Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sansalvador Creative Commons License 2001.02.26 0 0 8
Kedves Sabian!

Az én 2.2-esem benzines változat, ami amellett, hogy 16 szelepes, abban különbözik a 406 más benzineseitől, hogy már az új benzinmotor generáció, a HPI blokkjába épitették és dupla vezérműtengely illetve változó szelepvezérlés dolgozik benne. Igy egy kellemes, sportos de mindamellett kúltúrált erőforrást sikerült összehozni a Peugeotnak, amit persze először a 607-ben lehetett látni és ősszel tették elérhetővé a 406-ban is.

Tapasztalatom szerint dinamikus autó (160 Le, 217 Nm) létére nagyon jó a fogyasztása. Folyamatos 90-100-as tempónál 5-6 liter között, 110-120-ig 7 literig, full városban 10-11 között lehet a fogyasztást tartani. Persze mivel úgyis a vegyes fogyasztás számit elsősorban, ezért én is csináltam éppen ezen a hétvégén egy vegyes próbát: Bp-Siófok autópálya oda-vissza (folyamatos 130-140-es tempó), Budapest városi és vidéki országúti szakasz(90-100 km/h) kb 320 km. Az átlag 8.2 literre jött ki. Ez egy 2,2 literes motor tükrében nagyon jó érték, tudván más korábbi 2 literes benzinesek 10 körüli átlagához.

Szerintem a te leendő 1.8-asod is hasonló vagy legfeljebb kissé kevesebb értéket fog produkálni. A hasonló fogyasztás szerintem azért lesz kb egyforma, mert az enyém erősebb, nyomatékosabb, ezáltal kevesebb gázadással illetve pörgetéssel megelégszik. De mivel az 1.8-asnak is ugyanannyi súllyal kell megbirkóznia, de kisebb teljesitmény és nyomaték mellett, ezáltal relative több üzemanyagra lesz szükség, mint mondjuk egy könnyebb autó esetében. Ezt egyébként a katalógusadatok is alátámasztják. Az 1.8-as motorra általában jó véleményt hallottam a dinamikája és a fogyasztása tekintetében. Már csak azt kéne tudni, hogy a tiedbe vajon már az új 1.8-as lesz-e?... (A régi: 1761 cm3, 112 Le. Az újabbik: 1748 cm3, 117 Le) ...ami feltehetőleg még jobb lehet.

Bejáratás: az én taktikám most már a sokadik Pug motor ismeretében a következő: mivel ezek a motorok elég strapabirók és birják a terhelést, pörgetést, ezért már új korától kezdve dinamikus használattal kell őket lekezelni. Nem kell himes tojás módjára menni vele, de kerülni kell a húzós és tartós megterheléseket az első 1-2 ezer kilóméteren (mint általában minden más motor esetében is). Viszont mindenképp ajánlatos a pillanatnyi és erőteljes megterhelés, azaz egy-egy indulás után 2-esben, 3-asban fullgázt neki, had pörögjön! Ezek a pillanatnyi erőkifejtések nem okoznak "hősokkot" a még nem teljesen összeállt motorelemeknél, alaktrészeknél. Én már az első napon meghuzattam.:) No persze nem állat módjára... Ennek tükrében a levezetett 4500 km alatt érezhetően "erősödött" a motor. Nemrég az autópályán egy kisebb kigyorsitás alatt 3 személlyel erőlködés nélkül hozta a 220-at óra szerint és egyáltalán nem nyomtam padlógázt.

Én vidéken a Balatonnál rendeletem és vettem, minden rendben volt a kiszolgálással. A Peugeot gyár is tartotta a szállitási határidőt, ami egyébként 2 hónap. Ennek ellenére a kocsit pár nap hijján 3 hónap várakozással vehettem át, hála a Magyar Kommunista Bürokrata és Monopól Vámhivatalnak. A kocsi 1,5 hónapig állt a vámnál, annyi ideig, mint amennyi idő alatt Franciaországban legyártották és szállitották. Ez nevetséges. Végül is elég kevés ÁFA és egyéb adókat szakit le ez dicső állam egy új autón, nem igaz? Grrrrrr.....

sabian Creative Commons License 2001.02.26 0 0 7
Sansalvador

Mivel 2 hónapos az autód, gondolom a bejáratás stádiumában van. Mondtak valami speciálisat rá: húzatás, max fordulatszám, mitől fog keveset enni, vagy alacsony fordulaton is max közelben húzni, meg ilyesmi???
A 306-ost nagyon nagyon kíméltem, ennek következményeként nem lett egy versenygép, de az 1.6-os motorral átlagban akár 5.8-6.1 literrel is beéri. 150-es utazó sebesség autópályán nagyon kényelmesen és 2.500 felett 3-4-5-ösben elstartol. Ha nem kímélem az elején ennyire (oda-oda lépegetek neki) akkor az 1.8 406-os lehet-e egy kicsit rugalmasabb???
sabian

Előzmény: sansalvador (0)
sabian Creative Commons License 2001.02.26 0 0 6
milyen apró hibákra gondolsz???
sabian
Előzmény: Eclipseboy_ (5)
Eclipseboy_ Creative Commons License 2001.02.26 0 0 5
A 406-os tényleg jó kis autó, a családunkban van kettő 2.0-ás is (egy régi, meg egy új), szerintem nagyon finom autók, eddig csak apróbb hibák jöttek rajta elő.
sabian Creative Commons License 2001.02.26 0 0 4
sziasztok

csak most tudok válaszolni mert otthonról no hozzáférés. :((
köszi a gratulációkat, ahogy írtam már alig várom, pedig a 306 RG is nagyon ott van a szívem csücskében még mindig
A symbole változat mellett döntöttem, mert az aztán a valódi ár érték arány!!!
A 2.2 az HDI vagy benzines??? és milyen menet teljesítményekre képes???
egyébként nagyon meglepődtem mert beszámíttatni akartam a 306-omat; 98 novemberi az autó; 50e km van benne és tuti megkímélt az állapota; újonnan volt 3.6 m forint, no most ezért 2(!!!) milliót akartak csak adni, khm khm...
eddig ez a legrosszabbb tapasztalatom pözsóékkal....
melyik márkakereskedőnél vettétek az oroszlánt?? és ott milyen volt az ügyfélkiszolgálás???
sabian

cyr Creative Commons License 2001.02.24 0 0 3
Gratula neked!! Ha nem lennék Volvo buzi, tuti belevágnék egy 406 -os Peugeotba....de ezek az újk mind bejönnek nekem, a 206, és a 607 és király...talán csak a 306 kombi és sedán változatért nem vagyok oda!
Előzmény: sabian (-)
sansalvador Creative Commons License 2001.02.24 0 0 2
Thx Boró!:)
Előzmény: Boró12 (1)
Boró12 Creative Commons License 2001.02.24 0 0 1
Gratulálok az autóitokhoz! Igazán kellemes társra tettetek szert.

Boró

sansalvador Creative Commons License 2001.02.24 0 0 0
Szia!

Előre is grat az új autódnak kedves márkatárs!:-) Én is már két hónapja élvezem a 406-ost fekete szinben és vaj(bézs) belsővel, jól választottál!:-))) Nekem a 2.2-es Supreme változat van, biztosan elégedett leszel az 1.8-assal is. Bár én 605-ösből szálltam ki és kissé meg kellett szoknom, hogy egy "kisebb" (ezt most ne csak fizikailag értsd) autóba ülök bele, ennek ellenére viszont hamar hozzám nőtt. Szerintem most a piacon kapható legjobb ár/érték arányú autó a kategóriájában és ez nem csak a felszereltségi szintre vonatkozik.

A kezelőszervei mintaszerűen működnek, remek a kényelme és mindenekelőtt egy szép autó - igazi Peugeot na. Annak ellenére, hogy sokat látni belőle, még mindig megnézik az emberek. Ez jó érzés.
A futóműve nagyon stabil, erős, de ennek ellenére nyújtja a franciáktól megszokott lengéskényelmet - bár az igaz, hogy feszesebb irányba hangolták. Nagyon az úton van. Alapjában véve csendes autó, igazi utazólimuzin. Tényleg nem tudok rosszat mondani rá. Ismerve a tipus előéletét, semmi problémád nem lesz vele.
Egyébként a Sphere vagy Symbole változat lesz?

Előzmény: sabian (-)
sabian Creative Commons License 2001.02.23 0 0 topiknyitó
Kerestem kutattam, de erről a fent nevezett gépjárműről nem találtam nagyon semmit.
Jelenleg egy Peugeot 306 1.6 Roland Garrossal szaladgálok, viszont már csak kb. 40-et kell aludni, hogy teljesen magaménak tudhassak egy 406 metálfekete, belül bézsszínű 1.8-as gyönyörűséget.
Érdekelne, hogy milyen tapasztalataitok vannak a 406-sal, illetve mást is ennyire rabul ejtettek-e a Pözsók. Emócionális egy autó az biztos.
No meg az is a cél, hogy hátha összejön egy jó kis Peugeotos csapat...remélem!!!

Éljenek az oroszlánok!
sabian

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!