A Professional Photographer januári száma kiosztotta 'The best photo products of 1999' értékelését Hot Awards címszó alatt.
Digital cameras
Professional SLRs
Kodak Professional DCS 330 Digital Camera
Nikon D1 Professional Digital Camera
Digital Camera Back
Phase One LightPhase
Scanners
Film Scanners
Nikon Coolscan III
Flatbed Scanners
Epson Expression 800
A lapot megtaláljátok a www.ppmag.com alatt. Árakat nem itt kell keresni, azt szerintem megtaláljátok a kereskedők oldalain.
ON
Vettem egy Professional Photographer magazint. Úgy látom, tényleg megindult a digitális technika a profik körében is, de megerősítve látom, hogy egyelőre a többmillió forintos tartományban mozognak. Látok viszont az 1999-es év nagy durranásai között Nikon negatívszkennert. Ha ezt egy profiknak szánt magazin hozza ki az év durranásának, az már valószínűleg jó eredményt ad.
Az Olympus 1400-as LCD-jén csak expozíció után jelenik meg a kép. Sötétben pedig egyáltalán nem lehet vele fényképezni (hiába a vaku a tetején), mert amíg a kikapcsolhatatlan autofókusz nem engedélyezi az expozíciót, hiába nyomkodod a gombot.
Most esett le, hogy olvastam tovább a topicot, hogy nem akarsz analógot. Táncot szerintem, vagy színházat ne fotózz digit kamerával (esetleg Nikon D1-gyel, ha krőzus kincse nálad van), nagy csalódás lesz, mert a digitális zaj a kontrasztok miatt felerősödik és elrontja a kedved. Ha azonnal akarod, inkább dönts az analóg cucc plusz szkennelés mellett. Ha ráérsz, várj egy-két évet, megéri. Öt-hatmillió pixel/ 500 ezer HUF-nál már érdemes lesz nyomulni.
rebe
Ja és agép, ugye. Hát, a motor nem árt. De a régebbi, egyszerű Nikonok tökéletesen megfelelnek. Optika, film és reflexek kérdése az egész. Kodak TMAX 400 C-41, színeshez FUJI SUPERIA 400, a laborban szólj, hogy yellow és magenta összetevőket szűrjenek belőle nagy mértékben. Ekkor csaknem fehér lesz a fehér.
Ha van bennem bizalmad, istvan, tanácsom a következő: Nikon-ED 2,8/80-200 egygyűrűs vario, csak használtcikkben lehet hozzájutni és ritka madár, rendkívüli élességű, manuális beállításhoz való, mert a zoom ráhúzásakor nem változik a fényerő és az élességet ugyanazon mozdulattal állíthatod. A tánc egyébként sem autofókuszos műfaj (szerintem), ráadásul ez a Nikkor eszméletlenül lomha, ha így használod. Ára a tudásához mérten barátságos 130 és 180 ezer között szóródik. Javaslom, hogy tájéjkozódj a Fotópiac újságban illetve a használtcikk üzletekben. Ha kevés a pénzed és fix fókuszt akarsz szerintem 105 vagy 135 mm az ideális gyújtótávolság. Üdv: rebe
Bocs, közben lejött:
Olympus 2500
Focus: TTL contrast-detection auto
Viewfinder: Optical/LCD (72 Kpixel LCD)
Diopter correction on Optical
tehát az LCD müxik keresonek is, de manuál fókusz nix, AF segédfény nix.
Bizalom:
az Olympus 1400-nak, hiába tükörreflexes, a keresoje borzalmasan kicsi. Ezt mindenképpen nézd meg a 2500-asnál mert kicsi kereso esetén, nagyon nehéz beállítani az élességet (kézzel persze), és a kompozíciót is, és ahogy láttam a 2500-as leírását, az LCD-je nem használható keresonek. Az 1400 LCD-je biztos nem használható keresonek. Ez nagyon nagy hátrány !!! Sötétben nagy segítség lenne !! Milyen célra készülnek a képek ? Csak magadnak, vagy nyomdai célra is ?
A 2500 használ segédfényt az automata élesség állításhoz ? Sötétben mindenképpen kell, bár 5-6m-nél távolabbra az sem jó. A kézi élességállítási lehetoség sötétben így elég fontos, mint már slr is írta. (slr=Single Lense Reflex)
Rápillantottam a 2500 leírására, tényleg csak futólag. Benne van néhány dolog, amire nagyon vágytam. Egyik a 'filmérzékenység' beállítás, ami 400 ASA-ig tekerhető. Ez jó, erre szükséged is lesz a színpadon. Manuális expozíció-beállítás lehetősége, ez jó. Kíváncsi vagyok, mit és hogy kell tekerni. Tükörreflex: ez jó, azt látod az optikai keresőben, ami a képen lesz. Viszont: valószínleg nem cserélhető az objektív, mint ez az újkeletű Olympusoknál már csak szokás. nem tudom, félmilliót adnék-e egy nem cserélhető objektíves kameráért. A fényerőnél nagyon trükkösen adják meg az adatot! Széles látószögre megadnak valami majdnem elfogadhatót, 'telephoto'-ra valami ijesztőt.
Ami ugyancsak megijesztett: nem láttam az adatlapon manuális fókuszálást. Aszongya az élességet TTL méri, ez nem kecsegtet sok jóval színházi körülmények között. Láttam ilyen kompakt SLR Olympusokat filmes kivitelben, az élességállítás és a zoomolás (amit csak motorosan lehet működtetni) elég karakteres bözzögéssel jár, kíváncsi lennék, hogy tolerálja ezt a közönség és a művészek. Meg kéne nézni, a 2500-as is ilyen-e.
De mit dumálok itt, miért nem mész el egy Olympus boltba és nyaggatod meg a kamerát?
Hadd kérdezzek vissza: azt, amit most digitálisan szeretnél fényképezni és archiválni, más technikával már sikeresen fotózod és csak a rögzítés / tárolás módja a problémád? Ha ez a helyzet, a korábbi tapasztalataid segítenének az új rendszer kiválasztásában.
Megint kosz a gyors reakcioert.
Pontosan az archivalas miatt lenne fontos a digitalis rogzites. CD-re rakom oket,aminel egyszerubbet nem tudok.Plane ha a jovore gondolok
ennel jobbat nem is talalhattam volna ki.
Az irhato cd nem tul draga es 640-MB elfer rajta.
Szoval akkor ha megrogzotten digitalisat akarok
melyek azok a parameterek amikre leginkabb szuksegem van?
Kedves Sir irod az elozo leveledben hogy a tukorreflexes masina elonyben.
Ford Ferlen felvilagositott hogy a 2500-as az.
A sielos kepeket egy baratom csinalta egy regebbi Olympus kameraval. Elotte en is hasznaltam egy evig, tul sotet vagy tul vilagos kepenel tenyleg csikoz. Meg akkor is, ha nagyon hideg van, ami sajnos meg mindig elofordul errefele.
Regebben minden kepnek nekimentem Photoshoppal es farigcsaltam kicsit. Mostanaban mar csak ritkabban, marha sok idot elvesz.
Jelenleg C900-at hasznalok, ujabbakrol nincs tapasztalatom es egyelore nem is tervezem, hogy cserelek. Elvezem a Zoom-ot, a szineket es a 32Megas RAM kartya elonyeit.