályt nem nitrogénnel kell feltölteni?
Az alsót ki tudod egyszerűen szerelni, annak a tengelyen ha akad -mert a tömszelencéje átereszt- akkor nem lesz kellően meleg a HMV.
Három csavar tartja.
Tisztítsd meg óvatosan a vízkőtől, szilikonnal zsírozd meg, és szereld vissza. Már, ha cserélni nem tudod.
A víznyomásról annyit, hogy a biztonsági szelep 3 Bar-nál fúj le. Tehát 1 és 2 Bar közötti nyomás kéne beállítani. Szolták azt a gyakorlati tanácsot adni, hogy 10 méter magasságonként egy Bar legyen a nyomás a rendszerben.
A radiátorokon legyen meghúzva minden hollandi vagy vakdugó.
Ha minden tömít és mégsem marad abba a víz fogyása, akkor a tágulási tartály a gyanús.
Az egy osztott tartály, egyik oldalán a levegő, a membrán másik oldalán a víz nyomása dominál. A levegő oldalon találsz egy autó szelepet, azt ha megnyomod, (óvatosan pl. egy gyufaszállal) akkor ott nem jöhet víz csak levegő, különben át van szakadva a gumimembrán benne.
Ne engedd ki a levegőt belőle, mert nem könnyű felfújni! Ha tudsz, mérjél rajta nyomást nyomásmérővel! De ha vizes lesz nyomásra, akkor cserélni kell a tágulási tartályt. Nem egy nagy összeg.
A melegvíz problémához így látatlanban nem tudok hozzászólni, de a nyomásesés független lehet a kazántól, lehet bárhol a fűtési rendszerben. Meg kell próbálni keresgélni, lehet, hogy olyan kevés, hogy el is párolog, és nem csepeg sehol. A kazánok általában 0,5-0,8 bar nyomásig működnek az én tapasztalatom szerint, de van amelyik kevesebbel is. Általában 1,5-re szoktuk feltölteni.
Ha nagyon gyorsan esik (másnapra) és nincs látható jele, akkor lehet, hogy a tágulási tartályból szökött el a levegő. A tágulási szelepe hátul fent hozzáférhető, le kell engedni a víznyomást, és a tartályt felpumpálni 1.0 bar nyomásra. Utána ezt a nyomást kell növelni a fűtés rendszerbe töltött vízzel.
A meleg vizhez szerelő kell szerintem. Talán tudok egyet-kettőt, de nem sok tapasztalatom van velük.
Van egy Junkers cirkó a házban, de ez nekem most uszkve tök kínai, eddig panelban laktam. Az a gondom vele, hogy olvastam, hogy egy bizonyos nyomás között kell lenni a víznek benne (1-2 bar), és ez a feltöltés ellenére másnapra nincs meg. Melegvíz alig folyik a csapokból, pedig 60 fokra van állítva, mindemellett, viszont a fűtés eddig fasza volt. Tudnátok ajánlani egy jó szakembert, vagy esetleg én is meg tudom oldani házilag?
Anyósomnak van egy Baxi Duo-Tec kombikazánja, amióta megvan, kb csak a baj van vele.
Most egy 133 -as hiba kódot ír. Próbál elindulni, hallani a szokásos zúgó égés hangot, de pár másodperc után pukkan egy nagyot (egy pillanatra a külső burkolatot is feszíti) és nem fűt.
2-3x eljátsza aztán kidoja ezt a hibát.
A belső nyomás kb. havonta elszáll, ezért elsőnek azt próbáltam, hogy rendesen feltöltöm az alsó kis csappal, de most nem ez a baja.
1-2 éve volt a teljes panel cserélve, mert akkor a kijelző is meg minden meghalt, semmire nem reagált.
Mennyire lehet nagy a baja? Érdemes javítani vagy inkább egy új kazánba kéne gondolkozni?
Meg mondom őszintén nem szívesen adnék ki rá megint 150 ezer forintot (a panel csere annyi volt) ha pár hónap múlva megint valami baja van.
A jó hír az, hogy a ZW 20 nak a cső kivezetései ott vannak mint a ZW 23-nak, csak a faltól való távolság nem stimmel tökéletesn. A ZW 23- nak 1,5 mm-el kijjebb van.
A megoldás az volt, hogy a falból lett levésve 2mm azon a helyen ahol felfekszik a falra, így beljebb került és már össze tudtam csavarozni. Szerencsére nem volt lecsempézve alatta ,igy a vakolatból tudtam vésni.
Összeségében szívás volt , de már megy a fütés :)
Remélem a tapasztalat segítség lesz majd valakinek!