Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 217307

akkor csak, hogy tiszta legyen a kép

van egy nyomás mérés

van egy beszívott levegő hőmérséklet mérés

és van egy légtömeg mérés

én azt hittem gondoltam a légtömeget a hőmérséklet+nyomás alapján számolják nem mérik.

Előzmény: 409 (217306)
409 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 217306

Valószínűleg több üzemanyagot is fog adni a nagyobb légtömegből* kiindulva és az több levegő önmagában is növeli az égési csúcsnyomást.

 

* vezérlő kérdése, hogy ezt meddig tolerálja hibajelzés nélkül.

Előzmény: bnorci71 (217305)
bnorci71 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 217305

tudjátok én csak műkedvelő vagyok így most kérdezek.

Ha becsapod a map szenzort és emelkedik a valós töltőnyomás a motorvezérlő honnan tudja, hogy több nafta is kellene? Mert több levegőtől nem fog jobban menni a verda csak a több naftától.

Előzmény: cam aro (217300)
lafanc Creative Commons License 2023.12.14 0 0 217304

"nem a max tolto nyomast akarom emelni, hanem a 0.4-0.6 barosbol szeretnek 0.8 korul. "

 

Ez nem fog sikerülni szimpla map csalással.  A Map csalásnak csak a (gyári)max töltőnyomás elérése után van hatása.

 

Írok rá példát. Ne a számokon lovagolj, az nem pontos. Az elv a lényeg.

 

Harmadikban 1500-ról csinálsz teljes gázas gyorsítást.

Mi történik?

2300-nál éri el a max töltőnyomást. Eddig nincs geo szabályzás. Geo szűkre húzva, ha elcsaltad a mapot,  ha nem. Mindegy. A map elcsalás hatása csak ettől kezdve érvényesül. Nem 1 bar lesz a valós max nyomás, hanem 1.3. Ez cirka 30% + levegőt jelent a gyorsítás végéig. (Vagy mindaddig amig a vezérlő Maxon tartja a nyomást. Pl: hosszú emelkedő) A légtömeg alapján ehhez a + levegőhöz kioszt valamennyi + kaját. Ez a nyereség a map elcsalással.

 

Kocogsz részterheléssel 100-al, 0.5 bar töltőnyomással, akkor meg tök mindegy, hogy el van csalva a map vagy nincs. Gázpedál 46%-on. Ha elcsalod a mapot-> magasabb töltőnyomás->több kaja és akkor 42%-os gázpedál állással kocogsz ugyanúgy 100-at. 

 

Viszont ha előzni kezdesz, akkor geot szűkre húzza és ameddig max töltőnyomáson gyorsítasz, addig  jelentkezik a + teljesítmény. (meg ameddig a turbó bírja) :D

Előzmény: cam aro (217300)
cam aro Creative Commons License 2023.12.13 0 1 217303

ez valami regio fuggo felszereltseg lehet. 

 

itt nincs ilyesmi a csigas szarokban. 

...vagy nincs veluk hiba... 

...vagy nem lattam meg ,ami fura lenne mert mar minden csigas meg startstopos.

 

ugyanakkor igen  keves googlis kereses alapjan.. 

biztos hogy ez a kondi onindito meghajto ? 

 

https://www.autoinsider.co.uk/problems/peugeot/3008/25310/p1a9c-energy-accumulator-fault

 

nem tudom mennyire megbizhato a link, de en erre tennem a voksom. 

kezeld ugy a velemenyem, hogy meg nem lattam ilyet.. csak fotel okoskodas. 

===============

 

 

Előzmény: cobra46 (217283)
cam aro Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217302

igaz... % oldalrol nem gondoltam bele.  (irtam, hasrapacsi )  

 

nem tudom ennel hogy van, a tobbsegnel +/- 20% koruli elterest enged az 'ablak' .. 

nekem annyi eleg lenne.

node..jegeljuk. 

tavaszig ugyse nyulok bele, addig meg ki tudja mi lesz..

 (valoszinu masik, mert most meg ~ jo aras, de tul a tizen mar rohamosan ertekveszto )  

Előzmény: mica-r (217301)
mica-r Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217301

4 tized részterhelésen (azaz duplázás) elég sok lesz szerintem. Ot még tök zárt a geó egyébként is

Előzmény: cam aro (217300)
cam aro Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217300

it tesz, hogy olyan 3,8-4,4V-ig nem nyúl az eredeti jelhez. FelettE viszonylag ""

 

egy 5V-s map szenzor felso meres hatara nem 4.5V ?

szvs 3.8V-nel mar kozel jarok a max turbo nyomashoz . .

 

 

olyat csinaloljal ami 2V kornyeket levesz 1.5V korulre.,

u. nem a max tolto nyomast akarom emelni, hanem a 0.4-0.6 barosbol szeretnek 0.8 korul. 

felette maradhat a gyari konfig. 

(hasrapacsi.. szam. majd megnezem a valost. )

 

am koszi. :)

Előzmény: manta-z (217286)
Lezli1946 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217299

Kedves Kollégák!

 

Túltárgyaltuk-- semmi sem megy a biztonság fölé, ez akkor is igaz ha gyakorlatban elszoktunk térni ettől...

 

Szakmailag - biztonságtechnikailag  a videoba sem lehet belekötni.., a látványos  show elemek ellenére is korrekt minden mozzanat!

 

Igaz hogy " parasztosan".,   költségkimélő magyar okosban a biztonságos kisütèst egy H4 - s izzó óvatos  rákötésével  is ellehet végezni , megvárva amig feszültség Zérora leesik.

 

Üdv C.

Előzmény: Törölt nick (217296)
othiss Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217298

na igen...ez a fránya villany...akkorát robban a szigeteletlen viláskulcstól...a kollégámat leszázalékolták e miatt....

Se arcvédő, se szemüveg, csak egy jobbkezes gumikesztyű...

Hát ez kevés, ha kiesik ankezéből a villáskulcs(a környéken elment a delej<belváros>)

Előzmény: Törölt nick (217296)
balabmw Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217297

Előzmény: Quattroman (217293)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 217296

A nagy áram istentelenül veszélyes ám.

Itt még jön az, az elektrolit kondenzátorok néha szétpukkannak, ha robbant már az ember képébe ilyesmi, inkább egy ekkora kis "cuki" bestiához felvesz egy arcvédőt meg egy kesztyűt.

 

Ezt egyébként érdemes megjegyezni, ha valamiért pl. épület  főelosztóba bemész, ne attól féljél elsősorban, hogy "megfogod" a fázist, az nem üt nagyobbat ott sem, a karvastagságú vezeték végén, mint odahaza a konnektorban.

 

Ellenben, ha pl. két fázissín közé beesik egy szerszám..ami nem szigetelt...BUMM...

 

 

A villanyautó aksikat is így kellene kezelni, teljes harci dísz, kordon, stb.

 

Persze minden pistike egy gatyába rángatja ki odaha a priuszból a 'malacot, hisz van áramtalanító, és az azért ritkán romlik el.

 

A munkavédelem az ilyen..., láncfűrészhez, zárt vágásbiztos ölötzet, arcvédő, hallásvédő, stb kellene dolgozni. A picivel is, az elektromossal is.

Pistabácsin meg falun tán lesz egy papucs, meg egy tréninggatya.

 

 De hivatalosan minden más mint háztájiban.

 

 

Előzmény: Lezli1946 (217294)
Paco155 Creative Commons License 2023.12.13 0 1 217295

Ez egy biztonságtechnikai oktatófilm.   És azért lássuk be van abban némi ráció, hogy egy ilyen eszközt ki kell sütni mielőtt kiszereled. Már csak a saját életösztönöd okán is.

Előzmény: Lezli1946 (217294)
Lezli1946 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217294

Ez a videó nem a Paksi atomerőmüben készült sérült , fokozottan veszélyes alkatrészek ,fokozottan biztonságos körülmények közt történő kiszerelésénél...

 

Jelige: Isten óvjon francia autóktól...

 

https://youtu.be/a6y2mktM08I?si=WB4HaNrhfB_EYsAW

Előzmény: Törölt nick (217292)
Quattroman Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217293

szerintem a főtengely jeladóra nem megy fesz hanem az indukálja, amíg jó...

Előzmény: Hyuing-II (217282)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217292

Háát..sok helyen írnak olyat, kicseréltük, semmi se történt, .... meg az sem lehet véletlen ,hogy valami hülye delta alakú csavaranya van beépítve, te azt házilag ne nagyon csavargassad jeligére.

A probléma itt, a kondi sem olcsó, a bontottak meg ugyanolyan kitudja milyenek, mint ami az autóban van.

 

 

Előzmény: cobra46 (217290)
padisah Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217291

és szeritnem nem 5V-ra, hanem többszáz voltra tölti.

ultrakapacitoroknak van ilyen több száz farad kapacitása, de max 2-3V a feszültsége, az 5V még talán elképzelhető, de inkább arra gondolnék, hogy a vezérlő konvertálja 5V-ra azt ami a kapacitorból jönne (és ami változik ahogy sül ki a kondi)

Előzmény: Törölt nick (217288)
cobra46 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217290

köszi a valaszt.., bocsi a nanofrados elirásért, ami persze farad ily csoda kajakos kondinál...,ilyesztő leirásokat olvastam egy esetleges kondenzáror csere utáni kinlodásokról ...,a kondi vezérlő természetesen nem vizsgálható..., ugyhogy az is csere.., nem semmi pénz..,

 

néztem youtube-on egy ilyen kondi cserét....,  lazán kicsavarta-becsavarta.., állitolag egy nap üzem után meglehet vizsgálni8?)----hogy mi lett még rosszabb a csere után????

 

üdv

Előzmény: Törölt nick (217289)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 0 1 217289

Helyesbítek, ez sajnos a nagyáramú, ami szarabb rendszer, tényleg 5V-ra kell töltenie. Ott van mellette az átalakító, ami a netes legendárium szerint inkább megdöglik, mint maga a kondenzátor.

De mivel cserélni semmit nem lehet diagbox nélkül, még kondenzátort sem, mert újra kell inicializálni, a vezérlőt meg pláne kódolni kell, így gyári diag nélkül csak kókányolni lehet.

 

Előzmény: cobra46 (217283)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 1 217288

PSA-nál nulladik a "diagboxos ténykedés".

Ha valamikor nem tetszett neki amit az indító kondenzátor művelt, akkor megjelent a hiba.

A hiba törlése után lehet azzal kalkulálni, hogy egy komolyabb próbaúton visszatér-e vagy sem.

 

A majd megmérünk egy szál multiméterrel, itt nem járható. Nem 660 nano farad, hanem 660farad kapacitású az a kondenzátor, és szeritnem nem 5V-ra, hanem többszáz voltra tölti.

 

Van hozzá valami inverteres dobozka is eldugva ott.., annyira nem tudom, mert utálom a startstopot, a gyakorlatban magyaroroszágon használhatatlan.

Kb ha én autóm lenne, már ki lenne kapcsolva, merthogy gyári konfigban, gyári programmal ezt (is) ki lehet.

 

Előzmény: cobra46 (217283)
Hyuing-II Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217287

Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (217285)
manta-z Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217286

Ezt a macskakaparást neked rajzoltam :)

5V-os MAP szenzor kimenetet vettem alapul.

Annyit tesz, hogy olyan 3,8-4,4V-ig nem nyúl az eredeti jelhez. FelettE viszonylag meredekebb átmenetben lecsíp a kimeneti jelszintből 10%-ot. 

Élesben nem próbáltam. Lehet kicsit finomhangolni kell az adott rendszerhez. 

 

Előzmény: cam aro (217266)
Törölt nick Creative Commons License 2023.12.13 -1 0 217285

Főtengely jeladó hiba, azért nem indul.

 

Egyszercsak megjön a jel, valamekkora, valamikor, de nem tetszik neki, ezért összevetve a veztengely jelével, bejegyzi a veztengely jeladó eltérést is.

Nincs jelentősége.

 

Az a hibakód igazából nem a veztengely jeladó hibája, ez egy téves fordítás/értelmezés, hanem azt akarja mondani ,hogy a főtengely jeléhez klépest számára hamisnak tűnik a veztengely jele.

 

A féklámpánál meg a negyed évszázados autóban kicsit kontaktos az egyik kapcsoló áramör, vagy csak kopottak a dolgok,... ha nem tök egyszerre bont és kapcsol össze a két áramkörös kapcsoló, kb pár ms-on belül, akkor máris megjelenik ez a hiba.

 

Előzmény: Hyuing-II (217282)
balabmw Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217284

" a főteng. jeladó nincs jel,    vez. teng. jeladó valószínűtlen jel, "

Ezek 5V-os jeladók,ECU táplálja őket

 

Féklámpa kapcsoló 12V-t kapcsol és bont az ECU felé

 

 

Előzmény: Hyuing-II (217282)
cobra46 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217283

Sziasztok!


Citroen C4 2012 Hdi Startstopos !

Egyetlen-Állandó Hibakód : P1A9C---"Energy Accumlator Failer" hiba+SERVICE világit.., Gyakorlatilag ez a hibakód a bal doblemezre felszerelt nagykapacitású inditó kondenzátorra vonatkozik és nem a gyárilag beépitett AGM akkummlátorra!!

Ez kb 5V és 660nf kapacitásu kondenzátor ami ---leirás szerint kb 4-5 autóbeinditásra jó...

Kérdésem: Mezei multiméterrel mérvadóan lehetne vizsgálni??? Esetleg milyen tapasztalatok vannak egy uj kondenzátor csere után??? Simán kicserélhető? Vagy valóban  Diagbox-s ténykedés elkerülhetlen???

köszi minden segitőkész választ!

Hyuing-II Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217282

Jó napot Urak!  Rég jártam erre de a szükség ismét idehozott.   POLO 2000 1.4  AKK  a tünet:   90-100 nál véletlen szerűen leáll a mot.  és utána nehezen indul újra.  Hiba kód  : a főteng. jeladó nincs jel,    vez. teng. jeladó valószínűtlen jel,     féklámpa valószínűtlen jel.  üzemanyag nyomás jó, mennyiség rendben.  aki tudja nézze meg már lécci, hogy nem egy helyről kapja a feszkót mind három?  Nem akarom elhinni, hogy mind döglődik.  Jól gondolom?

lacipécs Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217281

Igen.

vezetékek az óracsoportig nem szakadtak a 6,14 lábtól.

Belemérve szakadás van a 6-14 között és nem 60ohm ,ráadott gyújtáson teshez képest 0V fesz van rajta.

1es lábon ott a gyújtás. 7esen 8,5V.

Megrendeltem a bontott óracsoportot hozzá.(ügyfél intézi)

Köszönöm a rajzot!

 

Előzmény: 409 (217277)
balabmw Creative Commons License 2023.12.13 0 0 217280

Köszi

Előzmény: 409 (217279)
409 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 217279

AutoData

Előzmény: balabmw (217278)
balabmw Creative Commons License 2023.12.12 0 0 217278

Ezt milyen programból ollóztad?

Előzmény: 409 (217276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!