Keresés

Részletes keresés

Szmuk Creative Commons License 2021.06.02 0 0 92633

Meglátásom szerint, egy kicsit korán mentek.

 

Mi tavaly 06.18-06.28.-között toltuk a TET-et a balkánon, és még ekkor is bőven csapadékos időszak volt.

Ők még havat is látnak elég sokat, meg nincs melegük :).

Előzmény: Kelcsiapu (92632)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 1 92632

 

Ti biztosan tájékozottabbak vagytok, mint én, így gondolom, hogy tudjátok, hogy lehet drukkolni Lipkaláéknak egy Szerbiai TET túra sikeréhez!

 

https://www.youtube.com/watch?v=KLkQdWG0EQQ

Előzmény: ronya1 (92630)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92631

😊 

 

Most megnéztem újra azokat a 2013-as felvételeket, de tényleg brutális helyeken mentetek akkor (is). Egyébként gyönyörű a táj, a Fogarasi havasok, de helyenként tényleg a túlélésért küzd ilyenkor az ember. Az az ominózus lejtő meg valóban olyan, hogy inkább a motor, mint a testi épség....... még lentről felfelé nézni is szédítő, nemhogy fentről lefelé a motorral oda, ahol vagy egy sikeres kanyar a vége, vagy egyenesen a szakadék....... A lényeg, hogy azt is ügyesen megoldottad, és egy klassz emlék maradt a végére! 😊

A csonttöréstől én is tartok egy picit, mert nem kell ahhoz sziklás terep, az alföldi futóhomokon is lehet taknyolni akkorát, hogy csak na..... azután meg vagy szerencséd van, vagy pedig jöhet az a két hónap merev "pihenő"........

Előzmény: ronya1 (92630)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92630

aki a lejtőn huzigálja a motorját az alapból hülye :))

amúgy az durva túra volt mindent összetörtem, eléggé mélyponton voltam ügyessé terén

 

amúgy egy másik kék ténérével beszereztem egy gipszet bokától heréig 6 hétre, utána 5 hét gyógytorna után egész jól mentem, ilyen akció után azért szerintem mindenki inkább lát 50 karcot a motor oldalán, mint még egyszer 5 kiló gipszet magán

Előzmény: Kelcsiapu (92627)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92629

Bocsánat!!! 😊 Nem volt ám semmi rossz indulat a célzást illetően! 😊 Csak az a Taki-féle felvétel annyira jól visszaidézi a 200 kg-os motorok Bálna túráinak nehézségeit......... 😊 De tudod Te, hogy mire gondoltam........ 😊

Előzmény: Mistral1 (92628)
Mistral1 Creative Commons License 2021.06.01 0 1 92628

Nem célozgatunk, mert értem én ám a viccet - csak nem szeretem... :-) :-)

--

A homok is azért jó a Tenerének - mert hát oda termesztették eleve :-)

És pont Takitól hallottam először, hogy a Tenere eleve rali-motor, neki kell egy "kis" sebesség, hogy jól érezze magát. A homok meg szintén kívánja a sebességet - innentől homokra a tenere ideális választás! :-))
-
A Bálnán hardozni - nna, az viszont nagyon nem a 200 kilósok műfaja...

--

Fejreállítva folyik - ez bizony igaz, és csak  egyetlen ellenszere van: próbálod a beöntőnyílást legfelül tartani motorozás közben.

 

Annak a benzinszagnak viszont járjál utána - mert ez egy 2T Komar-JAWA-nál természetes, de itt nagyon nem! Az enyém "szagtalan".
A szag két helyről jöhet: 

1.     a sapka szelel túl jól

2.     vagy a karbi tűszelep nem zár és túlfolyik

3.     az AC is ereszthet, bár ez nem sűrűn ferdül elő

(és akkor három az a kettő)

 

--

Ejj, az a 335-45 centis rugóút elől...

Előzmény: Kelcsiapu (92627)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92627

Én csak 189 magas vagyok....... viszont a másik a versenyzőkkel ellentétben az, hogy mi többnyire "féltjük" a motorjainkat, mert a javítás, alkatrész igen drága mulatság, így ez szerintem visszavesz a többségnél a bátorságból......... a versenyzőknek a győzelem a cél, a javítási költségek sokadlagosak........ Bár van, aki a lejtőn lefelé sem sajnálta lehúzni a kék Tenerkéjét......... 😊

Előzmény: rati update (92623)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92626

Örülök Ronya, hogy belinkelted a belga Gaston Rahier-t, mert az Ő példája pont jó nekünk ide most a magasság-súlypont elmélethez! Nekem is egyből ő jutott az eszembe........ Imádtam nézni anno a Dakar közvetítéseket az Eurosport-on, ahogyan "divatba jött" a tepsi antenna, és nekünk is lett otthonra egy a 90-es évek elején.......... az NBA és a Dakar volt az akkori érdeklődésem középpontja......... természetesen a lányok után......... 😊

Előzmény: ronya1 (92624)
rati update Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92625

Ez jó! :o)

 

De ők azért vérprofik voltak.

 

Előzmény: ronya1 (92624)
ronya1 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92624

 

csak annyit mondhatok nem vagytok bátrak ;)

pár dakart megjárt az úriember, szerintetek mennyi lába ért le a motorról...

Előzmény: Kelcsiapu (92622)
rati update Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92623

Én viszonylag magas vagyok, 193cm, így leér a lábam rendesen, de volt egy-két feszült pillanatom, hogy meg tudom-e tartani a motort vagy sem.

A súlypont tényleg nem mindegy, hogy milyen magasan van. Ebből a szempontból a Yamaha XTZ 660 nincs a topon. 20 liter üzemanyag a magasban, nem túl biztató. Rakhatták volna az ülés alá, mint a BMW.

Könnyű, száraz terepen jó vele menni egyébként. Főleg földúton lehet jó tempót kihozni. Végül is rally gép. :o)

 

Ami nagyon gagyi ezen a motoron, hogy a tanksapka záron keresztül kifolyik az üzemanyag, ha feltöltött tartállyal mész terepre. Arról nem is beszélve, hogy képtelenség ezt a motort garázsban tartani, olyan benzinszagot csinál zárt helyen.

 

Előzmény: Kelcsiapu (92622)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92622

A tömeg mellett persze az sem mindegy, hogy milyen arányban áll egymással a motor, és a motoros...... Van akinek álló helyzetben telitalpra simán leér a lába, így vészhelyzetben is könnyebben meg tudja tartani a motorját..... pl. egy magasabb súlypontú motorral egy magasabb motoros...... de ha álló helyzetben már eleve pipiskedni kell, ott minden bonyolultabb lesz egy borulás közeli helyzetben, megállni is, meg adott esetben talpra állítani a motort is........ más a helyzet egy alacsonyabb súlypontú motornál (pl. Transalp), ahol a földhöz közelebb könnyebben tudsz egyensúlyozni is, bár tömege annak is van nem is kevés (és arról sem ér le éppen mindenkinek telitalpra a lába), ha egy eldőlés után fel kell állítani........ A lényeg, hogy mindenképpen izzasztó a műfaj! De hát ezért (is) szeretjük....... 😊

Előzmény: rati update (92621)
rati update Creative Commons License 2021.06.01 0 0 92621

Valaki anno leoltott, hogy nem érti miért forszírozom a motorok tömegét. Hát ezért, mert a tömeggel nem tudsz mit kezdeni, kiszívja az erődet terepen. Egy könnyebb borulás egy árokba és már alig tudod egyedül, ha tudod, felállítani a motorodat.

Mistral1 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 92620

Az, az, én is kapkodtam erősen a levegőt, még olyan helyen is, ahol sohase is gondoltam volna... ;-)
A tetőn a napi vízadagom felét be is nyeltem egyből.

Előzmény: ronya1 (92618)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.31 0 0 92619

Köszönöm Ronya, hogy megosztottad velem ezt a titkot!!!

 

Ígérem, hogy nem fogom elmondani senkinek sem! 😊

Előzmény: ronya1 (92618)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 92618

elárulok egy titkot:

ezeketbaz izmosabb szopásokat nem jó megélni, néha olyan fáradt az ember levegőt alig tud venni

este kicsit megpihenve kezd csak jó lenni :)

 

Előzmény: Kelcsiapu (92617)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.31 0 0 92617

Szia Dénes!

 

Köszönjük az újabb élménybeszámolót!

 

Olvasni is jó volt, megélni pedig biztosan annál inkább!!! 😊

Előzmény: Mistral1 (92616)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.30 0 3 92616

TOT bejárás, #2


Kis kiegészítés:
Ketten lemondták a részvételt, a szobájuk felszabadult - aminek a vendéglátók érthető okokból nem örültek. Aztán indulás előtt váratlan "ajándék" - Buchoék bejelentkeztek hozzám, aztán a szállásra is - amit meghagytam titoknak a többiek számára. Bejött :-)) Sajnos Imi nem tudott megvárni minket a kuplungos késés miatt :-(

És lőn második napja az bejárásnak.
A svéd gyártmányú asztalon az étkezőben a reggeli, a parkolóban a motorok, a fejekben a napi vágyak: kiknek a motorozás, kinek a motor-szállítás :-( Bocs Szattis! Fájó szívvel és teli hasakkal indultunk neki a napi penzumunknak.
Bucho a Tenerével, Attila a tényleg slickre kopott gumis kawával jött velünk a Mayer kápolnáig - valsz megneszelték, hogy Szálkától fölfelé igen érdekes lesz az utunk...
Egy-két érdekes rész akadt eddig is, pocséták, nedves-agyagos talaj a benőtt erdőben, a mély fűben megbúvó fatuskók a kerítés mellett - de Bucho akksiján kívül minden és mindenki túlélte ;-)
A kápolnától gyönyörű a kilátás és az "Üvegtigris" is készült már a szezonra. Buch motorját betoltuk és elköszöntünk egymástól. Legurultunk Szálkára, át a falun, és a tó meletti úton nekiindultunk a szexárd alatti domboknak: két drz, egy crf300 és a"nagy", a 660-as tenere :-)
Itt is benőtt erdők és hatalmas pocséták az úton, keresztben, hosszában. Piruettek, ügyeskedések. Dávid megnézte kormányvéggel, hogy milyen mély a víz - mi meg jól elhittük, nem kételkedtünk a szavában :-))
Aztán amikor először visszagondoltam arra a mohácsi motor-mosogatóra... Merthogy kőkeményre száradt a tegnapi sár - a kerék csak a gumi járátát takarította ki, emiatt pillanatok alatt beállt a kerekem :-(((
Az elején nem volt túl nagy baj, de amikor rosszabbra fordult a helyzet, akkor lett. Egy 1-200 m-es emelkedő, süppedős-ragadós talaj kifogott a nagyvason, a többiek többé-kevésbé fel tudtak mászni, én meg reménytelenül elfáradva integettem a többieknek :-) Visszajöttek két gurtnival és felvonszoltak. Pár km-t tudtunk megtenni pár óra alatt :-(
Robink is bejelentkezett a szombat közepi távra, a Duna túloldalán várt minket az 51-es körforgalmában. Küldtünk neki vidámító sms-t, hogy - nem - kicsit késünk :-(
Fönt kiértünk az erdőből, a kaszálón kicsit meghajtottam a gumikat, hogy tisztuljon. Nem vállaltam be a lefelé utat újra az erdőben, a legrövidebb úton irány lefelé Szexárdra, a Setét völgybe. Belefutottunk egy "kellemesen" qrvameredek löszfalas vízmosásba - de hát lefelé minden motor tud közlekedni, át-le-verekedtük magunkat. Gyors tankolás - (már akinek kellett...) - és futás Robihoz. Nem találtuk a megbeszélt helyen, ezért továbbmentünk Dusnokig, ahol lekanyarodtunk a földútra és meg is álltunk rögtön egy büfénél. Gyors telefon Robihoz - 20 méterre kanyarodtunk el tőle, siet utánunk :-)
Megjött az új szerzeménnyel, a 990 Adv-vel - aztán nekiindultunk Hajósnak. Pár - bár teljes útszélességű - pocsolya, hosszú tempós-poros egyenesek. Aztán jött a klasszikus jel - az egyre magasabbra növő fű a nyomban, ami ritkás forgalomra utal :-( AZtán mint minden jónak, ennek az útnak is vége szakadt egyszer: egy lapályos, nedvesnek tűnő réten mentünk tovább - egy bezárt, bár nyitható kapus területig - ahol páran nekiindultak felderíteni a túlsó kijáratot.
Nem lett meg - de egy másik, az előzőnél jobban kijárt úton visszafordultunk.
Jobbről-balról szélfútta, hatalmas hullámzó búzamezők, az út mellett egy magányos fa - gyönyörű volt!!
Beértünk Hajósra, kis kunkor a pincesoron - és nekiugrottunk a várvavárt homoknak végre. Isteni volt - mint mindig!
Pár saracska - győnyörű dombvidék, virágzó árvalányhaj. Rém után Csávoly felé volt egy jó "kis" fosóhomokos rész - nyárra naggggyon baba lesz!!
AZ egyik vizes rész "kicsit" megviccelt - kiállva, nagy tempóval belerongyoltam - és a két oldalt felcsapó víz mindkét lábamat "lemosta" a lábtartókról. Nem volt időm túlságosan megrémülni - mert a tökömmel landoltam az ülésen :-( Megúsztam bukás nélkül - de még a sisakom teteje is saras-vizes lett.
Sokat késtünk, az Ólom-hegy kimaradt a bejárásból, siettünk a csávolyi Texasba kajálni. Jó félórás késéssel érkeztünk meg az asztalfoglalásunkhoz.
Rendelés, kaja - és csodálkozás a mögöttünk érkező zivatarra :-) Nagy mákunk volt, nem lett volna jó, ha "kint" kap el minket...
Amint elvonult, esőruha nélkül hazafelé vettük az irányt, bár már aszfalton. Jólesett a fürdés, aztán a vacsora, borocskák, sörikék...

 

És véget ére az második nap.

Előzmény: Mistral1 (92605)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.27 0 1 92615

😊

 

A pancsolásról jut eszembe egy kis múltidéző a Joci szemével és fülével:

 

https://www.youtube.com/watch?v=p9Jd-LawHXw

 

Nemhiába, élni tudni kell!!! 😊

Előzmény: Mistral1 (92614)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.27 0 0 92614

Az a kedd nem lesz vészes nap, haladunk délnek - aztán Tamásiban összevizezzük a micsodánkat a fürdőben - sztem jól fog esni mindenkinek.

Ha 40 fok volt napközben, akkor azért,  ha meg 18 fok és eső - akkor meg azért lesz finom a termál :-)

Előzmény: Kelcsiapu (92613)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.26 0 0 92613

Valamelyik estét, vagy estéket megoldom majd.

Mindenből azért nem szeretnék kimaradni!!!

De engem 20-án szokás szerint még az ÁFA-bevallás fog szórakoztatni........

Előzmény: Mistral1 (92612)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.26 0 0 92612

Tökéletesen!

Csak pont az esti parolázásokból maradsz így ki :-(  De akkor a következő TOT-ra meglesz már a tapasztalat! ;-)))

 

Apáti még nem veszett el teljesen - ott próbálnak árat kalkulálni.

Előzmény: Kelcsiapu (92610)
ronya1 Creative Commons License 2021.05.26 0 0 92611

nyomtass amnyi itinert amennyi induló van és a többsége odaér, az élet kemény a gyengék mindig eltűnnek

ha az utolsó 10 nem kap kaját ( reggel közölni kell a csapattal) akkor még nem is fognak sokat tökölni útközben :))

Előzmény: Mistral1 (92607)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.26 0 0 92610

A fiaimmal sokat kempingeztünk a Balatonnál, de mindig kijelölt helyeken.

A sátrazás hangulatát nem tudja visszaadni más....... persze volt a sátorban hűtőgép, bojlis ágy, stb...... full kényelem........ 😊

 

Szóval, ha jól raktam össze, akkor

07.18-19-én vasárnap és hétfőn Porván lesz éjszakázás,

07.20-21-én kedden és szerdán Tamásiban,

07.22-23-24-én csütörtökön, pénteken, és szombaton pedig Bátaapátiban.

 

Ami azt jelenti, hogy ott ébredünk, onnan indulunk, és oda érünk vissza.

Tehát ha futóval elhúzom a mocit valamelyik reggel az egyik kiinduló pontra, akkor tudok csatlakozni az aznapi túrához, és ha ad-hoc megoldom sátorral az éjszakázást (nem kell előre szállást foglalnom), akkor akár a következő nap is gurulhatok Veletek........

 

Jól gondolom? 😊

Előzmény: Mistral1 (92609)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.26 0 0 92609

Van ahol lehet, van ahol nem.
Kedd-Szerda Tamásiban a Termál kempingben lesz - ott aztán ami belefér.

Cs-P-Sz - Bátaapátiban kicsit neccesebb lesz... Ott talán a vadkemping 500 m-re a szállástól - arra volt sík rész :-)    Mo-on egy helyen 24 órát lehet maradni - vagyis minden este száz méterrel odébb kell menni :-)

Előzmény: Kelcsiapu (92608)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92608

😊 Értem a követendő kritériumokat! Teljesen észszerű! A szabály, az szabály! Meg ugyebár azok az íratlan törvények........ 😊

 

Talán csak sátrat is lehet majd állítani valamelyik szállás hátsó kertjében..... de gondolom, hogy ezt is egyeztetni kell majd előre.......

Előzmény: Mistral1 (92607)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 2 92607

:-)
-

A szállások miatt lesz korlát - éjszakára. (18; 20 és 36)

Nappal viszont elég széles az út (meg hosszú is...) - sokan elférünk rajta!
Egyetlen baj van - ha nekibuzdulunk 30-an induláskor és menet közben 29 pihen, amíg vki porlasztót cserél, defektet szerel vagy vmi hasonlóan lebilincselő dolgot vitelez kifelé éppen...

 

Nem hagyunk hátra senkit - ez alap. De az is, hogy nem vmi bontószökevény csotrogánnyal állítok be a társaságba, mert ha ott gond lesz, akkor 30 embert szívatok vele, ennyinek teszem tönkre a napját :-(

Nem célszerű 20-40 főnek egyben motorozni! A jelenkezések során dől majd el, hogy jön-e olyasvalaki, akire rá merem majd bízni a fele bandát - és akkor fél-1 óra csúszással követnénk 1mást. Addigra elülne a por is, a benzinkút meg a büfé is fellélegzik a siserehad után - a következő roham előtt...

 

--

FEGYELEM. Máshogyan nem is működik a csapatban motorozás.

A legfontosabb ökölszabály - amit nagyon komolyan fogok venni, és vki nem tartja be, akkor "száműzöm" a

végére:  Mindenki a MÖGÖTTE jövőt   vezeti, annak mutatja az utat - nem az előtte menőt követi!!!!!

 

A második: a túravezetőnek mindig igaza van :-) :-))))

Előzmény: Kelcsiapu (92606)
Kelcsiapu Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92606

😊

 

De jó volt olvasni az élménybeszámolód!!! 😊

 

Köszönöm szépen Dénes a sorokat, és a fotókat is!!! 😊 Eső és sár lehet majd júliusban is...... A korábbi évek találkozóiról készült videókat nézve érdekesnek tűnik a hazai rendezés abból a szempontból, hogy ha nem is a teljes hétre, de bizonyos napokra igencsak megnövekedhet a létszám....... A bejáráson megértem a létszámkorlátot, de a júliusi héten is lesz majd ilyen korlát?

Előzmény: Mistral1 (92605)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 2 92605

TOT bejárás, #1

Először jó ötletnek tűnt - de az időjárásra fogadni lehetne, ez mindig bejön: vagy esni fog, vagy nem.

A talajtól volt kis "félés", hiszen majd' kéthetes esők után 1-2 napos száradási idő után mentünk. A homokkal nincs baj, de az csak az odaút alig harmada-fele volt. Nekivágtunk a szokásos lendülettel - a "Mi baj lehet!?" -tel.
Este még egy srác kérdezte a facén, hogy "holnap Pest körül lesz-e vmi túra?". Betrollkodtam neki a Szöged-Mohácsot, amit illedelmesen leokézott'.
Indulás reggele, talipont - esek hanyatt, hát ez képes volt lejönni a kilences indulásra Nagyfaluból... Peti, le a kalappal előtted!
Új AT, elől-hátul K60 - ezen kicsit aggodalmaskodtunk... De, megint, "Mi baj lehet!?" :-)
Átkeveredtünk Szögedén, aztán a gyors homokfutam Kelebiáig. Az elején a régi kisvonat nyomvonalán toltuk

 a nagyszéksósi bivalyosig - ahol bizony be köllött' öltözködni.

Innen nagyjából a déli TET nyomon mentünk.


Peti ismeretlen volt a bandában, de nagy gond nem volt sem vele, sem a homokkal, a homok kemény volt, Peti meg gyűrte :-) (talán, 10-15-tel tartott vissza minket, de nem volt vészes. Aztán Ásotthalom-Gátsornál megálltunk vetkőzni - és aznap már nem is került vissza az esőgúnya.
Kelebia előtt az út pont nekifut a kerítésnek - paroláztunk egyet a fogdmegekkel, hogy nem a migránókért jöttünk, hanem "csak" szaladunk itt tovább. Klassz "kis" vágta volt az a 2-3 km :-)  (sok behajló bokor, aztán az egyik kettőnket is megviccelt "kicsit", amikor a hajlékony ágak között egy 3-4 centis gally kitépte a kezünkből a kormányt :-(
Homoknak vége - de, nyílt terüleket kerestem a tervezéskor, amik talán száradtak valamennyit az elmúlt két napban - és lőn!

 

Az elmaradhatatlan repcés kép :-) 

Egészen jól sikerült haladni -

persze néhány "lavór" mindig volt pár km-enként, ezeket vagy lendületből/erőből, vagy lassan, fülre szorított bokával vettük. Itt már előjött a gumik közötti különbség - a K60 és ne csak őt bántsuk -

 

MINDEN enduro gumi - teljes szívéből, őszintén utálja a sarat.

Ez az AT piruettjeiből és néhol az elfekvéseiből is kiderült. Katymár környékén, ahol pont aszfaltot fogtunk - megszületett a döntés - ez  már nem a 250kg+K60  világa - Peti elköszönt és keresett egy minél többszámjegyű utat hazafelé. Egy fékkar, kézvédő lett a mínusz, reméljük, a festés sem szenvedett túl sok maradandó nyomot.

 


Hercegszántó, vasszűzmária -

  Mohács, komp. Jólesett már a kis pihenő.


Némelyek a túloldalon egy mosóban lekönnyítettek 10 kilókat - ennek majd a későbbiekben jelentősége lesz - én harci díszként cipeltem a saraimat.
Irány Véménd, a Mecsekalja. Tempósan haladtunk, hosszú egyeneseket választottam, a szél elfújta a port - sár alig, POR! Aztán egy tehenészet lezárta kapujával az utat :-(
Útvonal-rögtönzés - de hát pont erről szól a bejárás :-))  Nyomkodom a "robotasszonyt" (gyk: gps), vissza, az eredeti 200m aszfaltos kerülőhöz.
Csoki beszól, hogy ne ezt, hanem egy másik utat válasszuk, ami ugyan 2 km, de aszfaltmentes... Nna jó, gyerünk, Mi baj lehet!? :-(
Hát pont a királyra is halálos patak, a Csele völgyébe futottunk bele, szép, árnyas fák között, ahol az agyagos talajnak esélye sem volt száradni :-(
Kisebb-nagyobb emelkedő is befülelt - amit az egyik 660-as Tenere kuplungja nem díjazott és megadta magát :-(((
Nem tudjuk volt-e előzménye, ne törjünk pálcát a sofőr fölött! Egy helyi terrano utolért minket - és erősen lebeszélt a továbbhaladásról, vissza a faluba, a 20m aszfalthoz...
Nissan el, 4-en kivonszoltuk a mocsárból a vasat és egy szárazabb kaszálón hagytuk kicsit hűlni, hátha... Addig visszasétáltunk a sajátjainkhoz. A legelőn "vonónyalábba" fogtam a másik 3YF-et - és behúztuk az aszfaltra a faluba egy másik úton. Meglocsolva, 0 fokra hűtve - semmi, csúszik. Nem kicsit, nagyon :-((
Kupaktanács, telefonkodás - a motort otthagytuk a reggeli mentésig, és innen a 10 km-es "toronyirányt" helyett vissza Mohácsra, és aszfalt a szállásig - immár két személlyel... A vacsit zárás után egy órával kaptuk meg, de szerencsére ez most kivételesen a konyhásoknak is így volt jó :-)
Reggel jön az asszonya egy futóval az "emberért" meg a motorért.  A jóleső vacsi után a napi adomázás, hozzá a fröccsök, sörök, viccök' :-))

 

És imígyen vala az első nap.

 

(sarazós képek-vidijók később)

Előzmény: Kelcsiapu (92602)
Mistral1 Creative Commons License 2021.05.25 0 0 92604

:-)))))

Örömöd hiábavaló - verőfényes napsütésben szoptuk végig a délelőttöt a Szálka-Szexárd közötti erdő mélyén...
Aztán pár vargabetűs kitéró Hajós előtt a DVCS környékén :-) - innen elsőrendű homok, hullámok, kanyargók le Csávolyig. Igen jólesett a TEXAS-ban a Zebéd - és ott láttuk, hogy mi elől menekültünk napközben :-)))
Arra kevés esett, 5 percet vártunk az indulással - és nem vettünk esőruhát se, ellenben aszfalt volt vissza (40 km)

Előzmény: ronya1 (92603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!