Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6919
Hááát, a www.utinform.hu és a www.fovinform.hu szolgálná ezt a célt, de szerintem az adekvát válasz az, hogy nem tudod ellenőrizni az aktuális helyzetet. Esetleg webkamerákat lehet még keresni, és indulás előtt ránézni az adott útszakaszra.
Előzmény: tusi74 (6913)
andras100 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6918
Azt látom súlyos gondnak, hogy mialatt az érdiek ingyen használhatják az M7-est és majd az M6-ost is, a törökbálintiak, budaörsiek ingyen az M1-est, továbbá az ócsaiak ingyen az M5-öst, a gödöllőieknek fizetni kell az M3-asért, miközben a távolság szinte ugyanannyi. Ha az M3-as Gödöllőig ( és attól befelé ) ingyenes lenne, igen nagy részét levenné a 3-as útra eső forgalomnak.
Előzmény: BoGar (6916)
andras100 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6917
A 44-es útnak az alig 10 éve elkészült Kecskemét - elkerülő része is eléggé rossz: szétnyomták a nehéz kamionok. A főút azért is balesetveszélyes, mert alföldön megy, nincs emelkedő és egyesek azt gondolják, hogy velük együtt más is meg akar halni / vagy jobb esetben tönkre akarja tenni a kocsiját, ezért vadmarha módjára közlekednek.  A 2 X 2 sávos kiépítés, akár csak mint főútvonal, sokat segíthet a dolgon. De hogy mikor lesz erre pénz, azt ne tőlem kérdezzétek.
Előzmény: attus germanicus (6914)
BoGar Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6916
Én ma Bp. Rákoskert-Isaszeg-Gödöllő útvonalon mentem. Nem véletlenül van lekorlátozva a sebesség 40km/h-ra Isaszeg belterületén. Iszonyatos minőségű az út. Reégen jártam erre, akkor nem volt ilyen. Nagyon kell az M0 és az M31, hogy a teherautóforgalom ne itt menjen. Biztos, hogy a kamionok nyomják szét, mert teljesen nyomvályús az útszakasz.
Rooger Preed Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6915

Balesetbiztonság. Vannak nálam okosabbak is, lehet hogy megcáfolnak.

A 2*2 sávos, szintbeli csomópontos utaknál a frontális balesetek száma csökken, de ami megtörténik az sokkal súlyosabb (pont a nagyobb sebesség miatt).

Emellett ami problémásak azok a szintbeli csomópontok. Nehezebb becsatlakozni, nagyobb emiatt a balesetveszély. Lásd 8-as út. Ezeket vagy lámpás vagy felüljárós rendszerrel lehet kiváltani. Előbbi valamilyen szinten egy másik balesetforrást hoz be, míg utóbbi baromi pénz- és területigényes megoldás.

 

Amúgy teljes mértékben egyetértek: Ahol arányaiban nagy a tehergépjármű forgalom, ott egy 2*2 sávos, távlatilag autópályává alakítható út a nyerő. Persze ehhez meg kéne reálisabban fizettetni az úthasználatot a thergépjárművekkel...

Előzmény: attus germanicus (6914)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.09 0 0 6914
Tegnap majdnem teljes hosszban végigmentem a 44-es úton (Kecskemét - Békéscsaba). Néhány gondolatom keletkezett. Hangsúlyozottan nem a 44-es utat akarom megoldani, mert ahhoz nem rendelkezem elegendő ismerettel, ezek inkább afféle általános gondolatok.
Az út végig 2×1 sávos, majdem minden útba eső települést elkerül, mindezt úgy, hogy hálistennek nem gyűrűkön kell menni, mert az jelentősen megnövelné az út hosszát. Viszont a forgalom miatt, ha utolérsz valakit, aki lassabban halad (pl. egy busz 70km/h sebességgel), baromi nehéz előzni. A vagányok előznek kanyarban, záróvonalon át. Olyan helyeken, kereszteződésben, ahol van kanyarodósáv. Képzeljetek el egy sima kereszteződést, mindkét irányból van balra kanyarodó sáv, ezek értelemszerűen egymással szemben, tehát az út 3 sáv szélességű. És itt előznek a szembejövő sávban. A visszafogottabbak, akik szeretnének sokáig élni, meg szenvednek 70-el többtíz kilométeren keresztül.

Laci általában kapacitás-alapon indokolja, hogy hol milyen útra van szükség, én most behoznék még két tényezőt:
1., Balesetbiztonság. Az emberi életnek és egészségnek is van ára. Ha az út nem megy be a faluba, és biztonsággal lehet előzni, kevesebb lesz a baleset, ami forintosítható is. Ha a kevesebb balesetből eredő haszon eléri, de legalábbis megközelíti a szélesítés költségeit, érdemes belevágni a 2×2 sávos kiépítésbe. Persze ilyenkor számolni kell a nagyobb sebességből eredő baleseti kockázattal, célszerű lehet szalagkorláttal elválasztani a két irányt.
2., Időnyereség. Autópályán 130, 2×2 sávos úton 110, vagy egy kamion mögött 70, időnként faluban 50. Elég nagy különbség lehet az elérési időben. A metró gazdasági mutatóit úgy számolják, hogy az időnyereséget forintosítják, majd ezt viszonyítjáka beruházás költségeihez. Ugyanez útépítésnél is egy döntési szempont.

Mindezek nyomán szerintem a közepes forgalmú utakon, főleg, ha magas a kamionforgalom aránya, a 2×2 sávos kiépítés a nyerő, szalagkorláttal, nagy csomópontoknál szintben elkülönítve, kisebb csomópontoknál körforgalom, esetleg kanyarodósávok, lehetőség a mellékútról balra kanyarodók számára, hogy két ütemben forduljon ki. Megengedett sebesség 110, szintbeli kereszteződéseknél 70.
tusi74 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6913
Elnézést, ha nem jó helyre írok, nem sértődök meg, ha át leszek irányítva másik topicba, de lenne egy kérdésem.

Van-e olyan link, ahol egy bizonyos útvonalat le tudnék ellenőrizni, hogy nincs-e útlezárás, és ha van, merre javasolt kikerülni?

Vagy ha nincs ilyen link, akkor valaki ki tud segíteni, hogy az alábbi útvonal működik-e? Nagy segítség lenne, mert időre megyek, egy számomra nagyon fontos megbeszélésre.
andras100 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6912

Az jelent előrelépést, hogy az M0 - M31 csomópontot már most megcsinálják. Ez jelentős és fontos része az M31-es munkáknak. Azonban én úgy tudom, hogy a gödöllői NY-i - D-i elkerülőt is azon a helyen ágaztatják ki az M3-asból, ahol az M31-est.

Mindezek ellenére nem bízom abban, hogy 2010 előtt meglesz az M31-es. De vendégem vagy egy bambira, ha Neked lesz igazad a 2009-es átadással.

Előzmény: Törölt nick (6910)
kofy Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6911
Annak idején O.V. ígérte, hogy az M4 arra fog menni. Szerintem ennek kicsi a realitása
Előzmény: Törölt nick (6908)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6910

Jelentős műtárgy a sok lehajtó - felhajtó, továbbá a Gödöllő D-i elkerülővel kombinált M3-as rákötés...

 

hát az M3-M31 csp. télleg nem 1xű, viszont a gödöllő nyugati! elkerülőtől tulajdonképpen független...

 

ezenkívül 1 sima csp. lesz a 3as útnál, több nem...

(az M0-M31 elválási csp.-ot már most kialakítják az M31 kb. 3-400m-es csonkjával együtt...)

 

 

 

Előzmény: andras100 (6909)
andras100 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6909

Legyen igazad, azt kívánom, de én nem bízom benne.

Jelentős műtárgy a sok lehajtó - felhajtó, továbbá a Gödöllő D-i elkerülővel kombinált M3-as rákötés.

Előzmény: Törölt nick (6907)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6908

itt van egy érdekes anyag a tápióvölgy infrastruktúrája fejlesztési koncepciójának elekulásáról (31es út menti terület):

 

Gyorsforgalmi hálózat

A térségben jelenleg nincs gyorsforgalmi út. A különböző irányú tervezési folyamatok több lehetőséget is felvázolnak e kérdés megoldására.

A fejlesztési koncepció a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének szükségességét, lehetőségeit tárja fel. A megvalósulás konkrét formái és időpontja jelenleg még nem határozható meg, de ezen keretek között megvalósuló úthálózatfejlesztések bizonyosan a térség előnyére fognak válni.

A fizető autópályák bevezetése előtt elkészült a 405. sz. út Albertirsa és Újhartyán között, így a 4. sz. főút távolsági forgalma Pilistől kezdve már nem érintette az agglomerációs településeket, vagyis Abonytól már jó szolgáltatási színvonalon lehetett megközelíteni a Fővárost. Ebben az időben került előtérbe az a gondolat, hogy az eredetileg M4 autópálya nyomvonalnak elképzelt ceglédi elkerülő szakasz továbbra is maradjon 4. sz. főút, és az országos úthálózat szempontjából sokkal előnyösebb helyen - az M3 és M5 autópályák közötti térséget jobban feltárva -, a Tápió-völgy térségében kerüljön kialakításra az M4 (vagy gyorsforgalmi útként: S4) nyomvonala.

Ez a megoldás minden szempontból előnyös:

• a szolgáltatási színvonalában tulajdonképpen nem fejleszthető 31. sz. főút térségében lehetőséget teremt egy színvonalas, új úthálózati elem kialakítására,

• az M3 és M5 közötti jelentős nagyságú országrészt feltárja, megteremtve ezáltal a potenciális lehetőségét a területi fejlődés megindulásának.

A térség forgalmi viszonyait ismét átrendezte (pontosabban visszarendezte) az M5 autópálya fizetővé tétele. Szinte teljesen megszűnt a 405. sz. út tehermentesítő hatása, a járművek döntő többsége ismét a 4. sz. főutat használja a Budapest-Pilis szakaszon is. Ez viszont lassan tarthatatlan helyzetet eredményez a 4. sz. út által érintett településekben (Vecsés, Üllő, Pilis).

Éppen ezért a közlekedési kormányzat és Pest megye egyaránt szorgalmazza a 4. sz. útnak a fenti településeket elkerülő szakaszai megépítését. Ezáltal viszont kialakul egy egybefüggő, új 4. út, amely (az abonyi elkerülő szakasz megépültével) Budapesttől Szajolig - átkelési szakasz nélkül - jó szolgáltatást nyújt. Éppen ezért újra felmerült az a gondolat, hogy ez az útvonal legyen az M4 autópálya.

Ezzel párhuzamosan folyt az érintett megyék megbízásából az M4 autópálya másik, - a Tápió vidéket is érintő - nyomvonalának tervezése. Ez - mint az előbbiekben már említettük - igen fontos nyomvonal a kistérség élete szempontjából. A 31. sz. út rekonstrukciója a közeljövőben várhatóan megtörténik, de ez nem teszi továbbra sem lehetővé a térség gyors megközelítését, tehát nem fog segíteni a területfejlesztési célok megvalósításában, továbbra sem fog színvonalas kapcsolatot biztosítani az ország keleti felével.

Éppen ezért (a 4. sz. főút új, településeket elkerülő nyomvonala ellenére) változatlanul szükség van a Tápiómente térségben egy feltáró, megfelelő hálózati kapcsolatokat biztosító magasabbrendű útra. (Nem biztos, hogy autópálya lesz ez az új út, csak az a lényeg, hogy töltse be azt a szerepet, ami a térség szempontjából most hiányként jelentkezik.) A Tápió mente érdeke is, hogy autópálya paraméterekkel kerüljön ez az út megtervezésre, hogy ennek hiánya ne akadályozza az autópályaként való kialakítását.

Ennek ellenére meggondolandó a főútként való megépítés előnyeinek megfontolása is. Az autópálya ugyanis igen szigorú paraméterek kel építhető, amely meghatározza a kialakítható csomópontok minimális távolságát is. Így a térségben - az előzetes tervek alapján - csak két csomópont építhető, amely nem, adja meg azt a felzárkózási lehetőséget a többi településnek, amelyet az autópályától vár. Amennyiben viszont nem autópályaként, hanem főútként kerül megépítésre, úgy (hasonlóan a 31. sz. úthoz) az igények szerint, tehát minden településnél kialakítható csomópont.

Összefoglalva a gyorsforgalmi hálózattal kapcsolatos fejlesztési elvárásokat: a 4. sz. főút tervezett, településeket elkerülő nyomvonala mellett szükség van a Tápió térségében egy új, országos útvonal nyomvonalának kialakítására, vagyis a két nyomvonal nem helyettesíti egymást, hanem éppen hogy az egyik feltételezi a másik létét. Ezt az új nyomvonalat célszerű Nagykátától északra vezetni, mert ezáltal a Jászság (és itt is elsősorban Jászberény) érdekeit is szolgálja, tehát nagyobb területű országrész közlekedési gondjain enyhít és így nagyobb valószínűséggel megvalósítható.

Az országos területrendezési terv - egyeztetés alatt álló - térszerkezeti programja tartalmazza ezt a nyomvonalat.

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.08 0 0 6907

2009-ben nem lesz M31-es...

 

miért?

ha tavasszal elkezdik, akkor 2009 végéig van jó 1,5 év. jelentős műtárgy viszont nincs. (az M5-M4 szakazt is hasonló futamidő alatt csinálták...)

Előzmény: andras100 (6906)
andras100 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6906
2009-ben nem lesz M31-es, ezügyben még egy árva kapavágás nem történt. Teljesen valószínűtlen. Nem tudom elképzelni, hogy 2009-ben egyáltalán lesz átadás, hacsak tovább nem késnek a jelenleg folyamatban lévő munkák.  A választások évére ellenben elkészülhet egy-két munka, csak ahhoz nagyon sürgősen el kellene kezdeni az építést.
Előzmény: Törölt nick (6904)
AcidMan Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6905
Miért, minek kéne nevezni egy olyan utat, ahol nincs egy szintbeli kereszteződés sem, és a forgalmi csomópontonkban 2-2 km hosszan teljes értékű autópáya?
Talán bicikliútnak?
Előzmény: janoka419 (6887)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6904

Választási sztrádaavatások

 

ezek szerint 2009-ben akarják átadni az M31-est. 2010-ben meg közel 200 kilométert (M6, M60, M0 dél bővítés + 51-M5 között, M43 - ezt vajon meddig?)

 

egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy 2010 tavaszáig a 4 alagutas, viaduktos M6 szakasz elkészül, 2010 őszéig (mondjuk önkormányzati választásokig) az M0 déli bővítés (Duna-hidak), és az M43 (Tisza-híd, algyői gázmezőn átvezetés) elkészül. ha ezek kiesnek, az több mint 100 kilométer mínusz.

 

 

andras100 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6903
A 403-as út csak főútvonal. Körforgalom van rajta. Jelen pillanatban az M3-as leszűkül a végpontjában 2 X 1 sávra és az egyenes folytatása a 403-as út. A nagykállói út egy felüljáróval keresztezi, alatta az M3-as fog tovább menni. A csomópontot és a lehajtókat majd megépítik később.
Előzmény: Törölt nick (6894)
andras100 Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6902

Nem tudok hiteles és teljesen pontos nyomvonaltervet bemutatni a leendő M4-esről. A piros vonalra emlékeztető nyomvonalterv jelent meg a hírekben. Én azért gondolom, hogy még a gyömrői csomópont előtt kiágaztatják, mert a jelenlegi út mellett északra félbehagyott földmunkák nyomai látszanak, a hely ki van hagyva és elég jól látszik. Aki arra közlekedik, észreveheti.

Feltételezhető, hogy néminemű beavatkozással fog járni az építkezés, ahogy pont ugyanúgy történt a mostani M7-es folytatásánál, Zamárdinál. Korábban ott volt az autóút vége, most már csak egy lehajtó. Volt szerencsém arra járni, amikor a lehajtókat készítették. 

Előzmény: Törölt nick (6891)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6901

feltennék én is egy kérdést az ezredes mikroszájtra akkor:

 

"van-e olyan autóútnak minősülő, kétszer kétárpádsávos gyorsforgalmi főút, melynek 16 pillérből álló háromszintes csomópontjában -nyugatdélközépészakkelet-európában először, csakitt, csakmost! - egy 32,4 m/s sebességgel haladó kosárfülű nehézkes munkagép számára megszűnik a kapaszkodósáv?" 

 

- igen, nincs.

- nem, mert a nehézkes munkagépek nyitottabbá és élhetőbbé teszik az országot

- csak akkor, ha kettes sebességben halad, és balra indexel

 

 

Előzmény: radio100jozsi (6900)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6900

Vannak szabályok, amik csak papíron léteznek:-)

De a gyöngyösi már oké, mert főút.

De itt mifelénk ez akkor is csak egy zöld alapon fehér keretbe tett 4-es számmal jelzett autóút.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (6898)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6899

A gyöngyösi bevezető 3-as út már főút április 1-óta, írtunk erről itt.

Igaz 110-el járható:-)

Előzmény: janoka419 (6882)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6898

Hátde akkor mi is van ezzel a rendelettel?

19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet a közutak igazgatásáról 2 sz. melléklet

"1. A gyorsforgalmi utak (autópályák és autóutak) betűjelzése egységesen M.
2. A gyorsforgalmi utak M betűjelzése mellett egy vagy két számjegyből álló szám van."

 

Ha ez még érvényben van, akkor a 4-es utat nem lehet csak úgy autóúttá minősíteni, hogy ne lenne M-es száma nem? (3-as út Gyöngyös dettó).

Előzmény: radio100jozsi (6896)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6897
A piros a jó, Péteri és a vasút között vezet majd a 4-es, majd fel Monor mögé a Strázsára, majd Pilis mögé, és Albertirsa felett vezet be a mostani nyomvonalba.
Előzmény: Törölt nick (6891)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6896

A Vecsés-Üllő elekrülő sima, natúr 4-es számú, semmiféle M nincs. De kitáblázva már autóút.

 

Tehát jelenleg az M semmit nem mond, mert lehet autóút M nélkül is (4-es Vecsés-Üllő), de lehet főút M-el is (Miskolci elkerülő).

Előzmény: strangerr (6885)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6895
Az M30-as miskolci elkerülő főút, ki van táblázva. Persze akkor miért M megjelöléső, ne kérdezze senki:-)
Előzmény: Törölt nick (6894)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6894

az a szép, hogy az elküldött minisztériumi excelben így szerepel:

 

cím:

2002 nyara és 2007 augusztusa között átadott gyorsforgalmi utak

ehhez képest néhány sorral lejjebb:

4.sz. főút Vecsés-Üllő elkerülő

 

hameg még tovább szeretnék kukacoskodni, akkor ebből az útból csak max 10 km a gyorsforgalmi, a vége üllő után szimpla főúti kiépítésű a gyömrői csomópont után.

 

az M30 legvége 6 km meg úgy emlékszem, hogy megszűnik az autópálya miskolc délnél, 90-es tábla kirakva, de semmit nem írnak arról, hogy az a 6 km mi lenne (vagyis nem emlékszem autóút táblára)

 

meghát az M3 nyíregyházi keleti elkerülő (403. út) 15 km-e az gyorsforgalmi lenne?

 

Mondjuk ez is tetszik nekem:

A gyorsforgalmi utak M betűjelzése mellett egy vagy két számjegyből álló szám van.

jó tudni, akkor ezek szerint az M100 és M300 deklaráltan soha nem fog megépülni.

 

 

 

Előzmény: strangerr (6885)
attus germanicus Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6893
Autóút általában van a zeurópai országokban. Más kérdés, hogy nem nagyon minősül gyorsforgalmi útnak, sok országban nincs is rá a "normál" főúttól eltérő sebességkorlátozás, és szintbeli kereszteződései is vannak.
Előzmény: strangerr (6885)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6892

 az M70-est a múltkor végig hatvannal tudtam megtenni, mert előttem négy kamion ment, és szinte egybefüggő volt a szembejövő forgalom.

 

vajon mi a túrót tökörésztek?

máskor meg szűk átkelési szakaszokon (lakott területen) döngetnek 80-nal, lepukkant országúton meg hozzák a 90-100at...

 

sajnos az ilyen tökölődők jelentik az általam preferált félpályás kiépítés hátrányát: feltartják a forgalmat, és veszélyes előzéseket indukálnak...

 

a minimumsebesség bevezetése azért segíthetne a dolgon...

 

Előzmény: janoka419 (6887)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6891

Én úgy vélem, hogy az az M4-es gyömrői csomópont az marad úgy, ahogy volt és a továbbápítésre kerülő M4-es a mosteni úttól É-ra fog menni és már a kereszteződés előtt letér a jelenlegi úttól.

 

tehát arra gondolsz, hogy a zöld nyomvonalon építik tovább, nem a piroson?

(így meg a sárga-zöld elválásnál kell széttúrni a nemrég épült utat, és csp.-ot kialakítani...)

de akárhogy is lesz, mind2 esetben jelentős forgalomzavarással lesz csak továbbépíthető, pedig ez elkerülhető lett volna a csonkban végződtetik az utat...

 

Előzmény: andras100 (6884)
strangerr Creative Commons License 2007.09.07 0 0 6890
Ja és az M43 jelenleg csak 3 km. (A cikkben 5 km szerepel)
Előzmény: janoka419 (6882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!