Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kamahaza13 Creative Commons License 2018.03.01 0 0 66641

Tisztelt Fórumtársak!

 

Van egy 2001-es Xsara II-es 1.4. benzines Citröenem. Ma a reggeli hidegben menetközben éreztem, hogy nem igazán adja a meleget-gyenge a fűtés. A víz hőfok alig érte el a 60 C fokot, majd úgy 60 km megtétele után felvillant a hűtővíz hőmérséklet vészjelző lámpa, majd ezzel egyidőben az azonnali megállást jelző STOP is. Szerencsére ez a célba érkezés előtt pár méterrel történt. Az autó leállítása után a hűtőventillátor még tovább működött (már az is fura, hogy bekapcsolt). Más megoldás nem lévén levettem az akksi sarut, majd vissza, amikor már leállt. Hazafelé semmi gond nem volt, bár a vízhőfok hazafelé sem ment 60 C fok fölé. Mi lehet a leírt dolgok ismeretében a probléma? Talán termosztát? Előre köszönöm a segítő véleményeket. 

 

Üdvözlettel: kamahaza13

BXtwelve Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66640

Az megvan nektek is, hogy eső után, vagy kocsimosás után nagyon nehezen nyílik a két első ajtó?

Illetve, úgy gondolom, a zár szorulhat meg. Ha kiszárad, megint jó lesz. Nem tudtam vele mit kezdeni érdemben, semmiféle zsírozás, olajozás sem segített. Ilyenkor én is félek a töréstől. Meg is van tiltva a családtagoknak ilyenkor a jobb egy kívülről nyitása, inkább én nyitom belülről.

Előzmény: zimurgy (66639)
zimurgy Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66639

Sajnos nem tudom... :(

Ugyan nem az én autóm, hanem tesómé, de tudom, hogy mindig különös gondossággal szokta nyitni az ajtókat.

Már olyat is tettem korábban, hogy vízpumpafogóval kicsit hajlítottam a zárszerkezetből kiálló lemezen, hogy egy egészen kis kilincs-nyitásra is oldja ki a zárat, tehát ne kelljen ütközésig felemelni, megfeszíteni a kilincset.

Már 1-2 alkalommal a vezetőoldalit is kellett cserélni, de a jobb első a mumus.

Előzmény: BXtwelve (66638)
BXtwelve Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66638

Szia!

 

Mi lehet az oka, nem próbáltál rájönni?

Az enyém is már 17 éves elmúlt, de minden kilincs eredeti.

Előzmény: zimurgy (66632)
kamahaza13 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66637

Esetleg a Sándor Zoli? (Lentiben)

Előzmény: lenti62 (66636)
lenti62 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66636

Sziasztok! Van egy 1998-as Citroen Xsara 1,4 SX autóm. Első tulaj vagyok. Most van a motorban 200 000 km. Napi használatban van a kocsi. Szeretném felújítani a kocsit. Nincs itt valaki aki vállalná ezt a melót? Esetleg Zala,Vas megye?

Zoli19830607 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66635

Kamahaza13 tudnál elérhetőséget adni?Látom ugyan az a hiba ott is.

Előzmény: kamahaza13 (66633)
Zoli19830607 Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66634

Tisztelt fórum olvasók. 

Segítsetek a harmadik termosztatot rakom az autómba. És a vizem alig eri el a 65fokot. Fűtés gyemge benne. Mikor megvettem az autót nagyon jó fűtés volt. Egyszer beindítottam melegíteni kb 10 perc után bekapcsolt a hűtőventilátor és kiírta stop. Leállítottam levettem a sarut visszaraktam azota jol működik,de a fűtésem nulla. Segítsetek mi lehet a baj.

kamahaza13 Creative Commons License 2018.02.28 0 1 66633

Tisztelt Fórumtársak!

 

Van egy 2001-es Xsara II-es 1.4. benzines Citroenem. Ma a reggeli hidegben menetközben éreztem, hogy nem igazán adja a meleget-gyenge a fűtés. A víz hőfok alig érte el a 60 C fokot, majd úgy 60 km megtétele után felvillant a hűtővíz hőmérséklet vészjelző lámpa, majd ezzel egyidőben az azonnali megállást jelző STOP is. Szerencsére ez a célba érkezés előtt pár méterrel történt. Az autó leállítása után a hűtőventillátor még tovább működött (már az is fura, hogy bekapcsolt). Más megoldás nem lévén levettem az akksi sarut, majd vissza, amikor már leállt. Hazafelé semmi gond nem volt, bár a vízhőfok hazafelé sem ment 60 C fok fölé. Mi lehet a leírt dolgok ismeretében a probléma? Talán termosztát? Előre köszönöm a segítő véleményeket. 

 

Üdvözlettel: kamahaza13

zimurgy Creative Commons License 2018.02.28 0 0 66632

Immár negyedik vagy ötödik alkalommal tört el a Xsarán a jobb első külső kilincs. :(

Most úgy, hogy a legutóbbit beépítés előtt minden lehetséges helyen ipari potting-anyaggal is kiöntöttem, de így is csak egy évet bírt ki a tajvani utángyártott...

Most felhívtam a helyi Citroën kereskedőt, és 12.000 Ft-ot mondott a gyári új kilincsre.

Csakhogy nem tudott arra a kérdésemre válaszolni, hogy ez már a megerősített, javított változat-e?

Az eredeti cikkszámnak a 9101 L9 -et mondta, míg a Picasso-s a 9101 Q1.

Sajnos azt képtelen volt megválaszolni, hogy egészen biztosan beépíthető-e Xsara 1-be a Picasso-s külső kilincs.

Valaki ezt meg tudná erősíteni vagy cáfolni nekem?

Úgy rémlik, hogy többször felmerült már ez a kérdés, és valaki azt írta, hogy a Picasso kilincse ugyanúgy befér, ráadásul áttervezték, így sokkal jobb, mint az eredeti Xsara-kilincs.

Nagyon megköszönném, próbálkozáshoz kicsit drága kiadni 12.000 Ft-ot, plusz annyival is több ideig nem lesz ugye kilincs, amíg nem tisztázódik.

bordoxsara Creative Commons License 2018.02.27 0 0 66631

Köszi a tippet, szerintem elviszem itt egy szerelőhöz aki kiméri majd, nem nagyon akarok kísérletezni mert az mindig drágább lesz :)

Előzmény: soryton (66624)
Peti251 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 66630

üdv! két kérdésem volna! az egyik, hogy picasso 1.6 8V esetén ha üres hűtővíz rendszert töltök fel, kell e légteleníteni, van e valami trükk? A másik pedig a szelephézagok. mivel levettem a hengerfejet, le kellett vennem a himbasort is. nem volt kiszerelve szelep. kell e hézagot állítani? ha kell mekkorára állítsam?

soryton Creative Commons License 2018.02.27 0 0 66629
Előzmény: Tonyó 71 (66628)
Tonyó 71 Creative Commons License 2018.02.27 0 0 66628

Üdv! Tudna valaki alyánlani 2001-es 1,4 xsarahoz gyertyát?? Válaszotokat előre is köszönöm

soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66627

..ahogy írták ez a kábel probléma is igen esélyes ...  de a generátor is ilyen elő jelekkel  halt meg nálam ... vizsgáltasd meg a generátort is mindenképpen , mielőtt megáll alattad az autó valahol félúton ...

Előzmény: akkurátus82 (66625)
GT60 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66626

Üdvözöllek!

 

Nekem ez kb. 4-5 éve történt: töltésjelző világít, de töltés van. Szerelőt felhívtam, elmondtam mi a baj. Kérdi: "ugye xsara..."? Mondom igen. "...akkor tudom mi a baj" Szerencsére már találkozott a problémával. A lényeg: a motor alatt egy műanyag sínben fut egy kábelköteg, közte van az a vezeték is, amelyik jelzi a computernek, hogy tölt-e a generátor, vagy nem. Ez a vezeték -mivel hajlik a kábelsín-  nagyon megvan feszülve (gyári hiba), ezért előbb-utóbb elszakad. Töltés van, de ez az információ nem jut el a computerhez. A szerelő öt perc alatt megcsinálta. Azóta jó.

 

Üdv.    

 

Előzmény: akkurátus82 (66620)
akkurátus82 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66625

Nem kérdeztem semmit. Azóta már kétszer elaludt a visszajelző. Hol ég hol nem. Biztos valamelyik csatlakozó b.cca a zanyját má' megin' a francia löfos phöjj  ...az átok

Előzmény: soryton (66621)
soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66624

...sőt van egy ilyen jeladó-m is ... csak hát  nem a szomszéd faluban laksz ...

Előzmény: bordoxsara (66619)
soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66623
Előzmény: akkurátus82 (66620)
soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 1 66622

az már nem kis eltérés....  hogy a jeladó-e a bűnös fene tudja ...egy próbát megér csak kérj kölcsön egyet és mérd meg ...

Előzmény: bordoxsara (66619)
soryton Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66621

lehet az akksi , ebben az időben nem is lenne csoda , de a generátor is lehet bűnös ...mindenképpen megmutatnám szakembernek ...  

Előzmény: akkurátus82 (66620)
akkurátus82 Creative Commons License 2018.02.26 0 0 66620

battery charge fault hibát megjegyzi és törölni kell, vagy amíg ég a műszerfalon az akksi jele pirossal menet közben addig valami kehéje van?

Idításkor nagyon lassan forgatta az önindítót tegnap, kiálltam és megszokásból leállítottam. Beindult másodszorra is, de utána kigyulladt ez a szar és azóta ég. Mentem kb. 4 km-t a következő megállóig, de ott már harapta indításkor, szóval a generátor tölt rendesen. Délután rátöltöttem az akksira, de ma reggel megint elég szarul forgatta és ég azóta ez a visszajelző.

Lehet az akksim kezd letérdelni. Szóval ez a hiba olyan, amit ki kell törölni? Volt már innen valakinek?

bordoxsara Creative Commons License 2018.02.25 0 0 66619

GPS alapján

Előzmény: soryton (66618)
soryton Creative Commons License 2018.02.25 0 0 66618

...és ezt mire alapozod ... ? és ez "pici "...?

Előzmény: bordoxsara (66617)
bordoxsara Creative Commons License 2018.02.25 0 0 66617

"szemre" nem volt olyan vészes az olaj, de azért nemsokára kap még egy friss totalt. viszont van egy olyan jelenség, hogy a km óra picit kevesebbet mutat mint a valós sebesség. olyan 90-nél 70 körül mutat, de a 0-n áll alaphelyzetben. van valami tippetek, miért csinálja? lehet ez jeladó gond?

fussti1 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 66616

Sziasztok ! Ha valaki esetleg tudna nekem segíteni 2001-es Xsara 2 -höz keresnék motorháztetőt és jobb első sárvédőt EYCC (ezüst) színkóddal .  Köszönöm

toji76 Creative Commons License 2018.02.24 0 0 66615

Én inkább most tenném bele...

Előzmény: bordoxsara (66614)
bordoxsara Creative Commons License 2018.02.24 0 0 66614

Köszi az infókat, sokat segítettetek :) !

Valszeg a következő néhány ezer km utáni olajcserénél teszem majd bele, a mostani olaj így is tele lesz mindenféle lerakódással... Nem szeretném, hogy valami eltömődjön.

soryton Creative Commons License 2018.02.23 0 0 66613

....lehet akár most is , de inkább a 2-3000 ezer után mindenképpen ...  

Előzmény: bordoxsara (66609)
toji76 Creative Commons License 2018.02.23 0 0 66612

Ja 248.000 van a motorban nem károsítja.

Előzmény: toji76 (66611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!