Én nem tapasztaltam jelentősebb teljesítmény csökkenést a klíma használata esetén.
Az 1,6-os Duster, előírás szerinti közlekedésre tökéletesen megfelel (sőt, jóval többre is képes).
Tudomásom szerint, a törvények/szabályok mindenkire egyformán és egységesen vonatkoznak, állítólag ez még a KRESZ-re is igaz.
Már idősebb vagyok, de mindig is gond nélkül elviseltem azt a pszichés terhet, hogy rajtam kívül még mások is lehetnek az utakon, valamint egyesek időnként még meg is előzhetnek (akár meg is ölhetnek).
Annak, aki ezt nem így gondolja, nem lehetne(!!!!!!!) vezetői engedélye.
Igen, erre írtam azt, hogy van aki eltudja ezt fogadni van aki nem. Nyilván, ha egy jobb menetteljesítménnyel rendelkező autóból ülünk át egy "gyengébbe", akkor már el is dőlt a választás.
De nem csak a menetteljesítmény azért a döntő, szerintem.
Nekem egyrész tetszett a Duster, formailag mindenképp, tetszett, hogy magas, hogy könnyű beszállni, hogy nem akad fenn szinte semmin, hogy remek a lengéscsillapítása, tűrhető a fogyasztása, pazar vezetni, és akkor a legmagasabb felszereltséggel (prestige) hozhattam ki 4,5 milláért.
Nekem 6 sebességes 1.6 Scenicem van 110 lóval, és amikor kijött a Duster 2, akkor próbáltam egy Sce-t a kereskedésben. Tudtam menni városban, és országúton, viszont olyan volt a forgalmi helyzet, hogy nem tudtunk felgyorsulni 90-re:)
Engem az tántorított el tőle, hogy rosszabb menetteljesítményeket tapasztaltam, mint az 1,6 Scenicben. Ráadásul 5 fokozatú váltója van, és szerintem emiatt a fogyasztása több. Így nem ezt választottam, sőt, akkor elkezdtem más autók felé nézegetni.
A 1,0 TCE-t is ki akartam próbálni, de az nem jött össze, ott fedélzeti kamerás youtube videók és tesztek alapján döntöttem: nyáron autópályán is fogom használni, megpakolva, 4-5 személlyel, és szeretném tartani úgy a 130-at, hogy nem bőg a motor és nem zabálja a benzint. Így lett 1.33 Tce.
130-150 között toltam neki pár hónapja és olyan simán ment, hogy öröm volt utazni benne (5 fő ráadául).
És bármilyen hihetetlen, még ment volna, direkt vissza kellett kicsit vennem mert már Én is sokalltam a sebességet. (ne meg nem is siettem annyira, de élveztem, hogy megy ez..) :)
Egyetértek! Nekem is az 1.6 sce szívós változat van (2018 nov.)
Eleinte furcsa volt a "lomhasága" de pont itt kaptam tippeket, hogy nem tököljek, simán pörgessem a motort (bátran vátsak vissza ha nem akar gyorsulni) és menni fog az.
Nos ez félig igaz, félig nem..
Ahogy írod, ha megy a klíma (nyáron..), akkor b@szhatod a pörgetést, elfogy az erő. Ez van, ezzel vagy együtt tud valaki élni vagy váltani fog (másik autóra)
De!
Volt egy kis problémám a hirtelen gázadással (dadogott, rángatott), ezt jeleztem is a szervízben.
A motort (vagy a tököm tudja mit) újraprogramozták, azóta ez a rángatás, megtorpanás gázadáskor megszűnt!!
Sőt, mintha kicsivel jobban is menne az autó.
Arról nem is beszélve, hogy most lesz csak kb. bejáratva az autó. 16 ezer km van benne.
Azt mondták 10 ezer felett megérkeznek a pacik a porolóba, nos ez azért költői túlzás de valóban mintha kicsivel jobban menne.
Ha nem 20 éves az ember.. és el tudja viselni, hogy mások is mennek előtte... ha nem érzi a késztetést, hogy mindenkit leelőzzön, akkor teljesen vállalható az 1.6 szívó motor.
Én elégedett vagyok vele (pontosabban együtt tudok élni ezzel a kis kompromisszummal).
Nekem ez az 1,6 van, nyomni kell neki, akkor megy az, nekem is furi volt 4000 fölé pörgetgetni, de ha meg kell lódulni vmi miatt, akkor nem szabad óvatoskodni a gázpedállal. Viszont nyáron, mikor megy a klíma…na az horror, az megöli a gépet, főleg pályán. Elgondolkodtam h erre a lpg-s kisturbósra kicserélem, be is vittem a kereskedésbe ahol vettem, azt mondtàk egy hét alatt kb eladják ezt 3,6m körül. No itt méginkább elgondolkodtam, mivel 4-ert vettem 6 éve. Most kicsit használgatom még, de lehet ha maradok a Dusternél akkor az 1.3-as turbósat veszem inkább, azt èlet úgy hozta h autópályán viszonylag sokat megyek mostanság. De eddig egész jól elvoltam a szívó 1,6-al. /mikor nem kellett klimazni:)/
Akar venni egy olyan autót, ami 15 év múlva pont ugyanilyen, mint most? És TV-t, kanapét, konyhai gépet, szerszámot, lakást, nőt/pasit? Minden amit használunk kopik romlik.
Magánvéleményem: ha a kaszni szétrohad, az utastér lelakódik, a futómű gatya lesz, a sebváltó meghal, akkor miért pont a motortól félnek az emberek? Nem értem...
Egy felújított motor mechanikailag olyan mint az új. Egy kilakatolt kaszni meg már sohasem...
A teszt vezetés is csak akkor valós,ha legalább 4 átlagos ember ül bele,és emelkedő is van benne!Én nem aggályoskodom,csak a mostani 1,4 szívós Daciámra semmit nem költök különösebben,sok mindent magam megcsinálok rajta,nem az a fajta ember vagyok,aki egy autóra akar dolgozni!Egyébként feliratkoztam tesztvezetésre,nem nagyon kapkodják el!
Pont ez az oka,hogy nagyon vacillálok rajta,nagyon nem lehet most normális megbízható autót venni újban! Olyan,mintha velünk kísérleteznének az autógyárak,ők maguk sem tudják a helyes irányt! Brüsszel erőlteti a CO2 kibocsájtást,a gyárak meg ötletelnek kínjukban!Mi meg ott szopunk a végén!
Szerintem úgysem hagyod itt meggyőzni magad, van lehetőség tesztvezetésre, szánj rá egy órát.
Én is így voltam a szívó vs. kisebb turbo-s, illetve még a manuális vs. automata váltóval is, mindaddig amíg egy utazásom alkalmával nem volt más a Hertz-nél mint egy kis turbo-s automata. Nyílván gyártmánytól is függ, de ott alapjaiban változott meg a nézőpontom, s onnantól nem az elvi verda örökéletet kerestem, hanem a vezetési élményt, amivel többet nyújtanak az újabb konstrukciók. Az 1.33 TcE-s Duster II-met (sajnos nem automata) látatlanban, telefonon rendeltem meg, s azután a pár száz km után miután hazaértem vele, s másnap visszaültem a 'szent szobor - majd unokáimnak is megőrzendő' 1.8-as 'szívó', papíron 10LE-vel erősebb zafirámba, azt hittem hogy valami elromlott benne, tényleg olyan döglött ló hatása volt a kis turbo-s Duster után. Autópálya végsebességnél talán előnybe kerülne a szívó gépezet, de arra meg nincs szükségem.
A 3 hengeresnek még lenne is előnye a 4 hengeressel szemben, a kombinált befecskendezés miatt elvileg nem kell tartani a kokszosodástól sem.
Ha azt akarod hogy tartós legyen, szervizeltesd az előírás szerinti olajjal, stb. rendszeresen, ne hajtsd túl hidegen, ne kínozd alacsony fordulaton, s hajtás után hagyd vissszahűlni egy kicsit leállítás előtt, s ja, a stop-start-ot kapcsold ki ha eszedbe jut s várhatóan nem percekig kell ácsorogni valami dugóban.
Most ismerkedem a dusterekkel. Volt amit kipróbáltam és tetszett, ugyan száraz és poros körülmények között, meg egyszerűen a traktorjárta utakon - ismerkedésnek nagyon jó volt. Azt történetesen dízel példány volt, ami nekem a sok rövid út miatt annyira nem jáccik. Figyelem a lehetőségeket, és majd szeretnék elmenni tesztvezetésre is valamelyik kereskedőhöz.
Én 1.6 2WD duster2-t próbáltam ki (115 képzeletbeli ló) , nagyon döglött volt.
Ez a mi megy tönkre para nekem nem nagyon érthető. Egy diesel 200e km alatt alsó hangon 1,6-2 millát takarít meg hasonló benzineshez képes az üzemanyagon. Abba azért bőven belefér akár a turbó+ kettőstömegű+befecskendező felújítás is, sőt még marad is jócskán a zsebben...
Én már egyszer leírtam neked, többször nem fogom. De ha annyira aggályoskodsz, létezik a teszt vezetés, menj egy próbakört az autóval és mindjárt el tudod dönteni, hogy akarsz egy ilyet, vagy nem akarsz.
Vezetted is ezeket? Én kipróbáltam egy 1.6-ost, nem is összkerekest, aztán azt mondtam, hogy ez egy nagyon szar autó. 1 évvel később meg vettem egy tce130 összkerekeset. Mintha egy teljesen más autó lenne.
Azért ha szívó benzines után kipróbálnál egy kis köbcentis turbóst, ledöbbennél, milyen jó vezetni őket. Utána visszaülni egy szívó benzinesbe olyan érzés, mint lovaskocsin utazni. Azt meg hogy hány km után kell őket szétszedni... ki tudja?
Nálam is lőtávolba került az autócsere. Az autószerelő szerint a 4 hengeres szívóbenzinesek a nyerők, azok jóval többet (fognak) bírnak a mostani 3hengereseknél. Legjobb esetben a turbóval lesz feladat, és már az is zsebbenyúlós.
Viszonyításként a mostani, "ezerötös" benzines autómmal már 260 ezer km fölött járok, és a motorhoz a gyertyacserén kívül nem nyúltunk. Van benne kakakó, nem rozsdásodik, normálisan fogyaszt, tizenéves. A jobb terepképességek miatt foglalkoztat a Duster. Ha rajtam múlik, akkor egy pár éves, "ezerhatos" lesz a befutó összkerék hajtással.
Utoljára rugózom ezen a kérdésen,valami nagyon okos tanács kéne! Írtam,hogy tetszik a dacia logan sedan comfort,gázos. De a mostani kocsim egy 2005 dacia logan 1,4 gázosra alakítva,120000Km ,semmi baja sincs,normálisan megy. Az a kérdésem,hogy valami bölcs ember meg tudja-e nekem mondani,hogy lecseréljem-e a szívó daciamat erre az 1,0 tce-re,annyival jobb lesz-e a menetdinamika,kényelem,hogy érdemes-e? Van olyan köztetek,aki így tett,és nem bánta meg? Tényleg tartok ettől a kis köbcentis turbóstól,hogy nem csinálok-e hülyeséget!