Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57987

Helyesbítek, 2,8 millió.  🤔

Előzmény: Törölt nick (57986)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57986

8 éve 2,7 millió volt a kezdő listaár.  😱

Előzmény: zozó74 (57985)
zozó74 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57985

Megint történt egy kis árváltozás (Dusternél + 100.000,-)

 

 

Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57984

 

 Én nem tapasztaltam jelentősebb teljesítmény csökkenést a klíma használata esetén.

 

 Az 1,6-os Duster, előírás szerinti közlekedésre tökéletesen megfelel (sőt, jóval többre is képes). 

 

 Tudomásom szerint, a törvények/szabályok mindenkire egyformán és egységesen vonatkoznak, állítólag ez még a KRESZ-re is igaz.

 

 Már idősebb vagyok, de mindig is gond nélkül elviseltem azt a pszichés terhet, hogy rajtam kívül még mások is lehetnek az utakon, valamint egyesek időnként még meg is előzhetnek (akár meg is ölhetnek).

 Annak, aki ezt nem így gondolja, nem lehetne(!!!!!!!) vezetői engedélye.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Russian0718 (57978)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57983

 

 A taxi kényszer- vagy inkább áthidaló megoldás, de én is használom, ha szükséges.

Az a bajom a bérkocsival, hogy nem én vezetem, márpedig szeretem én vezetni azt az autót, amelyikben utazom.

Ez alól egy igazolt kivétel létezik, ha hátrabilincselt kezekkel, rendőrautóban visznek...

 

🙂🙂🙂

Előzmény: Nap_Mackó_ (57974)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57982

 

 Igen!

Előzmény: Nap_Mackó_ (57973)
Russian0718 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57981

Igen, erre írtam azt, hogy van aki eltudja ezt fogadni van aki nem. Nyilván, ha egy jobb menetteljesítménnyel rendelkező autóból ülünk át egy "gyengébbe", akkor már el is dőlt a választás.

De nem csak a menetteljesítmény azért a döntő, szerintem.

Nekem egyrész tetszett a Duster, formailag mindenképp, tetszett, hogy magas, hogy könnyű beszállni, hogy nem akad fenn szinte semmin, hogy remek a lengéscsillapítása, tűrhető a fogyasztása, pazar vezetni, és akkor a legmagasabb felszereltséggel (prestige) hozhattam ki 4,5 milláért.

Nekem ez így együtt el is döntötte a kérdést :)

Előzmény: r.tonyo4 (57980)
r.tonyo4 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57980

Nekem 6 sebességes 1.6 Scenicem van 110 lóval, és amikor kijött a Duster 2, akkor próbáltam egy Sce-t a kereskedésben. Tudtam menni városban, és országúton, viszont olyan volt a forgalmi helyzet, hogy nem tudtunk felgyorsulni 90-re:) 

Engem az tántorított el tőle, hogy rosszabb menetteljesítményeket tapasztaltam, mint az 1,6 Scenicben. Ráadásul 5 fokozatú váltója van, és szerintem emiatt a fogyasztása több. Így nem ezt választottam, sőt, akkor elkezdtem más autók felé nézegetni.

A 1,0 TCE-t is ki akartam próbálni, de az nem jött össze, ott fedélzeti kamerás youtube videók és tesztek alapján döntöttem: nyáron autópályán is fogom használni, megpakolva, 4-5 személlyel, és szeretném tartani úgy a 130-at, hogy nem bőg a motor és nem zabálja a benzint. Így lett 1.33 Tce.

Előzmény: Russian0718 (57978)
Russian0718 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57979

Ja, majd elfelejtettem. Autópálya...

130-150 között toltam neki pár hónapja és olyan simán ment, hogy öröm volt utazni benne (5 fő ráadául).

És bármilyen hihetetlen, még ment volna, direkt vissza kellett kicsit vennem mert már Én is sokalltam a sebességet. (ne meg nem is siettem annyira, de élveztem, hogy megy ez..) :)

(persze klíma nem ment...) :D

Előzmény: Russian0718 (57978)
Russian0718 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 57978

Egyetértek! Nekem is az 1.6 sce szívós változat van (2018 nov.)

Eleinte furcsa volt a "lomhasága" de pont itt kaptam tippeket, hogy nem tököljek, simán pörgessem a motort (bátran vátsak vissza ha nem akar gyorsulni) és menni fog az.

Nos ez félig igaz, félig nem..

Ahogy írod, ha megy a klíma (nyáron..), akkor b@szhatod a pörgetést, elfogy az erő. Ez van, ezzel vagy együtt tud valaki élni vagy váltani fog (másik autóra)

De!

Volt egy kis problémám a hirtelen gázadással (dadogott, rángatott), ezt jeleztem is a szervízben. 

A motort (vagy a tököm tudja mit) újraprogramozták, azóta ez a rángatás, megtorpanás gázadáskor megszűnt!! 

Sőt, mintha kicsivel jobban is menne az autó.

Arról nem is beszélve, hogy most lesz csak kb. bejáratva az autó. 16 ezer km van benne.

Azt mondták 10 ezer felett megérkeznek a pacik a porolóba, nos ez azért költői túlzás de valóban mintha kicsivel jobban menne.

Ha nem 20 éves az ember.. és el tudja viselni, hogy mások is mennek előtte... ha nem érzi a késztetést, hogy mindenkit leelőzzön, akkor teljesen vállalható az 1.6 szívó motor. 

Én elégedett vagyok vele (pontosabban együtt tudok élni ezzel a kis kompromisszummal).

Előzmény: paljoc (57976)
TgY Creative Commons License 2021.11.29 0 0 57977

Létezhet hogy az 1.3TcE esetén nincs kettőstömegű lendkerék a kocsiban ? A szervíz szerint nincs..... kétlem.

paljoc Creative Commons License 2021.11.29 0 0 57976

Nekem ez az 1,6 van, nyomni kell neki, akkor megy az, nekem is furi volt 4000 fölé pörgetgetni, de ha meg kell lódulni vmi miatt, akkor nem szabad óvatoskodni a gázpedállal. Viszont nyáron, mikor megy a klíma…na az horror, az megöli a gépet, főleg pályán. Elgondolkodtam h erre a lpg-s kisturbósra kicserélem, be is vittem a kereskedésbe ahol vettem, azt mondtàk egy hét alatt kb eladják ezt 3,6m körül. No itt méginkább elgondolkodtam, mivel 4-ert vettem 6 éve. Most kicsit használgatom még, de lehet ha maradok a Dusternél akkor az 1.3-as turbósat veszem inkább, azt èlet úgy hozta h autópályán viszonylag sokat megyek mostanság. De eddig egész jól elvoltam a szívó 1,6-al. /mikor nem kellett klimazni:)/

Előzmény: Nap_Mackó_ (57965)
dokeee Creative Commons License 2021.11.28 0 1 57975

Akkor tartsd meg, az új autó valóban pénzbe kerül. 

Előzmény: Karen1 (57969)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.11.28 0 0 57974

ui: taxival kell járni, lehet hogy még olcsóbb is és mindig újszerű autóban ül az ember, ráadásul még sört is ihat 😎

Előzmény: Nap_Mackó_ (57973)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.11.28 0 0 57973

Akar venni egy olyan autót, ami 15 év múlva pont ugyanilyen, mint most? És TV-t, kanapét, konyhai gépet, szerszámot, lakást, nőt/pasit? Minden amit használunk kopik romlik. 

 

 

Előzmény: Spriccpumpa (57972)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.27 0 0 57972

 

 A beidegződés, az előítélet, a konokság és a gyepes agy nagy Úr...

Előzmény: Nap_Mackó_ (57970)
Spriccpumpa Creative Commons License 2021.11.27 0 1 57971

 

 Az 1,6-os motor nem döglött, csak ismerni kell/kellene a használat módját.

Turbós motor után lomhának tűnhet.

V. sz., nem azt kell nézni, hogy miből ültem át, hanem azt, hogy miben ülök és ennek függvényében kell azt használni is.

Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.11.27 0 1 57970

Gyors kérdés:

Akkor miért akarod lecserélni ha

- nem kell rá költeni,

- örök élet +1év,

- mindent megcsinálsz rajta magad?

 

Magánvéleményem: ha a kaszni szétrohad, az utastér lelakódik, a futómű gatya lesz, a sebváltó meghal, akkor miért pont a motortól félnek az emberek? Nem értem...

Egy felújított motor mechanikailag olyan mint az új. Egy kilakatolt kaszni meg már sohasem...

Előzmény: Karen1 (57969)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 57969

A teszt vezetés is csak akkor valós,ha legalább 4 átlagos ember ül bele,és emelkedő is van benne!Én nem aggályoskodom,csak a mostani 1,4 szívós Daciámra semmit nem költök különösebben,sok mindent magam megcsinálok rajta,nem az a fajta ember vagyok,aki egy autóra akar dolgozni!Egyébként feliratkoztam tesztvezetésre,nem nagyon kapkodják el!

Előzmény: katamandos (57964)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 57968

Pont ez az oka,hogy nagyon vacillálok rajta,nagyon nem lehet most normális megbízható autót venni újban! Olyan,mintha velünk kísérleteznének az autógyárak,ők maguk sem tudják a helyes irányt! Brüsszel erőlteti a CO2 kibocsájtást,a gyárak meg ötletelnek kínjukban!Mi meg ott szopunk a végén!

Előzmény: Törölt nick (57962)
TgY Creative Commons License 2021.11.26 0 1 57967

Szerintem úgysem hagyod itt meggyőzni magad, van lehetőség tesztvezetésre, szánj rá egy órát.

Én is így voltam a szívó vs. kisebb turbo-s, illetve még a manuális vs. automata váltóval is, mindaddig amíg egy utazásom alkalmával nem volt más a Hertz-nél mint egy kis turbo-s automata. Nyílván gyártmánytól is függ, de ott alapjaiban változott meg a nézőpontom, s onnantól nem az elvi verda örökéletet kerestem, hanem a vezetési élményt, amivel többet nyújtanak az újabb konstrukciók. Az 1.33 TcE-s Duster II-met (sajnos nem automata) látatlanban, telefonon rendeltem meg, s azután a pár száz km után miután hazaértem vele, s másnap visszaültem a 'szent szobor - majd unokáimnak is megőrzendő' 1.8-as 'szívó', papíron 10LE-vel erősebb zafirámba, azt hittem hogy valami elromlott benne, tényleg olyan döglött ló hatása volt a kis turbo-s Duster után. Autópálya végsebességnél talán előnybe kerülne a szívó gépezet, de arra meg nincs szükségem. 

A 3 hengeresnek még lenne is előnye a 4 hengeressel szemben, a kombinált befecskendezés miatt elvileg nem kell tartani a kokszosodástól sem.

Ha azt akarod hogy tartós legyen, szervizeltesd az előírás szerinti olajjal, stb. rendszeresen, ne hajtsd túl hidegen, ne kínozd alacsony fordulaton, s hajtás után hagyd vissszahűlni egy kicsit leállítás előtt, s ja, a stop-start-ot kapcsold ki ha eszedbe jut s várhatóan nem percekig kell ácsorogni valami dugóban.  

Előzmény: Karen1 (57959)
topoly Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57966

Most ismerkedem a dusterekkel. Volt amit kipróbáltam és tetszett, ugyan száraz és poros körülmények között, meg egyszerűen a traktorjárta utakon - ismerkedésnek nagyon jó volt. Azt történetesen dízel példány volt, ami nekem a sok rövid út miatt annyira nem jáccik. Figyelem a lehetőségeket, és majd szeretnék elmenni tesztvezetésre is valamelyik kereskedőhöz.

Előzmény: dokeee (57963)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57965

Én 1.6 2WD duster2-t próbáltam ki (115 képzeletbeli ló) , nagyon döglött volt. 

Ez a mi megy tönkre para nekem nem nagyon érthető. Egy diesel 200e km alatt alsó hangon 1,6-2 millát takarít meg hasonló benzineshez képes az üzemanyagon. Abba azért bőven belefér akár a turbó+ kettőstömegű+befecskendező felújítás is, sőt még marad is jócskán a zsebben...

 

 

Előzmény: dokeee (57963)
katamandos Creative Commons License 2021.11.26 0 1 57964

Én már egyszer leírtam neked, többször nem fogom. De ha annyira aggályoskodsz, létezik a teszt vezetés, menj egy próbakört az autóval és mindjárt el tudod dönteni, hogy akarsz egy ilyet, vagy nem akarsz.

Előzmény: Karen1 (57959)
dokeee Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57963

Vezetted is ezeket? Én kipróbáltam egy 1.6-ost, nem is összkerekest, aztán azt mondtam, hogy ez egy nagyon szar autó. 1 évvel később meg vettem egy tce130 összkerekeset. Mintha egy teljesen más autó lenne.

Előzmény: topoly (57960)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57962

Ilyenkor jön elő a nagy kérdés, hogy mennyi ideig akarod megtartani a kocsit. 

A szívómotorok iszonyú sokáig bírják, szemben a mai kis űrtartalmú turbósokkal. 

Sokkal igénytelenebbek is, mind az üzemanyag, mind a kenőanyagok tekintetében. 

Mivel nincs sem turbo, és a legtöbb esetben kettőstömegű lendkerék sem, így ezekkel sincs gond. 😎

Ha még katalizátor/részecskeszűrő sincs, akkor eljött a (füstös) mennyország. 

Előzmény: Rumcice (57961)
Rumcice Creative Commons License 2021.11.26 0 1 57961

Azért ha szívó benzines után kipróbálnál egy kis köbcentis turbóst, ledöbbennél, milyen jó vezetni őket. Utána visszaülni egy szívó benzinesbe olyan érzés, mint lovaskocsin utazni. Azt meg hogy hány km után kell őket szétszedni... ki tudja?

topoly Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57960

Nálam is lőtávolba került az autócsere. Az autószerelő szerint a 4 hengeres szívóbenzinesek a nyerők, azok jóval többet (fognak) bírnak a mostani 3hengereseknél. Legjobb esetben a turbóval lesz feladat, és már az is zsebbenyúlós.

Viszonyításként a mostani, "ezerötös" benzines autómmal már 260 ezer km fölött járok, és a motorhoz a gyertyacserén kívül nem nyúltunk. Van benne kakakó, nem rozsdásodik, normálisan fogyaszt, tizenéves. A jobb terepképességek miatt foglalkoztat a Duster. Ha rajtam múlik, akkor egy pár éves, "ezerhatos" lesz a befutó összkerék hajtással.

Előzmény: Karen1 (57959)
Karen1 Creative Commons License 2021.11.26 0 0 57959

Utoljára rugózom ezen a kérdésen,valami nagyon okos tanács kéne! Írtam,hogy tetszik a dacia logan  sedan comfort,gázos. De a mostani kocsim egy 2005 dacia logan 1,4 gázosra alakítva,120000Km ,semmi baja sincs,normálisan megy. Az a kérdésem,hogy valami bölcs ember meg tudja-e nekem mondani,hogy lecseréljem-e a szívó daciamat erre az 1,0 tce-re,annyival jobb lesz-e a menetdinamika,kényelem,hogy érdemes-e? Van olyan köztetek,aki így tett,és nem bánta meg? Tényleg tartok ettől a kis köbcentis turbóstól,hogy nem csinálok-e hülyeséget!

peterssen Creative Commons License 2021.11.22 0 0 57958

Át kellene nézni, meglesz biztosan a bűnös. Én nemrég kardánt cseréltettem, de nem volt vészes az ára.

Előzmény: norco8o (57954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!