"Pontosabban már gyakorlati vizsga volt C kategóriából. ... Végülis akkor elhúztak... Gondolhatjátok milyen szájízzel ülteb be vizsgázni 2 héttel később B kategóriából,..."
Régen nem volt a C kategória előfeltétele a B kategória? :O
Tisztelem az időseket de a gond itt kezdödik idézem" Az autót annyira összenyomta a nekiütköző szerelvény, hogy a sofőrt, egy 69 éves hajdúdorogi férfit " ha megfigyeled az autópályán is nem a 20 évesek hajtanak fel rossz irányba.Az én nagyim egy jó soför volt de 70 évesen már a kuplungot nem birta rendesen kinyomni nemhogy elöre háta bologatni http://www.haon.hu/video-vonattal-utkozott-nem-elte-tul/3390440
Én is "billegek" ha a helyzet megkívánja. És mivel tudom, hogy olyan az "A" oszlop amilyen, ezt figyelembe veszem és ezért dőlök én is előre hogy biztos legyek benne nincs semmi és senki takarásban. Ezzel kapcsolatban leírok egy történetet.
Ekkor jártam vezetni tanulni. Pontosabban már gyakorlati vizsga volt C kategóriából. Avián tanultam vezetni, a vizsgán is ezzel voltam. Hatalmas nagy szürke keretes visszapillantó tükrök voltak rajta, amik nagy területet kitakartak, ezért ott is dülöngélni kellett, mint a részeg emberek. Szóval folyik a vizsga, elérkeztem egy kereszteződéshez egy alsóbb rendű úton. Innen tovább csak jobbra, vagy csak balra lehetett menni, szemben egy temető volt. A feladat szerint itt balra kellett kanyarodnom. Irányjelző ketyeg balra, elnézek balra, oké. Elnézek jobb, oké. Előre dőlök, tükör mögött nincs-e semmi. Nincs. Visszadőlök, jobbról még mindig oké. Egy pillanat balra, az is oké. Kuplung fel, kis gáz, indulok, talán fél, egy métert mehettem, mikor jobbról egy szürke Barkas megjelenik. Azonnal beletapostam a fékbe, de a vizsgabiztos is. Totálisan egyszerre. Tudtam, itt rossz pontot szereztem. Benyeltem az elsőbbség meg nem adás vádját, nem vitatkoztam a vizsgabiztossal. Már csak azért sem, mert ő látta azt a rohadt Barkast, én viszont nem. Hogy lehet ez? Nagyon egyszerűen és szinte hihetetlen. mert ugye mit figyel az ember? Azt, hogy az úton jön-e jármű. De a Barkas csak a temetőkapun jöhetett ki, mert az úton közel s távol semmi nem jött. Én nem a temetőt figyeltem, (akkor észre vettem volna, hogy onnan készülődik kifelé egy jármű) hanem az utat, a forgalmat. Mikor ültem és elnéztem jobbra, nem láttam jönni semmit. De tulajdonképpen a szürke Barkas már a tükör mögött volt. Mikor előre hajoltam, hogy megnézzem van-e valami a tükör mögött, akkor hajtott ki a temető bejárójáról jobbra, tehát én felém közeledett. Éppen ezért most is mindvégig a tükör mögött volt. Aztán ahogy hátra dőltem, akkor már az úton volt és közeledett felém. emiatt végig takarta a tükör. lehet hogy éppen kilóghatott a tükör mögül, de a tükör kerete és a Barkas is azonos színű volt. A sors fintora, ha "billegek", akkor éppen láttam volna a Barkast amint kijön a temető kapun és jobbra kanyarodik, felém. Ezt csak a kétszeri billegéssel lehetett volna kivédeni. De őszintén, ki gondolta volna, hogy éppen akkor jön ki a temetőből egy jármű, ami ugyanolyan színű mint a tükör kerete? Ráadásul a tükör takarása miatt mögé is néztem a tükörnek. Éppen ezzel a mögé nézéssel tettem láthatatlanná a járművet. Vizsgabiztosnak nem mondtam egy szóval sem, nem kommentáltam, úgysem hitte volna el. Oktató kérdezte mi volt a baj. Elmondtam neki. Mondta is a többieknek, hogy ez az a helyzet, amit szinte lehetetlen kivédeni. Végülis akkor elhúztak, mert volt még egy folyamatos belső sávban haladás is, de az is elég necces volt. Az oktató mondta is a vizsgáztatónak, hogy szerinte nem volt jogos meghúzni engem. erre pofátlanul mit mondott? "Lehet hogy nem volt teljesen jogos, de most ilyen kedvem volt!" Legalább ne mondta volna meg az oktató ezt az egy mondatot. Gondolhatjátok milyen szájízzel ülteb be vizsgázni 2 héttel később B kategóriából, mikor kiderült ugyanaz a sz@rházi fog vizsgáztatni. Már jóval a vizsga előtt mondták, hogy akit az a pofa fog vizsgáztatni, jól kösse fel a gatyát. Nekem sikerült kétszer is megcsípni. Szerencsére C-ből a második alkalommal más vizsgáztatott.
Visszatérve a témára, egy vonatot, még ha az Bz is, még az A oszlop sem takarja ki. De egyébként meg mit is mond a kresz? Ha nincs vagy nem működik a fénysorompó, az átjáró előtt MEG KELL állni! Nincs mérlegelés és apelláta.
Több mint 25 éve egy asszony aki az M7 budapesti szakasza mellett lakott úgy járt haza, hogy ha szemből érkezett átvágott az elválasztó szigeten és a szembejövő sávokon, mígnem egy 40 tonnás kamion véget vetett ennek a szokásnak. :(
A gond: az A oszlop. Álok egy kereszteződésben és eszembe jut, hogy barátomat itt csapták el keresztben. Még gondolom is, hogy nem látta. Ez egy pillanat és egyszer csak jön egy pótkocsis teherautó. A francba ezt meg én hogy nem láttam? Kitakarta az egészet az A oszlop. Most meg nevetnek mikor ilyenkor előre-hátra mozgok az ülésen. Barátom eladta a kocsiját, mert kétszer is elütött egy-egy gyalogost az A oszlop takarása - meg figyelmetlensége miatt. Más, hogy a vonat már csak oldalról zajos. Teljesen hangtalan mikor még csak jön.
Én sosem értettem hogy a fenébe lehet vonat elé hajtani. Jó, persze, tudom. Figyelmetlenül. De hogy nem lehet látni egy ekkora behemót, viszonylag lassan közlekedő jószágot? Még a perifériás látásban is látni kellett volna. Szerintem ott maximum 60-as a pálya, úgyhogy közvetlen közerl lehetett már a vonat mikor a sínre hajtott. Ráadásul ahogy látszik a képen, teljesen merőlegesen keresztezi az út a síneket.
Részvétem a családnak.
Jópár évvel ezelőtt az egyik vasutassztrájk idején sikerült valakinek a vonat elé hajtani. Napi 1 pár vonat közlekedett, de sikerült azt is elcsípni. Na, az is felér egy lottó ötössel. Arra nem emlékszek mi lett a vége, az is ilyen Bz-vel ütközött.
Én úgy látom, onnan valami hiányzik. Talán eltört, vagy elkopott. Hasonlítsd össze a másikkal. Gondolom bontóban nem fogsz kapni külön olyan fejet, csak egész bovden szettet. Ha megveszed, akkor azt te is le tudod cserélni majd. Némi segítség esetleg:
Helló. Közben szét szedtem a sebességváltó részt ,mert fura volt hogy nagyon mozgott a sebesség váltó bot. Rakok fel egy gif linket csak üres állásban volt végig és ennyire kimozog. Szerintetek mit kellene csinálni vele és hogy nagy hiba -e. ÉS mennyi lenne megcsináltatni? köszi
Szerintem is jó ár. Igen inkább bízom szakemberre,mert nem értek hozzá lehet valaki az évek során ki tapasztalta mit hogyan kell, de nekem az első autóm és nem igazán akarnék hozzá nyúlni még.De megéri megcsináltatni jó kis autó :) Ezeknél nagyobb baja ne legyen :)
Azért szó szerint nem folyt az olaj. Voltam szerelőnél olaj csere, szűrő, tisztítás, tömítés 18.000 Ft Lett 4 óra múlva hozhattam el. Aztán előtte tankoltam a Shell V-Power Nitro+ ból és kigyulladt a motor hiba jel, de mondták hogy állítólag kényes a motor a wagonoknál és inkább tankoljam azt amit ezelőtt. Olyan 10 indítás után el múlik jel....
Amennyiben olajfolt marad az úton, úgy akár rendőr, közterületes, serif tehát majd' bárki megbüntethet környezetszennyezésért . (A motoros bármin el tud szállni - nem egy csepp lesz a veszte. Bár??)
De. Ami csöpög előbb utóbb folyni fog. Aztán fogyni.
Látszólag nem egy nagy dolog a tömítés csere. Azért mégis szerencsésebb ha egy hozzáértő csinálja. Szóval a fogadat sem mindig magad tömöd be... Egyszer kell megcsinálni. Eltart egy darabig.
Tudod még használni, de érdemesebb mihamarabb azért megcsináltatni.Tudod,ha megállsz valahol, és több is lecsepeg az aszfaltra, bármelyik motorossal ki tudsz b..szni.Ott csak 2 kerék van ami a tapadást biztositja, és könnyebb meg is csúszni, pont egyik cimborám járt igy, szóval fairnek kell lenni ebből a szempontból is.Csak annyi a baj, hogy sokan leszarják, és azért ebből baleset is szokott lenni.üdv
Szia.Köszi,de nem igazán értek hozzá szerelő aknám sincs. Meg néztem olaj szintet még mindig jó szóval annyira nem eresztheti.Akkor el lehet vele még így autózni vagy azért érdemes lenne szétszedni megnézetni ? köszi
Véleményem szerint akkor vidd el amikor olajat is cserélnél benne...meg szűrőt. Persze csak ha nem létfontosságú. mert gondolom, hogy újat teszeknek bele, és az olajdeklit is ki takarítják a szervízben (bízzunk benne), mert koromlerekódás lesz benne. És akkor már miért ne csillogjon benne az új tiszta olaj...
Egyébként nem nagy munka magad is meg tudnád csinálni, persze ha van szerelő akna akkor könnyebb. A hőálló MANNOL paszta max 1000-1500ft. A kipufogó csövet a dekli alatt pedig lekapod de előtte a csavarjaitól ne sajnáld a csavarlazítót-olajozót.
Az elrohadt BENZINBETÖLTŐT úgy oldottam meg (mert személy szerint éppen a hajlításnál rohadt el a vastagabbik cső...) hogy vettem egy lada benzinbetöltő gumi csövet amiben éppen van egy görbület és szépen passzol a fém csőre. Az elrohadt darabot kivágtam, a gumicsövet méretre szabtam és két bilincsel felfogattam. Az egész bilincsel együtt 1100 ft volt 1 éve.
Köszönöm Mindenkinek a válaszokat.Én nem igazán értek hozzá, hogy szét szedjem meg szereljem úgyhogy jövő héten elviszem szerelőhöz.
Lenne egy kérdésem, hogy kezd a low felirat felé fogyni a hűtővíz.Előtte nem tudom milyen fajta volt benne vehetek hozzá bármilyet?Tudtok ajánlani valamit? Kell ki keverni vagy amit veszek csak be kell tölteni? köszönöm
Olyan hibája nem jellemző ami miatt megbízhatatlan lenne, magyarán induláskor derül ki, hogy nem lehet vele menni. strapabíró igás lovak. Jó üzemanyag, minőségi olajok, szűrők rendszeres cseréje, szóval ami jár egy autónak, ha azt megkapja, nem lesz vele gondod.
Szeva!Nem teljesen tiszta nekem, hogy honnan is szivárog az olaj?Nekem anno csak az olajdekni tömitésem ment el, mivel nem vagyok szaki, de olaj le, csavarok ki, tömitőpaszta, meg tömités, és megvoltam 5 óra hossza alatt.Viszont ahogy elnézem, mintha az olajdekni felső részén is van olaj(esetleg fentről folyt rá)meg kellene nézni a szelepdekni tömítést is, szerintem.Engem nagyon bosszantott, hogy szivárog, meg taknyos , ezért csináltam meg.Üdv
A feleségem beleül minden nap, elfordítja a kulcsot és bemegy vele dolgozni. Egy biztos pont az életünkben, amivel soha nem volt baj és mindig teszi a dolgát.
Igaz, még csak bő 200 ezret tettünk bele, ennek a dupláját is meg fogja szolgálni szerintem, de még mindig olyan mint ahogy kijöttem vele a szalonból.
Annak idején nekem külön kiemelték, hogy ne M-eset vegyek, hanem BB-t, mert az a legjobb Suzuki motor...
Egyébként egy literrel kevesebbet eszik.
Szelepszár-szimmering gondokról hallottam, de az nem egy végzetes hiba.
Szerintem CSAK akkor van gond vele, ha az előző tulajdonosoktól nem kapta meg a minimális törődést sem és /vagy kitaposták a belét.
(Az mondjuk velem is megesett egyszer, hogy hónapokig nem használtuk, utána kicsit füstölt. De amint látta hogy újra teljes értékű családtag, elhagyta ezt a rossz szokását ;) - magyarul a sok állásban kikeményedtek a szimmeringek, de ahogy újra használjuk, már minden rendben van)