tudjátok én csak műkedvelő vagyok így most kérdezek.
Ha becsapod a map szenzort és emelkedik a valós töltőnyomás a motorvezérlő honnan tudja, hogy több nafta is kellene? Mert több levegőtől nem fog jobban menni a verda csak a több naftától.
"nem a max tolto nyomast akarom emelni, hanem a 0.4-0.6 barosbol szeretnek 0.8 korul. "
Ez nem fog sikerülni szimpla map csalással. A Map csalásnak csak a (gyári)max töltőnyomás elérése után van hatása.
Írok rá példát. Ne a számokon lovagolj, az nem pontos. Az elv a lényeg.
Harmadikban 1500-ról csinálsz teljes gázas gyorsítást.
Mi történik?
2300-nál éri el a max töltőnyomást. Eddig nincs geo szabályzás. Geo szűkre húzva, ha elcsaltad a mapot, ha nem. Mindegy. A map elcsalás hatása csak ettől kezdve érvényesül. Nem 1 bar lesz a valós max nyomás, hanem 1.3. Ez cirka 30% + levegőt jelent a gyorsítás végéig. (Vagy mindaddig amig a vezérlő Maxon tartja a nyomást. Pl: hosszú emelkedő) A légtömeg alapján ehhez a + levegőhöz kioszt valamennyi + kaját. Ez a nyereség a map elcsalással.
Kocogsz részterheléssel 100-al, 0.5 bar töltőnyomással, akkor meg tök mindegy, hogy el van csalva a map vagy nincs. Gázpedál 46%-on. Ha elcsalod a mapot-> magasabb töltőnyomás->több kaja és akkor 42%-os gázpedál állással kocogsz ugyanúgy 100-at.
Viszont ha előzni kezdesz, akkor geot szűkre húzza és ameddig max töltőnyomáson gyorsítasz, addig jelentkezik a + teljesítmény. (meg ameddig a turbó bírja) :D
Túltárgyaltuk-- semmi sem megy a biztonság fölé, ez akkor is igaz ha gyakorlatban elszoktunk térni ettől...
Szakmailag - biztonságtechnikailag a videoba sem lehet belekötni.., a látványos show elemek ellenére is korrekt minden mozzanat!
Igaz hogy " parasztosan"., költségkimélő magyar okosban a biztonságos kisütèst egy H4 - s izzó óvatos rákötésével is ellehet végezni , megvárva amig feszültség Zérora leesik.
Itt még jön az, az elektrolit kondenzátorok néha szétpukkannak, ha robbant már az ember képébe ilyesmi, inkább egy ekkora kis "cuki" bestiához felvesz egy arcvédőt meg egy kesztyűt.
Ezt egyébként érdemes megjegyezni, ha valamiért pl. épület főelosztóba bemész, ne attól féljél elsősorban, hogy "megfogod" a fázist, az nem üt nagyobbat ott sem, a karvastagságú vezeték végén, mint odahaza a konnektorban.
Ellenben, ha pl. két fázissín közé beesik egy szerszám..ami nem szigetelt...BUMM...
A villanyautó aksikat is így kellene kezelni, teljes harci dísz, kordon, stb.
Persze minden pistike egy gatyába rángatja ki odaha a priuszból a 'malacot, hisz van áramtalanító, és az azért ritkán romlik el.
A munkavédelem az ilyen..., láncfűrészhez, zárt vágásbiztos ölötzet, arcvédő, hallásvédő, stb kellene dolgozni. A picivel is, az elektromossal is.
Pistabácsin meg falun tán lesz egy papucs, meg egy tréninggatya.
Ez egy biztonságtechnikai oktatófilm. És azért lássuk be van abban némi ráció, hogy egy ilyen eszközt ki kell sütni mielőtt kiszereled. Már csak a saját életösztönöd okán is.
Ez a videó nem a Paksi atomerőmüben készült sérült , fokozottan veszélyes alkatrészek ,fokozottan biztonságos körülmények közt történő kiszerelésénél...
Háát..sok helyen írnak olyat, kicseréltük, semmi se történt, .... meg az sem lehet véletlen ,hogy valami hülye delta alakú csavaranya van beépítve, te azt házilag ne nagyon csavargassad jeligére.
A probléma itt, a kondi sem olcsó, a bontottak meg ugyanolyan kitudja milyenek, mint ami az autóban van.
és szeritnem nem 5V-ra, hanem többszáz voltra tölti.
ultrakapacitoroknak van ilyen több száz farad kapacitása, de max 2-3V a feszültsége, az 5V még talán elképzelhető, de inkább arra gondolnék, hogy a vezérlő konvertálja 5V-ra azt ami a kapacitorból jönne (és ami változik ahogy sül ki a kondi)
köszi a valaszt.., bocsi a nanofrados elirásért, ami persze farad ily csoda kajakos kondinál...,ilyesztő leirásokat olvastam egy esetleges kondenzáror csere utáni kinlodásokról ...,a kondi vezérlő természetesen nem vizsgálható..., ugyhogy az is csere.., nem semmi pénz..,
néztem youtube-on egy ilyen kondi cserét...., lazán kicsavarta-becsavarta.., állitolag egy nap üzem után meglehet vizsgálni8?)----hogy mi lett még rosszabb a csere után????
Helyesbítek, ez sajnos a nagyáramú, ami szarabb rendszer, tényleg 5V-ra kell töltenie. Ott van mellette az átalakító, ami a netes legendárium szerint inkább megdöglik, mint maga a kondenzátor.
De mivel cserélni semmit nem lehet diagbox nélkül, még kondenzátort sem, mert újra kell inicializálni, a vezérlőt meg pláne kódolni kell, így gyári diag nélkül csak kókányolni lehet.
Ha valamikor nem tetszett neki amit az indító kondenzátor művelt, akkor megjelent a hiba.
A hiba törlése után lehet azzal kalkulálni, hogy egy komolyabb próbaúton visszatér-e vagy sem.
A majd megmérünk egy szál multiméterrel, itt nem járható. Nem 660 nano farad, hanem 660farad kapacitású az a kondenzátor, és szeritnem nem 5V-ra, hanem többszáz voltra tölti.
Van hozzá valami inverteres dobozka is eldugva ott.., annyira nem tudom, mert utálom a startstopot, a gyakorlatban magyaroroszágon használhatatlan.
Kb ha én autóm lenne, már ki lenne kapcsolva, merthogy gyári konfigban, gyári programmal ezt (is) ki lehet.
Egyszercsak megjön a jel, valamekkora, valamikor, de nem tetszik neki, ezért összevetve a veztengely jelével, bejegyzi a veztengely jeladó eltérést is.
Nincs jelentősége.
Az a hibakód igazából nem a veztengely jeladó hibája, ez egy téves fordítás/értelmezés, hanem azt akarja mondani ,hogy a főtengely jeléhez klépest számára hamisnak tűnik a veztengely jele.
A féklámpánál meg a negyed évszázados autóban kicsit kontaktos az egyik kapcsoló áramör, vagy csak kopottak a dolgok,... ha nem tök egyszerre bont és kapcsol össze a két áramkörös kapcsoló, kb pár ms-on belül, akkor máris megjelenik ez a hiba.
Egyetlen-Állandó Hibakód : P1A9C---"Energy Accumlator Failer" hiba+SERVICE világit.., Gyakorlatilag ez a hibakód a bal doblemezre felszerelt nagykapacitású inditó kondenzátorra vonatkozik és nem a gyárilag beépitett AGM akkummlátorra!!
Ez kb 5V és 660nf kapacitásu kondenzátor ami ---leirás szerint kb 4-5 autóbeinditásra jó...
Kérdésem: Mezei multiméterrel mérvadóan lehetne vizsgálni??? Esetleg milyen tapasztalatok vannak egy uj kondenzátor csere után??? Simán kicserélhető? Vagy valóban Diagbox-s ténykedés elkerülhetlen???
Jó napot Urak! Rég jártam erre de a szükség ismét idehozott. POLO 2000 1.4 AKK a tünet: 90-100 nál véletlen szerűen leáll a mot. és utána nehezen indul újra. Hiba kód : a főteng. jeladó nincs jel, vez. teng. jeladó valószínűtlen jel, féklámpa valószínűtlen jel. üzemanyag nyomás jó, mennyiség rendben. aki tudja nézze meg már lécci, hogy nem egy helyről kapja a feszkót mind három? Nem akarom elhinni, hogy mind döglődik. Jól gondolom?