Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.03.21 0 0 36
Hahó, MetaCode!

Hát felbukkantál? :-))) És megszabadultál a Supreme HDi-től? Pedig milyen sirály gép volt, máig él bennem az a próbaút az M5-ön...:-))) Milyen hozzá képest az 1.8-as?

Előzmény: MetaCode (27)
405GRX Creative Commons License 2001.03.21 0 0 35
Sabian
Kérdezted a 406-os tapasztalataimat. Mint lent már emlitettem, eddig 2x mentem vele. Először 96 környékén nem sokkal a megjelenés után Ausztriában mentem egy próbaautóval (annak idején még ott szervizeltük a 405-öst). Az egy 1,8-as volt. Hát mit mondjak katarzis élmény volt. A 405-ös után a feeling...ugyanaz a komfort, de még jobb útfekvés, gyorsult mint atom az 1,6-oshoz képest, brutkó fékek...alig tértem magamhoz. Aztán jöttek-mentek az évek és tavaly egy cimborám cégkocsijával mentünk egy ausztriai túrára ahol többszáz kilómétert mentem egy új 1,8-assal autópályán, országúton egyaránt. Érdekes módon ő igy kommentálta: "Hát szép és jó de azért meg kell szoknom hogy nem ugrik olyan jól" - érdekes, előtte egy 1,6-os Almerája volt:-)...
És tényleg, lehet hogy az övé nem volt a topon motorikusan de nem volt annyira dinamikus az autópályán, főleg 130 felett. Igaz hárman ültünk benne és eléggé meg volt pakolva csomagokkal a gép. Persze annyira nem is mertem hajtani mer' hát ha a tulaj mégiscsak ott ül az ember mellett akkor nem illik annyira hajtani a ménest:-)...de a kényelem, menetstabilitás, kezelhetőség továbbra is lenyűgöző volt...amikor hazaértem már tudtam hogy milyen lesz a következő autóm:-)...azóta is spórolok szorgalmasan:-)
Tényleg használtan hogyan adják őket? Én 2,5M alatt még nem láttam ép példányokat, nektek mik a tapasztalataitok?
Klubszerűség: jó ötlet, de van rá elég tagjelölt? Vagy akár egy nézegetős-tapasztalatcserés találka?
Előzmény: sabian (34)
sabian Creative Commons License 2001.03.21 0 0 34
Symbole ill. azon a tulajok vagy tapasztalók, akiknek gyári CD-s magnó van beépítve!

Hogyan muzsikál a zenedoboz? Mivel nem CD váltós, nem ugrik a lemez, és jól szól a gyári hifi??? Fontos!!! Nem szeletzene, hanem minőségi munkák, kellemes szórakoztató játékára kell hangminőség!! Nem a hangmennyiség!

Tapasztalatok?
sabian

405GRX Creative Commons License 2001.03.21 0 0 33
Sziasztok Oroszlánosok,

sansalvador: melyik 1,9-es volt a 405-ösödben? a 120 loerős? Az nagyon brutál lehetett, nem csodálom hogy beleszerettél. Az már motorikusan is lenyomta a német konkurenciát, a komfortról meg ne is beszéljünk:-)
Én nem gyalázni akartam az 1,6-ost:-)csak spekuláltam, hogy kg/LE stb...nekem is nagyon jók a tapasztalataim a motorral, 170k van benne és eddig egyszer folyatta az olajat egy eltömődött szűrő miatt. Egyébként no problem 9 év alatt! Viszonylag dinamikusan is megy, bár én nagyon kímélem (normál üzemmódban max 4000-ig), persze egy modern 16 szelepessel nem lehet összehasonlítani. Nekünk volt 1,6-os dupla karburátoros (72LE) is az első szériából, ahhoz képest ég és föld a teljesítménye.
Fogyasztásban én produkáltam már 7,4 litert is vegyes városi/autópálya üzemmódban, kíméletes stílussal, most télen 8 körül el lehet vele járni, ami szerintem nem rossz érték.
Sabian:
Igy már értem a metálfeketét...tudtam hogy nő van a dologban:-)...
Tényleg ql lehet a RG, az enyém is hasonlóan exkluzív darab, gyárilag tuningolt felszereltséggel (motorhoz nem nyúltak). Szerintem az országban egyedi darab, Ausztriából jött be. Én kb. két éve járok vele, előtte 7 évig apámé volt.
A 406-osról majd később még irok, most vár a work:-(...

sabian Creative Commons License 2001.03.21 0 0 32
Jó reggelt!

...mindig is bántam, hogy otthon nincs net (kell a lé az autóra :))), mert akkor már este láthattam volna a 406 coupe-t, még szebb álmokat remélve...

MetaCode Sansalvador
Mivel hajam van bőven, így dupla kipuf tuti nem, de egyre jobban hajlok valami szolid "egylukú" felé...
A lélektani fejtegetést pedig epekedve várom

Stevie Wonder
A cikket magam is kiváncsian várom, már csak azért is, mert láthatóan (néha jogosan, néha jogtalanul, nem az én dolgom eldönteni) kaptatok már sok hideget az Autósújságírás ámokfutói topicban; Hátha most baki nélkül megússzátok és emelkedhet az amúgy leszólt image-tek.
Egyébként mi nem tetszett a bajuszkapcsolókban????

Hát igen..ez a 406 C egy álomgép!
Valahogy azt gondolom, ha majd "megöregszem" (értsd felnőtt gyerekek) kb. 45-50 évesen és megengedhetem magamnak, akkor egy ilyen járgányra fogok benevezni. Full kényelem, két főnek tökéletes kánaán, használati értéke magas (beférnek a csomagok), komfortos és sportos. Meg elképzelem az arcokat, amikor egy pl fekete 406 C-ből, belül vörös bőrből kiszáll egy 50-es pasi meg a felesége...."Csövi! Megy a traktor..." A többit megtudjátok :)))
Ehhez viszont "csak" egy élet munkája kell! Úgyhogy kicsit dolgozom most....
sabian

sansalvador Creative Commons License 2001.03.20 0 0 31
Szia!

Na, ez jó! Kiváncsian olvasom majd!:-)

Előzmény: stevie wonder (29)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.20 0 0 30
Szóval egy kis tuning kéne?:-))

Pl ilyen megfelelne?


Adatok innen:

3.0 V6 24V, dupla turbo, 450 LE, 0-100= 5 sec, ~300 km/h

Szerényebb változat:





Tetszik?:-))

stevie wonder Creative Commons License 2001.03.20 0 0 29
snslvador,

a totalcarnal most teszteltem egy 406 2.2-t es mar el is kuldtem a cikket. Sajnos csak kesobb lattam meg ezt a topikot, de ezt szerintem senki nem fogja elhinni nekem! Szinte ugyanugy iteljuk meg az autot! :-) En is irtam a k*rva jo fourol es az a konkluziom, hogy tipikus utazoauto... Csak a 4 bajuszkapcsolo nem tetszett. Ja, es a kompjuter szerint a fogyasztasa is magasabb volt (egy kicsit) mint amit Te irsz.

A cikk 2 heten belul kerul fel (elbenaztam a fenykepezest es ujra kell csinalni.)

Előzmény: sansalvador (28)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.20 0 0 28
ok
Előzmény: tcaoe (26)
MetaCode Creative Commons License 2001.03.20 0 0 27
Hahó szépautósok,

Sabian: centrálautós fátyla van a rendszámnak..:-)) Rendes csapat, tényleg segítettek, sokat, a szervizük is jó. Ezt akkor tapasztaltam, amikor kéthetes korában deflorálták az első szélvédőjét... Nekem jobban fájt, mint neki..:-)))

Egyébként Angelfielden lakom, erre fordul elő, szürke belsővel. Tetszene a vaj belső, de van egy hároméves lányom, evtl lekakaózni inkább a szürkét mint a vajt, azt kiszedi a beleverem-kiszívom porszívó szépen.
Cool lehet a hátsó szárny! Ja, a gyári 7küllős, igen. Mondták a gumisnál - pont ma voltam visszatetetni a strandpapucsokat - hogy a gyári alufelnit télen sem feltétlenül kell pihentetni, sokkal strapabíróbb a felületük, és valóban könnyebbek, mint a mindenfelé kapható alucsodák nagy része.
Auspuff jónak tűnik, de szerintem egycsövű véget tegyél rá. A duplacsövűhöz már tar fej kell (nekem gyárilag az van, kopaszodom mint állat))) és bikanyak (na az nincs). Meg az harmonizálhat az eleganciájához...

Most megyek, de lesz még egy lélektani fejtegetésem, hogy miért szerepel kevesebb Pözsós a szégyentáblán... Get ready!

M.

Előzmény: sabian (24)
tcaoe Creative Commons License 2001.03.20 0 0 26
Off

Sansali, nezd mar meg a PSA-ban Zsola4 gondjat, hatha tudsz valamit segiteni. 605-be kellene motorvezerlo, azt hiszem...

On

Előzmény: sansalvador (25)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.20 0 0 25
Szia 405 GRX!

Köszi a grat-ot! Nekem is volt 405-öm anno(1989-es), nagyon szerettem, remek kis autó volt. Az enyémben a központis 1.9-es (GRI) motor volt. Imádtam azt a motort. Kiválóan ment, az akkori német konkurencia a nyomába sem érhetett, nem lehetett egy lapon emliteni azokkal a motorokkal. Rendkivül megbizható és strapabiró volt. Tulajdonképpen én anno ebből kiindulva lettem Pug szerelmes és az azóta "elhasznált" Pugok egyikében sem csalódtam.:-)
Az 1.6-os motorral szerelt 406 egyébként nem volt rossz. Hidd el nem vitte rosszul az aránylag testes kasztnit, persze versenygépnek nem nevezhetjük. Az egyik havernak az volt, 96-ban vette újonnan és 2 éves korára belerakott közel 100 ezret, sokszor egyhuzamban több ezer km-t ment vele tartós 160-180-as tempóval, gond nélkül. Keveset fogyasztott. Levették a palettáról, mert már annak ellenére, hogy megbizható volt, már régi konstrukció és nem éppen illik egy olyan megjelenésű autóba, mint az új 406. Egyébként pedig az 1.6-osból is kijött már az új motor - persze csak a 307-ig szerelik.

Sabian:

Az én feketémen krómozott kipuffogó lóg kifelé - igaz gyárilag. Jól néz ki.:-) Ajánlom neked is rá.

sabian Creative Commons License 2001.03.20 0 0 24
MetaCode
melyik kereskedés volt a keresztapja a drágának?
sabian
Előzmény: MetaCode (22)
sabian Creative Commons License 2001.03.20 0 0 23
MetaCode

Igen így lehetett a lőerőkkel...a 117LE tűnik elfogadhatónak
Alupapucs a gyárilag szerelt hétküllős cucc ugye??? az nagyon ott van a szeren!! kicsit féltem, hogy a 90K felár, milyen könnyűfémet tartalmaz, de nem csalódtam, nagyon rendben van.
Kértem hozzá kis szolid légterelőt féklámpa nélkülit, amely az amúgy is szép farát azért még tovább emeli
talán a feketét jól fedobhatja egy krómkipuff, hm??? vélemény? vagy azért az már túlzás???
egyébként merrefelé lehet találkozni ezzel a Sherwoodi csodával? Ja és milyen színű odabenn?
sabian

Ui.: Daniel (Taxi1) a pudingfejű német Mercisnek: "Csövi! Megy a traktor? Kaparsz? Asszed te vagy a Súmaher? Nézd má'! Mi ez Mercédeeesz? Ezek már vedákat is gyártanak??" :))) a legnagyobb

Előzmény: MetaCode (22)
MetaCode Creative Commons License 2001.03.20 0 0 22
Sabian: Az 1749 ccm-es (ami Neked lesz, meg nekem van:-)))) kereskedői info szerint 117 LE. Plusz ötöt pakoltak bele a derék franciák, valszeg a régi motor adatait fennhagyták véletlenül. Mint alább írtam, nem volt szerencsém a régihez, ez a motor remekül viszi a kasztnit, az tuti. (sherwood zöld, alucipő).

Fogyasztástól ne várj túl sokat, ca annyi lesz mint sansalvador írta. Egy picit tényleg több nafta kell a kisebb köcsögbe, innen az azonosság. Dinamika, csend és kényelem viszont nem kevés lesz.

Valami tuningon én is gondolkodom, szintén finoman..:-)

sansalvador: 16k, 10% önrész, Axa-Colonia.

Üdv

M.

Előzmény: sabian (21)
sabian Creative Commons License 2001.03.20 0 0 21
No végre...ez is egy hosszú nap...

405 GRX
Hogy miért metálfekete? Olyan színűt akartam, amely nem mindennapi. A fehér nekem nagyon bejött (kicsi taxi ráhatás), de a párom azt mondta, hogy az bizony cégautó. Hát mit tehet az ember, enged a nőknek. Feketében nagyon sportos a gép és ebben a belső bézskárpit gyönyörű. Igaz, hogy gyorsan koszolódik, de majd simogatom jó sokat, hogy tiszta legyen :))).
Valóban a klisé hiba lenne, de diplomatikusan úgy hangzik, hogy figyelembevéve a statisztikai hibahatárt és az előfordulások számát, arányaiban több a pofátlan 205 GTI...:))), mint az átlag pözsósok között.
Viszont azt továbbra is fenntartom, mivel a 206 elég divatautó lett, főleg a fiatalok körében, kezd felhigulni az oroszlános társadalom, de azért még mindig rendben van az átlaghoz képest.
306 RG hmmmm, no az egy csoda. Egyrészt az első saját autó, másrészt meg úgy érzi benne az ember, hogy különleges, mivel összesen 80 db-ot importáltak belőle. Szövet/bőr ülések, napfénytető, egyedi zöld fényezés és szőnyegek stb. Valóban a motorja kicsit régimódi (88LE), de egyébként elég a dinamikus autózáshoz (pálya 150-es utazósebesség). Viszont kipróbált motor, no gond és alacsony fogyasztás, átlag 7.5 liter. Nyáron egy horvát túra alkalmával fullra tömött csomagtartóval mintegy 6.2 literre jött ki az átlagfogyi 2.200 kilóméteren!!! Pedig azért toltam neki...:)))
Noha 1.6-os 406-ost nem vezettem, de nagyobb tömeghez valóban gyengécskének bizonyulna a 88LE, mi több le is vették a palettáról az 1.6-ost, ami talán már bizonyítja is ezt a megérzést.

Viszont ellentmondásos adatok vannak az 1.8-as teljesítményéről: a prospektus azt mondja, hogy 117LE, az árlista meg 113LE-t közöl. Nem mintha nem lenne mindegy, de melyik lehet az igaz (én a 117LE felé hajlanék). Van valamilyen tapasztalatod a 406-sal?
Mióta hajtod a 405-st?
Van valamiféle Pözsó klub, vagy ez elhalt ötlet?
Azon gondolkodtam, hogy lehet egyedivé tenni majd a gépet, mind kívűlről, mind belülről. Itt persze nem kemény optikai tuningra gondoltam, hanem valami szelídre. Ötlet, már megvalósított dolgok??? Mindenre nyitott vagyok!

Oroszlános estét!
sabian

Előzmény: 405GRX (20)
405GRX Creative Commons License 2001.03.20 0 0 20
Sabian,

Valószinűleg nemcsak ay okos hozzászólók között vannak sokan akik imádják ezt a járgányt:-)
Gratula a születéshez, azért jelezz majd ha megérkezett a baba...
Egyébként miért a metálfekete mellett döntöttél? Nem koszolódik nagyon? Nekem a kedvencem a sötétkék és a bordó metál, amiből elég sokat is lehet látni.
Irtad korábban hogy a pugosok között kevesebb szereplő van a szégyentáblán, mert udvariasabb, előzékenyebb stb. az átlagsofőrnél. Érdekes módon nekem is ez a gyakorlati tapasztalatom hisz én is közéjük tartozom:-)...
Viszont van egy kivétel, szerintem ezek a 205GTI tulajok. Tudom, nem szabad klisézni, biztos közöttük is van rengeteg normális, de sajnos magasabb a tolakodó/kielőző/ bunkóparasztok aránya, valószinűleg az autó karakterisztikájából eredően is. Főleg a felspoilerezett-agyonmatricázott-ültetőfelnizett egyedekre érvényesek a fentiek.
Tényleg milyen volt a 306 RG? Nekem tetszenek ezek az új homlok/hátfalas verziók, kár hogy motorikusan nem voltak annyira spiccen. Majd a 307-es...
Egyébként a Tiedben valószínűleg ua. a motor van mint az enyémben (1,6i 88LE). Gondolom dinamikusabban mozog mint a 405-ös, a kisebb önsúly miatt.
Ha jól emlékszem ezt a motort berakták a 406-osba is egy darabig, nem? Azzal vannak tapasztalataid? Gyaníthatóan elég harmatos teljesítményt nyújt ahhoz a nagy tömeghez, gondolom ezért nem is volt rá kereslet.
Nem baj az igazi az 1.8-as...

Előzmény: sabian (19)
sabian Creative Commons License 2001.03.20 0 0 19
Kedves Hozzászólók!

Már azt hittem elsüllyedt a topic, de hál' isten látom vannak olyan (okos) személyek, akik ezért a szerintem is nagyon jó gyönyörű és jó ár/érték/minőség arányú autóért vannak oda....
Most ugyan le kell lépnem, de délután jövök...addig meg csak annyit, hogy a kicsi gépem megszületett, túl van a vajúdáson (gyártás) és már útban van Mo-ra. Kb. 2-3 hét és tütüüüüü meg brrrrrrrmmmmm és így tovább!

Harcos délelőttöt mindenkinek!
Üdv:
sabian
Ui.: azért kicsit sajnálom hogy el kell adni a 306 Roland Garrost..

405GRX Creative Commons License 2001.03.20 0 0 18
Kedves Topik,

Először is mindannyiotoknak gratulálok a gyönyörű autóitokhoz, jól döntöttetek:-)...
Én, mint a nick is mutatja, még az előddel járok, ami szintén imádnivaló, de mint a Pugok nagy szószólója természetesen a 406-ost tartom a csúcsnak. Bár meglenne rá a gempa:-)...hmmm, talán használtan...
Ami érdekelne hogy az "objektív" módon itélkezni képes külvilág (szaksajtó stb.) is elismeri-e hogy milyen szuper ez a gép? Én eddig csak az elfogult német újságokat nézegettem de ott legnagyobb felháborodásomra mindig a végén végzett az autó az összehasonlító teszteknek (Passat, Vectra stb.mögött). Ez itthon is igy van?
Ami még érdekel, az az hogy szerintetek mekkora különbség van a 2 literes és az 1,8-as között? Én kétszer mentem eddig a típussal, először rögtön a megjelenés után Ausztriában egy kereskedőnél, másodszor tavaly egy hosszú túrán egy cimborám cégkocsiját hajtottam. Mindkettő 1,8-as volt, de először úgy éreztem hogy repül a gép, másodszor viszont már nem tűnt annyira átütő erejűnek. Igaz akkor megpakolva+3 személlyel ment. Szóval szerintetek melyik a legjobb benzines motor? A HDI-ket direkt nem említem, az egy másik világ...

sansalvador Creative Commons License 2001.03.20 0 0 17
Az ülésfűtés király. Ráadásul nagyon gyorsan cselekszik!:-) Télen nincs is jobb annál. Ja. Casco. A tiedre mennyi, ha nem vagyok vindisgréc? A 2.2 Supremre 200 k önrésszel 15 ezret fizetek, ebben minden benne van. (Hungária)
Előzmény: MetaCode (16)
MetaCode Creative Commons License 2001.03.19 0 0 16
Köszi sansalvador, 7000 km eddig (egy kis Belgium, stb), a feeling.... jajj.:-)

Van az Általad felsoroltakon kívúl még egy extra a Symbole-ban, az ülésfűtés. Télen igen jó, pláne az aranyat kedvelőknek, nyáron meg pl. viszed az ügyfeledet, mondjuk, és egy óvatlan pillanatban bekapcsolod neki. Az eredmény: a pasinak viszket a nyaka két percen belül és fogalma sincs, hogy mitől van kellemetlen érzése..:-))

Megemlítendő még babásoknak a kikapcsolható utasoldali airbag, az oldallégzsák, a négy tárcsafék, stb. Fogyasztás? 8 - 8,5 körül 150-160 utazó pályán, plusz város (40-60% megosztásban, nem kímélve).

Cascót - ha bírja a zseb - érdemes kötni, kéthetes korában első szélvédő kavics stb. 60k.

Üdv

M.

Előzmény: sansalvador (12)
sansalvador Creative Commons License 2001.03.19 0 0 15
Hi!

MetaCode! Grat az autódhoz! Ár ,minőség és felszereltség szempontjából szerintem a piac legjobb autója a 406. A többiek csak pisloghatnak.:-))

Az olajcsere ciklusra, pedig csak annyit, hogy én legkésőbb 20 ezernél mindenképp lecserélem majd. Az egyik legjobb barátom szerint is -aki egyébként pugos szerelő- érdemes előbb cserélni, egyszerűen csak az olaj miatt is. Szerintem is sok 30 ezer egy olajnak...

Előzmény: MetaCode (14)
MetaCode Creative Commons License 2001.03.19 0 0 14
Sziasztok!

Sabien: csúcs lesz, én már február eleje hajtom az új 1,8-at. Igaz, a régihez nem volt szerencsém, de remek!! (Symbole kivitel)
Eddig életem legjobb választása volt.

Hozzáértők: mennyire reális a 30,000 km szerviz? Nem döglik meg nagyon az olaj annyi idő alatt? Köszi a választ előre is.

Üdv

M.

zsombi Creative Commons License 2001.02.28 0 0 13
Köszi az infókat. Utánanézek a kormány állíthatóságának, oszt majd jelentkezem.
Előzmény: sansalvador (12)
sansalvador Creative Commons License 2001.02.27 0 0 12
Sziasztok!

Zsombi,

a korábbi 406-osok valóban alapban csak egy légzsákkal jöttek, ma már széria a 2 első és 2 oldalsó. Az acril üléshuzatra csak annyit, hogy akkoriban az 1.6-os és 1.8-asokba az járt alapban, ma már mindegyik plüssel jön (persze 1.6-os már nincs). Egyébként akkoriban (5-6 éve) ez nem volt zavaró, főleg ha hozzáteszem, hogy egy új alap 1.6-os 406-ost 2.990.000,-ért elhozhattál.:) De jó lenne mai is!
Nem értem viszont, hogy nem állitható a kormány, mert ugyanis az minden 406-osban ki-be, illetve le-fel állitható, még a legrégebbiben is. Nézd csak meg azt a kart, ott lesz a kormány alatt!:) Az ülésekre már nem emlékszem, viszont a mostaniban motorosan minden irányban, nemcsak emelni, hanem még az ülőlap dőlésének szögét is be lehet állitani - és ugyanigy az utasét is. Nagyon kényelmes. A pedálok pedig vajpuhán járnak, nekem legjobban a kuplung tetszik, szinte alig lehet érezni, hogy nyomja az ember. Hiába, no, ennyit jelent pár év...

Sabian!

Kiváncsi leszek majd a tapasztalataidra az új 1.8-assal, a régire sem hallottam rossz szót, az új biztosan nagyon jó lesz. Kütyük:
A fedélzeti computer tutira pontos, mindent mér és kiszámit deci pontosan. Nekem ez azért volt fontos, mert volt nekem egy Chrysler New Yorkerem korábban és annak a computerére nem igazán lehetett hagyatkozni. Ez viszont -hála az intelligens elektr.rendszernek- azt is figyeli, ha pl csak pár litert teszel bele a kútnál, rögtön figyelembe veszi. Más extrákat is tud persze: folyamatosan figyelmeztet a jegesedhető útra (kiirja persze+mutatja a kinti hőmérsékletet), a kevés üzemanyagra, a behúzott kézifékre ha azzal indulnál, de a rosszul becsukott ajtókon túl, még a rosszul rácsavart tanksapkát is jelzi a műszerfalon, stb. Egyszóval ügyes.

A hifi a másik dolog, amit csak dicsérni tudok. Eddig minden utóbbi autómban gyári audio volt, igy mindkét 605-ösömben is. Nagyon szerettem a tiszta és kitűnő hangzásukat a 10 hangszórón keresztül. Ellenben ami a 406-osban van, fantasztikus. Clarion főegység JBL erősitő rendszerrel és 8 hangszóróval. Esküszöm, hogy azóta nem hallgattam az itthon lévő Technics hifi-házimozirendszeremet - pedig az se kutya:)) Egyébként a belső akkusztikát figyelembe véve tervezték a hangrendszert az autóhoz. A különbség hogy a Symbole-ban, ha jól tudom, nincs CD tár, hanem elöltöltős CD.

Az esőérzékelő ablaktörlővel semmi bajom. Tapasztalatom szerint kifogástalanul működik. Még a ködszitát és a legkisebb koszt is érzékeli és pont akkor töröl, amikor arra szükség van, persze csak ha be van kapcsolva és te is akarod hogy működjön. Persze lehet hagyományosan is ablakot törölni. Szerintem nagyon jó.

Az autóval tényleg elégedett vagyok, csak egy dolog van ami nem teljes mértékben nyerte el a tetszésemet, az pedig a váltó. Vagyis nincs vele nagy bajom, csak annyi, hogy nem túlzottan kedveli sportos haladáskor a (nagyon)gyors váltásokat és kissé hosszú úton kapcsolható. Persze lehet, hogy én vagyok a túl kritikus, mert már 7 éve csak automata gépeim voltak.:)

Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.02.27 0 0 11
sebian!

Igazából csak a régebbivel voltak apróságok, az új is már nálunk van kb 2 éve, de azzal még semmi nem volt. A réginek beragadt a benzinbetöltő fedele, szétszakadtak az ablaktörlőgumik, a bal hátsó ajtó zárja, meg ablakemelője rakoncátlankodott.

A kocsik nem nagyon voltak egyébként javítva, de régi teleszkópjait tavaly már cserélni kellett (1996-os, kb 100ezer km volt benne).

Előzmény: sabian (6)
sabian Creative Commons License 2001.02.27 0 0 10
Az oroszlánt február elején rendeltem meg és április elejére ígérték (mennyit is kell még addig aludni???:)))). Az új motorral a 117LE-sel szerelt gép lesz.

Zsombi
A fékről meg a gázról nem tudok még nyilatkozni, mert csak egy alkalommal volt szerencsém vezetni egy 406-os, viszont akkor repülőtéren, több más tesztautóval együtt. Egy érzés nagyon tisztán megmaradt bennem és ez a nyugalmas hajókázás volt. Mert nyomtam is az autónak - ugyan nem volt bennem kényszer hogy nyomjam neki -, de mégis olyan csendesen fenségesen, elegánsan siklott. Ez az ami kell nekem (gondoltam akkor és most egy ca. év után úgy tűnik sikerülni is fog).
A többi észrevétel talán egy régebbi modellév számlájára írható nem, mert ha jól tudom a mostaniakban van már magasságban állítható kormány, meg ülés.

A kisegítő kütyükről mi a vélemény: pontos e a komputer? jó e a CD? stb. Személy szerint én az esőérzékelős ablaktörlőtől a falramászom (vagy nem töröl amikor kéne, vagy leradírozza a gumit).

Gondolom szoktátok olvasgatni a szégyentábla topikot is. Egyvalami megnyugtat: nagyságrendileg és arányaiban jóval kevesebb Peugeot tulaj szerepel a "B listán". Én személyesen nem gyakran találkozom: "kivagyok én, de nem tudok vezetni, mennyire jó szabálytalannak lenni" pözsósokkal. Általában (10-ből 9) udvarias, előzékeny, sőt látszólag még vezetni is tud. Most ez ugyan egy kicsit a 206-osokkal felhígulni látszik (akinek nem inge...), de még mindig kiemelkedő.
Mit gondoltok erről???
sabian

zsombi Creative Commons License 2001.02.27 0 0 9
Na, az én családom most gazdagodott múlt héten egy régebbi (1761 cm3, 112 Le) 406-os Breakkel. Hozzá kell tennem apám egy Opel Vectrát cserélt le. Én mivel VW-t vezetek, ezért talán nem haszontalan, ha a kívülálló szemével nézve a gépet, írom le tapasztalataimat.

1. Kényelmes, tágas utastér, gigantikus csomagtér
2. Hátsó ablakon is jó kilátás
3. Motorháztető is hidraulikus kitámasztású, lenyűgöz
4. Hátsó ülésen középen is három pontos öv, ennél a kategóriánál természetes

de

1. Nincs utas oldali légzsák, nem volt akkor még széria
2. 100% acril üléshuzat, szörnyű a tapintása
3. Se a kormány, se az ülés magassága nem állítható, elvárnám legalább az egyiket
4. Igen nehéz lenyomni a gázpedált,
5. A fék viszont 10x érzékenyebben reagál, mint a VW (vagy bármely német autóé)

Én Citroen Xsantia-ra akartam rábeszélni, de hát ez sem rossz. Titeket ezek nem zavarnak?

sansalvador Creative Commons License 2001.02.26 0 0 8
Kedves Sabian!

Az én 2.2-esem benzines változat, ami amellett, hogy 16 szelepes, abban különbözik a 406 más benzineseitől, hogy már az új benzinmotor generáció, a HPI blokkjába épitették és dupla vezérműtengely illetve változó szelepvezérlés dolgozik benne. Igy egy kellemes, sportos de mindamellett kúltúrált erőforrást sikerült összehozni a Peugeotnak, amit persze először a 607-ben lehetett látni és ősszel tették elérhetővé a 406-ban is.

Tapasztalatom szerint dinamikus autó (160 Le, 217 Nm) létére nagyon jó a fogyasztása. Folyamatos 90-100-as tempónál 5-6 liter között, 110-120-ig 7 literig, full városban 10-11 között lehet a fogyasztást tartani. Persze mivel úgyis a vegyes fogyasztás számit elsősorban, ezért én is csináltam éppen ezen a hétvégén egy vegyes próbát: Bp-Siófok autópálya oda-vissza (folyamatos 130-140-es tempó), Budapest városi és vidéki országúti szakasz(90-100 km/h) kb 320 km. Az átlag 8.2 literre jött ki. Ez egy 2,2 literes motor tükrében nagyon jó érték, tudván más korábbi 2 literes benzinesek 10 körüli átlagához.

Szerintem a te leendő 1.8-asod is hasonló vagy legfeljebb kissé kevesebb értéket fog produkálni. A hasonló fogyasztás szerintem azért lesz kb egyforma, mert az enyém erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kevesebb gázadással illetve pörgetéssel megelégszik. De mivel az 1.8-asnak is ugyanannyi súllyal kell megbirkóznia, de kisebb teljesitmény és nyomaték mellett, ezáltal relative több üzemanyagra lesz szükség, mint mondjuk egy könnyebb autó esetében. Ezt egyébként a katalógusadatok is alátámasztják. Az 1.8-as motorra általában jó véleményt hallottam a dinamikája és a fogyasztása tekintetében. Már csak azt kéne tudni, hogy a tiedbe vajon már az új 1.8-as lesz-e?... (A régi: 1761 cm3, 112 Le. Az újabbik: 1748 cm3, 117 Le) ...ami feltehetőleg még jobb lehet.

Bejáratás: az én taktikám most már a sokadik Pug motor ismeretében a következő: mivel ezek a motorok elég strapabirók és birják a terhelést, pörgetést, ezért már új korától kezdve dinamikus használattal kell őket lekezelni. Nem kell himes tojás módjára menni vele, de kerülni kell a húzós és tartós megterheléseket az első 1-2 ezer kilóméteren (mint általában minden más motor esetében is). Viszont mindenképp ajánlatos a pillanatnyi és erőteljes megterhelés, azaz egy-egy indulás után 2-esben, 3-asban fullgázt neki, had pörögjön! Ezek a pillanatnyi erőkifejtések nem okoznak "hősokkot" a még nem teljesen összeállt motorelemeknél, alaktrészeknél. Én már az első napon meghuzattam.:) No persze nem állat módjára... Ennek tükrében a levezetett 4500 km alatt érezhetően "erősödött" a motor. Nemrég az autópályán egy kisebb kigyorsitás alatt 3 személlyel erőlködés nélkül hozta a 220-at óra szerint és egyáltalán nem nyomtam padlógázt.

Én vidéken a Balatonnál rendeletem és vettem, minden rendben volt a kiszolgálással. A Peugeot gyár is tartotta a szállitási határidőt, ami egyébként 2 hónap. Ennek ellenére a kocsit pár nap hijján 3 hónap várakozással vehettem át, hála a Magyar Kommunista Bürokrata és Monopól Vámhivatalnak. A kocsi 1,5 hónapig állt a vámnál, annyi ideig, mint amennyi idő alatt Franciaországban legyártották és szállitották. Ez nevetséges. Végül is elég kevés ÁFA és egyéb adókat szakit le ez dicső állam egy új autón, nem igaz? Grrrrrr.....

sabian Creative Commons License 2001.02.26 0 0 7
Sansalvador

Mivel 2 hónapos az autód, gondolom a bejáratás stádiumában van. Mondtak valami speciálisat rá: húzatás, max fordulatszám, mitől fog keveset enni, vagy alacsony fordulaton is max közelben húzni, meg ilyesmi???
A 306-ost nagyon nagyon kíméltem, ennek következményeként nem lett egy versenygép, de az 1.6-os motorral átlagban akár 5.8-6.1 literrel is beéri. 150-es utazó sebesség autópályán nagyon kényelmesen és 2.500 felett 3-4-5-ösben elstartol. Ha nem kímélem az elején ennyire (oda-oda lépegetek neki) akkor az 1.8 406-os lehet-e egy kicsit rugalmasabb???
sabian

Előzmény: sansalvador (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!