Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kenneth88 Creative Commons License 2013.10.21 0 0 46

Hello mindenkinek!

 

1989-es 4.0 (automata) csirke D-ből nem indul el, csak 1-ből. (Aztán menet közben már át lehet tolni D-be.)

Kérdésem az lenne, hogy mekkora a probléma, s hogyan orvosolható? (Egy szimpla olajcsere a váltóban gyógyír lehet a problémára?)

 

Előre is köszönöm a segítséget.

 

K. 

kenneth88 Creative Commons License 2013.10.20 0 0 45

Sziasztok!

 

Kinéztem magamnak egy 89-es 4.0 automata csirkét... Kérdésem az lenne, hogy mire figyeljek vásárlás előtt (hideg és bemelegedett motornál), mit célszerű megfigyelni, meghallgatni stb.???????

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

K.

Semsei07 Creative Commons License 2013.10.17 0 0 44

Szia!

 

Elnézést a kései válaszomért, de csak most értem haza.

A vízpumpa csere mindenképpen csökkentett a hőmérsékleten. Tovább terhelhető így az autó, de ez még nem megoldás.

82c fokos termosztát van benne, ez a gyári. Több szerelővel is beszéltem és mondták, hogy a hengerfejben nagyok kicsik a vízhűtő furatok, az is elképzelhető, hogy be van vizkövesedve. Persze azt már hűtő adalékkal sem tudnánk kiszedni, mindaz mellett meg elképzelhető, hogy több helyen is szivárogni kezdene a hűtő rendszer.

Nyári melegben a kolozsvári autópályán kezdte túllépni a 100 fokot. Emelkedés szempontjából olyan mintha az érdi emelkedőn mennél felfelé csak 2x hosszabb. A nagy melegben a teljesítmény is csökkent. Amint hüvösebb helyre értem azonnal megnőt a "Jeepse" ereje.

Most is kint voltam Erdélyben, szokásos 700kg ponyvás vontatással kolozsvári emelkedőn 21 fokban elérte a 100 fokot mire a tetejére értem. Onnan mély zuhanás és minden a helyére került. :-)

A MOTUL folyadék még további segítség lesz + úgy döntöttem rá szokom az éjszakai vezetésre ha túlságosan nagy terhet vontatok. 

Az biztos, hogy oda kell figyelni és inkább megállni járó motorral pihentetni a motort minthogy baj legyen.

Máskor nem szokott gond lenni vele, amíg felújítási állapotban vagyok addig elfogadom így a motor működését. Ha már minden kész lesz akkor elgondolkodom a motor felújításon vagy a cserén.

Angliában ezek az autó 2-300 ezer forintért megkaphatók. Persze ott is rizikós a motor.  

A motor felújítása 500ezer körül van. Még mindíg jobb mintha elöről kezdeném a rendbe rakást egy másik autón.

Vagy keresni bele egy erősebb megbizhatóbb motort, de ez még a jövő zenéje.

Most adagoló (BOSCH) felújításba kezdek hétfőn. Erdélyben 0 fok alatt már nem akart be indulni, csak forgatta a motort és fehéren füstölt. Amint emelkedett a hőmérséklet rögtön be indult. Akksi, izzitógyetryák cserélve, önindító felújítva, magas minuszos OMV diselt tankoltam direkt. Szóval hétfőn kezdek neki. 

Ha be építed a technikádat a hűtő rendszerbe várom én is az eredményt hátha sikerrel jársz.

 

Üdvözlettel

Semsei Atilla

 

Előzmény: Csaszu (43)
Csaszu Creative Commons License 2013.10.04 0 0 43

Szia Semsei07!

Milyen lett a 76 mm-es vízpumpával a csirke ?

Az utánfutós hegyen-völgyön átívelő utazáson volt erőteljesebb melegedés ?

Most azon gondolkodom hogy vízpumpát lenne-e érdemes cserélni, vagy a termosztát és a hűtő közé berakni egy elektromos vízpumpát pl. Bmw N52. ami 95 c fokon rásegítene a gyári szivattyúra.

Eddig igazából egyszer vettem észre túlzott melegedést, 35 c fok-ban, kb 800 kg-os utánfutóval 1 perces hegymenet tetejénél, 70 km/h-val, klíma nélkül, elérte a 100 C fokot, de mivel nagyobb súlyokat is akarok vontatni, mindenképpen meg akarom oldali a túlhevülés problémáját.

Persze a Motul adalékát mindenképp akarom használni.

Semsei07 Creative Commons License 2013.09.24 0 0 42

Szia!

 

Az alábbi oldalon megtalálod a Jeep-ek szerelési könyveit PDF-ben.

 

A ZJ Jeep-nek 2.5TD VM motorjához a 3 töltsd le vagy nyisd meg. lentebb találhatsz még 94-96ig Jeep katalogust. Ebben a VM motorhoz többféle váltót is találtok szét robbantva.

 

http://www.jeep-club.net/manuals.php

 

Ha valami miatt nem sikerül letölteni írj az email címemre és elküldöm neked mail-en.

 

Sok sikert!

Atilla

Előzmény: Peti251 (41)
Peti251 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 41

Az öcsémé az autó, nem az enyém. Nekem ascona c diesel van, most cseréltem rajta vezérlést komplett. 

 

ladáról bmw-ről vettünk már le váltót, (és persze vissza is raktuk)

 

az érdekelne, hogy van e valami különleges szerszámigénye, vagy valami trükk, vagy ilyesmi. (subarunál pl nem nyomó, hanem húzókuplung van, a hagyományos széthúzom módszerrel tönkre is megy.)

 

Jeep Cherokee 2.5 TD VM. motori. jobb kormányos, '99-es.

Előzmény: Semsei07 (40)
Semsei07 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 40

Szia!

 

Milyen tipusú a géped? Ha még nem szereltél váltót mindenképpen szakember segítségét kérném a helyedben.

Mi most cseréltünk főtengely szimeringet, szerelő aknában, megfelelő szerszámokkal ellátva 2 embernek 2,5 óra szerelést jelentett lebontani a váltót, lendítőkereket stb..

 

üdv

Atilla

Előzmény: Peti251 (39)
Peti251 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 39

üdv! '99-es nem grand cherokee kocsink valószínűleg nyelestengely csapágy bajos. hangja van, alapjáraton, üresben. ha rálépek a pedálra, akkor elhallgat. 

 

Mennyire macera ezt cserélni? láttam már krovát, meg csavarhúzót is. nagyjából sejtem hogy hogy néz ki, hogy jön le a váltó. De ugye azt szét is kellene szerelni, hogy a csapágy cserélhető legyen. Szabványos csapágya van? Jappán váltó jól tudom? 

 

köszönöm peti251

Semsei07 Creative Commons License 2013.08.31 0 0 38

Szia!

 

A nagynyomású rendszerek lábbtól függően 160e-től kezdik megadni magukat.

Ha annyira folyik az autóból az olaj, hogy nem ajánlott elindulni vele akkor nagy lutri megvenni.

Külföldről törötten vagy motorhibásan hozzák be többnyire az autókat, mert így lehet keresni rajta.

Egy ilyen évjáratú autótl érdemes csak nagyobb pénz tartalékkal megvenni min.500e.

Ha csak a főtengely szimering ereszt ahoz is ki kell venni a váltót, lendítőkereket stb...

A nagynyomású ill. a turbó meghibásodásánál már át is lépted ezt a fent említett összeget.

Üdv

Atilla

Előzmény: halszag (37)
halszag Creative Commons License 2013.08.29 0 0 37

Szia(sztok)!

 

Én most készülök eladni a MINI-met, és a másik végletbe esnék bele hamarosan. :)

 

mohapeti!

Mit jelent az, hogy "kisebb infarktusod" volt? Mennyibe került az új motor?

Most nézem, hogy a hasznaltauto-n csak olyanok vannak eladók, amik 150-160e km-t mentek. Akkor ezért adják el őket...

Van egy egész jó áron, de folyik belőle az olaj:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/jeep/grand_cherokee/jeep_grand_cherokee_3.0_crd_limited_automata_bor_navi_tetoablak-7170179

2.4M-ért. Mik lehetnek a buktatók a külföldről behozott autóknál?

 

Köszönöm a segítséget!

Előzmény: mohapeti (12)
Luschin Creative Commons License 2013.08.13 0 0 36

Köszi a hozzászólást és az ötleteket!

(bár az autónavigátor és népitélten már túl vagyok ;) )

Előzmény: Semsei07 (35)
Semsei07 Creative Commons License 2013.08.03 0 0 35

Szia!

 

Mindenképpen ajánlanám az autonavigator és a totalcar népítéleteinek az átolvasását. Ha ez már meg volt én a helyedben felhívnék több autó tulajdonost és ki kérném a véleményüket az autójukl gyenge pontjairól. Jelezd a beszélgetés kezdetén, hogy majd ilyen márkában gondolkodnál, de még egyenlőre gyűjtöd a pénzt rá. Ilyenkor mindíg segítőkészek az emberek.

 

Remélem tudtam ötleteket adni.

Üdv

Atilla

 

 

Előzmény: Luschin (34)
Luschin Creative Commons License 2013.07.29 0 0 34

Üdv Mindenkinek!

 

Jelenleg Land Roverezek, és alternatívaként felmerült egy Grand Cherokee 2.7 crd.

Nem tudom, hogy választ kapok-e itt egyáltalán a kérdéseimre, de pár dologra kíváncsi lennék.

Erről a típusról nem sokat, vagyis semmit nem tudok. Mennyire megbízható? Mik a típushibái? Mit kell leginkább rajta megnézni a specifikusan erre a modelre vonatkozik?

Stb, stb, stb...

 

 

Köszönöm előre is.

Semsei07 Creative Commons License 2013.07.27 0 0 33

Szívesen segítek amiben tudok. Nyugodtan hívhatsz hétvégén is. Hétfőn eléggé le leszek terhelve.

 

Üdv

Atilla

 

 

Előzmény: aMankapárja (32)
aMankapárja Creative Commons License 2013.07.27 0 0 32

Szia ! 

 

Nagyon köszönőőőőm !!!!!!!! Óriási segítség nekem !!!!! Elsem tudom mondani ,  mennyire örülök , hogy kapcsolatba léphetünk !!  Hétvégén nem zavarlak , de hétfőn hívni foglak . Kellemes hétvégét !!!

 

Üdv : Jenci . ((-:

Előzmény: Semsei07 (30)
Semsei07 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 31

1996.Jeep Grand Cherokee ZJ Limited 2.5 TD - Bővített változat :-)

 

2013.05.

 

Sok gondolkodás és utána járás után vágtam bele ebbe a típusba. Sajnos kevés írást találni a neten erről a gépről. Ezért is gondoltam, írok róla hátha valaki ki javít és abból is tanulhat majd az ember fia. :-)


A youtube-on több videó található róla.

 

Az autó nem mai csirke, de hála istennek a korához képest jó állapotban vettem. Olasz országból lett behozva.

 

Az első merevhíd és a ballonos gumik miatt valóban kicsit imbolygós a járása a nyomvályúsabb utakon, de ezt hamar meg lehet szokni. Gumikat lecseréltem 4 évszakos General Grabber AT2-re, a mintázatától eltérően kifejezetten halkan futnak a gumik. Bátran ajánlom, érdemes a netről megrendelni ezt is. Azóta több ismerősöm is ezt a márkát és típust vette a gépére.

 

Kicsit szokatlan volt eleinte, hogy egy bajusz kapcsolója van, és az látja el az indexelést, az ablak törlését annak szabályzását és a mosó működtetését.
Ami szintén furcsa volt, hogy a gyújtáskapcsoló csak a jelölt állásban engedi ki a kulcsot. A megszokott kattanásig fordított kulcsot nem engedi ki a helyéről, mert az egy másik kapcsolási lehetőség az autót áram alá helyezi gyújtás nélkül. Ezeket persze hamar meglehet szokni, ezek csak az európai autókhoz szokott embereknek lehetnek újak. :-)

 

Kézifékje a hátsó tárcsaféken belüli fék dobban található. Nem volt hozzá fékbetét így fel lett ferodoloztatva. A gyári árhoz képest fillérekért. A lényeg, hogy most már nagyszerűen működik.

Cserélve lett az első féktárcsák és betétek is.

 

Nagyon kényelmesek az ülései, 10 órás vezetés után is van még élet az emberben. :-)
Hátsó üléseken ülő emberek is kényelmesen aránylag nagy helyük van.

A csomagtere lehetne nagyobb egy kicsit, de áthidalom tetőcsomagtartóval, ill. nagyobb, hosszabb idejű utakra utánfutóval. Sajnos a pótkereket belül helyezték el állítva, az is mankó kerék.

 

A műszerfal izzóinak cseréjéhez le kell bontani a műszerfalat.
Lebontása nem bonyolult, a dekor famintázatú műanyagokkal kell kezdeni, azokat egyszerűen ki kell pattintani a helyükről, majd az alatta található csavarokkal folytatni.
A gyári 1.5DIN kazettás magnót is ez úton lehet kivenni.

 

Az autó motorja olasz, a VM cég gyártja 2.5 IDI soros 4 hengeres, indirekt befecskendezésű.
Vezérlése fogaskerekes. „Hagyományos „ turbója van, nem változó geometriás. Intercooler hűtésű.

Jó volna a motorról szerelési kézi könyvet találni, egyenlőre rajta vagyok az ügyön.

 

Az autó érdekes ötvözete az európai és az amerikai alkatrészeknek. Beszerzésük nem jelent problémát (vagy van, vagy nincs :-) ), árfekvésük nem különbözik más hasonló terepjárótól.
Kreatívan meg lehet oldani mindent. Nem árt ha jó szerelők is vannak a környezetben.

 

87 literes üzemanyag tartálya van. Fogyasztása országúton 90-110 között 8-8,5 l. Nem egy gyorsulási bajnok, de nem is arra teremtődött. Aki arra szeretné használni, gondolkodjon benzinesben.

 

Olajat 10W40 Castrolt raktam bele 7 liter, egész szép hangja lett tőle.

A szűrők cseréjénél bele futottam a pollenszűrő keresgélésébe, majd a fél műszerfalat lebontottam miután kiderült, hogy ebbe az autóba nem raktak pollenszűrőt :-)
Az biztos, hogy szereti a prémium diselt, meg is hálálja a fogyasztás terén és a motor hangja is finomabbá válik tőle. Kérdés van-e keret rá? :-)
Szintén szereti a motorja ha a nívó pálcán mindig max az olaj, más esetben észre lehet venni a hangján.
Legközelebb megpróbálom a MOTUL olajat. Igaz, hogy drágább egy ezressel, de lehet, hogy jobb lesz. Na majd meglátjuk.
Az olajat 8.000km -enként cserélem. Lehet, hogy hülyeség, de szerintem már lehet hallani a hangján, hogy nem 100% a kenés.

 

Az önindítója Bosch, mint az a felújítás (30.000,-) alatt kiderült. :-)
Gyerekek! Nem kispályás helyen van az önindító! Befontuk a szemöldökünket mire az autó villamosságis barátommal kiszedtük.

Izzító gyertyái szintén Bosch

 

Miután elfáradt, a fektetett 2 irányú rezgés csillapítót (43.000,- IRON MAN) a Patrol dokitól rendeltem. Érdemes az árak miatt szétnézni a neten, mert elég nagy különbségek lehetnek.

 

Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek.

 

Minap eltört a jobb oldali kormány stabilizátor 8.500,-

 

Cseppent a főtengely szimering a váltónál. Egyenlőre nem mérvadó a mennyisége, így későbbre halasztódik a cseréje.

 

Nekem is melegszik a motor, terhelés (klíma) mellett, 30celsius fok felett 100km/h sebesség tartományban.
Dugóban araszolva a hőmérő normál hőmérsékleten marad. Zárt rendszerű a hűtője. Nem bugyog a vize, olaj és lerakodás nem található a tartályban.
Átmosatjuk a hűtőt, ki fújatjuk a hűtő lamelláit és megnézzük a vízpumpa átmérőjét, ha 71mm-es van, benne akkor megoldás lehet a 76 mm-esre kicserélni.

 

Folytatás következik :-)

 

2013.07.15.
Kicseréltük a vízpumpát 71-ről - 76mm-esre 18.500,- anyag ár.
Átmosattuk a hűtőt tiszta vízzel, majd újra feltöltöttük -36 fokos fagyállóval. A hűtő lamellákat nagynyomású levegővel át fújattuk. A gőzborotvát azért nem ajánlanám, mert
1.el nyomhatja a lamellákat
2.a szétfolyósított bogár maradványokat sáros masszaként bele tömíti a résekbe

 

Ha már szét bontottuk a hűtőt, aktuális lett az első főtengely szimering cseréje (2.500,-), melyhez le kellett volna szedni minden képen a hűtőt annyira kevés a hely az erő kifejtéshez.

Rendbe lett hozva a lötyögő, lógó sofőr ajtó is. Pánthoz stiftet kellett újat esztergáltatni.

 

Hátsó csomagtér ajtó távtartó gumik cseréje 2db - 2.500/db

 

Észrevettem, hogy a karter gáz olaja össze taknyolja a levegő rendszert miután környezet barátságból a légszűrőbe lett bele kötve.
Ki tisztítottuk a membrános karter olajleválasztóját, ami nem volt koszos és jól működik. Mégis enged át olajpárát. Több barátom is küzd ezzel újabb autókon is pl. 2004.Nissan Patrol
Le szándékozom kötni a légszűrőről a karter csövet, ne ganajozza a rendszert tovább.
A neten találtam olaj leválasztókat 9.000,--tól

 

http://bolthely.hu/bpracing/fokat/4bf7f84d55157_Olajlevalaszto_tartalyok


2013.07.24.
Az első teszt 30 fokos külső hőmérséklet mellett 100-110km/h sebességgel, klíma használattal, 2 személlyel 250km-en keresztül nem emelkedett 100 fok fölé a víz hőmérséklete. :-)

 

2013.07.25.
Folytatom az autó hűtés rendszerének a további"tesztelését".
28-29 fokos külső hőmérséklet, 3 személy, nagyméretű ponyvás futó 300kg-al terhelve, 100km/h sebességgel, 300km-en keresztül, klíma működés mellett nem emelkedett 100 fok fölé. :-)

Úgy néz ki nálam beválik a vízpumpa csere. Jövő héten full teszt lesz. 40 fokokat is említenek + 700kg futó hegyen völgyön keresztül, 4 személy tele csomagtér. Kíváncsian várom :-))

További lehetőségként a melegedő motor kímélése végett találtam a neten a MOTUL cégnek az adalékját mely 15 fokkal is csökkentheti a vízhőmérsékletet részletek az alábbi linken

 

http://www.motul-bolt.hu/termekek/auto/szemelyauto/a-hutofolyadekok/mocool/


Folyt.köv.

 

 

Semsei07 Creative Commons License 2013.07.26 0 0 30

Szia!

 

Most látom, hogy a tegnap írt folytatásom még nem jelent meg. Röviden. Úgy néz ki, hogy megoldást jelent. Vannak még további lehetőségek is.

Az elérhetőségem +36/209 374 194 nyugodtan hivhatsz szivesen megosztom veled a tapasztalataimat.

 

Üdv

Előzmény: aMankapárja (29)
aMankapárja Creative Commons License 2013.07.25 0 0 29

Szevasz Semsei07 !

Szeretném felvenni veled a kapcsolatot !  Két hete vettem 97-es Grand Cherokee 2.5TD -t . Hasonló problémákkal küszködök , pl. vízmelegedés . Érdekelne , hogy a vízpumpa lapát cseréjével megoldódot - e a melegedés ? Szeretném néhány hasonló kérdésben a segítségedet kérni  !

Előre is köszönöm  : Jenci

Előzmény: Semsei07 (28)
Semsei07 Creative Commons License 2013.07.13 0 0 28

1996.Jeep Grand Cherokee 2.5 TD

 

Sok gondolkodás és utána járás után vágtam bele ebbe a típusba. Sajnos kevés írást találni a neten erről a gépről. Ezért is gondoltam, írok róla hátha valaki ki javít és abból is tanulhat majd az ember fia. :-)

Az autó nem mai csirke, de hála istennek a korához képest jó állapotban vettem. Olasz országból lett behozva.

 

Az első merevhíd és a ballonos gumik miatt valóban kicsit imbolygós a járása a nyomvályúsabb utakon, de ezt hamar meg lehet szokni. Gumikat lecseréltem 4 évszakos General Grabber AT2-re, a mintázatától eltérően kifejezetten halkan futnak a gumik. Bátran ajánlom, érdemes a netről megrendelni ezt is. Azóta több ismerősöm is ezt a márkát és típust vette a gépére.

 

Kicsit szokatlan volt eleinte, hogy egy bajusz kapcsolója van, és az látja el az indexelést, az ablak törlését annak szabályzását és a mosó működtetését.

Ami szintén furcsa volt, hogy a gyújtáskapcsoló csak a jelölt állásban engedi ki a kulcsot. A megszokott kattanásig fordított kulcsot nem engedi ki a helyéről, mert az egy másik kapcsolási lehetőség az autót áram alá helyezi gyújtás nélkül. Ezeket persze hamar meglehet szokni, ezek csak az európai autókhoz szokott embereknek lehetnek újak. :-)

 

Kézifékje a hátsó tárcsaféken belüli fék dobban található. Nem volt hozzá fékbetét így fel lett ferodoloztatva. A gyári árhoz képest fillérekért. A lényeg, hogy most már nagyszerűen működik.

Nagyon kényelmesek az ülései, 10 órás vezetés után is van még élet az emberben. :-)

Hátsó üléseken ülő emberek is kényelmesen aránylag nagy helyük van.

 

A csomagtere lehetne nagyobb egy kicsit, de áthidalom tetőcsomagtartóval, ill. nagyobb, hosszabb idejű utakra utánfutóval. Sajnos a pótkereket belül helyezték el állítva, az is mankó kerék.

 

A műszerfal izzóinak cseréjéhez le kell bontani a műszerfalat.

Lebontása nem bonyolult, a dekor famintázatú műanyagokkal kell kezdeni, azokat egyszerűen ki kell pattintani a helyükről, majd az alatta található csavarokkal folytatni.

A gyári 1.5DIN kazettás magnót is ez úton lehet kivenni.

 

Az autó motorja olasz, a VM cég gyártja 2.5 IDI soros 4 hengeres, indirekt befecskendezésű.

Vezérlése fogaskerekes. „Hagyományos „ turbója van, nem változó geometriás. Intercooler hűtésű.

 

Jó volna a motorról szerelési kézi könyvet találni, egyenlőre rajta vagyok az ügyön.

 

Az autó érdekes ötvözete az európai és az amerikai alkatrészeknek. Beszerzésük nem jelent problémát (vagy van, vagy nincs :-) ), árfekvésük nem különbözik más hasonló terepjárótól.

Kreatívan meg lehet oldani mindent. Nem árt ha jó szerelők is vannak a környezetben.

 

87 literes üzemanyag tartálya van. Fogyasztása országúton 90-110 között 8-8,5 l. Nem egy gyorsulási bajnok, de nem is arra teremtődött. Aki arra szeretné használni, gondolkodjon benzinesben.

 

Olajat 10W40 Castrolt raktam bele 7 liter, egész szép hangja lett tőle. A szűrők cseréjénél bele futottam a pollenszűrő keresgélésébe, majd a fél műszerfalat lebontottam miután kiderült, hogy ebbe az autóba nem raktak pollenszűrőt :-)

Az biztos, hogy szereti a prémium diselt, meg is hálálja a fogyasztás terén és a motor hangja is finomabbá válik tőle. Kérdés van-e keret rá? :-)

 

Az önindítója Bosch, mint az a felújítás (30.000,-) alatt kiderült. :-)

Izzító gyertyái szintén Bosch

 

Miután elfáradt, a fektetett 2 irányú rezgés csillapítót (43.000,- IRON MAN) a Patrol dokitól rendeltem. Érdemes az árak miatt szétnézni a neten, mert elég nagy különbségek lehetnek.

 

Terepváltó első hajtás kardán simeringje szivárgott, a gyáritól kedvezőbb áron készítik a szimering gyártó cégek.

 

Minap eltört a jobb oldali kormány stabilizátor 8.500,-

 

Cseppent a főtengely szimering a váltónál. Egyenlőre nem mérvadó a mennyisége, így későbbre halasztódik a cseréje.

 

Nekem is melegszik a motor, terhelés (klíma) mellett, 30celsius fok felett 100km/h sebesség tartományban.  

Dugóban araszolva a hőmérő normál hőmérsékleten marad. Zárt rendszerű a hűtője. Nem bugyog a vize, olaj és lerakodás nem található a tartályban.

Átmosatjuk a hűtőt, ki fújatjuk a hűtő lamelláit és megnézzük a vízpumpa átmérőjét, ha 71mm-es van, benne akkor megoldás lehet a 76 mm-esre kicserélni.

 

Folytatás következik :-)

 

 

 

hardrovk Creative Commons License 2013.07.08 0 0 27
Hellò
Szeretnék venni jeep grand cherokee 4.0 vagy 5.2 meik lenne a jobb. És mire kell odafigyelni vásárlásakor ? Viszont nagyon ritka az a jeep amiben kevés a kilòméter , mennyi lehet kb a legnagyobb kilométer álás amit még meg vehetnék? 1993-1999 érdekelnek széria érdekelne igazábol minden ami ezzekkel a grandokkal kapcsolatos ..
KresiM Creative Commons License 2013.03.24 0 0 26

Sziasztok!

 

Van egy '94-es grandcherokee 5.2 v8 és természetesen automata makacs dögöm. A probléma (amiben a segítségeteket kérném, esetleg ha tud valaki egy megbízható és hozzá értő szerelőt ajánlani) a géppel, hogy gondol 1-et és leáll. Ezt megcsinálja alapjáraton járva, de 90-nél közúton, vagy éppen emelkedőn vagy lejtőn is. Nincs semmi rendszer abban hogy mikor áll le, csak fogja magát és... Van hogy utána könnyedén újra indul, de van hogy az Is...nek sem akar. Az autóban cserélve volt MAP sensor, üzemanyag szivattyú, gyújtás rotor-fedél-kábelek, gyertyák, olajak, szűrők. És a tank is mindig tele van.

 Van hozzá egy másik motorvezérlőm is, de azt kicserélve is leáll továbbra is (nem tudom, hogy jó e a csere vezérlőm). Az autó korábban benzin-gázos volt, de a gáz ki lett szerelve, esetleg az tönkre tehette a motorvezérlőt? A váltó szépen váltogat, néha azonban kiírja az autó, hogy a terep váltó szervíze szükséges. Esetleg van vezérlője a váltónak is, ami tönkre mehetett?

Már vagy 2 hónapja szerelőnél (merci - bmw szakos öreg szaki, tehát nem szakértő, de lelkiismeretes) van az autó, aki elvileg mindent pontoról pontra szisztematikusan átnézett, de a hiba nincs meg, a jelenség továbbra is fennáll. És elfogytak az ötletetek...

Kérlek segítsetek!

 

köszönöm!

 

Kresi

Jeep Laci Creative Commons License 2011.08.11 0 0 25

Sziasztok!

 

Esetleg egy 96-98-as 4,0 Grand motorvezérlője nincs valakinek???

 

drawback Creative Commons License 2010.06.01 0 0 24
Előzmény: kaszkadör (22)
bimtam68 Creative Commons License 2010.03.17 0 0 23
Sziasztok! Tudja e valaki mik a leggyakrabban előforduló hibák a 2000-évjáratú grandoknál?
kaszkadör Creative Commons License 2010.02.21 0 0 22
Hello

Jeep cherokee 4.0 automatába milyen olaj kell?
És mennyi?
hegemuki Creative Commons License 2009.11.11 0 0 21
Csáó sziasztok.Egyik barátomnak van egy 94-es évjáratú 5,2-es grand cherokee-ja,és az vele a gubanc hogy indulás után 15-20 percel (vélhetően mikor bemelegszik)a hátsó hídban mindenféle ok nélkül bekapcsol a difizár.Ha tudtok valamit erről a problémáról valamit, segítsetek.
Előre is köszi.Sziasztok...
India Romeo Creative Commons License 2009.06.29 0 0 20
Van már egy ilyesmi topic...
Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (-)
scato Creative Commons License 2008.08.26 0 0 19
ő még hívható?
Előzmény: JEEPI (2)
scato Creative Commons License 2008.08.26 0 0 18

Szevasz JEEPI, nekem most nagyon el kellene a segítség, igazi zöldfülű vagyok. Szereléshez, átnézéshez, egy két aprósághoz van szükségem tanácsra, támogatásra. Talán olvastad a gép típusát, korát, így ennek megfelelően tudsz válaszolni.

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: JEEPI (7)
scato Creative Commons License 2008.08.26 0 0 17

Szervusz és sziasztok!

 

Én egy brand new ;) Jeep tulajdonos vagyok, tehát mindenképpenn szeretném majd a többség segítségét kérni. Azért válaszolok Linorinak, mert hasonló dilemmám volt pár napja, hasonló masinával szemeztem. De egy kedves, autókhoz azért valamicskét értő barátom lebeszélt róla, mondván, Renault motor nyomul benne, válasszam inkább a 2.7-es motort, amelyet a Mercedes adott. Így egy 2003 novemberében forgalomba helyzett, nagyon szép állapotban - főleg belsőleg - Jeep Grand Cherokee 2.7 Limitedet vettem, s egyelőre meg vagyok elégedve vel.

 

Kérdésem a tisztelt Jeep-es fórumozókhoz, hová érdemes szervízbe vinni az autót, tudtok ajánlani megbízható szervízt, szakembert? Budapesti vagyok. További kérdések majd később.

Előzmény: Linori (9)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!