Keresés

Részletes keresés

janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6800
Jó, persze, a soha nem azt jelenti, hogy tényleg nem lesz kész, mittudomén, 2074-re, amikor éppen szépen 100 éves leszek. de azt tényleg nem hiszem, hogy én végig fogok autózni az M9-es nulla kilométerétől az utolsó kilométeréig (bár ahogy az őssejtkutatás áll, talán reménykedhetek, hogy százakárhány évesen, néhány kicserélt szervvel igen)
Előzmény: Törölt nick (6794)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6799
szvsz ez voltaz.
Előzmény: ghosty9 (6798)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6798
"de érdemes előre is tanulmányozni"

Terkep (netrol nyomtatott), az volt nalunk. Eleg is volt, kiveve itt. Minden leagazast meg fog a fene ily' alaposan megnezni elore, terkepileg (ezen amugy meg se talalom azt a korforgalmat, ahol megfordultunk, hat kb. ennyit er).
Előzmény: Törölt nick (6797)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6797

Igy utolag ma' minek? :-) Akkor meg gep se volt nalunk, nemhogy Gugli.

 

azért, hogy tudd, hol cseszted el.

 

de érdemes előre is tanulmányozni, de főként venni egy jó atlaszt, az sokat segít a tájékozódásban...

Előzmény: ghosty9 (6795)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6796

Never say never.

 

A következő évtizedekben biztos nem.

Előzmény: janoka419 (6793)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6795
"mármint osijek felé...(?)"

Se. (Akkor mar Pesttel is "beertuk volna".) Legalabbis kitablazva nem volt, remelem, ezt is megerositi a googlemaps.

"lehet itt mindenfelé kanyarodni, csak akarni kell... :-)"

Mondjuk ilyenkor sokat segitenek a tablak. Semmi olyan nem volt, ami nekunk kellett volna (elotte meg kiirtak BP-t is).

"ráadásul dél felől a főpálya elmegy eszék felé, épphogy a Bp/HU felé haladáshoz kell balra letérni a pályáról..."

Que? Egyenesen, az befele vezet a varosba, es volt egy bazinagy tabla, hogy Pest meg meg ez meg az jobbra. Se Eszek, se Sisak, se Mirovitica nem volt kiirva ra, tovabb meg, ugye, nem ismertuk a kisebb varosokat a palya menten, mivel Barcs fele mentunk. Es mivel a pesti palya megy eszaknak, az eszeki meg keletnek, tan lehetne egy tablaval az utobbit is jelezni (vagy valamit rajta).

"amúgy ajánlom a guglit (jó az, csak akarni kell), a teljes zagreb elkerülő megvan nagyfelbontásban, szépen végig lehet tanulmányozni..."

Igy utolag ma' minek? :-) Akkor meg gep se volt nalunk, nemhogy Gugli.
Előzmény: Törölt nick (6784)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6794

nem 1 optimista jövendölés... :-)

(mire alapozod?)

Előzmény: janoka419 (6793)
janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6793
Soha nem fog elkészülni.
Előzmény: attus germanicus (6762)
janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6792
Elvileg, az M6-osról szóló első ígéretek szerint már 2006-ra, még a választások előttre. De gondolom, ezt senki nem hitte el.
Előzmény: macder (6749)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6791

Nem tudja valaki, hogy ez a nyomorult niff miért ül már 2 hónapja az M0 szélcsatornavizsgálat jelentésen???

 

(már öklömnyi luk van a hasamban, annyira kiváncsi vagyok, hogy mire jutottak...)

urál Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6790
is ott van
Előzmény: urál (6789)
urál Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6789

Azért nem minimális, a németek nem a semmiért akartak revansot venni a lengyeleken. Ha jobban megnézed egyébként az egykori Osztrák-Magyar Monarchia határa is ott! :)

Előzmény: attus germanicus (6788)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6788
Tulajdonképpen tényleg, de e kettő közt minimális a különbség.
Előzmény: urál (6786)
janoka419 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6787
A ne kérdezd, miértet, félreérthetően, de arra értettem, hogy a többi miért nem.
Előzmény: Törölt nick (6742)
urál Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6786
Nem a 39, hanem az 1918 előtti!
Előzmény: attus germanicus (6785)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6785

OFF

 

Ez nagyon brutális, hogy mennyire kirajzolódik az 1939 előtti német határ.

Előzmény: urál (6780)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6784

aztan par km utan visszafordultunk -- es nem lehetett Pest fele kanyarodni...

 

mármint osijek felé...(?)

 

erre a csp-ra gondolsz?

lehet itt mindenfelé kanyarodni, csak akarni kell... :-)

 

ráadásul dél felől a főpálya elmegy eszék felé, épphogy a Bp/HU felé haladáshoz kell balra letérni a pályáról...

 

viszont asszem osijek télleg nincs kiírva (végülis, az elég messze van a pályától) hanem Slavonski Brod van feltüntetve...

 

(amúgy ajánlom a guglit (jó az, csak akarni kell), a teljes zagreb elkerülő megvan nagyfelbontásban, szépen végig lehet tanulmányozni...)

Előzmény: ghosty9 (6782)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6783

akik mindenaron ujabb hidakat akarnak a helyiek ellenkezese mellett is. :-)

 

egy helyi csak szubjektíven tudja ezt a kérdést megítélni...

ehhez a kívülálló objektivitása szükséges... :-)

Előzmény: ghosty9 (6781)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6782
"zagreb: habár nem teljes gyűrű, csak 2/3 kör (nem is tervezik a bezárását), de az elnyúlt forma miatt a tranzitnak megfelelő elkerülést biztosít..."

Mondjuk aze' emlegettuk a felmenoiket rendesen, mikor a delrol jovo autopalyarol felmenve elkeveredtunk (Eszek fele szerettunk volna menni, de csak Pest volt kitablazva, az elkerulo szerkezeterol meg ugye akkor megmit se tudtunk), aztan par km utan visszafordultunk -- es nem lehetett Pest fele kanyarodni. (Tehatugye a varosbol jove az elkerulore, balra.) A fizetokapuk elott meg szepen ki volt tablazva, hogy megfordulni tilos, neztek is a rendorok szepen, hogy ki az, aki megis. (Aztan atrohanva az otok elott megkerdeztuk oket, es balkani kedvesseggel megengedtek, hogy mostazegyszer.)
Előzmény: Törölt nick (6750)
ghosty9 Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6781
"sajnos sokakról nem mondható el, hogy országos szinten nézik a fontossági sorrendet, inkább a saját(lakóhelyük) kicsinyes érdekeit helyezik előtérbe..."

Na ja. Pedig az orszagos fontossagi sorrendet nezok kozott meg oly' altruistak is akadnak, akik mindenaron ujabb hidakat akarnak a helyiek ellenkezese mellett is. :-)
Előzmény: Törölt nick (6743)
urál Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6780

Tudod mi az érdekes Lengyelországban? Ez:

 

Itt egy teljes lakosságcsere lezajlott brutális háborús pusztítás után, mégis a szegény régiók etnikumtól függetlenül szegények maradtak, a gazdagok gazdagok. Mennyire nem számít, hogy ki lakja a tájat, mennyire csak az számít, hogy milyen környezetben él.
Előzmény: mestska (6777)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.03 0 0 6779

A lengyel város-térszerkezet egész más, mint a magyar, sokkal decentralizáltabb.

 

közben ráakadtam egy anyagra, ahol érdekes dolgokat ír az ap. hálózat kialakulásáról:

http://www.talaljuk-ki.hu/index.php/article/articleview/845/1/36/

(van itt más is: sorbaveszi egész közép-európát...)

 

"1976-tól építenek sztrádákat Lengyelországban, azonban az A4-es, az A6-os és az A18-as egyes szakaszai még a múlt század 30-as éveiben lettek kijelölve, s nem is Varsóban, hanem Berlinben (mint ismeretes, 1945 után Lengyelországot gyakorlatilag nyugatra „tolták”; megkapta a Német Birodalom keleti területeit, azaz Kelet-Poroszország nagy részét, Sziléziát és Pomeránia keleti részét). Ennek a „történelmi hagyománynak” köszönhetően Szczecinből (Stettin) Berlinbe, vagy Wrocławból (Breslau) Prágába könnyebb eljutni, mint Varsóba. Külön érdekesség, hogy a fővároshoz, Varsóhoz a legközelebbi autópálya 130 kilométerre fekszik, és mindössze 17,5 kilométer hosszúságú."

Előzmény: mestska (6777)
mestska Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6778
másrészről viszont túlmenően a decentralizáltsághoz az is hozzátartozik,, hogy a térszerkezetet megnézve látszik, hogy a nagyvárosok (mondjuk 400000 felett) elhelyezkedéséből adódóan Varsó nemhogy középen, hanem inkább szélen van, a középponthoz pl. Łódz sokkal közelebb van. Nem véletlen*, hogy mind a nagysebsségű vasútvonalakat, mind az autópályákat itt ágaztatják el, itt metszetik egymással.

*Viszont az sem véletlen, hogy bár Łódz az ország második legnagyobb városa, a többi regionális centrum (Krakkó-Katowice, Wrocław, Poznan, és a Trojmiasto) fontosabb szerepet tölt be talán, amibe Varsó közelsége is beleszámít.

(s bár lehet, hogy ap. nem épül, híd viszont igen: 2004-ben 5 olyan hidat láttam a Visztulán, amit még 2000-ben, amikor ott voltam, nem láthattam. Pedig a Visztula nem egy patak...)
Előzmény: mestska (6777)
mestska Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6777
(pedig kb. ua. város, mint Bp....)

A lengyel város-térszerkezet egész más, mint a magyar, sokkal decentralizáltabb. A főbb központok jóval lényegesebbek mind országos, mind helyi szinten, mint nálunk. Az ottani elsőrendű városok majd' egyenrangúak Varsóval, itt pl. egy Debrecen meg sem közelítheti. Ebből következően a forgalom sem annyira centralizált mint nálunk, sokkal jobban eloszilik ezek között a centrumok között.

ezt a belső ap. gyűrűt helyesled?f/i]

igen. Prágában bentebb az úthálózati és domborzati adottságok miatt nem nagyon van lehetőség akár nagyobb kapacitású, harántoló jellegű út építésére. Ez a vonal valahol meg a 20-as években Prágához csatolt, meg a 70-es években Prágához csatolttelepülések között halad.

igen, akkor a hungária nyomvonalán is helyeselnéd?
nem, mert vároisszerkezetileg a Hngária egész máshol helyezkedik el Budapesten belül, mint Prágában a "Jizsni szpojka". A munkáskörút ilyen kialakításra sokkal érdemesebb lenne, lásd még a Kis-Prága - Nagy-Prága, Kis-Budapest-Nagy Budapet összefüggést.
Előzmény: Törölt nick (6766)
mestska Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6776
persze, nem véletlen volt az idézőjel.
Előzmény: Törölt nick (6774)
mestska Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6775
fú, nagyon szuper kis oldal, még a varsói közlekedésfejlesztési terv is rajta van, villamosprojektekkel együtt...
Előzmény: urál (6767)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6774

Nekik "nem kell"...

 

vagy mégis???  ;-)
Előzmény: mestska (6764)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6773

mármint arra gondolsz, hogy azért igyekeznek minél jobban eltitkolni a részletes nyomvonalrajzokat, hogy csökkentsék az akadékoskodók számát???

 

ez még méltányolható érvelés az engedélyeztetési fázisban...

de amint megvan az építési engedély (vagy legkésőbb, amikor elindult az építkezés) akkor már nyugodtan közzétehetnék...

 

pl. az M0 Kszektor 3 szakaszáról készült 3 pamflet, amikben részletes nyomvonalrajzok voltak, és amiket a lakossági fórumokon osztogattak, de az m0.hu weboldalra csak jóval később rakták ki ezeket...

Előzmény: strangerr (6772)
strangerr Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6772
Azt hiszem ezt már beszéltük... Nálunk ha valamilyen tervet vagy elképzelést nyilvánosságra hoznak, arra keresztet is vethetnek. Ez egy ilyen társadalom.
Előzmény: Törölt nick (6768)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 6771
viszont hiába lenyűgözőek a tervrajzaik, probléma ott is van bőven...
Előzmény: urál (6769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!